14 χρόνια πέρασαν από το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας
και κάθε μέρα που περνάει εμείς οι εργαζόμενοι σε αυτή αισθανόμαστε όλο και πιο
δικαιωμένοι για τα όσα υποστηρίζαμε.
Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνουν και καταγγέλλουν και σε σχετική
ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας
μεταξύ άλλων μετά την “επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση” της Ο.Α. τα 700.000.000 euro
του υπερατλαντικού δικτύου τα μοιράστηκαν οι τρεις αεροπορικές συμμαχίες με την
μερίδα του λέοντος να τα παίρνει η συμμαχία της Lufthansa.
Την εσωτερική αγορά την μοιραστήκαν 3 ελληνικές αεροπορικές
εταιρίες εκ των οποίων έμεινε σχεδόν μία (Aegean) και μια 1 ξένη, με απόλυτο
και υποδειγματικό τρόπο καθώς «φαίνεται» ότι υπάρχει ανταγωνισμός και με σχεδόν
όλες τις δράσεις τους να είναι επιδοτούμενες από το κράτος.
Οι άγονες γραμμές από 12 έγιναν 38 και από 22.000.000 Euro που
στοίχιζαν επί της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας τώρα στοιχίζουν 180.000.000
Euro και χωρίς να γίνονται αεροδιακομιδές ασθενών και χωρίς τις δωρεάν κρατικές
αποστολές.
Αυτή η μεγάλη ιδιωτικοποίηση, καταγγέλλουν, μας στοιχίζει γύρω
στα 250.000.000 Euro. "Δηλαδή έκλεισαν την Ολυμπιακή που ήταν κερδοφόρα
για να πληρώνουμε στους ημέτερους 250.000.000 Euro!!! Mπράβο τους !!!!"
γράφουν χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά το δελτίο Τύπου
Κάθε μέρα που περνά τα τελευταία έξη χρόνια μας δικαιώνει για
τις καταγγελίες που κάναμε ότι το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας ήταν
στημένο και χρειάζεται εισαγγελική παρέμβαση.
Όπως όλοι θυμόμαστε το moto της εποχής του σωτηρίου έτους 2008
ήταν «ότι η Ο.Α. είναι μια κρατικοδίαιτη εταιρία που πληρώνει ο
Ελληνικός Λαός και όταν θα έκλεινε θα κάναμε 30 νοσοκομεία, 200 σχολεία, μέχρι
ότι κάθε μέλος κάθε ελληνικής οικογένειας θα εισέπραττε 600 Eurο μας έλεγε ο
ΣΤΕΦ. ΜΑΝΟΣ !!!».
Για να επιτύχει το
κλείσιμο της Ο.Α. το κράτος χρησιμοποίησε μια καταδικαστική απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου που η Ο.Α.
δικάστηκε ΕΡΗΜΗΝ, διότι το ίδιο το κράτος είχε δώσει εντολή να μην παρευρεθεί η
εταιρία στο δικαστήριο.
Ασχέτως αν ένα χρόνο μετά το ξεπούλημα της Ο.Α. το δημόσιο την
εκπροσώπησε για να πληρώσει τα πρόστιμα που της είχαν επιβληθεί.
Το ευρωπαϊκό δικαστήριο μάλιστα άλλαξε την απόφαση του και
δικαίωσε την Ο.Α. όταν του προσκομίστηκαν τα πραγματικά στοιχεία της εταιρίας.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα πραγματικά στοιχεία της
εταιρίας αρχικά δεν είχαν προσκομιστεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο με εντολή της
τότε Διοίκησης του Υπουργείου Μεταφορών
(να σας θυμίσουμε ότι την καταγγελία στο ευρωπαϊκό δικαστήριο την είχε
κάνει η αεροπορική εταιρία που τελικά
απέκτησε μεγάλο κύκλο εργασιών της Ο Α ).
Το αληθινό χρηματικό ποσό που πήρε το δημόσιο από αυτή την
ιδιωτικοποίηση είναι πολύ δύσκολο να το μάθουμε μιας και μέχρι σήμερα δεν έχει
τελειώσει η εκκαθάριση και υπάρχουν δικαστήρια σε εξέλιξη. Όπως επίσης ξέρουμε
ότι η Ο.Α. δεν μπορεί να «κλείσει» σαν εταιρία εξαιτίας της Σύμβασης του Α ΩΝΑΣΗ με το δημόσιο.
Οι 4000 εργαζόμενοι της Ο.Α. απολύθηκαν όλοι. Δυστυχώς μέχρι
σήμερα οι μισοί από αυτούς δεν έχουν εισπράξει ούτε την νόμιμη αποζημίωση απόλυσης
παρόλο που έχουν δικαιωθεί ακόμα και στα δικαστήρια. Και το χειρότερο
είναι ότι έχουν κατασυκοφαντηθεί από κάθε πολιτικό ανθρωπάκι μεγάλου ή μικρού
βεληνεκούς.
