Τύπος ιστιοφόρου. Χρησιμοποιήθηκε πολύ γιά ανίχνευση, μετάδοση μηνυμάτων, πειρατεία και ρήξη αποκλεισμού.
Ενα μεγάλο ευχαριστώ στον Κατρούγκαλο...
Το κείμενο που ακολουθεί είναι ενός φίλου. Ένα κείμενο γροθιά και
χαστούκι προς τον κύριο Κατρούγκαλο που τον καιρό των πλατειών το έπαιζε
και ολίγον επαναστάτης στα πάνελ των αλήτικων καναλιών. Το κείμενο
είναι σα να το έγραψα εγώ και θα κοινοποιείται καθημερινά στο χρονολόγιό
μου....
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον νέο Υπουργό Εργασίας κ. Κατρούγκαλο
που με μεγάλη επιμέλεια φρόντισε να εξαφανίσει τις διατάξεις τις
15ετίας του ιδιωτικού τομέα για τους νεφροπαθείς και τα άλλα αμεα, στο
τρίτο μνημόνιο μετά από 40 χρόνια.
Και με αυτό τον τρόπο, ο εν λόγω κύριος, η νέα κυβέρνηση και οι
διαφοροι πρόθυμοι απάλαξαν τα ασφαλιστικά ταμεία από τον ενοχλητικό
βάρος της έκδοσης αναπηρικών συντάξεων, ενώ ταυτόχρονα βρίσκουν και
μέρος των χρήματων που έχουν δεσμευτεί για να στείλουν στους δανειστές.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον κ. Κατρούγκαλο και την κυβέρνηση
του που πιστός στο δόγμα του νεοφιλελευθερισμού περί ατομικής ευθύνης (
μαζί επίσης με άλλλους πρόθυμους) θα μας αναγκάσει να μείνουμε με το
ζόρι στην ζούγκλα της αγορά εργασίας, σε βάρος του προσδόκιμου της ζωής
μας. Όποιος από εμάς δεν το καταφέρει !!!!!!!!!!
Άλλωστε εμείς φταίμε
που γίναμε νεφροπαθείς και έπρεπε να το προβλέψουμε έτσι ώστε να κάνουμε
οικονομίες για ανταπεξέλθουμε στα έξοδα διαχείρησης της πάθησης. Μπορεί
να βρήκε νέα θεραπεία για την νεφροπάθεια μέσω της εντατικής εργασίας.
Άλλωστε Arbeit macht frei (Η εργασία απελευθερώνει) σύμφωνα με τους
ναζιστές.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον κ. Κατρούγκαλο που αναγκάζει τους
νεφροπαθείς να δουλέυουν μέχρι τα 67 τους χρόνια για να πάρουν σύνταξη
(μάλλον στον παράδεισο).
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον κ. Κατρούγκαλο που κατεβάζει την
σύνταξη στα 300 ευρώ. Έτσι θα μειωθούν και οι ατμοσφαιρικοί ρύποι αφού
ούτε για τον αέρα δεν θα έχουμε χρήματα.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον κ. Κατρούγκαλο και την κυβέρνηση
του που θα κάνει την Ελλάδα την χώρα με το μικρότερο ποσοστό αμεα,
συμβάλλοντας στην εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον κ. Κατρούγκαλο και την κυβέρνηση
του που φροντίζει την κοινωνική συνοχή των εχόντων και διαλύει αυτή των
μη εχόντων . Μάλλον θέλει να παλέψουμε μόνοι μας σκληρά για να
αναβαπτιστούμε στον δικό του κόσμο.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τον κ. Κατρούγκαλο για τις πολιτικές
του επιλογές που λέει ότι δεν τις πιστέυει αλλά πρέπει να τις εφαρμόσει.
Αν τις πίστευε δηλαδή θα έστεινε καιάδες στην Αριστοτέλους;;;;; .
ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΌΤΙ
ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΒΙΟ ΑΒΙΩΤΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΜΕΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΝ Κ. ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
ΘΑ ΤΟΥ ΘΥΜΙΖΩ ΤΙ ΕΚΑΝΕ
[--->]
“Το πρόβλημα δεν είναι ούτε ποιος θα καταστρέψει, ούτε ποιος θα εισπράξει τις επιδοτήσεις”
Απόψεις Παγκρήτιου Δικτύου Αγώνα κατά των βιομηχανικών ΑΠΕ για τα αιολικά
ΠΡΟΣ: Πίνακα αποδεκτών
ΘΕΜΑ: Γνωμοδότηση για τις Μελέτες
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ):
1. “Ανάπτυξη αιολικών
πάρκων συνολικής ισχύος 830,3 MW στη νήσο Κρήτη και συνοδά έργα οδοποιίας και
ηλεκτρικής διασύνδεσης», των ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΕΛΙΚΑ Α.Ε., ΑΙΟΛΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΚΡΗΤΗΣ A.E. και
2. «Αιολικό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Κρήτης
(Α.Σ.Π.Η.Ε. Κρήτης)», της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ
Καταθέτουμε τις παρακάτω απόψεις, για
να καταγραφεί για μια ακόμη φορά η πλήρης αντίθεσή μας στην υλοποίηση των
παραπάνω έργων, έργων που αποτελούν αντιπροσωπευτικό παράδειγμα βίαιης επιβολής
μιας μη αναστρέψιμης καταστροφής, όχι μόνο του περιβάλλοντος, αλλά και του
τρόπου ζωής και συνολικά του παραγωγικού πρότυπου της Κρήτης.
Κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν αυταρχικά να τα επιβάλλουν.
Εμείς θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι, ούτε
και «ορθή χωροθέτηση», που να μετριάζουν έστω και στο ελάχιστο, την καταστροφή
αυτή.
Απαράδεκτη και μη σύννομη θεωρούμε
και τη διαδικασία «διαβούλευσης».
Η «διαβούλευση» αυτή γίνεται, χωρίς να έχουν ερωτηθεί ποτέ
οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, όχι το «ποιός» θα κάνει αυτά τα έργα, ούτε το «που» θα
γίνουν, αλλά πρώτα απ’ όλα το «αν» συμφωνούν να γίνουν.
Με την έννοια αυτή, θεωρούμε παντελώς αδιάφορο το αν αυτά
υλοποιηθούν από τις δύο ενδιαφερόμενες εταιρείες ή από άλλες,
συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ή συνεταιριστικές επιχειρήσεις, αφού
το πρόβλημα δεν είναι ούτε το ποιός θα καταστρέψει, ούτε το ποιός θα εισπράξει τις
επιδοτήσεις που πληρώνει ολόκληρη η κοινωνία, ούτε το ποιός θα συντελέσει να
γίνουν ακόμα πιο ακριβοί οι λογαριασμοί του ρεύματος.
Πρόκειται για μια παρωδία
διαβούλευσης και αποτελεί προσβολή το γεγονός ότι ζητήθηκε να πάρουν μέρος τα
Δημοτικά Συμβούλια οι φορείς και οι πολίτες της Κρήτης, ενώ είχαν ήδη εκφραστεί
από το 2012, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας όταν έγινε η υπαγωγή των
ίδιων έργων στη φαστ τρακ διαδικασία.
Σήμερα τα έργα επανέρχονται, ως εάν θα ήταν αυτονόητη η
σκοπιμότητά τους και με μοναδική δυνατότητα την έκφραση γνώμης για τους
περιβαλλοντικούς όρους.
Αυτό γίνεται, επειδή οι επί σειρά ετών διαμαρτυρίες τόσο από
την Κρήτη, όσο και από διάφορα άλλα μέρη της Ελλάδας για το σύνολο της
νομοθεσίας που ισχύει για την ενέργεια και την σκανδαλώδη πριμοδότηση των ΑΠΕ βιομηχανικής
κλίμακας, γράφτηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις στα παλαιότερα των υποδημάτων
τους!
Επιπλέον, θεωρούμε ότι όλη η
διαδικασία είναι και τυπικά παράνομη, αφού με διάφορα προσχήματα, είτε τις
υποτιθέμενες γνωμοδοτήσεις υπηρεσιών που έλειπαν -γνωμοδοτήσεις που οι
εταιρείες όφειλαν να έχουν ήδη λάβει πριν καταθέσουν τις μελέτες- είτε τις εκλογικές
διαδικασίες σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, είτε την αποσαφήνιση του ζητήματος
της διασύνδεσης της Κρήτης -στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια- δεν υπάρχει
καμία πρόβλεψη στη νομοθεσία που να νομιμοποιεί τις διαρκείς αναβολές που
παρείχε η Περιφέρεια Κρήτης από τον Ιούνιο μέχρι τον Οκτώβριο!
Όταν ένα έργο δεν είναι ώριμο, ή πρόκειται να τροποποιηθεί,
αποσύρεται και επανυποβάλλεται.
Το χειρότερο είναι, ότι όλη η αυτή η
ιστορία εκτυλίσσεται, όχι με την προσοχή στραμμένη στις προτεραιότητες που θα
έπρεπε να υπάρχουν για το παραγωγικό πρότυπο της Κρήτης, ούτε για τις κατ’
ευφημισμό προστατευόμενες περιοχές, για τις οποίες ακόμα και η Ε.Ε. έχει στείλει
προειδοποιητική επιστολή επισημαίνοντας ότι δεν προστατεύονται από το
βασιλικότερο του βασιλέως Χωροταξικό των ΑΠΕ, αλλά στο πως θα διασωθεί και εν
τέλει θα υλοποιηθεί το έργο της διασύνδεσης της Κρήτης.
Για το έργο αυτό, το οποίο υποστηρίζεται
από πολλές μεριές ως έργο εξοικονόμησης πετρελαίου, κανείς μέχρι στιγμής δεν
έχει δώσει πραγματικά στοιχεία για το πόση θα είναι αυτή η εξοικονόμηση και
–κυρίως- πόση είναι απολογιστικά η εξοικονόμηση που επιτύχαμε τα τελευταία
χρόνια ανάπτυξης των μονάδων ΑΠΕ στην Κρήτη.
