2. Γιατί είναι λαθροχειρία να ταυτίζονται οι άνθρωποι που δεν
εμβολιάζονται για τον covid 19 συλλήβδην με τους "αρνητές των εμβολιασμών
και της επιστήμης".
Ας θυμηθούμε λίγο τα βασικά: Με βάση τα ΙΑΤΡΙΚΑ δεδομένα,
υπάρχουν εμβόλια υποχρεωτικά και μη υποχρεωτικά. Τα εμβόλια της ιλαράς, της
ερυθράς, της πολιομυελίτιδας, της διφθερίτιδας, του κοκίτη και κάμποσα άλλα
είναι υποχρεωτικά για τα παιδιά -και παλεύουμε για να είναι προσβάσιμα σε όλα
τα παιδιά του πλανήτη (που δυστυχώς δεν είναι). Το εμβόλιο του COVID 19 είναι
όντως ένα θαύμα της επιστήμης το ότι κατάφερε να ετοιμαστεί σε τόσο λίγο χρόνο
(κι αν δούλευαν όλοι οι επιστήμονες μαζί με δημόσια χρηματοδότηση θα ήταν όλα
πολύ καλύτερα, κι αν δεν εξαρτιόταν η διάθεσή του από το κέρδος των εταιρειών
και επίσης πρέπει να παλέψουμε να είναι διαθέσιμο σε όλο τον πλανήτη). Όμως,
υποχρεωτικό δεν έχει καταστεί -από την αντίστοιχη ΙΑΤΡΙΚΗ επιτροπή.
Μια διαφορά πχ στα υποχρεωτικά εμβόλια -ως τώρα τουλάχιστον-
είναι ότι παράσχουν διά βίου κάλυψη από την ασθένεια (με κάποιες δόσεις), ενώ
εδώ μιλάμε για ένα εμβόλιο που, όπως και αυτό της γρίπης, θα πρέπει να το
κάνουμε κάθε χρόνο, ίσως και 2 φορές το χρόνο. Ακόμη δεν ξέρουμε καν πόσο
κρατάει η ανοσία του.
Οι "αρνητές των εμβολίων" γενικώς, έχουν καταγραφεί
στο 2-3% του πληθυσμού στις σχετικές μετρήσεις. Τους τελευταίους μήνες του
2020, που έγιναν μετρήσεις για το εμβόλιο του COVID 19 (πολλές από αυτές έγιναν
πριν καν εγκριθεί ιατρικά το εμβόλιο, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση...) το
ποσοστό των ανθρώπων που δήλωναν ότι δεν θα κάνουν το εμβόλιο του COVID
κυμαινόταν στο 25-30% (αν η ανοσία επιτυγχάνεται με το 70%, το ποσοστό του 30%
δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα). Πρώτη απλή παρατήρηση λοιπόν: είναι τεράστια
λαθροχειρία το να ταυτίζονται οι αντιεμβολιαστές (που είναι αυτοί που αρνούνται
τα υποχρεωτικά εμβόλια) με όσους για διάφορους λόγους δεν θέλουν να
εμβολιαστούν για τον COVID. Και σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται επίσης με
τους "αρνητές του ιού". Και είναι μια λαθροχειρία που στην
πραγματικότητα χαρίζει ανθρώπους που δεν αμφισβητούν την ουσία της επιστήμης,
στο στρατόπεδο των ανορθολογιστών!
Οι λόγοι που κάποιοι δεν κάνουν το εμβόλιο είναι πολλοί:
υπάρχει όντως ένα ποσοστό που επηρεάζεται από την εκκλησία (και θέλει άλλου
είδους αντιμετώπιση), υπάρχει όμως και μεγάλο ποσοστό που έχουν κάποιο
αυτοάνοσο ή αλλεργία και φοβούνται για την επίδραση του στην υγεία τους (κι αυτοί
οι άνθρωποι κατά κανόνα τηρούν ΟΛΑ τα μέτρα προστασίας γιατί φοβουνται και τον
ιό), υπάρχει ποσοστό αυτών που έχουν νοσήσει και δεν κάνουν το εμβόλιο γιατί
-κατά τα ιατρικά δεδομένα- έχουν ανοσία (βλ. και προηγουμενο ποστ), υπάρχουν
γυναίκες που θέλουν να μείνουν έγκυες ή είναι έγκυες και δεν το κάνουν για
σιγουριά (και μαλιτασ με ιατρική συμβουλή), υπάρχει και ποσοστό που είναι
δύσπιστοι γιατί θυμούνται ότι με βάση τα επιστημονικά δεδομένα που μαθαίναμε
στο σχολείο, οποιοδήποτε φάρμακο πρέπει να μετρηθεί για καιρό για να γνωρίζουμε
τις παρενέργειές του (συγνώμη, αλλά αυτοι δεν λέγονται "αρνητές της
επιστήμης"), αυτοί που περιμένουν να κάνουν το εμβόλιο από Σεπτέμβρη ή
αυτοί που λόγω ηλικίας κινδυνεύουν ελάχιστα από τον ιό.
