Σκουριές : Σαβ 27/2 – Παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο της Κ. Ιγγλέζη




Το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου, 6 μ.μ.
διαμαρτυρόμαστε έξω από το γραφείο, στην Ιερισσό, της Κατερίνας Ιγγλέζη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, για την επιλογή της κυβέρνησης να μην αποσύρει τον δασοκτόνο νόμο 4280/2014 και τις φωτογραφικές τροπολογίες, που οδήγησε την Ελληνικός Χρυσός να πάρει άλλη μια άδεια για το εργοστάσιο εμπλουτισμού στις Σκουριές.
 

 Σκουριές: Ήρθε η στιγμή ν΄αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θ΄αφήσεις



Υπογράφτηκε, από την Πολεοδομία του Δήμου Αριστοτέλη, η άδεια δόμησης του εργοστασίου εμπλουτισμού στις Σκουριές. Η έγκριση της άδειας βασίζεται στον νόμο 4280/2014 και στις τροπολογίες που αφορούν τους όρους δόμησης σε δασικές εκτάσεις.

Οι τροπολογίες αυτές χαρακτηρίστηκαν από το ΣΥΡΙΖΑ ως φωτογραφικές και με μόνο σκοπό την εξυπηρέτηση της Ελληνικός Χρυσός, που αντιμετώπιζε νομικά εμπόδια στην ολοκλήρωση του εργοστασίου. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση (Οκτώβρης 2014) του τμήματος Οικολογίας, Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ, όπου αναφέρεται ότι “Τα νομικά εμπόδια που αντιμετώπιζε η εταιρεία, ξεπεράστηκαν με τις φωτογραφικές τροπολογίες (των 210/1973 και 4258/2014), που έγιναν νόμος (4280/2014) με την υπερψήφισή τους από την κυβερνητική πλειοψηφία. Γίνεται γι’ άλλη μια φορά ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση δεν νομοθετεί με βάση τις πραγματικές ανάγκες και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, αλλά για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των «επενδυτών», να διευκολύνει τις δραστηριότητες τους και να νομιμοποιήσει τις παρανομίες τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση, είχε δεσμευτεί ότι οι φωτογραφικές τροπολογίες θα καταργηθούν άμεσα με την ανάληψη της εξουσίας. Ο Γ. Τσιρώνης, στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης και έχοντας αναλάβει το υφυπουργείο περιβάλλοντος, δήλωσε ότι η κατάργηση των δασοκτόνων νόμων, και ειδικά του ν.4280/2014, είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης. Αργότερα δήλωσε επίσης ότι οι, εν λόγω, τροπολογίες, σύμφωνα με τις νομικές υπηρεσίες του υπουργείου, δεν μπορούν να έχουν αναδρομική ισχύ για την κατασκευή του εργοστασίου εμπλουτισμού.

Για άλλη μια φορά ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει ανακολουθία λόγων και έργων. Όχι μόνο δεν δημιουργήθηκε μια σύγχρονη νομοθεσία που θα διασφάλιζε το δημόσιο συμφέρον, αλλά δεν καταργήθηκαν καν οι φωτογραφικές διατάξεις. Ένα χρόνο μετά οι τροπολογίες του δόγματος “επενδύσεις με κάθε κόστος” εξακολουθούν να ισχύουν, με αποτέλεσμα η Ελληνικός Χρυσός να έχει στα χέρια της άλλη μια άδεια.

Η μεταλλευτική δραστηριότητα στη χώρα εξακολουθεί να ρυθμίζεται από αναχρονιστικούς νόμους, φωτογραφικές διατάξεις και έναν απαράδεκτο μεταλλευτικό κώδικα. Τα μεταλλευτικά σχέδια συνεχίζουν να αντιμετωπίζονται τμηματικά και κατακερματισμένα, με αποτέλεσμα τόσο η διοίκηση όσο και η δικαιοσύνη να μην είναι σε θέση να διαχειριστούν συνολικά ένα εξορυκτικό σχέδιο, αφήνοντας έτσι μεγάλα περιθώρια για, πολλών ειδών, διευκολύνσεις προς τους “επενδυτές”.

Η κυβέρνηση επιλέγει να διαιωνίζει αυτήν την κατάσταση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τόσο η κυβέρνηση όσο και η τοπική βουλευτής, η οποία εκλέχθηκε από το κίνημα και είναι γνώστης των προβλημάτων της περιοχής, έχουν σοβαρές ευθύνες γι΄αυτή την τόσο καταστροφική επιλογή.
Εμείς δεν θα επιτρέψουμε την καταστροφή της Χαλκιδικής, όποια κυβέρνηση και αν είναι απέναντί μας.

Συντονιστικό Ιερισσού ενάντια στην εξόρυξη χρυσού

Τους ζυγούς λύσατε και… το όπλο παρά πόδα


 Ο Β.Μπούτας ,το τσίπουρο και η άτακτη υποχώρηση 

---000_ampout























 Εξαιρετικά “τρυφερός” ο Β. Μπούτας και συνεπακόλουθα το Κ.Κ.Ε., προσέφερε το “τελευταίο” τσίπουρο στον Αλ. Τσίπρα.
Θα ανέμενε κανένας πως αφού το παραδοσιακό ελληνικό “τσίπουρο” πάει προς εξαφάνιση, ο Β. Μπούτας θα ήταν και ιδιαίτερα σκληρός προς τον νεομνημονιακό Τσίπρα και αφού έφυγε άπρακτος από το Μαξίμου θα έδινε σαφές μήνυμα για ενωτική συνέχιση και κλιμάκωση των αγροτικών κινητοποιήσεων μέχρι το τέλος και μέχρι τη νίκη. Για να περισωθεί, άλλωστε, το ελληνικό τσίπουρο! 

Κι όμως ο Β. Μπούτας, μετά το τέλος της πολύωρης (2,5 ώρες) συνάντησης στο Μαξίμου και προφανώς με γραμμή του Κ.Κ.Ε., περίπου έδωσε το σήμα: ζυγούς λύσατε για τα μπλόκα, το οποίο συνόδευε με αόριστες εκκλήσεις για συνέχιση των αγώνων με τα άλλα λαϊκά στρώματα.

Η ΕΕ σαπίζει και η μπόχα δεν κρύβεται




  


Βαγγέλης Δεληπέτρος

Η “μετεγκατάσταση προσφύγων” αποδείχτηκε ψέμα και το “ευρωπαϊκό σχέδιο” έχει μόνο δυο πυλώνες: Απωθήσεις και δημιουργία στρατοπέδων


Στις 4 Νοεμβρίου 2015, η Ευρωπαϊκή Ένωση πανηγύριζε γιατί πραγματοποιείτο επιτέλους η πρώτη μετεγκατάσταση προσφύγων από την Ελλάδα, που σηματοδοτούσε μια “συμβολική στιγμή και ένα ζωτικής σημασίας πρώτο βήμα μιας διαδικασίας που πρέπει να καταστεί συστηματική”, όπως δήλωνε ο αρμόδιος επίτροπος Δημ. Αβραμόπουλος.AdTech Ad

Είναι και αυτό : Ποιος τελικά θα κάνει τη βρώμικη δουλειά ;



Δηλαδή,το ΝΑΤΟ θα φυλάει τα ανατολικά σύνορα , αναχαιτίζοντας ή απωθώντας (βουλιάζοντας) τα φουσκωτά με τους πρόσφυγες ή απλά θα ενημερώνει τις ακτοφυλακές Ελλάδας, Τουρκίας, και τη Φρόντεξ και αυτές θα αναλαμβάνουν τη βρώμικη δουλειά; 


Πάντως ο  Γενικός Γραμματέας του Βορειοατλαντικού Συμφώνου Στόλτενμπεργκ σε ανακοίνωσή του που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα το ξέκοψε. 

«Το καθήκον του NATO δεν είναι να αναγκάζει πλεούμενα να γυρίζουν πίσω. Εμείς θα διαβιβάζουμε πληροφορίες κρίσιμης σημασίας, ώστε να διευκολύνουμε τις ακτοφυλακές της Ελλάδας και της Τουρκίας, όπως και τη FRONTEX, να εκτελούν την αποστολή τους πιο αποτελεσματικά», πρόσθεσε ο ΓΓ του NATO

Ο Στόλτενμπεργκ διευκρίνισε ότι εάν πλοία της συμμαχίας διασώζουν ανθρώπους από πλοία που κινδυνεύουν στη θάλασσα και έχουν αποπλεύσει από την Τουρκία, θα τους μεταφέρουν στο έδαφος της Τουρκίας. Ακόμη, ο Στόλτενμπεργκ ανέφερε πως το NATO θα εντείνει την επιτήρηση των συνόρων Τουρκίας-Συρίας για να βοηθήσει την Άγκυρα στη διαχείριση της κρίσης των προσφύγων.






Καμμένος: Επαναπροώθηση στην Τουρκία όσοι διασώζονται από το ΝΑΤΟ στα ελληνικά χωρικά ύδατα

www.dikaiologitika.gr

Τι σημαίνει το νέο νομοσχέδιο για τους ανασφάλιστους

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τι σημαίνει το νέο νομοσχέδιο για τους ανασφάλιστους
Μπορούμε να μιλάμε για ισότιμη καθολική και δωρεάν πρόσβαση των ανασφάλιστων ασθενών;
Ή μήπως είναι απλά ένα μετέωρο βήμα της κυβέρνησης;
Ψηφίστηκε στα πλαίσια του παράλληλου προγράμματος  το νέο νομοσχέδιο  για τους  ανασφάλιστους ασθενείς,  φιλοδοξώντας  να αποκαταστήσει τις βασικές δυσλειτουργίες και το τεράστιο έλλειμμα των προηγούμενων ΚΥΑ του 2014 (επί Υπουργίας κ. Άδωνι Γεωργιάδη),  όπου δεν υπήρχε καμμία πρόσβαση σε διαγνωστικές εξετάσεις, καμμία μείωση στην συμμετοχή των ασθενών στα φάρμακα  και η πρόσβαση στα νοσοκομεία περνούσε μέσα από  τριμελείς επιτροπές που είτε δεν συστάθηκαν ποτέ, είτε δεν λειτούργησαν ποτέ.

Από την εφαρμογή του πρώτου μνημονίου το 2010 άρχισε σταδιακά το δράμα των ανασφάλιστων ασθενών, των οποίων ο αριθμός έφτασε τα 3 εκατομμύρια. Μέχρι το καλοκαίρι του 2014 η πρόσβαση αυτών των ασθενών στο δημόσιο σύστημα υγείας ήταν απαγορευμένη, τόσο στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΙΚΑ-ΠΕΔΥ) όσο και στην Δευτεροβάθμια (νοσοκομεία).  Αποτελέσματα αυτής της πολιτικής του αποκλεισμού είναι η  δραματική επιδείνωση όλων των δεικτών υγείας, νοσηρότητα-θνητότητα-θνησιμότητα, με αποτέλεσμα η χώρα μας να παρουσιάζει από το 2012 στίς επίσημες στατιστικές (ΕΛΣΤΑΤ),  στοιχεία ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ (αύξηση βρεφικής θνησιμότητας, περισσότερους θανάτους από τις γεννήσεις κτλ.)

Όλα αυτά τα χρόνια 2011-2014, οι κυβερνώντες και κυρίως οι υπουργοί Υγείας, όχι μόνο δεν έκαναν τίποτα για την κάλυψη αυτών των ασθενών, αλλά δημοσίως δήλωναν, με περισσό θράσος και χωρίς ίχνος ηθικού ενδοιασμού, πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, την ίδια στιγμή που καρκινοπαθείς αλλά και άλλοι ασθενείς πέθαιναν αβοήθητοι.

Τέτοιες δηλώσεις που ξεπερνούν κάθε όριο ανηθικότητας και προκλητικότητας έχουν καταγραφεί σε ρεπορτάζ και σε ντοκυματέρ ξένων ΜΜΕ όπως CNN, BBC κτλ.

Το καλοκαίρι του 2014 μετά από την έντονη πίεση του κινήματος των κοινωνικών ιατρείων σε όλη την Ελλάδα  η τότε κυβέρνηση αναγκάστηκε να πάρει Κοινές Υπουργικές αποφάσεις,  χωρίς  όμως να δίνει καθολική και ουσιαστική  πρόσβαση, αφού οι ανασφάλιστοι ασθενείς δεν είχαν καμία δυνατότητα για διαγνωστικές  εξετάσεις, ενώ τα λογιστήρια των νοσοκομείων συνέχισαν να χρεώνουν τα νοσήλειά τους  και υποχρέωναν τους ασθενείς να υπογράψουν κατά την εισαγωγή τους την ανήθικη δήλωση ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΧΡΕΟΥΣ.  

Τα κοινωνικά ιατρεία που είχαν δημιουργηθεί από το 2011 μέχρι και το καλοκαίρι του 2014 συνέχισαν με σταθερά  να λειτουργούν  με προϊούσα αύξηση   ροής  των ασθενών  και σταδιακά μέχρι και σήμερα  δημιουργήθηκαν και άλλα.

Σε αυτό το τοπίο η σημερινή κυβέρνηση, μετά από μια αδικαιολόγητη καθυστέρηση πλέον των 12 μηνών, ψήφισε τον νέο νόμο ισχυριζόμενη ότι αντιμετωπίζει την ισότιμη και την καθολική πρόσβαση των ανασφάλιστων ασθενών στην δημόσια υγεία.

Ως πρώτη αποτίμηση και περιμένοντας τις νέες ΚΥΑ  με τις οποίες θα μάθουμε και τις λεπτομέρειες αυτού του νόμου (που ελπίζουμε να εκδοθούν άμεσα και να μην υπάρξη αδικαιολόγητη καθυστέρηση), θα αναφέρουμε κάποια δεδομένα αλλά και πολλά ερωτήματα στα οποία οφείλει η κυβέρνηση να απαντήσει με σαφήνεια.

Δεδομένο πρώτο:  Δεν μπορούμε να μιλάμε για ισότιμη και καθολική πρόσβαση των ασθενών στις διαγνωστικές εξετάσεις  όταν η πρόσβαση αφορά μόνο τις δημόσιες δομές υγείας. Συνεχίζουμε να έχουμε πολίτες δύο κατηγοριών, τους ασφαλισμένους με πρόσβαση τόσο  σε συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ φορείς,  όσο και στον δημόσιο τομέα και τους ανασφάλιστους με πρόσβαση μόνο στο δημόσιο. Ποιές δημόσιες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ)
στην επαρχία είναι στελεχωμένες με επαρκή αριθμό ιατρών αλλά και με τις ειδικότητες που χρειάζονται οι ασθενείς;

Σε ποιό ΠΕΔΥ της επαρχίας μπορούν να επισκεφτούν ενδοκρινολόγο, καρδιολόγο, παιδίατρο κτλ; Σε ποιό δημόσιο νοσοκομείο της επαρχίας μπορούν να κάνουν π.χ. αξονική, μαγνητική;  Και δεν αναφερόμαστε μόνο στις απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, οι μονάδες ΠΦΥ είναι δραματικά υποστελεχωμένες χωρίς την δυνατότητα διαγνωστικών εξετάσεων και τα δημόσια νοσοκομεία υπό κατάρρευση και με τραγικές ελλείψεις σε όλη σχεδόν την Ελλάδα.

Δεδομένο δεύτερο: Τα 100.000.00 ευρώ ως δαπάνη είναι ανεπαρκέστατη.

Δεδομένο τρίτο: Η κατάργηση των τριμελών επιτροπών είναι θετικό βήμα, αρκεί όμως να δούμε στην πράξη εάν λύνεται το πρόβλημα της νοσηλείας των ανασφάλιστων ασθενών χωρίς νέα γραφειοκρατικά εμπόδια.

Δεδομένο τέταρτο: Δεν δίνεται πρόσβαση στους μετανάστες χωρίς χαρτιά και χρόνια προβλήματα υγείας, με εξαίρεση (θετική) τις κατηγορίες ανηλίκων, εγκύων κτλ.

Δεδομένο πέμπτο: Η μεγάλη κατηγορία των ανασφάλιστων ασθενών που χρωστούν στο ταμείο τους (ΟΑΕΕ), θα έχουν πρόσβαση με όρους και προϋποθέσεις που θα τις καθορίζουν ΚΥΑ.

Εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:

1.      Ποιές θα είναι οι προυποθέσεις και ποιοί οι όροι γι αυτούς τους ασθενείς (ΟΑΕΕ);

2.      Γιατί δεν καταργείται η ΕΣΑΝ; Η ιδιωτική εταιρεία που θα διαχειρίζεται τον προϋπολογισμό των δημοσίων δομών υγείας, θα τις «αξιολογεί», και η οποία θα αναθέτει σε ιδιώτες παρόχους (σύμφωνα με το τρίτο μνημόνιο), την λειτουργία των δομών που θα κρίνονται αρνητικά στην αξιολόγηση.

3.      Θα στελεχωθεί η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας με τις ειδικότητες των γιατρών που σήμερα δεν υπάρχουν;
Το νέο νομοσχέδιο για την κάλυψη των ανασφάλιστων ασθενών είναι βήμα, ένα δειλό όμως βήμα που θα μείνει μετέωρο:
–          Εάν δεν δοθεί ισότιμη, δωρεάν και καθολική πρόσβαση στους ανασφάλιστους ασθενείς.
–          Εάν δεν υπάρξει ουσιαστική αύξηση των δαπανών στην δημόσια υγεία.
–          Εάν δεν αναβαθμιστεί ουσιαστικά η ΠΦΥ.
–          Εάν δεν καταργηθεί η ΕΣΑΝ.

Για να γίνουν όμως τα παραπάνω πρέπει η υγεία να απελευθερωθεί από την μέγγενη και τον στραγγαλισμό των μνημονίων. Να σταματήσουν οι πολιτικές λιτότητας και η εγκληματική μείωση των δαπανών.

Πρέπει η Ελληνική κυβέρνηση να αναδείξει σε όλη την Ευρώπη τα στοιχεία ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ που καταγράφονται ήδη στην χώρα μας  και τα οποία είναι άμεσο αποτέλεσμα των πολιτικών λιτότητας και να αποσδεσμεύσει άμεσα την υγεία από τις παράλογες αλλά και ύποπτες »εμμονές» των «Θεσμών».  Μόνο τότε θα υπάρξουν οι προυποθέσεις για μια δημόσια υγεία στην οποία θα έχουν ΙΣΟΤΙΜΗ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ και ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση οι πολίτες.

[--->]