Κι αυτό γιατί κανείς δεν θέλει να ξέρει(ουμε) το πως
διαμορφώθηκε αυτό το κόστος. Δεν χρειάζεται πολύ ψάξιμο για να καταλάβει κανείς
ότι διαμορφώθηκε αφ’ ενός από το κόστος αποζημίωσης της ενέργειας των ΑΠΕ, αλλά
κυρίως από τη χρήση των ακριβότερων από τις μονάδες των εργοστασίων βάσης, των
αεριοστροβίλων, των μοναδικών μηχανών που μπορούσαν άμεσα να υποστηρίξουν το
δίκτυο, όταν σταματούσε να φυσάει και μαζί σταματούσαν και οι αιολικοί σταθμοί.
Πρόκειται για τις μονάδες που πρόσθεταν -αντί να αφαιρούν-
στους ενεργειακούς σταθμούς βάσης που υποστηρίζουν το σύστημα Κρήτης,
κουβαλώντας τους νύχτα για να αποφύγουν τις αντιδράσεις, όσο και ενώ αναπτυσσόταν
νέοι αιολικοί σταθμοί!
Υπενθυμίζουμε ότι το έργο της
διασύνδεσης θεωρείται αυτονόητο και από την αναθεώρηση του Περιφερειακού
Χωροταξικού, προκειμένου να εγκατασταθούν στην Κρήτη –τι σύμπτωση!- και πάλι
περίπου 2000 MW, μονάδων ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας.
Στην
έκφραση άποψης για το Χωροταξικό αναφέραμε και θεωρούμε σκόπιμο να επαναλάβουμε,
ότι πρόκειται
για την ίδια τάξη μεγέθους που υπολογίζεται στην προκαταρκτική μελέτη των ΔΕΗ –
ΔΕΣΜΗΕ – ΡΑΕ για τη διασύνδεση της Κρήτης.
Στη μελέτη αυτή διαπιστώνουμε ότι μοναδικός
στόχος της είναι να μεγιστοποιηθεί η δυνατότητα εγκατάστασης μονάδων ΑΠΕ και να
εξασφαλιστεί η απορρόφηση της ενέργειας που θα παράγουν από το ηπειρωτικό
δίκτυο.
Γενικά η ανάπτυξη των σεναρίων
διασύνδεσης, συναρτάται απόλυτα με την ανάπτυξη μονάδων ΑΠΕ. Για πόσες και τι
τεχνολογίας μονάδες μιλούμε; Η απάντηση είναι στον παρακάτω πίνακα, για κάθε
σενάριο διασύνδεσης, Α, Β και Γ. (σελ. 15 της μελέτης διασύνδεσης)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΑΠΕ
|
Αυτόνομη
Ανάπτυξη
(MW)
|
Σενάρια
Διασύνδεσης
|
||
Α
(MW)
|
Β (MW)
|
Γ (MW)
|
||
Αιολικά Πάρκα (Α/Π)
|
238
|
800
|
1200
|
1600
|
Α/Π
υβριδικών
|
20
|
40
|
80
|
120
|
Ηλιοθερμικά
|
37
|
100
|
150
|
200
|
Φωτοβολταϊκά
|
60
|
60
|
150
|
200
|
Λοιπά
|
5
|
15
|
||
ΣΥΝΟΛΟ
|
355*
|
1000
|
1535
|
2135
|
Τα 1600+120 MW αιολικών σταθμών του Σεναρίου Γ
(διπλής διασύνδεσης), αντιστοιχούν σε 748 ή 573 ανεμογεννήτριες των θηριωδών
μεγεθών των 2,3 ή 3 MW ή 2023 ανεμογεννήτριες των 0,85 MW, δηλαδή του μεγέθους που
λειτουργούν μέχρι σήμερα στην Κρήτη.
Τα 200 MW ηλιοθερμικών, αντιστοιχούν σε 4 από τους 5
ηλιοθερμικούς σταθμούς που αδειοδοτούνται στη Σητεία και τα 4/5 του συνολικού
μεγέθους που περιλαμβάνει ο προγραμματισμός ολόκληρης της χώρας για το 2020.
Τα 200 MW φωτοβολταϊκών είναι 2 φορές παραπάνω απ’ όσα είναι
σήμερα εγκατεστημένα.
Είναι λοιπόν προφανές ότι και για τη διασύνδεση το πρόβλημα
δεν είναι μόνο το ποιός θα την υλοποιήσει, αλλά το ότι σε κάθε περίπτωση γίνεται
κυρίως για να σταθεί δυνατό να υλοποιηθούν εγκαταστάσεις ΑΠΕ βιομηχανικής
κλίμακας, από τις παραπάνω ή άλλες εταιρείες και γι αυτό είμαστε κάθετα
αρνητικοί.
Ζητούμε για άλλη μια
φορά:
Ø να αποσυρθούν οι παραπάνω
μελέτες που σηματοδοτούν την καταστροφή της Κρήτης και ακυρώνουν την προοπτική
του τόπου, αφού η προνομιακή παρουσία ήλιου και αέρα μετατρέπεται από τις
«αγορές» από πλεονέκτημα σε κατάρα, μέσα από το ιδεολόγημα της «πράσινης ανάπτυξης», που οδηγεί
την κοινωνία σε ενεργειακή φτώχεια.
