Η επικίνδυνη κ. Κονιόρδου




Μέρα τη μέρα αποδεικνύεται ότι η επιλογή να τοποθετηθεί η κ. Λυδία Κονιόρδου στη θέση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού δεν αποσκοπούσε στο να δοθεί η εικόνα του ανοίγματος «στο χώρο του πολιτισμού», αλλά στο να εξασφαλιστεί ότι στην οδό Μπουμπουλίνας θα εγκαθίστατο κάποια που θα ήταν έτοιμη να κάνει όλα τα χατίρια που η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί στους επενδυτές, ξεκινώντας από τον όμιλο Λάτση.

Αντιμετωπίστηκε ως κάπως γραφική όταν κυκλοφόρησε και έγινε viral το βίντεο που την παρουσίαζε να διαφημίζει «ενεργειακές θεραπείες», όμως, η μετέπειτα πορεία της έδειξε ότι δεν ήταν γραφική, αλλά επικίνδυνη, καθώς ετοιμάζεται να ανατρέψει τον πυρήνα της έννοιας της πολιτιστικής προστασίας στη χώρα μας.
Στην αρχή οι περισσότεροι εκτίμησαν ότι η Λυδία Κονιόρδου τοποθετήθηκε στη θέση αυτή γιατί η κυβέρνηση ήθελε να δείξει ότι εμπιστεύεται τους «ανθρώπους του πολιτισμού» να διοικήσουν το αρμόδιο υπουργείο. Άλλωστε, είχαν προηγηθεί ανάλογες κρούσεις και στη μεριά του Γ. Κιμούλη, που σύμφωνα με πληροφορίες ήταν η πρώτη επιλογή.

 Όμως, γρήγορα φάνηκε ότι ο βασικός λόγος που επελέγη η κ. Κονιόρδου δεν ήταν ούτε η θητεία της ως τραγωδού και ως καλλιτεχνικής διευθύντριας ΔΗΠΕΘΕ, ούτε η προέλευσή της από τους συμμετέχοντες στο κυβερνητικό σχήμα Οικολόγους, με το ευρωψηφοδέλτιο των οποίων ήταν υποψήφια το 2014, ούτε, βέβαια, η γνώση που δεν έχει όπως έχει αποδειχτεί πολλές φορές του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το υπουργείο του οποίου ηγείται.

Όχι, ο βασικός λόγος που επελέγη η κ. Κονιόρδου ήταν γιατί θεωρήθηκε έτοιμη να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της κυβέρνησης και δη του υπεύθυνου για θέματα εξυπηρέτησης «επενδυτών» Αλέκου Φλαμπουράρη σε σχέση με την αρχαιολογική προστασία, ακόμη και εάν αυτό σημαίνει να ακυρώνεται τελικά η ίδια η έννοια της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Είναι γνωστό ότι πολλά χρόνια τώρα ένα μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος, του μακαρίτη Κ. Μητσοτάκη προεξάρχοντος, είχαν συμπεριλάβει την «αρχαιολογία» μαζί με την δασική υπηρεσία στους μεγάλους εχθρούς των επενδύσεων.

 Ο λόγος προφανή εφόσον όντως η αρχαιολογική υπηρεσία, μία από τις παλαιότερες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, είναι ταυτόχρονα και μία από τις τελευταίες γραμμές άμυνας απέναντι στην ασυδοσία των επενδυτών και όσων υποτίθεται ότι θα φέρουν την «ανάπτυξη». Των επενδυτών που αρνούνται να δεχτούν να πληρώσουν το κόστος και να αποδεχτούν την όποια καθυστέρηση απαιτεί η έρευνα, καταγραφή και διάσωση κατά περίπτωση των υλικών ιχνών του παρελθόντος που ανακαλύπτονται στη διάρκεια των μεγάλων έργων.

 Και εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι γιατί υπάρχει μια μυθολογία: η αρχαιολογική έρευνα σπάνια ακυρώνει ένα έργο, ιδίως τις τελευταίες δεκαετίες που θεωρήθηκε αυτοσκοπός η «ανάπτυξη δια των εργολάβων». 

Τις περισσότερες φορές απλώς συνεπάγεται το κόστος και το χρόνο της έρευνας, τροποποιήσεις στο έργο ώστε να μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να αναδειχτούν αρχαιότητες και κατά περίπτωση περιορισμούς στην κλίμακα στης δόμησης. Τα στοιχεία αυτά όχι μόνο βοηθούν την αρχαιολογική έρευνα αλλά και συνήθως συντελούν ώστε τα μεγάλα έργα να έχουν συνολικά μικρότερο αρνητικό αντίκτυπο. Όμως, όλα αυτά αντιμετωπίζονται ολοένα και περισσότερο ως περιττά βάρη από τους κάθε λογής επενδυτές.

 

Φωτογραφία: Νίκος Παλαιολόγος / SOOC 

Στην Ελλάδα των μνημονίων αυτό πήρε τη μορφή πραγματικού παροξυσμού με αφορμή την επένδυση στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.
 Εκεί είχαμε μια από τις μεγαλύτερες παλινωδίες της κυβέρνησης, εφόσον αποδέχτηκε το ξεπούλημα, αντί για το πάγιο αίτημα να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο, αλλά και συναίνεσε στα φαραωνικά σχέδια της Lamda Development, εταιρείας συμφερόντων και της οικογένειας Λάτση.

 Όμως, υπήρχε μια εκκρεμότητα που αφορούσε την κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου, δεδομένου ότι είναι γνωστό από παλιά, από ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα ότι στην έκταση του Ελληνικού υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.
 Οι «επενδυτές» ήθελαν με κάθε τρόπο να περιοριστεί και η δυνατότητα ανασκαφών και οι τυχόν αλλαγές στα σχέδιά τους και φυσικά ήθελαν να αποφύγουν να αναλάβουν όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία το σχετικό κόστος. 
Γι’ αυτό το λόγο και υπήρξε για μεγάλο διάστημα μια εκστρατεία λάσπης και παραπληροφόρησης σχετικά με το πώς χάνονται θέσεις εργασίας εξαιτίας της αρχαιολογικής υπηρεσίας και του δασαρχείου (που χαρακτήρισε 37 στρέμματα ως δασική έκταση).
 Ανάλογες επιθέσεις είχαν υπάρξει και εναντίον των φορέων που υπερασπίστηκαν ορισμένα νεώτερα κτίσματα μέσα στην έκταση που είχαν ιστορική και αρχιτεκτονική αξία, καθώς με τίποτα δεν δέχονταν τροποποιήσεις των σχεδίων τους για αισθητική Ντουμπάι στις ακτές του Σαρωνικού.

Έτσι λοιπόν και καθ’ υπόδειξη και των άλλων αρμοδίων υπουργών και κυρίως του Αλέκου Φλαμπουράρη, η κ. Κονιόρδου αρνήθηκε να προχωρήσει στην κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου ακριβώς για να μη θιχτεί η πλευρά των «επενδυτών». 

Εδώ πρέπει να υπογραμμίσουμε και πάλι ότι κήρυξη ενός αρχαιολογικού χώρου δεν σημαίνει ότι δεν γίνονται έργα και οικοδομήματα, αλλά απλώς ότι πρέπει ο «επενδυτής» να αναλάβει το κόστος για τις έρευνες. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Η αλήθεια είναι ότι η κήρυξη των αρχαιοτήτων δεν εμποδίζει την υλοποίηση του έργου, ούτε αυτού ούτε άλλων. Ολόκληρο το κέντρο της Αθήνας αποτελεί κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο –και δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι είναι άχτιστο! Η κήρυξη απλώς εξασφαλίζει ότι το όποιο έργο γίνεται με την εποπτεία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, ότι αν βρεθούν αρχαιότητες γίνονται ανασκαφές με έξοδα του εργολάβου, κι ότι ανάλογα με τη σημασία και την κατάσταση διατήρησης των αρχαιοτήτων, μπορεί να τροποποιηθούν τα σχέδια του έργου για λόγους προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων, όπως ακριβώς προβλέπει ο Αρχαιολογικός Νόμος και όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες σε κάθε μικρό και μεγάλο έργο.»

Και όχι μόνο δεν προχώρησε στην κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου η υπουργός Πολιτισμού αλλά και σύναψε ένα άθλιο «μνημόνιο συνεργασίας» με την Ελληνικό ΑΕ.
 Η τελευταία είναι η εταιρεία ειδικού σκοπού που διαχειρίζεται την έκταση του πρώην αεροδρομίου και οι μετοχές της οποίας είναι υπό μεταβίβαση στην εταιρεία Lamda Development συμφερόντων Λάτση, γνωστή από το σκάνδαλο παρανομιών στο διαβόητο The Mall Athens, που σε συνεργασία με κεφάλαια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Κίνα έχει αναλάβει την επένδυση.

Το μνημόνιο αυτό συνεργασία που πρώτα εγκρίθηκε από την κυβέρνηση ως… σχέδιο και μετά υπογράφηκε (μόλις στις 24 Αυγούστου) πρακτικά καταργεί την αρχαιολογική νομοθεσία. Όχι μόνο γιατί μεταφέρει το κόστος των ανασκαφών στην αρχαιολογική υπηρεσία αντί να το αναλαμβάνει ο ιδιώτης εργολάβος όπως ήταν ο κανόνας μέχρι τώρα, ούτε μόνο γιατί θέτει ασφυκτικά χρονικά περιθώρια και πολύ πιεστικές συνθήκες εργασίας. Αλλά πάνω από όλα γιατί δίνει στην Ελληνικό ΑΕ το ουσιαστικό δικαίωμα να έχει αυτή τον βασικό λόγο για την τύχη των αρχαιοτήτων (και όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτό σημαίνει «τσιμέντο να γίνει»).

Όμως, ο επικίνδυνος για την πολιτιστική κληρονομιά ρόλος της κ. Κονιόρδου δεν περιορίζεται μόνο στο πώς παίρνει αποφάσεις με μόνο κριτήριο την εξυπηρέτηση των επενδυτών και τις υποδείξεις του κ. Φλαμπουράρη. Περιλαμβάνει και πώς ουσιαστικά διατηρεί στο προσκήνιο της διαχείρισης του υπουργείου Πολιτισμού παλιές και δοκιμασμένες ΠΑΣΟΚικές κλίκες.

 Από την μια τον κύκλο του σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ, δημιούργημα του τέως υπουργού του ΠΑΣΟΚ κ. Σταύρου Μπένου, σωματείο που κατεξοχήν προωθεί μια ιδιωτικοοικονομική αντίληψη για την πολιτιστική διαχείριση και φυσικά είναι φιλικό προς τους «επενδυτές», για το οποίο η κ. Κονιόρδου έχει εκφράσει δημόσια το θαυμασμό της.

 Από την άλλη, τις παλιές κλίκες των ΠΑΣΟΚων συνδικαλιστών, με επικεφαλής τον κ. Τσακοπιάκο, που έχουν κατηγορηθεί πέραν όλων των άλλων και για κακοδιαχείριση στο Ταμείο Αλληλοβοήθειας των εργαζομένων του ΥΠΠΟ, αλλά χρησιμοποιώντας και την παραδοσιακή απειλή της «απεργίας των φυλάκων που θα κλείσει την Ακρόπολη» (χωρίς ωστόσο πέραν αυτού να διακατέχονται από ιδιαίτερη μαχητικότητα ή αλληλεγγύη προς άλλους κλάδους) αποδεικνύονται τελικά «παντός καιρού». Συμβολική συμπύκνωση των παραπάνω το γεγονός ότι το νέο ΔΣ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων αποτελείται σε μεγάλο βαθμό όπως καταγγέλλει η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση ΥΠΠΟ «στην πλειοψηφία του (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) από πρόσωπα εμπιστοσύνης της παλιάς, γνωστής, πασοκικής διοίκησης του Υπουργείου ή/και μέλη του Διαζώματος».

Δεν είναι τυχαίο ότι όλα αυτά έχουν συναντήσει την ομόθυμη αντίδραση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων που βλέπει σε όλα αυτά να διακυβεύεται συνολικά το μέλλον της αρχαιολογικής προστασίας και υπενθυμίζει ότι:
«Από τους ίδιους που σήμερα ακούτε ότι «οι αρχαιολόγοι εμποδίζουν την ανάπτυξη» ακούσατε κάποτε και ότι «το δημόσιο είναι τεμπέληδες», ότι «πρέπει να μειωθούν οι μισθοί των εργαζόμενων», ότι «το Μνημόνιο θα μας σώσει». Και τόσα χρόνια μετά, το μόνο που όλοι βιώνουμε είναι φτώχεια, έλλειψη δικαιοσύνης και έλλειψη ισότητας.

Από τους ίδιους που σήμερα ακούτε ότι «οι αρχαιολόγοι είναι υπερβολικοί» ακούσατε κάποτε ότι «ο πολιτισμός είναι η βαριά βιομηχανία μας» και ότι «τα μνημεία μας είναι πολύ σημαντικά». Προφανώς μόνο όταν δεν βρίσκονται σε λάθος θέση, π.χ. μέσα στον χώρο που παραχωρείται στη Lamda Development»

Θεσσαλονίκη: Μηχανισμός παρακολούθησης πολιτών που αντιδρούν στη ρύπανση από τα Ελληνικά Πετρέλαια



 

Μια απίστευτη είδηση, είδε το «φως» της δημοσιότητας. Η είδηση αυτή έχει να κάνει με παρακρατικό μηχανισμό παρακολούθησης από τα Ελληνικά Πετρέλαια όσων αντιδρούν για την ατμοσφαιρική ρύπανση. Μάλιστα σε αυτό τον μηχανισμό υπάρχει και συνεργασία διαφημιστικής -συμβουλευτικής εταιρίας.

Συγκεκριμένα το θέμα αναδεικνύει στην προσωπική του σελίδα ο Κλεάνθης Χαϊδευτός στην προσωπική του σελίδα στο facebook

«Παρακρατικό μηχανισμό παρακολούθησης, έστησαν τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ σε συνεργασία με μια διαφημιστική-συμβουλευτική εταιρεία, όσων αντιδρούν για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα ΕΛΠΕ στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Για πρώτη φορά αποκαλύπτεται ο σχεδιασμός της εταιρείας, για τον επηρεασμό των δημοτικών αρχών και των βουλευτών της περιοχής καθώς και ο σχεδιασμός για την δημιουργία ολόκληρου «στρατού» κρυφών ή φανερών υποστηρικτών της εταιρίας.

Ακόμη για πρώτη φορά δημοσιοποιείται άγνωστη μελέτη που πραγματοποιήθηκε με ειδικό πρόγραμμα που χρησιμοποιεί η αμερικάνικη κυβέρνησης (Hysplit) για την μεταφορά σε μεγάλη απόσταση ρύπων από βιομηχανικές μονάδες, η οποία μελέτη ενοχοποιεί τα ΕΛΠΕ ως ρυπαντή στη Δυτική Θεσσαλονίκη όταν πνέουν δυτικοί άνεμοι.

Καταγραφές τηλεφώνων, φωτογραφιών απλών πολιτών, παρακολούθηση κάθε σχετικής ανάρτησης στο facebook στο διαδίκτυο και σε κάθε μέσο ενημέρωσης αλλά και φυσική παρακολούθηση αποτελούν τα στοιχεία του παρακρατικού μηχανισμού.
Στο συγκριμένο έγγραφο η παρακολούθηση χαρακτηρίζεται ως «χαρτογράφηση».

Στους «χαρτογραφημένους» περιλαμβάνονται απλοί πολίτες, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, κινήσεις πολιτών, επιχειρηματίες της περιοχής που αντιδρούν στις «σκανδαλώδες χάρες» υπέρ των ΕΛΠΕ.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε δύο μέλη του «Δικτύου 50» διότι έχουν προβεί στο «έγκλημα» να κατηγορήσουν ανοιχτά τα ΕΛΠΕ ως κύριους ρυπαντές στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Για ένα από τα μέλη μάλιστα του «Δικτύου 50» υπάρχουν έξι διαφορετικές αναφορές.

Ιδιαίτερα απαξιωτικοί είναι οι χαρακτηρισμοί για τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, για τα οποία υπάρχει πλήρης «χαρτογράφηση». Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές: «είναι δεξιός έχει καλή σχέση με την ΠΚΜ, δείχνει να ελέγχει στην κατάσταση», «είναι από τους πλέον ακραίους και λαϊκιστές, καταγγέλλει ανοικτά τα ΕΛΠΕ», «πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ, είναι σχετικά μετριοπαθής», «ήσσονος σημασίας παράγοντας κινούμενος σε λογική ΚΚΕ (για όλα φταίει το κεφάλαιο, άρα και τα ΕΛΠΕ, τα οποία όμως δίνουν δουλείες γι΄αυτό κρατάμε ισορροπίες», «προκαλεί θόρυβο με τις παρεμβάσεις/ αντιδράσεις του σε εκδηλώσεις με θέμα την δυσοσμία».

Επίσης υπάρχει πλήρης καταγραφή των κινήσεων της ομάδας πολιτών «Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ». Για δύο μάλιστα από τα γυναικεία μέλη της συντονιστικής επιτροπής της συγκεκριμένης κίνησης, υπάρχει η ένδειξη « χρήζει περεταίρω διερεύνησης».
Είναι εντυπωσιακό πως τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ γνωρίζουν ότι 16 μέλη, από τα 45 συνολικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, είναι μέλη της κίνησης ΑΝΑΠΝΟΗ.

Πέραν τον αυταπόδεικτων ευθυνών για την λειτουργία του παρακρατικού μηχανισμού, της διοίκησης των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ, σοβαρές ευθύνες έχουν και όσοι διόρισαν την συγκεκριμένη διοίκηση, δηλαδή ο όμιλος Λάτση το Ελληνικό Δημόσιο καθώς και το ΤΑΙΠΕΔ.

Ο πιθανός ισχυρισμός της διοίκησης των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΑΙΛΑΙΩΝ ότι το αποκαλυπτικό κείμενο αποτελεί δημιούργημα της συγκεκριμένης διαφημιστικής εταιρείας δεν ευσταθεί διότι ανάμεσα στα επισυναπτόμενα αρχεία περιλαμβάνεται και έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς τα ΕΛΠΕ σχετικά με μία καταγγελία για ένα ρυπαντικό συμβάν το 2015, το οποίο μόνο η ίδια η εταιρεία μπορεί να έχει στην κατοχή της.

Επίσης ο πιθανός ισχυρισμός της διαφημιστικής εταιρείας πως το κείμενο αποτελεί δημιούργημα μίας συγκεκριμένης υπαλλήλου δεν ευσταθεί γιατί στην ίδια ιστοσελίδα υπάρχουν άλλα 9 έγγραφα παρόμοιων δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για την λειτουργία «υποστηρικτικού στρατού» των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ αποτελούμενος από εργαζομένους, επιστημονικούς φορείς, εκπροσώπους Συλλόγων Γονέων, φοιτητές και όσους με διάφορες βραβεύσεις ή διάφορα προγράμματα κοινωνικής πολιτικής έλαβαν χρήματα από τα ΕΛΠΕ. Γίνεται αναφορά σε σχεδιασμό θετικών υποστηρικτικών πυρήνων, αποτελούμενων από ένα μετεωρολόγο έναν περιβαλλοντολόγο και έναν γιατρό, οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν πως για την ρύπανση ευθύνονται η λυματολάσπη, οι υπόνομοι, η φορά των ανέμων και πως η δυσοσμία δεν επιβαρύνει απαραίτητα την δημόσια υγεία.

Επίσης σχεδιάζεται η πρόσβαση «από μέσα» πληροφόρησης για την άμεση διαχείριση πιθανών ανησυχιών των κατοίκων καθώς και το άνοιγμα διαύλων επικοινωνίας , με πρόσωπα της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο έγγραφο είναι πολλά καθώς και οι ευθύνες».

Επειδή όμως, δεν μείναμε μόνο στην καταγγελία για να ανεβάσουμε το θέμα, διαβάσαμε το πολυσέλιδο έγγραφο και πραγματικά όσα αναφέρει η καταγγελία είναι πραγματικά.

Είδαμε και με τα μάτια μας την κάθε καταγραφή, από τηλεφωνική μέχρι τι έγραψε κόσμος στα social media. Διαβάσαμε την κάθε λεπτομέρεια που αναφέρει το έγγραφο και θα το παραθέσουμε έτσι ώστε να υπάρξει η ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού.



Απάντηση στο θέμα που ανήρτησε το σάιτ μας με θέμα Θεσσαλονίκη: Μηχανισμός παρακολούθησης πολιτών που αντιδρούν στη ρύπανση από τα Ελληνικά Πετρέλαια, έστειλε στο σάιτ μας η εταιρια One Team AE.

Ουσιαστικά η εταιρία επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ μας και κάνει λόγο για «διαρροή απορρήτων εγγράφων», όπου «η Εταιρία έχει παραγγείλει ειδική έρευνα από αρμόδια υπηρεσία της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματος της ενάντια στους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς της ηλεκτρονικής υποκλοπής καθώς και σε αυτούς που χρησιμοποιούν ή/και, παραποιούν τα προϊόντα της εν λόγω υποκλοπής».

Με απλά λόγια, γίνονται υποκλοπές και θα πρέπει εδώ να επέμβουν οι αρμόδιες αρχές για τα προσωπικά δεδομένα…

Διαβάστε την ανακοίνωση η οποία φέρει την υπογραφή στο μέιλ που μάς στάλθηκε από τον κ. George Sarigiannis, Head of Strategic Growth της εταιρίας One Team ΑΕ.

«Tο Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης και Συστημάτων της εταιρείας επικοινωνίας One Team A.E. διαπίστωσε σήμερα το πρωί διαρροή απόρρητων αρχείων της καθώς και υποκλοπή στοιχείων ηλεκτρονικής επικοινωνίας, από φάκελο όπου τηρούνται αρχεία εσωτερικής χρήσης. Μέρος αυτών, που αφορούν στην εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια, δημοσιεύτηκαν – ενδεχομένως παραποιημένα – αιφνιδίως σε blog και ιστοσελίδα.

Η Εταιρεία και προκειμένου να προλαμβάνονται τέτοια φαινόμενα, ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία αποθήκευσης ηλεκτρονικών αρχείων με ελεγχόμενη πρόσβαση και τηρώντας όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας.

Σημειώνεται ότι η Εταιρία Επικοινωνίας One Team A.E. διακρίθηκε πρόσφατα με το βραβείο Superbrands και διαθέτει πιστοποιητικά ποιότητας υπηρεσιών ISO και ELOT, είναι μέλος των κλαδικών οργάνων ΕΔΕΕ και ΙΑΒ καθώς και του παγκόσμιου δικτύου επιχειρηματικής ηθικής EBEN.

Με βάση τα παραπάνω και δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια δεδομένων και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες της, η Εταιρία έχει παραγγείλει ειδική έρευνα από αρμόδια υπηρεσία της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματος της ενάντια στους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς της ηλεκτρονικής υποκλοπής καθώς και σε αυτούς που χρησιμοποιούν ή/και, παραποιούν τα προϊόντα της εν λόγω υποκλοπής.

Τέλος, διαβεβαιώνει το σύνολο των συνεργατών και πελατών της σχετικά με την πλήρη ασφάλεια των επικοινωνιών και αποθήκευσης ηλεκτρονικών αρχείων.
One Team A.E.».

Βγαίνουμε από το τούνελ, αλλάζουμε σελίδα : Σε μόνιμο καθεστώς επιτροπείας η Ελλάδα



μέχρι να ξεπληρώσει το 75% των δανείων που έχει λάβει

·         Σε μόνιμο καθεστώς επιτροπείας και χωρίς δικαίωμα ψήφου η Ελλάδα μέχρι να ξεπληρώσει το 75% των δανείων (176 δις ευρώ) που έχει λάβει
·         Ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα μεγαλύτερου ελέγχου αφού θα «ληφθούν υπόψη η κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή»

Την επόμενη μέρα μετά την επίσημη λήξη του 3ου ελληνικού Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής (Μνημονίου) περιγράφει ο αρμόδιος Επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, με απάντησή του σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκου Χουντή, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς πολλών ότι οι πολιτικές της λιτότητας και το καθεστώς επιτροπείας θα συνεχιστεί στην Ελλάδα για πολλές δεκαετίες ακόμα.

Πιο συγκεκριμένα, ο ευρωπαίος Επίτροπος σημειώνει ότι το πλαίσιο της εποπτείας μετά το Πρόγραμμα καταγράφεται στο άρθρο 14.1 του Κανονισμού 472/2013, το οποίο προβλέπει ότι «Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ ή το ΕΤΧΣ», που υπολογίζεται (μέχρι σήμερα) στα 176 δις ευρώ.

Η ουσία της εποπτείας που θα πραγματοποιείται από την Κομισιόν και την ΕΚΤ, περιγράφεται στο άρθρο 14.3 του ίδιου Κανονισμού και θα αφορά «την οικονομική, δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική κατάσταση» της Ελλάδας και θα μπορεί να οδηγεί σε «διορθωτικά μέτρα», για τα οποία όμως θα «ψηφίζουν μόνο τα μέλη του Συμβουλίου (σ.σ. Υπουργοί Οικονομικών) που εκπροσωπούν κράτη μέλη με νόμισμα το ευρώ … χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ψήφος του μέλους του Συμβουλίου που εκπροσωπεί το οικείο κράτος μέλος».

