οι τραμπούκοι ξαναχτύπησαν

Διακόπηκε για άλλη μια φορά λόγω επεισοδίων η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Νέας Φιλαδέλφειας όπου επρόκειτο να συζητηθεί το θέμα της ανάπλασης του άλσους της Νέας Φιλαδέλφειας, κάτι που αφορά και την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ.

 

Οπαδοί της «Ένωσης» μπήκαν στο δημοτικό συμβούλιο και επιτέθηκαν στους παρευρισκομένους με τον Δήμαρχο, Άρη Βασιλόπουλο να φυγαδεύεται την τελευταία στιγμή.

 

Ο αντιδήμαρχος Γιάννης Καλαμπόκης στην προσπάθειά του να αποφύγει το πλήθος που του επιτέθηκε βρέθηκε στο έδαφος ενώ σύμφωνα με πληροφορίες και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Γιώργος Πάνος βρίσκεται σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση καθώς έχει υποστεί σοκ.

 

Στον χώρο βρέθηκαν και πολίτες οι οποίοι συμμετείχαν στην κίνηση των 17 στο ΣτΕ κατά του γηπέδου της ΑΕΚ, οι οποίοι αποχώρησαν με συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων.
 
[--->]


Πάνω απ’ όλα, να σώσουμε τις τράπεζες!



 Η ποσοτική χαλάρωση του Μάριο Ντράγκι

 


του Leonardo Mazzei


Η ποσοτική χαλάρωση (QE),είναι  το νέο μήλο της έριδος μιας Ευρώπης όλο και πιο διχασμένης. Το θέμα έχει τεθεί επί τάπητος εδώ και καιρό στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ, αλλά τώρα ο χρόνος επείγει. Το πρόβλημα είναι αν η ΕΚΤ θα χρησιμοποιήσει ή όχι, την ποσοτική χαλάρωση για να αγοράσει κρατικά ομόλογα. Και, αν ναι, σε ποιο βαθμό ; Για όλα αυτά οι χώρες της ευρωζώνης είναι διχασμένες όπως και η εκτελεστική επιτροπή της ΕΚΤ.

Δέκα οι νεκροί του Norman Atlantic, σύγχυση για τους αγνοούμενους





  • 30.12.2014 , 11:17
  • Τελευταία ενημέρωση : 30.12.2014, 11:18



Στους δέκα αυξάνονται οι νεκροί της ναυτικής τραγωδίας του Norman Atlantic, ενώ σύγχυση επικρατεί για τον πραγματικό αριθμό επιβαινόντων, διασωθέντων και αγνοουμένων.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των ιταλικών αρχών, στο σκάφος "Norman Atlantic" επέβαιναν 475 άνθρωποι. Διασώθηκαν 425, δέκα βρέθηκαν νεκροί ενώ αγνούνται 40, εκ των οποίων οι 32 είναι Έλληνες υπήκοοι. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στους δέκα νεκρούς επιβάτες περιλαμβάνεται το όνομα δεύτερου Έλληνα υπηκόου.

Η εισαγγελία του Μπάρι ανακοίνωσε χθες την έναρξη έρευνας για ποινικές ευθύνες έπειτα από την πυρκαγιά στο οχηματαγωγό Norman Atlantic.
Δύο είναι οι Έλληνες που έχουν χάσει τη ζωή τους στο ναυτικό δυστύχημα, σε σύνολο 10 νεκρών, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, εντείνονται οι φόβοι ότι ο αριθμός των θυμάτων θα αυξηθεί καθώς πιθανότατα αγνοείται η τύχη δεκάδων ατόμων.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που μεταδίδει η RAI, η λίστα επιβατών του Norman Atlantic φέρεται να είναι ανακριβής έως και πλαστή.

"Δεν είμαστε σίγουροι για τον αριθμό των αγνοουμένων" παραδέχθηκε ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Μαουρίτσιο Λούπι. Ο ίδιος εξήγησε μάλιστα ότι ορισμένοι από τους διασωθέντες δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των επιβαινόντων. "Δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των επιβατών", είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. 

Με τη σειρά της, η υπουργός Άμυνας Ρομπέρτα Πινότι είπε ότι η έρευνα για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων συνεχίζεται αν και η επιχείρηση για την εκκένωση του πλοίου έχει ολοκληρωθεί.

Ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας Μ.Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σε τηλεοπτικούς σταθμούς, έδειξε αδυναμία να απαντήσει στα ερωτήματα υποστηρίζοντας ότι και ο ίδιος περιμένει ενημέρωση από τις ιταλικές αρχές.

Συγκλονίζει η είδηση ότι ακόμη και ο γιός του νεκρού Γιώργου Δούλη δεν αναγνώρισε τον πατέρα του στη σορό που του επέδειξαν οι ιταλικές αρχές!

Όλοι οι επιβάτες του «Norman Atlantic» μεταφέρθηκαν στο πλοίο «San Giorgio» του ιταλικού πολεμικού ναυτικού, όπως έγινε γνωστό από τον πρωθυπουργό Μ. Ρέντσι, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε το μεσημέρι.
Στο Norman Atlantic είχε μείνει τελευταίος ο καπετάνιος, ο οποίος «όπως κάνουν οι σοβαροί κυβερνήτες, ολοκληρώνει τις επιχειρήσεις μαζί με τέσσερα μέλη του Πολεμικού Ναυτικού. Προσπαθούν ακόμη να γαντζώσουν το πλοίο σε ρυμουλκό» πρόσθεσε ο Ιταλός πρωθυπουργός.
Το πλοίο «San Giorgio» αναμένεται να μεταφέρει τους διασωθέντες στο λιμάνι του Πρίντεζι έως το βράδυ.
Αργά χθες το βράδυ έφτασαν με C-130 στην Ελευσίνα, 43 από τους διασωθέντες που επέβαιναν στο Norman Atlantic. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας το C -130 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Μπάρι στις 20:30.
Νωρίτερα, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας έδεσε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Cruise Europa, το οποίο συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης, με 69 διασωθέντες επιβάτες του Norman Atlantic.
[--->] 

Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να μεταμορφώσει την ΕΕ, αν τον αφήσει η Ευρώπη ...


Παραθέτω την ελληνική μετάφραση άρθρου μου στην Γκάρντιαν σήμερα, 29 Δεκεμβρίου 2014.

Την μετάφραση έκανε το ThePressProject, το οποίο και ευχαριστώ. Ο τίτλος που χρησιμοποίησε το ThePressProject ήταν «Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να κερδίσει» που δεν απέχει από την κεντρική ιδέα του άρθρου μου. Αρκεί βέβαια να έχει κανείς πλήρη επίγνωση του τι μέλλεται να αντιμετωπίσει μια κυβέρνηση που θα επιχειρήσει να υλοποιήσει το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.


Του Κώστα Λαπαβίτσα

Η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ είναι αποτέλεσμα του προγράμματος προσαρμογής που επιβλήθηκε στην Ελλάδα το 2010 από την Τρόικα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο), η οποία διέθεσε τεράστια δάνεια στο πλαίσιο του προγράμματος, ζητώντας όμως άνευ προηγουμένου περικοπές στις δημόσιες δαπάνες, αυξήσεις φόρων και κατάρρευση μισθών. Ήταν ένα κλασικό, αν και ακραίο, πακέτο λιτότητας με μια διαφορά ζωτικής σημασίας: Αυτή τη φορά δεν ήταν δυνατό να περιοριστούν οι επιπτώσεις της λιτότητας μέσω της υποτίμησης του νομίσματος όπως, για παράδειγμα, συνέβη στην Ασιατική κρίση του 1997-98. Η συμμετοχή της Ελλάδας στην Eυρωζώνη είχε κλείσει όλες τις εξόδους διαφυγής.

Η βίαιη λιτότητα κατάφερε να σταθεροποιήσει την Ελλάδα και να την κρατήσει εντός της ONE -καταστρέφοντας την οικονομία και την κοινωνία της. Το δημοσιονομικό έλλειμα έχει μειωθεί δραστικά, το έλλειμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών έχει μετατραπεί σε πλεόνασμα και η προοπτική αθέτησης της εξυπηρέτησης του εξωτερικού χρέους έχει υποχωρήσει. Αλλά το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 25%, η ανεργία εκτοξεύτηκε πάνω από το 25%, οι πραγματικοί μισθοί έχουν μειωθεί κατά 30% και η βιομηχανική παραγωγή έχει μειωθεί κατά 35%. Το ανθρώπινο κόστος των πολιτικών της τρόικας είναι ανυπολόγιστο και προσομοιάζει σε μια σιωπηλή ανθρωπιστική κρίση: Ο αριθμός των αστέγων έχει εκτοξευτεί , η πρωτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη έχει καταρρεύσει, τα συσσίτια έχουν πολλαπλασιαστεί και η παιδική θνησιμότητα έχει αυξηθεί.

Από το καλοκαίρι του 2014 η ύφεση πλησιάζει στο τέλος της, βοηθούμενη από τις ισχυρές επιδόσεις του τουριστικού τομέα. Ωστόσο η ζημιά από τις πολιτικές της τρόικας είναι τόσο σοβαρή ώστε οι προοπτικές ανάπτυξης είναι… άθλιες. Η αδυναμία είναι έκδηλη στις εξαγωγές οι οποίες κατά πάσα πιθανότατα θα κλείσουν μειούμενες το 2014, ενώ οι εισαγωγές άρχισαν να αυξάνονται μόλις η ύφεση έδειξε σημάδια υποχώρησης. Αυτή είναι η εικόνα μια βαθειά δυσλειτουργικής οικονομίας.

Εν μέσω της καταστροφής η τρόικα επιμένει σε περαιτέρω λιτότητα για να πετύχει τεράστια πρωτογενή πλεονάσματα στον προϋπολογισμό: 3% το 2015, 4,5% το 2016 και πάνω από 4% στο μέλλον. Σκοπός της είναι να εξυπηρετήσει το τεράστιο εξωτερικό χρέος της χώρας, το οποίο έχει ανέλθει στο 175% του ΑΕΠ από το περίπου 130% που ήταν το 2009. Είναι απίστευτο ότι παρά τα μέτρα αυτά το ΔΝΤ υπολογίζει ότι η Ελλάδα θα καταγράφει ανάπτυξη κατά μέσο όρο 3,4% στα επόμενα πέντε χρόνια –αρκεί φυσικά να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας, την απορρύθμιση της εργασίας και την απελευθέρωση της αγοράς. Η τρόικα φαίνεται να έχει υιοθετήσει πλήρως τα οικονομικά του παραλόγου.

Στην περίοδο 2010-11 οι Έλληνες αντιτάχθηκαν ενεργά στις καταστροφικές πολιτικές της Τρόικας και των εγχώριων συμμάχων της αλλά δεν κατάφεραν να τις σταματήσουν. Μετά το 2012 η ανεργία και η φτώχεια αυξήθηκαν και έγινε ακόμα πιο δύσκολη η οργάνωση της λαϊκής διαμαρτυρίας. Ωστόσο, η εξάντληση που έφεραν οι πολιτικές της Τρόικας είναι τόσο μεγάλη ώστε οι ψηφοφόροι στράφηκαν μαζικά προς τα αριστερά με την ελπίδα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται, αφ' ενός, ότι θα πετύχει μια ουσιαστική διαγραφή του ελληνικού χρέους και, αφ' ετέρου, ότι θα άρει τη λιτότητα με στόχο τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, αντί για τα πλεονάσματα που απαιτούνται από την Τρόικα. Θα επανασυνδέσει τις αποκομμένες οικογένειες με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, θα ανακουφίσει τους άστεγους προσφέροντάς τους τροφή και καταφύγια και θα αναλάβει άμεσα δράσεις για την μείωση της ανεργίας μέσω δημοσίων προγραμμάτων. Έχει δεσμευθεί να μειώσει την τεράστια φορολογική επιβάρυνση και να τονώσει τις επενδύσεις σε μια προσπάθεια να πετύχει την ανάπτυξη.

Δεν υπάρχει τίποτα ριζοσπαστικό - και πολύ περισσότερο τίποτα επαναστατικό - σε αυτές τις πολιτικές. Αντιπροσωπεύουν την κοινή λογική και μπορούν να ανοίξουν ένα νέο δρόμο και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επανειλημμένως δηλώσει την πρόθεσή του να κρατήσει την χώρα εντός της ΟΝΕ και να αποφύγει τις μονομερείς ενέργειες. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ηγεσία του αποτελείται από αφοσιωμένους Ευρωπαϊστές που πραγματικά πιστεύουν ότι μπορούν να συμβάλλουν στην αλλαγή της Ευρώπης από «τα μέσα».

Το πρόβλημα είναι ότι η Ε.Ε. δεν είναι καθόλου δεκτική στις ιδέες του ΣΥΡΙΖΑ. Οι εξαγωγείς και οι τραπεζίτες της Γερμανίας έχουν επωφεληθεί σημαντικά από το ευρώ και δεν έχουν κανένα κίνητρο να εγκαταλείψουν τις πολιτικές λιτότητας. Το Βερολίνο έχει άλλωστε ήδη πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει, καθώς η Ευρωζώνη παρουσιάζει νέα συμπτώματα αδυναμίας, με την Γαλλία και την Ιταλία να βρίσκονται «στα σκοινιά». Υπάρχει επίσης ο Μάριο Ντράγκι της ΕΚΤ που φλυαρεί συνεχώς περί ποσοτικής χαλάρωσης, μια πολιτική που απεχθάνεται το Βερολίνο. Το τελευταίο πράγμα που θα επιθυμούσε τώρα η Γερμανία είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και το πρόγραμμά του.

Μια εκστρατεία κινδυνολογίας είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες εβδομάδες προκειμένου να αποτρέψει τους Έλληνες να ψηφίσουν το αριστερό κόμμα. Σε περίπτωση που η εκστρατεία αυτή αποτύχει και σχηματιστεί μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση αυτή θα είναι φυσιολογικό να αναμένει την εχθρότητα της Ε.Ε., η οποία δεν στερείται όπλων. Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι λογικό και μετριοπαθές αλλά δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η Ελλάδα χρειάζεται επίσης σημαντική χρηματοδότηση για να εξυπηρετήσει το χρέος της το 2015, ίσως ακόμα και 20 δις ευρώ. Υπάρχουν πληρωμές ομολόγων την άνοιξη που θα ήταν διαχειρίσιμες, αλλά τον Ιούλιο-Αύγουστο θα πρέπει να γίνουν αποπληρωμές 6-7 δις ευρώ για τις οποίες θα χρειαστεί επιπλέον χρηματοδότηση από το εξωτερικό. Δεν χρειάζεται, τέλος, να επισημάνουμε ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα θα βρεθεί τάχιστα σε κατάσταση ασφυξίας αν η ΕΚΤ σταματήσει την παροχή ρευστότητας.

 Μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα αντιμετωπίσει κατά πάσα πιθανότητα ένα τελεσίγραφο προκειμένου να συνθηκολογήσει, με αντάλλαγμα ίσως κάποια αποδυναμωμένη εκδοχή της λιτότητας. Αν το πράξει αυτό θα ήταν καταστροφικό για την Ελλάδα και μεγάλη ήττα για τους αντιπάλους της λιτότητας στην Ευρώπη. Είναι ζωτικής σημασίας ο ΣΥΡΙΖΑ να κερδίσει και να εφαρμόσει το πρόγραμμά του χωρίς υποχωρήσεις και με την βοήθεια της διεθνούς υποστήριξης. Οι γραμμές τις μάχης σχηματίζονται ήδη στην Ελλάδα.
[--->]