Όλοι οι παραπάνω δεν είναι οι εχθροί μας: δεν έφεραν τον
κορωνοϊό στον πλανήτη, δεν κινδυνεύουμε να πεθάνουμε εξαιτίας τους, δεν είναι
οι "λεπροί" του 2021! Και σίγουρα δεν κινδυνεύουμε εμείς οι
εμβολιασμένοι "να πεθάνουμε όλοι" από τους παραπάνω ανεμβολίαστους. Ο
μπαμπάς μου αρνείται να κάνει το εμβόλιο (δεν αναφέρω τους λόγους εδώ), αλλά
δεν φοβάμαι μην κολλήσω εγώ από αυτόν, φοβάμαι για τη δική του υγεία, μην
κολλήσει και πεθάνει! Ποια είναι αυτή η λογική που υπαγορεύει να θεωρούμε τους
ανεμβολίαστους εχθρούς αντί να τους θεωρούμε πιο ευάλωτους; Ποια είναι η λογική
που τους θεωρούμε όλους "ανορθολογιστές" και δεν ακούμε τα
επιχειρήματά τους -σίγουρος δρόμος για να μην τους πείσουμε ΠΟΤΕ να
εμβολιαστούν;
(Υπάρχει το επιχείρημα, βέβαια, ότι όσο μεγαλύτερο είναι το
ποσοστό των ανεμβολίαστων, τόσες πιο πολλές μεταλλάξεις θα έχει ο ιός, μόνο που
το επιχείρημα αυτό αφορά ολόκληρο τον πλανήτη και όχι μία χώρα. Στο βαθμό που
δεν έχουμε κλειστά σύνορα, το ότι υπάρχουν φτωχές χώρες ή φτωχοί που δεν έχουν
πρόσβαση καν στο εμβόλιο, είναι μάλλον πιο σημαντικό για την εξέλιξη του ιού
από τον ανεμβολίαστο πατέρα μου, που στην τελική έρχεται σε επαφή με ελάχιστους
άλλους ανθρώπους).
Ο κίνδυνος που διατρέχουν είναι μεγαλύτερος για τους ίδιους κι
όχι για μένα που είμαι εμβολιασμένη. Το να ανεχόμαστε να γίνεται βιοπολιτική
στις πλάτες όλων μας, θα έχει σημαντικότερες επιπτώσεις στη ζωή μας. Το να τους
βάλουμε στη θέση των παλιών λεπρών, το να ιεραρχούμε τα πράγματα ανάποδα, το να
βλέπουμε τον εχθρό μας στον διπλανό μας, εξυπηρετεί μόνο την πραγματική αρνήτρια
του ιού, που έχει αποδείξει ότι είναι η κυβέρνηση!
(Η διαχείριση του φόβου για τον Άλλο...
Τα δύο χρόνια της πανδημίας προσφέρονται για άλλο ένα δοκίμιο
σχετικά με την μαζική διαχείριση του ατομικού φόβου του θανάτου: αρκεί να μας
δείξουν κάποιον με το δάχτυλο ως εχθρό, ως αυτόν από τον οποίο κινδυνεύουμε
"να πεθάνουμε όλοι" και κατευθείαν στρέφουμε το βλέμμα μας εκεί! Τώρα
θα μου πεις, ολόκληρα συστήματα θρησκειών βασίζονται στη διαχείριση του φόβου
του θανάτου, τι να συζητάμε. Σωστό. Μόνο που για τις θρησκείες το λέμε, το
έχουμε εμπεδώσει. Για το φόβο των "ισλαμιστών", του "πυρηνικού
οπλοστασίου του Ιράκ", των φορέων του AIDS κλπ αντισταθήκαμε. Όταν το θέμα
έφτασε στους "ανεύθυνους νέους που διασπείρουν τον ιό στις
πλατείες"(πέρσι) και στους "ανεμβολίαστους που θα μας σκοτώσουν
όλους" (φέτος), τα πράγματα αλλάζουν... Είναι αναγκαίο λοιπόν να αποστασιοποιηθούμε
λίγο ο καθένας από τον ατομικό του φόβο θανάτου, για να μπορούμε να δούμε τι
ακριβώς συμβαίνει. Νομίζω ότι κάπως έτσι γεννήθηκε η φιλοσοφία και εν γένει η
θεωρία στον πλανήτη...)
[---->]