Πέραν των διαδικασιών που προβλέπονται στο άρθρο 14 του Κανονισμού 472/2013, ο Επίτροπος Οικονομικών υπογραμμίζει ότι το πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας θα λάβει υπόψη του την «κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή», χωρίς να ξεκαθαρίζει εάν βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σενάρια, όπως οι πιστωτικές γραμμές (PCCL, Προληπτική Πιστωτική Γραμμή &ECCL, Ενισχυμένη Πιστωτική Γραμμή) του ESM, που συνοδεύονται με Μνημόνιο.

Στη συνέχεια της απάντησής του ο Πιέρ Μοσκοβισί δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 8 του Κανονισμού 473/2013, η οποία υποχρεώνει τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ να υποβάλλουν έκθεση για τα σχέδιά τους ως προς την έκδοση χρεογράφων στο οικείο σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος, υπογραμμίζοντας ότι «Στόχος της είναι η παροχή πληροφοριών και η δημιουργία πλαισίου συζήτησης και συντονισμού των σχεδίων έκδοσης χρεογράφων, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Τον Κανονισμό 472/2013 θα τον βρείτε εδώ:
Τον Κανονισμό 473/2013 θα τον βρείτε εδώ:

Ακολουθούν η ερώτηση και η απάντηση
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-003352/2017
προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)
Θέμα: Εποπτεία μετά το Πρόγραμμα της Ελλάδας
Μετά τη λήξη του 3ου ελληνικού Προγράμματος, η Ελλάδα θα ενταχθεί σε εποπτεία μετά το πρόγραμμα, σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κανονισμού 472/2013, μέχρι να εξοφληθεί το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει λάβει.
Σύμφωνα με το άρθρο 8 του κανονισμού 473/2013, κάθε χώρα οφείλει να υποβάλλει «στην Επιτροπή και τοEurogroup, εκ των προτέρων και εγκαίρως, εκθέσεις σχετικά με τα σχέδιά τους για την έκδοση χρεογράφων».

Ερωτάται η Επιτροπή:

Μπορεί να περιγράψει τη λειτουργία της εποπτείας μετά το πρόγραμμα, δηλαδή, κάθε πότε θα γίνεται αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας, από ποια θεσμικά όργανα κ.λπ., στην οποία θα ενταχθεί η Ελλάδα μετά το τέλος του 3ου Μνημονίου;
Η υποχρέωση του άρθρου 8 του κανονισμού 473/2013 είναι απλώς ενημερωτική ή έχουν, η Επιτροπή και τοEurogroup, αποφασιστικό ρόλο στις εκδόσεις ομολόγων ενός κράτους μέλους;
EL
E-003352/2017

Απάντηση του κ. Moscovici εξ ονόματος της Επιτροπής
(4.9.2017)
Η Επιτροπή καλωσορίζει τις πρόσφατες τεράστιες προσπάθειες της Ελλάδας για μεταρρυθμίσεις. Η ολοκλήρωση της δεύτερης επανεξέτασης του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ) και η επακόλουθη εκταμίευση των 8,5 δισ. EUR θα πρέπει να ενισχύσει την εμπιστοσύνη και να στηρίξει την οικονομική ανάκαμψη.

Οι συζητήσεις σχετικά με το κατάλληλο πλαίσιο εποπτείας για την Ελλάδα μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν πλησιέστερα προς το τέλος του προγράμματος, σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική, ώστε να ληφθούν υπόψη η κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή. Παραπέμπουμε τον κ. βουλευτή στο άρθρο 14 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013, το οποίο καθορίζει το πλαίσιο για την εποπτεία μετά το πρόγραμμα.

Όσον αφορά το άρθρο 8 του κανονισμού 473/2013, αυτό υποχρεώνει τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ να υποβάλλουν έκθεση για τα σχέδιά τους ως προς την έκδοση χρεογράφων στο οικείο σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος. Η διάταξη αυτή δεν θίγει τις κυρίαρχες αποφάσεις των κρατών μελών όσον αφορά τον χρόνο και τον τρόπο έκδοσης ομολόγων. Στόχος της είναι η παροχή πληροφοριών και η δημιουργία πλαισίου συζήτησης και συντονισμού των σχεδίων έκδοσης χρεογράφων, εφόσον κριθεί αναγκαίο.