Ξεσκεπάζοντας το σιωνιστικό αφήγημα

 Τάκης Πολίτης


Ο ιουδαϊσμός είναι θρησκεία, Εβραίοι είναι οι θρησκευόμενοί του. Ο σιωνισμός είναι πολιτικό κίνημα που διανθισμένο με θρησκευτικές δοξασίες περί περιούσιου λαού και υποσχεθείσας γης, υιοθετεί τις μαύρες ιδέες της αποικιοκρατίας, του ρατσισμού και του apartheid. Υπηρετείται κατά πλειονότητα από εβραίους, αλλά και από ακόλουθους άλλων θρησκειών -κυρίως από χριστιανούς ευαγγελικούς- και από το 1948, με την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ, υλοποιείται εδαφικά στην Παλαιστίνη.

«Για την Ευρώπη θα αποτελούσαμε προπύργιο κατά της Ασίας, θα ήμασταν στην υπηρεσία των φυλακίων του πολιτισμού κατά της βαρβαρότητας», γράφει ο «πατέρας» του σιωνισμού Teodor Herzl στο βιβλίο του «El estado judío» (Το εβραϊκό κράτος). Και πράγματι, η αποικιοκρατική Ευρώπη (και στη συνέχεια και οι ΗΠΑ), από την φάση της σχεδίασης του σιωνιστικού κράτους, του παρέχουν αμέριστη και αδιάληπτη προστασία για την διασφάλιση, βέβαια, και των δικών τους πολιτικών, οικονομικών και γεωστρατηγικών συμφερόντων στην ευρύτερη περιοχή.

Για την δημόσια προπαγάνδιση των κεκαλυμμένων (ή μη) στόχων του σιωνισμού, απαραίτητο είναι ένα καλλωπισμένο αφήγημα. Και για την δημιουργία και συντήρηση αυτού του σιωνιστικού αφηγήματος επινοήθηκαν χρήσιμοι μύθοι, και ιδιοποιήθηκαν, διαστρεβλώθηκαν και αποσιωπήθηκαν ιστορικά γεγονότα.

Αρχικό κεντρικό μέλημα του σιωνιστικού αφηγήματος ήταν η δημιουργία ενός έθνους και η κατάλληλη επιμέλεια της εικόνας του. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού επιλέχθηκε η αυθαίρετη μετατροπή του ιουδαϊσμού σε εβραϊσμό, δηλαδή η μετατροπή της θρησκείας σε εθνότητα.

Αναφερόμενοι στα μέσα του 19ου αιώνα, οι κοινωνικές επιστήμες θεωρούσαν την γλώσσα ως απαραίτητο κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων που συγκροτούν ένα έθνος. Αυτό όμως ουδόλως αποθάρρυνε τους σιωνιστές. Εβραίοι Σεφαραδίτες που μιλούσαν λαντίνο, εβραίοι Ασκενάζι που μιλούσαν γίντις και εβραίοι Μιζραχίτες που μιλούσαν αραβικά, περσικά ή κουρδικά, απετέλεσαν ένα ενιαίο έθνος για το σιωνιστικό αφήγημα.

Ο Γερμανός εβραίος σιωνιστής στοχαστής Moses Hess, το 1862, στο βιβλίο του «Roma y Jerusalén: La última cuestión nacional» (τίτλος στα ισπανικά, Ρώμη και Ιερουσαλήμ: Το τελευταίο εθνικό ζήτημα) ήταν αυτός που για πρώτη φορά έκανε σαφή αναφορά σε εβραϊκό έθνος -ως σύγχρονο έθνος, και όχι ως θρησκευτική ή πολιτισμική κοινότητα. Λίγα χρόνια αργότερα, ο Teodor Herzl στο προαναφερόμενο βιβλίο του «El estado judío», γράφει: «Αν θέλετε να οικοδομήσετε ένα έθνος σήμερα, δεν χρειάζεται να το κάνετε με τον τρόπο που ήταν εφικτό πριν από χίλια χρόνια».

Και αυτό ακριβώς έγινε. Με μόνη συγκολλητική ουσία την κοινή θρησκεία, ο σιωνισμός άθροισε τις ανά τον κόσμο εβραϊκές κοινότητες και τις ονόμασε εβραϊκό έθνος. Η απουσία κοινής γλώσσας (προφανώς) θεωρήθηκε ως πρόβλημα για την πειστικότητα του σιωνιστικού αφηγήματος, πρόβλημα που στα τέλη του 19ου αιώνα ανέλαβε να επιλύσει ο εβραίος σιωνιστής γλωσσολόγος Eliezer Ben-Yehuda, με την αναβίωση της επί δύο σχεδόν χιλιετίες μη ομιλούμενης εβραϊκής γλώσσας.

Οι εβραίοι συγκροτούν θρησκευτική κοινότητα, όχι εθνική. Και αυτή η άποψη διατυπώνεται από πολλούς μελετητές που πολύ δύσκολα μπορεί να κατηγορηθούν ως αντισημίτες. Ο Ισραηλινός καθηγητής στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, επιζών του Ολοκαυτώματος, Israel Shahak, στο βιβλίο του «Le racisme de l’État d’Israël» (Ο ρατσισμός του κράτους του Ισραήλ, στα γαλλικά, 1975) γράφει για διαστρέβλωση της εβραϊκής ταυτότητας από θρησκευτική σε εθνική. Ο Ισραηλινός σοσιαλιστής, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, Shlomo Sand, στο βιβλίο του «The Invention of the Jewish People» (Η επινόηση του εβραϊκού λαού, αγγλική έκδοση, 2009) αναφέρει ότι η ιδέα του εβραϊκού έθνους είναι ένας μύθος που επινοήθηκε πριν από περισσότερο από έναν αιώνα.

Ακόμα ένα κεντρικό στοιχείο του σιωνιστικού αφηγήματος, η γενεαλογική σχέση των σύγχρονων εβραίων με τους αρχαίους ιουδαίους, πέρα από το ότι προσκρούει στην κοινή λογική, αμφισβητείται από πολλούς μελετητές που επίσης δύσκολα μπορεί να κατηγορηθούν ως αντισημίτες. Ενδεικτικά, ο Ούγγρος εβραίος κομμουνιστής συγγραφέας Arthur Koestler, στο βιβλίο του «Judíos kázaros La tribu n° 13» (Εβραίοι Χάζαροι, Η 13η φυλή, αγγλικός τίτλος: The Thirteenth Tribe: The Khazar Empire and its Heritage, 1976), περιγράφει την με πολιτικά κίνητρα μαζική μεταστροφή των Χαζάρων στον ιουδαϊσμό γύρω στο 740 μ.Χ. και καταλήγει ότι η πλειονότητα των Ασκενάζι εβραίων της ανατολικής Ευρώπης δεν είναι απόγονοι των αρχαίων ιουδαίων, αλλά των Χαζάρων που μετανάστευσαν στην Πολωνία, τη Λιθουανία και την Ουγγαρία μετά την κατάρρευση της χαζαρικής αυτοκρατορίας.

Στις μέρες μας, νέες κοινωνιολογικές προσεγγίσεις περί έθνους δεν θεωρούν την γλώσσα ως απαραίτητο κοινό στοιχείο. Αυτό όμως ουδόλως ακυρώνει την κατανόηση των επιδιώξεων των σιωνιστών από τα μέσα του 19ου αιώνα. Η επινόηση και τότε τεχνητή συγκρότηση του εβραϊκού έθνους, ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του σιωνιστικού στόχου. Ο Shlomo Sand, σε ένα άλλο βιβλίο του «La invención de la Tierra de Israel» (Η επινόηση της Γης του Ισραήλ, ισπανικός τίτλος, 2013), αναφέρει ρητά ότι χάρη στην επινόηση αυτή κατέστη εφικτή η δημιουργία του κράτους του Ισραήλ.

Προκειμένου να ενισχυθεί το σιωνιστικό αφήγημα, επιστρατεύτηκαν παραπλανήσεις, μυθοπλασίες, ιδιοποιήσεις, ιστορικές συσκοτίσεις. Η ταύτιση εβραίων και σιωνιστικού Ισραήλ, είναι μια συνεχής και απαραίτητη προπαγάνδα για το σιωνιστικό αφήγημα. Η παραπλανητική αυτή ταύτιση συνεπάγεται δύο πράγματα: αφενός αυθαίρετα δωρίζει στο σιωνιστικό κράτος πλήθος μη σιωνιστών εβραίων, αφετέρου επιμελώς αποκρύβει πλήθος μη εβραίων σιωνιστών. Και οι δύο προαναφερόμενες συνεπαγωγές, είναι εξαιρετικά χρήσιμες για τους σιωνιστές, αφού τους διευκολύνουν στο να χαρακτηρίζουν ως αντισημιτισμό κάθε κριτική στον σιωνισμό.

Το σιωνιστικό αφήγημα περιγράφει το εβραϊκό έθνος ως ένα διαρκές και διαχρονικό θύμα. Ακόμα και όταν το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία, όπως κάνει τους τελευταίους 22 μήνες, τα θύματα εξακολουθούν να είναι οι ίδιοι. Η θυματοποίηση αυτή συσπειρώνει τους σιωνιστές, ενώ παράλληλα, εκτός σιωνισμού, καλλιεργεί ένα συναίσθημα κοινωνικής συμπόνοιας, που με τη σειρά του δημιουργεί μια τάση αυτοσυγκράτησης, έως και ακύρωσης, κάθε τεκμηριωμένης κριτικής απέναντι στο σιωνισμό και στην απτή έκφρασή του, το Ισραήλ.

Αναφερόμενοι στους δύο τελευταίους αιώνες, οι εβραϊκές κοινότητες αναμφισβήτητα υπέστησαν διώξεις -κυρίως στα κράτη της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης- με αποκορύφωμα την εξολόθρευση 6.000.000 εβραίων στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Όμως το Ολοκαύτωμα των εβραίων εργαλιοποιήθηκε και ιδιοποιήθηκε από το Ισραήλ. Ταυτίζοντας το Ολοκαύτωμα των εβραίων με το σιωνιστικό κράτος, οι σιωνιστές καπηλεύτηκαν την μνήμη εκατομμυρίων μη σιωνιστών εβραίων που εξολοθρεύθηκαν από τους ναζιστές. Αμέτρητες είναι οι περιπτώσεις εβραίων επιζώντων -ή απογόνων τους- που διαχωρίζουν τη θέση τους και καταγγέλλουν το Ισραήλ για αυτή την λαθροχειρία.

Επιπλέον, το Ολοκαύτωμα παραμορφώθηκε, συσκοτίστηκε κατά το ήμισυ, έτσι ώστε σήμερα, ένα τεράστιο τμήμα της παγκόσμιας κοινής γνώμης να συνδέει τον όρο Ολοκαύτωμα αποκλειστικά και μόνο με την εξόντωση των 6 εκατομμυρίων εβραίων. Αποσιωπάται ότι στα ίδια στρατόπεδα συγκέντρωσης, με τις ίδιες βιομηχανοποιημένες μεθόδους, εξοντώθηκαν συνολικά -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιστορικών- 11 με 26 εκατομμύρια άνθρωποι, όχι «μόνο» 6 εκατομμύρια εβραίοι. Ας πάρουμε ως αποδεκτή τιμή την μικρότερη, το 11 εκατομμύρια, αυτό σημαίνει ότι 5 εκατομμύρια άνθρωποι, θύματα της ναζιστικής θεωρίας, δεν εξαερώθηκαν μόνο στα κρεματόρια, αλλά και στην παγκόσμια ιστορική συλλογική μνήμη.

Ας πούμε τα πράγματα καθαρά. Το Ολοκαύτωμα των εβραίων δεν ήταν ο λόγος για την ίδρυση του Ισραήλ. Το σιωνιστικό σχέδιο είχε ήδη διατυπωθεί πεντακάθαρα από το τέλος του προηγούμενου αιώνα και είχε ήδη περάσει στη φάση της υλοποίησής του. Οι σιωνιστές χρησιμοποίησαν το Ολοκαύτωμα των εβραίων ως το απόλυτο επιχείρημα επικοινωνιακής νομιμοποίησης για την ίδρυση του σιωνιστικού κράτους και παράλληλα βεβήλωσαν το ίδιο το Ολοκαύτωμα ιδιοποιώντας το.

Το Ισραήλ δεν είναι το καταφύγιο των ανά τον κόσμο διωκόμενων εβραίων, όπως προσπαθεί να μας πείσει το σιωνιστικό αφήγημα. Το Ισραήλ είναι το απτό αποτύπωμα του σιωνισμού, είναι μια εποικιστική αποικιοκρατία που δεκαετίες τώρα εγκληματεί εις βάρος των γηγενών, των Παλαιστινίων, και που δεν κρύβει τις αδηφάγες επεκτατικές προθέσεις του, είναι το προκεχωρημένο φυλάκιο της ιμπεριαλιστικής Δύσης στην Δυτική Ασία που το υποστηρίζει απροϋπόθετα.

Ο σιωνισμός είναι ο απόλυτος φασισμός της εποχής μας. Ως τέτοιον οφείλει να τον βλέπει η αριστερά. Και απαλλαγμένη από τις φοβίες της -μην τυχόν και κατηγορηθεί για αντισημιτισμό- οφείλει, μαζί με τους αντισιωνιστές εβραίους, να σταθεί αποφασιστικά απέναντί του. Η αριστερά -από θέση αρχών- δεν μπορεί να αποδέχεται την αποικιοκρατία, ούτε σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά ούτε και επί του πεδίου.

Και από την άποψη αυτή -σχετικά με τη συζήτηση των τελευταίων ημερών- η θέση αρχών που μπορεί να έχει η αριστερά είναι μόνο μία: διάλυση του σιωνιστικού κράτους και δημιουργία ενός νέου, παλαιστινιακού κράτους, από το ποτάμι μέχρι τη θάλασσα, όπου όλοι -οι μη σιωνιστές- ανεξάρτητα από θρησκεία, φυλή, κλπ, θα μπορούν να ζουν μαζί ειρηνικά, έχοντας τα ίδια δικαιώματα. Όσο για τους σιωνιστές, θα έχουν και αυτοί ένα δικαίωμα, όπως το προσδιόρισε ο Αμερικανός εβραίος Καθηγητής Πολιτικών Επιστημών Norman Finkelstein, γιος επιζώντων του γκέτο της Βαρσοβίας: να πάρουν τα πράγματά τους και να σηκωθούν να φύγουν από την ιστορική Παλαιστίνη.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ : ΤΖΟΡΤΖ ΑΜΠΝΤΑΛΑ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ


Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την απελευθέρωσή του από 41 χρόνια φυλάκισης, ο Λιβανέζος μαχητής της αντίστασης Τζορτζ Αμπντάλα μίλησε στην Al Mayadeen από την πατρίδα του, το Qobayat του Λιβάνου, αναπολώντας τις δεκαετίες που πέρασε στη φυλακή, την αταλάντευτη υποστήριξη της οικογένειάς του και τις διαχρονικές επαναστατικές του πεποιθήσεις.

Ο Αμπντάλα, ο οποίος απελευθερώθηκε μετά από αδιάκοπη διεθνή κινητοποίηση, περιέγραψε την αυξανόμενη εκστρατεία αλληλεγγύης για την απελευθέρωσή του ως μέρος του ευρύτερου κινήματος που αναπτύσσεται επί τόπου ενάντια στη γενοκτονία που εκτυλίσσεται στη Γάζα. «Η φυλάκισή μου αποδείχθηκε πιο δαπανηρή για την εθνική ασφάλεια της Γαλλίας από την απελευθέρωσή μου», εξήγησε.

 

 

Μια οικογένεια ανθεκτική και ένα σπίτι που παρέμεινε πιστό

«Η οικογένειά μου έχει μια κουλτούρα αγώνα», είπε ο Αμπντάλα. «Αντέξανε τον πόνο της φυλάκισής μου με απλότητα και δύναμη. Τους βρήκα ακριβώς όπως τους θυμόμουν, ένα παράδειγμα αφοσίωσης».

Πρόσθεσε ότι η επιστροφή του έγινε δεκτή με μια ζεστασιά που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. «Η υποδοχή που μου επιφυλάχθηκε επιβεβαίωσε, ακόμη περισσότερο από ό,τι είχα φανταστεί, ότι ο λαός μας διαθέτει μια αυθεντικότητα που μπορεί να οδηγήσει μόνο στη νίκη». Τον εντυπωσίασε επίσης αυτό που χαρακτήρισε ως μια απροσδόκητη πραγματικότητα: «Βρήκα τον Λίβανο ενωμένο, περισσότερο από ό,τι είχα προβλέψει. Ήταν ισχυρός, φιλόξενος και ανθεκτικός».

 

 

Ο Αμπντάλα για τις κατηγορίες και τη νομιμότητα της ένοπλης αντίστασης

Ερωτηθείς για τις κατηγορίες που οδήγησαν στη μακρά φυλάκισή του στη Γαλλία, ο Αμπντάλα είπε ότι κατηγορήθηκε ως υπεύθυνος για τις Λιβανικές Ένοπλες Επαναστατικές Φράξιες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη. Ωστόσο, η μόνη κατηγορία που αναγνώρισε ήταν η υπεράσπιση της νομιμότητας των επιχειρήσεων αντίστασης.

«Είναι δικαίωμα κάθε Λιβανέζου να κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να αντιμετωπίσει τον εχθρό, όπου και αν βρίσκεται. Αυτό είναι νόμιμο δικαίωμα», είπε. «Είπα στο δικαστήριο: ο λαός μου δεν μου ανέθεσε καμία από τις πράξεις που μου αποδίδετε. Αλλά είναι τιμή μου να υπερασπίζομαι τη νομιμότητα αυτών των ενεργειών, είτε χθες, είτε σήμερα, είτε αύριο».

Ο Αμπντάλα δικάστηκε από ειδικό δικαστήριο για τρομοκρατία χωρίς ενόρκους, παρά το γεγονός ότι δεν του απαγγέλθηκαν ποτέ κατηγορίες για τρομοκρατία. Σημείωσε ότι η αρχική καταδίκη αφορούσε μόνο ζητήματα διαβατηρίου, πριν από τη μεταφορά του στο ειδικό δικαστήριο.

 

 

 

Αμερικανική παρέμβαση και φυλάκιση για πολιτικούς λόγους

«Εξέτισα την ποινή μου, μετά την οποία θα έπρεπε να είχα αποφυλακιστεί», διηγήθηκε ο Αμπντάλα. «Αλλά την τελευταία στιγμή, παρενέβη ένας Αμερικανός εκπρόσωπος». Το 1984, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έδωσε εντολή στον πρέσβη του να υποβάλει άμεση νομική ένσταση, η οποία εμπόδισε την απέλαση του Αμπντάλα και οδήγησε στη μεταφορά του σε ειδικό δικαστήριο που τον καταδίκασε σε ισόβια κάθειρξη.

Μεταξύ 2002 και 2003, όταν ένα γαλλικό δικαστήριο διέταξε την αποφυλάκισή του, η νομική διαδικασία για την υπό όρους αποφυλάκισή του τροποποιήθηκε υπό την πίεση των ΗΠΑ.

«Επανέφεραν σε λειτουργία ένα εφετείο που χρονολογείται από την περίοδο της ναζιστικής κατοχής της Γαλλίας», δήλωσε ο Αμπντάλα. «Έκτοτε, ο προεδρεύων δικαστής συνδέεται άμεσα με το υπουργείο Εσωτερικών και οι αποφάσεις περνάνε από αυτόν».

Το 2012, ένα δικαστήριο ενέκρινε εκ νέου την αποφυλάκισή του, αλλά η απόφαση μπλοκαρίστηκε από τον τότε υπουργό Εσωτερικών. Ο Αμπντάλα αποκάλυψε ότι η τότε υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Χίλαρι Κλίντον έστειλε επίσημη επιστολή στην οποία επέμενε να παραμείνει φυλακισμένος: «Είπε ότι η απόφαση του δικαστηρίου δεν έχει σημασία. Πρέπει να παραμείνω στη φυλακή. Και αυτό έγινε».

Ακόμη και όταν η Γαλλίδα υπουργός Δικαιοσύνης προσπάθησε να παρέμβει, ο πρόεδρος της έδωσε εντολή να μην αναμιχθεί. Η απόφαση ανατράπηκε και η υπόθεση ξεκίνησε από την αρχή.

«Οι μάζες της αντίστασης είναι αυτές που έχουν επενδύσει περισσότερο και είναι ικανές να επιβάλουν τη δημιουργία ενός κράτους με εθνικό όραμα και έναν πλήρως οπλισμένο στρατό που μπορεί να υπερασπιστεί τη γη, τα νερά, τον ουρανό και την αξιοπρέπεια του λαού της χώρας», είπε.

Ο Αμπντάλα υπογράμμισε ότι κανείς στο Λίβανο, ειδικά εκείνοι που θυσίασαν τους ηγέτες τους ως μάρτυρες, δεν επιθυμεί να πάρει τα όπλα για τον εαυτό του. Αντίθετα, «όλοι υποστηρίζουν την προσπάθεια για τη δημιουργία ενός στρατού που θα προστατεύει όλους».

 

 

 

Όταν  αντίσταση και  στρατός ενώνουν τις δυνάμεις τους

Κάνοντας έκκληση για τον εξοπλισμό του λιβανικού στρατού, ο Αμπντάλα τόνισε ότι μόλις αυτό επιτευχθεί, «κανένας μαχητής δεν θα διστάσει να τον υποστηρίξει».

Υποστήριξε ότι ο Λίβανος είναι απολύτως ικανός να οικοδομήσει ένα κυρίαρχο κράτος και έναν στρατό που δεν χρειάζεται ξένους προστάτες για να προστατεύσει τις λεγόμενες μειονότητες. «Ο στρατός μας, ο λαός μας και οι μάζες μας μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση», είπε. «Μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα κράτος που θα διαφυλάσσει την αξιοπρέπεια των πολιτών του».

