Είναι όμορφο να φεύγεις και να μπορείς να αποχαιρετήσεις όλους όσους σε αγαπούν


Είναι όμορφο να φεύγεις και να μπορείς να αποχαιρετήσεις όλους όσους σε αγαπούν

Κάθομαι και βλέπω από την αυλή τη θάλασσα, τον ελαφρύ κυματισμό και τα θαλασσοπούλια. Το δείλι έρχεται και μαζί ανοίγει και η πόρτα. Η εγγονή μου χαίρεται, παίζει και εγώ την καμαρώνω, μάλλον όπως όλοι οι χαζοπαππούδες του κόσμου.

Θυμάμαι πολλά, μα δεν ξέρω, όλες οι θύμησες μου είναι ό,τι όμορφο έζησα.

Έτσι μιλάω στην εγγονή μου ακατάπαυστα, για τη γιαγιά της, τον πατέρα της, μνήμες που μου δίνουν χαρά.

Τελικά, αυτό που μένει και μας δίνει δύναμη είναι ό,τι μας έκανε ευτυχισμένους.

Αυτές οι μικρές στιγμές χαράς μέσα στο χρόνο. Της μιλώ και αυτή γελάει, απαντάει με τη δική της γλώσσα, με αγκαλιάζει και δείχνει να συμφωνεί.

Ορισμένες φορές βλέπω στα μάτια του γιου μου τη θλίψη, την ίδια που είχαν, όταν έφυγε η μητέρα του.

Τι πιο φυσιολογικό, η εναλλαγή συναισθηματων, αυτή είναι η ζωή.

Κρατά στα χερια του την κόρη του και βλέπεις την λάμψη, το φως.

Είναι όμορφο, τελικά, να έχεις το χρόνο να δείξεις σε όλους όσους αγαπάς τα συναισθήματά σου, να μην αφήσεις αναπάντητα ερωτήματα, να ετοιμάσεις τους ανθρώπους σου για το αύριο.

Ξέρεις, φίλε μου Πιτσιρίκο, δεν φοβήθηκα ποτέ τον θάνατο ούτε τώρα, έζησα μια όμορφη ζωή κάνοντας αυτό που ήθελα, χωρίς εκπτώσεις.

Δεν αδικήθηκα από τη ζωή, μου τα χάρισε όλα απλόχερα, ίσως γιατί τα διεκδικησα.

Βλέπω τον Δημοσθένη, τη Μαρία και την Έλενα και χαίρομαι.

Έχω τη δυνατότητα να τους πω τι ακριβώς αισθάνομαι, να τους λύσω απορίες να τους δώσω μια γνώμη.

Χαίρομαι γιατί ο γιος μου είναι ανεξάρτητος, μπορεί να τους βγάζει τη γλώσσα γιατί δεν παραδόθηκε στο συστημα.

Χαίρομαι γιατί η σύντροφός του εγινε γιατρός, βοηθώντας φτωχούς ανθρώπους, δίνοντας ζωή σε κατατρεγμένους.

Χαίρομαι γιατί ακόμα οι δύο τους ακολουθούν δρόμους έξω από τη συμβατικότητα.


Ανδαλουσία 9 Ιουλίου.
NIZ

Γεια σου φίλε μου Πιτσιρίκο,
Είμαι εδώ στο κτήμα με τον φίλο μου τον Δημήτρη, λιοδεντρα, όπως στην Πελοπόννησο. Λίγο πιο κάτω τα κηπευτικά, δυσκολεύομαι λίγο, οι ανάσες κόβονται σιγά-σιγά, όμως η ζωή προχωράει.

Το σύστημα απαιτεί πια από παραδοσιακούς παραγωγούς να παραδώσουν τα κτήματα τους και την παραγωγή τους άνευ όρων.

Οι τιμές στο ελαιόλαδο έχουν κατρακυλήσει. Οι εταιρείες πια έχουν αποφασίσει, σε άλλες χώρες όπως Ελλάδα και νότια Ιταλία με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις το ξεπάτωμα των ελαιώνων.

Εδώ οι εταιρείες επέλεξαν τον έλεγχο στο μεγαλύτερο μέρος, ώστε οι μικροί παραγωγοί να εξαφανιστούν.

Βλέπεις, οι εταιρείες έφτιαξαν ελαιώνες στην Αργεντινή, στη Χιλή, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλια με ποικιλίες «πειραγμενων» γενετικά δένδρων.

Η τιμή πια του προϊόντος δεν εξαρτάται από τους παραδοσιακούς παραγωγούς της λεκάνης της Μεσογείου όπως Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία, Τυνησία, Τουρκία, Λιβανος αλλά από τη μαζική παραγωγή σε άλλους τόπους.

Πλέον, το τουρκικό ελαιόλαδο θεωρείται ακριβό στην αγορά τυποποίησης της Γερμανίας. Ήδη οι τυποποιητές χρησιμοποιούν ελαιόλαδο άλλων εκτός ΕΕ.

Φρόντισαν τα λόμπι των εταιρειών να αποδεσμεύσουν το ελαιόλαδο όπως τα περισσότερα αγροτικά προϊόντα του νότου από δασμούς εισαγωγής, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν τους δασμούς των προϊόντων βοείου κρέατος και παράγωγων προϊόντων (γαλακτοκομικά, βούτυρο, τυριά).

Εμείς εδώ πήραμε δείγματα από το έδαφος για να δούμε την έκθεσή του στα φυτοφάρμακα και την ποιότητα του εδάφους. Ήδη βάλαμε σε εφαρμογή την εναλλακτική καλλιέργεια με το υπάρχον φυτικό κεφάλαιο.

Στείλαμε για ανάλυση το αδιάθετο προϊόν της προηγούμενης σοδειάς και βρήκαμε αγοραστές στη διπλάσια τιμή από αυτην που προσφέρει η αγορά. Βλέπεις το προϊόν εδώ στους μικρούς παραγωγούς δεν είναι εκτεθειμένο σε μεγάλες ποσότητες φυτοφαρμάκων.

Ήδη, μικροί παραγωγοί της περιοχής άρχισαν να ακολουθούν τους εναλλακτικούς δρόμους που τους δείχνουμε.

Κατηφορίζουμε για το σπίτι και μετά θα πάμε στο ιατρείο της Μarias για τον εμβολιασμό της Helena.

Ήδη, λειτουργεί ομαλά, παρέχοντας χωρίς αμοιβή υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης, και παροχής φαρμάκων με τον παλιό καλό τρόπο την ανταλλακτική οικονομία λίγα αυγά, γάλα, κηπευτικά ότι έχει κανείς και εάν δεν έχει πάλι θα έχει αυτό που πρέπει.


Η Μαρία έχει ασκήσει την ιατρική σε δύσκολους τοπους, ακόμα και σε περιοχές με Έμπολα, έχει χειρουργήσει σε αντίξοες συνθηκες, τη βλέπω εδώ και χαίρομαι.

Μετά θα φύγουμε να πάμε στην παραλία, όπου η Έλενα θα παίξει με τα κουβαδάκια της, θα με γεμίσει άμμο και εγώ θα γελάω.

Ελπίζω οι χθεσινοί εισβολείς της ηρεμίας μας να έφυγαν.

Τελικά, οι Έλληνες νεομετανάστες δεν έχουν αποβάλει καθόλου την αίσθηση υπεροχής που νομίζουν ότι κληρονόμησαν λόγω καταγωγής. Ανάγωγοι και ρατσιστές.

Έλληνες μετανάστες που διαβιούν εδώ μας επισκέφτηκαν στην παραλία. Τέσσερις νεομετανάστες από αυτούς που έχω συναντήσει τα τελευταία χρόνια και στην Ασία και στην Αφρική, ανάγωγοι και ρατσιστές.

Βλέπεις, μίλαγαν Ελληνικά και νόμιζαν οτι κανείς δεν καταλαβαίνει τι έλεγαν. Ακραίοι θαυμαστές του Σαλβινι με επιθετικότητα απέναντι στους μετανάστες.

Δυστυχώς, η πλειοψηφία των Ελλήνων του εξωτερικού δεν διαφέρει από την νοοτροπία των εν Ελλάδι.

Ο Δημοσθένης, ο γιος μου, με κοίταξε και κατάλαβα. Έτσι, μιλώντας αγγλικά του λέω Έλληνες μετανάστες θορυβούντες, αλλά βλέπεις, του λέω, τους κράτησαν στην Ευρώπη και μπορούν να ταξιδεύουν εδώ, αν ήταν δυνατόν έπρεπε να έχουν την ίδια τύχη με όλους αυτούς που έρχονται από την Αφρική, στη θάλασσα να πνίγούν, χρειαζόμαστε;

Έμειναν στον τόπο. Σηκώθηκαν και έφυγαν.