Ø να ακυρωθούν όλες οι άδειες
παραγωγής γι αυτά και για αντίστοιχα έργα,
Ø να σταματήσει το έργο
της διασύνδεσης, που αποτελεί το Δούρειο ίππο ανάπτυξης των ΑΠΕ βιομηχανικής
κλίμακας,
Ø να ακυρωθούν όλες οι
δεσμεύσεις για έργα που δεν έχουν εκτελεστεί, προκειμένου να απελευθερωθεί ο
αναγκαίος χώρος στα δίκτυα για να γίνουν έργα αυτοπαραγωγής, αποκλειστικά με
συμψηφισμό, ώστε να μην επιβαρύνεται το κοινωνικό σύνολο,
να τροποποιηθεί όλη η νομοθεσία με βάση τις αρχές ότι:
Ø η ενέργεια είναι ένα αγαθό που
πρέπει να τεθεί στη υπηρεσία της κοινωνίας και της παραγωγής και όχι της
κερδοσκοπίας των ενεργειακών κολοσσών,
Ø το μεγαλύτερο ενεργειακό κοίτασμα
είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, ένα κοίτασμα με τεράστια σημασία, που
αναπτύσσεται στο δομημένο χώρο, αφήνει ανέπαφα τα βουνά την αγροτική γη και το
τοπίο και δημιουργεί πολλές και πραγματικές θέσεις εργασίας.
Πίνακας αποδεκτών
1. Περιφέρεια Κρήτης
Τμήμα
Συλλογικών Οργάνων Περιφέρειας Κρήτης tyso@crete.gov.gr
2. Υπουργό Περιβάλλοντος και
Ενέργειας
Μεσογείων
119
3. Υπουργό Αναπληρωτή Περιβάλλοντος
& Ενέργειας
Αμαλιάδος 17
4. Γεν.
Δ/νση Περιβαλλοντικής Πολιτικής
Δ/νση
Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ)
Λ. Αλεξάνδρας 11
sec.dipa@prv.ypeka.gr
Κοινοποίηση
ΜΜΕ

Δίκη των αγωνιστών που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις ενάντια στις αυξήσεις εισητηρίων
09.10.2015 - 11:30
Στις 9 Οκτωβρίου στις 11.45 στo H΄ Μονομελές
Πλημμελειοδικείο Αθηνών θα εκδικαστεί μήνυση κατά αγωνιστών που
συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων των
Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε από την ΤΡΑΜ
Α.Ε. στις 8 Φλεβάρη του 2011.
Το
Γενάρη του 2011 άρχισαν οι κινητοποιήσεις από συνελεύσεις γειτονιάς,
κινήσεις πόλης και άλλες συλλογικότητες για το θέμα της αύξησης του
εισιτηρίου και της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων. Στη περιοχή του Ν.
Κόσμου και της Ν. Σμύρνης έγιναν συντονισμένες δράσεις της συνέλευσης
του Λόφου Λαμπράκη, του Δεν Πληρώνω Ν. Σμύρνης και της Δημοτικής
παράταξης Μια Πόλη Ανάποδα στις στάσεις του Τραμ κάθε περιοχής.
Παράλληλα, μαζικές δράσεις ενάντια τις αυξήσεις εξελισσόταν στα
εισιτήρια και στα λεωφορεία, στο μετρό και στον ΗΣΑΠ και πολλοί από μας
συμμετείχαν σε αυτές.
Η συνέλευση του Λόφου Λαμπράκη διακινούσε ανακοίνωση όπου αναγραφόταν ένα κινητό τηλέφωνο. Η ελληνική αστυνομία ζήτησε από τη Cosmote το όνομα του χρήστη της τηλεφωνικής σύνδεσης, και η Cosmote το έδωσε. Ζήτησε επίσης από τις δικαστικές αρχές της Αμερικής να αποκαλύψουν τους διαχειριστές των blog : http://lofoslabraki.wordpress.com/, http://denplhrononeasmyrni.blogspot.gr/, http://polianapoda.wordpress.com/, http://dorean-metakinisi.blogspot.gr/.
Το υπουργείο δικαιοσύνης των ΗΠΑ αρνήθηκε να δώσει στοιχεία και η μήνυση της ΤΡΑΜ Α.Ε. έγινε αρχικά στο άτομο που ανήκει ο αριθμός του κινητού και στη συνέχεια και στους τρεις μάρτυρες που είχαν κληθεί από τον εισαγγελέα. Κατηγορία η δημόσια πρόκληση σε απείθεια κατά των νόμων και των διαταγμάτων μέσω φυλλαδίων.
Θεωρούμε ότι η αυτή η παραπομπή σε δίκη είναι μια ακόμα προσπάθεια από τη πλευρά του κράτους για τρομοκράτηση των αγώνων και του μαχητικού κινήματος που είχε δημιουργηθεί εκείνη τη περίοδο, αποτελεί δίωξη ιδεών και προσπάθεια φίμωσης της ελευθερίας γνώμης.
