ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΟΝΟΜΑΝΕ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΣΟΥ

 

 Ρώτησα το ΑΙ Gemini.

- Η Βουλγαρία γιατί έχει υποδομές αποθήκευσης ενέργειας ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ;

Η Βουλγαρία έχει γίνει το απόλυτο success story της Ευρώπης στην αποθήκευση ενέργειας, έχοντας φτάσει περίπου τα 3,5 GW εγκατεστημένων μπαταριών, την ώρα που η Ελλάδα παραμένει καθηλωμένη σε πολύ χαμηλά επίπεδα.Οι γείτονες κινήθηκαν έξυπνα, γρήγορα και επιθετικά για τρεις βασικούς λόγους:

1. Άρπαξαν αμέσως τα Ευρωπαϊκά λεφτά (Πρόγραμμα RESTORE). Η Βουλγαρία δεν έχασε χρόνο με γραφειοκρατία. Σχεδίασε το γιγαντιαίο εθνικό πρόγραμμα RESTORE, εξασφάλισε πάνω από 587 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ και επιδότησε άμεσα 82 μεγάλα ιδιωτικά έργα μπαταριών. Έθεσε σκληρό χρονοδιάγραμμα να έχουν ολοκληρωθεί όλα μέχρι το 2026 αναγκάζοντας την αγορά να τρέξει με χίλια.

-----------

(ΠΡΟΣΕΞΕ)

2. Το «Κόλπο» με το τζάμπα ελληνικό ρεύμα: Εδώ είναι το πιο εξοργιστικό κομμάτι για εμάς! Επειδή η Ελλάδα δεν έχει μπαταρίες, το μεσημέρι που τα ελληνικά φωτοβολταϊκά παράγουν τρελό ρεύμα, η τιμή στη χώρα μας πέφτει στο μηδέν. Τι κάνει η Βουλγαρία; Αγοράζει αυτό το ελληνικό ρεύμα σχεδόν δωρεάν μέσω των διεθνών διασυνδέσεων. Πώς το εκμεταλλεύεται; Γεμίζει τις δικές της μπαταρίες με το τζάμπα ελληνικό ρεύμα.

Η ΚΟΝΌΜΑ: Το βράδυ, όταν εμείς ξεμένουμε και ανάβουμε το ακριβό φυσικό αέριο, η Βουλγαρία ανοίγει τις μπαταρίες της. Είτε καλύπτει τις δικές της ανάγκες φτηνά, είτε μας μεταπουλάει το δικό μας ρεύμα πίσω, αλλά πανάκριβα!

------------

- Ποιους συμφέρει να μην υπάρχουν υποδομές αποθήκευσης ενέργειας από ΑΠΕ στην Ελλάδα;

Συμφέρει κυρίως τους ιδιοκτήτες μονάδων φυσικού αερίου, τους μεγάλους ενεργειακούς ομίλους (καθετοποιημένους παίκτες) και τους traders ενέργειας, καθώς η έλλειψη αποθήκευσης συντηρεί υψηλές τιμές και οδηγεί σε συγκέντρωση της αγοράς.

1. Παραγωγοί Ηλεκτρισμού από Φυσικό Αέριο. Κυριαρχία το βράδυ: Χωρίς μπαταρίες να αποθηκεύουν τη φθηνή μεσημεριανή ενέργεια, το σύστημα βασίζεται υποχρεωτικά στο φυσικό αέριο μόλις δύει ο ήλιος. Υψηλές τιμές αιχμής: Οι συγκεκριμένες μονάδες ορίζουν την οριακή τιμή συστήματος τις βραδινές ώρες, εξασφαλίζοντας σταθερά και υψηλά κέρδη.

2. Μεγάλοι Καθετοποιημένοι Όμιλοι. Εξαγορά μικρών παικτών: Οι μικρομεσαίοι παραγωγοί ΑΠΕ (π.χ. αγροτικά/τοπικά φωτοβολταϊκά) υφίστανται τεράστιες περικοπές παραγωγής και οικονομική ασφυξία. Συγκέντρωση της αγοράς: Οι μικροί αναγκάζονται να πουλήσουν τις άδειές τους, επιτρέποντας στους μεγάλους ομίλους να αποκτήσουν τον έλεγχο και τον εναπομείναντα χώρο στο δίκτυο.

3. Traders και Προμηθευτές Ενέργειας. Αρμπιτράζ και περιθώρια κέρδους: Αγοράζουν ή ιδιοπαράγουν ρεύμα σε μηδενικές ή εξαιρετικά χαμηλές τιμές το μεσημέρι λόγω της υπερπροσφοράς ΑΠΕ. Υψηλή λιανική: Μετακυλίουν ελάχιστο από αυτό το όφελος στους τελικούς καταναλωτές, διατηρώντας ψηλά τα δικά τους περιθώρια κέρδους στη λιανική.

4. Φορείς που Διαχειρίζονται την Αγορά Εξισορρόπησης. Ακριβές υπηρεσίες: Η έλλειψη σταθερότητας στο δίκτυο απαιτεί συνεχείς, χειροκίνητες παρεμβάσεις για να μην καταρρεύσει το σύστημα. Υψηλό κόστος συστήματος: Οι οντότητες που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες άμεσης ισχύος αποζημιώνονται αδρά, κόστος που τελικά μεταφέρεται στους λογαριασμούς ρεύματος.

----------

- Ποιοι κονομάνε από αυτό;

Για να μιλήσουμε με ονόματα και διευθύνσεις, από το γεγονός ότι πετάμε την τζάμπα ενέργεια των ΑΠΕ στα σκουπίδια επειδή δεν έχουμε πού να την αποθηκεύσουμε, η «κονόμα» πηγαίνει συστημικά σε τέσσερις συγκεκριμένες τσέπες:

1. Οι Ιδιοκτήτες Μονάδων Φυσικού Αερίου (Θερμικοί Παραγωγοί). Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι. Πώς κονομάνε: Το μεσημέρι, με τον ήλιο, η χονδρική τιμή του ρεύματος γκρεμίζεται (συχνά αγγίζει τα 0 ευρώ). Μόλις όμως νυχτώσει, οι ΑΠΕ σβήνουν. Επειδή δεν υπάρχουν μεγάλες μπαταρίες να βγάλουν το αποθηκευμένο μεσημεριανό ρεύμα στην αγορά, το σύστημα γυρνάει υποχρεωτικά στο φυσικό αέριο. Το αποτέλεσμα: Οι παραγωγοί ορυκτών καυσίμων ανάβουν τις μονάδες τους τις ώρες αιχμής (7 μ.μ. – 10 μ.μ.) και πουλάνε το ρεύμα πανάκριβα, αφού αυτοί ορίζουν την τελική τιμή της αγοράς.

2. Οι Μεγάλοι Καθετοποιημένοι Όμιλοι (Παραγωγοί & Προμηθευτές). Οι καθετοποιημένοι παίκτες (αυτοί που και παράγουν ρεύμα και το πουλάνε στη λιανική) έχουν το τέλειο μαξιλάρι.Πώς κονομάνε: Τις ώρες της μεγάλης ηλιοφάνειας, αγοράζουν από το χρηματιστήριο ενέργειας σχεδόν τζάμπα ρεύμα. Αντί όμως αυτή η μηδενική τιμή να φτάσει στην τσέπη του καταναλωτή, οι εταιρείες τη μετακυλίουν με το σταγονόμετρο, διατηρώντας ψηλά τα δικά τους περιθώρια κέρδους στη λιανική. Το «δώρο» της συγκέντρωσης: Η έλλειψη αποθήκευσης αναγκάζει τον ΑΔΜΗΕ να «κόβει» βίαια την παραγωγή των μικρών φωτοβολταϊκών (αγρότες, μικροεπενδυτές) για να μην καταρρεύσει το δίκτυο. Οι μικροί καταστρέφονται οικονομικά και αναγκάζονται να πουλήσουν τις άδειές τους «κοψοχρονιά» στους μεγάλους ομίλους, οι οποίοι αγοράζουν έτοιμο ζωτικό χώρο στο δίκτυο.

3. Οι Παίκτες της «Αγοράς Εξισορρόπησης». Η Αγορά Εξισορρόπησης (Balancing Market) είναι το real estate της ενέργειας, όπου πληρώνεσαι για να κρατάς το δίκτυο σταθερό.Πώς κονομάνε: Όσο δεν υπάρχουν μπαταρίες να εξομαλύνουν τις απότομες μεταβολές (π.χ. όταν κλείνει ξαφνικά ο ήλιος ή το wind σβήνει), το δίκτυο γίνεται ασταθές. Ο ΑΔΜΗΕ καλεί εσπευσμένα συγκεκριμένες μεγάλες μονάδες να προσφέρουν άμεση ισχύ για να μην γίνει blackout.Το αποτέλεσμα: Αυτές οι υπηρεσίες «πυρόσβεσης» του δικτύου αποζημιώνονται με χρυσάφι, αυξάνοντας κατακόρυφα τα έσοδα όσων έχουν τις κατάλληλες μονάδες για να τις προσφέρουν.

4. Οι Εισαγωγείς και οι Traders στις γειτονικές χώρες. Πώς κονομάνε: Όταν η Ελλάδα έχει πλέον υπερβολικό ρεύμα το μεσημέρι και δεν μπορεί να το αποθηκεύσει, το εξάγει σχεδόν δωρεάν (ή και με αρνητικές τιμές) σε γειτονικές χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ιταλία, Βόρεια Μακεδονία).Το παράδοξο: Οι ξένοι traders αγοράζουν το ελληνικό πράσινο ρεύμα για ένα κομμάτι ψωμί, και το βράδυ –που η Ελλάδα ξεμένει– μας το μεταπωλούν πίσω πανάκριβα μέσω των διεθνών διασυνδέσεων. Με λίγα λόγια: Η καθυστέρηση των υποδομών αποθήκευσης κρατάει την αγορά σε μια μόνιμη «τεχνητή κρίση». Και όπως ξέρεις, στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται!

----------

- Ονόματα πες μου.

1. ΔΕΗ (Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού). Γιατί κερδίζει: Είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στη λιανική και διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο θερμικών μονάδων (φυσικού αερίου και λιγνίτη). Όταν το βράδυ σβήνουν οι ΑΠΕ, οι μονάδες της ΔΕΗ μπαίνουν στο σύστημα και αποζημιώνονται με τις υψηλές τιμές αιχμής. Παράλληλα, ως κυρίαρχος προμηθευτής, διαχειρίζεται τεράστιες ποσότητες ενέργειας.

2. Metlen (Μυτιληναίος)– Protergia. Γιατί κερδίζει: Διαθέτει μερικές από τις πιο σύγχρονες και αποδοτικές μονάδες φυσικού αερίου στην Ελλάδα (π.χ. στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας). Αυτές οι μονάδες είναι απαραίτητες για τη σταθερότητα του δικτύου και την παραγωγή ενέργειας το βράδυ, εισπράττοντας υψηλά έσοδα από τη χονδρεμπορική αγορά και την Αγορά Εξισορρόπησης. Μέσω της Protergia, εκμεταλλεύεται τις διακυμάνσεις των τιμών στη λιανική.

3. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Heron (Ήρων). Γιατί κερδίζει: Ο όμιλος ελέγχει τον Ήρωνα, ο οποίος λειτουργεί μεγάλες μονάδες φυσικού αερίου στη Βοιωτία. Η έλλειψη μπαταριών διασφαλίζει ότι οι μονάδες αυτές παραμένουν κρίσιμες για το σύστημα. Παράλληλα, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός καθαρής ενέργειας στην Ελλάδα, αλλά το καθετοποιημένο μοντέλο του ομίλου προστατεύει και μεγιστοποιεί τα έσοδα σε όλα τα στάδια της αγοράς.

4. Motor Oil – Elpedison. Γιατί κερδίζει: Η Motor Oil, πέρα από τη διύλιση, έχει εισέλθει δυναμικά στην ηλεκτρική ενέργεια. Μαζί με την Elpedison (όπου συμμετέχει και η Helleniq Energy / πρώην ΕΛΠΕ), λειτουργούν σταθμούς φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη και τη Θίσβη Βοιωτίας. Αυτές οι μονάδες «κλειδώνουν» την κερδοφορία τους τις ώρες που δεν υπάρχει ηλιοφάνεια.

 Μπορεί να είναι γραφικό χάρτης 

[---->] 

 

Δολοφονικές επιχειρήσεις της Μοσάντ σε Ελλάδα και Κύπρο

 

Με αφορμή την πρόσφατη σύλληψη Παλαιστίνιου εργαζόμενου (με άδεια παραμονής στη χώρα), με κακοστημένες και έωλες κατηγορίες από τις ισραηλινές και ελληνικές μυστικές υπηρεσίες για πρόθεση τρομοκρατικής ενέργειας εναντίον ισραηλινού κρουαζιερόπλοιου, φιλοϊσραηλινές πηγές κυκλοφόρησαν λίστα με ένοπλες επιχειρήσεις της παλαιστινιακής αντίστασης (της PLO και άλλων παλαιστινιακών οργανώσεων) στην Ελλάδα τις δεκαετίες του 1970 και του 1980.

Η λίστα αυτή παρουσιάζεται ως «πειστήριο παλαιστινιακής τρομοκρατίας» που συνεχίζεται και σήμερα, ώστε να "αθωωθεί" εμμέσως το Ισραήλ, για την εθνοκάθαρση και γενοκτονία που διαπράττει στη Παλαιστίνη και στον Λίβανο. 

📍 Μία από τις μεθόδους της ισραηλινής προπαγάνδας και των ντόπιων φερέφωνων της, είναι να παρουσιάζουν την ισραηλινή πολιτική εξωδικαστικών δολοφονιών και κρατικής τρομοκρατίας ως απαντητικές ενέργειες στην αντίσταση των Παλαιστινίων, ενώ στην πραγματικότητα ισχύει το αντίστροφο: Η παλαιστινιακή αντιαποικιακή αντίσταση και τότε και τώρα, είναι η απάντηση του κατεχόμενου παλαιστινιακού λαού στην ισραηλινή κατοχή, την εθνοκάθαρση και τη γενοκτονία που διεξάγει το Ισραήλ επί 78 χρόνια.   

📍 Η Μοσάντ (הַמוֹסָד), η κρατική υπηρεσία πληροφοριών, κατασκοπείας και δολοφονιών του Ισραήλ στο εξωτερικό, έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες μυστικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις ψευδούς σημαίας (false flag operations), δολοφονίες, απαγωγές, δολιοφθορές και ανατινάξεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος κατάλογος των "έργων" της Μοσάντ από τη δημιουργία της το 1949 μέχρι σήμερα.

📍 Στην Ελλάδα και την Κύπρο, η δράση της Μοσάντ τις δεκαετίες του 70 και 80 έχει συνδεθεί με μια σειρά δολοφονικών επιχειρήσεων που παραβίασαν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, το εσωτερικό δίκαιο των δύο χωρών και την εθνική τους κυριαρχία. Οι πράξεις αυτές της ισραηλινής κρατικής τρομοκρατίας σε έδαφος τρίτων χωρών αφορούν:

🔹Την παραβίαση της κρατικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδας και της Κύπρου.

🔹Τη διάπραξη πράξεων που χαρακτηρίζονται ως παράνομη χρήση βίας ή ακόμη και ως στοιχεία του εγκλήματος της επίθεσης κατά τρίτων κρατών.

🔹Τις εξωδικαστικές εκτελέσεις και στοχευμένες δολοφονίες προσώπων χωρίς καμία δικαστική διαδικασία.

Η Μοσάντ είναι άλλωστε διεθνώς γνωστή για τις επιχειρήσεις εξόντωσης αντιπάλων του Ισραήλ σε δεκάδες χώρες. Ελλάδα και Κύπρος δεν αποτέλεσαν εξαίρεση. Ακολουθεί ένα σύντομο ιστορικό των πιο γνωστών επιχειρήσεων (όχι όλων) της Μοσάντ σε ελληνικό και κυπριακό έδαφος.