Απαντώντας σε εσωτερικές και διεθνείς απαιτήσεις για τον αφοπλισμό της αντίστασης, ο Αμπντάλα απέρριψε τέτοιες εκκλήσεις ως «εσωτερική προπαγάνδα με στόχο την παραποίηση και την απόσπαση της προσοχής». Επέμεινε ότι η κύρια εσωτερική αποστολή της αντίστασης είναι να παραμείνει στους δρόμους για να εξασφαλίσει ότι ο Λιβανικός Στρατός θα γίνει ένας ισχυρός, περήφανος θεσμός ικανός να υπερασπιστεί την πατρίδα.

«Κανένας Λιβανέζος δεν θέλει να δει έναν ταπεινωμένο στρατό», δήλωσε. «Όλοι στέκονται πίσω από έναν στρατό που προστατεύει τα σύνορά μας και την αξιοπρέπειά μας».

 

 

Η Συρία ως προειδοποίηση, η ενότητα ως άμυνα

Ο Αμπντάλα προειδοποίησε για τους περιφερειακούς κινδύνους που αντιμετωπίζει ο Λίβανος, κοιτάζοντας ιδιαίτερα προς τα βόρεια, προς τη Συρία. «Κοιτάξτε τι συμβαίνει στη Συρία και κοιτάξτε τις εθνικές θέσεις. Κανείς με ελάχιστο ίχνος λογικής δεν θα δεχόταν να γίνουμε θρησκευτικές φατρίες που χειραγωγούνται από τον Νετανιάχου ή οποιονδήποτε άλλο», είπε.

Επανέλαβε ότι ο Λίβανος μπορεί και πρέπει να οικοδομήσει ένα ενωμένο κράτος που θα προστατεύει τον λαό του και ότι η αντίσταση, έχοντας θυσιάσει τους καλύτερους ηγέτες της, δεν θα μπορούσε να επιδιώξει τίποτα λιγότερο.

Ερωτηθείς αν εναποθέτει τις ελπίδες του στα λαϊκά κινήματα στο Λίβανο και σε ολόκληρο τον αραβικό κόσμο υπό το φως του πολέμου στη Γάζα, ο Αμπντάλα απάντησε ότι αυτό δεν είναι απλώς ελπίδα, αλλά ευθύνη.

«Πρέπει να αγωνιστούμε, όχι απλώς να στοιχηματίσουμε, για να κινητοποιήσουμε τον αραβικό λαό. Αυτή είναι η κεντρική αποστολή μας, στο όνομα της αντοχής της αντίστασης στη Γάζα και τη Δυτική Όχθη», είπε.

 

 

 

Ένα πολιτικό σχέδιο; «Είμαι ένας απλός μαχητής»

Όταν ρωτήθηκε αν έχει δικό του πολιτικό σχέδιο μετά την απελευθέρωσή του, ο Αμπντάλα απάντησε: «Ο Ζορζ Αμπντάλα είναι ένας απλός μαχητής από τις τάξεις του λαού μας».

Εξήγησε ότι θα συναντηθεί με πολιτικές και λαϊκές δυνάμεις στο Λίβανο για να δει πώς μπορεί να υπηρετήσει καλύτερα τη χώρα. «Θα ακούσω, θα παρατηρήσω και θα δω από πρώτο χέρι αυτό που προηγουμένως μπορούσα να αντιληφθώ μόνο αφηρημένα από πίσω από τα κάγκελα», είπε.

«Θα μιλήσω με όποιον βρει χρόνο να με συναντήσει και θα ακούσω αυτούς πού πιστεύουν ότι μπορώ να συμβάλω, στο εθνικό σχέδιο, στην οικοδόμηση του κράτους, στην οικοδόμηση του στρατού, στην αντιμετώπιση του σιωνιστικού εχθρού και στην προστασία της κοινωνίας μας». Ο Αμπντάλα ολοκλήρωσε τη συνέντευξή του ευχαριστώντας το Al Mayadeen και δηλώνοντας: «Ας παραμείνει το Al Mayadeen η φωνή των μαχητών αυτού του λαού, η φωνή των μαζών του και η φωνή του ενωμένου κράτους του»

 

 

 

Ποιος είναι ο Ζορζ Αμπντάλα;

Ο Αμπντάλα, πρώην μέλος του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PFLP), έχει εκτίσει μέχρι στιγμής 41 χρόνια στη φυλακή, γεγονός που τον καθιστά τον μακροβιότερο κρατούμενο στην Ευρώπη.

Ίδρυσε τις Μαρξιστικές-Λενινιστικές Λιβανικές Ένοπλες Επαναστατικές Φράξιες (LARF), οι οποίες ανέλαβαν την ευθύνη για τέσσερις επιχειρήσεις στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980.

Ο Λιβανέζος επαναστάτης κατηγορήθηκε για συμμετοχή στη δολοφονία του Αμερικανού στρατιωτικού ακόλουθου Τσαρλς Ρόμπερτ Ρέι και του Ισραηλινού διπλωμάτη Γιακόβ Μπαρσιμάντοφ το 1982 και καταδικάστηκε για τις κατηγορίες αυτές.

Ο Αμπντάλα δεν δέχθηκε ποτέ τις κατηγορίες και θεώρησε ότι το γαλλικό δικαστικό σύστημα  έβγαζε με απαράδεκτο τρόπο από το πλαίσιο των κατηγοριών την πράξη αντίστασης.

Στη δίκη του για την υποτιθέμενη δολοφονία των διπλωματών, ο Αμπντάλα καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη, ποινή σημαντικά αυστηρότερη από τα 10 χρόνια που ζητούσε η εισαγγελία. Ο δικηγόρος του, Ζακ Βερζ, χαρακτήρισε την ποινή «κήρυξη πολέμου».

Ο Αμπντάλα υποστηρίζει ότι είναι μαχητής που υπερασπίζεται τα δικαιώματα των Παλαιστινίων και δεν είναι  εγκληματίας.

 

[----->] 

Γιατί τελικά, το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη πόρων

 

Σήμερα το πρωί, με τον καφέ στο χέρι, άνοιξα τον υπολογιστή και άρχισα να χαζεύω το timeline. Σε λίγα μόλις λεπτά, ξεδιπλώθηκε μπροστά μου όλη η παράνοια της εποχής: η γενοκτονία στη Γάζα, διαδηλώσεις πνιγμένες στα δακρυγόνα, ο γάμος ενός μεγιστάνα, η κηδεία ενός ροκ σταρ, και ενδιάμεσα διαφημίσεις για μαγικά χάπια «ευτυχίας».

Η βία που μας περιβάλλει είναι απτή, αλλά δύσκολα τη βιώνουμε ως κάτι που μας αφορά άμεσα. Ίσως γιατί το σύστημα είναι χτισμένο έτσι ώστε να μας κρατά αποκομμένους. Ίσως γιατί οι αριθμοί δεν αφήνουν χώρο για εμπειρία — κι όμως, αρκεί να τους δούμε λίγο προσεκτικά για να καταλάβουμε.

Το πλουσιότερο 1% του παγκόσμιου πληθυσμού κατέχει το 44% του συνολικού πλούτου και έχει αυξήσει την περιουσία του κατά 33,9 τρισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία — ποσό που, όπως υπολογίζεται, θα αρκούσε για να εξαλειφθεί η παγκόσμια φτώχεια είκοσι δύο φορές. Αν προσθέσουμε και το επόμενο 10%, δηλαδή τους δισεκατομμυριούχους και πολυεκατομμυριούχους, φτάνουμε στο εξωφρενικό ποσοστό του 84% του παγκόσμιου πλούτου να συγκεντρώνεται στα χέρια του πλουσιότερου 11% του πληθυσμού. Το υπόλοιπο 89% καλείται να μοιραστεί το 16% — κι αυτό άνισα: η μεσαία τάξη απορροφά γύρω στο 15,5%, ενώ το φτωχότερο 56% ζει με το υπόλοιπο μισό τοις εκατό.

Πίσω από αυτούς τους αριθμούς κρύβεται μια καθημερινότητα φτιαγμένη από φτώχεια και αδικία. Η φτώχεια σημαίνει απουσία επιλογών: να μην μπορείς να βρεις δουλειά στα 25 ή να χάνεις τη δουλειά σου στα 50. Να μην έχεις ρεύμα, καθαρό νερό, γιατρούς ή σχολείο. Να διαλέγεις αν θα φας ή αν θα αγοράσεις φάρμακα. Να συναινείς στην εκμετάλλευσή σου επειδή δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Κι αν η απόλυτη φτώχεια αφορά το μισό πλανήτη, η ανασφάλεια και η απουσία προοπτικής επεκτείνεται και στη λεγόμενη μεσαία τάξη — εκείνη που κάποτε πίστευε πως μπορούσε να ανέβει κοινωνικά και τώρα βλέπει τη σκάλα να εξαφανίζεται.

Τίποτα από αυτά δεν είναι καινούριο.

Η αίσθηση της αναλωσιμότητας δεν ήταν άγνωστη. Υπήρξε ήδη το 2005, μετά τον τυφώνα Κατρίνα, όταν δεκάδες ασθενείς εγκαταλείφθηκαν στα νοσοκομεία της Νέας Ορλεάνης. Στο Memorial Medical Center, 45 άνθρωποι πέθαναν μέσα στο κτίριο, χωρίς να εκκενωθούν. Το 2009, η γιατρός Anna Pou και τρεις ακόμη εργαζόμενοι κατηγορήθηκαν πως χορήγησαν θανατηφόρες δόσεις μορφίνης και άλλων ουσιών σε ασθενείς «που δεν μπορούσαν να μεταφερθούν». Η υπόθεση δεν οδήγησε σε καταδίκες, αλλά άφησε να αιωρείται ένα βασανιστικό ερώτημα: σε συνθήκες κρίσης, ποιος ζει, ποιος πεθαίνει — και ποιος αποφασίζει;

Δεκαπέντε χρόνια μετά, η πανδημία έθεσε τα ίδια ερωτήματα, αυτή τη φορά σε παγκόσμια κλίμακα.

Κι ενώ η φροντίδα αποσύρεται, η στρατιωτική θωράκιση ενισχύεται. Η ΕΕ και το ΝΑΤΟ υλοποιούν φιλόδοξες στρατηγικές εξοπλισμών, επενδύοντας σε drones, όπλα και τεχνολογίες επιτήρησης. Οι εταιρείες που ωφελούνται είναι γνωστές — Airbus, Thales, Palantir, Lockheed Martin. Οι τεχνολογίες αυτές χρησιμοποιούνται σε εμπόλεμες ζώνες και επιστρέφουν για να εφαρμοστούν πάνω μας: για την ασφάλεια, για τον έλεγχο, για το κέρδος.

Η αγορά ασφάλειας συνόρων προβλέπεται να φτάσει τα 68 δισεκατομμύρια δολάρια. Η τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα ξεπερνά τα 190. Τα δεδομένα μας γίνονται το νέο πεδίο μάχης. Οι αποφάσεις για το ποιος έχει πρόσβαση σε φάρμακα, στέγη, εκπαίδευση ή υποδομές, περνούν στα χέρια εταιρειών και ιδιωτικών επενδυτών, που χρηματοδοτούνται με δημόσιο χρήμα — με τα δικά μας ταμεία.

