Επειδή τα παιδιά του δεν θα τον ξαναδούν ποτέ

 

Οι εργάτες στο Πέραμα και τον Πειραιά σήμερα απεργούν και κλείσανε το λιμάνι.

Όχι επειδή σκοτώθηκε "ένας 42χρονος" πάνω στη δουλειά, στο κάτεργο της Cosco.

Αλλά επειδή διαμελίστηκε από γερανό ένας εργάτης, που ενώ είχε δουλέψει βάρδια 12ωρο σερί, 7 το βράδυ ως 7 το πρωί, τον  ξαναβάλανε βάρδια, την ίδια μέρα, 3 το μεσημέρι ως 11 το βράδυ, παραβιάζοντας εγκληματικά κάθε όριο ανθρώπινης αντοχής.

Επειδή ήταν εργολαβικός εργαζόμενος αλλά άλλαξαν τον νόμο για να μην έχει ευθύνη για το δυστύχημα η κάθε Coscο, να την έχει ο εργολάβος που δεν είναι όμως αρμόδιος για τους χώρους εργασίας της κάθε Cosco και να μην πάρει έτσι ποτέ αποζημίωση η οικογένειά του.

Επειδή δούλευε με τα ωράρια των νόμων του Χατζηδάκη, τα "ευέλικτα", τα "άνετα", αυτά για τα οποία "θα συμφωνεί κι ο εργαζόμενος" , αυτά που θα δουλεύει 12ωρα  και 15ωρα, "για να βλέπει στα ρεπό τα παιδιά του."

Επειδή και να ήθελε να διαμαρτυρηθεί, την Επιθεώρηση Εργασίας την κατάργησαν.

Επειδή και να υπήρχε Επιθεώρηση Εργασίας, εκείνος ήταν αορίστου, είχε ανάγκη τη δουλειά, "συμφώνησε με το αφεντικό"  κι υπόγραψε τη σύμβαση.

Επειδή δεν ήταν στα βαρέα και ανθυγιεινά, γιατί τα κατάργησαν κι αυτά, για τους  εργάτες που κρέμονται στους γερανούς και παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα, φορτωεκφορτώνοντας και στοιβάζοντας κοντέινερ στο λιμάνι, 12ωρα ολόκληρα.

Επειδή δεν ήταν "ένας ακόμα εργάτης". Είχε όνομα.

Τον έλεγαν Δημήτρη Δαγκλή και χθες θα γιόρταζε το όνομά του.

Τον έβαζαν να δουλεύει 12ωρα σερί "επειδή είχε αυξημένες ανάγκες η εταιρεία" και θα τον πλήρωναν σε ρεπό "για να μπορεί να βλέπει τα παιδιά του".

Επειδή τα παιδιά του δεν θα τον ξαναδούν ποτέ.

[---->]

Οι σερίφηδες

 


του Δημήτρη Μηλάκα

Το περιστατικό δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση: Μια ομάδα αστυνομικών της ΔΙΑΣ γάζωσε με 38 σφαίρες ένα κλεμμένο αυτοκίνητο (και τους επιβάτες του), το οποίο μάλιστα ήταν ακινητοποιημένο και χωρίς περιθώριο διαφυγής. 

 

Το αποτέλεσμα των καταιγιστικών πυρών επίσης είναι γνωστό. Ένας νέος άνθρωπος 20 ετών σκοτώθηκε και από θαύμα γλύτωσαν δύο ακόμη επιβάτες του αυτοκινήτου.

 

Υπάρχουν ωστόσο και κάποια πράγματα που δεν είναι γνωστά και θα πρέπει να διερευνηθούν: Υπάρχουν σαφείς κανόνες εμπλοκής για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών που ακολούθησαν οι αστυνομικοί ή έδρασαν σαν σερίφηδες της Άγριας Δύσης, έχοντας μάλιστα απέναντί τους άοπλους νεαρούς παραβατικούς;

 

Πώς δικαιολογείται, από τις εντολές ή την εκπαίδευση που (θα πρέπει να) έχουν λάβει, ο καταιγισμός πυρών κατά αόπλων; Αυτοί οι έμπειροι αναβάτες τρόμαξαν τόσο από την προσπάθεια διαφυγής του αυτοκινήτου που καταδίωκαν; Τόσο ελλιπής είναι η εκπαίδευσή τους ή μήπως τόσο άγρια τα ένστικτά τους που η όποια εκπαίδευση έχουν λάβει δεν είναι αρκετή για να τα τιθασεύσει;

 

Μήπως, επίσης, έπαιξε ρόλο ότι οι τρεις νεαροί κλέφτες ήταν Ρομά, γεγονός που αυτόματα τους υποβίβασε σε πολίτες τρίτης κατηγορίας στα μάτια των ανδρών της ΔΙΑΣ;

 

Το περιστατικό στο Πέραμα έρχεται ως συνέχεια μιας σειράς άλλων παρόμοιων για να χτυπήσει ένα καμπανάκι που πρέπει να ακούσει η αρμόδια πολιτική ηγεσία: Η αποθράσυνση του εγκλήματος δεν δικαιολογεί καμία απόκλιση από τους κανόνες για τους αστυνομικούς. Η οποιαδήποτε απόκλιση σημαίνει είτε ότι οι αστυνομικοί είναι ανεκπαίδευτοι νταήδες που έχουν αμοληθεί στον δρόμο είτε, ακόμη χειρότερα, έχουν οδηγίες που αποκλίνουν από τους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούν και να χαρακτηρίζουν τη δράση τους.

 

Και επειδή στην προκειμένη περίπτωση τα «κλεφτρόνια» και ο νεκρός ανάμεσά τους ήταν Ρομά, μπορεί να είναι σχετικά εύκολη η προσπάθεια να βγουν λάδι οι πιστολέρο αστυνομικοί.

 

Αυτός είναι και ο μεγαλύτερος κίνδυνος που συνεπάγεται η συγκάλυψη αυτής της υπόθεσης, καθώς θα επιβραβευτεί το καουμποϊλίκι και κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποιος θα είναι ο επόμενος που θα βρεθεί απέναντι σε κάποιον αποθρασυμένο σερίφη…

[------->]