Πολλοί συμπολίτες μας εκφράζουν υποτιμητικές απόψεις και
βαρείς χαρακτηρισμούς συλλήβδην απέναντι σε όσους έχουν επιφυλάξεις για τον
καθολικό και υποχρεωτικό εμβολιασμό. Τους αποκαλούν ηλίθιους, ανόητους και ό,τι
άλλο υπονοεί ο νεολογισμός του ‘ψεκασμένου’. Πριν από τα εμβόλια ανάλογη
μεταχείριση υπέστησαν όσοι είχαν επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα της
σκληρής καραντίνας, έτσι όπως εφαρμόστηκε. Ήταν οι ‘ανεύθυνοι’. Οι φορείς των
απόψεων αυτών επικαλούνται την επιστήμη. Ας μου επιτραπεί εδώ να πω ότι αναφέρονται
όχι στην επιστήμη αυτή καθαυτή, αλλά σε συγκεκριμένους επιστήμονες, που οι
απόψεις τους, σωστές ή λάθος, συμπορεύονται με την εξυπηρέτηση του κυβερνητικού
αφηγήματος. Διότι όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν και αντίθετες επιστημονικές απόψεις
που, παρεμπιπτόντως, και αυτές λοιδορούνται ως ύποπτες ή ‘ψεκασμένες’.
Ασφαλώς και είναι
δυσάρεστο να δίνει τον τόνο της αμφισβήτησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας
μία μικρή μειονότητα που πιστεύει ότι ο ιός δεν υπάρχει, ή ότι τα εμβόλια θα
φυτέψουν στο σώμα μας τσιπάκια. Το ποσοστό των συμπολιτών μας που σκέφτονται
έτσι υπερεκτιμάται σκοπίμως, νομίζω, από την κυβέρνηση και τα ΜΜΕ. Και αθέλητα,
πιστεύω, από πολλούς από αυτούς που χρησιμοποιούν εύκολα τον όρο ‘ψεκασμένος’.
Γιατί όμως κάποιος
μπορεί να βλέπει με εύλογη καχυποψία τον υποχρεωτικό εμβολιασμό; Γιατί ένα εν
δυνάμει χρήσιμο εργαλείο όπως το εμβόλιο να δημιουργεί τέτοιο διχασμό; Γιατί να
πυροδοτεί ακόμη και μεταφυσικό αρνητισμό;
• Διότι είναι η πρώτη φορά που ένα εμβόλιο εμφανίζεται τόσο
γρήγορα και επιβάλλεται στον γενικό πληθυσμό πριν σταθμιστούν ακόμη και οι
βραχυπρόθεσμες παρενέργειες.
• Διότι ακόμη και όταν οι-έστω λίγες-βραχυπρόθεσμες
παρενέργειες εμφανίστηκαν, οι ‘υπεύθυνοι’ έσπευσαν αμέσως να τις διαψεύσουν.
• Διότι ενώ η επιστήμη διαπίστωσε ποιες κατηγορίες είναι όντως
χρήσιμο να εμβολιαστούν, εμείς θέλουμε να εμβολιάσουμε άκριτα ό,τι κινείται.
• Διότι οι παραγωγοί του εμβολίου και οι προαγωγοί της
καθολικής υποχρεωτικότητας δεν λογοδοτούν πουθενά, ούτε καν εξετάζονται. Με
νόμο.
• Διότι η υποχρεωτικότητα προηγουμένων εμβολίων αφορούσε
απείρως πιο θανατηφόρες νόσους.
• Διότι αυτοί που επιβάλλουν τα συγκεκριμένα και εν πολλοίς
παράλογα και αντιφατικά ‘μέτρα’ αρνούνται να πάρουν άλλα, πιο ήπια και
αποτελεσματικά (βλέπε πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, μέσα μαζικής μεταφοράς κ.
λπ.).
• Διότι αφήνουν τις άλλες νόσους στην τύχη τους.
• Διότι με εργαλείο τον ιό προωθούν μία κοινωνία αυξημένης
πειθαρχίας, επιτήρησης, φόβου, διακρίσεων, απομόνωσης, μοναξιάς, περιορισμών,
ανισότητας, γραφειοκρατίας και αστυνόμευσης. Μία κοινωνία ολοκληρωτική.
• Διότι αλλάζουν ακόμη και την έννοια των λέξεων. Όσοι
καλόπιστα νομίζουν ότι με τον καθολικό εμβολιασμό θα αποκτήσουμε την
‘ελευθερία’ μας φοβάμαι πως κάνουν λάθος, τουλάχιστον όσον αφορά τις προθέσεις
των κυβερνώντων. Ας σκεφτούν γιατί από την αρχή ακόμα της πανδημίας οι
ιθύνοντες (παγκοσμίως) μας προειδοποιούν να χωνέψουμε ότι AC (After Covid) ο
κόσμος δεν θα είναι όπως πριν.
Αυτά είχα να πω, και γράμματα γνωρίζω.
ΥΓ: το ρητό του Επίχαρμου είχε σε κορνίζα στο γραφείο του ένας
από τους δασκάλους μου, ο Νίκος Γαβαλάς. Σημαίνει ‘να θυμάσαι να αμφισβητείς με
νηφαλιότητα’.