- Δεν είναι καν διαχειριστικός, γιατί και η διαχείριση, περιέχει ένα επίπεδο πολιτικών αποφάσεων. Ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Αττικής για το 2016 είναι η επιτομή της διεκπεραίωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών που επιβάλλει ο Καλλικράτης. Και σιωπά, ακόμη και για την ανάγκη κατάργησής του.
-Στο ΠΣ Αττικής δεν ήρθε ποτέ η ΜΠΕ για τον Αποτεφρωτήρα των Τοξικών και Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων που λειτουργεί στη Φυλή. Και πώς να έρθει; Ο Αποτεφρωτήρας δεν διαθέτει καν τοπογραφικό διάγραμμα. Όμως αυτό δεν εμπόδισε τις αρμόδιες υπηρεσίες να επεκτείνουν την άδεια λειτουργίας του μέχρι το 2025.
-Στο ΠΣ Αττικής δεν ήρθε ποτέ Μελέτη για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ Φυλής. Του χώρου δηλ. που δέχεται 6.000 τόνους απορριμμάτων την ημέρα.
-Στο ΠΣ Αττικής δεν ήρθε ποτέ η ΜΠΕ για το ΧΥΤΑ Γραμματικού. Ένας ΧΥΤΑ που κατασκευάζεται κατά παράβαση των όρων της επιστήμης και της τεχνικής. Συγχρόνως διαδίδεται από τη διοίκηση της Περιφέρειας ότι δεν θα γίνει ΧΥΤΑ, αλλά ΧΥΤΥ -θα δέχεται δηλαδή υπόλειμμα και όχι απορρίμματα. Αλήθεια, τι σημαίνει «υπόλειμμα», όταν η ανακύκλωση στην Αττική βρίσκεται στο 5%;
-Δεν ήρθε ακόμη η μελέτη για το γήπεδο της ΑΕΚ, ενώ η Δικέφαλος ΑΕ απαιτεί την κατασκευή του με χρήση μέρους τους Άλσους Φιλαδέλφειας, που εκτός των άλλων σημαίνει και υπογειοποίηση των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου και Φωκών για την κατασκευή πάρκινγκ VIP του νέου γηπέδου, καταστροφή του προσφυγικού οικισμού και μετατόπιση του κέντρου της πόλης! Η μελέτη για την υπογειοποίηση των 2 κεντρικών δρόμων της Ν. Φιλαδέλφειας σημαίνει επιπλέον 15.000.000 ευρώ, που θα τα επωμιστεί η Περιφέρεια.
Κι όμως, στον προτεινόμενο προϋπολογισμό, που τηρεί όλες τις μνημονιακές δεσμεύσεις για μείωση δαπανών και τη διατήρηση πιστωτικού υπολοίπου, περιλαμβάνονται τα σκανδαλώδη ποσά των 20.000.000 ευρώ για την Δικέφαλος ΑΕ, τα 7.000.000 ευρώ για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός, τα σχεδόν 4.000.000 ευρώ (διπλασιασμός από το 2015) για τον ΧΥΤΑ Γραμματικού.
Γνωρίζουμε ότι καμιά ουσιαστική αναμόρφωση δεν έγινε. Οι μόνες αποφάσεις που υλοποιήθηκαν ήταν για τις μεταφορές των μαθητών, τις κουνουποκτονίες και τη γραφική ύλη και άλλα αναλώσιμα που χρησιμοποιούν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας.
-Θέτουμε στην κρίση των πολιτών την απόφαση, κατά πλειοψηφία, του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, να μεταφερθούν τα διαθέσιμα της Περιφέρειας από διάφορους λογαριασμούς, στην Τράπεζα της Ελλάδος, με την αιτιολογία του μεγαλύτερου επιτοκίου των καταθέσεων. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε ότι οι καταθέσεις της περιφέρειας απέδωσαν τόκους 8 εκ. ευρώ (στον προϋπολογισμό, βέβαια, αναγράφονται περίπου 5 εκ…). Ρωτάμε: Από πότε συγκεντρώνουμε φόρους, τέλη και πρόστιμα για να τα τοκίζουμε; Από πότε τα έσοδα ενός θεσμού της Αυτοδιοίκησης γίνονται τοκοφόρες καταθέσεις;
-Ρωτάμε: γιατί η Δύναμη Ζωής, σε αντίθεση με το πρόγραμμα που πρότεινε στους πολίτες της Αττικής, αποδέχεται αδιαμαρτύρητα το καθεστώς του Καλλικράτη που έχει δημιουργήσει τη θέση του Περιφερειάρχη, ως απόλυτου άρχοντα, αφού το ίδιο πρόσωπο είναι επικεφαλής της Περιφερειακής Διοίκησης, του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου (διαχείριση απορριμμάτων) και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης;
-Επίσης, ενώ συμβαίνουν αυτά, ως αποτέλεσμα της οικονομικής ασφυξίας, ιδιωτικοποείται από την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση η αποκομιδή των απορριμμάτων καθώς και η ανακύκλωση. Φαίνεται με κάποιον τρόπο στον προϋπολογισμό του 2016 ο «δημόσιος χαρακτήρας της ανακύκλωσης» που διατείνεται η διοικούσα παράταξη ότι εξασφαλίζει ο ΠΕΣΔΑ που ψήφισε;
Με δύο μόνο νούμερα φαίνεται όλη η αλήθεια για τον προϋπολογισμό του 2016:
Εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχουν δυνατότητες για μια άλλη πορεία στην Περιφέρεια Αττικής. Μια διαφορετική λειτουργία, πιο διαφανής, πιο δημοκρατική, πιο συμμετοχική. Υπάρχει δυνατότητα για έργο που θα ακουμπάει τις ανάγκες των πολιτών.
Πιστεύουμε ότι χρειάζεται μια ολική ανακατεύθυνση. Έτσι προτείνουμε:
3. Εκπόνηση αντιπλημμυρικού σχεδίου για την Αττική, όπου θα φαίνεται ο επιμερισμός στους δήμους. Ενοποίηση των έργων και νομοθετική ρύθμιση για να μην εμπλέκονται διάφορες υπηρεσίες στο ίδιο έργο.
4. Εκπόνηση σχεδίου για τον περιορισμό της μόλυνσης από την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
5. Ενημέρωση του ΠΣ για τη διεύθυνση του συστήματος κυκλοφορίας, των φωτεινών σηματοδοτών και των οδικών ρυθμίσεων με σκοπό την εκπόνηση σχεδίου για τον περιορισμό των ατυχημάτων.
6. Εκπόνηση σχεδίου για την Οικονομική Ανάπτυξη της Αττικής, σε 3 άξονες:
Β. Διαχείριση, διαλογή ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών, από τα απορρίμματα. Οι 6.000 τόνοι σκουπιδιών την ημέρα, μπορούν να γίνουν η βάση ενός κλάδου οικονομίας για την παραγωγή νέων υλικών, που για πρώτη φορά θα είναι μια συντονισμένη προσπάθεια της Περιφέρειας με τους δήμους της Αττικής.
Γ. Εναλλακτικός, μικρής κλίμακας τουρισμός, που θα βάζει φρένο στις φαραωνικές ιδιωτικές εγκαταστάσεις ξενοδοχειακών καταλυμάτων στις παραλίες της Αττικής.
Με όλα τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι θεωρούμε τον προτεινόμενο προϋπολογισμό σε λάθος κατεύθυνση, σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων αλλά και της Αττικής και γι’ αυτό τον καταψηφίζουμε.
[--->]