Δηλώνουμε ότι στηρίζουμε τους αγώνες ενάντια στις αυξήσεις τιμών των κοινωνικών αγαθών και για δημόσιες φτηνές μετακινήσεις με τα ΜΜΜ και την ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων. Εκφράζουμε τη συμπαράσταση μας στους διωκόμενους.
Ζητάμε την παύση κάθε δίωξης για το θέμα και την αθώωση των κατηγορούμενων.
[--->]
Η συνέλευση του Λόφου Λαμπράκη διακινούσε ανακοίνωση όπου αναγραφόταν ένα κινητό τηλέφωνο. Η ελληνική αστυνομία ζήτησε από τη Cosmote το όνομα του χρήστη της τηλεφωνικής σύνδεσης, και η Cosmote το έδωσε. Ζήτησε επίσης από τις δικαστικές αρχές της Αμερικής να αποκαλύψουν τους διαχειριστές των blog : http://lofoslabraki.wordpress.com/, http://denplhrononeasmyrni.blogspot.gr/, http://polianapoda.wordpress.com/, http://dorean-metakinisi.blogspot.gr/.
Το υπουργείο δικαιοσύνης των ΗΠΑ αρνήθηκε να δώσει στοιχεία και η μήνυση της ΤΡΑΜ Α.Ε. έγινε αρχικά στο άτομο που ανήκει ο αριθμός του κινητού και στη συνέχεια και στους τρεις μάρτυρες που είχαν κληθεί από τον εισαγγελέα. Κατηγορία η δημόσια πρόκληση σε απείθεια κατά των νόμων και των διαταγμάτων μέσω φυλλαδίων.
Θεωρούμε ότι η αυτή η παραπομπή σε δίκη είναι μια ακόμα προσπάθεια από τη πλευρά του κράτους για τρομοκράτηση των αγώνων και του μαχητικού κινήματος που είχε δημιουργηθεί εκείνη τη περίοδο, αποτελεί δίωξη ιδεών και προσπάθεια φίμωσης της ελευθερίας γνώμης.
Δηλώνουμε ότι στηρίζουμε τους αγώνες ενάντια στις αυξήσεις τιμών των κοινωνικών αγαθών και για δημόσιες φτηνές μετακινήσεις με τα ΜΜΜ και την ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων. Εκφράζουμε τη συμπαράσταση μας στους διωκόμενους.
Ζητάμε την παύση κάθε δίωξης για το θέμα και την αθώωση των κατηγορούμενων.
[--->]
Προετοιμάζουν και τέταρτο μνημόνιο
Συνέχιση της επιτήρησης της ελληνικής οικονομίας και μετά το 2018 με
ένα νέο μνημόνιο και χωρίς ουσιαστική μείωση του χρέους προβλέπουν
ανώτατοι αξιωματούχοι και αναλυτές στις Βρυξέλλες. Αξιωματούχοι της ΕΕ
δηλώνουν έκπληκτοι για την τόσο γρήγορη αναδίπλωση της ελληνικής
διαπραγματευτικής ομάδας τον Αύγουστο – καθώς περίμεναν πολύ πιο
χρονοβόρες και σκληρές διαπραγματεύσεις – ενώ καθησυχάζουν τους ξένους
«επενδυτές» για την εφαρμογή των μέτρων λέγοντας ότι τουλάχιστον 30
τοποτηρητές της ΕΕ έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις κλειδιά των υπουργείων
και του κρατικού μηχανισμού.
Του Μισέλ Βαντερόπουλου
Βρυξέλλες
Οι βασικότεροι υπεύθυνοι της ΕΕ για την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου στην Ελλάδα – ο Ντεκλάν Κοστέλο διευθυντής της γενικής διεύθυνσης Οικονομίας της Κομισιόν και ο Ρολφ Στράουχ μέλος του ΔΣ του ΕΜΣ – ξεδίπλωσαν τις σκέψεις τους για μέλλον της χώρας στις 6 Οκτώβρη σε εκδήλωση του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ και πολυεθνικές, Think Tank CEPS στις Βρυξέλλες, συνοδεία του πρώην υπουργού οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη.
O Στράουχ έκανε ξεκάθαρο ότι κανένα κούρεμα ονομαστικής αξίας του χρέους δεν είναι στο τραπέζι. Ο Κοστέλο αναγνώρισε ότι το χρέος είναι μη βιώσιμο και οι πληρωμές του είναι δύσκολα διαχειρίσιμες. Ούτε, όμως, η λέξη «αναδιάρθρωση» ακούστηκε από το πάνελ αυτό, την οποία άλλωστε απέκλεισε πρόσφατα και ο επίτροπος οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί. Ο Κοστέλο είπε ότι έχουμε περάσει από τη συζήτηση του αν πρέπει να γίνει «αναδιαμόρφωση» (reprofiling) του ελληνικού χρέους στη συζήτηση του πώς πρέπει να γίνει.
Όπως
είχε εξηγήσει ο Μοσκοβισί «αναδιαμόρφωση» σημαίνει παράταση του χρόνου
αποπληρωμής και υιοθέτηση ευνοϊκότερου επιτοκίου για μέρος του χρέους.
Σύμφωνα με το BBC όλα τα παραπάνω παρέχονται σε εθελοντική βάση από τους δανειστές και όχι στη βάση μια υποχρεωτικής συμφωνίας.
Ο Κοστέλο προέκρινε σαφώς το να μπουν νέοι όροι (conditionality) μακροοικονομικής πολιτικής στην ελληνική κυβέρνηση σε αντάλλαγμα αυτής της «αναδιαμόρφωσης» του χρέους. Και πήγε ένα βήμα παραπέρα τη σκέψη του: κανονικά η Ελλάδα θα επιστρέψει στο δανεισμό από τις αγορές το 2018 με το τέλος του τρίτου μνημονίου. Δεν υπάρχει όμως λόγος βιασύνης καθότι το επιτόκιο των αγορών κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πολύ μεγαλύτερο του 1% που δίνει η ΕΕ.
Ο Στράουχ συμπλήρωσε ότι μόνο αφού ολοκληρωθεί με επιτυχία το τρίτο μνημόνιο θα πρέπει να εκτιμηθούν οι συνθήκες και να αποφασιστεί η επιστροφή ή όχι στις αγορές. Ο Κοστέλο είπε ότι «η Ελλάδα μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει περισσότερο αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα που της προσφέρει η Ευρώπη» (το 1%). Έτσι, λοιπόν, κατά τον Κοστέλο, η έξοδος στις αγορές μάλλον δεν είναι το ισχυρότερο κίνητρο για την ολοκλήρωση του προγράμματος από την (όποια) ελληνική κυβέρνηση.
Ούτε η χρηματοδότηση είναι, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων θα δοθεί μέσα στον πρώτο χρόνο μέχρι την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ πάνω από το 50% του προγράμματος αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους πρώτους έξι μήνες.
Γι’ αυτό και προτείνει ως βασικό πλέον μοχλό για τη συνέχιση των «μεταρρυθμίσεων» την υπό όρους αναδιαμόρφωση του χρέους!
Ο Στράουχ ξεκαθάρισε ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος στο δεύτερο μισό του Οκτώβρη και μετά να αρχίσει η συζήτηση για τους όρους της αναδιαμόρφωσης του χρέους.
Μετά την πρώτη αξιολόγηση, μάλλον λοιπόν θα ξαναρχίσει το θεατράκι που είδαμε σε αβάν πρεμιέρ μετά το δημοψήφισμα κατά το σενάριο του οποίου οι Γερμανοί με τους δορυφόρους τους κάνουν τους δύσκολους και οι Ολλάντ και Ρέντσι ως «προοδευτικοί λατινόφωνοι» πείθουν τους άτεγκτους τεύτονες να μας λυπηθούν και να μας «αναδιαμορφώσουν» το χρέος κι έτσι – για άλλη μια φορά – «η Ελλάδα σώζεται».
Αυτό όμως που λέει ήδη σχεδόν ανοιχτά ο Κοστέλο είναι ότι μέσω της συζήτησης για την «αναδιαμόρφωση» ένα τέταρτο μνημόνιο θα επιχειρηθεί να επιβληθεί στην Ελλάδα πριν ακόμα από την ολοκλήρωση του τρίτου, έτσι ώστε η επιτροπεία να συνεχιστεί πέραν των τριών ετών.
Η πρόταση άλλωστε των πέντε προέδρων των οργάνων της ΕΕ για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ (22 Ιούνη 2015) προτείνει την επιτάχυνση της επιβολής προγραμμάτων με αυστηρή επιτήρηση σε όλα τα κράτη μέλη με το που διαπιστώνονται «μακροοικονομικές ανισορροπίες» (παρακάμπτοντας στην ουσία τη φάση της «σε βάθος αξιολόγησης» των ανισορροπιών που περιλαμβάνεται στην ισχύουσα νομοθεσία).
Στην εποχή της γενίκευσης του μνημονιακού στυλ διακυβέρνησης όλων των οικονομιών της ΕΕ που ανοίγεται, είναι αφελές να θεωρείται ότι η επιτήρηση της Ελλάδας τελειώνει το 2018.
Ειδικά, όταν η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της οποίας το χρέος κατέχει κατά 60% η ίδια η ΕΕ ως οργανισμός.
Ο Στράουχ εξήγησε ότι στην ουσία μια μεγάλη μείωση του χρέους δεν είναι στις προθέσεις τους. «Απομακρυνόμαστε από την επικέντρωση στο μέγεθος του χρέους επί του ΑΕΠ κι επικεντρωνόμαστε στην εξασφάλιση της κάλυψης των αναγκών αναχρηματοδότησης.
Τις εταιρείες δεν τις νοιάζει ο λόγος χρέους επί του ΑΕΠ, αλλά το αν θα υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον που να τους εξασφαλίζει ότι τον επόμενο χρόνο θα μπορούν να εισπράξουν από τις επενδύσεις τους», είπε.