Να δούμε όμως αυτός ο Άθλος τι έχει κάνει στη ελληνική αγορά
των Αερομεταφορών και στην Οικονομία γενικότερα.
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ είχε κύκλο εργασιών δηλαδή
εισέπραττε 1.200.000.000 Euro το χρόνο
και επιδοτείτο για 12 «άγονες γραμμές» με 22.000.000 Euro όπως προκύπτει από
τους ισολογισμούς και τους κωδικούς του προϋπολογισμού του Ελληνικού Κράτους.
Εδώ πρέπει να αναφερθούν και τα εξής:
1. Ότι η επιδότηση της Ο.Α. ξεκίνησε το 2004, παλαιότερα δεν επιδοτούνταν ούτε με μια
δραχμή ενώ εκτελούσε τις πτήσεις των «άγονων γραμμών».
2. Η Ο.Α. έκανε δωρεάν το σύνολο των κρατικών αποστολών σε όλο
τον κόσμο.
3. Η Ο.Α. δεν πληρώνονταν για τα εισιτήρια των Ευρωβουλευτών
και όχι μόνο αυτών από και προς το Ευρωκοινοβούλιο.
4. Επίσης η Ο.Α. έκανε δωρεάν το σύνολο των αεροδιακομιδών σε
Ελλάδα και εξωτερικό και
5. Επωμίστηκε όλο το κόστος της μεταφοράς της στο Ελευθέριος
Βενιζέλος με κόστος πάνω από 200.000.000
euro.
Μετά την “επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση” της Ο.Α. τα 700.000.000 euro του υπερατλαντικού
δικτύου τα μοιράστηκαν οι τρεις συμμαχίες με την μερίδα του λέοντος να τα
παίρνει η συμμαχία της Lufthansa.
Την εσωτερική αγορά την μοιραστήκαν 4 ελληνικές αεροπορικές
εταιρίες και μια 1 ξένη, με απόλυτο και υποδειγματικό τρόπο καθώς «φαίνεται»
ότι υπάρχει ανταγωνισμός και με σχεδόν όλες τις δράσεις τους να είναι επιδοτούμενες από το κράτος.
Οι άγονες γραμμές από 12 έγιναν 38 και από 22.000.000 Euro που στοίχιζαν επί της
κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας τώρα στοιχίζουν
180.000.000 Euro και χωρίς να γίνονται αεροδιακομιδές ασθενών και χωρίς
τις δωρεάν κρατικές αποστολές.
ΑΥΤΗ η μεγάλη ιδιωτικοποίηση μας στοιχίζει γύρω στα
250.000.000 Euro. Δηλαδή έκλεισαν την Ολυμπιακή που ήταν κερδοφόρα για να
πληρώνουμε στους ημέτερους 250.000.000 Euro!!! Mπράβο τους !!!!
Θα πρέπει ακόμη να πούμε ότι η Ο.Α. σαν βασικός παίκτης στην
ελληνική αγορά ήταν αυτή που πίεζε τις τιμές προς τα κάτω τόσο στις
προγραμματισμένες πτήσεις όσο και τις τσάρτερ και για αυτό ήθελαν να την
κλείσουν οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές (χαρακτηριστική η δήλωση του αντιπρόεδρου
της Lufthansa ένα έτος πριν το κλείσιμο της Ο.Α.)
Κοιτάζοντας προσεκτικά και άλλους τομείς της οικονομίας που
έχει η ιδιωτική πρωτοβουλία τον έλεγχο παρατηρούμε ότι όλες οι εταιρείες θέλουν
:
1. να έχουν το κράτος πελάτη
2. να έχουν δωρεάν εργαζόμενους μέσω του Ο Α Ε Δ
3. να έχουν ενταχτεί σε
κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ
4. να έχουν ειδικές διευκολύνσεις σε θέματα φορολογίας μισθοδοσίας και ασφάλισης εργαζόμενων.
Όποιος Επενδύτης δεν τα έχει αυτά μετακομίζει στο εξωτερικό
και μετά φέρνει τα προϊόντα του να τ’ αγοράσουν οι έλληνες εργαζόμενοι
Έτσι έχουν τα πράγματα σήμερα 12 χρόνια μετά την
ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που ξεπουλήθηκε για να μην πληρώνει το κράτος…
…και πληρώνει την ιδιωτική πρωτοβουλία 250 εκατ. δηλαδή πάνω
από μισό εκατομμύριο την ημέρα και πρόσφατα χρηματοδότησε την AEGEAN με 120
εκατομμύρια ευρώ.
Εμείς θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε και να λέμε την αλήθεια
κόντρα στα σημεία των καιρών γιατί όπως
λέει ο ποιητής « Με τον καιρό να ’ναι κόντρα, έχει τιμή σαν πετάς».
[---->]