Ανεμογεννήτριες στον Έβρο: «Ισχυρό λόμπι στο χώρο της αιολικής ενέργειας» – Παραδοχή ότι οι επιστημονικές εισηγήσεις παρακάμπτονται

Για το «ισχυρό λόμπι στο χώρο της αιολικής ενέργειας» και για «έργα τα οποία επιστημονικά απορρίπτονται ως επιβλαβή για το περιβάλλον αλλά πολιτικά προχωρούν» μίλησε στο TPP και στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Press» ο υπεύθυνος δράσεων διατήρησης της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, Απόστολος Καλτσής με αφορμή την αδειοδότηση των ανεμογεννητριών στα καμένα του Έβρου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης και το Υπουργείο Ενέργειας παρά την αρνητική εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας (ΟΦΥΠΕΚΑ) ακόμη και πριν από τις πυρκαγιές. 

 

Μετά τις αποκαλύψεις της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας το έργο της τοποθέτησης ανεμογεννητριών ανεστάλη, ωστόσο τα ερωτήματα παραμένουν. Με τι κριτήρια υπουργείο και δημόσια διοίκηση προχωρούν σε αδειοδότηση ενός έργου παρακάμπτοντας την αρνητική εισήγηση του ΟΦΥΠΕΚΑ ο οποίος ανέδειξε τις σοβαρές συνέπειές του στο φυσικό περιβάλλον; Τη σοκαριστική απάντηση την έδωσε στο TPP η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης: «Ο ΟΦΥΠΕΚΑ απλώς εισηγείται. Ό,τι και να λέει, στο τέλος αποφασίζει το υπουργείο», αποκαλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο τον εξόφθαλμο παραγκωνισμό των αρμόδιων οργάνων στο βωμό των μεγαλοεπιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

 

 [---->]

 

 

ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ=29 Σεπτεμβρίου 2009

 

14 χρόνια πέρασαν από το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και κάθε μέρα που περνάει εμείς οι εργαζόμενοι σε αυτή αισθανόμαστε όλο και πιο δικαιωμένοι για τα όσα υποστηρίζαμε. 

Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνουν και καταγγέλλουν και σε σχετική ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας μεταξύ άλλων μετά την “επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση” της Ο.Α. τα 700.000.000 euro του υπερατλαντικού δικτύου τα μοιράστηκαν οι τρεις αεροπορικές συμμαχίες με την μερίδα του λέοντος να τα παίρνει η συμμαχία της Lufthansa.

Την εσωτερική αγορά την μοιραστήκαν 3 ελληνικές αεροπορικές εταιρίες εκ των οποίων έμεινε σχεδόν μία (Aegean) και μια 1 ξένη, με απόλυτο και υποδειγματικό τρόπο καθώς «φαίνεται» ότι υπάρχει ανταγωνισμός και με σχεδόν όλες τις δράσεις τους να είναι επιδοτούμενες από το κράτος.

Οι άγονες γραμμές από 12 έγιναν 38 και από 22.000.000 Euro που στοίχιζαν επί της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας τώρα στοιχίζουν 180.000.000 Euro και χωρίς να γίνονται αεροδιακομιδές ασθενών και χωρίς τις δωρεάν κρατικές αποστολές.

Αυτή η μεγάλη ιδιωτικοποίηση, καταγγέλλουν, μας στοιχίζει γύρω στα 250.000.000 Euro. "Δηλαδή έκλεισαν την Ολυμπιακή που ήταν κερδοφόρα για να πληρώνουμε στους ημέτερους 250.000.000 Euro!!! Mπράβο τους !!!!" γράφουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου

Κάθε μέρα που περνά τα τελευταία έξη χρόνια μας δικαιώνει για τις καταγγελίες που κάναμε ότι το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας ήταν στημένο και χρειάζεται εισαγγελική παρέμβαση.

Όπως όλοι θυμόμαστε το moto της εποχής του σωτηρίου έτους  2008  ήταν «ότι η Ο.Α. είναι μια κρατικοδίαιτη εταιρία που πληρώνει ο Ελληνικός Λαός και όταν θα έκλεινε θα κάναμε 30 νοσοκομεία, 200 σχολεία, μέχρι ότι κάθε μέλος κάθε ελληνικής οικογένειας θα εισέπραττε 600 Eurο μας έλεγε ο ΣΤΕΦ. ΜΑΝΟΣ !!!».

Για να επιτύχει  το κλείσιμο της Ο.Α. το κράτος χρησιμοποίησε μια καταδικαστική  απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου που η Ο.Α. δικάστηκε ΕΡΗΜΗΝ, διότι το ίδιο το κράτος είχε δώσει εντολή να μην παρευρεθεί η εταιρία στο δικαστήριο.

Ασχέτως αν ένα χρόνο μετά το ξεπούλημα της Ο.Α. το δημόσιο την εκπροσώπησε για να πληρώσει τα πρόστιμα που της είχαν επιβληθεί.

Το ευρωπαϊκό δικαστήριο μάλιστα άλλαξε την απόφαση του και δικαίωσε την Ο.Α. όταν του προσκομίστηκαν τα πραγματικά στοιχεία της εταιρίας.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα πραγματικά στοιχεία της εταιρίας αρχικά δεν είχαν προσκομιστεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο με εντολή της τότε Διοίκησης του Υπουργείου Μεταφορών  (να σας θυμίσουμε ότι την καταγγελία στο ευρωπαϊκό δικαστήριο την είχε κάνει η αεροπορική εταιρία που τελικά  απέκτησε μεγάλο κύκλο εργασιών της Ο Α ).

Το αληθινό χρηματικό ποσό που πήρε το δημόσιο από αυτή την ιδιωτικοποίηση είναι πολύ δύσκολο να το μάθουμε μιας και μέχρι σήμερα δεν έχει τελειώσει η εκκαθάριση και υπάρχουν δικαστήρια σε εξέλιξη. Όπως επίσης ξέρουμε ότι η Ο.Α. δεν μπορεί να «κλείσει» σαν εταιρία εξαιτίας  της Σύμβασης του Α ΩΝΑΣΗ με το δημόσιο.

Οι 4000 εργαζόμενοι της Ο.Α. απολύθηκαν όλοι. Δυστυχώς μέχρι σήμερα οι μισοί από αυτούς δεν έχουν εισπράξει ούτε την νόμιμη αποζημίωση  απόλυσης  παρόλο που έχουν δικαιωθεί ακόμα και στα δικαστήρια. Και το χειρότερο είναι ότι έχουν κατασυκοφαντηθεί από κάθε πολιτικό ανθρωπάκι μεγάλου ή μικρού βεληνεκούς.

Να δούμε όμως αυτός ο Άθλος τι έχει κάνει στη ελληνική αγορά των Αερομεταφορών και στην Οικονομία γενικότερα.

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ είχε κύκλο εργασιών δηλαδή εισέπραττε  1.200.000.000 Euro το χρόνο και επιδοτείτο για 12 «άγονες γραμμές» με 22.000.000 Euro όπως προκύπτει από τους ισολογισμούς και τους κωδικούς του προϋπολογισμού του Ελληνικού Κράτους.

Εδώ πρέπει να αναφερθούν και τα εξής:

1. Ότι η επιδότηση της Ο.Α. ξεκίνησε το 2004,  παλαιότερα δεν επιδοτούνταν ούτε με μια δραχμή ενώ εκτελούσε τις πτήσεις των «άγονων γραμμών».

2. Η Ο.Α. έκανε δωρεάν το σύνολο των κρατικών αποστολών σε όλο τον κόσμο.

3. Η Ο.Α. δεν πληρώνονταν για τα εισιτήρια των Ευρωβουλευτών και όχι μόνο αυτών από και προς το Ευρωκοινοβούλιο.

4. Επίσης η Ο.Α. έκανε δωρεάν το σύνολο των αεροδιακομιδών σε Ελλάδα και εξωτερικό και

5. Επωμίστηκε όλο το κόστος της μεταφοράς της στο Ελευθέριος Βενιζέλος με κόστος πάνω από 200.000.000  euro.

Μετά την “επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση” της Ο.Α.  τα 700.000.000 euro του υπερατλαντικού δικτύου τα μοιράστηκαν οι τρεις συμμαχίες με την μερίδα του λέοντος να τα παίρνει  η συμμαχία της Lufthansa.

Την εσωτερική αγορά την μοιραστήκαν 4 ελληνικές αεροπορικές εταιρίες και μια 1 ξένη, με απόλυτο και υποδειγματικό τρόπο καθώς «φαίνεται» ότι υπάρχει ανταγωνισμός και με σχεδόν όλες τις δράσεις τους να είναι  επιδοτούμενες από το κράτος.

Οι άγονες γραμμές από 12 έγιναν 38  και από 22.000.000 Euro που στοίχιζαν επί της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας τώρα στοιχίζουν  180.000.000 Euro και χωρίς να γίνονται αεροδιακομιδές ασθενών και χωρίς τις δωρεάν κρατικές αποστολές.

ΑΥΤΗ η μεγάλη ιδιωτικοποίηση μας στοιχίζει γύρω στα 250.000.000 Euro. Δηλαδή έκλεισαν την Ολυμπιακή που ήταν κερδοφόρα για να πληρώνουμε στους ημέτερους 250.000.000 Euro!!! Mπράβο τους !!!!

Θα πρέπει ακόμη να πούμε ότι η Ο.Α. σαν βασικός παίκτης στην ελληνική αγορά ήταν αυτή που πίεζε τις τιμές προς τα κάτω τόσο στις προγραμματισμένες πτήσεις όσο και τις τσάρτερ και για αυτό ήθελαν να την κλείσουν οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές (χαρακτηριστική η δήλωση του αντιπρόεδρου της Lufthansa ένα έτος πριν το κλείσιμο της Ο.Α.)

Κοιτάζοντας προσεκτικά και άλλους τομείς της οικονομίας που έχει η ιδιωτική πρωτοβουλία τον έλεγχο παρατηρούμε ότι όλες οι εταιρείες θέλουν :

1. να έχουν το κράτος πελάτη

2. να έχουν δωρεάν εργαζόμενους μέσω του Ο Α Ε Δ

3. να έχουν ενταχτεί  σε κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ

4. να έχουν ειδικές διευκολύνσεις σε θέματα φορολογίας  μισθοδοσίας και ασφάλισης εργαζόμενων.

Όποιος Επενδύτης δεν τα έχει αυτά μετακομίζει στο εξωτερικό και μετά φέρνει τα προϊόντα του να τ’ αγοράσουν οι έλληνες εργαζόμενοι

Έτσι έχουν τα πράγματα σήμερα 12 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που ξεπουλήθηκε  για να μην πληρώνει το κράτος…

…και πληρώνει την ιδιωτική πρωτοβουλία 250 εκατ. δηλαδή πάνω από μισό εκατομμύριο την ημέρα και πρόσφατα χρηματοδότησε την AEGEAN με 120 εκατομμύρια ευρώ.

Εμείς θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε και να λέμε την αλήθεια κόντρα στα σημεία των καιρών γιατί  όπως λέει ο ποιητής « Με τον καιρό να ’ναι κόντρα, έχει τιμή σαν πετάς».

[---->]

Κανείς δεν μιλάει γι αυτό

 

Η τράπεζα Eurobank έχει λάβει από το Ελληνικό Δημόσιο κάπου 9 δισ ευρώ σε άμεση κεφαλαιακή ενίσχυση. Προχτές έκανε προσφορά στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας την επαναγορά των μετοχών του στην τράπεζα έναντι 99 εκ. ευρώ. Δηλαδή στο 1,3% της αξία κτήσης. Το δημόσιο θα πραγματοποιήσει έτσι οριστική ζημία 8,9 δισ ευρώ. Κανείς δεν μιλάει γι αυτό όπως δεν μιλάει και για το Βόλο και το Πήλιο που ξαναπνίγηκαν εχθές διότι δεν καθάρισαν καν τα ρέματα που γέμισαν μπάζα με το Daniel. Κούλη άκουσες κάτι;

[---->]

Και για να τελειώσει και το παραμύθι της κλιματικής αλλαγής

 

Και για να τελειώσει και το παραμύθι της κλιματικής αλλαγής και των πρωτοφανών ακραίων βροχών που τάχα ευθύνονται για την πρωτοφανή καταστροφή της Θεσσαλίας για να δούμε τι πληροφορία μας μεταφέρει ο Δημήτρης ο Θεοδοσόπουλος.Τα υπόλοιπα για την εγκατάλειψη των έργων ορεινής υδρονομίας και διευθέτησης χειμαρικών κινδύνων που εγκαταλείφθηκαν ,όπως και τις επεμβάσεις με <αντιπλημμυρικά> στις κοίτες και τις καταστροφές από εγκιβωτισμούς των Δέλτα ποταμών και ρεμάτων τα έχουμε ήδη εξαντλήσει.Πάμε τώρα να τελειώσουμε και με την τελευταία εξυπνάδα που τσαμπουνάνε όσοι την τσαμπουνάνε.

 

Cartogeolab AUTH

ΠΡΙΝ 145 ΧΡΟΝΙΑ: το 1878, τη χρονιά του Συνεδρίου του Βερολίνου που αποφάσισε την ενσωμάτωση της Θεσσαλίας στην Ελλάδα, το Γενικό Επιτελείο Στρατού εξέδωσε σειρά τεσσάρων σημαντικών φύλλων χάρτη, τα οποία απεικόνιζαν τη Θεσσαλία, Ήπειρο και Μακεδονία, σε κλίμακα 1:420.000 (1 εκ. στον χάρτη = 4,2 χλμ. στο έδαφος). Εδώ παρατίθεται απόσπασμα του φύλλου της Θεσσαλίας μεταξύ Τυρνάβου, Τρικάλων, Βόλου και πρώτων συνόρων για να δειχτεί η επιμελής απεικόνιση των ποταμών, παραποτάμων, χειμάρρων, ελών, λιμνών και των "υγρών εδαφών", όπως σημείωναν τότε στους χάρτες. Για ευκολότερη οπτική αναγνώριση του υδρικού δικτύου, δόθηκε μια (διαφανής) χρωματική γραμμική έμφαση (τονίζοντας και τη θέση των Τρικάλων, Καρδίτσας, Παλαμά, περιοχής Ζάρκου ―Φαρκαδόνα―, Λάρισας, Βόλου και Φαρσάλων (περιοχές αναφοράς των πρόσφατων πλημμυρών) με την τότε τοπωνυμιακή ορθογραφία για να φανεί πόσο χρήσιμοι είναι οι ιστορικοί χάρτες, τους οποίους πρέπει να φυλάσσουμε, ψηφιοποιούμε και συμβουλευόμαστε...

(το απόσπασμα επέλεξε και επιμελήθηκε κατάλληλα ο Ευάγ. Λιβιεράτος, ομότ. καθηγητής ΑΠΘ)

[----->]