Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα τράπεζες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα τράπεζες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κανείς δεν μιλάει γι αυτό

 

Η τράπεζα Eurobank έχει λάβει από το Ελληνικό Δημόσιο κάπου 9 δισ ευρώ σε άμεση κεφαλαιακή ενίσχυση. Προχτές έκανε προσφορά στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας την επαναγορά των μετοχών του στην τράπεζα έναντι 99 εκ. ευρώ. Δηλαδή στο 1,3% της αξία κτήσης. Το δημόσιο θα πραγματοποιήσει έτσι οριστική ζημία 8,9 δισ ευρώ. Κανείς δεν μιλάει γι αυτό όπως δεν μιλάει και για το Βόλο και το Πήλιο που ξαναπνίγηκαν εχθές διότι δεν καθάρισαν καν τα ρέματα που γέμισαν μπάζα με το Daniel. Κούλη άκουσες κάτι;

[---->]

Καρτ-ποσταλ από το όχι και πολύ μακρινό παρελθόν

 

Ο επιχειρηματίας Γρηγόρης Φαρμάκης γράφει:

"Διαβάζω σχόλια για την ευθύνη των δανειοληπτών, και θέλω να σας στείλω μία καρτ-ποσταλ από το όχι και πολύ μακρινό παρελθόν.

Ένα ηλιόλουστο πρωί, κάπου λίγο πριν το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης, ο διευθυντής του περιφερειακού τμήματος επιχειρηματικής πίστης μεγάλης τράπεζας καθόταν στο γραφείο μου απέναντί μου πίνοντας τον καφέ του, και κοιτώντας με με πολύ σοβαρό ύφος μου είπε:

- «Αυτή η εταιρεία έχει το δυναμικό και τις προοπτικές να εκτιναχθεί!»

- «Ευχαριστώ»

- «Αλλά κάποιος την φρενάρει κύριε Φαρμάκη»

- «Τι εννοείτε; Ποιος την φρενάρει;»

- «Εσείς! Εσείς την φρενάρετε!», με έδειξε με το δάχτυλο.

- «Εγώ; Πώς;»

- «Είστε πολύ συντηρητικός με τον δανεισμό! Πάρτε άλλα 500 χιλ. να τα τζιράρετε! Έτσι μεγαλώνουν οι εταιρείες!»

- «Μα ήδη έχουμε ξένα κεφάλαια όσο περίπου και τα ίδια κεφάλαια μας, λόγος 1:1. Δεν είναι σωστό να ξεπεράσουμε αυτό το επίπεδο. Άλλωστε κάνουμε αυξήσεις κεφαλαίου επανεπενδύοντας τα κέρδη μας.»

- «Αχ κύριε Φαρμάκη μου, είστε νέος και πολύ επιστήμονας, δεν λειτουργεί έτσι η αγορά. Υπάρχουν εταιρείες που δανείζονται με λόγο ξένων προς ίδια κεφάλαια είκοσι προς ένα ή και περισσότερο. Θα το μετανιώσετε που χάνετε ευκαιρίες για εύκολο χρήμα».

Ήταν ο ίδιος που κάποιον Δεκέμβρη με έπαιρνε τηλέφωνο και με παρακαλούσε να τραβήξουμε 100 χιλιάρικα από το περιθώριο που είχαμε για κεφάλαιο κίνησης για να πάρει το bonus του επειδή θα έπιανε τους στόχους δανειοδοτήσεων που είχε βάλει η διοίκηση, και ας το επιστρέφαμε τον Γενάρη αν δεν το χρειαζόμασταν. Και ήταν η εποχή που πωλητές, πλασιέ των τραπεζών που πουλούσαν χρήμα με μεθόδους δοσατζή του εξήντα, έπαιρναν τηλέφωνο την μητέρα μου για να της ανακοινώσουν χαρούμενοι ότι έχει προεγκριθεί μια (ακόμα) πιστωτική κάρτα και πρέπει να περάσει από το κατάστημα να την πάρει. «Μα δεν έκανα καμία αίτηση για κάρτα!» «Την εγκρίναμε εμείς για λογαριασμό σας κα Φαρμάκη, σας περιμένει!»

Πολύ ωραία - στα βιβλία - όλα αυτά τα αυστηρά που λέτε περί ηθικής ευθύνης του δανειολήπτη. Η θεωρία όμως, όπως όλες οι θεωρίες, ισχύει σε κανονικές συνθήκες, και όπως θα διαβάσετε στα βιβλία αν προχωρήσετε στα επόμενα κεφάλαια, με παραδοχές. Μία εκ των οποίων είναι η συμμετρία ισχύος και η συμμετρία πληροφόρησης μεταξύ καταναλωτή και προμηθευτή. Μία άλλη είναι η καλή πίστη. Και μία τρίτη, ότι οι προσδοκίες από την οικονομία θα είναι ρεαλιστικές και δεν θα χειραγωγούνται από τους ειδικούς μάρκετιγκ και επικοινωνίας, το μόνο επάγγελμα που είναι χειρότερο και από τους πολιτικούς στην καλλιέργεια ψευδών προσδοκιών.

Αν κανείς πιστεύει ότι η ηλικιωμένη μητέρα μου είχε συμμετρία ισχύος και πληροφόρησης με την Τράπεζα, ότι η Τράπεζα την προσέγγιζε με την καλή πίστη που εκείνη έδειχνε σε έναν οργανισμό στον οποίο είχε μάθει να δείχνει εμπιστοσύνη, και ότι κανείς δεν της καλλιεργούσε ψευδείς προσδοκίες, τότε συγγνώμη, δεν τα έχετε διαβάσει καλά τα βιβλία με τις ηθικές θεωρίες των συναλλαγών.

Και ακόμα περισσότερο. Αν μιλάτε το 2022, μονομερώς για την ηθική ευθύνη ενός δανειολήπτη, προσπερνώντας τις εύλογες προσδοκίες του για το μέλλον - όλη η οικονομική θεωρία βασίζεται στις προσδοκίες των νοικοκυριών, τα expectations, που συμμετέχουν ως ποσοτικοί συντελεστές και στις μαθηματικές εκφράσεις των οικονομικών μοντέλων - τότε όχι μόνο δεν έχετε διαβάσει ούτε τα επόμενα κεφάλαια στα βιβλία της ηθικής ευθύνης, δεν καταλάβατε καν την κλίμακα του τι συνέβη στα χρόνια που πέρασαν, ποιες ήταν οι αιτίες και ποιοι βγήκαν κερδισμένοι από κατεστραμμένες ζωές ανθρώπων.

Άσε που νομίζετε ότι στον αγγελικό κόσμο σας, οι όροι των πολυσέλιδων συμβάσεων που φτιάχνουν νομικά τμήματα τεράστιων οργανισμών είναι απλοί, κατανοητοί και κυρίως έντιμοι. Και δεν το καταλάβατε ούτε όταν ιστορίες σαν εκείνου του λιγδιάρη βουλευτή, του Πάτση, δείχνουν τι πραγματικά συνέβαινε".

[----->]

Οικονομικό έγκλημα η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών

 trapezes--6-thumb-large

Από τον Γιώργο Δελαστίκ από την εφημερίδα Ελευθερία

Ένα απίστευτο οικονομικό έγκλημα διεπράχθη τον περασμένο μήνα εν μέσω σιωπής των μέσων ενημέρωσης, με την υποτιθέμενη ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών. Το ελληνικό δημόσιο - δηλαδή όλοι ο Έλληνες φορολογούμενοι - έχασε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ταυτόχρονα οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν για ένα κομμάτι ψωμί κυριολεκτικά στους ξένους!

 

Επιπροσθέτως, μέσω αυτής της ανακεφαλαιοποίησης καταστράφηκαν εντελώς όλοι οι παλιοί μέτοχοι των ελληνικών τραπεζών. Πρέπει να είναι πλέον εντελώς ηλίθιος όποιος δώσει λεφτά για να αγοράσει μετοχές ελληνικών τραπεζών! Ηλίθιος ή αδίστακτος κερδοσκόπος που να διαχειρίζεται κολοσσιαία ποσά δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων ή ευρώ!

 

Είναι πραγματικά ανήκουστο πόσο απίστευτα φθηνά πουλήθηκαν στην ανακεφαλοποίηση οι νέες μετοχές των τεσσάρων συστημικών τραπεζών της χώρας μας.

 

Η πιο ακριβή μετοχή στην ανακεφαλαιοποίηση ήταν αυτή της Άλφα Μπανκ, η οποία κοστίζει - εδώ κρατήστε την αναπνοή σας - μόνο... τέσσερα (4) λεπτά του ευρώ!!! Ναι, το ξαναγράφουμε για να μην νομίζετε ότι έγινε τυπογραφικό λάθος: τέσσερα λεπτά του ευρώ κόστιζε η ακριβότερη μετοχή ελληνικής τράπεζας στην ανακεφαλαιοποίηση!

 

Με ένα κέρμα του ενός ευρώ δηλαδή μπορούσατε να αγοράσετε... 25 μετοχές της Αλφα Μπανκ που ήταν ακριβή! Γιατί η μετοχή της Εθνικής Τράπεζας πουλήθηκε στη μισή τιμή της Αλφα - δηλαδή μόνο 2 λεπτά!!!

 

ΑΡΠΑΞΑΝ ΤΖΑΜΠΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ!

Οσο για τη μετοχή της Γιούρομπανκ αυτή ήταν ακόμα φτηνότερη. Δεν κόστιζε παρά μόλις ένα (1)... λεπτό! Εδινε δηλαδή ένα παιδάκι ένα ευρώ και αντί για κουλουράκια έπαιρνε... εκατό μετοχές της Γιούρομπανκ! Ναι, εκατό!

 

Αυτή όμως που έσπασε κάθε ρεκόρ ήταν η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία καθόρισε την τιμή της μετοχής της στην ανακεφαλαιοποίηση στα... τρία δέκατα του ενός λεπτού! Με άλλα λόγια με ένα ευρώ μπορούσε κάποιος να αγοράσει... 333 μετοχές της Τράπεζας Πειραιώς! Με τρία ευρώ αγόραζε... 1000 (χίλιες) μετοχές αυτής της τράπεζας! Χίλιες τραπεζικές μετοχές με τρία ευρώ!

Εννοείται φυσικά ότι μετοχές ανακεφαλαιοποίησης δεν μπορούσαν να αγοράσουν μεμονωμένοι επενδυτές. Αυτό ήταν απαγορευμένο. Ολο το κόλπο ήταν στημένο για να πάρουν κυριολεκτικά τσάμπα τις ελληνικές ξένοι άρπαγες κερδοσκόποι (αυτοί που αποκαλούνται «γύπες» γιατί πίπτουν επί οικονομικών πτωμάτων) αλλά και κάποιοι Ελληνες «θεσμικοί επενδυτές» μπασμένοι στα κόλπα.

 

ΠΩΣ ΕΦΑΓΑΝ ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Οι τραπεζίτες χρησιμοποίησαν και ένα άλλο κόλπο. Αυτό της μείωσης του αριθμού των μετοχών (στα αμερικανικά αυτό αποκαλείται reverse split). Οποιος είχε δηλαδή π.χ. 100 μετοχές της Τράπεζας Πειραιώς ή της Γιούρομπανκ έπαιρνε... 1 νέα μετοχή, όποιος είχε 50 μετοχές της Αλφα Μπανκ έπαιρνε 1 καινούργια και όποιος είχε 15 παλιές μετοχές της Εθνικής έπαιρνε μία καινούργια.

