Γίνονται όργια στα δημόσια έργα και δεν υπάρχει δυνατή φωνή να
τους ξεμπροστιάσει. Οι οργανώσεις
της Αριστεράς δεν
τα θεωρούν αυτά σημαντικά ζητήματα. Είναι «οικονομίστικα»,
δεν είναι της υψηλής πολιτικής. Εξάλλου μαστίζονται οι ίδιες από ένα σωρό
ανακολουθίες και προβλήματα. Μόνο οι ανταγωνιστές των ευνοούμενων εταιριών
διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν, αλλά κι αυτές οι φωνές, που είναι προσεκτικές
για να μην τα χαλάσουν και με τους υπουργούς, θάβονται - για ευνόητους λόγους-
από τα ΜΜΕ (ποιοι άραγε τα ελέγχουν;). Μα γιατί να το κάνει η κυβέρνηση;
Τα
παίρνει ο Τσίπρας; Ρωτάνε ξέροντας την απάντηση οι Συριζαίοι όταν τους τα λες.
Πράγματι, ο Τσίπρας δεν τα παίρνει. Όπως δεν τα έπαιρνε κι ο Σημίτης κι
ο Γιωργάκης κι
ο Κωστάκης. Αλλά
κάνει ακριβώς τα ίδια. Τα δίνει
στους γνωστούς εργολάβους που τα παίρνουν ανέκαθεν χάρη στη συνενοχή των κυβερνήσεων
με ευνοϊκές αλχημείες που επιτρέπονται από τα παραθυράκια» των συμβάσεων και
των διαγωνισμών ή των αναθέσεων.
Όποια σύμβαση κι αν σκαλίσεις, όποια παραχώρηση κι αν ψάξεις,
θα βρεις από πίσω τους «κλασικούς» εργολάβους παντός καιρού. Κι αν διαρρεύσει
κάτι οφείλεται σε συγκρούσεις ανάμεσα στους εργολάβους ή και μέσα στις εταιρίες
ανάμεσα στους μεγαλομετόχους, όπως συμβαίνει με την εταιρία «Ελλάκτωρ» που δεν
είναι μόνο του Μπόμπολα, αλλά έχει
μπει κι άλλη
μια «οικογένεια» και
κάποιοι ξένοι επενδυτές. Μέχρι πότε η κοινοπραξία θα
εκμεταλλεύεται την «χρυσοτόκο όρνιθα» (κατά την «Καθημερινή») που λέγεται
Αττική Οδός;
Δεν έπρεπε όπως από την αρχή είχε διευκρινιστεί, να έχει
επιστρέψει στο Δημόσιο που έβαλε τα λεφτά για την κατασκευή της και υποτίθεται ότι
παραχωρούσε προσωρινά την εκμετάλλευσή της για λόγους συντήρησης;
Τεράστια είναι τα κέρδη από την Αττική
Οδό και πολύ
μεγάλα, ακόμα και
με προ κρίσης δεδομένα, τα μερίσματα στους μετόχους.
Και τώρα το υπουργείο
Υποδομών έδωσε κι άλλη παράταση μέχρι το 2026 στην κοινοπραξία με πρόσχημα κάποιες
μελέτες για επεκτάσεις που σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες δεν κοστίζουν πάνω
από 2-3 εκατ. ευρώ, την ώρα που τα ΚΕΡΔΗ από τα διόδια (που θα μείωνε ο
ΣΥΡΙΖΑ!) στη συγκεκριμένη οδό ξεπερνούν ανά έτος τα 44 εκατ.!
Και σαν να μην φτάνει αυτό, για να δώσει κι άλλα στις εργολαβικές
εταιρίες ο Τσίπρας, έταξαν έργα, όπως της σήραγγας του Υμηττού, για την οποία
οι κάτοικοι των όμορων δήμων έχουν δώσει πολυετείς αγώνες για να μην γίνει, ως
περιττή, ρυπαίνουσα και οικολογικά καταστροφική. Οι αθεόφοβοι ακόμα και την
απαράδεκτη από κάθε
άποψη επέκταση της
οδού Κύμης μέσα από τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της
Πεύκης και της Λυκόβρυσης επαναφέρουν προκειμένου να διοχετεύσουν κι άλλα
δισεκατομμύρια στις εργολαβικές εταιρίες.
Και για όλα αυτά τα συνεχιζόμενα εγκλήματα, αλλά και για τα
σχεδιαζόμενα, υπάρχει φίμωση, απόκρυψη και υποβάθμιση όχι μόνο από την
κυβέρνηση, αλλά και από την ΕΡΤ, την «ΕφΣυν», την «Αυγή» και, βέβαια, τα έντυπα
και τα κανάλια
των εργολάβων που
είναι στο κόλπο.
Ασφαλώς και δεν τα παίρνει ο Τσίπρας! Μα τα δίνει και τα δίνει
με το παραπάνω, όπως έκαναν ανέκαθεν και οι άλλοι «έντιμοι».
Κ. Α.Μηχανικός ΕΜΠ (εν αποστρατεία)
ΠΗΓΗ: δρόμος της αριστεράς, φύλλο 415,7/7/2018