Aqua Jewel: Το πλοίο-φάντασμα των Κυκλάδων που επιδοτείται για Ανάφη και βρίσκεται… Αζόρες


Μια βιωματική ιστορία καθημερινής αυθαιρεσίας

Δέσποινα Παπαγεωργίου | 17/07/2019

Γνωρίζατε ότι η Ανάφη ανήκει στις Αζόρες; Γιατί εκεί φαίνεται ότι προσπαθεί συστηματικά να την εντάξει η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου «Aqua Jewel», το οποίο επιδοτείται αδρά από το ελληνικό Δημόσιο για να εκτελεί ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο που περιλαμβάνει νησιά της άγονης γραμμής, ενώ βρίσκεται ήδη ναυλωμένο στις… Αζόρες! Σε μια πρωτοφανή κατάσταση, εταιρεία και ταξιδιωτικά πρακτορεία συνεχίζουν να εκδίδουν εισιτήρια με το εν λόγω πλοίο, με την εταιρεία, κατόπιν, να ακυρώνει ή να μεταβάλλει το δρομολόγιο κατά το δοκούν, και συγκεκριμένα για την Ανάφη, αφήνοντας ντόπιους και επισκέπτες του νησιού στο έλεος των –άγνωστων- προθέσεών της!

Στην Ανάφη, το μικρό αυτό παραδεισένιο νησί της άγονης γραμμής, ένα πλοίο έχει γίνει πλέον ανέκδοτο. Οι ντόπιοι, βέβαια, δυσκολεύονται να διακωμωδήσουν την κατάσταση, αφού, τραβάνε απεγνωσμένοι τα μαλλιά τους, για τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει το νησί, την ήδη χαμένη σεζόν και την πικρή ανάμνηση που μένει στους επισκέπτες, οι οποίοι ξεμένουν στην Ανάφη χάνοντας πτήσεις, ανταποκρίσεις και διανυκτερεύσεις ή κινδυνεύουν να απολυθούν από τη δουλειά τους, επειδή έκλεισαν εισιτήρια με ένα πλοίο το οποίο ουδέποτε μπορούσαν να φανταστούν ότι είναι «φάντασμα»!

Αυτά, βέβαια, φαίνεται ότι είναι «ψιλά γράμματα» για την ιδιοκτήτρια εταιρεία του εν λόγω πλοίου, που δεν είναι άλλο από το «Aqua Jewel», την Τζάμπο Τζετ / Seajets που ελέγχεται από τον Μάριο Ηλιόπουλο. Το πλοίο, ενώ επιδοτείται από το ελληνικό Δημόσιο για να εκτελεί, μεταξύ άλλων, το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο Σύρος-Πάρος-Νάξος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Θηρασιά-Θήρα-Ανάφη και επιστροφή, εκτελεί αντ’ αυτού και κατόπιν σχετικής ναύλωσής του ήδη από τα μέσα Ιουνίου, ενδο-Αζορικά δρομολόγια.

Έτσι, σχεδόν από την αρχή της σεζόν, ακυρώνει δρομολόγια από και προς την Ανάφη ή, σύμφωνα με πλείστες μαρτυρίες ντόπιων, τα μεταβάλλει κατά το δοκούν, για παράδειγμα στέλνοντας τουριστικά πλοιάρια (αποκαλούμενα και «λάντζες») να περισυλλέξουν τους εγκαταλελειμμένους επισκέπτες για… Σαντορίνη και από εκεί να τους μεταφέρει στον όποιο προορισμό τους!

Οι ιστορίες είναι πολλές και εξοργιστικές, καθώς καταγράφουν βαθμό αυθαιρεσίας αδιανόητο για οποιαδήποτε χώρα με οργανωμένο κράτος, και δη για μια χώρα όπως η Ελλάδα που καυχάται πως η «βαριά της βιομηχανία» είναι ο τουρισμός.


Μια βιωματική ιστορία για ένα πλοίο που δεν ήρθε ποτέ

Η βιωματική ιστορία της γράφουσας παρατίθεται στη συνέχεια ως ένα ελάχιστο πλην γλαφυρό παράδειγμα για την αντιμετώπιση που επιφυλάσσει η Seajets σε κατοίκους και επισκέπτες της Ανάφης.

Το εισιτήριο, μαζί με τα υπόλοιπα του ταξιδιού, είχε κλειστεί μέσω πρακτορείου και είχε αποσταλεί ηλεκτρονικά από τις 23 Μαΐου για το δρομολόγιο από Ανάφη για Φολέγανδρο με το «Aqua Jewel», την Κυριακή 30 Ιουνίου.

Στις 22 Ιουνίου, μία μόλις ημέρα πριν ταξιδέψουμε προς την Ανάφη, δεχόμαστε τηλεφώνημα από το πρακτορείο μας ότι το δρομολόγιο της 30ης Ιουνίου (ημέρα Κυριακή) από Ανάφη για Φολέγανδρο ακυρώνεται. Έτσι, απλά.

Τι αντιπρότεινε η Sea Jets; Είτε να ακυρώσουμε τα εισιτήρια και να μας επιστρέψει τα χρήματα (με συνεπακόλουθη ακύρωση όλου του ταξιδιού μας και μεγάλη οικονομική ζημία, εφόσον είχαν προπληρωθεί διαμονή και άλλα εισιτήρια) ή να μας μεταφέρει την προηγούμενη ημέρα (Σάββατο 29 Ιουνίου) στη Σαντορίνη (!) και από εκεί, την Κυριακή το πρωί με ένα από τα γρήγορα πλοία της στη Φολέγανδρο.

 

Η ενημέρωση που είχε το πρακτορείο μας από την εφοπλίστρια εταιρεία ήταν ότι το πλοίο πάει για επισκευή. Στο τηλεφώνημα που κάναμε στη Sea Jets την ίδια ημέρα για να διαμαρτυρηθούμε, η υπάλληλος, διατηρώντας μια «δημιουργική ασάφεια» για τις αιτίες της ακύρωσης, ενέπλεξε (άκουσον, άκουσον!) και το λιμενικό στην όλη ιστορία, λέγοντας ότι μπορεί και αυτό να δώσει εντολή για ακύρωση δρομολογίου! Όταν της επισημάνθηκε ότι υποτιμά τη νοημοσύνη μας, γιατί δεν είναι δυνατόν το λιμενικό μία εβδομάδα πριν να δίνει, για παράδειγμα, απαγορευτικό απόπλου, απάντησε με αδιανόητο θράσος: «Άμα σας αρέσει, αν δεν σας αρέσει να ακυρώσετε το εισιτήριο» (sic).

Αποτέλεσμα: Προπληρώνουμε μία εκτός προγράμματος διανυκτέρευση στη Σαντορίνη, ενώ είχαμε ήδη πληρώσει τη διανυκτέρευση για την ίδια ημέρα στην Ανάφη, προκειμένου να μη ζημιωθούμε περισσότερο από συνολική ακύρωση του ταξιδιού μας.

Την 29η Ιουνίου, ημέρα Σάββατο, ενημερωθήκαμε ότι το πλοίο το οποίο θα μας μετέφερε στη Σαντορίνη ήταν μια… λάντζα, ο «Μαΐστρος»! Λάντζα! Από αυτές που ξεναγούν τους επισκέπτες της Θήρας στις παραλίες του νησιού! Δεν ξέραμε αν πρέπει να γελάσουμε, να κλάψουμε ή να νιώσουμε τυχεροί που δεν μας είπαν να πάμε έως εκεί κάνοντας θαλάσσιο σκι.

Η ιστορία, όμως, δεν τελειώνει εδώ. Ενώ το πρακτορείο μας, κατόπιν πληροφόρησης από τη Sea Jet, μας ενημέρωσε αρχικά ότι η λάντζα θα έρθει στις 19.45, μετά η ώρα άλλαξε για 12 το πρωί, κι ενώ το τοπικό πρακτορείο στην Ανάφη επέμενε για άφιξη στις 19.45. Το πλοιάριο δεν ήρθε ποτέ στις 12. Μετά από αυτό, η Sea Jets, σύμφωνα με το πρακτορείο μας, δεν σήκωνε ούτε τα τηλέφωνα για να ενημερώσει τι συμβαίνει και πώς έχει σκοπό να μας απεγκλωβίσει από το νησί. Τελικά, το τοπικό πρακτορείο ενημέρωσε ότι ο «Μαΐστρος» δεν θα έρθει καθόλου, λόγω καιρού…

Χαμένη, λοιπόν, και η διανυκτέρευση στη Σαντορίνη, την οποία κλείσαμε μόνο και μόνο επειδή ετσιθελικά μας άλλαξε το πρόγραμμα η Sea Jets, ενώ, μετά από αυτό, έπρεπε να βρούμε τρόπο μόνοι μας να φύγουμε! Αναγκαστήκαμε, με επιπλέον έξοδα, να πάρουμε το «Πρέβελης» για Μήλο και από κει, πλέον, να μεταβούμε στη Φολέγανδρο!