Για να καταλάβουμε καλύτερα πώς αφανίστηκαν οι παλιοί μέτοχοι και καταστράφηκαν εντελώς οικονομικά χάνοντας όλα τα λεφτά που είχαν δώσει για αγορά τραπεζικών μετοχών, θα δώσουμε ένα παράδειγμα.

 

Αν κάποιος είχε πάρει 15 μετοχές της Εθνικής Τράπεζας στην εποχή που αυτή στοίχιζε 23 ευρώ, θα είχε δώσει 345 ευρώ. Αυτές τις 15 μετοχές όμως τις αλλάζει υποχρεωτικά με 1 νέα μετοχή, η αξία της οποίας την Πέμπτη στο Χρηματιστήριο ήταν... 85 λεπτά! Εδωσε 345 ευρώ και παίρνει 85 λεπτά!

Σημειώνεται ότι οι μετοχές της Εθνικής μπήκαν στη συνεδρίαση της Πέμπτης με τιμή 1,21 ευρώ και αμέσως «κλείδωσαν» υφιστάμενη πτώση... 30% (!) στα 85 λεπτά.

 

Αιτία αυτής της καταβαράθρωσης είναι το γεγονός ότι στις 14 Δεκεμβρίου θα μπουν στην αγορά οι νέες μετοχές με 30 λεπτά - με άλλα λόγια 15 (!) φορές πάνω από την τιμή αγοράς που ήταν 2 λεπτά. Μιλάμε δηλαδή για κέρδος των κερδοσκόπων απατεώνων της τάξης του... 1.500%.

 

 

ΛΕΗΛΑΤΗΣΑΝ ΤΟ Τ.Χ.Σ.

Η ελεεινή κομπίνα των τραπεζιτών είχε στόχο πρώτα από όλα να λεηλατήσει τα λεφτά που είχε βάλει το ελληνικό κράτος μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το γνωστό πλέον Τ.Χ.Σ. Με τις κομπίνες που προαναφέρθηκαν τα κατάφεραν άριστα.

 

Το Τ.Χ.Σ. είχε την πλειοψηφία των μετοχών στις τρεις από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. Πιο συγκεκριμένα είχε το 66,93% των μετοχών στην Τράπεζα Πειραιώς, είχε το 66,4% στην Αλφα Μπανκ και το 57,24% στην Εθνική Τράπεζα. Στη Γιούρομπανκ το μερίδιο του Τ.Χ.Σ. ήταν μειοψηικό καθώς ανερχόταν στο 35,41%.

 

Μετά τη σκανδαλώδη ανακεφαλαιοποίηση το Τ.Χ.Σ. είχε χάσει και από τις τέσσερις τράπεζες την πλειοψηφία! Στην Τράπεζα Πειραιώς το ποσοστό του έπεσε από το 67% στο... 26%, στην Αλφα Μπανκ από το 66% στο... 11%. Στην Εθνική έπεσε από το 57% στο 35% ενώ στη Γιούρομπανκ κυριολεκτικά εκμηδενίστηκε, καθώς από το 35% έπεσε στο... 2,7%.

 

Πέρυσι το καλοκαίρι, το 2014, αν το Τ.Χ.Σ. πουλούσε τις μετοχές που κατείχε το Δημόσιο θα είχε εισπράξει 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Τώρα μετά την ανακεφαλαιοποίηση και το οικονομικό έγκλημα κατά του ελληνικού κράτος το δημόσιο της χώρας μας δεν πιάνει ούτε... μισό δισεκατομμύριο! Από 20 δισεκατομμύρια ευρώ, ούτε μισό!

 

Είδατε πώς τα κατάφεραν οι τραπεζίτες; Πήραν ξανά οι ιδιώτες τις ελληνικές τράπεζες στα χέρια τους με ασήμαντα ποσά μέσω του ξεπουλήματός τους σε εξευτελιστική τιμή.

 

Εκβίαζαν φυσικά την κυβέρνηση Τσίπρα ότι αν δεν ανακεφαλαιοποιηθούν με τόσο ευνοϊκούς όρους θα φάνε τις... καταθέσεις όλων των δύστυχων Ελλήνων που τους έχουν εμπιστευθεί τα λεφτά τους. Δεν ήθελε φυσικά και πολύ για να υποκύψει ο Τσίπρας.

 
  
 


 assets_LARGE_t_942_44249204_type13031

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ

 Μέσα στο κλίμα αυτό συνεχίζεται η απόσυρση καταθέσεων από τις τράπεζες. Κάποτε, προ εξαετίας, οι τραπεζικές καταθέσεις των Ελλήνων είχαν φτάσει τα 252 δισεκατομμύρια ευρώ. Από τότε που άρχισε όμως η πολιτική των μνημονίων, οι καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες κατέρρευσαν για δύο λόγους.

Ο πρώτος λόγος ήταν ότι καθώς η ανεργία σχεδόν τετραπλασιάστηκε, περνώντας από το 7,8% το 2008 στο 26,5% το 2014, ο κόσμος ήταν υποχρεωμένος να επιβιώνει ξοδεύοντας από τις καταθέσεις του ή «τσοντάροντας» από τις καταθέσεις για να πληρώνει τους φόρους του ή για να επιβιώσει χωρίς να πεινάσει σαν την Κατοχή.

 

Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι ο κοσμάκης διαισθάνθηκε πως οι ελληνικές τράπεζες δεν θα δίσταζαν καθόλου να του φάνε τις καταθέσεις, αν τους δινόταν η ευκαιρία, οπότε πολλοί διοχέτευσαν τις καταθέσεις τους είτε στο εξωτερικό είτε σε κρυψώνες εκτός τραπεζικού συστήματος. Ετσι κι αλλιώς λιγότερες είναι οι πιθανότητες να κλέψουν τα λεφτά από τις κρυψώνες οι κλέφτες ή οι ληστές παρά να τα κλέψουν οι τραπεζίτες. Είναι η νοοτροπία που κυριάρχησε στην Ελλάδα, ιδίως μετά τη ληστεία των καταθέσεων της Κύπρου το 2013. Εδώ που τα λέμε δεν έχει κι άδικο ο κόσμος που δεν εμπιστεύεται καθόλου μα καθόλου τους τραπεζίτες. Χειρότεροι άρπαγες δεν υπάρχουν!

Η κατάρρευση κάθε εμπιστοσύνης προς το τραπεζικό σύστημα δεν άργησε να προκαλέσει ολέθρια αποτελέσματα.

 

Υπό το πρίσμα αυτό οι καταθέσεις των Ελλήνων στις τράπεζες μειώνονται συνεχώς. Πάνω από 130 δισεκατομμύρια ευρώ - οι μισές δηλαδή καταθέσεις - έχουν πια φύγει από τις ελληνικές τράπεζες. Τον Οκτώβριο του 2015 δεν είχαν πια απομείνει παρά 121 δισεκατομμύρια καταθέσεις, με 30 δισεκατομμύρια να έχουν κάνει φτερά μόνο μέσα στο 2015.

 

ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΑ ΧΡΕΗ ΑΠΟ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ!

Οι επιχειρηματίες αποδεικνύονται απαράδεκτοι σε ό,τι αφορά τις καταθέσεις των επιχειρήσεών τους σε σχέση με τα δάνεια που έχουν πάρει και χρωστούν στις τράπεζες. Τον Οκτώβριο του 2015 οι επιχειρήσεις είχαν καταθέσει στις ελληνικές τράπεζες μόνο 19,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Είχαν όμως... πενταπλάσια (!) δάνεια ύψους 96,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αποδεικνύοντας εμπράκτως πόσο σαθρή είναι η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, αφού οι επιχειρήσεις στηρίζονται στα... δανεικά λεφτά.

Τα 121 δισεκατομμύρια των καταθέσεων λοιπόν ήταν 19,8 δισ. καταθέσεις επιχειρήσεων και 101,2 δισεκατομμύρια καταθέσεις νοικοκυριών.

Τα νοικοκυριά χρωστούσαν τον Οκτώβριο στις τράπεζες λιγότερα από τις καταθέσεις τους σε αυτές - για την ακρίβεια 94,9 δισ. ευρώ. Από αυτά τα σχεδόν 95 δισεκατομμύρια, τα 67,9 δισ. ευρώ ήταν οφειλές από χορηγηθέντα στεγαστικά δάνεια από τις τράπεζες και τα 27 δισεκατομμύρια αφορούσαν σε καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες.

 

Τα νοικοκυριά δηλαδή έχουν τραπεζικά χρέη που ισούνται με το 94% των τραπεζικών τους καταθέσεων και οι επιχειρήσεις έχουν τραπεζικά χρέη που φτάνουν στο... 487% των τραπεζικών τους καταθέσεων! Οι επιχειρήσεις δηλαδή μόνο δανείζονται.

Είναι εξόφθαλμο ότι κάτι δεν πάει καλά με τους Ελληνες επιχειρηματίες και ότι ο κλάδος αυτός βρίθει απατεώνων που στήνουν επιχειρήσεις μόνο με δανεικά...

 

ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΚΟΠΛΗΡΩΤΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Από τους Γερμανούς και άλλους Ευρωπαίους επιχειρείται να καλλιεργηθεί ο μύθος ότι δήθεν οι Ελληνες είναι συστηματικοί κακοπληρωτές άρα απατεώνες.

 

Ουδέν αναληθέστερον αυτού. Το 2007, το 2008, το 2009 - πριν δηλαδή χτυπήσει η κρίση την πατρίδα μας, όχι μόνο οι νοικοκυραίοι, αλλά ακόμη και οι επιχειρηματίες πλήρωναν κανονικά τα χρέη τους στις τράπεζες, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη μη εξυπηρετούμενωνν δανείων.

 

Το 2007, για παράδειγμα, μόνο το 3,6% των στεγαστικών δανείων ήταν «κόκκινα». Ακόμη πιο εντυπωσιακό, μόλις το 4,7% των επιχειρηματικών δανείων δεν εξυπηρετείτο. Οσο για τα καταναλωτικά «κόκκινα» ήταν μόνο το 6% αυτής της κατηγορίας των δανείων.

 

Καθώς όμως εκτινασσόταν η ανεργία και κατέρρεε η ελληνική οικονομία, με την ανεργία από το 8,4% του 2007 να απογειώνεται στο 26,5% το 2014 και τη σωρευτική ύφεση να φτάνει το 2014 το 26% η κατάσταση άλλαξε άρδην.

 

Το 2014, τα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια που δεν εξυπηρετούνται εκτινάχθηκαν από το 6% στο... 49,5%.

Το ίδιο παρατηρούμε και στα επιχειρηματικά δάνεια. Μιλώντας πάντα για το 2014, βλέπουμε το 4,7% του 2007 να γίνεται πέρυσι 33,5%.

Δεν αμφιβάλλουμε ότι υπάρχουν και απατεώνες που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τις δύσκολες καταστάσεις και ενώ μπορούν, δεν πληρώνουν τα δάνειά τους περιμένοντας και εκμεταλλευόμενοι κάθε ρύθμιση για τους αναξιοπαθούντες, πραγματικά. Αυτούς οι τράπεζες τους υπολογίζουν σε ίσως 10%.

Το υπόλοιπο 90% όμως είναι κυριολεκτικά θύματα της ανελέητης κρίσης και της στάσης των Γερμανών απέναντι στην πατρίδα μας...