Αυτά σήμερα, φίλε μου Πιτσιρίκο

Ανδαλουσία 12 Ιουλίου 2019
NIZ

Υ.Γ. Ο Ασάνζ οδεύει προς έκδοση στις ΗΠΑ, η έκδοσή του πρέπει να θεωρείται σίγουρη, χωρίς να ανοίγει ρουθούνι στα προοδευτικά και δημοσιογραφικά μαγαζιά της υδρογείου.
Ο κόσμος αλλάζει, η εργασία -όπως τη γνωρίσαμε- τελείωσε. Περισσότερο απευθύνομαι σε όσους θέλουν να δηλώνουν επαναστάτες κομμουνιστές. 

Ξαναδιαβάστε τους κλασικούς του Μαρξισμού και του Αναρχισμού, προχωρήστε σε μελέτη τους και ανάλυση, με βάση τα σημερινά δεδομένα και όχι με τα δεδομένα του παρελθόντος. Η αυτοματοποίηση απαιτεί τον επαναπροσδιορισμό δράσης, και όχι παράδοσης. Όποιος διαβάσει προσεκτικά τον Μαρξ και τον Λένιν, αντικαθιστώντας τις ιστορικές παραμέτρους με τις σημερινές συνθήκες, θα βρει και το δρόμο δράσης και αντίδρασης απέναντι στη λαίλαπα του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού.


Με την Ήπειρο έχω δεσμούς αίματος, σήμερα βλέπω τον βιασμό της στο βωμό της υποτιθέμενης ανάπτυξης. Οι έρευνες για υδρογονάνθρακες πρέπει να σταματήσουν. Δυστυχώς, φεύγω. Ο τρόπος δεν είναι μόνο οι διαδηλώσεις και παραστάσεις στους Δήμους. Οι εταιρίες το μόνο που γνωρίζουν είναι το κέρδος και η τιμή της μετοχης τους στο χρηματιστήριο.

Αντιμετώπιση με το δικό τους τρόπο. Οι εκτάσεις που δίνονται είναι δημόσιες-δημοτικές. Η δραστηριότητα, όμως, επηρεάζει τα όμορα κτήματα. Οι ιδιοκτήτες τους έχουν κάθε έννομο συμφέρον να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, ζητώντας αναστολή εργασιών μέχρι την εκδίκαση τη κυρίας αγωγής, που φυσικά δεν θα γίνει στα ελληνικά δικαστήρια αλλά εκεί που η εταιρεία έχει έδρα και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. 

Η αγωγή θα κοινοποιηθεί στο αντίστοιχο χρηματιστήριο που είναι εισηγμένη με απρόβλεπτες συνέπειες. Τις αγωγές τις αναθέτουμε σε δικηγορικά γραφεία του Λονδίνου, χωρίς την συμμετοχή ελληνικών δικηγορικών γραφείων. Η νομοθεσία των χρηματογορών και τα ενημερωτικά δελτία τους είναι το καλύτερο όπλο. Η διαδικασία αυτή έχει αποδώσει και χρηματικά δεν είναι απαγορευτική για την έναρξη των διαδικασιών. Κανείς δεν θέλει η μετοχή της εταιρίας του να κατρακυλά, οι μέτοχοι περιμένουν μέρισμα.

Φίλε μου Πιτσιρίκο έφτασε η μέρα,
Σήμερα ξεκινάω για το τελευταίο μου ταξίδι. Πάντα ήθελα να κατέβω τον Λευκό Νείλο να συναντήσω τον γαλάζιο και να συνεχίσω μέχρι τη Μεσόγειο.

Σε λίγο πετάμε με τον Δημήτρη για τη Τζούμπα στο Νότιο Σουδάν, να περάσω λίγες μέρες μεχρι να ξεκινήσει το ταξίδι.

Ξέρεις, φίλε Πιτσιρίκο, η ζωή είναι ωραία, όταν καταφέρνεις και την ζεις.

Όπως έγραψε και η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, δύο πόρτες έχει η ζωή, μου άρεσε να το ακούω από τη φωνή του Στέλιου, η Παπαγιαννοπουλου όπως και ο Άκης Πάνου έγραφαν τα προσωπικά τους βιώματα· ένα από τα καλύτερα ζεϊμπέκικα έχει γραφτεί από το Μάνο Χατζιδάκι σε στίχους Παπαγιαννοπούλου, Είμαι αητός χωρίς φτερά, όλοι νομίζουν ότι γράφτηκε για έρωτα, εκείνη το έγραψε μετά το χαμό ενός αγαπημένου της προσώπου.

Και όμως είναι ερωτικό από μια άποψη γιατί στην ουσία δείχνει τη ζωή.

Ένα άλλο παρεξηγημένο τραγούδι ανήκει στον Άκη Πάνου, μου αρέσει να το ακούω με τη φωνή της Γιώτας Λύδια, Η πιο μεγάλη ώρα.