Όταν τα γεγονότα διαψεύδουν τις φαιδρές δικαιολογίες

Στην Ανάφη, δεν ξεμείναμε μόνο εμείς, αλλά και άλλοι Έλληνες και ξένοι επισκέπτες που έχασαν ακόμα και διεθνείς πτήσεις! Αυτή η συμπεριφορά από την πλοιοκτήτρια του «Aqua Jewel», όπως μας είπαν οι κάτοικοι, είναι συστηματική, όχι μόνο φέτος, αλλά και προηγούμενες χρονιές.

Υπενθυμίζουμε ότι το πλοίο, σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και στην οποία θα αναφερθούμε αναλυτικά στη συνέχεια, προβλέπεται να εκτελεί το δρομολόγιο Σύρος-Πάρος-Νάξος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Θηρασιά-Θήρα-Ανάφη και επιστροφή, δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Σάββατο από Σύρο, με διανυκτέρευση στην Ανάφη και αναχώρηση την επόμενη ημέρα.

 
Η λάντζα Μαΐστρος για μεταφορά από Ανάφη σε Σαντορίνη. Τώρα αν κάποιος έχει όχημα… ατύχησε


Σε ένα άλλο τραγελαφικό παράδειγμα, την τελευταία φορά φέτος που το «Aqua Jewel» έπιασε Ανάφη, όπως μας πληροφόρησε επιχειρηματίας του νησιού, η εταιρεία ειδοποίησε μόλις πέντε ώρες πριν την άφιξη του πλοίου στο νησί ότι, αντί να διανυκτερεύσει εκεί, όπως προβλέπεται, θα έρθει και θα φύγει άμεσα! Το αποτέλεσμα; Οι ξενοδόχοι έψαχναν τους πελάτες τους στις παραλίες για να τους ενημερώσουν και, φυσικά, οι περισσότεροι το έχασαν! Το δρομολόγιο αυτό, ήταν, σύμφωνα με τη μαρτυρία του ίδιου επιχειρηματία, πριν το «Aqua Jewel» πάει στην Καλαμάτα για ανεφοδιασμό (δείτε εδώ), κι από εκεί φύγει για… Αζόρες.

Επιχειρηματίες του νησιού έστειλαν επιστολή στη Sea Jets, (εδώ) στις 11 Ιουνίου, όταν ο κόμπος έφτασε στο χτένι, με την πλοιοκτήτρια εταιρεία να ανακοινώνει ότι το «Aqua Jewel» διακόπτει την επαφή με το νησί από 12 έως 28 Ιουνίου. Σε αυτή, ανέφεραν ότι «…υπήρξαν πολλές ακυρώσεις δρομολογίων, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, εν μέσω τουριστικής περιόδου. Μας φέρατε σε απόγνωση και βιώσαμε μεγάλη αγωνία, όταν με μια ξαφνική ανακοίνωση απλά ακυρώνατε την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας με τον πολιτισμό και εμείς καλούμασταν να λύσουμε το γρίφο σχετικά με το λόγο της ακύρωσης και να αντιμετωπίσουμε όλη την αναστάτωση που αυτό προκαλούσε» και ζητούσαν έγγραφη ενημέρωση «σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με τα δρομολόγια του Aqua Jewel».

Όχι μόνο δεν πήραν ποτέ απάντηση, αλλά η ιστορία συνεχίζεται.


Πού είναι το Aqua Jewel; Ψάξε, ψάξε, θα το βρεις… στις Αζόρες!

Παραφράζοντας τον σοφό λαό, αναρωτιόμαστε αν «ο κόσμος το ’χει τούμπανο και το υπουργείο Ναυτιλίας, κρυφό καμάρι».

Πού ήταν, λοιπόν, το Aqua Jewel όταν μας ενημέρωσαν ότι ακυρώνεται το δρομολόγιο της 30ης Ιουνίου;

Ο πιο εύκολος και έγκυρος τρόπος να εντοπίσεις τη θέση ενός πλοίου, σε ζωντανό χρόνο, οπουδήποτε στον πλανήτη, είναι μέσω εξειδικευμένων ιστοσελίδων, με δημοφιλή τη marinetraffic.com. Έτσι, την ώρα που ακούγαμε από υπαλλήλους της εταιρείας και πρακτορεία φαιδρές δικαιολογίες για την ακύρωση του δρομολογίου, ο προαναφερθείς ιστότοπος εντόπιζε το πλοίο… στις Αζόρες!

 

Το γεγονός, ωστόσο, επιβεβαιώνεται και από αρκετά δημοσιεύματα στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net έγραφε ήδη στις 13 Ιουνίου: «Πλώρη για τις Αζόρες έχει βάλει από χθες το βράδυ το Aqua Jewel, προκειμένου για δεύτερη συνεχή χρονιά να ξεκινήσει τη ναύλωσή του στο πορτογαλικό σύμπλεγμα νησιών για λογαριασμό της Atlanticonline». Και συνέχιζε: «Σύμφωνα με πορτογαλικά δημοσιεύματα, το πλοίο της Seajets θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του στις 22/6». Η είδηση υπήρχε σε αρκετά ακόμα σάιτ, με το nautilia.gr, για παράδειγμα, να γράφει στις 12 Ιουνίου ότι «τη θέση του AQUA JEWEL στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια αναμένεται να πάρει το ALEXANDRA L. (3.484 gt/1975), το οποίο ναυλώθηκε πρόσφατα από τη Sea Jets και βρίσκεται ήδη στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας για τις απαραίτητες αλλαγές και επισκευές».

 

Στην Ανάφη, βέβαια, σύμφωνα με τα όσα μας καταμαρτυρούν κάτοικοι, δεν εμφανίστηκε κανένα Alexandra L. ούτε άλλο πλοίο της εταιρείας (πέρα από τις λάντζες, κατά περίπτωση) στις 23 ή τις 30 Ιουνίου ή στις 7 Ιουλίου, και μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές. Ωστόσο, συνέβη και κάτι άλλο, κωμικοτραγικό…

Το υπουργείο ενέκρινε αντικατάσταση του «Aqua Jewel» «για επισκευή», ενώ ήταν ήδη εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων!

Σαν να μην έφτανε όλο αυτό το κακόγουστο «θέατρο», σε βάρος κατοίκων και επισκεπτών της Ανάφης, το υπουργείο Ναυτιλίας, λίγο πριν τις εθνικές εκλογές, έρχεται να δώσει άδεια για προσωρινή αντικατάσταση του «Aqua Jewel» λόγω… «ακινησίας», για τις 5-6 και 8-9 Ιουλίου! Κι ενώ –ξαναγράφουμε- το πλοίο κάθε άλλο παρά ακίνητο είναι στις Αζόρες, όπου δημοσιεύεται πως έχει ναυλωθεί!

 

Με υπουργική απόφαση, λοιπόν, αναρτημένη στη Διαύγεια με ημερομηνία 5 Ιουλίου 2019 και Αριθμό Πρωτοκόλλου 2252.1.3.98/51764/19 ,την οποία υπογράφει ο τέως αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, εγκρίνεται: «α) η ακινησία του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ Ν.Π. 11045 για την εκτέλεση εργασιών ετήσιας συντήρησης και επιθεώρησης, κατά την 05/07/2019 και κατά την 08/07/2019 και β) η αντικατάσταση του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ Ν.Π. 11045 από το Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ CALDERA VISTA σημαίας Κύπρου (ΙΜΟ: 8900012) για τα χρονικά διαστήματα από 06/07/2019 μέχρι και 07/07/2019 και από 09/07/2019 έως και 10/07/2019, στα δρομολόγια της υπό στοιχείο (ε) σύμβασης, με μίσθωμα €7.371,54 για το σκέλος (α), €12.019,55 για το σκέλος (β), €20.759,22 για το σκέλος (γ) και €24.683,28 για το σκέλος (δ) αυτής. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναφερόμενα στην εν λόγω σύμβαση».


'' Εγκρίθηκε, δηλαδή, η αντικατάσταση ενός πλοίου που δεν βρίσκεται καν στην Ελλάδα! ''


Επιπλέον, σύμφωνα και με Αναφιώτες και με δημοσιεύματα (εδώ), το «Caldera Vista», μέχρι και την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν είχε περιλάβει στα δρομολόγιά του την Ανάφη.

 

Κάπως, έτσι, ακολούθησε και δεύτερη επιστολή (ολόκληρη, εδώ) των επιχειρηματιών του νησιού προς τη Seajets, στις 7 Ιουλίου, στην οποία καταγγέλλουν ότι η εταιρεία συνεχίζει να εκδίδει εισιτήρια με το «Aqua Jewel», ενώ το πλοίο «αρμενίζει» σε πορτογαλικά νερά. Και τονίζουν:

«Την Παρασκευή 5 Ιουλίου έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι το πλοίο “Caldera Vista” δρομολογήθηκε μεν στην ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, έστω και προσωρινά, προκειμένου να συνδέσει τα λιμάνια που εξυπηρετούσε το “Aqua Jewel”, χωρίς να περιλαμβάνει δε το λιμάνι της Ανάφης. Αντ’ αυτού μας στέλνετε ένα σκάφος [σσ: λάντζα] για να εκτελεί το δρομολόγιο Σαντορίνη – Ανάφη πράγμα, που σημαίνει ότι η Ανάφη στερείται της σύνδεσης με τα λιμάνια των υπόλοιπων Κυκλάδων αλλά και ενέχει τον κίνδυνο της ακύρωσης δρομολογίων λόγω κακών καιρικών συνθηκών [σσ: με πάνω από 5 μποφόρ, αυτά τα πλοιάρια φέρονται να έχουν πρόβλημα]».

