ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ

 Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ*

Τον Ιούνιο η κατάσταση με το ΔΝΤ γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. 
 Στις 5, 12, 16 και 19 Ιουνίου η Ελλάδα πρέπει να «σκάσει» στο ΔΝΤ 305 και 343 και 572 και 343 εκατομμύρια ευρώ αντιστοίχως - συνολικά δηλαδή 1,563 δισεκατομμύρια ευρώ

Δεν είναι καθόλου λίγα και μάλιστα στην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα. 

Αν μάλιστα στα πάνω από 2,3 δισεκατομμύρια που θα δώσουμε στο ΔΝΤ τον Μάιο και τον Ιούνιο προσθέσουμε και 320 εκατομμύρια για τόκους που πρέπει να πληρώσει η κυβέρνηση τον Μάιο και 450 εκατομμύρια για τόκους πληρωτέους τον Ιούνιο, βλέπουμε ότι πρέπει να πληρώσει η Ελλάδα πάνω από 3 δισεκατομμύρια ευρώ από δικούς της πόρους, πριν καν αρχίσει η καλοκαιρινή κόλαση του Ιουλίου και Αυγούστου, όπου θα δοθεί η «μητέρα όλων των μαχών» με τη Γερμανία και τους υποτακτικούς της στην Ευρωζώνη. 

Εχουμε ισχυρή την εντύπωση ότι η κυβερνητική ηγεσία διακατέχεται από αυταπάτες πως μόλις υποκύψει στους όρους του Βερολίνου, οι Γερμανοί θα τρέξουν να της δώσουν λεφτά.

Αν όντως η κυβέρνηση νομίζει ότι η κατά κράτος υποχώρηση σε όλα τα θέματα θα συνεπιφέρει αμέσως ποταμούς ρευστότητας και χρημάτων για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και την πραγματική ελληνική οικονομία, τότε σίγουρα πλανάται πλάνην οικτράν

Το δυστύχημα είναι ότι η κυβέρνηση θα πληρώσει ακριβά το πολιτικό κόστος της πλάνης της, αλλά ο ελληνικός λαός σύσσωμος θα κληθεί να πληρώσει από τη σχεδόν στεγνή πλέον τσέπη του όλο το οικονομικό κόστος.  

*Δημοσιεύθηκε στο ''ΕΘΝΟΣ'' την Πέμπτη 7 Μαίου 2015 

Οσο για τις δημοσκοπήσεις...

ότι ανεβαίνει, κατεβαίνει.Τόσο απλά

Το λένε και έτσι:

Της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη

"Όχι στo ξεπούλημα του ΟΛΘ"-Απεργούν οι λιμενεργάτες της χώρας


Σε απεργία προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα λιμάνια όλης της χώρας, ζητώντας να σταματήσει η προκήρυξη πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου των Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ και κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των Λιμανιών.

Στην Αθήνα πραγματοποιείται στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας. Στη Θεσσαλονίκη, είναι σε εξέλιξη η συγκέντρωση στον επιβατικό σταθμό του λιμανιού και θα ακολουθήσει πορεία στον Λευκό Πύργο και το ΥΜΑΘ.

Αναλυτικά, σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ επισημαίνουν: «Η Κυβέρνηση, ενώ στις προγραμματικές της θέσεις στη Βουλή ανακοίνωσε το σταμάτημα της πώλησης των μετοχών, φαίνεται από δηλώσεις και δημοσιεύματα ότι εν τέλει προτίθεται να προχωρήσει, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (51%) του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ.».

Οι εργαζόμενοι έχουν επισημάνει επανειλημμένα πως «η πολιτική πώλησης των Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ οδηγεί στην εκχώρηση της Δημόσιας Λιμενικής Αρχής και στην παράδοση σε ξένους μονοπωλιακούς ομίλους κρίσιμων δραστηριοτήτων της Ελληνικής Οικονομίας, φαλκιδεύοντας την ανάπτυξη. Με τη πώληση δημιουργείται πανίσχυρο ιδιωτικό μονοπώλιο στο οποίο και παραδίδεται σημαντική δημόσια εξουσία».

Αναφερόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν πως «αποτελεί ίσως πια το μοναδικό συγκριτικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής και η ανάπτυξη του είναι θέμα που αφορά όλη την μητροπολιτική Θεσσαλονίκη, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όλους τους φορείς της (παραγωγικούς, αυτοδιοικητικούς και θεσμικούς) και τους πολίτες της».



«Η πώληση του αντί πινακίου φακής, θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες λόγω της απώλειας του κυρίαρχου ρόλου της χώρας. Είναι λιμάνι, που λειτουργεί εντός του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης, με σημαίνοντα ρόλο σε θέματα Εθνικής Οικονομίας, Εθνικής Ασφάλειας και ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας», σημειώνουν στη συνέχεια.

«Η ΟΛΘ ΑΕ κατάφερε και στους δύσκολους καιρούς της κρίσης και της ύφεσης να συγκρατήσει φορτία, είναι εταιρία υψηλής κερδοφορίας, με ισχυρά αποθεματικά, μηδενικό δανεισμό και μεγάλη χρηματοπιστωτική φερεγγυότητα, μικρό αριθμό εργαζόμενων που υπολείπεται σημαντικά των αναγκών της, σε μια περιοχή που η ανεργία χτυπάει κόκκινο», τονίζουν στη συνέχεια, ενώ όπως συμπληρώνουν:

«Μπορεί να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και στη Βαλκανική ενδοχώρα, αλλά ταυτόχρονα είναι λιμάνι που εξυπηρετεί την εθνική οικονομία (εισαγωγές – εξαγωγές)».


«Είναι ο Οργανισμός που χρηματοδοτεί σταθερά και απαρέγκλιτα με συνεχόμενες ροές τα δημόσια έσοδα στους χαλεπούς καιρούς που διανύει η χώρα μας. Το 2014 εισέρρευσαν από την ΟΛΘ στα δημόσια έσοδα πάνω από 42 εκατομμύρια και φέτος το 2015 θα ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια. 

Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα τα έσοδα είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά της πώλησης, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που προκύπτουν από την αναπτυξιακή του συμβολή στα μακροοικονομικά μεγέθη της περιοχής του», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, υπογραμμίζοντας πως «Δεν μπορεί να θυσιαστεί ως Ιφιγένεια για να “πνεύσει Ούριος” άνεμος στη χώρα δήθεν , γιατί πολύ απλά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα το εργαλεία που “δημιουργούν” ούριους ανέμους στην Εθνική Οικονομία».

Τέλος, οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ καλούν την Κυβέρνηση να σταματήσει την πώληση και να προχωρήσει άμεσα προς την επιλογή κατευθύνσεων που θα ενισχύουν και θα αναπτύξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 

Να μετατρέψει τη κερδοφορία σε ανάπτυξη, με επενδύσεις σε υποδομές και προσωπικό. «Για να το καταστήσουμε μεγάλο σύγχρονο δημόσιο λιμάνι, κρίκο στην μεταφορική αλυσίδα, κατά πως του πρέπει», καταλήγουν στην ανακοίνωσή τους.
 [--->]