Με την ταινία Η πτώση του Βερολίνου
του Mikhail Chiaureli (1894-1974) παραγωγή της Mosfilm , μια ταινία πολύ χοντροκομμένης προπαγάνδας, η οποία από πολλές πλευρές αποτελεί μια προσβολή και ένα σαφέστατο δείγμα εκφυλισμού της μεγάλης επανάστασης του 1917 , από τα σημαντικότερα έργα καλλιέργειας της προσωπολατρίας του Ιωσήφ Στάλιν, ολοκληρώνεται η τριλογία για τις ένδοξες νίκες του Κόκκινου
Στρατού στον 2ο
Παγκόσμιο Πόλεμο, μετά τη Νέα φρουρά και τη Συνάντηση στον Έλβα. Η ταινία αποσύρθηκε κατά τη διάρκεια της αποσταλινοποίησης, ενώ ο
ηθοποιός που ενσάρκωσε τον Στάλιν δυσκολευόταν να βρει δουλειά.
Η ζωή του Σοστακόβιτς σημαδεύτηκε από μια σύνθετη και αντιφατική σχέση με το σοβιετικό καθεστώς, το οποίο δυο φορές αποκήρυξε τη μουσική του, το 1936 και το 1948, και κατά καιρούς απαγόρευε έργα του. Ταυτόχρονα, υπήρξε ο δημοφιλέστερος Σοβιετικός συνθέτης της γενιάς του και παρέλαβε πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις και κρατικά βραβεία Για το συγκεκριμένο έργο ο Σοστακόβιτς πήρε το βραβείο Στάλιν το 1950 (1η τάξης) κάτι που συνέβαλε πολύ στη σταδιακή αποκατάσταση του ονόματος του μετα τη δυσμένεια που είχε πέσει το 1948.
Η ζωή του Σοστακόβιτς σημαδεύτηκε από μια σύνθετη και αντιφατική σχέση με το σοβιετικό καθεστώς, το οποίο δυο φορές αποκήρυξε τη μουσική του, το 1936 και το 1948, και κατά καιρούς απαγόρευε έργα του. Ταυτόχρονα, υπήρξε ο δημοφιλέστερος Σοβιετικός συνθέτης της γενιάς του και παρέλαβε πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις και κρατικά βραβεία Για το συγκεκριμένο έργο ο Σοστακόβιτς πήρε το βραβείο Στάλιν το 1950 (1η τάξης) κάτι που συνέβαλε πολύ στη σταδιακή αποκατάσταση του ονόματος του μετα τη δυσμένεια που είχε πέσει το 1948.
Ο Σοστακόβιτς,όπως ο ίδιος έλεγε,δεν έτρεφε την παραμικρή εκτίμηση για
τον Mikhail Chiaureli,αναγνώριζε,ωστόσο,ότι η συνεργασία του στην ταινία τον βοήθησε να επιβιώσει.
Η μουσική της ταινίας:
Ντμίτρι Σοστακόβιτς, Βαλς Νο 2 :