Κρίση χρέους της ευρωζώνης-"Πρέπει να μιλήσουμε για τη Γερμανία"


Από το Eurointelligence ,άρθρο του οικονομολόγου και τραπεζίτη Satyajit Das, συγγραφέα του Extreme Money,που υποστηρίζει ότι η  Γερμανία αυτοπαγιδεύθηκε. Είτε  συνεχίσει να  διασώζει άλλους, είτε διαλύσει την ευρωζώνη,αυτή θα είναι η πιο εκτεθειμένη χώρα.


Μέχρι σήμερα, η Γερμανία έχει ξεπεράσει δίχως απώλειες την ευρωπαϊκή κρίση χρέους.
Η γερμανική οικονομία είναι μία από τις λίγες οικονομίες που αναπτύχτηκαν από το 2008. Εμφανίζει χαμηλή ανεργία και οι εργαζόμενοι της πήραν μισθολογικές αυξήσεις.

Τα επιτόκια των ομολόγων της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Στις 23 Μαΐου 2012, τα ομόλογα διετίας εκδόθηκαν με τοκομερίδιο ίσο με το μηδέν και έδωσαν στους επενδυτές μια απόδοση 0,07% ανά έτος, κάνωντας τους Financial Times να δημοσιεύουν το άρθρο: Ω Schatz: Όχι κουπόνι (το ομόλογο  διετίας του γερμανικού δημοσίου,γνωστό ως Schatz). Λίγες ημέρες αργότερα η απόδοση των ομόλογων ήταν μηδέν τοις εκατό. Αμέσως μετά, η απόδοση των ομολόγων διετίας έγινε αρνητική. Τα χαμηλότερα ποσοστά οφείλονται στο ότι τα γερμανικά ομόλογα θεωρούνται ασφαλή καταφύγια, καθώς οι επενδυτές εγκαταλείπουν τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές.



από τον ζωγραφικό χώρο στον λαϊκό χορό


                                    


Το εγχείρημα να προσδιορίσουμε χαρακτηριστικά του λαϊκού 
τραγουδιού μάς οδηγεί συμπτωματικά αλλά όχι τυχαία στο πεδίο της
βυζαντινής αγιογραφίας. Απόσπασμα από το βιβλίο "Η χρωματική 
δομή στις Μορφές του Θεοφάνη του Κρητός" του Γεωργίου Κόρδη: 
"...στα πλαίσια της βυζαντινής ζωγραφικής δεν κυριαρχεί η 
αυτονόμηση και η αντικειμενικότητα των μορφών, αλλά η
σχετικότητά τους ως προς τον θεατή. Η επιδίωξη του βυζαντινού
τεχνίτη δεν είναι να δημιουργήσει μορφές ζωγραφικές που να 
υπάρχουν ανεξάρτητα από την αίσθηση του θεατή και να 
διακρίνονται για την αντικειμενικότητά τους και την αυθυπαρξία
 τους. Στόχος του είναι να πλάσει μορφές που να υπάρχουν ως προς
το θεατή, να φαίνονται σ' αυτόν. Μορφές που μέτρο της ορθοτητάς 
τους να μην έχουν άλλο από την αίσθηση του θεατή". Και εξηγεί ο
συγγραφέας πως στη δυτική τέχνη ο χώρος του πίνακα, εξαιτίας της
γραμμικής προοπτικής, είναι αποκομμένος από εκείνον του θεατή.
Αντίθετα στη βυζαντινή αγιογραφία δεν υπάρχει αυτόνομος
 ζωγραφικός χώρος, καθώς όλες οι μορφές, λόγω της "σχετικής
 προοπτικής" κινούνται προς την πλευρά του θεατή.

