ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΚΑΡΥΔΟΤΣΟΥΦΛΟ

 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Επειδή ο ανθρωπισμός, η αλληλεγγύη και η ιστορική μνήμη έχουν πιάσει  πάτο κι επειδή οι συναισθηματικές προσεγγίσεις αφορούν μόνο σε όσους έχουν ένα μίνιμουμ συναισθηματικής νοημοσύνης (που διαθέτουν όλα τα ζώα αλλά όχι τα πρωτόζωα και τα μαλάκια) κι επειδή το άγριο μαζικό θανατικό δεν αντέχει ούτε τους επίσημους ψευταράδες (από δόλο ή κρετινισμό), ούτε τους ξεφτιλισμένους επιχαίροντες ελληναράδες αλλά ούτε  και τα γλυκανάλατα, μερικές επισημάνσεις με βάση την ψυχρή λογική.

• Με  βάση τα πρωτοκόλλα που έχει υπογράψει το –τρόπος του λέγειν- ελληνικό κράτος με την ΙΜΟ (International Maritime Organization-Παγκόσμια Οργάνωση Ναυσιπλοϊας, τμήμα των Ηνωμένων Εθνών) είμαστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να παρεμβαίνουμε σωστικά στα ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ, εφόσον εντοπίζεται σκάφος που δεν φέρει σημαία, ονομασία και καταγεγραμμένο καπετάνιο. Επιπλέον όταν το σκάφος αυτό είναι φορτωμένο έως θανάτου,  αποτελεί κίνδυνο για τους επιβαίνοντες αλλά και τα παραπλέοντα σκάφη, η παρέμβαση επιβάλλεται να γίνει, άμεσα και αποτελεσματικά.

• Η συμμετοχή της Ελλάδας  στο συμβούλιο της ΙΜΟ, βασίζεται στην μακραίωνη ναυτική της ιστορία, το μεγάλο εμπορικό στόλο και τη συνέπεια στους νόμους της θάλασσας. Η εγκληματική «αμέλεια» - ή όπως αλλιώς - ανοιχτά της Πύλου, αντιστρατεύεται τη μακραίωνη ναυτική ιστορία της χώρας, την ντροπιάζει και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου.

• Με βάση τα πρωτόκολλα της ΙΜΟ, εάν μια ναυτική δύναμη δεν «μπορεί» να επιτελέσει το σωστικό της προορισμό, αντικαθίσταται από  δυνάμεις όμορων κρατών, που εντάσσονται στο διεθνές δίκαιο της ΙΜΟ. Επομένως, ελληναράδες του γλυκού νερού, όταν θα κληθεί η Τουρκία σε αντικατάσταση των ανίκανων ή κουτοπόνηρων εγχώριων και κατά νόμο υπεύθυνων, όχι μόνο στα διεθνή αλλά και στα χωρικά ύδατα, τότε δεν θα χαρακτηρίζεται ως παραβίαση αλλά ως διεκπεραίωση του διεθνούς δικαίου.

• Η επίκληση του διεθνούς δικαίου – του ποικιλότροπα κουρελιασμένου – χάνει κάθε νομιμοποίηση από αυτόν που το παραβιάζει. Όταν η γειτονική χώρα θα εγείρει αξιώσεις σε νησιά και θάλασσα, με ποιο μπόι θα γίνει αναφορά στα Ηνωμένα Έθνη; 

• Αν τα διεθνή ύδατα υπάγονται στη δική σου ΑΟΖ, είσαι δυο φορές υποχρεωμένος για την επιτήρηση της ασφαλούς ναυσιπλοϊας.

• Το σκάφος του λιμενικού, ΛΣ 920, που περιέπλεε και εντόπισε την πλωτή νεκροφόρα 12 ώρες πριν το μαζικό θανατικό, είναι υπερσύγχρονο, 35 μέτρων πλεούμενο, με εξαιρετικής ακρίβειας κάμερες, οι οποίες δεν έδωσαν καμία εικόνα του 12ωρου συμβάντος στη δημοσιότητα. Δεν κάλεσε σε ενίσχυση, ούτε καν το επίσης υπερσύγχρονο σωστικό ‘Αιγαίο’, ελλιμενισμένο στο Γύθειο,  δεν έριξε σωσίβια, έριξε όμως κάβο στην πλωτή νεκροφόρα, πράγμα που χρειάστηκε 48 ώρες για να επιβεβαιωθεί, ανασκευάζοντας τις προηγούμενες αρνητικές δηλώσεις και όπως καταμαρτυρούν διασωθεντες, τραβώντας απ΄το πλάι, άνοιξε ταχύτητα.

• Μπορεί να μη σε νοιάζει η ανθρώπινη ζωή, να έχεις γραμμένα στα παλιά σου τα παπούτσια τη μεταναστευτική και προσφυγική ιστορία του τόπου σου, να χειροκροτείς τους φράχτες που ταϊζουν πλουσιοπάροχα τους δουλέμπορους στη θάλασσα, να μη δίνεις δεκάρα για τον ξεριζωμό που συνεπάγεται ο πόλεμος, η νεοαποικιοκρατία και ο άγριος ιμπεριαλισμός. Όμως, μαλάκα ελληναρά - σε όποια θέση, στον πάτο ή στην ιεραρχία αυτής της σακαταμένης κοινωνίας -  θα κληθείς σύντομα να πληρώσεις (κι εμείς μαζί σου)  το αντίτιμο αυτών των επιλογών. 

Είμαστε όλοι συνεπιβάτες σε μια χώρα δίχως νηολόγιο.

[----->]

Ποιοι είμαστε εμείς που θα πούμε ότι κάποιοι δεν έχουν δικαίωμα να ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα μπουν στην βάρκα ;

 Μπορεί να είναι εικόνα κολύμπι, υποβρύχιο, πλεούμενο και ωκεανόςΜπορεί να είναι εικόνα 2 άτομαΜπορεί να είναι εικόνα 4 άτομα, υποβρύχιο και κείμενο που λέει "C ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ HELLENIC COAST GU"Μπορεί να είναι εικόνα 9 άτομα και πλήθος

Θα ακολουθήσει μεγάλη ανάρτηση και μάλλον πολλά σχόλια αλλά θα το γράψω και ότι βγει. Μακριά από μένα οι βιωματικές ιστοριες και οι συναισθηματισμοι. Εάν ήθελα θα σας έγραφα δεκάδες ιστορίες καθώς τις ζω εδώ και δέκα χρόνια. Θα κάνω λοιπόν μια μικρή ανάλυση -υπενθυμιση για το μεταναστευτικό θέμα και ελπίζω κάποιος να κρατήσει κάτι από εκεί.

Καθε συζήτηση για τη μετανάστευση δεν μπορεί να γίνει με μια απλή αναφορά διότι υπάρχει μεγάλο παρασκήνιο και ιστορία από πίσω, πολλές οπτικές που δεν είναι όλες λάθος και πολλά στοιχεία που πρέπει κάποιος να λάβει υπόψη του πριν γράψει την αποψαρα του- είτε υπέρ είτε κατά. Κάποια τέτοια στοιχεία θα δούμε σήμερα.

Ξεκινάω από μια παραδοχή που δεν θα  αρέσει σε κάποιους: κάθε συζήτηση για μετανάστες και πρόσφυγες πρέπει να ξεκινάει από αυτήν: η ήπειρος μας, η Ευρώπη μας, άσχετα εάν είχαν αποικιες όλες οι χώρες ή όχι (και δεν ήταν μόνο η Αγγλία και η Γαλλία, αλλά και η Ολλανδία μέσω κρατικών εταιρειών, η Γερμανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και πολλές ακόμα χώρες που εμπλέκονταν έμμεσα) χρωστάει την ευημερία της πρώτα στο σκλαβεμποριο που ελευθέρωσε εργατικά χέρια ώστε να γίνει η βιομηχανική επανάσταση και έπειτα στους δανεικούς εργάτες που ήταν στην ουσία σκλάβοι με συμβόλαιο. Όποιος έχει απορίες ας κάτσει να ψάξει διότι δεν θα του μαθω ιστορία εδώ στο ΦΒ. Οπότε υπάρχει μια συστηματική αδικία και πάνω σε αυτήν την παραδοχή πρέπει να στηρίξουμε την οποιαδήποτε συζήτηση. Όπως παράλληλα πρέπει να παραδεχτούμε ότι εάν οι χώρες της Δύσης δεν θέλουν μεταναστευτικές ροές τοτε πολύ απλά θα πρέπει να σταματήσουν τις επεμβάσεις σε τρίτες χώρες (άμεσα κ έμμεσα) που γίνονται εδώ και δεκαετίες και απλά αλλάζουν μορφή ανάλογα με την εποχή. Υπάρχει δηλαδή ήδη μια συστημική αδικία σε όλη τη συζήτηση εις βάρος των ανθρώπων που ζουν σε χώρες λιγοτερο αναπτυγμένες.

Ένα άλλο θέμα που πρέπει κάποτε ο δυτικός εγκέφαλος να χωνέψει ειναι αυτό της εισβολής. Είναι η επίσημη αφήγηση των μέσων ενημέρωσης παγκοσμίως και η μόνη στιγμή που οι πρόσφυγες δεν θεωρήθηκαν εισβολείς ήταν όταν μιλούσαν για τους ξανθούς Ουκρανούς με τα μπλε μάτια. Πριν τον πόλεμο της Ουκρανίας η Ευρώπη δεχόταν ένα 9% της παγκόσμιας μετανάστευσης (περιλαμβανομένων και προσφύγων).  Ένα ακόμα 10% δεχόταν η Β Αμερική και ο Καναδάς και το υπόλοιπο 80% καταφεύγει σε γύρω χωρες. Με τον πόλεμο της Ουκρανίας η Ευρώπη έφτασε να δέχεται 20% της παγκόσμιας μετανάστευσης (και προσφύγων). Αυτό το 9% λοιπόν (είπαμε οι Ουκρανοί είναι ξανθοί έχουν μπλε μάτια δεν τους βάζουμε με τους υπόλοιπους) διαφέρει πολύ από την εισβολή.  Δεν μιλάω για μετανάστες δεύτερης κ τρίτης γενιάς που είναι ήδη σε χώρες όπως η Γαλλία ή η Σουηδία, μιλαω αποκλειστικά για το ποσοστό της παγκόσμιας μετανάστευσης που δέχτηκε η Ευρώπη από το 2016 και μετά ως μέσο όρο. Αυτή τη στιγμή η Τουρκία, το Ιράν και το Πακιστάν έχουν τους μεγαλύτερους προσφυγικούς /μεταναστευτικούς πληθυσμούς και η Γερμανία στην Ευρώπη.

Άλλο σημείο: γίνεται  μεγάλη συζήτηση για τους διακινητες . Έχει αναρωτηθεί κανείς τι ακριβώς είναι ο διακινητης ; Εάν πιστέψουμε την επίσημη αφήγηση οι διακινητες φταίνε για όλα , και για τους πνιγμούς, και για τη μετανάστευση, και για τα κλειστά σύνορα, και για τους φράχτες, ίσως ακόμα και για τους πολέμους που έκανε η Γαλλία και οι ΗΠΑ ανά τον πλανήτη και μετέτρεψαν τις χώρες σε νεκροταφεία για ζωντανούς. Ο διακινητης δεν ειανι τίποτα άλλο από εκείνον που καλύπτει μια ανάγκη, που δεν μπορεί να καλυφθεί αλλιώς. Ο διακινητης είναι ένα αποτέλεσμα των μεταναστευτικών πολιτικων όχι η αιτία . Μια μεγάλη έρευνα που έγινε σε 5 χώρες του Σαχέλ όπου οι μεταναστευτικές ροές είναι μεγάλες, έδειξε ότι ακόμα και εκείνοι που είχαν έγγραφα καταφεύγουν σε διακινητες διότι η διαφθορα των αξιωματούχων στα σύνορα είναι τόσο μεγάλη σε σημείο που ο διακινητης είναι φθηνότερος. Η πλειοψηφία ανέφερε ότι είτε ταξίδευαν με διακινητες είτε χωρίς, είχαν υποστεί περισσότερη  βία, βιασμούς, ληστεία, επιθέσεις  από τους τοπικούς άρχοντες, από συνοριοφύλακες, συμμορίες. Είναι μια μεγάλη συζήτηση ο ρόλος του διακινητη που σαφώς κερδίζει πολλά χρήματα και είναι παράνομος  ( στο Μάλι για παράδειγμα ένας διακινητης μπορει να βγάλει μέχρι και 1500 ευρώ από κάθε ομάδα που θα στείλει ) και το πόσο ο διακίνητης αυτός εμπλέκεται στην εκμετάλλευση. Στην τελική ο μετανάστης είναι το εμπόρευμα του και μόνο εάν φτάσει σώος μέχρι την Αλγερία η τη Λιβύη θα έχει πελατεία.