Πλήγμα σε Μπόμπολα: Την ακύρωση των 4 διαγωνισμών για τα σκουπίδια αποφάσισε ο ΕΔΣΝΑ

Την ακύρωση των τεσσάρων διαγωνισμών με αντικείμενο τη Μελέτη, Χρηματοδότηση, Κατασκευή, Συντήρηση, Τεχνική Διαχείριση και Λειτουργία των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Απορριμμάτων στις Ολοκληρωμένες Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Απορριμμάτων της Αττικής με ΣΔΙΤ, αποφάσισε σήμερα η Εκτελεστική Επιτροπή του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής, ύστερα από σχετική εισήγηση της πρόεδρου του, Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου.

Η πρόεδρος του Συνδέσμου ζήτησε από την Εκτελεστική Επιτροπή (Ε.Ε.) την ακύρωση των τεσσάρων διαγωνισμών σε συνέχεια της υπ’ αριθ. 312/2014 απόφασης της Ε.Ε., ανατρέποντας το σχέδιο των ΣΔΙΤ για τις 4 μονάδες επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ. Η ίδια υπογράμμισε το σχέδιο αυτό είναι ασύμβατο με την ανάγκη ριζικής αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ, την οποία έχει ως προτεραιότητά της η νέα Διοίκηση.

"Το ισχύον ΠΕΣΔΑ συντηρεί τη διαχείριση σύμμεικτων απορριμμάτων και επιβάλλει την ΟΕΔΑ Δυτικής Αττικής ως εσαεί κύριο υποδοχέα του 85% των παραγομένων αποβλήτων. Το σχέδιο των 4 ΜΕΑ υπηρετεί ακριβώς αυτή τη στρατηγική επιλογή", τόνισε η Περιφερειάρχης, Πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ, προσθέτοντας: "Είμαστε σαφείς: απορρίπτουμε συνολικά και επί της αρχής το περιεχόμενο και τον τρόπο της υλοποίησης του σχεδίου για τις 4 Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων με ΣΔΙΤ". Και η ίδια κάλεσε την Ε.Ε. να δικαιώσει τους πολυετείς αγώνες των τοπικών κοινωνιών, των εργαζομένων στους ΟΤΑ και των κοινωνικών κινημάτων και να ακυρώσει τους σχεδιασμούς για σειρά λόγων.

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι "το σχέδιο των 4 ΜΕΑ με ΣΔΙΤ υποσκάπτει τις προτεραιότητες και τις αρχές της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας καθώς προϋποθέτει την εγγυημένη τροφοδοσία των ΜΕΑ με απορρίμματα και την απαλλαγή των επενδυτών για κάθε μεταβολή των συνθηκών". Το γεγονός επίσης ότι ο "σχεδιασμός αυτός εκπονήθηκε και προωθήθηκε σε συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας", ότι "προωθεί τη δέσμευση των ΟΤΑ, μέσω της ενεχυρίασης των δημοτικών τελών επί τριακονταετία". "Επιβαρύνονται οι δημότες μέσω της αύξησης των δημοτικών τελών, καθώς, σύμφωνα με τη λογική του σχεδιασμού αυτού, στόχος είναι η διασφάλιση, επί 30 χρόνια, της απρόσκοπτης κερδοφορίας των επενδυτών".

"Οι σχεδιασμοί των ΣΔΙΤ για τις 4 Μονάδες Επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων δεν είναι μονόδρομος". "Αντιθέτως, μονόδρομος είναι η επιλογή ενός οικονομικά και οικολογικά δίκαιου και βιώσιμου συστήματος διαχείρισης των απορριμμάτων. Όπως μονόδρομος είναι η αντίσταση στους σχεδιασμούς της κεντρικής κυβέρνησης, η οποία άρον – άρον, επιχειρεί να περιορίσει τα περιθώρια δράσης της νέας διοίκησης", παρατήρησε, κλείνοντας την εισήγησή της η πρόεδρος του Συνδέσμου και Περιφερειάρχης Αττικής.