Δοχεία με χλώριο γερμανικής προέλευσης στη Γούτα

Συριακά στρατεύματα εντόπισαν κιβώτια με χλώριο από τη Γερμανία και καπνογόνες βόμβες που παράγονται στο Σάλσμπερι, στο Ηνωμένο Βασίλειο, εντοπίστηκαν σε εδάφη της Ανατολικής Γούτα, σύμφωνα με την εκπρόσωπο του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα.

«Στις απελευθερωμένες περιοχές της Ανατολικής Γούτα, τα συριακά κυβερνητικά στρατεύματα έχουν βρει δοχεία με χλώριο από τη Γερμανία -το πιο φοβερό είδος χημικού όπλου- καθώς και καπνογόνες βόμβες που παράγονται – παρακαλώ δώστε προσοχή – στην πόλη Σάλσμπερι, στο Ηνωμένο Βασίλειο» δήλωσε η Ζαχάροβα σε συνέντευξη Τύπου, σε μια καταγγελία που περιπλέκει ακόμη περισσότερα την κατάσταση που επικρατεί στη περιοχή μετά την φερόμενη χημική επίθεση με χημικά όπλα.

Τα ευρήματα υπονομεύουν την «πίστη στην ανθρωπιά» της ηγεσίας κάποιων κρατών, που «δίνουν αυτές τις εντολές και λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις» πρόσθεσε η Ζαχάροβα.

Η κ. Ζαχάροβα επέστησε  την προσοχή σε ένα άρθρο της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, το οποίο είχε δημοσιευθεί το 2013 και το οποίο αποκάλυπτε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο Λευκός Οίκος είχε δώσει την συγκατάθεσή του να πραγματοποιηθεί από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους επίθεση με χημικά στην Συρία και εν συνεχεία να επιρριφθούν οι ευθύνες στον σύρο πρόεδρο Άσαντ με σκοπό να ενισχυθούν οι διεθνείς στρατιωτικές παρεμβάσεις στην χώρα αυτή.

Η εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών σημείωσε ακόμη η επίθεση που πραγματοποίησαν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοι τους στην Συρία έγινε για να ενισχυθεί το μαχητικό πνεύμα των ανταρτών και για να ανασυντάξουν τις γραμμές τους, περιπλέκοντας έτσι τη διαδικασία του ειρηνευτικού διαλόγου.

Την Τρίτη, ρωσικά στρατεύματα εντόπισαν αποθήκη μέσα στην οποία βρίσκονταν ουσίες που είναι αναγκαίες για την παρασκευή χημικών όπλων στην συριακή πόλη Ντούμα, δήλωσε ο Αλεξάντερ Ροντιόνοφ, στρατιωτικός ειδικός στα χημικά όπλα.

«Οι ουσίες που εντοπίστηκαν, όπως θειοδιγλυκόνη και διαιθανολαμίνη, είναι απαραίτητες για την παραγωγή θείου και αζώτου υπερίτη (αέριο μουστάρδας). Επιπλέον, στην αποθήκη βρέθηκε φιάλη χλωρίου, παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιήθηκε από μαχητές για να επινοήσουν την ευρέως διαδεδομένη ψευδή είδηση. Μπορούμε να συνάγουμε το συµπέρασµα ότι αυτό το εργαστήριο χρησιμοποιήθηκε από παράνομες ένοπλες οργανώσεις για την παρασκευή δηλητηριωδών ουσιών» τόνισε ο Ροντιόνοφ.

Ελεύθερος, με αυστηρούς περιοριστικούς όρους, ο ένας από τους 8 τούρκους αξιωματικούς

Ας ελπίσουμε να μην έχει την ίδια κατάληξη :

 Απαγωγή αλά CIA και παράδοση στην Τουρκία αριστερού αγωνιστή




Γιατί το ΥΠΕΝ δεν νομιμοποιείται να εκδώσει άδειες για τις Σκουριές



Υπόμνημα που κατατέθηκε σήμερα από το «Παρατηρητήριο» στον Υπουργό ΠΕΝ κ. Σταθάκη και τις αρμόδιες για την αδειοδότηση της Ελληνικός Χρυσός υπηρεσίες, Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ) και Διεύθυνση Μεταλλευτικών, Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών (ΔΜΕΒΟ/ΥΠΕΝ).
 