Την ίδια στιγμή, η Ευρώπη χρηματοδοτεί κέντρα κράτησης και συμφωνεί με αυταρχικά καθεστώτα, ενώ τεχνολογίες όπως η βιομετρική ταυτοποίηση, η χαρτογράφηση κοινωνικών δικτύων και η προληπτική αστυνόμευση διαχωρίζουν τους «αποδεκτούς» από τους «ανεπιθύμητους».

Οι πρώτοι που χτυπιούνται είναι πάντα οι πιο ευάλωτοι: μετανάστες, πρόσφυγες, αποκλεισμένοι. Όμως το μοντέλο γενικεύεται. Και ποτέ  δεν αφορά μόνο «τους άλλους».

Γιατί τελικά, το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη πόρων — είναι το ποιος αποφασίζει πώς θα κατανεμηθούν. Και σε ποιον ανήκει το δικαίωμα στη ζωή.

[---->] 

"Εμείς από τη Τουρκιά" ...επονείδιστοι "άρχοντες

 

Επειδή ανήκω σε αυτούς που είναι με τη Τουρκιά 😊για να διαλυσουμε τη συμμαχία με το Ισραήλ (κατά Φλωριδη),επειδη ειμαι και "Τούρκοσπορος" ,μη σου πω και Αλεβίτης...αφήνω το παρακάτω του φίλου Post2Post

ΠΩΣ  "ΤΡΥΠΩΣΕ" Ή ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΌ ΑΜΥΝΤΙΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΜΑΣ

Η νέα διαφαινόμενη μεγάλη μας διπλωματική ήττα αφορά μια μη Ευρωπαϊκή χώρα που κατέχει παράνομα  το 40%του εδάφους κράτους μέλους της ΕΕ, της Κύπρου, διατηρώντας ταυτόχρονα το casus beli εναντίον μας, να συμμετέχει στην διανομή της πίτας των 800δισ του Ευρωπαϊκού ReArm,  που θα χρηματοδοτηθεί και από δικά μας νέα χρέη και πόρους των ασφαλιστικών μας ταμείων. Αυτή προφανώς και χρεώνεται στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Όμως δεν πρέπει να παραβλέψουμε και τον πολύ έξυπνο τρόπο που χρησιμοποιεί η Τουρκία  για να επιβάλει την παρουσία της μέσω των διμερών συνεργασιών της. Και αυτό πέραν των συνηθισμένων υπόπτων (Γερμανία και Μ. Βρετανία), που τώρα θα της προμηθεύσουν και με αεροπλάνα 4,5γενιας, αντίστοιχα με τα Rafale, για να κρατάνε και τις παραδόσεις της εξωτερικής  τους πολιτικής στην Ανατολική  Μεσόγειο.

✔️Με την Ισπανία

🔺️Η ανάθεση στην Ισπανική Indra του συστήματος σηματοδότησης και ελέγχου  κυκλοφορίας του Τουρκικού σιδηροδρόμου, (το αντιστοιχο της συμβασης 717 του ΟΣΕ) για να μην έχουν και εκεί Τεμπη, και του συστήματος εναέριας κυκλοφοριας της Τουρκίας, συνοδεύτηκε  με αντισταθμιστικό όφελος μεταφοράς τεχνογνωσίας προς τουρκικές αμυντικές βιομηχανίες για συστήματα ελέγχου πυρός τεθωρακισμένων, που αναπτύσσει η Indra για τα Ισπανικά Leopards. Αυτή η συνεργασία εξελίχθηκε και στην συμπαραγωγή θωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού με πυργίσκο της Indra επί τουρκικού οχήματος της OTOKAR  (για εξαγωγές κυρίως στην Λατινική Αμερική)

🔺️Το τουρκικό μίνι αεροπλανοφόρο Anodοlu (πρώην μονάδα του Ισπανικού ναυτικού) της ισπανικής Navandia, μετετράπη σε φορέα drones με Ισπανική τεχνογνωσία, για να απειλεί τα νησιά μας και την Κύπρο.

🔺️Αυτές οι συνεργασίες επεκτάθηκαν πριν λίγες βδομάδες και με συμφωνία πλαίσιο των δύο χωρών στην αεροπορική εκπαίδευση. Το τουρκικό εκπαιδευτικό σκάφος HURJET, με την βοήθεια και της Airbus Ισπανίας, θα χρησιμοποιηθεί  και για την εκπαίδευση Ισπανών πιλότων αλλά και για από κοινού εξαγωγές του.

✔️Με την Ιταλία

🔺️Η ιταλική Leonardo (ελικόπτερα, ηλεκτρονικά και δορυφόροι) και η Fincantieri (ναυπηγεία) ολοκλήρωσαν το τουρκικό σύστημα επιτήρησης και ελέγχου παράκτιων περιοχών (το ελληνικό λιμενικό αντίστοιχα πλατσουριζει ακόμα με τα μέσα της δεκαετίας του 80 με push backs). Ως αντιστάθμισμα η Τουρκία υπέγραψε την παραγωγή των Bayraktar drones της από την Leonardo, που έτσι πολιτογραφούνται ως ευρωπαϊκά.

🔺️Σχετική με αυτό  είναι και η εξαγορά της ιταλικής Piagio Aerospace για την παραγωγή στην Ιταλία ελικοπτερων-drones θυγατρικής της Bayraktar, που θα επιχειρούν από φρεγάτες κατά υποβρυχίων.

