Τα μάτια του Χίτσκοκ, ή η τέχνη δημιουργίας ατμόσφαιρας φόβου

Οι πιο διάσημες σκηνές του είναι αυτές όπου  το βλέμμα των πρωταγωνιστών του λέει τα πάντα.





Στην πασίγνωστη σκηνή του φόνου στο ντους, στην ταινία Ψυχώ, δεν βλέπουμε το μαχαίρι, αλλά τα τρομοκρατημένα μάτια της Marion Crane, του θύματος αφού όπως έλεγε ο Χίτσκοκ "Ο τρόμος δεν επιβάλλεται τη στιγμή της έκρηξης, αλλά πριν από αυτή".
 
Για τη δημιουργία αίσθησης αναμονής, το κύριο εργαλείο του Χίτσκοκ ήταν τα συναισθήματα τρόμου των πρωταγωνιστών, ακριβώς όπως και στη παραπάνω σκηνή, μέσα από τα μάτια τους. Για αυτό και στο ντοκιμαντέρ " The Eyes of Hitchcock " (Τα μάτια του Χίτσκοκ),  ένα ντοκιμαντέρ κινηματογραφικής ανάλυσης του Kogonada , ο δημιουργός του επικεντρώνεται σ’ αυτή τη λεπτομέρεια.

Το ντοκιμαντέρ μπορείτε να το δείτε εδώ.


Ο Kogonada δεν είναι πρωτάρης σε αυτό το είδος παραγωγής. Έχει ήδη ασχοληθεί με τις συμμετρικές συνθέσεις του Wes Anderson ,τους διαδρόμους και τις πόρτες του Yasujiro Ozu , την προοπτική και τη συμμετρία στις ταινίες του Stanley Kubrick . Αυτή τη φορά ο Kogonada επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στις εκφράσεις των προσώπων των ταινιών του Χίτσκοκ, το κύριο εργαλείο του σκηνοθέτη για τη δημιουργία συναισθήματος φόβου και έντασης.


Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ όμως,ήταν, κατά κοινή ομολογία, ένας  μεγάλος σκηνοθέτης