Οι εκπρόσωποι της ΕΕ λοιπόν δε βιάζονται να «πάρουν τα λεφτά τους πίσω», αλλά περισσότερο να τα χρησιμοποιήσουν ως μόνιμο μηχανισμό κηδεμονίας και εξυπηρέτησης των επιθυμιών των πολυεθνικών εταιρειών.
Ο Κοστέλο καθησύχασε συστημικούς δημοσιογράφους και εργολάβους όπως η Deloitte που ανησυχούσαν μη μείνουν τα μέτρα ανεφάρμοστα, ότι τριάντα «τοποτηρητές» του είναι ανεπτυγμένοι στα διάφορα υπουργεία με πολύ πιο συστηματικό τρόπο από ότι πριν. Έξι με οκτώ από αυτούς είναι τοποθετημένοι στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης και σχεδιάζουν τις πολιτικές είσπραξης και επιβολής. Ιδιαίτερα εντατική επίσης είναι η συμμετοχή των εκπροσώπων του κουαρτέτου στο σχεδιασμό της συνταξιοδοτικής «μεταρρύθμισης».
Ο Κοστέλο άνοιξε την παρουσίαση του λέγοντας ότι περίμενε πολύ μακρύτερες διαπραγματεύσεις και δεν έκρυψε τη χαρά του που η Ελλάδα «άλλαξε σελίδα» τον Αύγουστο.
Ο Στράουχ απάντησε «σε μέλη της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» ότι η σκληρή δημοσιονομική προσαρμογή δεν ήταν λάθος.
Ο Κοστέλο είπε ότι το τρίτο μνημόνιο έχει καλές πιθανότητες επιτυχίας, καθότι ο βασικός λόγος αποτυχίας των προηγουμένων ήταν « το σταμάτα-ξεκίνα» κι ότι «ποτέ δεν είχαμε μια σταθερή κυβέρνηση με μια σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία υπέρ της εφαρμογής των προγραμμάτων».
[--->]
Του Μισέλ Βαντερόπουλου
Βρυξέλλες
Οι βασικότεροι υπεύθυνοι της ΕΕ για την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου στην Ελλάδα – ο Ντεκλάν Κοστέλο διευθυντής της γενικής διεύθυνσης Οικονομίας της Κομισιόν και ο Ρολφ Στράουχ μέλος του ΔΣ του ΕΜΣ – ξεδίπλωσαν τις σκέψεις τους για μέλλον της χώρας στις 6 Οκτώβρη σε εκδήλωση του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ και πολυεθνικές, Think Tank CEPS στις Βρυξέλλες, συνοδεία του πρώην υπουργού οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη.
O Στράουχ έκανε ξεκάθαρο ότι κανένα κούρεμα ονομαστικής αξίας του χρέους δεν είναι στο τραπέζι. Ο Κοστέλο αναγνώρισε ότι το χρέος είναι μη βιώσιμο και οι πληρωμές του είναι δύσκολα διαχειρίσιμες. Ούτε, όμως, η λέξη «αναδιάρθρωση» ακούστηκε από το πάνελ αυτό, την οποία άλλωστε απέκλεισε πρόσφατα και ο επίτροπος οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί. Ο Κοστέλο είπε ότι έχουμε περάσει από τη συζήτηση του αν πρέπει να γίνει «αναδιαμόρφωση» (reprofiling) του ελληνικού χρέους στη συζήτηση του πώς πρέπει να γίνει.
Σύμφωνα με το BBC όλα τα παραπάνω παρέχονται σε εθελοντική βάση από τους δανειστές και όχι στη βάση μια υποχρεωτικής συμφωνίας.
Ο Κοστέλο προέκρινε σαφώς το να μπουν νέοι όροι (conditionality) μακροοικονομικής πολιτικής στην ελληνική κυβέρνηση σε αντάλλαγμα αυτής της «αναδιαμόρφωσης» του χρέους. Και πήγε ένα βήμα παραπέρα τη σκέψη του: κανονικά η Ελλάδα θα επιστρέψει στο δανεισμό από τις αγορές το 2018 με το τέλος του τρίτου μνημονίου. Δεν υπάρχει όμως λόγος βιασύνης καθότι το επιτόκιο των αγορών κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πολύ μεγαλύτερο του 1% που δίνει η ΕΕ.
Ο Στράουχ συμπλήρωσε ότι μόνο αφού ολοκληρωθεί με επιτυχία το τρίτο μνημόνιο θα πρέπει να εκτιμηθούν οι συνθήκες και να αποφασιστεί η επιστροφή ή όχι στις αγορές. Ο Κοστέλο είπε ότι «η Ελλάδα μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει περισσότερο αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα που της προσφέρει η Ευρώπη» (το 1%). Έτσι, λοιπόν, κατά τον Κοστέλο, η έξοδος στις αγορές μάλλον δεν είναι το ισχυρότερο κίνητρο για την ολοκλήρωση του προγράμματος από την (όποια) ελληνική κυβέρνηση.
Ούτε η χρηματοδότηση είναι, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων θα δοθεί μέσα στον πρώτο χρόνο μέχρι την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ πάνω από το 50% του προγράμματος αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους πρώτους έξι μήνες.
Γι’ αυτό και προτείνει ως βασικό πλέον μοχλό για τη συνέχιση των «μεταρρυθμίσεων» την υπό όρους αναδιαμόρφωση του χρέους!
Ο Στράουχ ξεκαθάρισε ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος στο δεύτερο μισό του Οκτώβρη και μετά να αρχίσει η συζήτηση για τους όρους της αναδιαμόρφωσης του χρέους.
Μετά την πρώτη αξιολόγηση, μάλλον λοιπόν θα ξαναρχίσει το θεατράκι που είδαμε σε αβάν πρεμιέρ μετά το δημοψήφισμα κατά το σενάριο του οποίου οι Γερμανοί με τους δορυφόρους τους κάνουν τους δύσκολους και οι Ολλάντ και Ρέντσι ως «προοδευτικοί λατινόφωνοι» πείθουν τους άτεγκτους τεύτονες να μας λυπηθούν και να μας «αναδιαμορφώσουν» το χρέος κι έτσι – για άλλη μια φορά – «η Ελλάδα σώζεται».
Αυτό όμως που λέει ήδη σχεδόν ανοιχτά ο Κοστέλο είναι ότι μέσω της συζήτησης για την «αναδιαμόρφωση» ένα τέταρτο μνημόνιο θα επιχειρηθεί να επιβληθεί στην Ελλάδα πριν ακόμα από την ολοκλήρωση του τρίτου, έτσι ώστε η επιτροπεία να συνεχιστεί πέραν των τριών ετών.
Η πρόταση άλλωστε των πέντε προέδρων των οργάνων της ΕΕ για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ (22 Ιούνη 2015) προτείνει την επιτάχυνση της επιβολής προγραμμάτων με αυστηρή επιτήρηση σε όλα τα κράτη μέλη με το που διαπιστώνονται «μακροοικονομικές ανισορροπίες» (παρακάμπτοντας στην ουσία τη φάση της «σε βάθος αξιολόγησης» των ανισορροπιών που περιλαμβάνεται στην ισχύουσα νομοθεσία).
Στην εποχή της γενίκευσης του μνημονιακού στυλ διακυβέρνησης όλων των οικονομιών της ΕΕ που ανοίγεται, είναι αφελές να θεωρείται ότι η επιτήρηση της Ελλάδας τελειώνει το 2018.
Ειδικά, όταν η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της οποίας το χρέος κατέχει κατά 60% η ίδια η ΕΕ ως οργανισμός.
Ο Στράουχ εξήγησε ότι στην ουσία μια μεγάλη μείωση του χρέους δεν είναι στις προθέσεις τους. «Απομακρυνόμαστε από την επικέντρωση στο μέγεθος του χρέους επί του ΑΕΠ κι επικεντρωνόμαστε στην εξασφάλιση της κάλυψης των αναγκών αναχρηματοδότησης.
Τις εταιρείες δεν τις νοιάζει ο λόγος χρέους επί του ΑΕΠ, αλλά το αν θα υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον που να τους εξασφαλίζει ότι τον επόμενο χρόνο θα μπορούν να εισπράξουν από τις επενδύσεις τους», είπε.
Οι εκπρόσωποι της ΕΕ λοιπόν δε βιάζονται να «πάρουν τα λεφτά τους πίσω», αλλά περισσότερο να τα χρησιμοποιήσουν ως μόνιμο μηχανισμό κηδεμονίας και εξυπηρέτησης των επιθυμιών των πολυεθνικών εταιρειών.
Ο Κοστέλο καθησύχασε συστημικούς δημοσιογράφους και εργολάβους όπως η Deloitte που ανησυχούσαν μη μείνουν τα μέτρα ανεφάρμοστα, ότι τριάντα «τοποτηρητές» του είναι ανεπτυγμένοι στα διάφορα υπουργεία με πολύ πιο συστηματικό τρόπο από ότι πριν. Έξι με οκτώ από αυτούς είναι τοποθετημένοι στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης και σχεδιάζουν τις πολιτικές είσπραξης και επιβολής. Ιδιαίτερα εντατική επίσης είναι η συμμετοχή των εκπροσώπων του κουαρτέτου στο σχεδιασμό της συνταξιοδοτικής «μεταρρύθμισης».
Ο Κοστέλο άνοιξε την παρουσίαση του λέγοντας ότι περίμενε πολύ μακρύτερες διαπραγματεύσεις και δεν έκρυψε τη χαρά του που η Ελλάδα «άλλαξε σελίδα» τον Αύγουστο.
Ο Στράουχ απάντησε «σε μέλη της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» ότι η σκληρή δημοσιονομική προσαρμογή δεν ήταν λάθος.
Ο Κοστέλο είπε ότι το τρίτο μνημόνιο έχει καλές πιθανότητες επιτυχίας, καθότι ο βασικός λόγος αποτυχίας των προηγουμένων ήταν « το σταμάτα-ξεκίνα» κι ότι «ποτέ δεν είχαμε μια σταθερή κυβέρνηση με μια σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία υπέρ της εφαρμογής των προγραμμάτων».
[--->]
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)