Φρεσκάρισμα μνήμης.


Επειδή πολλά λέγονται περί της γραμμής και των θέσεων Βαρουφάκη το 2015

Απόσπασμα συνέντευξης του Joseph Halevi *στο contropiano.org στις 30/1/2015. Τίτλος συνέντευξης : Η νέα ελληνική κυβέρνηση με τη θεωρία των παιγνίων του Βαρουφάκη

 *Ο Joseph Halevi, με τον Γ.Βαρουφάκη και τον Νικόλαο Θεοχαράκη έχουν συγγράψει το "Modern Political Economics, Making Sense of the Post-2008 World"


Κατά την γνώμη σας, πόσα περιθώρια ελιγμών έχει η νέα ελληνική κυβέρνηση;

JH: κανένα. Και το γνωρίζουν. Οπότε θα πρέπει να συγκρουστούν. Και τότε θα δούμε πώς θα αντιδράσει ο Σύριζα, εντός του οποίου υπάρχει η ευρωκομμουνιστική συνιστώσα αλλά όχι μόνο, υπάρχουν και άνθρωποι που έφυγαν από το ΚΚΕ αργότερα. Αυτή η συνιστώσα βλέπει πιο θετικά το ζήτημα του χρέους, με την έννοια ότι θα δεχθούν να συμβιβαστούν αντί να έλθουν σε ρήξη με την Ε.Ε.. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρά εσωτερικά προβλήματα στο Σύριζα.

Ερ .: Όταν λέτε να έλθουν σε ρήξη τι εννοείτε;

JH: Ως σύγκρουση εννοώ τη γραμμή Βαρουφάκη. Η γραμμή αυτή είναι απολύτως σωστή. Δηλαδή, παύση πληρωμών ( default), αλλά παραμονή στην ευρωζώνη.

Ερ .: Έτσι, σύμφωνα με τον Βαρουφάκη, μπορεί να γίνει παύση πληρωμών παραμένοντας στην Ευρωζώνη;

JH: Φυσικά και γίνεται, δεν πληρώνεις και τέρμα. Δεν χρειάζεται να φύγεις, κανείς δεν σε αναγκάζει να φύγεις και δεν μπορούν να σε διώξουν. Αυτό δεν μπορούν να το καταλάβουν όσοι μιλάνε για "Grexit", ούτε καν οι Γερμανοί που λένε: α ! , τότε φεύγεις. Κανείς δεν μπορεί να διώξει την Ελλάδα και οποιαδήποτε άλλη χώρα από την ευρωζώνη. Έτσι, ο Γιάνης λέει: Ωραία, αν δεν θέλουν να δεχθούν συμβιβασμούς, εμείς δηλώνουμε παύση πληρωμών παραμένοντας στη ζώνη του ευρώ, και τότε να δούμε τι θα συμβεί. Αυτό το έγραφε και στο blog του, αρκετά συχνά.


Το ιταλικό ταξικό συνδικάτο βάσης Slai Cobas : Η συγχώνευση της Fca-Renault-Nissan «προετοιμάζει το θάνατο» των ιταλικών εργοστασίων της Φίατ

Slai Cobas: La fusione Fca-Renault-Nissan 'prepara la morte' delle fabbriche italiane di Fiat

Και ενώ η προσοχή όλων είναι στραμμένη σε εκλογές και αναλύσεις εκλογικών αποτελεσμάτων, το πραγματικό κεφάλαιο-οι πολυεθνικές-δεν κοιμάται ποτέ…


Το ιταλικό συνδικάτο βάσης, Slai Cobas, δεν έχει καμία αμφιβολία ότι η διαφαινόμενη συγχώνευση των τριών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας θα οδηγήσει στο κλείσιμο των ιταλικών εργοστασίων της Φίατ.

«Η συγχώνευση μεταξύ Fca(Fiat Chrysler Automobiles), της πρώην Φίατ, της Renault και της Nissan προετοιμάζει τον« υποβοηθούμενο θάνατο »των ιταλικών εργοστασίων της Φίατ και όλων των συνεργαζόμενων με αυτή βιομηχανιών και σε καμία περίπτωση την ανάκαμψη της βιομηχανίας». Αυτά, δήλωσε ο περιφερειακός συντονιστής του συνδικάτου βάσης Slai Cobas της Νάπολης και των εγκαταστάσεων της Φίατ στο  Pomigliano d'Arco,  σχολιάζοντας την πιθανή συγχώνευση των τριών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το συνδικάτο βάσης υπενθυμίζει ότι μέσα σε τριάντα χρόνια η Φίατ «παρουσίασε και ακύρωσε πολλά σχέδια διάσωσης της εταιρίας σε μια εφήμερη ακολουθία όπου το κάθε επόμενο σχέδιο διέψευδε και ακύρωνε τους στόχους του προηγούμενου». «Mε αυτά τα σχέδια διάσωσης – εξηγεί το συνδικάτο βάσης - η Fiat πραγματοποίησε επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με τα λεφτά του ιταλικού δημοσίου, στη συνέχεια, όμως, έκλεισε ή μείωσε τα εργοστάσια της στην Ιταλία, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια προβλέψιμη τριακονταετή φάση απολύσεων που συνεχίζεται μέχρι σήμερα χωρίς σταματημό, και την απώλεια, τα τελευταία έτη, 91.000 θέσεων εργασίας στα εργοστάσια του ομίλου.

Τέλος, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του συνδικάτου βάσης  Slai Cobas, η συγχώνευση μεταξύ της Fca, της Renault και της Nissan «θα είναι μια επανάληψη της εξαγοράς της Chrysler, η οποία οδήγησε στην ίδρυση του ομίλου FCA και την μετεγκατάσταση της έδρας της πρώην ιταλικής Φίατ, στο εξωτερικό, με ακραίες συνέπειες και με εταιρικές πολιτικές που παραβίασαν συνειδητά όλες τις τυπικές και επίσημες δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί για την εκπλήρωση των υποχρεωτικών «κοινωνικών εγγυήσεων».
[---->]