                                                                                                         Ιερισσός, 19 Απριλίου 2018

ΘΕΜΑ: “Γιατί το ΥΠΕΝ δεν νομιμοποιείται να εκδώσει άδειες για τις Σκουριές”

Στο δελτίο τύπου που εξέδωσε η Eldorado Gold μετά τη έκδοση της διαιτητικής απόφασης 9/2018 αναφέρει:

“Αναμένουμε από το Ελληνικό Δημόσιο να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του βάσει της Σύμβασης Μεταβίβασης, που περιλαμβάνουν την έκδοση των  αδειών  που εκκρεμούν για το έργο των Σκουριών”.

Ωστόσο η διαιτητική απόφαση, την οποία το Υπουργείο σας ως αρμόδιο απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα, δε νομιμοποιεί τις Υπηρεσίες σας να εκδώσουν άδειες για τις Σκουριές για τους κάτωθι λόγους:


1. Δεν υπάρχει μεταλλουργία, δεν υπάρχει Επενδυτικό Σχέδιο

Όπως προκύπτει από την απόφαση, το Ελληνικό Δημόσιο ζήτησε από το διαιτητικό δικαστήριο να αναγνωρίσει ΜΟΝΟ ότι η υποβολή από την εταιρεία μιας ελλιπούς τεχνικής μελέτης (προσαρτήματος) μεταλλουργίας που δεν έφτανε μέχρι την παραγωγή καθαρών μετάλλων, συνιστούσε πρόθεση μονομερούς τροποποίησης του επενδυτικού σχεδίου και παραβίαση της σύμβασης και όχι να κρίνει αν η απόρριψη της μελέτης μεταλλουργίας, όπως διενεργήθηκε με τις από 05.07 και 02.11.2016 αποφάσεις της ΔΜΕΒΟ/ΥΠΕΝ (αποφάσεις Σκουρλέτη), τεκμηριώνει πράξεις και παραλείψεις της εταιρείας που συνιστούν παραβίαση της σύμβασης. Ως εκ τούτου, το διαιτητικό δικαστήριο απεφάνθη μόνο επί της εικαζόμενης πρόθεσης παραβίασης της σύμβασης από την εταιρεία και όχι επί της ουσίας της παραβίασης της σύμβασης που τεκμαίρεται από τις ως άνω διοικητικές αποφάσεις.

Κατεχάκη: σταθμός και βάλτος


Κείμενο και φωτογραφίες: Κωστής Μαργιόλης - 18/04/2018


Η Κατεχάκη. Ενας ακόμα σταθμός του υπόγειου σιδηρόδρομου, στον κόμβο δύο λεωφόρων της αθηναϊκής μητρόπολης. Katekaki. Μια ακόμα λέξη στην αχαρτογράφητη αργκό των περιπλανώμενων προσφύγων που αναζητούν ταυτότητα στο δαίδαλο των υπηρεσιών της αθηναϊκής μητρόπολης.

Η Κατεχάκη είναι ένας σταθμός. Η katekaki είναι μια στάση. Στον πρώτο κατεβαίνουν όσοι προσφεύγουν στις υπηρεσίες περίθαλψης των κοντινών στρατιωτικών νοσοκομείων. Από τη δεύτερη περνάνε οι μετανάστες που καταφεύγουν στις υπηρεσίες καταγραφής και «νομιμοποίησης» που προσφέρονται σε αυτή εδώ την περιοχή της ευρωπαϊκής μεθορίου. Βέβαια, το «περνάνε» είναι ένας ευφημισμός. Πιο εύστοχα, θα έλεγε κάποιος «σταθμεύουν». Πιο κυνικά, «βαλτώνουν».

Στην Κατεχάκη λειτουργεί η κεντρική Υπηρεσία Ασύλου. Εδώ εξετάζονται τα σχετικά αιτήματα, κατόπιν ατομικής συνέντευξης, γίνεται λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων, παραδίδονται φωτογραφίες και συνοδευτικά έγγραφα. Από εδώ υποχρεώνονται να περάσουν χιλιάδες γυναίκες, άντρες, παιδιά ή έφηβοι χωρίς οικογένεια που περιμένουν την έκδοση κάποιου διοικητικού εγγράφου, σχετικό με την παραμονή τους.

Οι περισσότεροι θα πάρουν από εδώ -κάποια στιγμή- ένα «τρίπτυχο», δηλαδή ένα χαρτί που τους κατατάσσει στη μεγάλη μάζα των αιτούντων άσυλο. Άλλος θα αιτηθεί άδεια παραμονής. Άλλος παραλαμβάνει το μπλε διαβατήριο του πρόσφυγα. Κι άλλος ένα χαρτί με απόφαση απόρριψης του αιτήματος από τις αρμόδιες αρχές. Ωστόσο όλοι τους θα έχουν περάσει από το βάλτο της Κατεχάκη ξανά και ξανά, για μέρες, για εβδομάδες, για μήνες. Όλοι τους θα έχουν δοκιμαστεί στο αγώνισμα της διέλευσης μέσα από ένα βάλτο. Από το βάλτο της γραφειοκτατίας και της υποτίμησης των αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα.

Κανένας γηγενής πολίτης δεν έχει λόγο να βρεθεί στις 5 τα ξημερώματα στη διασταύρωση της Κατεχάκη με τη Μεσογείων. Μα εσύ, αν τύχει και περάσεις τέτοια ώρα από κεί μια καθημερινή, θα διακρίνεις κάτι σκοτεινές φιγούρες να κάθονται πάνω στο στενό πεζοδρόμιο της σκοτεινής λεωφόρου ή να ακουμπάνε, γυρτοί, την πλάτη τους πάνω στα κάγκελα της εισόδου.

Γ. Μαργαρίτης από Θέρισο: Η Κρήτη είναι μια μπαρουταποθήκη, μια βάση για πολέμους που δε θα αποφασισθούν στην Αθήνα – Λάθος ο εφησυχασμός



Την Κυριακή 15 Απριλίου διοργανώθηκε εκδήλωση από το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Θερίσου Χανίων και τον πολιτιστικό σύλλογο Θερίσου Χανίων “Η Επανάσταση του Θερίσου”.

Θέμα της εκδήλωσης ήταν “Ο ρόλος του μουσείου στην διατήρηση της ιστορικής μνήμης” με κεντρικό ομιλητή τον Γιώργο Μαργαρίτη, καθηγητή σύγχρονης ιστορίας του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα στο χωριό Θέρισο Χανίων (Κρήτη), χωριό με πλούσια ιστορία τα χρόνια της αντίστασης, στο χώρο του Μουσείου της Εθνικής Αντίστασης.
 
Παρευρέθηκε πλήθος κόσμου από την περιοχή, αγωνιστές της Αντίστασης αλλά σημαντική ήταν και η παρουσία νεότερων ηλικιών. Σημαντικό κομμάτι στην ομιλία του Γ. Μαργαρίτη αναφερόταν στο ρόλο που έχουν τέτοιου τύπου Μουσεία στη διαπαιδαγώγηση της νεολαίας από τις νεότερες κιόλας ηλικίες, αφού αυτά είναι μουσεία που έχουν φτιαχτεί από τον ίδιο τον λαό και απευθύνονται στον ίδιο το λαό, για αυτό το λόγο είναι ακόμα πιο σημαντική η διατήρηση και ανάδειξη τους,

 Τόνιζε συνεχώς το ότι «οι άνθρωποι που απεικονίζονται στις φωτογραφίες, οι πρωταγωνιστές αυτών των ηρωικών μαχών που διαβάζουμε στα βιβλία και ακούμε στις ιστορίες των παππούδων μας, δεν είναι κάποιοι ήρωες πέρα και έξω από εμάς. Είναι άνθρωποι σαν κι εμάς, που επέλεξαν το δρόμο του αγώνα, που επέλεξαν να αγωνιστούν για το δίκιο της τάξης τους, για έναν καλύτερο κόσμο χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Οι άνθρωποι που βλέπουμε σε αυτές τις φωτογραφίες και τους θαυμάζουμε και τους τιμούμε είναι ο καθένας από εμάς.»