Άλλο σημείο είναι το που βρίσκουν τα ποσά: όσοι τα γράφετε αυτά δεν έχετε ιδέα μάλλον πως λειτουργεί το σύστημα. Η πλειοψηφία των μεταναστών, είτε το πιστεύετε είτε όχι, έχει τελειώσει το γυμνάσιο διότι πολύ απλά , σπάνια οι εξαθλιωμένοι ταξιδεύουν. Αυτοί θα μείνουν εκεί που είναι η θα πάνε σε διπλανές χώρες. Αρκετοί θα πουλήσουν ένα χωράφι ίσως η την επιχείρηση που είχαν και δεν πήγαινε καλά  ( και ναι ένα χωράφι στο Νίγηρα η στο Μάλι μπορεί να πουληθεί μέχρι και 15 -20 000 ευρώ, εχουν αλλάξει οι τιμές πια) , θα πάρουν δάνειο (ξέρω αρκετές τέτοιες περιπτώσεις) , θα κάνουν συμφωνία να δώσουν τα μισά και τα υπόλοιπα ως χρέος (αυτή είναι η χειρότερη περίπτωση από όλες διότι το χρέος περνάει στην οικογένεια σε περίπτωση που ο μετανάστης χαθεί στο δρόμο) ή ένα μεγάλο μέρος θα κάνει το ταξίδι σταδιακά. Δηλαδή πρώτος σταθμός θα μείνει ένα χρόνο αν μαζέψει τα χρήματα, μετά άλλου 5-6 μήνες ,μετά παρακάτω και πάει λέγοντας με αποτέλεσμα να διαρκέσει 2-3 χρόνια  το ταξίδι αυτό. Δεν υπάρχει καμία ΜΚΟ που τους πληρώνει για να εισβάλουν στο Κάτω Παρτάλι και καμια Τουρκία που τους στέλνει να μας πάρουν τα σωβρακα. Η Τουρκία εργαλείοποιεί φυσικά το μεταναστευτικό αλλά το κάνει σε άλλο επίπεδο -εκβιάζοντας χρήματα και πολιτική στήριξη.

Επειδή έγραψα πολλά θα σταματήσω εδώ γράφοντας μόνο ένα σημείο ακόμα. Το γιατί ταξιδεύουν οι άνθρωποι και παίρνουν το ρίσκο είναι μια ηλίθια ερώτηση να κάνει κάποιος και δεν έχει νόημα. Οι άνθρωποι ταξιδεύουν γιατί κινδυνεύει η ζωή τους, γιατί θέλουν αν ξεφύγουν από τη στοχοποίηση που τυχόν έχουν υποστεί, γιατί έχουν συγγενείς σε μια άλλη χώρα και θέλουν να πάνε εκεί αλλά δεν έχουν άλλο τρόπο, γιατί θέλουν κάτι καλύτερο από αυτό που έχουν, γιατί έχουν όνειρα και ελπίδες που στις χώρες τους δεν υπάρχει περίπτωση να πραγματοποιήσουν, γιατί είναι νέοι και θέλουν να φύγουν όπως θέλετε και εσείς. 

Και στην τελική ποιοι είμαστε εμείς που θα  πούμε ότι κάποιοι δεν έχουν δικαίωμα να ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα μπουν στην βάρκα ; Όταν όλοι οι δίοδοι είναι κλειστοί απλά ελπίζεις ότι εσύ θα είσαι στους τυχερούς.

Αυτά από μένα και ήδη είπα πολλά.

[---->] 


«Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ FIR ΚΑΙ ΤΗΣ Frontex»

Ο δικηγόρος, Κώστας Ντάλτας, είπε πως είναι απάνθρωπο να αποδίδει κάποιος ευθύνες στο Λιμενικό αυτή τη στιγμή ενώ ξεκαθάρισε πως με βάση τις διεθνείς συνθήκες πως όποιος έχει το FIR των χωρικών, έχει υποχρέωση έρευνας και διάσωσης.

«Η Ελλάδα έχει επικυρώσει τη σύμβαση από το 1996. Έξι χώρες δεν την έχουν επικυρώσει. Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΥΤΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ FIR ΣΕ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΕΙΤΕ ΟΧΙ. ΌΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΤΑ ΥΔΑΤΑ,ΤΟΤΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΕΧΕΙ Η ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ,ΑΛΛΆ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΗΜΑΙΑ. Οι διεθνείς συνθήκες λένε πως όποιος έχει το FIR των χωρικών, έχει υποχρέωση έρευνας και διάσωσης. Η Frontex, η δουλειά της είναι να βοηθάει. Η ευθύνη της επιχείρησης είναι του κράτους που έχει το FIR και της Frontex. ΌΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΙΑΣΩΣΗ».

[----->]