Κάποτε η προπαγάνδα βασιζόταν στη μοναδική πηγή
πληροφόρησης, συνήθως κρατικά ελεγχόμενη. Στην εποχή των πολλών τηλεοπτικών
καναλιών, του γρήγορου internet, του facebook και του twitter, οι πηγές πληροφόρησης που προσφέρονται είναι
πλέον πολλές κι ελεύθερες. Δεν υπάρχει είδηση που μπορεί εύκολα να αποκρυβεί. Η
προπαγάνδα πρέπει να λάβει τα μέτρα της και να... εκσυγχρονιστεί.
Και το έχει
κάνει. Η μοναδική αλήθεια πια δεν «πουλάει», όλοι την υποψιάζονται. Τι γίνεται
όμως όταν αυτή η αλήθεια αναδεικνύεται ως τελικά προκύπτουσα, αφού έχει
ακολουθηθεί όλο το τυπικό της «σφαιρικής» και «πλουραλιστικής» ενημέρωσης;
Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα τυπικό
«πλουραλιστικό» ενημερωτικό μαγκαζίνο του ΣΚΑΪ με τον Ν. Ευαγγελάτο και πλειάδα
σχολιαστών - ακόμη και μια σχολιάστρια που έχει αναλάβει εργολαβικά να
υπερασπίζεται τα επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ, για να μπορούν τελετουργικά να τη
νικούν κατά κράτος κάθε βράδυ οι θιασώτες των κυβερνητικών πολιτικών. Ήταν τη
μέρα που εμφανίστηκε εκείνη η απίστευτα σκοταδιστική ανακοίνωση της ΝΔ με την
οποία ζητούνταν πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων από τον Α. Τσίπρα. Δεν
ζούμε στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου και -υποτίθεται- ότι δεν περιμένουμε να ακούσουμε
τη «φωνή της κυβερνήσεως» σε ένα (κατά δήλωση του) κανάλι ελεύθερης
δημοσιογραφίας.Ή μήπως όχι;
Δεν θυμάμαι ακριβώς τα λόγια του Ευαγγελάτου και,
πιστέψτε με, δεν έχει σημασία. Το θέμα για τον «ιερό πόλεμο» ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ
ξεκίνησε με την απερίφραστη καταδίκη της ανακοίνωσης της ΝΔ από τον
παρουσιαστή, με τη γενική επίνευση όλου του πάνελ, δίχως περαιτέρω συζήτηση.
Γενική σύμπνοια, σας λέω! Πόσο να κράτησε όλο αυτό; 35 δευτερόλεπτα; Ένα λεπτό;
Κάτι τέτοιο. Μπορείτε να φανταστείτε σε τι αναλώθηκε η κουβέντα στα υπόλοιπα
τρία λεπτά που το θέμα συνέχισε να «παίζει»; Όχι, δεν μπορείτε! Ξεθάφτηκαν
παλαιότερες δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Κουράκη από το συνέδριο
«Εκκλησία και Αριστερά», όπου -μεταξύ άλλων θέσεων για το διαχωρισμό Εκκλησίας
και Κράτους- πρότεινε η μισθοδοσία των ιερέων να βαρύνει φορολογικά μόνο όσους
είναι χριστιανοί ορθόδοξοι.
Μισό τηλεοπτικό λεπτό για το θέμα εκείνης της
ημέρας (το δελτίο τύπου της ΝΔ), σχεδόν πενταπλάσιο χρόνο για μια τοποθέτηση
του Τ. Κουράκη (ακριβώς ένα χρόνο πριν), που δεν είναι καν επίσημη θέση του
ΣΥΡΙΖΑ!
Αυτή είναι τελικά η σύγχρονη προπαγάνδα. Θα τη βρείτε να κρύβεται πίσω από «πολυφωνικές ενημερώσεις», θα την αναγνωρίσετε από περίεργα κατανεμημένους τηλεοπτικούς χρόνους και άνισες κορώνες των δημοσιογράφων τηλεστάρ
ΠΗΓΗ : Περιοδικό UNFOLLOW, τεύχος 26, Φεβρουάριος 2014, Και αρχαία θα πουλήσουν, Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου