[ΠΑΡΤΕ ΤΙΣ ΧΑΝΤΡΕΣ ΣΑΣ, ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ]

Υπάρχουν (όλο και πιο συχνά στις μέρες μας) στιγμές, που νοιώθεις εντελώς αδύναμος μπροστά στο μέγεθος της (δυστυχώς απροκάλυπτης) υποκρισίας των πολιτικών και των υπαλλήλων τους. 

Σκέπτονται και ενεργούν με τρόπο, που υπερβαίνει κατά πολύ την συνήθη υποψία πως υποκρίνονται. Οι σκέψεις και τα έργα τους είναι τόσο εμφανώς παράδοξα, αναντίστοιχα, άσχετα, με την πραγματικότητα, ώστε αρχίζουν να συνωστίζονται στο μυαλό σου πολλές άλλες υποθέσεις σχετικά με την πηγή τους.

Σκέφτονται και πράττουν από άγνοια, ερασιτεχνισμό, ηλιθιότητα, αφέλεια; Εννοείται πως όλα εξαρτώνται από την ειλικρίνεια, που πιστεύεις πως διαθέτουν. Και επίσης από το πόσο ηλίθιο ή αφελή σε θεωρούν.

Προσωπικά και με το χέρι στην καρδιά, δεν ξέρω τι ακριβώς τους συμβαίνει. Ή μάλλον, δεν μπορώ να αποφασίσω, διότι κάθε φορά που επιχειρώ να επιστρατεύσω τα εργαλεία μου, γίνεται μέσα στο κεφάλι μου ένα οχληρό συνέδριο γαλλικής φιλοσοφίας του 2ου μισού του 20ου αιώνα, όπου οι Γάλλοι φιλόσοφοι έχουν ζητήσει να αντικατασταθεί το τραπέζι των συζητήσεων με οδόφραγμα (αλλά τα γεύματα να παραμείνουν gourmet). 

Μπορεί να συμβαίνουν όλα μαζί. Μπορεί οι πολιτικοί και οι υπάλληλοί τους να είναι και υποκριτές και αμαθείς και ερασιτέχνες και ηλίθιοι και αφελείς… Έτσι κι αλλιώς είναι γνωστό πως δεν ανήκουν δα στους αξιολογότερους ανθρώπους.

Φτάνει με τις φιλοσοφικές σκέψεις. Κατευθείαν στο συμβάν που τις προκάλεσε.

Βροχή άρχισαν να πέφτουν οι καταγγελίες για άσκηση βίας στον καλλιτεχνικό χώρο.  Αναμενόμενο, μετά το θάρρος με το οποίο πρόσωπα του αθλητισμού αποφάσισαν να εκθέσουν τους βασανιστές τους δημόσια και να ευαισθητοποιήσουν μια κοινωνία που συμπαθεί τους βάρβαρους αυτοματισμούς, επειδή είναι στατική, γυρίζει γύρω από την επίμοχθη κάλυψη βασικών αναγκών τα τελευταία 200 χρόνια (το λιγότερο).

Πετάγεται τότε το Υπουργείο Πολιτισμού, «αρωγός» (λες και βοήθησε ποτέ κανέναν εκτός από τον εαυτό του), με ανά χείρας την λύση:  Κώδικα Δεοντολογίας για όλους τους κρατικούς καλλιτεχνικούς φορείς και τις εκπαιδευτικές δομές, αλλά και έναρξη διαβούλευσης με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και τους θεατρικούς παραγωγούς.

Ο σκοπός - σύμφωνα με την ανακοίνωσή του: Να σπάσει ο φαύλος κύκλος κάθε μορφής βίας και διάκρισης στους χώρους συλλογικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Εδώ, ο «φαύλος κύκλος» και το ρήμα «σπάσει» είναι απλά κούφιες, ρητορικές, εκφράσεις που προσποιούνται αποφασιστικότητα.

Ως γνωστόν, στην Ελλάδα η άσκηση ψυχολογικής και σωματικής βίας, σε οποιονδήποτε χώρο, για οποιονδήποτε λόγο και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, τιμωρείται από τον νόμο. Οπότε τι νόημα έχει ένας κώδικας δεοντολογίας, που θα λέει αυτό που ήδη λεν οι νόμοι; Θα τους κάνει μήπως πιο εφαρμόσιμους; Πώς; Όπως στους χώρους εργασίας (δημόσιους και ιδιωτικούς); Πρέπει να μην έχεις δουλέψει ποτέ στην ζωή σου (όπως οι περισσότεροι Έλληνες πολιτικοί και οι κατ’ επίφασιν εργαζόμενοι υπάλληλοί τους) για να μην ξέρεις πως οι περισσότεροι χώροι εργασίας είναι από πολύ καιρό ψυχικά -και συχνότατα σωματικά- κολαστήρια. Πρέπει να μην ξέρει κανείς τι είναι ανάγκη επιβίωσης (όπως οι περισσότεροι Έλληνες πολιτικοί και οι υπάλληλοί τους) για να νομίζει πως ένας κώδικας δεοντολογίας μπορεί να ρυθμίσει την κοινωνική ζωή. Και το Σύνταγμα ένας κώδικας δεοντολογίας είναι!

Τι σημαίνει, λοιπόν, αυτή η ανοησία που εξακόντισαν πάλι;

Σημαίνει απλά: «Πάρτε τις χάντρες σας, ιθαγενείς και παρατάτε μας ήσυχους!»

Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

Το εξοργιστικό είναι πως δεν τους ζήτησε κανείς τίποτα – καν χάντρες!

[------>]

Κυβέρνηση βασανιστών! – Nα μη γίνουν συνεργοί της οι γιατροί

 


Στην Εντατική του Νοσοκομείου Λαμίας, ο διευθυντής της οποίας έχει δηλώσει ότι θα προχωρήσει σε αναγκαστική σίτιση, ακόμη και με ακινητοποίηση, αν το κρίνει αναγκαίο, θέλουν να μεταφέρουν τον Δημήτρη Κουφοντίνα, ο οποίος διανύει σήμερα την 38η μέρα απεργία πείνας.

 

Η εξέλιξη αυτή προκύπτει από έγγραφη ενημέρωση που έκανε νωρίτερα σήμερα η συνήγορος του απεργού πείνας, Ιωάννα Κούρτοβικ. Σύμφωνα με την ενημέρωση, οι γιατροί της Παθολογικής Κλινικής δήλωσαν ότι έχουν επανειλημμένα ζητήσει την μεταφορά του απεργού πείνας σε ειδική μονάδα αλλά έπαιρναν την απάντηση ότι δεν είναι ακόμη αναγκαίο. Θυμίζουμε ότι την ανάγκη μεταφοράς του Δ. Κουφοντίνα σε ΜΑΦ, προκειμένου να παρακολουθείται στενά μέσω monitoring, τόνισαν σε χτεσινή τους ανακοίνωση και οι γιατροί της επιλογής του, που τον έχουν εξετάσει, Κατερίνα Ντουζέπη και Θοδωρής Ζδούκος, σημειώνοντας ότι «είναι αυτονόητο, πως κάθε ιατρική πράξη πρέπει να έχει τη συναίνεση του απεργού πείνας, όπως επιβάλλει η ιατρική δεοντολογία και ηθική (βλ. Διακήρυξη για τους Απεργούς Πείνας, της Παγκόσμιας Ενωσης Ιατρών)».

 

Aντί γι’ αυτό, όμως, αργά το βράδυ επικοινώνησε με τη συνήγορο του απεργού πείνας ο Διοικητής του Νοσοκομείου και δήλωσε ότι θα τον μεταφέρουν στην Εντατική. Οπως αναφέρει η συνήγορος, «ο Διοικητής του Νοσοκομείου επικοινώνησε μαζί μου αργά το βράδυ και μου δήλωσε ότι θα τον μεταφέρουν στην Εντατική. Φαινόταν ανήσυχος». Ενώ σχετικά με τη μεταφορά του απεργού πείνας στη ΜΕΘ, πέραν του κινδύνου έκθεσής του σε περισσότερες λοιμώξεις, αναφέρει ότι «ο Διευθυντής της ΜΕΘ μας έχει, σε προηγούμενο στάδιο, δηλώσει, ότι αν το κρίνει αναγκαίο θα προβεί σε αναγκαστική σίτιση, ακόμη και με ακινητοποίηση», θυμίζοντας ότι «υπάρχει από ημέρες εισαγγελική παραγγελία για οποιαδήποτε αναγκαία ενδεδειγμένη ιατρική ενέργεια». Ο διοικητής του νοσοκομείου δήλωσε στη συνήγορο ότι «σε κάθε περίπτωση, η ευθύνη περνάει στους γιατρούς της Εντατικής».

 

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η μεταφορά του απεργού πείνας στη ΜΕΘ δεν έχει γίνει ακόμα.

 

Η υποχρεωτική σίτιση, την οποία έχει δηλώσει ότι θα εφαρμόσει ο διευθυντής της ΜΕΘ, είναι βασανιστήριο. Βασανιστήριο που γνωρίζουμε ότι εφαρμόζεται στις ισραηλινές φυλακές ενάντια σε παλαιστίνιους πολιτικούς κρατούμενους που πραγματοποιούν απεργία πείνας, που εφαρμόστηκε στις τουρκικές φυλακές ενάντια σε επαναστάτες πολιτικούς κρατούμενους, στο κολαστήριο του Γκουαντανάμο ενάντια σε κρατούμενους που κατηγορήθηκαν για συμμετοχή στην Αλ Κάιντα, σε λατινοαμερικάνικα στρατιωτικοφασιστικά καθεστώτα.

 

Το βασανιστήριο αυτό δεν έχει ως στόχο τη διάσωση της ζωής του απεργού πείνας, αλλά την πρόκληση σ’ αυτόν όσο γίνεται περισσότερων και σοβαρότερων μόνιμων βλαβών, για να μην μπορέσει να χρησιμοποιήσει ξανά την απεργία πείνας ως μέσο πάλης.

 

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι ο ιθύνων νους πίσω απ’ αυτό. Κρύβεται πίσω από τη διοίκηση του Νοσοκομείου, η οποία θα κρυφτεί πίσω από τον διευθυντή της ΜΕΘ, ο οποίος έχει ταχθεί υπέρ της αναγκαστικής σίτισης, ακόμα και με καθήλωση. Είναι μια κυβέρνηση βασανιστών.

 

Επιτέλους, να πάρουν θέση τα συνδικαλιστικά όργανα των γιατρών

Ερχόμαστε ξανά στις τεράστιες ευθύνες των συνδικαλιστικών οργάνων των νοσοκομειακών γιατρών. Να μη γίνουν οι γιατροί εργαλεία στην κυβερνητική πολιτική βασανισμού του Δημήτρη Κουφοντίνα, γράφαμε προχθές, σημειώνοντας ότι ηΟΕΝΓΕ οφείλει να πάρει δημόσια θέση και όχι να σιωπά. Τους έχουμε ενημερώσει και προφορικά και γραπτά και τους έχουμε ζητήσει, όχι να εκφράσουν αλληλεγγύη στον απεργό πείνας Κουφοντίνα, αλλά να υπερασπιστούν την ιατρική δεοντολογία και ηθική, καθιστώντας σαφή τα πράγματα, για να μην εργαλειοποιήσει η κυβέρνηση τους γιατρούς ως συνεργούς στο βασανιστήριο του απεργού πείνας. Την ίδια υποχρέωση έχει και η Ενωση Ιατρών Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας Φθιώτιδας, αλλά και Ενώσεις όπως η ΕΙΝΑΠ που έχει αντιμετωπίσει αρκετές τέτοιες καταστάσεις στο παρελθόν.

 

Δεν είναι δυνατόν να παραβιάζονται οι στοιχειώδεις κανόνες ιατρικής δεοντολογίας και ηθικής, όπως κατ’ επανάληψη τους έχει διακηρύξει και επιβεβαιώσει η Παγκόσμια Ενωση Ιατρών. Δεν έχει καμιά σημασία τι κρίνουν οι γιατροί απαραίτητο από ιατρική άποψη, αλλά ποια είναι η βούληση του απεργού πείνας, ο οποίος δεν επιτρέπεται να αντιμετωπίζεται σαν ένας συνηθισμένος ασθενής, αλλά ως ένας άνθρωπος που χρησιμοποιεί αυτό το έσχατο μέσο πάλης, γιατί δε διαθέτει κανένα άλλο. Ο κρατούμενος, όπως και κάθε άνθρωπος, έχει δικαίωμα να ορίζει το σώμα του. Δε στερείται αυτού του δικαιώματός του. Ο απεργός πείνας κρατούμενος πρέπει να αποφασίζει μόνος του για το σώμα του. Οι γιατροί οφείλουν να τον ενημερώνουν και από εκεί και πέρα να σέβονται ευλαβικά τη βούλησή του.

 

«Η απώλεια της νοητικής ικανότητας δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοηθεί η πρότερη άρνηση θεραπείας του ατόμου, συμπεριλαμβανομένης και της τεχνητής τροφής», αναφέρει η Διακήρυξη για τους απεργούς πείνας, της Παγκόσμιας Ενωσης Ιατρών, η οποία επίσης τονίζει: «Είναι περισσότερο ηθικό να επιτρέψεις σε έναν αποφασισμένο απεργό πείνας να πεθάνει με αξιοπρέπεια παρά να υποβάλλεις αυτό το πρόσωπο σε επανειλημμένες ιατρικές παρεμβάσεις ενάντια στην θέλησή του/της».

 

Το 2014, στη διάρκεια της απεργίας πείνας του Νίκου Ρωμανού, η ΕΙΝΑΠ ανακοίνωνε:

 

«Η ΕΙΝΑΠ εκφράζοντας το ιατρικό λειτούργημα δηλώνει ότι:

 

Το δικαίωμα στη ζωή είναι κορυφαίο ατομικό δικαίωμα και κανένας γιατρός δε δικαιούται, σύμφωνα με τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας, να ενεργεί αντίθετα στη βούληση του ασθενούς.

 

Η πολιτεία έχει ένα πρόβλημα με την απεργία πείνας κρατουμένων. Η απεργία πείνας έχει πάντα τα αίτιά της.

 

Είναι ανεπίτρεπτο να χρησιμοποιούνται οι γιατροί, με ψευτοδιλήμματα και έμμεσες ή άμεσες απειλές για ευθύνες, να δώσουν διέξοδο στα αδιέξοδα που προκαλεί η απεργία πείνας.

 

Πολιτικά προβλήματα που προκαλούνται από τέτοιες απεργίες δεν μπορεί να λύνονται από τους γιατρούς.

 

Οι γιατροί δεν παρεμβαίνουν κατασταλτικά σε ανθρώπους που αρνούνται τις ιατρικές υπηρεσίες!

 

Αλλωστε, σύμφωνα με τη σχετική διακήρυξη των Παγκόσμιων Ιατρικών Συνεδρίων (Μάλτα 1991, και αναθεωρήσεις Ισπανία 1992 και Ν. Αφρική 2006 WMV), σαφέστατα η βίαια αναγκαστική σίτιση θεωρείται αδικαιολόγητη και αντιδεοντολογική.

 

Το Δ.Σ. της ΕΙΝΑΠ ζητά να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του απεργού πείνας, Νίκου Ρωμανού, τα οποία κρίνονται λογικά και δίκαια, για να μη συνεχιστεί να τίθεται σε κίνδυνο η ζωή του, και απευθύνει έκκληση στους κ.κ. Σαμαρά και Αθανασίου».

 

Τι έχει αλλάξει από τότε και σήμερα σιωπούν τα συνδικαλιστικά όργανα των γιατρών; Τα καλούμε για μια ακόμα φορά να πάρουν δημόσια θέση και να ζητήσουν από τους γιατρούς στο Νοσοκομείο Λαμίας να απόσχουν, όχι μόνο από την αναγκαστική σίτιση, αλλά από οποιαδήποτε ιατρική πράξη δεν έχει τη συναίνεση του απεργού πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα.

[---->]


 

ΕΠΕΙΔΗ ΧΟΡΕΥΕ.




Λαλούν με Αναστασία!

Τούτη εν η Αναστασία Δημητριάδου, 25 χρονών, χθες έλαβε μέρος στην πορεία τηρώντας όλα τα μέτρα. Κάποια στιγμή χόρευε στο πεζοδρόμιο αυτό κρίθηκε ως εγκληματικό σε τέτοιο βαθμό που το καννόνι του Αίαντα του αντιοχλαγωγικού οχήματος σημάδεψε κατευθείαν το πρόσωπο της και την χτύπησε με το πιεστικό νερού.

Όποιος έχει δώσει αυτές τις πολιτικές οδηγίες επίθεσης είναι υπόλογος.

Η Αναστασία σήμερα υπεβλήθη σε εγχείρηση.

Η Αναστασία κινδυνεύει να χάσει το μάτι της επειδή χόρευε.

Είναι πιθανόν να έχει μόνιμη βλάβη ακόμα και αν το γλυτώσει.

ΕΠΕΙΔΗ ΧΟΡΕΥΕ.

Η στιγμή που η Αναστασία κτυπήθηκε από τον "Αίαντα" εδώ: 

https://www.facebook.com/1779593506/videos/pcb.10208319074852717/10208319074092698

Ολοταχώς προς Μνημόνιο;

 

Μία εβδομάδα μετά τις εκτιμήσεις της Κομισιόν, το οικονομικό επιτελείο αρχίσει να παραδέχεται ότι ο μικρός… «Αρμαγεδδώνας» δεν είναι πολύ μακριά, θυμίζοντας τις εποχές των Μνημονίων.

 

Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε χαρακτηριστικά πως «η πορεία της οικονομίας έχει περιοριστεί. Άρα, το έλλειμμα για το 2021 θα είναι λίγο μεγαλύτερο, το χρέος υψηλότερο και οι ρυθμοί μεγέθυνσης δεν θα είναι αυτοί του βασικού σεναρίου του Προϋπολογισμού, με τα ως τώρα δεδομένα».

 

Διαβάστε ακόμα: Οι ξένοι οίκοι βλέπουν κατάρρευση τηςελληνικής οικονομίας

 Οι αριθμοί

Να σημειωθεί πως το βασικό σενάριο του Προϋπολογισμού προβλέπει ανάπτυξη φέτος της τάξης του 4,8% και το δυσμενές σενάριο 3,3%. Η Κομισιόν τοποθετεί την ανάπτυξη στο 3,5%, υιοθετώντας τις πλέον αρνητικές προβλέψεις για την ελληνική οικονομία. Παράλληλα, για το 2021 το πρωτογενές έλλειμμα αναμένεται να αγγίξει το 3,88% ή τα 6,67 δισ. ευρώ.

 

Μετά την προαναγγελία του Χρήστου Σταϊκούρα, το έλλειμμα αναμένεται να εκτοξευθεί και φέτος, όταν το 2020 είχε βρεθεί πάνω από τα 11 δισ. ευρώ.

 

Επισημαίνεται πως στον Προϋπολογισμό προβλέπεται το χρέος να φτάσει στο 199,6% του ΑΕΠ, ωστόσο η επέκταση του lockdown αναμένεται να οδηγήσει το χρέος πάνω από το ψυχολογικό όριο του 200%.

 

Ο ίδιος επανέλαβε για μια ακόμα φορά ότι «δεν θα μπορέσουμε να καλύψουμε τις ζημιές για κάποιες κατηγορίες συμπολιτών μας. Οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες των δυνατοτήτων της χώρας. Οι δυνατότητες δεν είναι απεριόριστες».

[---->]

Η απάντηση στην ερώτηση του δημοσιογράφου είναι μονολεκτική: ΝΑΙ

 

Σημερινή συζήτηση σε μεγάλο, πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικό σταθμό, σχετικά με το ατυχές περιστατικό Guillain Barre στη νοσηλεύτρια από την Κέρκυρα.

Μεταφέρω με ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ τη συζήτηση.

Ερώτηση δημοσιογράφου: Εάν αποδειχθεί ότι είναι από το εμβόλιο, τότε προφανώς και η συγκεκριμένη γυναίκα θα μπορεί να διεκδικήσει μια μεγάλη αποζημίωση από την φαρμακοβιομηχανία. Έτσι δεν είναι;

Απάντηση επιστήμονα: Ε κοιτάξτε, ο εμβολιασμός έχει να κάνει και με την δική μας αποδοχή της όλης διαδικασίας. Δεν γνωρίζω ποιες είναι οι νομικές προεκτάσεις αυτής της ιστορίας γιατί δεν είμαι νομικός και δεν έχω γνώση. Αλλά εκείνο το οποίο θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας είναι, σε μια κατάσταση πανδημίας είναι δεδομένο ότι η 100% εξασφάλιση μη τοξικότητας δεν υφίσταται, όπως ξέρετε δεν υφίσταται για κανένα φάρμακο. Και βέβαια, όταν πρόκειται για μια νόσο η οποία έχει τέτοια μεγάλη επίπτωση στη Δημόσια Υγεία, και ήδη μετράμε 2,2 περίπου εκατομμύρια συνανθρώπους μας παγκόσμια που έχουν χάσει διαπιστωμένα τη ζωή τους γιατί ξέρετε το νούμερο αυτό είναι ίσως πολύ μεγαλύτερο αλλά ίσως δεν έχει καταγραφεί σωστά... κατά συνέπεια θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για το τί λέμε δημόσια...

ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

1. Αυτή η απάντηση υποδηλώνει την πιθανότητα ασυδοσίας, απουσίας λογοδοσίας και ασυλίας απέναντι σε βλάβες που μπορεί να συμβούν από μια προληπτική ιατρική παρέμβαση (εφόσον αποδειχθεί ότι οφείλεται εκεί - και για να αποδειχθεί αυτό είναι αρκετό να διαπιστωθεί έλλειψη άλλου αιτιολογικού παράγοντα και χρονολογική σχέση με τον εμβολιασμό).

2. Αυτή η απάντηση αποτελεί ευθεία υπονόμευση της εμβολιαστικής προσπάθειας. Υποσκάπτει και υποκινεί ένα κλίμα ακραίας δυσπιστίας απέναντι στον εμβολιασμό διότι υπονοεί πως ότι κι αν συμβεί (εφόσον αποδειχθεί η αιτιολογική σχέση) θα αποδίδεται σε ατομική ευθύνη.

3. Η έγγραφη ή προφορική συναίνεση για τον εμβολιασμό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί απαλλαγή ευθυνών για βλάβες, εφόσον αποδειχθεί ότι οι βλάβες οφείλονται άμεσα ή έμμεσα με τον εμβολιασμό. Αν οι χώρες και η ΕΕ έχουν υπογράψει συμφωνίες ασυλίας, θα αναλάβουν τις ευθύνες για όλες τις αποζημιώσεις. Όποιος επιχειρηματίας, επιχειρηματικός κλάδος, ΜΚΟ, ή κυβέρνηση επιβάλλουν άμεσα ή έμμεσα (δια της απεμπόλησης δικαιωμάτων ή με άλλες πρακτικές αρνητικής τιμωρίας) υποχρεωτικό εμβολιασμό, θα πρέπει να συρθούν στα δικαστήρια για την οποιαδήποτε βλάβη αποδειχθεί ότι προκύψει από τον εμβολιασμό.

4. Μόλις διαπιστώσατε το λόγο για τον οποίο ο έμμεσος ή άμεσος υποχρεωτικός εμβολιασμός είναι βιοηθικό αδίκημα, και όποιος το υποστηρίζει (έμμεσα ή άμεσα) πρέπει να καταγγέλλεται δημόσια για τις απόψεις του. Σε κάθε περίπτωση, είτε το υποστηρίζει κάποιος είτε όχι, ασυλία σε βλάβη από παρέμβαση δεν μπορεί να υπάρξει.

Ο ρόλος των επιστημόνων δεν είναι να παριστάνουν τους δικηγόρους των επιχειρήσεων. Οι ρόλος των νομικών δεν είναι να παριστάνουν τους σιωπηλούς παρατηρητές και να σφυρίζουν αδιάφορα σε όσα συμβαίνουν.

Σε περίπτωση που από τη διερεύνηση του περιστατικού δεν προκύψει άλλο αίτιο που θα μπορούσε να εξηγήσει την εμφάνιση συνδρόμου Guillain Barre, η συνάδελφος χρήζει μεγάλης αποζημίωσης κι όχι μόνο φροντίδας για την αποκατάσταση της υγείας της (όπως υποκριτικά αναφέρεται). Το ίδιο ισχύει και για όσους άλλους είχαν παρόμοια προβλήματα που φαίνεται να προέκυψαν από τον εμβολιασμό, άσχετα αν ο εμβολιασμός έγινε με τη συγκατάθεσή τους.

Οποιαδήποτε κι αν είναι η έκβαση αυτού του περιστατικού, θα πρέπει άμεσα και με απόλυτη διαφάνεια οι αρχές να διευκρινίσουν ποιος είναι υπεύθυνος για αποζημιώσεις σε περίπτωση βλαβών. Ειδάλλως σαμποτάρουν ευθέως την σημαντική προσπάθεια εμβολιασμού.

Και για να μην ξεχαστούμε, η απάντηση στην ερώτηση του δημοσιογράφου είναι μονολεκτική:

ΝΑΙ

[----->]