Σημειώνεται ότι, επιπλέον, οι επιβάτες που έχουν μεταφέρει όχημα στο νησί, δεν μπορούν να φύγουν με τις λάντζες!


Στη μαύρη τρύπα του «Aqua Jewel» οι επιδοτήσεις της ελληνικής Πολιτείας;

«Δε ζητιανεύουμε ένα δρομολόγιο, το δικαιούμαστε. Οι εταιρίες, ως τώρα, θεωρούν πως μας κάνουν χάρη, ενώ επιδοτούνται»: αυτό το αυτονόητο διατύπωναν και πάλι σε επιστολή τους στις 9 Ιουνίου, μεταξύ άλλων και προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, κάτοικοι της Ανάφης, στην οποία, βέβαια, διαμαρτύρονταν συνολικά, επειδή «το νησί μπήκε επίσημα στο πρόγραμμα των εταιρειών τον Μάιο, ενώ η Blue Star δεν είχε μέχρι τότε συμπεριλάβει την Ανάφη στο πρόγραμμά της».

Διαδοχικές είναι οι συμβάσεις που έχει υπογράψει το υπουργείο Ναυτιλίας με την Τζάμπο Τζετ και αφορούν σε επιδοτούμενα δρομολόγια.  Η τελευταία –και ισχύουσα- σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας είναι αυτή με Αριθ. Σύμβασης 2252.1.3.98/68217/2018 για την εξυπηρέτηση, μεταξύ άλλων, της δρομολογιακής γραμμής Σύρος-Πάρος-Νάξος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Θηρασιά-Θήρα-Ανάφη και επιστροφή. Φέρει ημερομηνία 17 Σεπτεμβρίου 2018 , και έχει ισχύ από τις 18 Σεπτεμβρίου 2018 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2020.

Η ανωτέρω σύμβαση προβλέπει στο (δ) σκέλος της:

«δ) ΣΥΡΟΣ – ΠΑΡΟΣ – ΝΑΞΟΣ – ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ – ΣΙΚΙΝΟΣ – ΙΟΣ – ΘΗΡΑΣΙΑ – ΘΗΡΑ-ΑΝΑΦΗ και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο (02) δρομολογίων την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Σάββατο από Σύρο, διανυκτέρευση στην Ανάφη και επιστροφή την επομένη, έναντι μισθώματος τριάντα χιλιάδων εκατό ευρώ (30.100,00 €), ανά πλήρες δρομολόγιο, στην εταιρεία με την επωνυμία ΤΖΑΜΠΟ ΤΖΕΤ Ν.Ε. εφοπλίστρια του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ Ν.Π.11045, για το χρονικό διάστημα μέχρι και 31/10/2020, με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις, τις οποίες ο ανάδοχος αποδέχεται ανεπιφύλακτα».

 

Μάλιστα, το μίσθωμα, σύμφωνα με την απόφαση με Αριθ. Πρωτ.: 2252.1.5/16434/2019 και ημερομηνία 4 Μαρτίου 2019, υπογεγραμμένη και αυτή από τον Νεκτάριο Σαντορινιό, αναπροσαρμόστηκαν κάποια μισθώματα (για λόγους που φαίνονται να σχετίζονται με το κόστος του καυσίμου), μεταξύ των οποίων και της ανωτέρω γραμμής, και, από 1/11/2018 έως 31/10/2019, ανέρχεται στα 30.852,50 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, λοιπόν, η Τζάμπο Τζετ λαμβάνει σε μία εβδομάδα για δύο πλήρη τέτοια δρομολόγια, 61.705 ευρώ και σε ένα μήνα περί τα 246.820 ευρώ!

Η προαναφερθείσα σύμβαση2252.1.3.98/68217/2018, την οποία υπογράφουν ο τέως αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός και ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας με την επωνυμία ΤΖΑΜΠΟ ΤΖΕΤ Ν.Ε., εφοπλίστριας του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ Ν.Π.11045 Αθανασόπουλος Γεώργιος, αναφέρει ξεκάθαρα ότι τα χρήματα της επιδότησης δίνονται μόνον εφόσον η εταιρεία τηρεί απαρέγκλιτα τους όρους της.

Έτσι, στο μέρος Ι «Υποχρεώσεις Αναδόχου», παράγραφος (στ) προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ρητά ότι ο ανάδοχος οφείλει:

«στ) να εκτελεί όλα τα δρομολόγια, ανελλιπώς, πλήρη και ολοκληρωμένα, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις καθορισμού δρομολογίων της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών».