🔺️Και αυτή η συνεργασία επεκτάθηκε σε διακυβερνητικη τον προηγούμενο Μάιο, με την Μελόνι να παίζει πλέον τον ρόλο του μεσίτη της Τουρκίας τόσο στα Ευρωπαϊκά forum όσο και για τις βλέψεις και των δύο χωρών στην Λιβύη.

Η αδυναμία και ανεπάρκεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη να πράξει προληπτικά τα δέοντα  φαίνεται ότι δεν θα οδηγήσει ούτε σε αποκλεισμό των πιο πανω εταιριών (ή και των χωρών αντίστοιχα) από τις ελληνικές προμήθειες του ReArm ούτε σε κάποιο veto στις Σύνοδους Κορυφής της ΕΕ. Στην τελευταία στις 28/5, που έκλεισε και η διανομή της πίτας του ευρωπαϊκού ReArm (για να σωθούν πάλι οι ευρωπαϊκές τραπεζες), μεταφέρθηκαν 90δισ ευρώ από την ΚΑΠ στο ReArm για να ενισχύσουν οι αγρότες τέτοιες συμπαραγωγές.

🔺️Η συμφωνία συμπαραγωγής αντιαεροπορικών και υπερηχητικών πυραύλων με την Ινδία από την ΕΑΒ, που υπογράφτηκε τον Μαιο ως αντιστάθμισμα, προήλθε από την λεγόμενη "στρατιωτική διπλωματια" μας. Αλλά αυτή δεν στηρίζεται (ίσως και να σαμποτάρεται) από το Γεραπετριστάν του υπουργείου εξωτερικών, που έχει αλλα σχέδια για την ΕΑΒ για την εξυπηρέτηση της ισραηλινής, πλεον, Intracom Defense στο χτίσιμο της Ασπίδας του Αχιλλέα, για ένα  κεντρο αεροπορικής εκπαιδευσης στην Καλαμάτα και για κάτι εκπαιδεύσεις μηχανικών του Κατάρ σε συντηρήσεις αεροπορικών μέσων στην ΕΑΒ.

✔️Κοινώς, ενδοκυβερνητική κόλαση σύγκρουσης συμφερόντων υπό την υψηλή εποπτεία του Μητσοτάκη και κάποιου Κοτς της Turkish Petrolium που έχει αναλάβει τις τουρκικές γεωτρήσεις εντός της δικής μας ΑΟΖ νότια του Καστελόριζου και οσονούπω και στο Λιβυκού πέλαγος.

Ποιός είναι αυτός?

Κάποιος από χωριό,  δεν θα τον ξέρεις, όσο σε στέλνουν να βοσκεις τα πρόβατα, εδώ πάρα πέρα

Ας προσέχαμε...

-Και κάτι  δικα μου...

Τον Ιούνιο του 2018 (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ), όπως έγραφε ο ΒΗΜΑτοδότης, ένας μυστηριώδης κύριος με καπελάκι τύπου Παναμά έφτασε με ένα θηριώδες τζιπ στη Βουλή για να συναντήσει έναν και μόνο πολιτικό.

Αυτός δεν ήταν άλλος από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ ο μυστηριώδης κύριος ήταν ο πλουσιότερος Τούρκος επιχειρηματίας Ραχμί Κοτς, ο όμιλος του οποίου ανήκει στο κλαμπ των 50 πιο ισχυρών στον πλανήτη.

Αν και το τι πραγματικά ειπώθηκε μεταξύ των δύο αντρών δεν γνωστοποιήθηκε ποτέ, το ρεπορτάζ έλεγε ότι συζήτησαν τα επενδυτικά σχέδια του Κοτς στην Ελλάδα.

Ο πολύπειρος Τούρκος μεγιστάνας είναι δεδομένο ότι «έβλεπε» να έρχεται στην πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μεταξύ των επιχειρήσεων της δυναστείας Κοτς στην Τουρκία συγκαταλέγεται και το πλειοψηφικό πακέτο στην κρατική τουρκική εταιρεία πετρελαίου (ΤΡΑΟ).

Η συνάντηση δεν ήταν καθόλου τυχαία καθώς ο Ρ. Κοτς γνώριζε πάρα πολύ καλά τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη.

Οι σχέσεις των δύο πάνε χρόνια πίσω.

Δεν υπάρχει όμως μόνο αυτή η σχέση που ενώνει τις δύο οικογένειες.

Η σύζυγος του Κυρ. Μητσοτάκη Μαρέβα Γκραμπόφσκι διατηρεί στενές επαφές με έναν από τους γιους του Ρ. Κοτς, τον Μεχμέτ.

Αυτή η γνωριμία ξεκίνησε πριν από χρόνια, όταν οι δυο τους είχαν συναντηθεί στα έδρανα γνωστών πανεπιστημίων του εξωτερικού.

Και οι δυο τους στο επίσημο βιογραφικό τους αναφέρονται στις σπουδές τους στο αμερικανικό Columbia.

Τον Σεπτέμβριο του 2019 η σύζυγος του Ελληνα πρωθυπουργού κατά τη διάρκεια ιδιωτικής της επίσκεψης στην Τουρκία επισκέφτηκε το νέο κτίριο Arter στην Κωνσταντινούπολη, ένας από τους πιο γνωστούς χώρους πολιτισμού και τεχνών στη χώρα.

Αυτός χρηματοδοτήθηκε και ανήκει στην οικογένεια Κοτς.

Η Μ. Γκραμπόφσκι όχι μόνο φωτογραφήθηκε στο Arter μαζί με τον οικουμενικό πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον βαθύπλουτο Τούρκο επιχειρηματία Ρ. Κοτς, αλλά ανήρτησε και τη φωτογραφία στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.

"Εμείς από τη Τουρκιά" 😊...επονείδιστοι "άρχοντες

[---->]