Η φωτογραφική τροπολογία, σε νομοσχέδιο για
ογκολογικό νοσοκομείο, ευνοεί υπερχρεωμένους μεγαλοεργολάβους των ΜΜΕ
αφού τους δίνει τη δυνατότητα συγχώνευσης ενώ κάνει και εξυπηρετήσεις
και για το αγγελιόσημο.
Παρασκευή βράδυ 1ης Αυγούστου «πέρασε» στη Βουλή 22σέλιδη τροπολογία για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας
με θέμα (του νομοσχεδίου, όχι της τροπολογίας) το εξής: «Κύρωση της
σύμβασης δωρεάς μεταξύ της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής, του
Γενικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Κηφισιάς «Οι Αγιοι Ανάργυροι» και του
ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Σύλλογος Φίλων Γενικού Ογκολογικού Νοσοκομείου
Κηφισιάς «Οι Αγιοι Ανάργυροι»».
Στην τροπολογία, την οποία υπογράφουν τέσσερις υπουργοί (Γκ. Χαρδούβελης, Μ. Βορίδης, Γ. Βρούτσης και Δ. Σταμάτης),η κυβέρνηση προωθεί τροποποιήσεις για το διαφημιστικό και ιδιοκτησιακό καθεστώς στα ΜΜΕ, κυρίως όσον αφορά τις συγχωνεύσεις.
Την ώρα που δύο σημαντικοί και ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ εκδοτικοί όμιλοι, ο ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη και ο «Πήγασος» του Γιώργου Μπόμπολα, βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση έρχεται όλως τυχαίως η κυβέρνηση και καταθέτει μια τροπολογία με την οποία επιτρέπονται «κατ’ εξαίρεση συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων», καταργώντας τον νόμο του 2007 που απαγόρευε «κάθε σύμπραξη μεταξύ επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης».
Αυτές οι συμπράξεις, σύμφωνα με την επίμαχη παράγραφο, «συμβάλλουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των συμπραττουσών επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω τής από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσων, μέσων παραγωγής και τεχνολογικού εξοπλισμού ή σχετικά με τη διαχείριση, παραγωγή, εκμετάλλευση ή διανομή προγραμμάτων ή περιεχομένου, τη συλλογή, διανομή και πρακτόρευση υλικού επικαιρότητας ή για την πρακτόρευση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου για περισσότερα του ενός Μέσα εφόσον δεν έχουν αντικείμενο ή αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού».
Επίσης, αλλάζει και ο νόμος για την είσπραξη του αγγελιόσημου με τις διαφοροποιήσεις που πραγματοποιούνται με το άρθρο 1 της τροπολογίας και την «Απευθείας Τιμολόγηση Διαφημιζόμενων». Η χρέωση του αγγελιόσημου (μια επιβάρυνση 20% επί της διαφημιστικής δαπάνης, που βάρυνε την επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι τον καταναλωτή) θα γίνεται πλέον επί του τιμολογίου που θα κόβει το κάθε ΜΜΕ στον διαφημιζόμενο και όχι επί του τιμοκαταλόγου χρέωσης διαφημιστικού χρόνου.
[--->]
Στην τροπολογία, την οποία υπογράφουν τέσσερις υπουργοί (Γκ. Χαρδούβελης, Μ. Βορίδης, Γ. Βρούτσης και Δ. Σταμάτης),η κυβέρνηση προωθεί τροποποιήσεις για το διαφημιστικό και ιδιοκτησιακό καθεστώς στα ΜΜΕ, κυρίως όσον αφορά τις συγχωνεύσεις.
Την ώρα που δύο σημαντικοί και ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ εκδοτικοί όμιλοι, ο ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη και ο «Πήγασος» του Γιώργου Μπόμπολα, βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση έρχεται όλως τυχαίως η κυβέρνηση και καταθέτει μια τροπολογία με την οποία επιτρέπονται «κατ’ εξαίρεση συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων», καταργώντας τον νόμο του 2007 που απαγόρευε «κάθε σύμπραξη μεταξύ επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης».
Αυτές οι συμπράξεις, σύμφωνα με την επίμαχη παράγραφο, «συμβάλλουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των συμπραττουσών επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω τής από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσων, μέσων παραγωγής και τεχνολογικού εξοπλισμού ή σχετικά με τη διαχείριση, παραγωγή, εκμετάλλευση ή διανομή προγραμμάτων ή περιεχομένου, τη συλλογή, διανομή και πρακτόρευση υλικού επικαιρότητας ή για την πρακτόρευση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου για περισσότερα του ενός Μέσα εφόσον δεν έχουν αντικείμενο ή αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού».
Επίσης, αλλάζει και ο νόμος για την είσπραξη του αγγελιόσημου με τις διαφοροποιήσεις που πραγματοποιούνται με το άρθρο 1 της τροπολογίας και την «Απευθείας Τιμολόγηση Διαφημιζόμενων». Η χρέωση του αγγελιόσημου (μια επιβάρυνση 20% επί της διαφημιστικής δαπάνης, που βάρυνε την επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι τον καταναλωτή) θα γίνεται πλέον επί του τιμολογίου που θα κόβει το κάθε ΜΜΕ στον διαφημιζόμενο και όχι επί του τιμοκαταλόγου χρέωσης διαφημιστικού χρόνου.
[--->]