Είναι όμορφο να φεύγεις και να μπορείς να αποχαιρετήσεις όλους όσους σε αγαπούν, να τους αφήνεις να ξέρουν ότι τους σκεφτόσουν μέχρι το τέλος.

Φίλε μου Πιτσιρίκο, να προσέχεις, να στείλεις ένα γεια στο Χριστόφορο τον Ζάρα, είναι παιδί κουμπί, όμως είναι και παιδί σπαθί.

Οι καιροί είναι πονηροί, φίλε μου Πιτσιρίκο. Ξέρω ότι δεν χαμπαριάζεις, σε ευχαριστώ για όλα, να είσαι πάντα καλά.

Τα τελευταία μέιλ δεν ξέρω αν είναι για δημοσίευση, εσύ θα τα λάβεις όλα μαζί, όταν ο Δημήτρης γυρίσει και βρεθεί με το γιο μου, θα ανοίξουν το λάπτοπ και όλα τα μέιλ θα φυγουν ταυτόχρονα.

Εσύ θα κρίνεις πώς θα τα διαχειριστείς γιατί είναι λίγο βαριά και ίσως να μην είναι δημοσιεύσιμα.

14 Ιουλίου 2019
NIZ
Κατά κόσμον
Νικόδημος Ζούπης
Σαρλ Ντε Γκολ
Παρίσι
Πάντως, ο πατέρας μου με φώναζε Νίκο

(Φίλε Νίκο, δεν θα διαβάσεις ποτέ αυτές τις γραμμές. Θα τις διαβάσουν, όμως, οι αγαπημένοι σου. Και κάποια στιγμή, και η εγγονή σου. Ήταν τιμή μου που σε «γνώρισα» μέσα από τα κείμενά σου. Ήταν τιμή μου που έγραψες στο μπλογκ τις ιστορίες σου και τις περιπέτειές σου. Τον τελευταίο μήνα, πολλοί άνθρωποι που διαβάζουν το μπλογκ μου έστειλαν μηνύματα για να με ρωτήσουν για το αν είσαι καλά. Θα μου λείψεις. Νομίζω πως θα λείψεις σε πολλούς ανθρώπους. Καλό σου ταξίδι. Καλή αντάμωση. Ανθ’ ημών, η αγάπη.)

(Όποιος διάβασε αυτά τα τελευταία κείμενα του ΝΙΖ, μπορεί να φανταστεί σε ποια κατάσταση ήμουν όταν τα διάβασα. Θα παρακαλούσα να μην κάνετε σχόλια. Ευχαριστώ.)
                       

Μη μαλώνετε βρε.Νάστε αγαπημένα !


Διαμαρτύρεται,λέει,ο ΣΥΡΙΖΑ για το διορισμό του Γ.Παπαθανασίου στα ΕΛΠΕ,τον οποίο θεωρεί "επιθυμία του Λάτση που πραγματοποίησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη".

Μάλιστα. Κάποιος να θυμίσει στους...μπαναστάτες πως μόλις πριν μερικούς μήνες και κατόπιν υπόδειξης του ίδιου του Λάτση,η κυβέρνηση τους τοποθέτησε αν.διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΠΕ...το δεξί χέρι του,τον Α.Σιάμιση που τώρα αναβαθμίστηκε σε διευθύνοντα σύμβουλο!

Είπαμε,είσαστε ο ένας συνέχεια του άλλου και οι δυο μαζί πιστοί υπηρέτες του...αφεντικού και κυβερνήτου γι αυτό μη μαλώνετε.Νάστε αγαπημένοι κι όλα θα γίνουν (και τα μισθά θα πέφτουν κανονικά)!!!


Ν. Σαντορινιός για “Aqua Jewel”: «Όταν δεν εκτελείται δρομολόγιο, δεν πληρώνεται»


Δεν γνώριζε ότι κόβονται εισιτήρια ενώ το πλοίο εμφανίζεται στις Αζόρες παραδέχεται ο πρώην αναπληρωτής Υπ. Ναυτιλίας
O πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός απαντά αναλυτικά στα ερωτήματα που προέκυψαν από το δημοσίευμα του Περιοδικού για το πρόβλημα ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ανάφης που δημιουργήθηκε τη φετινή σεζόν, όταν το πλοίο «Aqua Jewel» της Seajets. 