Αυτό που καταλύει την αυτονομία των ήχων στο λαϊκό τραγούδι,εν
αντιθέσει προς άλλα είδη μουσικής, είναι ο χορός του κοινού και
μάλιστα το αίτημα ενός χορού που οφείλει να είναι σημαίνων-με όλα
όσα ανακαλεί η λέξη- και όχι μια αυτιστική εκδήλωση εκτόνωσης.Το
λαϊκό τραγούδι μοιράζεται το κέφι και τη λύπη του με τον χορό των
θεατών. Δεν υπάρχει λαϊκός καλλιτέχνης που να απολαμβάνει να 
παίζει σε πελάτες που αρνούνται να χορέψουν. Και όταν το τραγούδι 
είναι σοβαρό, ο χορός επίσης οφείλει να είναι. Αλλά αν ο χορευτής
δεν είναι σοβαρός, και είναι λίγο καραγκιοζάκος, μπαλαρίνα,
ψεύτικος ή ξέκωλον, τότε και το τραγούδι ακολουθεί τα βήματά του:
άλλοτε συμβαδίζοντας με την ανεπάρκεια του χορευτή, άλλοτε
αποκαλύπτοντάς τη ώσπου να τον "ξαποστείλει". Πριν από κάμποσα
χρόνια σε ένα μαγαζί με δημοτικά, γύρω στις έξι το πρωί, ανέβηκε
μια παρέα, δυο γυναίκες και ένας άντρας, να χορέψουν. Προκλητικοί 
όλοι, ο καθένας με τον τρόπο του. Και οι μουσικοί, που μέχρι τότε
ήταν άψογοι, άρχισαν να "κοροϊδεύουν". Κάνανε σόλα εκεί που θα
έπρεπε να τραγουδάνε, τραγουδάγανε εκεί που έπρεπε να σολάρουν,
και ό,τι άλλο μπορούσαν, χωρίς να προδώσουν εμφανώς το κομμάτι 
αλλά και μέχρι να υποχρεώσουν τους ανεπιθύμητους να κατέβουν 
από το πάλκο. Είναι κάτι που δε θα ζήσουμε ποτέ στο Μέγαρο 
Μουσικής...Κάτι από αυτά εννοούσα στο παρακάτω κείμενο...

Όταν ο άνθρωπος χάσει την αξιοπρέπειά του χρησιμοποιεί άλλα μέσα: τη ρουφιανιά,το γλύψιμο και την υποταγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ! Από την Πρωτοβουλία Ενάντια στις Βλαπτικότητες για τα ντροπιαστικά γεγονότα του Σαββάτου στη Μ. Παναγία.

Τελικά οι συμπολίτες των “Πολιτών Αριστοτέλη”, οι συμπαθέστατοι κατά τα άλλα μεταλλωρύχοι, ξαναμίλησαν με το δικό τους εντελώς ιδιαίτερο τρόπο.

Λίγες ώρες μετά την ανάρτηση στο διαδύκτιο από το επίσημο φερέφωνο της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός, τους “Πολίτες Αριστοτέλη”, του κειμένου ”ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΙΛΗΣΤΕ Ή ΚΑΘΗΣΤΕ ΣΤ΄ΑΥΓΑ ΣΑΣ…”, οι ας πούμε εργαζόμενοι εφάρμοσαν κατά γράμμα αυτά που τους έμαθε η εταιρεία τους: να απαντάνε με έργα και όχι με λόγια και φλυαρίες όπως τα λαμόγια οι οικολόγοι. Έτσι, μετά την ανακοίνωση και δημοσίευση της Προσωρινής Διαταγής Ε.Δ 308/2012 του Ε΄ τμήματος του ΣΤΕ την Πέμπτη 29/6/12, που αναστέλλει προσωρινά τις υλοτομικές δραστηριότητες στις Σκουριές και υπό την απειλή της άμεσης απόλυσης, ανέλαβαν δράση.


Το λυκόφως των θεών


"Είναι η πιο προφανής ένδειξη για τη φτώχεια στη χώρα μας", γράφει ο αρθρογράφος. Στη Γερμανία υπάρχουν 891 κέντρα που διανέμουν φαγητό κάθε μέρα σε ενάμισι εκατομμύριο φτωχούς. Δεν είναι και λίγα.