 

Στο μέρος ΙΙ της σύμβασης αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «Η εκτέλεση των εγκεκριμένων δρομολογίων είναι υποχρεωτική για την ανάδοχο. Μεταβολή επιτρέπεται μετά από έγκριση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή του οργάνου στο οποίο μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα ή παρασχέθηκε η προς τούτο εξουσιοδότηση. Άρνηση της αποδοχής ή εκτέλεσης των δρομολογίων από τον πλοιοκτήτη, επιφέρει έκπτωση αυτού από την παρούσα σύμβαση και από κάθε δικαίωμά του που απορρέει από αυτήν».

Η σύμβαση προβλέπει, επίσης, ότι το πλοίο μπορεί να αντικαθίσταται μόνο κατόπιν έγκρισης του υπουργού Ναυτιλίας ή εξουσιοδοτούμενου οργάνου: «Το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ Ν.Π.11045, το οποίο κατά τη διάρκεια της σύμβασης προβλέπεται να εξυπηρετεί τις ως άνω δρομολογιακές γραμμές, δύναται να αντικαθίσταται από το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΔΡΟΣ ΤΖΕΤ Ν.Π.12497, με το πιο πάνω συμφωνηθέν μίσθωμα, μετά από έγκριση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή του οργάνου στο οποίο μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα ή παρασχέθηκε η προς τούτο εξουσιοδότηση».

 

Κατόπιν όλων αυτών, προκύπτουν αμείλικτα τα ερωτήματα προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:

Δεν γνωρίζει το υπουργείο ότι το επιδοτούμενο για συγκεκριμένα δρομολόγια «Aqua Jewel» είναι επίσημα ναυλωμένο στις Αζόρες;

 

Δεν γνωρίζει το υπουργείο ότι το «Aqua Jewel» ή το πλοίο που εγκρίθηκε να το αντικαθιστά δεν εκτελεί το δρομολόγιο προς και από την Ανάφη; Στον έρευνά μας, τουλάχιστον, δεν εντοπίσαμε σχετική έγκριση του υπουργείου για κάτι τέτοιο.

Δεν γνωρίζει το υπουργείο ότι, τόσο στην ιστοσελίδα της Sea Jets, όσο και σε εκείνες ταξιδιωτικών πρακτορείων, το «Aqua Jewel» παρουσιάζεται (τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές) να εκτελεί το δρομολόγιο της συγκεκριμένης επιδοτούμενης γραμμής και οι πολίτες αγοράζουν εισιτήρια, ενώ το πλοίο είναι εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων;

Δεν γνωρίζει το υπουργείο το μεγάλο πλήγμα που καταφέρεται σε βάρος, τόσο του τουρισμού μας, όσο και των μόνιμων κατοίκων και των επιχειρηματιών του νησιού που έχουν δεινοπαθήσει και εξακολουθούν να δεινοπαθούν, αγωνιώντας αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Μάριου Ηλιόπουλου θα δεήσει να εκτελέσει το δρομολόγιο και αν θα το εκτελέσει σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρόγραμμα;

Δεν γνωρίζει το υπουργείο ότι το νησί της Ανάφης, εξαιτίας αυτής της ιστορίας, έχει μείνει συχνά χωρίς καθόλου πλοίο;

 

Θα δώσει, τελικά, τα χρήματα της επιδότησης, τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη, για δρομολόγια που ποτέ δεν εκτελέστηκαν ή εκτελέστηκαν με τέτοια ασυνέπεια;

Τόσο η απελθούσα, όσο και η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και του υπουργείου Τουρισμού, οφείλουν απαντήσεις. Είναι δυνατόν να ρίχνεται δημόσιο χρήμα, και δη σε μια εποχή που η Ελλάδα βρίσκεται σε δημοσιονομική μέγγενη, σε ανεκτέλεστα ακτοπλοϊκά δρομολόγια; Είναι δυνατόν να αφήνεται στο έλεος των προθέσεων της οποιασδήποτε εταιρείας ένα ολόκληρο νησί, οι επισκέπτες του και η φήμη της Ελλάδας στο εξωτερικό;

H εταιρεία, πάντως, φαίνεται να διαθέτει ιδιάζον χιούμορ, καθώς ενημερωθήκαμε πως, μετά από όλα αυτά, υπάλληλός της κάλεσε στο τηλέφωνο επιχειρηματία του νησιού για να τον ενημερώσει ότι ήθελε (η εταιρεία) να βάλει το νησί σε διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρείας. Λέγεται ότι το τηλέφωνο έκλεισε τόσο απότομα, που επάνω στο ωστικό κύμα που απελευθερώθηκε θα μπορούσαν να μεταφερθούν οι εγκλωβισμένοι στο νησί μέχρι τον Πειραιά.

Υ.Γ. Σημειώνουμε ότι το Aqua Jewel εμφανίζεται στο σάιτ της Seajets ως ένα από τα πλοία του στόλου της και ταυτόχρονα στο σκάφος αναγράφεται το λογότυπο της εταιρείας, ενώ στη σύμβαση με το υπουργείο Ναυτιλίας η εφοπλίστρια εταιρεία του Aqua Jewel αναφέρεται ως «Τζάμπο Τζετ»


Αμερικανικοί μηχανισμοί ελέγχου στην Ελλάδα


Πολύ σημαντικές πληροφορίες για τους μηχανισμούς που στήνουν οι ΗΠΑ στην Ελλάδα για έλεγχο της πληροφόρησης, εκπαίδευσης και τελικά της σκέψης στο παρακάτω άρθρο του σημερινού Ριζοσπάστη, Αξίζει να υπομείνει κάποιος την ξύλινη γλώσσα για να δει τις πληροφορίες που περιέχει:


Εκστρατεία «ξεπλύματος» των ιμπεριαλιστών 

[---->]

Μη βάζεται ιδέες


                                 Î£Ï‡ÎµÏ„ική εικόνα

Τώρα που ο Αριστείδης Φλωρός της Energa αποφυλακίζεται, θα μπορούσε με τα λεφτά που υπεξαίρεσε από την ΔΕΗ, να την αγοράσει.

@Χάρης Ζάβαλος
[---->]

Ο Λαφαζάνης σε δίκη με μισό ποινικό κώδικα για τους πλειστηριασμούς



Κλητήριο θέσπισμα επεδόθη χθες (15/7/19) στα γραφεία της Λαϊκής Ενότητας με το οποίο παραπέμπεται σε δίκη ο Παναγ. Λαφαζάνης για τις 10/10/2019 με κατηγορίες που αφορούν τον μισό ποινικό κώδικα και συγκεκριμένα τα άρθρα 1, 12, 14, 16, 26 παραγ.1α, 27 παραγ. 1α, 45, 94, 98 334 παραγ.3α, 396, παραγ. 1 για τον αγώνα του κατά των πλειστηριασμών α’ κατοικίας και λαϊκής περιουσίας και πιο συγκεκριμένα για την αγωνιστική κινητοποίηση κατά των πλειστηριασμών που πραγματοποιήθηκε στο Ειρηνοδικείο Αθηνών στις 20/9/2017.

Η δικογραφία που εστάλη για την δίωξη του Παν. Λαφαζάνη συνετάχθη από το αμαρτωλό εμφυλιοπολεμικού τύπου τμήμα της Γενικής Ασφάλειας Αθηνών που φέρει τον αντιδημοκρατικό και μακαρθικό τίτλο «Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος» και στη βάση αυτής της δικογραφίας και παρα τις καταγγελίες του Παν. Λαφαζάνη, απαγγέλθηκαν αυθαίρετες, σκόπιμες και με πολιτική στόχευση υπαγορευμένες κατηγορίες από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών με τις οποίες παραπέμπεται σε δίκη ο Παν. Λαφαζάνης.

Είναι προφανές υπογράμμιζαν πολιτικοί κύκλοι ότι δεν επρόκειτο ποτέ ένα Τμήμα της Γενικής Ασφάλειας Αθηνών να κινηθεί κατά του τότε Γραμματέα της ΛΑ.Ε με αβάσιμα στοιχεία και καθαρά πολιτικά ελατήρια, αν δεν είχε την έγκριση, αν όχι την εντολή, από την ηγεσία του υπ. Ασφάλειας του Πολίτη και το Μέγαρο Μαξίμου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Παν. Λαφαζάνης κατηγορείται και με το άρθρο 334 του Π.Κ. για παρακώληση πλειστηριασμού, το οποίο θέσπισαν Τσίπρας – Κοντονής και φρόντισαν να του δώσουν χαρακτήρα ιδιώνυμου αδικήματος με ιδιαίτερα αυστηρές ποινές.

Πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το κλητήριο θέσπισμα σύμφωνα με το δικόγραφο εκδόθηκε στις 26/6/17, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, για ευνόητους λόγους αποφυγής πολιτικών παρενεργειών μπροστά στις εκλογές, επεδόθη στα γραφεία της ΛΑ.Ε μετεκλογικά και συγκεκριμένα στις 15/7.