Υπενθυμίζουμε ότι το πλοίο που ήταν δρομολογημένο στην εν λόγω επιδοτούμενη άγονη γραμμή, ναυλώθηκε -σύμφωνα με δημοσιεύματα- στις Αζόρες από την Atanticonline, μέσα στον Ιούνιο, και αυτό, όπως κατήγγειλαν, μεταξύ άλλων, κάτοικοι και επιχειρηματίες του νησιού, και σε επιστολές τους προς τη Seajets, στις 12 Ιουνίου (εδώ) και στις 7 Ιουλίου (εδώ), αλλά και με επιστολή τους στον πρώην υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη στις 22 Ιουνίου (εδώ), χωρίς έγκαιρη μέριμνα για αναπλήρωση του κενού που δημιουργήθηκε, με αντικατάσταση που συχνά περιλάμβανε τουριστικά πλοιάρια και χωρίς έγκαιρη ενημέρωση από την εταιρεία για τις όποιες ακυρώσεις και αλλαγές δρομολογίων. 

Σε μια σημαντική τοποθέτηση, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός απαντά πως δεν γνώριζε ότι η εταιρεία συνέχιζε να εκδίδει εισιτήρια με το «Aqua Jewel» για ένα διάστημα και ενώ το πλοίο ταξίδευε προς ή ήταν ήδη στις Αζόρες. Στο καίριο ερώτημα αν τα χρήματα της επιδότησης θα δοθούν για δρομολόγια που ακυρώθηκαν ή εκτελέστηκαν ελλιπώς, απαντά κατηγορηματικά πως «όταν δεν εκτελείται δρομολόγιο, δεν πληρώνεται». 

Αναφορικά με την άδεια ακινησίας για το πλοίο για «εκτέλεση εργασιών ετήσιας συντήρησης και επιθεώρησης», την οποία ο ίδιος υπέγραψε για τις 5 και 8 Ιουλίου, κι ενώ το πλοίο δημοσιευόταν πως είχε ήδη ξεκινήσει δρομολόγια στις Αζόρες, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός απαντά ότι κάθε πλοίο δικαιούται συνολική δίμηνη ακινησία και, όταν είναι σε ακινησία, η εταιρεία δεν υποχρεούται να το αντικαταστήσει. 
Δημιουργείται, ωστόσο, η απορία κατά πόσο μπορεί να δοθεί ακινησία σε ένα πλοίο που δεν είναι ακίνητο και κατά πόσο συνιστά στάση ευθύνης να δίνεται τέτοια άδεια, χωρίς, όπως φαίνεται, να έχει διασφαλιστεί προηγουμένως η συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας της γραμμής εν μέσω θερινής σεζόν, και ειδικά όταν πρόκειται για την άγονη γραμμή.

Σε κάθε περίπτωση, ένα κομβικό ζήτημα που προκύπτει είναι εάν και κατά πόσο, εντός του ισχύοντος σχετικού νομοθετικού πλαισίου, είναι εφικτό να ελεγχθεί, όπως αρμόζει σε ευνομούμενο κράτος, η συνέπεια των πλοίων που είναι δρομολογημένα κυρίως στην άγονη γραμμή, ώστε να αποφεύγεται, τόσο η απομόνωση των κατοίκων των νησιών (λόγος για τον οποίο, άλλωστε, επιδοτείται η άγονη γραμμή) και η οικονομική τους ζημία από την διατάραξη της τουριστικής σεζόν, αλλά και το να πληγεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό από τις αλγεινές εντυπώσεις που αφήνει σε Έλληνες και ξένους τουρίστες η μη εύρυθμη λειτουργία μιας τόσο κομβικής ακτοπλοϊκής γραμμής.

Επισημαίνεται ότι με την αντικατάσταση του «Aqua Jewel» από το «Andros Jet» , περί τα μέσα Ιουλίου, τα δρομολόγια από και προς Ανάφη της συγκεκριμένης γραμμής φαίνεται πλέον να εξυπηρετούνται κανονικά. Επιπλέον, την Ανάφη προσεγγίζει από τις 26 Ιουνίου και το Blue Star Patmos, με απόφαση που ανακοινώθηκε στις 25 Ιουνίου.

Σημειώνεται, ότι, το σχετικό ρεπορτάζ του Περιοδικού συνέπεσε με τις εθνικές εκλογές, οπότε και ήταν ανέφικτο να ζητηθούν οι τοποθετήσεις του πρώην αναπληρωτή υπουργού, που έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με την εταιρεία και τις πρόσφατες σχετικές αποφάσεις, του νυν υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη και της Seajets, οι οποίες, ωστόσο, ζητήθηκαν αμέσως μετά. Είμαστε σε αναμονή της απάντησης του νυν υπουργού. Από τη Seajets, εκπρόσωπος της εταιρείας μας παρέπεμψε να μιλήσουμε με τον υπεύθυνο Ανάπτυξης και Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάριο Ηλιόπουλο για να τοποθετηθεί σχετικά, το τηλεφωνικό ραντεβού με τον οποίο ωστόσο στη συνέχεια ακυρώθηκε από τον ίδιο εκπρόσωπο.


Ακολουθούν οι πλήρεις απαντήσεις του πρώην αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού:

-Γνωρίζατε, ως αναπληρωτής υπουργός, ότι το επιδοτούμενο για συγκεκριμένα δρομολόγια «Aqua Jewel» είναι ναυλωμένο στις Αζόρες από τον Ιούνιο – σύμφωνα με τα όσα έχουν δημοσιευτεί και από το πού εντοπίζεται το πλοίο; Σημειώνεται ότι απόφαση στις 5 Ιουλίου φέρει την υπογραφή σας (αναφέρεται στο ρεπορτάζ) για αντικατάσταση του Aqua Jewel «λόγω ακινησίας» για συντήρηση, ενώ το πλοίο ήταν ήδη εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων.

 «Θα πρέπει να σημειωθεί εξαρχής ότι το πεδίο εφαρμογής τόσο για τις ελεύθερες δρομολογήσεις των πλοίων της ακτοπλοΐας όσο και για τις επιδοτούμενες δρομολογήσεις είναι ο νόμος 2932/2001 (Α΄145). Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο έκτο του υπόψη νόμου μεταξύ άλλων προβλέπεται και η δίμηνη ακινησία των πλοίων της ακτοπλοΐας για ετήσια συντήρηση και τυχόν επισκευή τους. Ως εκ τούτου, έχουμε από τη μια πλευρά την ετησία δρομολόγηση ενός πλοίου, σε δρομολογιακές γραμμές (είτε ελεύθερες είτε επιδοτούμενες) του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και από την άλλη τη νόμιμη δεκάμηνη δραστηριοποίησή του. Το δίμηνο αυτό κενό, όπως είναι προφανές γίνεται πιο ορατό στις επιδοτούμενες δρομολογιακές γραμμές, λόγω της έλλειψης του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, και λιγότερο στις ελεύθερες γραμμές όπου ο ανταγωνισμός «κλείνει» τα κενά που δημιουργούνται.

Κατά την επίμαχη περίοδο που αναφέρεστε το πλοίο είχε αιτηθεί και είχε λάβει μέρος της δίμηνης ακινησίας του. Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η ανάδοχος εταιρεία όφειλε, σύμφωνα με το νόμο και τη συναφθείσα σύμβαση, να αντικαταστήσει το πλοίο του ή όχι; Όπως και η ίδια διαπιστώσατε από τη σύμβαση, η οποία είναι απόρροια της προκήρυξης, η οποία επίσης είναι απόρροια του νόμου, η αντικατάσταση του πλοίου είναι δυνητική και όχι υποχρεωτική κατά το υπόψη χρονικό διάστημα της δίμηνης ακινησίας. Επισημαίνεται ότι τα προαναφερόμενα αφορούν όλες τις ανάδοχες εταιρείες και όχι μόνον τη συγκεκριμένη εταιρεία, γεγονός που μπορείτε να το επιβεβαιώσετε και από άλλες εταιρείες του χώρου.

Σημειώνεται επίσης ότι η υπόψη αντικατάσταση πραγματοποιήθηκε κατόπιν έντονων πιέσεών μου προς την ανάδοχο εταιρεία προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι εκλογείς.

Αναφορικά δε με το γεγονός ότι η σύμβαση αναφέρει ότι η εκτέλεση των δρομολογίων είναι υποχρεωτική για τον ανάδοχο, γίνεται πλέον αντιληπτό ότι η υποχρέωση αυτή δεν ισχύει κατά την δίμηνη ακινησία (διακοπή δρομολογίων) του πλοίου, ενώ παράλληλα είναι σύνηθες το φαινόμενο την συντήρησή του ένα πλοίο να την πραγματοποιεί σε λιμένα του εξωτερικού.

Τέλος σχετικά με την αντικατάσταση ενός πλοίου είτε αυτό λειτουργεί σε ελεύθερες, είτε σε επιδοτούμενες γραμμές, αυτή είναι δυνατή σύμφωνα και με τις διατάξεις του νόμου και εν προκειμένου της προκήρυξης και της συναφθείσας σύμβασης. Στο πλαίσιο αυτό, εφόσον ένα πλοίο αντικατασταθεί στα δρομολόγιά του από άλλο πλοίο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τους προβλεπόμενους όρους το αντικαθιστούμενο πλοίο (το οποίο δεν έχει υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων καθόσον η υποχρέωση αυτή έχει «περάσει» στο αντικαθιστέν),  είναι πλέον ελεύθερο να δραστηριοποιηθεί όπου επιθυμεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία για το ίδιο πάντα διάστημα (μετά τη λήξη της αντικατάστασης το πλοίο υποχρεούται να επιστρέψει στα δρομολόγια της σύμβασης)».

-Γνωρίζατε, ως αναπληρωτής υπουργός, ότι το «Caldera Vista», που εγκρίθηκε να αντικαταστήσει το «Aqua Jewel» για το διάστημα 5-9 Ιουλίου, δεν προσέγγισε την Ανάφη, ενώ έχουν καταγραφεί αρκετές περιπτώσεις στις οποίες η εταιρεία έχει στείλει πλοιάρια αναψυχής (π.χ. «Μαΐστρος») για να μεταφέρουν τους επιβάτες στη Σαντορίνη, και από κει πλέον να φύγουν με συμβατικό πλοίο ή ταχύπλοο για τον προορισμό τους;

«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην προσπάθεια που καταβάλλεται για να αντικατασταθεί ένα πλοίο με ένα άλλο δεν είναι πάντοτε εφικτή η μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση για το επιβατικό κοινό. Στην περίπτωση που αναφέρεστε, όντως το «Caldera Vista», λόγω τεχνικών δυσκολιών, δεν δύνατο να προσεγγίσει το λιμένα της ΑΝΑΦΗΣ, το οποίο ωστόσο προσεγγίζει κατά τη παρούσα χρονική περίοδο το Andros Jet, το οποίο διαθέτει άλλα χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση η μη προσέγγιση του πλοίου στην ΑΝΑΦΗ, σύμφωνα και με τους όρους της συναφθείσας σύμβασης (άρθρο V), οδηγεί στην περικοπή του μισθώματος για την ανάδοχο.

Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίσαμε και κατά την αντικατάσταση του πλοίου ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ από το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, το οποίο επίσης λόγω τεχνικών δυσκολιών δεν δύνατο να προσεγγίσει το λιμένα του ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ.

Σημειώνεται επίσης ότι η υπόψη δραστηριοποίηση των σκαφών από Θήρα προς Ανάφη πραγματοποιήθηκε κατόπιν έντονων πιέσεών μου προς την ανάδοχο εταιρεία προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της νήσου, αδαπάνως για το ελληνικό δημόσιο, ή τη δημοτική αρχή, γεγονός που επίσης μπορείτε να επιβεβαιώσετε».

-Γνωρίζατε ότι, τόσο στην ιστοσελίδα της SeaJets, όσο και σε εκείνες ταξιδιωτικών πρακτορείων, το «Aqua Jewel» παρουσιαζόταν, τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιουλίου -όπως μπορεί κάποιος να διαπιστώσει και από τη σχετική επιστολή Αναφιωτών προς της Seajets- να εκτελεί το δρομολόγιο της συγκεκριμένης επιδοτούμενης γραμμής και οι πολίτες αγόραζαν εισιτήρια, ενώ το πλοίο ήταν εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων;

«Δεν γνώριζα αυτή την λεπτομέρεια, αλλά και δεν ενημερώθηκα ποτέ είτε από κάποια Υπηρεσία, είτε με τη μορφή καταγγελίας από ενδιαφερόμενο πολίτη».

-Γνωρίζατε για το μεγάλο πλήγμα που φέρεται να καταφέρεται σε βάρος, τόσο του τουρισμού μας, όσο και των μόνιμων κατοίκων και των επιχειρηματιών του νησιού που, με την κατάσταση που προηγήθηκε, όπως περιγράφεται στο ρεπορτάζ, φέρονται να έχουν λόγους να αγωνιούν ακόμα για το αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία Seajets/JumboJet θα εκτελέσει το δρομολόγιο και αν θα το εκτελέσει σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρόγραμμα;

«Όπως προαναφέρθηκε, κατά το δίμηνο της ακινησίας δεν υφίσταται υποχρέωση αντικατάστασης του πλοίου, κάτι που δεν ισχύει την παρούσα χρονική περίοδο, όπου έχει παρέλθει το δίμηνο.»

-Γνωρίζατε ότι το νησί της Ανάφης, εξαιτίας όλων αυτών που καταγράφονται στο ρεπορτάζ, είχε μείνει, σε κάποιες περιπτώσεις, για ημέρες χωρίς καθόλου πλοίο;

 «Η Ανάφη συνδέεται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα δρομολόγια):

-Με τον Πειραιά, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ με δύο δρομολόγια τη βδομάδα για όλο το χρόνο

-Με τον Πειραιά, και τις Κυκλάδες με το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ με δύο δρομολόγια τη βδομάδα για τη θερινή περίοδο και

-ΜΕ τη Σύρο και τις λοιπές Κυκλάδες με το ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ με δύο επίσης δρομολόγια τη βδομάδα για όλο το χρόνο».

-Προβλέπεται το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να δίνει χρήματα της επιδότησης, τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη, για δρομολόγια που ποτέ δεν εκτελέστηκαν ή εκτελέστηκαν με ασυνέπεια;

«Για την καταβολή των μισθωμάτων στην ανάδοχο εταιρεία ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται από τους όρους της συναφθείσας σύμβασης (άρθρα IV και V), ενώ ο έλεγχος και η τελική καταβολή των μισθωμάτων πραγματοποιείται, τόσο από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, όσο και από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με λίγα λόγια, όπως είπα και παραπάνω, όταν δεν εκτελείται δρομολόγιο, δεν πληρώνεται».

[---->]

Η «κρυφή» έκθεση της Κομισιόν για Ελλάδα



Δεσμεύθηκε για τους στόχους του πλεονάσματος και τα αντίμετρα η κυβέρνηση. Αναλυτικά στοιχεία για την αξιολόγηση περιμένουν στις Βρυξέλλες. Οι φόβοι για απόκλιση από τους στόχους το 2020. Αποκλειστικό παρασκήνιο.
Στα συμπεράσματά της η έκθεση αναφέρει ότι ο νέος υπουργός Οικονομικών Χ. Σταϊκούρας φαίνεται να κατανοεί περισσότερο απ’ όλους τις δεσμεύσεις της χώρας. Γίνεται λόγος στην ανάγκη να μην πολιτικοποιηθεί πάλι η οικονομική πορεία της Ελλάδας όπως γίνεται στην Ιταλία, καθώς κάτι τέτοιο θα έχει σοβαρές συνέπειες στους στόχους του προγράμματος και στην αξιοπιστία απέναντι στις αγορές.

Ηδη το Euro2day.gr έχει γράψει ότι τον Σεπτέμβριο αναμένεται το πρώτο κύμα πίεσης από την ΕΕ, για να δέχεται η Ελλάδα περισσότερους πρόσφυγες. Τα τεχνικά κλιμάκια αναφέρουν ότι λόγω των προκλήσεων στην ευρωζώνη, τα πολιτικά θέματα δεν πρέπει να συνδεθούν με τις εξελίξεις στην οικονομία.

Στο πρώτο EuroWorking Group, οι εταίροι αναμένεται να ζητήσουν τα αναλυτικά στοιχεία που λείπουν, ενώ το πρώτο άτυπο Eurogroup στις 14 Σεπτεμβρίου στο Ελσίνκι αναμένεται να είναι αρκετά πιεστικό για τον κ. Σταϊκούρα. Οι εταίροι αναμένεται να ζητήσουν πιστή εφαρμογή των συμφωνηθέντων, συμπεριλαμβανομένων και των πρωτογενών πλεονασμάτων, άμεση συνεργασία με τους δανειστές για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του 2020 καθώς και δέσμευση για αναλυτική λίστα των λεγόμενων countermeasures (αντίμετρων) σε περίπτωση που εξακριβωθεί απώλεια στα έσοδα.

ΜΑΤΙΑ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΑ



Η εγκατάστασή της εν λόγω επιχείρησης θα βάλει ταφόπλακα στην επισκεψιμότητα της περιοχής, στις εν δυνάμει τουριστικές δραστηριότητες στην περιοχή του Γκλοβινού και του Αγ. Νικολάου. Θα πέφτει συνεχώς το οικονομικό επίπεδο των κατοίκων προς όφελος της επιχείρησης. Θα χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας στην περιοχή έναντι ελαχίστων που θα δημιουργηθούν από την εν λόγω οικονομική δραστηριότητα. Το πιο υγιές και όμορφο θαλάσσιο και παράκτιο φυσικό περιβάλλον του Κορινθιακού είναι στην περιοχή αυτή. Από το Ευπάλιο ως και το Γαλαξείδι.

Γι΄αυτό έχει μπει στο στόχαστρο των βιομηχανιών, αιολικών και ιχθυοκαλλιέργειας.

Ομοσπονδία Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού κόλπου η ''ΑΛΚΥΩΝ''