 Και αυτή είναι μόνο η στήριξη που παρέχει  η Τράπεζα Τροφίμων της Γερμανίας.Μια εθελοντική οργάνωση που συλλέγει απούλητα τρόφιμα από σούπερ μάρκετ και εταιρείες τροφίμων και τα διανέμει  δωρεάν σε όσους έχουν ανάγκη.

 200 000 περισσότεροι από πέρυσι. Αυξήθηκε το ποσοστό των οικογενειών με παιδιά και ηλικιωμένους. Ένα ποσοστό ελαφρά χαμηλότερο από το ιταλικό.

         
 Όταν μελετά κανείς τα στατιστικά στοιχεία  για να βγάλει μια συνολικότερη εικόνα της κατάστασης μιας χώρας, είναι καμιά φορά επικίνδυνο από το μερικό να καταλήγει  σε συνολικότερα συμπεράσματα διότι θα μπορούσε  να πέσει έξω.

 Ο αριθμός αυτός δείχνει πως η Μεγάλη Ύφεση επηρεάζει και χώρες πλούσιες όπως η Γερμανία. Και βρισκόμαστε  μόλις στην αρχή. Μην έχετε καμία ψευδαίσθηση.




Αντισυνταγματική η μείωση μισθών

Αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) αλλά και αντίθετη στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας κρίθηκαν, με μια απόφαση των πολιτικών δικαστηρίων, που ανατρέπει τα έως σήμερα δεδομένα, οι δύο μνημονιακοί νόμοι 3833/2010 και 3845/2010 που επέβαλαν μείωση των αποδοχών, των επιδομάτων, κ.λπ. των εργαζομένων στο Δημόσιο τομέα.
Είναι η πρώτη απόφαση των πολιτικών δικαστηρίων που έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ότι οι μνημονιακοί περιορισμοί στις αποδοχές, δώρα, κ.λπ. των εργαζομένων είναι συμβατοί με τις επιταγές του Συντάγματος και την Ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία.
Ειδικότερα, η απόφαση αναφέρει ότι τόσο ο νόμος 3833/2010 που αφορά τα επείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της δημοσιονομικής κρίσης, όσο και ο νόμος 3845/2012 για τα μέτρα εφαρμογής του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη μέλη της Ζώνης του Ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό ταμείο (ΔΝΤ), είναι αντίθετοι στα άρθρα 4, 22, 23, 25, 28 και 106 του Συντάγματος, στο άρθρο 11 της ΕΣΔΑ και στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας 151/1978 και 14/1981.
Υπογραμμίζεται στη δικαστική αυτή απόφαση ότι τα μέτρα που επιβλήθηκαν σε βάρος των εργαζομένων πραγματοποιούν ανεπίτρεπτη επέμβαση στη συλλογική αυτονομία με αποτέλεσμα να καταλύουν τα άρθρα 22 και 23 του Συντάγματος, ενώ δεν συνοδεύονται από αντισταθμιστικά μέτρα, όπως είναι η μείωση των τιμών και των φόρων. Αντίθετα, μάλιστα, προσθέτει η απόφαση, επιβλήθηκαν φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα. Ακόμη, σημειώνεται στην δικαστική απόφαση, ότι παραβιάζεται και το άρθρο 4 του Συντάγματος (περί ισότητας), καθώς έγινε μείωση ίδιου ύψους στις αποδοχές τόσο των υψηλόμισθών όσο και των χαμηλόμισθων.
Η επίμαχη απόφαση δημοσιεύθηκε στο νομικό περιοδικό «Επιθεώρησης Εργατικού Δικαίου» (τεύχος 10/2012) και είναι του Ειρηνοδικείου Αθηνών (599/2012) με ειρηνοδίκη τη Σταυρούλα Κουτρουβίδα. Στη Δικαιοσύνη είχαν προσφύγει οι εργαζόμενοι στην Ανώνυμη Εταιρεία ΣΤΑΣΥ» (πρώην ΑΜΕΛ Α.Ε.) η οποία είναι θυγατρική της «Αττικόν Μετρό Α.Ε.» και ανήκει στον Δημόσιο τομέα.

Πηγή: ΑΜΠΕ