Με δηλώσεις του ο Παν. Λαφαζάνης χαρακτηρίζει ως καθαρά πολιτική δίωξη την παραπομπή του σε δίκη. Τονίζει ότι η δίωξη του έχει ενορχηστρωθεί από το ίδιο το Μαξίμου και φέρει το ονοματεπώνυμο Αλ. Τσίπρα. Είναι μια δίωξη που αποβλέπει στην τρομοκράτηση του κινήματος κατά των πλειστηριασμών και επιδιώκει να εξυπηρετήσει την καταλήστευση του τραπεζικού κεφαλαίου και να ξεκαθαρίσει κάθε εμπόδιο στο τσουνάμι πλειστηριασμών α’ κατοικίας και μικρομεσαίων περιουσιών που επέρχεται και στο οποίο πρόκειται να συμμετάσχουν ενεργά τώρα όχι μόνο Τράπεζες και fund αλλά και το Δημόσιο, η ΔΕΗ και άλλες επιχειρήσεις κοινωφελών υπηρεσιών.

Η δικαστική δίωξη κατά Λαφαζάνη έρχεται, φυσικά, κουτί και για την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία συναινούσε απολύτως στην πολιτική αρπαγής σπιτιών και αυταρχισμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τώρα επιδιώκει να κλιμακώσει και να διευρύνει αυτήν την λεηλασία λαϊκής περιουσίας , σύμφωνα και με τις εντολές των «θεσμών», πράγμα που, πέραν της κοινωνικής αναλγησίας την οποία αντιπροσωπεύει και χωρίς να επιλύει το τραπεζικό ζήτημα, θυσιάζει και κάθε δυνατότητα αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας.

Δυστυχώς, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν ότι έχουν πράσινο φως για τα σχέδια τους σε βάρος των δανειοληπτών και ευρύτερα κατά του ελληνικού λαού από το γεγονός ότι η ΛΑ.Ε, η κύρια αγωνιστική δύναμη κατά των πλειστηριασμών λαϊκής περιουσίας, υπέστη στις εκλογές μεγάλη ήττα με τη συνέργεια της ψήφου των πολιτών.

Ας ελπίσουμε ότι οι πολίτες θα του διαψεύσουν εγκαταλείποντας τον καναπέ και ένα είδος «κοινωνικής ακινησίας» με την ελπίδα κάποιας επερχόμενης «κανονικότητας, η οποία είναι όνειρο θερινής νυκτός.

Πόλεμος στο «ραγιαδισμό», την μοιρολατρία και την «κοινωνική αφασία».
[---->]

Η ιταλική αστυνομία ανακάλυψε, εξάρθρωσε και παρέπεμψε σε δίκη στην Ιταλία νεοφασιστικό δίκτυο, που συνεργαζόταν με Ουκρανούς νεοναζί

BUFALA. Per la deputata Quartapelle sono filo Putin che combattono in Donbass. Ma i neo-nazisti arrestati a Torino sono filo regime di Kiev
Nεοναζί παραστρατιωτικοί συνδράμουν και συχνά υποκαθιστούν τον «στρατό» της #Ukraine στις συνεχείς επιθέσεις τους κατά του πληθυσμού και των ενόπλων πολιτοφυλακών του #Donbass στα ανατολικά της χώρας. Η ιταλική αστυνομία ανακάλυψε, εξάρθρωσε και παρέπεμψε σε δίκη στην Ιταλία ένα τέτοιο νεοφασιστικό δίκτυο, που συνεργαζόταν με Ουκρανούς νεοναζί και είχε δράσει στην περιοχή. Λίγα 24ωρα νωρίτερα ιταλικό δικαστήριο καταδίκασε σε 24 έτη φυλάκιση τον Ουκρανο-Ιταλό Βιτάλι Μάρκιβ, που είχε υπηρετήσει στην διοικούμενη από νεοναζί «Εθνική φρουρά» της Ουκρανίας και κρίθηκε ένοχος για το θάνατο το 2014 του Ιταλού δημοσιογράφου Αντρέα Ροκέλι και του Ρώσου μεταφραστή και βοηθού του Αντρέι Μιρόνοφ, γνωστού ακτιβιστή και δημοσιογράφου. Ο ηγέτης του ουκρανικού νεοναζί μορφώματος «Δεξιός τομέας» Ντμίτρι Γιάρος πρότεινε «να πακεταριστούν καμιά δεκαριά Ιταλοί» σε ουκρανικό έδαφος, ώστε να αναγκαστεί η Ρώμη να προχωρήσει σε «ανταλλαγή ομήρων». Ας μην αναρωτηθούμε τι πράττουν οι υπόλοιποι «Ευρωπαίοι» και η χώρα μας για τη φιλοναζί διακυβέρνηση στην Ουκρανία, γιατί η ιστορία είναι τραγική, δεν σηκώνει ελαφρότητες...



[---->]