🩸Λευκωσία, 22 Ιανουαρίου 1973 – δολοφονία Hussein Bashir Abu al-Khair / Abu Khair. Ο Abu al-Khair, εκπρόσωπος της Fatah/PLO στην Κύπρο, δολοφονήθηκε στο ξενοδοχείο Olympic στη Λευκωσία με εκρηκτικούς μηχανισμούς κάτω από το κρεβάτι του, που πυροδοτήθηκαν εξ αποστάσεως. Η υπόθεση εντάσσεται στην ισραηλινή επιχείρηση “Wrath of God / Bayonet” μετά το Μόναχο, αλλά νεότερη ιστοριογραφία επισημαίνει ότι ο πραγματικός στόχος ήταν ευρύτερα η εξόντωση παλαιστινιακών στελεχών στην Ευρώπη. Πρόκειται για πολύ ισχυρά τεκμηριωμένη επιχείρηση της Μοσάντ.

🩸Αθήνα, 11 Απριλίου 1973 – δολοφονία Zaid Muchassi / Zaiad Muchasi / Zaid Muqsi. Ο Muchassi, νέος εκπρόσωπος της Fatah στην Κύπρο μετά τη δολοφονία του Abu al-Khair, δολοφονήθηκε σε αθηναϊκό ξενοδοχείο από βόμβα που είχε τοποθετηθεί στο δωμάτιό του. Παλαιστινιακές πηγές και χρονολόγια το καταγράφουν ως δολοφονία από Ισραηλινούς πράκτορες· διεθνείς λίστες ισραηλινών στοχευμένων δολοφονιών το αποδίδουν στη Μοσάντ.

🩸Κύπρος, 15 Δεκεμβρίου 1979 – δολοφονία Samir Toukan και Ibrahim Abdul Aziz Brigheeth. Δύο Παλαιστίνιοι, ο Samir Toukan, στέλεχος/γραμματέας του γραφείου της Fatah/PLO στη Λευκωσία, και ο Ibrahim Abdul Aziz, από τα κεντρικά της PLO, δολοφονήθηκαν στην Κύπρο. Έγγραφο του ΟΗΕ του 1979 καταγράφει καταγγελία της PLO ότι επρόκειτο για κρατική τρομοκρατία του Ισραήλ, ενώ μεταγενέστερα χρονολόγια την εντάσσουν στις ισραηλινές δολοφονίες εκτός Παλαιστίνης.

🩸Αθήνα, 20/21 Αυγούστου 1983 – δολοφονία Ma’moun Meraish. Ο Ma’moun Meraish, στέλεχος της PLO και συνεργάτης του Abu Jihad/Khalil al-Wazir, δολοφονήθηκε στην Αθήνα ενώ κατευθυνόταν προς τον Πειραιά. Οι δράστες τον πυροβόλησαν από μοτοσικλέτα. Το UPI κατέγραψε τότε ότι η PLO κατηγόρησε Ισραηλινούς πράκτορες· μεταγενέστερες πηγές, μεταξύ των οποίων και αραβικά/παλαιστινιακά ΜΜΕ, το αποδίδουν στη Μοσάντ.

🩸Αθήνα, 9/10 Ιουνίου 1986 – δολοφονία Khaled Nazzal. Ο Khaled Nazzal, γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του DFLP, δολοφονήθηκε έξω από ξενοδοχείο στην Αθήνα από ενόπλους που χρησιμοποίησαν τη γνωστή μέθοδο της μοτοσικλέτας/γρήγορης διαφυγής. Η δολοφονία αποδίδεται στη Μοσάντ, τόσο σε παλαιστινιακές αρχειακές πηγές όσο και σε ελληνικά δημοσιεύματα για τη δράση της Μοσάντ στην Αθήνα.

🩸Λεμεσός, 14 Φεβρουαρίου 1988 – παγιδευμένο αυτοκίνητο κατά τριών στελεχών της PLO. Τρεις αξιωματούχοι της PLO σκοτώθηκαν από έκρηξη παγιδευμένου αυτοκινήτου στη Λεμεσό. Η Los Angeles Times κατέγραψε ότι η PLO κατηγόρησε ευθέως τη Μοσάντ. 

🩸Λεμεσός, 15 Φεβρουαρίου 1988 – ανατίναξη/δολιοφθορά στο πλοίο “Return Ship”. Την επόμενη ημέρα, πλοίο που είχε ναυλωθεί για συμβολικό ταξίδι επιστροφής Παλαιστινίων απελαθέντων προς την Παλαιστίνη χτυπήθηκε από έκρηξη στο λιμάνι της Λεμεσού. Εκπρόσωπος της PLO στην Αθήνα κατηγόρησε Ισραηλινούς πράκτορες. Ήταν δολιοφθορά/ανατίναξη σε κυπριακό έδαφος.

Σε πολλές περιπτώσεις σε δολοφονίες Παλαιστινίων της Μοσάντ στην Ευρώπη οι μυστικές υπηρεσίες των χωρών στις οποίες διαπράχθηκαν οι δολοφονίες, τις συγκάλυψαν ή και βοήθησαν τη Μοσάντ να τις πραγματοποιήσει και να διαφύγουν οι πράκτορές της.

Στην αφίσα ο δολοφονημένος τον Ιούνιο του 1986 από την Μοσάντ στην Αθήνα Khaled Nazzal, γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του DFLP (Democratic Front for the Liberation of Palestine)

https://academic.oup.com/ehr/article/140/604-605/777/8140798?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_assassinations?

https://orientxxi.info/how-europe-covered-up-the...?

https://palarchive.org/.../Detail/collections/84/lang/en_US?

 Μπορεί να είναι εικόνα ‎κείμενο που λέει "‎AL HOURRIAH ርታ 네 الخدر لفا شد الفائد خالد نزال خالد کالدازال مکرتير‎"‎ 

[----->] 

Εκτροπή Αχελώου ξανά

 

Η εκτροπή του Αχελώου είναι το πιο πολυδικασμένο έργο στην Ελλάδα. Το σχέδιο ξεκίνησε τη δεκαετία του 80 επί ΠΑΣΟΚ ως έργο για την άρδευση της Θεσσαλίας και ταυτόχρονα παραγωγής υδροηλεκτρικής ενέργειας.

Ένα μοντέλο που σε άλλες περιοχές προχώρησε, στην περίπτωση του Αχελώου έμελε να γίνει το γεφύρι της Άρτας, για δύο κυρίως λόγους.

Πρώτον γιατί αντέδρασε το γαλατικό χωριό της Μεσοχώρας, που ακόμη μέχρι σήμερα αρνείται να βυθιστεί στα νερά του φράγματος και δεύτερον γιατί αντέδρασε η Αιτωλοακαρνανία που δέχεται τον Αχελώο μέχρι τις εκβολές του και εννοεί να συνεχίσει να τον έχει.

Παράλληλα μια σειρά κινήματα, περιβαλλοντικές οργανώσεις κλπ συσπειρώθηκαν γύρω από την αντίδραση στο έργο που ακυρώθηκε έξι διαδοχικές φορές στο ΣτΕ και τώρα βρίσκεται στην έβδομη κατά σειρά δικαστική διαμάχη. Παρένθεση : Παρότι το έργο ακυρώθηκε τόσες φορές ωστόσο έχουν ήδη κατασκευαστεί σημαντικά τμήματα των έργων με δαπάνες που ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ, γιατί αν δεν φάνε το κατιτίς και οι εργολάβοι τι θα απογίνουν; κλέφτες θα γίνουν;

Πάνω από 30 χρόνια αυτή η κολώνα, αλλά φέτος ο Μητσοτάκης και ο Κουρέτας - ο "αριστερός" περιφερειάρχης Θεσσαλίας- μοιάζουν αποφασισμένοι. Με δραματικούς τόνους για τη λειψυδρία που απειλεί την αγροτική παραγωγή της Θεσσαλίας, ο Κουρέτας κάλεσε την κυβέρνηση να επιταχύνει τα έργα του Αχελώου και ο Μητσοτάκης ανταποκρίθηκε. Μάλιστα τον Μάρτιο δήλωσε την απόλυτη ανάγκη της εκτροπής προκειμένου να αντιμετωπισθεί το σοβαρό έλλειμμα νερού της Θεσσαλίας.

Στο σημείο αυτό θα κάνω μια δεύτερη παρένθεση για να θυμίσω τις αντιρρήσεις που διατυπώνουμε όσοι διαχρονικά υποστηρίζουμε ότι

- συνεχίζεται η άρδευση υδροβόρων καλλιεργειών σε μεγάλη κλίμακα,

- δεν έχουν προηγηθεί μέτρα εξοικονόμησης,

- υπάρχουν μεγάλες απώλειες στα αρδευτικά δίκτυα,

- δεν έχουν σχεδιαστεί τοπικά έργα ταμίευσης (μικρά φράγματα, λιμνοδεξαμενές, εμπλουτισμός υπόγειων υδροφορέων) κλπ

Φυσικά αυτά δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τους εθνικούς εργολάβους και γιαυτό στην Ελλάδα πάμε κατευθείαν στα μεγάλης κλίμακας, μεγάλου κόστους και μεγάλης καταστροφής έργα.

Αυτή την πρεμούρα για τη λειψυδρία της Θεσσαλίας υπό άλλες συνθήκες μπορεί και να τη χρεώναμε στους συνήθεις υπόπτους δηλαδή τους μεγαλοεργολάβους και τους παραγωγούς ρεύματος.

Φαίνεται όμως ότι δεν είναι μόνο αυτό. Όπως συζητιέται σε δημοσιεύματα από τον περασμένο Φλεβάρη, ένα ελληνοϊσραηλινό σχήμα με την κρατική ΔΕΠΑ σχεδιάζει την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο (CCGT) στη Λάρισα και ταυτόχρονα την κατασκευή «Κοιλάδας» για data center. 

Και ξέρετε τι χρειάζεται μια τέτοια κοιλάδα με datacenters; Ενέργεια, γιαυτό και την προικίζουν με το εργοστάσιο και πολύ νερό. Τόσο πολύ που μπορεί και να χρειάζεται πράγματι η εκτροπή του Αχελώου. Για τα Ισραηλινά κεφάλαια, όχι για την αγροτική παραγωγή του κάμπου.

Και ποια ακριβώς είναι αυτά τα κεφάλαια; Σύμφωνα με  δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου είναι του ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Γιακίρ Γκαμπάι. Ο οποίος σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα "πρωτοστάτησε μαζί με άλλες προσωπικότητες αλλά και ισχυρά επιχειρηματικά ονόματα των ΗΠΑ την περίοδο Οκτωβρίου 2023 – Μαΐου 2024 στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης υπέρ του Ισραήλ στον πόλεμο με τη Χαμάς." Σε απλή μετάφραση: ένα από τα καλόπαιδα που πλουτίζουν προπαγανδίζοντας τη γενοκτονία στη Γάζα.

Συνοψίζοντας: η κρατική ΔΕΠΑ μαζί με έναν δισεκατομμυριούχο που προωθεί τη σφαγή των Παλαιστινίων σχεδιάζουν τη μετατροπή του Θεσσαλικού κάμπου σε βιομηχανική περιοχή και χαβούζα datacenters. Στο σετ δώρου και η εκτροπή του Αχελώου για να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες σε νερό ψύξης.

Εσείς τώρα αναστενάζετε κάθε φορά που έρχεται ο λογαριασμός του ρεύματος; μη στενοχωριέστε οσονούπω θα αναστενάζουμε και κάθε φορά που θα έρχεται ο λογαριασμός του νερού με την νέα απόφαση για την τιμολόγηση και τα φαραωνικά έργα που ετοιμάζουν. Οι μόνοι που δεν θα αναστενάζουν είναι αυτοί που πίνουν στην υγεία των κορόιδων. Και μας απασχολούν όλη μέρα τι κάνουν τα κόμματα, ποιοι πάνε που και τούμπαλιν, για να μη μαθαίνουμε από πουθενά αυτά που έχουν πραγματική σημασία.

 [----.>]

Βλέπε και : 

https://www.facebook.com/theodota.nantsou/posts/pfbid0UA3Y4oqNbaTU4hGv6Ta5nVqCzgPV1nSFiZqjLwSTtFCQeb2nrQ9MmL2eySEwG2ZZl