Η "φυσιολογική" λειτουργία του κρατικοδίαιτου Καπιταλισμού!!!

 

Τα ΕΛΠΕ θα πάρουν ρεύμα από τα ΕΛΠΕ

Αυτό και αν δεν είναι είδηση!!!!

Μετά από 15 χρόνια λειτουργίας της μονάδας παραγωγής ρεύματος, με καύσιμο Φυσικό Αέριο ισχύος 400 MW στη Θεσσαλονίκη, των ΕΛΠΕ, που κύριος μέτοχος είναι ο Λάτσης αποφάσισαν να πάρουν ρεύμα για τις ανάγκες των διυλιστηρίων από τη δική τους μονάδα!!!!

Πιό συγκεκριμένα από τη θυγατρική των ΕΛΠΕ την  Elpedison,

Μέχρι τώρα έπαιρναν φθηνό ρεύμα από τη ΔΕΗ (και το πληρώναμε φυσικά όλοι εμείς) και οι ίδιοι πουλούσαν το δικό τους ρεύμα στη ΔΕΗ πανάκριβα  (2 και 3 φορές πάνω από την τιμή πώλησης στην αγορά) Έτσι  αυτοί είχαν κέρδη και η ΔΕΗ έμπαινε μέσα και καλούνταν κάθε φορά ο λαός να πληρώνει τα σπασμένα. Τώρα όμως ο φθηνός λιγνίτης που τους έδινε τζάμπα ρεύμα μας τελείωσε και αποφάσισαν να κάψουν το δικό τους.


Δεν είναι σκάνδαλο!

Είναι η "φυσιολογική" λειτουργία  του κρατικοδίαιτου Καπιταλισμού!!! 





ΕΜΒΟΛΙΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

 

της Ερης Σαμικού *

 

Η 11η Σεπτεμβρίου 2001 σηματοδότησε μέσω του δόγματος του σοκ, του φόβου

και της σύγχυσης νέες τεχνικές διακυβέρνησης που στο επίκεντρο τους βρισκόταν πλέον η έννοια της «βιοασφάλειας» (biosecurity).

Από τις αρχές του 21ου αιώνα ο κίνδυνος δεν ήταν κάπου πέρα έξω και μακριά ούτε αφορούσε τους «άλλους», αλλά η φαντασιακή κοινότητα του αμερικανικού

έθνους δεχόταν ήδη πλήγμα ως προς την «άτρωτη» εκδοχή της.

Η Judith Butler στο βιβλίο της «Ευάλωτη ζωή: Οι δυνάμεις τους πένθους και της βίας» ([2006] 2008) επιχείρησε τότε να υπερβεί συνθήκες κλιμακούμενης ηθικολογίας και μιας εθνοκεντρικής αφήγησης που αρθρωνόταν γύρω από το διχαστικό «ή με μας ή με τους τρομοκράτες», καθώς επιχείρησε να ανατρέψει το ασφυκτικό πλαίσιο λογοκρισίας που είχε διαμορφωθεί απέναντι σε κάθε ίχνος κριτικής και πολιτικού στοχασμού. 

Στόχος της ήταν μέσα από το πένθος, την οδύνη, την τρωτότητα να αναλυθούν θεματικές που προέκυψαν ως αντίποινα βίας εκ μέρους των ΗΠΑ, οι οποίες αποτυπώθηκαν στη νομιμοποίηση της πολεμικής επέμβασης σε Ιράκ και Αφγανιστάν, στη δαιμονοποίηση του Ισλάμ, στην επ’ αόριστον κράτηση στο Γκουαντάναμο στην Κούβα, στην αναστολή συνταγματικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, στο όνομα πάντα της «εθνικής ασφάλειας».

 

ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ μετά, στις τωρινές συνθήκες, περάσαμε από τον εχθρό που αναπαριστάται στη οριενταλιστική εικόνα του «τρομοκράτη Άραβα» στις πολεμικές ιαχές του «αόρατου εχθρού» του ιού SARS-Cov-2 και εν συνεχεία στην κοινωνική κατασκευή του «εσωτερικού εχθρού» που ενσαρκωνόταν στην εικόνα του «αρνητή», «ψεκασμένου» και «συνωμοσιολόγου» όταν κάποιος/α επιχειρεί να αναπτύξει κριτικό στοχασμό και θέτει ερωτήματα σε διεπιστημονική/πολιτική βάση απέναντι στην επιβεβλημένη ιατρικοποίηση κάθε κυττάρου της ζωής μας.

 Έτσι είκοσι χρόνια μετά, σε μια νέα κατάσταση εξαίρεσης με αφορμή τη μεταδοτικότητα μιας ιογενούς λοίμωξης, εργαλειοποιήθηκε η ευαλωτότητα των «ευπαθών ομάδων» για να επιβληθούν παρατεταμένα καθεστώτα εγκλεισμού για όλους/ες, με περιστολή δικαιωμάτων ελεύθερης μετακίνησης. 

Κατασκευάστηκε ένας νέος «εσωτερικός εχθρός» (μη εμβολιασμένοι) που απειλούν την «ασφάλεια» του πλήθους, διαχωρίστηκε το κοινωνικό πεδίο (άθληση, εστίαση,ψυχαγωγία) με μια νεο-ευγονική γλώσσα περί υγειονομικής καθαρότητας («covid free»/αμιγείς χώροι και «μεικτοί») και πλέον με μια ψηφιακή εφαρμογή (covid free app) την οποία ο καθένας την κατεβάζει στο «έξυπνο κινητό» του μπορεί να επιτηρεί και να σκανάρει σε QR Code μορφή,προσωπικά δεδομένα μέσω πιστοποιητικών και τεστ. 

Σε ένα κοινωνικό πεδίο, λοιπόν, ασφυκτικής βιοϊατρικής επιτήρησης και ελέγχου, το πιστοποιητικό εμβολιασμού / νόσησης / rapid ή pcr τεστ ως βιοπολιτικά αντικείμενα πειθαρχικής συμμόρφωσης στη νέα κανονικότητα δεν έχουν καμία σχέση στο να αποδεικνύουν την «καθαρότητα» του υποκειμένου από τον ιό (εφόσον το εμβόλιο δεν αποτρέπει τη μετάδοση, ένας νοσούντας μπορεί να επαναμολυνθεί και ένας κάτοχος αρνητικού rapid / pcr τεστ είναι το ίδιο εκτεθειμένοι στο να κολλήσουν ιό, ανά πάσα στιγμή). 

Αντιθέτως χρησιμεύουν στο να πιστοποιούν την άρση του ιατρικού απορρήτου και των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων υγείας, σηματοδοτώντας ότι καθημερινά ο καθένας και η καθεμία εξοικειώνεται μέσω της ψηφιοποίησης ατομικών βιοϊατρικών πληροφοριών στην εγκαθίδρυση μιας νέας νόρμας όπου καταργείται πλέον το «δικαίωμα» στην υγεία και επανεγγράφεται ως μια νομική υποχρέωση για την υγεία, ως «καθήκον», το οποίο πρέπει να εκπληρώνεται με κάθε κόστος και τίμημα. (Agamben 2021).

 

Η ΕΝΝΟΙΑ του «ηθικού καθήκοντος» κυριαρχεί σε κάθε συζήτηση γύρω από την ιατρικοκεντρική πρόταση εμβολιασμού, επισκιάζει αναγνωρισμένα και κατοχυρω-

μένα δικαιώματα, επιστρατεύοντας έννοιες περί «αλληλεγγύης»,«προστασίας των τρίτων» και «συλλογικού καλού», οι οποίες διατυπώνονται μέσα από ένα φάσμα πολιτικών αποχρώσεων που εκτείνονται από την παρούσα κυβερνητική αφήγηση μέχρι «διανοούμενους» της συντηρητικής και «δικαιωματικής» αριστεράς [με αρκετές εξαιρέσεις]. 

Κεντρικός άξονας της νεο-αναδυόμενης ρητορικής είναι ότι ο εμβολιασμός για τον συγκεκριμένο ιό παύει πλέον να είναι μια ιατρική πράξη πρόληψης που προκύπτει από ένα κατοχυρωμένο δικαίωμα αυτοδιάθεσης του σώματος, με συναινετικό χαρακτήρα και μετατρέπεται σε «ηθικό καθήκον όλων μας απέναντι στους άλλους», λαμβάνοντας επικίνδυνες διαστάσεις χλευασμού της ιστορικής έννοιας της συναίνεσης που προέκυψε μετά τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και κατάργησης βασικών δικαιωμάτων που διέκριναν τις αστικές φιλελεύθερες δημοκρατίες από ολοκληρωτικές τεχνικές διακυβέρνησης.

 

Εμβόλιμα ερωτήματα, υποχρεωτικά, λοιπόν, αναδύονται σχετικά με το πώς μια αποδεδειγμένα ιατρική πράξη προληπτικής ατομικής προστασίας απέναντι στη στατιστική πιθανότητα νόσησης ή θανάτου, που δεν αποτρέπει τη μετάδοση ενός ιού, καθίσταται ένα πολιτικό ζήτημα που διανοίγει σε βάθος το πεδίο των ηθικών ερωτημάτων και επαναπροσδιορίζει τις έννοιες του «συλλογικού καλού» και της «αλληλεγγύης»;

 

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι των «θυσιών» που καλούμαστε διαρκώς να προσφέρουμε σε καθεστώς εξαίρεσης, υπό το μανδύα του «ηθικού καθήκοντος» και ποιες συνέπειες έχουν όσοι/ες δεν το εκπληρώνουν;

Ο Αντόρνο, στο «Προβλήματα της Ηθικής Φιλοσοφίας» (1963) μας προειδοποίησε ότι «η καταφυγή στην ηθική υποκρύπτει ένα είδος καταπίεσης και βίας» και «κάνει σαφές ότι αν και το συλλογικό ήθος δεν είναι πλέον κοινό για όλους –για την ακρίβεια, ακριβώς επειδή το συλλογικό ήθος που πρέπει τώρα να συνοδεύεται από εισαγωγικά, δεν είναι κοινό για όλους– μπορεί να επιβάλλει την αξίωση του για κοινή ισχύ μόνο με τη χρήση βίαιων μέτρων. Με αυτή την έννοια το συλλογικό ήθος εργαλειοποιεί τη βία προκειμένου να διατηρήσει την εμφάνιση της συλλογικής/κοινής του ισχύος. Επιπλέον, το ήθος αυτό γίνεται βία μόνο όταν έχει μετατραπεί σε αναχρονισμό» (Butler [2005],2009: 14-15 ).

 

ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ, λοιπόν, το πώς πέρα από τις ταξικές, έμφυλες, φυλετικές και  ικανοκεντρικές ανισότητες στο κοινωνικό πεδίο έρχεται η έννοια του «ηθικού καθήκοντος» να πολλαπλασιάσει τα αποτελέσματα αποκλεισμών, κοινωνικού θανάτου και εξόντωσης. 

Επίσης καλούμαστε να αναμετρηθούμε απέναντι σε ποιους ιστορικούς κινδύνους είμαστε εκτεθειμένοι/ες και οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση μη λησμονώντας ότι αρχές Οκτώβρη του 1939 ορίστηκε από τη ναζιστική κυβέρνηση της Γερμανίας ως το έτος «του Καθήκοντος να είναι κανείς Υγιής» (Proctor στο Μακρυνιώτη 2004: 395-396). Μια ηθική αξίωση που επέτρεψε σε γιατρούς να προσφέρουν «ευθανασία» σε ασθενείς που κρίνονταν ως ανίατη ιατρικά περίπτωση. 

Βάσει αυτής της ηθικής αξίωσης μέχρι το 1941 είχαν θανατωθεί πάνω από 70.000 ασθενείς από 130 γερμανικά νοσοκομεία «σε μια επιχείρηση, η οποία αποτέλεσε την πρόβα τζενεράλε για την κατοπινή εξόντωση εβραίων, ομοφυλοφίλων, κομμουνιστών,τσιγγάνων, σλάβων και αιχμαλώτων πολέμου» (ο.π.).

 

* Η Έρη Σαμικού είναι Δρ. Ιατρικής Ανθρωπολογίας

 

Βιβλιογραφία

• Αγκάμπεν, Τζιορτζιο (Φλεβάρης

2021), Συνέντευξη στη Βαβυλωνία:

https://www.babylonia.gr/2021/02/10/synentefksi-tou-tziortzio-agkampen-stivavylonia.

 • Μπάτλερ, Τζουντιθ. [2006] 2009 «Ευάλωτη ζωή. Οι δυνάμεις του πένθους

και της βίας». Εκδόσεις: Νήσος.

• Μπάτλερ, Τζούντιθ [2005] 2009 «Λογοδοτώντας για τον εαυτό», Εκδόσεις:Εκκρεμές.

• Proctor N. Robert, « Η εξόντωση της “ζωής που δεν αξίζει να τη ζει κανείς”»

στο Δήμητρα Μακρυνιώτη (επιμέλεια,εισαγωγή), 2004, «Τα όρια του σώματος. Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις»,Εκδόσεις: Νήσος.

 

δρόμος ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 18 Σεπτεμβρίου


Nα τους θυμόμαστε ΟΛΟΥΣ, με ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

 


Περίμενα υπομονετικά λίγες ημέρες χωρίς να σχολιάσω για το θάνατο του 15χρονου στην Πελοπόννησο. Αρχικά δεν ήμουν βέβαιος αν είχε εμβολιαστεί. Επιβεβαιώθηκε ο εμβολιασμός.

Στη συνέχεια περίμενα το πόρισμα της ιατροδικαστικής εξέτασης. Αδιευκρίνιστα τα αίτια, σύμφωνα με την νεκροτομή.

Έχουμε λοιπόν αιφνίδιο θάνατο παιδιού μετά τον εμβολιασμό, χωρίς να υπάρχει εμφανής μέχρι σήμερα αιτία.

Και ενώ αποφάσισα να σχολιάσω το θέμα, θέλω να πιστεύω με ακρίβεια και ψυχραιμία, μένω έκπληκτος με σχόλια επιστημόνων σε Ελληνικά μέσα ενημέρωσης που προεξοφλούν με στόμφο και με έμφαση ότι δεν ευθύνεται το εμβόλιο για το θάνατο και ότι τα εμβόλια είναι απολύτως ασφαλή.

Τέτοιες αντιδράσεις σε κάνουν να αναρωτιέσαι:

Κίτρινη κάρτα έχει συμπληρωθεί άραγε για το παιδί; Ή επειδή «έτυχε» να πεθάνει αιφνιδίως ώρες μετά τον εμβολιασμό, δεν πρέπει να συμπληρωθεί κίτρινη κάρτα; Μήπως πέσαμε πάλι σε περίπτωση αλλεργικών αντιδράσεων απέναντι στο άκουσμα της λέξης φαρμακοεπαγρύπνηση;

Πάντως, όταν βλέπουμε να γίνεται είδηση το αυτονόητο, η συμπλήρωση κίτρινης κάρτας για παρενέργεια που είναι ΗΔΗ επίσημα καταγεγραμμένη (μυοκαρδίτιδα - https://tinyurl.com/yhuja9xu), τότε μάλλον πρέπει να ανησυχούμε. Κίτρινη κάρτα θέλουμε ακόμη περισσότερο για ανεπιθύμητες ενέργειες που δεν γνωρίζουμε μέχρι στιγμής ότι σχετίζονται αλλά «έτυχε» να συμβούν μετά τον εμβολιασμό.

Το κλίμα “ενημέρωσης» απέναντι στους γονείς (το οποίο είχα προεξοφλήσει εδώ και μήνες ότι θα συνέβαινε κοντά στο άνοιγμα των σχολείων), η "εκπαίδευση" επιστημονικών εταιρειών προς γιατρούς, η μετατροπή επιστημονικών συλλόγων σε φερέφωνα πολιτικών διώξεων και οι δηλώσεις άσχετων με την υπόθεση ότι με βεβαιότητα δεν ευθύνεται το εμβόλιο για το θάνατο του παιδιού (ενώ είναι ΞΕΚΑΘΑΡΗ η χρονολογική σχέση και δεν υπάρχει άλλη εμφανής αιτία θανάτου μέχρι στιγμής), ΔΕΝ εγείρουν το ερώτημα αν κάποιοι εσκεμμένα ψεύδονται, παραπληροφορούν και τρομοκρατούν.

Το μόνο ερώτημα που εγείρουν είναι αν ψεύδονται και τρομοκρατούν επειδή ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ γι’ αυτό, επειδή έχουν λάβει ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ γι’ αυτό, ή επειδή ανιδιοτελώς, αφελώς και για λόγους πολιτικής ορθότητας και δειλίας πιστεύουν ή κάνουν πως πιστεύουν σε αυτά που λένε και κάνουν. Ο καθένας θα το κρίνει με τα δικά του κριτήρια.

Από την αρχή της πανδημίας, κάποιοι βάφτισαν το πρόβλημα ως πόλεμο. Στον πόλεμο υπάρχουν θύματα. Θύματα όμως υπάρχουν και λόγω της τακτικής διαχείρισης του πολέμου. Πολλές φορές είναι η στρατηγική και η διαχείριση που προκαλεί περισσότερα θύματα. Στον πόλεμο, κάποιοι θυσιάζονται για να σώσουν άλλους. Κάποιοι κοιτάνε να σώσουν το τομάρι τους μόνο, και τίποτα άλλο. Κάποιοι θα πουλήσουν και τη συνείδηση και την ηθική τους γι’ αυτό. Έτσι γίνεται στον πόλεμο. Γιατί στον πόλεμο κυριαρχούν οι αδίστακτοι, αδίστακτοι απέναντι και στα παιδιά. Στον πόλεμο κάποια λερώνουν τα χέρια τους με αίμα, και λογοδοτούν γι'αυτό. Ας ψάξουμε στην ιστορία να βρούμε τη σχέση μεταξύ πολέμου και ηθικής, πολέμου και αλήθειας, πολέμου και προπαγάνδας, πολέμου και βρώμικων συμπεριφορών. Τότε θα καταλάβουμε τι είναι αυτό που ζούμε σήμερα, την ηθική αλητεία και ισοπέδωση του πολέμου που θέλησαν να κηρύξουν κάποιοι. Αν νομίζετε ότι αλλάζει κάτι επειδή ο πόλεμος είναι δήθεν «υγειονομικός», αναθεωρήστε και μείνετε μόνο στη λέξη πόλεμος, τη λέξη που οι ίδιοι χρησιμοποιούν.

Ο κάθε ελεύθερος, σκεπτόμενος, ψύχραιμος και αξιοπρεπής άνθρωπος, μπορεί να αντιληφθεί πότε του συμπεριφέρονται με σεβασμό και πότε σαν να είναι ένα πρόβατο σε κοπάδι ή ένα εκπαιδευμένο από τον Pavlov σκυλί. Αντιλαμβάνεται λοιπόν ποιον μπορεί να εμπιστευθεί.

Κρίνει, αποφασίζει και επιλέγει το σωστό, με βάση τα δικά του κριτήρια, είτε πρόκειται για τον εαυτό του είτε για τα παιδιά του.

Ζούμε εδώ και μήνες ιστορικά γεγονότα και ιστορικές στιγμές. Μπορεί η ποιότητα και η πνευματική αξία των πολιτών αλλά και των πολιτικών να φαίνεται από τον τρόπο που συμπεριφέρονται στους απόμαχους-μαχητές της ζωής, αλλά το μέλλον μιας κοινωνίας καθορίζεται από τη συμπεριφορά και το σεβασμό απέναντι στα παιδιά. Στην Αγγλία λοιπόν, αποφάσισαν να σεβαστούν τη γνώμη των παιδιών επιτρέποντας τον εμβολιασμό τους χωρίς τη συγκατάθεση του γονέα, εφόσον αυτά το επιθυμούν. Πως θα διαμορφώσουν άποψη ώστε να «επιθυμήσουν» τον εμβολιασμό τους; Ο καθένας το αντιλαμβάνεται. Ο πόλεμος είναι πάντα βρώμικος.

Το καλύτερο λοιπόν που έχουμε να κάνουμε είναι να θυμόμαστε ΟΛΑ αυτά που βιώνουμε σήμερα, και να τους θυμόμαστε ΟΛΟΥΣ, με ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ. Θα έρθει ο καιρός της κανονικότητας, όταν η προσπάθεια για την απονομή πραγματικής δικαιοσύνης δεν θα χαρακτηρίζεται εγκληματική οργάνωση. Και τότε, το δίκαιο θα είναι αδυσώπητο απέναντι στους σημερινούς αδίστακτους «πολέμαρχους» που θα ψάχνουν ηθικά καταφύγια για να κρυφτούν. Το μεγαλύτερο όπλο είναι η υπομονή, και θα έρθει ο καιρός που θα τους τσακίσει όλους η πραγματική νομιμότητα, η εποχή του δικαίου.

Η ιστορία έχει διδάξει ότι η δικαίωση έρχεται πάντα μετά τον πόλεμο, δυστυχώς. Τώρα όμως είναι η στιγμή που ο καθένας διαλέγει πλευρά. Γιατί μετά τον πόλεμο, δεν μετράνε ούτε τα ακαταδίωκτα, ούτε η αλλαγή στρατοπέδου και οι δήθεν συγγνώμες. Στο τέλος κρίνεται το αποτέλεσμα και ΜΟΝΟ, ποτέ η πρόθεση ή η δήθεν πρόθεση. Και η κρίση θα είναι ισοπεδωτική.

«Άπαξ φασίστας, μια ζωή φασίστας», είχα πει σε μια πρόσφατη συνέντευξη. Καμία επιστροφή, καμία συγχώρεση, καμία αλλαγή γνώμης δεν είναι αποδεκτή. Όλοι όσοι επέδειξαν τέτοιες συμπεριφορές, όσοι διάλεξαν τη λάθος πλευρά, θα βρεθούν, αργά ή γρήγορα, στα απόβλητα της ιστορίας, εκεί που πραγματικά ανήκουν.

Οι απόψεις μου για το θέμα του εμβολιασμού των παιδιών αποτυπώθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε 2 παρεμβάσεις μου, στο ραδιόφωνο (STAR FM Κεντρικής Ελλάδας: https://tinyurl.com/hy5a4y7r - και Sputnik: https://tinyurl.com/xtsc5fh7).

Σήμερα, ΖΩΝΤΑΝΑ στην ΕΡΤ OPEN θα έχω μια εφ’ όλης της ύλης 2ωρη συζήτηση (4:00 έως 6:00) με το Nikos Simos.

Αναμένω μια υψηλού επιπέδου συζήτηση, γνωρίζοντας το ύφος και ήθος του οικοδεσπότη.

ΖΩΝΤΑΝΑ ΕΔΩ: http://radio.ertopen.com/erasport

[----->]

Ανοιχτή Συνέλευση της Πρωτοβουλίας Δράσης ενάντια στον υποχρεωτικό εμβολιασμό και τα κατασταλτικά μέτρα

 

 Συγκροτήθηκε "Πρωτοβουλία Δράσης ενάντια στον υποχρεωτικό εμβολιασμό και τα κατασταλτικά μέτρα" και καλεί σε Ανοιχτή Συνέλευση Τρίτη 21 Σεπτέμβρη στις 7.00 μ.μ. στο Πάρκο Ναυαρίνου  (Ζωοδόχου Πηγής & Ναυαρίνου, Εξάρχεια….. είσοδος από Ζωοδόχου Πηγής).


Το κείμενο της "Πρωτοβουλίας....":


ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ - ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ

– ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

ο εμβολιασμός είναι προσωπική επιλογή, δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικός

Η κυβέρνηση και ο κρατικός μηχανισμός προσπαθώντας να κρύψουν τις ευθύνες τους για την τραγική και τραγελαφική διαχείριση της υγειονομικής κρίσης του COVID-19, έχουν σηκώσει την παντιέρα της "ατομικής ευθύνης" και της "αντικοινωνικής συμπεριφοράς των ανεμβολίαστων". Ιδιαίτερα τώρα που υπάρχει κίνδυνος να αυξηθούν εκ νέου τα κρούσματα, οι κυβερνώντες χρειάζονται έναν αποδιοπομπαίο τράγο. Τους μήνες που πέρασαν οι φταίχτες ήταν η νεολαία που δεν συμμορφωνόταν, οι διαδηλωτές, οι μετανάστες που κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτα κοκ. Τώρα οι φταίχτες είναι οι ανεμβολίαστοι ενώ τα καλοταϊσμένα ΜΜΕ σιγοντάρουν από κοντά.

Ο υποχρεωτικός εμβολιασμός έρχεται σαν συνέχεια της κατασταλτικής πολιτικής της γενικευμένης καραντίνας και του lockdown. Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας – συναθροίσεων - συγκεντρώσεων, τα "εξοδόχαρτα"/SMS, η «ψηφιοποίηση» της εκπαίδευσης, τα πρόστιμα, δεν εξυπηρετούν κανέναν απολύτως υγειονομικό σκοπό. Εδώ και ενάμιση χρόνο με αφορμή τον κορονοϊό επιχειρείται η τρομοκράτηση και υποταγή των εργαζομένων και της νεολαίας, καθώς και το χτύπημα των ταξικών / κοινωνικών αγώνων.

Φυσικό επακόλουθο, η παραπέρα διάλυση των κοινωνικών δομών και υπηρεσιών. Η κυβέρνηση δύο χρόνια τώρα υποβαθμίζει και ερημώνει την δημόσια υγεία, την ίδια ώρα που αγοράζει RAFALE και νέο εξοπλισμό για την αστυνομία.

Όπως μας είχε προϊδεάσει από τον Νοέμβρη του 2020, τα παίζει όλα για όλα στην "πανάκεια" του εμβολίου (!) και στο να βοηθήσει τον ιδιωτικό τομέα υγείας να αυξήσει τα υπερκέρδη του.

Ποιες πολιτικές θα εφαρμοστούν σε μια πιθανή εκ νέου έξαρση εξάπλωσης του COVID-19 και των μεταλλάξεων; Και πάλι: νέες εξωφρενικές απαγορεύσεις, περιορισμοί, πρόστιμα, αντεργατικά μέτρα και νομοσχέδια, αφαίρεση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, στιγματισμό και μετακύλιση της ευθύνης σε κοινωνικές κατηγορίες (πρώτα και κύρια στους δαιμονοποιημένους ανεμβολίαστους);

Δεν χαριζόμαστε σε τίποτα στην άθλια εξουσία του κράτους και των κυβερνώντων. Απαιτούμε όσα μας ανήκουν σε υγεία, οικονομία, εργασία, παιδεία, κοινωνική προστασία, περιβάλλον, δημοκρατικές ελευθερίες.

Να διευρυνθεί άμεσα η περίθαλψη – πρόνοια στους υπερήλικες και στις ευπαθείς ομάδες με βαριά υποκείμενα νοσήματα και να δοθούν χρήματα για διορισμούς εκπαιδευτικών, προσλήψεις γιατρών, για νέες νοσοκομειακές μονάδες και σχολικά κτίρια, για πύκνωση των συγκοινωνιών με νέα λεωφορεία, για οικονομική στήριξη σε ανέργους και οικονομικά ασθενέστερους.

Να σταματήσουν οι απολύσεις και οι αυθαιρεσίες σε βάρος εργαζόμενων, που δεν θέλουν να εμβολιαστούν. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να λογαριαστεί ως μειονέκτημα το «ανεμβολίαστος», για όποιον αναζητά εργασία και απευθύνεται σε εταιρείες που ψάχνουν προσωπικό.

Ο εμβολιασμός είναι προσωπική επιλογή. Κάθε εργαζόμενος, κάθε πολίτης πρέπει να έχει την δυνατότητα -αν το επιλέξει- να εμβολιαστεί άμεσα και με ασφάλεια. Αλλά και κάθε εργαζόμενος και πολίτης έχει το δικαίωμα να επιλέξει να μην εμβολιαστεί. Η επιλογή του καθενός δεν προσφέρεται για μπόνους ή κυρώσεις, για προνόμια ή διακρίσεις. Η επιλογή όσων δεν θα εμβολιαστούν, δεν μπορεί να γίνεται η αφορμή για καταναγκασμούς, δεν μπορεί να έχει τιμωρητικές επιπτώσεις.

Το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, χωρίς καμία ταλάντευση, πρέπει να υπερασπιστεί τους/τις συναδέλφους που επιλέγουν να μην εμβολιαστούν. Πρέπει να τους υπερασπίσει σεβόμενο την επιλογή τους. Η υπεράσπισή τους είναι υπόθεση του ταξικού κινήματος και όχι των ακροδεξιών, των παρεκκλησιαστικών οργανώσεων, της μαύρης φασιστικής αντίδρασης.

Παλεύουμε:

-   ενάντια σε νέα γενικευμένη ή μερική καραντίνα, καθώς και στους αντίστοιχους περιορισμούς κυκλοφορίας – συναθροίσεων.

-  κόντρα στην επιδίωξη για αποπροσανατολισμό και διχασμό, κόντρα στις κυρώσεις σε βάρος των ανεμβολίαστων εργαζόμενων και κάθε ανθρώπου

-   κόντρα στην εγκαθίδρυση μιας κοινωνίας χαφιεδισμού και γενικευμένου αστυνομικού ελέγχου

-   για να υπερασπίσουμε κάθε πολίτη, κάθε άνθρωπο που θα γίνει προσπάθεια να δεχτεί στιγματισμό, πίεση, δίωξη για την προσωπική του επιλογή

-   για να καταδείξουμε τον πραγματικό ένοχο: το κράτος, τους κυβερνώντες και τις αντιλαϊκές και αντικοινωνικές πολιτικές τους

- ενάντια στην ΜΜΕ-δικτατορία των δήθεν «ειδικών» που έχει εγκαθιδρυθεί στην δημόσια συζήτηση και την δημόσια ζωή και τη στοχοποίηση των διαφορετικών απόψεων ή προσεγγίσεων στο θέμα της αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης.

Απαιτούμε:

-   Να καταργηθεί ο νόμος για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Να ανακληθούν όσες απολύσεις και αναστολές εργασίας έγιναν με αυτό το πρόσχημα.

- Κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού. Καμία παραβίαση του ιατρικού απορρήτου.

-   Δωρεάν τεστ για όλους (εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους). Τα τεστ είναι μέσο έγκαιρης διάγνωσης και  προστασίας και όχι μέσο τιμωρίας

-   Εργαζόμενος που θα μπει σε προληπτική καραντίνα, να μην οφείλει αναπλήρωση των ημερών καραντίνας

-   Να μην αφαιρούνται ημέρες από την κανονική άδεια του εργαζόμενου / γονέα που θα χρειαστεί να πάρει άδεια ειδικού σκοπού (αν τα παιδιά σταματήσουν να πηγαίνουν στο σχολείο)

-   Κάτω ο αντεργατικός - αντισυνδικαλιστικός νόμος Χατζηδάκη που ψηφίστηκε το καλοκαίρι. Όχι στο νέο αντι-ασφαλιστικό τερατούργημα που αφορά την Επικουρική Ασφάλιση

-   Όχι διακρίσεις στην πρόσβαση σε δημόσια θεάματα, δημόσιες συναθροίσεις και κλειστούς χώρους (εμπορικά καταστήματα, μαγαζιά εστίασης κ.ά.). Να ισχύει και για τους ανεμβολίαστους ό,τι ισχύει για τους εμβολιασμένους.

-   Να καταργηθούν οι νόμοι περιορισμού των διαδηλώσεων – συναθροίσεων – απεργιών.

-   Να διαγραφούν τα πρόστιμα.

-   Να καταργηθεί η πανεπιστημιακή αστυνομία. Κανένας «υγειονομικός έλεγχος» για την φυσική πρόσβαση σε Πανεπιστημιακό χώρο.

-   Αποσυμφόρηση στις φυλακές και τα προσφυγικά camp.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους/ες και όλους τους πολίτες σε κοινή δράση πέρα από τους φτιαχτούς υγειονομικούς ή άλλου είδους διαχωρισμούς, για την υπεράσπιση των εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων μας.

Για επικοινωνία: oxikatastaltikametra@gmail.com

Σειρά ερωτημάτων από υγειονομικούς του Ρεθύμνου

 

Μια σειρά από ερωτήματα θέτουν υγειονομικοί του Ρεθύμνου που τάσσονται κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού για τον κορωνοϊό.

 

Παραθέτοντας συμπεράσματα επιστημονικής μελέτης, αναρωτιούνται “ποια είναι εκείνα τα έγκυρα ιατρικά και επιδημιολογικά πορίσματα που τεκμηριώνουν επιστημονικά ότι οι μη εμβολιασμένοι υγειονομικοί είναι επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία ώστε να αναστέλλονται υποχρεωτικά τα καθήκοντά τους, να περιορίζονται οι δημοκρατικές ελευθερίες τους, να θίγονται τα εργασιακά τους δικαιώματα”.

Στο κείμενό τους αναφέρουν μεταξύ άλλων πως ο εμβολιασμός δεν σταματά τη μόλυνση και τη μετάδοση αλλά μειώνει τον κίνδυνο σοβαρής νόσου και θανάτου και πως οι πλήρως εμβολιασμένοι μεταφέρουν το ίδιο ιικό φορτίο με τους μη εμβολιασμένους, αν προσβληθούν από την παραλλαγή δέλτα.

Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα στις 12 το μεσημέρι οι υγειονομικοί καλούν σε ενημέρωση- συζήτηση στον εξωτερικό χώρο του νοσοκομείου σχετικά με την υποχρεωτικότητα.

Αναλυτικά:

“Σύμφωνα με την απόφαση που μας επιδόθηκε την 1η του Σεπτέμβρη αναστέλλονται

τα καθήκοντά μας για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας καθώς

δεν είχαμε λάβει έως τότε την πρώτη ή την μοναδική δόση εμβολιασμού κατά του

κορωνοϊού Covid-19.

Αμφισβητούμε τους λόγους αυτούς καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της

μελέτης με τίτλο «Οι πλήρως εμβολιασμένοι μεταφέρουν όμοιο ιικό φορτίο της

παραλλαγής δέλτα με μη εμβολιασμένους » που δημοσιεύθηκε στις 19 Αυγούστου

στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό "British Medical Journal"

(https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2074), συμπεραίνονται μεταξύ άλλων τα

εξής:

• Αν και με τον πλήρη εμβολιασμό έναντι του ιού covid-19 ο κίνδυνος νόσησης

είναι μικρότερος, ένα άτομο μόλις προσβληθεί από την παραλλαγή δέλτα φέρει

όμοιο ιικό φορτίο με τους μη εμβολιασμένους ανθρώπους.

• Ο εμβολιασμός δεν σταματάει τη μόλυνση και τη μετάδοση, αλλά συμβάλλει

στην μείωση του κινδύνου σοβαρής νόσου και θανάτου.

• Μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από τη χρήση των εμβολίων των Pfizer#BioNTech και Oxford-AstraZeneca, παρατηρείται μείωση των αντισωμάτων, άρα

και μειωμένη προστασία των εμβολιασθέντων.

Επαναλαμβάνουμε:

Ο ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Εάν λάβουμε υπόψη ότι :

• Τα μέχρι σήμερα τηρούμενα εκ μέρους του υγειονομικού προσωπικού μέτρα,

για την διασφάλιση της μη μετάδοσης της νόσου, χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς

από το εν λόγω προσωπικό. ΔΕΝ έχει καταγραφεί περιστατικό μόλυνσης πολίτη

απο υγειονομικούς.

• Έχουν παρέλθει τουλάχιστον έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωση του πλήρη

εμβολιασμού του υγειονομικού προσωπικού της χώρας. Πόσο προστατευμένοι

είναι οι συνάδελφοι;

Εξαγγέλθηκε μόλις χθες ότι οι υπό αναστολή υγειονομικοί θα επιστρέφουν στη

θέση τους άμεσα μετά από την χορήγηση της 1ης δόσης του εμβολίου . Τί

ποσοστό αντισωμάτων θα έχουν αναπτύξει μεσά σε μία (1) ημέρα όταν οι

σχετικές μελέτες αναφέρουν, οτι αποκτούν την επιδιωκώμενη ανοσία δύο (2)

εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση του εμβολιασμού τους;

ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ

Ποια είναι εκείνα τα έγκυρα ιατρικά και επιδημιολογικά πορίσματα που

τεκμηριώνουν επιστημονικά ότι οι μη εμβολιασμένοι υγειονομικοί είναι επικίνδυνοι

για τη δημόσια υγεία ώστε:

• Να αναστέλλονται υποχρεωτικά τα καθήκοντά τους;

• Να θίγονται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματά τους;

• Να περιορίζονται οι δημοκρατικές ελευθερίες τους;

• Να καταργούνται τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της

αξιοπρέπειας, του αυτοκαθορισμού, της αυτοδιάθεσης και της ανάπτυξης της

προσωπικότητας μέσα από την εργασία τους;

ΚΑΛΟΥΜΕ

Τους Συναδέλφους μας να εμποδίσουμε συλλογικά την παράδοση του δημοσίου τομέα

της Υγείας στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Τους Συμπολίτες μας να αντιμετωπίσουμε αλληλέγγυα ένα πρόβλημα Δημόσιας

Υγείας…. ένα πρόβλημα Δημοκρατίας….

Με συγκίνηση,

Οι έως 31 Αυγούστου 2021 Ήρωες της Δημόσιας Υγείας και από 1 Σεπτεμβρίου 2021

Επικίνδυνοι για τη Δημόσια Υγεία.

 

ΛΕΜΕ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΛΕΜΕ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΒΙΑΣΜΟ

ΛΕΜΕ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΙΧΑΣΜΟ

 

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΙ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ”