Haaretz: Το Ολοκαύτωμα μπορεί να μην προστατεύει πλέον το Ισραήλ


«Πλησιάζει η ώρα, και ίσως έχει ήδη φτάσει, που η μνήμη του Ολοκαυτώματος δεν θα εμποδίζει πλέον τον κόσμο να δει το Ισραήλ όπως είναι».


Σχολιάζοντας την απόφαση του Δικαστηρίου της Χάγης για την ανάγκη τερματισμού της επίθεσης στη Ράφα, παραθέτουμε όσα έγραψε στη Haaretz  ο Hagal el-Ad στις 15 Μαΐου σε άρθρο με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Τι θα συμβεί όταν το Ολοκαύτωμα δεν θα εμποδίζει πλέον τον κόσμο να δει το Ισραήλ όπως είναι;».

Haaretz: l'Olocausto potrebbe non proteggere più Israele (piccolenote.it)




ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ

«Τι θα συμβεί όταν το Ολοκαύτωμα δεν θα εμποδίζει πλέον τον κόσμο να δει το Ισραήλ όπως είναι;»

Και η εισαγωγή του άρθρου: «Για όποιον ενδιαφερόταν να δει την αλήθεια, αυτή ήταν ήδη περισσότερο από εμφανής το 1955: “Μεταχειρίζονται τους Άραβες, αυτούς που έμειναν πίσω, με έναν τρόπο που, από μόνος του, θα ήταν αρκετός για να στρέψει ολόκληρο τον κόσμο εναντίον του Ισραήλ”, έγραψε η Χάνα Άρεντ».

«Αλλά αυτό το 1955, μόλις μια δεκαετία μετά το Ολοκαύτωμα - τη μεγάλη μας καταστροφή και, ταυτόχρονα, το προστατευτικό κέλυφος του Σιωνισμού. Οπότε όχι, αυτό που είδε τότε η Άρεντ στην Ιερουσαλήμ * δεν ήταν αρκετό για να ξεσηκώσει την αντίθεση του κόσμου στο Ισραήλ».

«Από τότε έχουν περάσει σχεδόν 70 χρόνια. Στο μεταξύ, το Ισραήλ έχει εξαρτηθεί τόσο από το καθεστώς του, το οποίο χαρακτηρίζεται σύμφωνα με το μοντέλο της εβραϊκής υπεροχής έναντι των Παλαιστινίων, όσο και από την ικανότητά του να εκμεταλλεύεται τη μνήμη του Ολοκαυτώματος με τέτοιο τρόπο ώστε τα εγκλήματα που διαπράττει εναντίον τους να μην προκαλούν την αντίθεση του κόσμου».

«Ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου δεν εφευρίσκει τίποτα: ούτε τα εγκλήματα ούτε την εργαλειοποίηση του Ολοκαυτώματος με τέτοιο τρόπο ώστε να σιγήσει η συνείδηση του κόσμου». Μια τέτοια διολίσθηση, σύμφωνα με τον Ελ-Αντ (και την Άρεντ), ήταν ήδη παρούσα. Αλλά υπό την επί δεκαετίες ηγεσία του Νετανιάχου, το Ισραήλ «έχει κάνει άλλο ένα αποφασιστικό βήμα προς ένα μέλλον στο οποίο ο παλαιστινιακός λαός θα διαγραφεί από το προσκήνιο της ιστορίας.

Σταδιακά, βήμα , βήμα, αυτή η προοπτική έχει τελικά «δηλωθεί δημόσια τόσο στον Βασικό Νόμο για το Ισραήλ ως το έθνος-κράτος του εβραϊκού λαού του 2018  , όσο και στις κατευθυντήριες γραμμές της τελευταίας κυβέρνησης Νετανιάχου, όπου αναφέρεται: “Ο εβραϊκός λαός έχει αποκλειστικό και αναφαίρετο δικαίωμα σε όλα τα μέρη της Γης του Ισραήλ”».



ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ IRON DOME  (Σιδερένιος Θόλος) TOY ΙΣΡΑΗΛ

«Η αλήθεια είναι ότι ο Νετανιάχου απολαμβάνει ευρείας υποστήριξης όσον αφορά μια τέτοια προοπτική. Εξάλλου, ποιος στο Ισραήλ δεν εκτίμησε την ευφυή κίνησή του την παραμονή της 7ης Οκτωβρίου 2023, να εξομαλύνει τις σχέσεις με τη Σαουδική Αραβία, προκειμένου να αποτυπωθεί στη συνείδηση των Παλαιστινίων ότι είναι ένα ηττημένο έθνος;».

«Αλλά οι Παλαιστίνιοι, αυτός ο πεισματάρης λαός, δεν έχουν εξαφανιστεί από το προσκήνιο. Με κάποιο τρόπο και μέσα από όλα αυτά τα χρόνια και την καταπίεση, τους εποικισμούς και τα πογκρόμ στη Δυτική Όχθη και τις «κυκλικές» επιθέσεις στη Γάζα, τη βία του στρατού, την ατιμωρησία -και τις απαλλοτριώσεις - στην Ιερουσαλήμ, στη Νεγκέβ και στην κοιλάδα του Ιορδάνη, οπουδήποτε ένας Παλαιστίνιος προσπαθεί να κρατήσει τη γη του -μετά από πολλά χρόνια και πολλή αιματοχυσία και πολλά εγκλήματα, το ανακυκλωμένο κόλπο της ισραηλινής Hasbara [... ] έχει αρχίσει να χάνει την αποτελεσματικότητά του, αφού η κοινότυπη αλήθεια έχει γίνει ξεκάθαρη ότι όχι, δεν είναι αντισημίτης όποιος βλέπει τους Παλαιστίνιους ως ανθρώπινα όντα με δικαιώματα».

«Μετά ήρθε ο πόλεμος της Γάζας με την  βιβλικών διαστάσεων καταστροφή της Λωρίδας και τους δεκάδες χιλιάδες σκοτωμένους Παλαιστίνιους. Τόσο πολύ αίμα χύθηκε και τόση καταστροφή προκλήθηκε που το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης άρχισε να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο γενοκτονίας».



«Έτσι, επιστρέφοντας σε αυτό που έγραψε η Άρεντ, αυτό που κάνουμε στους Παλαιστίνιους - αυτούς που έχουν απομείνει ακόμα στη Γάζα - δεν έχει ακόμη προκαλέσει την αντίθεση του κόσμου στο Ισραήλ. Αλλά ο κόσμος επιτρέπει τώρα στον εαυτό του να το σκεφτεί δυνατά».

Αντί όμως να το ξανασκεφτεί, συνεχίζει ο δημοσιογράφος της Haaretz, το Ισραήλ το μόνο που κάνει είναι να εφαρμόζει τη Hasbara (επιθετική προπαγάνδα) . , κατηγορώντας όλους τους επικριτές του για αντισημιτισμό.

Και το συμπέρασμα του άρθρου: «Πλησιάζει η στιγμή, και ίσως έχει ήδη φτάσει, που η μνήμη του Ολοκαυτώματος δεν θα εμποδίζει πλέον τον κόσμο να δει το Ισραήλ όπως είναι. Η στιγμή που τα ιστορικά εγκλήματα που διαπράχθηκαν εναντίον του λαού μας θα πάψουν να λειτουργούν ως το Σιδηρούν Θόλο, η προστασία που μέχρι τώρα μας εμπόδιζε να λογοδοτήσουμε για τα εγκλήματα που διαπράττουμε στο παρόν εναντίον του έθνους με το οποίο μοιραζόμαστε μια ιστορική πατρίδα. Ακόμη και αν αυτή η στιγμή έχει μέχρι στιγμής καθυστερήσει, είναι καιρός να έρθει».

«[...] Ίσως είναι καλύτερα να ανοίξουμε τα μάτια μας και να υιοθετήσουμε μια διαφορετική στάση απέναντι στους Παλαιστίνιους : ήρθε η ώρα να τους δούμε ως ανθρώπινα όντα ίσα με εμάς . Αυτό θα ήταν σίγουρα ένα πολύ καλύτερο μάθημα από το Ολοκαύτωμα και η Αρεντ, ίσως, θα συμφωνούσε».

* Η κοινοτοπία του κακού: Ο Άιχμαν στην Ιερουσαλήμ: Μια έκθεση για την κοινοτοπία του κακού, 1963, είναι ένα από τα πιο γνωστά δοκίμια της Χάνα Άρεντ.


Haaretz: l'Olocausto potrebbe non proteggere più Israele (piccolenote.it)

ΕΥΡΩΠΗ Ή ΑΠΑΤΗ

 

του Giorgio Agamben

Είναι πιθανό ότι πολύ λίγοι από όσους θα ψηφίσουν στις ευρωεκλογές έχουν αμφισβητήσει την πολιτική σημασία της πράξης τους. Εφόσον καλούνται να εκλέξουν ένα απροσδιόριστο «ευρωπαϊκό κοινοβούλιο», μπορεί να πιστεύουν λίγο-πολύ καλόπιστα ότι κάνουν κάτι που αντιστοιχεί στην εκλογή των κοινοβουλίων των χωρών των οποίων είναι πολίτες. Θα πρέπει να διευκρινιστεί αμέσως ότι αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Όταν μιλάμε για την Ευρώπη σήμερα, η μεγάλη διαφορά είναι πρωτίστως η πολιτική και νομική πραγματικότητα της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ότι πρόκειται για μια πραγματική διαφορά είναι εμφανές από το γεγονός ότι αποφεύγεται με κάθε κόστος μια αλήθεια τόσο ενοχλητική όσο και προφανής. Αναφέρομαι στο γεγονός ότι από την άποψη του συνταγματικού δικαίου, η Ευρώπη δεν υπάρχει: αυτό που αποκαλούμε «Ευρωπαϊκή Ένωση» είναι τεχνικά ένα σύμφωνο μεταξύ κρατών, το οποίο αφορά μόνο το διεθνές δίκαιο. Η Συνθήκη του Μάαστριχτ, η οποία τέθηκε σε ισχύ το 1993 και έδωσε στην Ευρωπαϊκή Ένωση τη σημερινή της μορφή, είναι η απόλυτη κύρωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας ως μια απλή διακυβερνητική συμφωνία μεταξύ κρατών.

 Έχοντας επίγνωση του γεγονότος ότι το να μιλάμε για δημοκρατία σε σχέση με την Ευρώπη δεν είχε επομένως κανένα νόημα, οι αξιωματούχοι της ΕΕ προσπάθησαν να αναπληρώσουν αυτό το δημοκρατικό έλλειμμα καταρτίζοντας το σχέδιο ενός λεγόμενου ευρωπαϊκού συντάγματος.

Είναι ενδεικτικό ότι το κείμενο που φέρει αυτό το όνομα, το οποίο συντάχθηκε από επιτροπές γραφειοκρατών χωρίς λαϊκό έρεισμα και εγκρίθηκε από διακυβερνητική διάσκεψη το 2004, απορρίφθηκε πανηγυρικά όταν τέθηκε σε λαϊκή ψηφοφορία, όπως στη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες το 2005. Μπροστά στην αποτυχία της λαϊκής έγκρισης, η οποία ουσιαστικά κατέστησε το αυτοαποκαλούμενο σύνταγμα άκυρο, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε σιωπηρά - και ίσως θα έπρεπε να πούμε ντροπιαστικά - και αντικαταστάθηκε από μια νέα διεθνή συνθήκη, τη λεγόμενη Συνθήκη της Λισαβόνας του 2007. Είναι αυτονόητο ότι, από νομική άποψη, το έγγραφο αυτό δεν αποτελεί σύνταγμα, αλλά για άλλη μια φορά μια συμφωνία μεταξύ κυβερνήσεων, η μόνη ουσία της οποίας αφορά το διεθνές δίκαιο και την οποία φρόντισαν, ως εκ τούτου, να μην την υποβάλουν σε λαϊκή έγκριση. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το λεγόμενο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο που θα εκλεγεί δεν είναι, στην πραγματικότητα, κοινοβούλιο, διότι δεν έχει την εξουσία να προτείνει νόμους, η οποία εξουσία βρίσκεται εξ ολοκλήρου στα χέρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Λίγα χρόνια νωρίτερα, το ζήτημα του ευρωπαϊκού συντάγματος είχε δώσει, άλλωστε, αφορμή για μια συζήτηση μεταξύ ενός Γερμανού νομικού, την επάρκεια του οποίου κανείς δεν μπορούσε να αμφισβητήσει, του Ντίτερ Γκριμ  και του Γιούργκεν Χάμπερμας , ο οποίος, όπως και οι περισσότεροι από αυτούς που αυτοαποκαλούνται φιλόσοφοι, στερείται παντελώς νομικής παιδείας. Απέναντι στον Χάμπερμας, ο οποίος πίστευε ότι θα μπορούσε τελικά να στηρίξει ένα σύνταγμα στην κοινή γνώμη, ο Ντίτερ Γκριμ είχε εύκολο έργο υποστηρίζοντας το ανέφικτο ενός συντάγματος για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχει ευρωπαϊκός λαός και επομένως κάτι σαν την συντακτική εξουσία δεν είχε καμία βάση. Αν αληθεύει ότι η συντεταγμένη εξουσία προϋποθέτει μια συντακτική εξουσία, τότε, η ιδέα μιας ευρωπαϊκής συντακτικής εξουσίας είναι η μεγάλη απούσα στο διάλογο για την Ευρώπη.

Επομένως, από τη σκοπιά της υποτιθέμενης συγκρότησής της, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει καμία νομιμοποίηση. Είναι λοιπόν απολύτως κατανοητό ότι μια πολιτική οντότητα χωρίς κάποιο νόμιμο σύνταγμα δεν μπορεί να εκφράσει μια δική της πολιτική. Η μόνη επίφαση ενότητας επιτυγχάνεται όταν η Ευρώπη ενεργεί ως υποτελής των Ηνωμένων Πολιτειών, συμμετέχοντας σε πολέμους που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στα κοινά συμφέροντα και ακόμη λιγότερο στη βούληση των λαών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργεί σήμερα ως παράρτημα του ΝΑΤΟ (το οποίο ΝΑΤΟ είναι το ίδιο μια στρατιωτική συμφωνία μεταξύ κρατών).

Γι' αυτό, παραφράζοντας όχι και τόσο ειρωνικά τη γνωστή διατύπωση που χρησιμοποίησε ο Μαρξ για τον κομμουνισμό, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η ιδέα μιας ευρωπαϊκής συντακτικής εξουσίας είναι το φάντασμα που πλανιέται σήμερα πάνω από την Ευρώπη και κανείς δεν τολμά να επικαλεστεί. Ωστόσο, μόνο μια τέτοια συντακτική εξουσία θα μπορούσε να αποκαταστήσει τη νομιμότητα και την πραγματικότητα στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, διότι - αν απατεώνας είναι, σύμφωνα με τα λεξικά, «αυτός που αναγκάζει τους άλλους να πιστεύουν κάτι ξένο προς την αλήθεια και να λειτουργούν σύμφωνα με αυτή την ευπιστία» - δεν είναι σήμερα τίποτα περισσότερο από μια απάτη.

Μια άλλη ιδέα για την Ευρώπη θα γίνει εφικτή μόνο όταν θα έχουμε ξεκαθαρίσει το πεδίο από αυτή την απάτη. Για να το θέσω χωρίς προσχήματα ή επιφυλάξεις: αν θέλουμε πραγματικά μια πολιτική Ευρώπη, το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να βγάλουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση από τη μέση - ή τουλάχιστον να είμαστε έτοιμοι για τη στιγμή που αυτή θα καταρρεύσει.

[----->] null

Δεν ήταν αυτοκτονία, ήταν μια στυγερή δολοφονία.


Ανήμερα του Πάσχα του 2024 η Μ.Κ. βούτηξε με το αυτοκίνητό της στα νερά του λιμανιού της Πάτρας, βυθίζοντας μαζί και το όνειρό της για ζωή. Για τα κυβερνο-τραπεζο-φερέφωνα η Μ.Κ. ήταν η 48χρονη διαφημίστρια που είχε ψυχολογικά προβλήματα, αποσιωπώντας την αιτία των προβλημάτων και τη μεθόδευση εξόντωσής της. Έτσι μια ακόμη στυγερή δολοφονία από τα χέρια των οικονομικών στραγγαλιστών κάθε ευάλωτου και αδύναμου πέρασε στα ψιλά, αβρόχοις ποσί που λένε.

Η Μ.Κ. γνωστή επαγγελματίας στην πόλη της Πάτρας "κληρονόμησε" ένα χρέος παρόλα αυτά πάλευε να το εξυπηρετήσει. Παράλληλα αγωνιζόταν μόνη της να συντηρήσει και τα δύο παιδιά της. Όμως λόγω της τοκογλυφικής μεγέθυνσης του χρέους δεν της επιτρεπόταν. Η τράπεζα μέσω της θυγατρικής της άρχισε τους εκβιασμούς, υποβλέποντας το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο της, το σπίτι της. Έτσι μπήκε σε εφαρμογή το σχέδιο υφαρπαγής. Ήδη από το 2022 ξεκίνησε το μαρτύριο των εκβιασμών μέσω της κατάσχεσης και των εκπλειστηριασμών του σπιτιού της. Ακολόυθησαν 3 πλειστηριασμοί που απέβησαν άγονοι, ενώ ένας ακόμη ανεστάλη.

Στις 9/4/2024 ανακοινώθηκε ο 5ος κατά σειρά πλειστηριασμός ενώ λίγες μέρες πριν της είχε κοινοποιηθεί η σχετική αναγγελία που ήταν και το τελειωτικό για την Μ.Κ χτύπημα. Παρόλο που το fund, που είχε αγοράσει το δάνειο, γνώριζε, μέσω της αντιπροσώπου εταιρείας, τα οικονομικά αδιέξοδα και τα συνακόλουθα ψυχολογικά προβλήματα της Μ.Κ., δεν ανέστειλε την πιεστική τακτική του, δεν προσπάθησε καν να προτείνει έναν διακανονισμό του χρέους, αλλά στόχευσε με ακρίβεια την αρπαγή του σπιτιού της, την εξαΰλωση της αξιοπρέπειας της, σπρώχνοντας την Μ.Κ στο βυθό.

Στις 29/5/2024 το ακίνητο βγαίνει σε πλειστηριασμό για 5η φορά με απομειωμένη λόγω το "νόμου" αξία κατά 35%, ενώ το 2007 είχε αγορασθεί σε τετραπλάσια τιμή. Περισσότερα για το ιστορικό της κατάσχεσης του ακινήτου αυτού μπορείτε να διαβάσετε στον σύνδεσμό https://www.eauction.gr/Home/HlektronikoiPleistiriasmoi?conductFrom=25/05/2021&debtor=Μαρία%20καραγιάννη&sortAsc=true&sortId=1&conductedSubTypeId=1&page=1&type=1&subType=13&extendedFilter1=1,1,4&extendedFilter2=1,2,126 .

Η Μ.Κ δεν είναι η μόνη περίπτωση αυτοχειρίας λόγω χρεών. Ήταν όμως μόνη, κρατώντας μυστικό επτασφράγιστο το πρόβλημά της. Όμως, τόσο ο δικαστικός επιμελητής όσο και η συμβολαιογράφος το ήξεραν και μπορούσαν να τη βοηθήσουν, αλλά σιώπησαν. Γιατί έχουν διδαχθεί και έχουν εθιστεί να βγάζουν το ψωμί τους με αυτό τον τρόπο.

Για να δούμε την όποια ανθρωπιά τους: μέχρι στιγμής ο πλειστηριασμός αυτός είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και καλεί κάθε επίδοξο "επενδυτή" να το αρπάξει, πετώντας στο δρόμο τα δύο παιδιά της Μ.Κ.

υγ. Ο πλειστηριασμός αυτός θα ανασταλεί αναγκαστικά για άγνωστο μέχρι στιγμής διάστημα. Το όπλο των δολοφόνων της Μ.Κ θα στραφεί εναντίον τους. Προς απογοήτευση των όποιων επίδοξων επενδυτών.

-----

Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας που μας πνίγει από παντού,

παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι,

κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά.

Με πλήρη επίγνωση ότι μια μέρα ο πλανήτης αυτός θα καταψυχθεί

ή θα αναφλεγεί μαζί με τα επιτεύγματά τους.

Άλλης λογής ήρωες, που, αυτοί θα βγάλουν ασπροπρόσωπη την τότε ανθρωπότητα.

Ο.Ελύτης.

Ενωτική Πρωτοβουλία κατά των Πλειστηριασμών

[----->]

Ανδρονίκη

 

Υπάρχει ένα λαϊκό τραγούδι, παραδοσιακό, που αποτελεί την πρώτη καταγγελία γυναικοκτονίας στην ιστορία της χώρας. Ένα τραγούδι που απλώθηκε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Ελληνισμού κι έγινε κομμάτι της τοπικής παράδοσης ακόμα κι αν το γεγονός που περιγράφει αφορά μια ιστορία που έγινε πολλά χιλιόμετρα μακριά τους, σε μια εποχή που τα μεγάλα ταξίδια ζούσαν μόνο στις περιηγήσεις των βιβλίων, σάλπαραν μόνο στην φαντασία των αλαφροΐσκιωτων και των παιδιών.

Αυτό το τραγούδι έχει πολλές εκδοχές, το θύμα άλλοτε αναφέρεται ως Φεβρωνία (μάλλον το πιο σωστό),άλλοτε ως Πεφρωνία, άλλοτε ως μια ανώνυμη αδερφής κι άλλοτε -και το επικρατέστερο- ως Ανδρονίκη, η νίκη του ανδρός δηλαδή. Το μόνο που μένει σταθερό είναι ότι ο γυναικοκτόνος είναι ο Βαγγέλης, ο αδερφός της.

Αυτή η γυναικοκτονία έλαβε χώρα μάλλον στα τέλη του 19ου αιώνα άντε αρχές του 20ου, υπολογίστε προπολεμικά, γύρω στα 1930, και μεταφέρθηκε ως τραγούδι από στόμα σε στόμα σε όλη την χώρα, σε όλο το έθνος. Ήταν μια είδηση που έγινε viral σε μια εποχή που δεν υπήρχαν ούτε οι μεγάλοι όμιλοι των ΜΜΕ ούτε φυσικά το διαδίκτυο και τα ΜΚΔ. Είναι φοβερό ότι αυτό το τραγούδι με διάφορες παραλλαγές θα το βρει κανείς στην Πάτρα, στην Μικρά Ασία, στην Λακωνία, στην Ρόδο, στην Κύπρο. Ένα τραγούδι που ακούγεται σε άλλο ρυθμό, σε άλλη διάλεκτο, με άλλη «σκηνοθεσία», άλλες φορές πιο δωρικά, πιο δημοσιογραφικά, άλλες φορές μέσα στον λυρισμό και στον σπαραγμό.

Ένα κορίτσι, λοιπόν, κατά πάσα πιθανότητα από ένα χωριό της Λακωνίας, αποφάσισε να κάνει ένα μεγάλο «σκάνδαλο» για την εποχή της, μια φεμινιστική επίθεση αυτοκτονίας. Φόρεσε ρούχα ευρωπαϊκά, παντελόνι δηλαδή, κι έκατσε μαζί με τον άνθρωπό της (σύζυγος, αρραβωνιαστικός, εραστής, μάλλον αναφέρεται στον λοχία Πετροπουλάκη) στο καφενείο, έπαιξε χαρτιά, παρήγγειλε καφέ από τον άντρα σερβιτόρο, κάπνισε και ναργιλέ. Ένας από τους καφενόβιους εκεί σκανδαλίστηκε, άφησε την πρέφα του κι έπιασε τον αδερφό της να «καταγγείλει» κείνο το ατόπημα της κοπελούδας που ξεπέρασε κάθε όριο. «Ζήτημα τιμής» θα έλεγαν οι ρεπόρτερ σε κάποιο ιδιωτικό κανάλι στα 90s. Ο αδερφός έπρεπε να ξεπλύνει την ντροπή με αίμα. Είτε με μαχαίρι είτε με τουφέκι φτάνει στον καφενέ και βρίσκει την αδερφή του. Αυτή τον απαξιώνει, ούτε ζητάει ταπεινά συγγνώμη, ούτε «συμμαζεύεται», αλλά του ζητάει να αποχωρήσει και να τελειώσει την παρτίδα της. Άντε να αντέξει την προσβολή πάνω στην προσβολή ο Βαγγέλης, οπότε σε άλλα τραγούδια την πυροβολεί σε άλλα την μαχαιρώνει σε άλλα την σκοτώνει και με τα δυο όπλα.

Το ιδιαίτερο σε αυτό το τραγούδι έρχεται μετά. Ο φονιάς, σε αντίθεση με τα «νέα της Αλεξάνδρας» που το θύμα παρουσιάζεται σαν ξελογιάστρα, δεν δικαιώνεται στο ελάχιστο, δεν έρχεται να μας πει την οπτική του, δεν παρουσιάζεται ως κάθαρση το φονικό. Οι στίχοι τον στήνουν στο εδώλιο, το θύμα ήταν ένα καμάρι, το θρηνούν όλοι, στην Ρόδο ακόμα κι οι εχθροί οι άσπλαχνοι οι Τούρκοι (ως σύμβολο) κλαίνε τον χαμό της. Σε κάποιες εκδοχές απαξιώνεται τόσο ο φονιάς ώστε να μην μάθουμε τι απέγινε, σε άλλες τον κρεμάνε, η δική του τιμωρία αποτελεί την κάθαρση, όχι η δολοφονία της αδερφής του. 

Δυο μεγάλοι εργάτες της Τέχνης, δυο άνθρωποι που έχουν πολύ ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, με μερικά χρόνια διαφορά ανέσκαψαν αυτό το τραγούδι από τα χαλάσματα, το πήραν από το λαϊκό ασυνείδητο και το έφεραν σκονισμένο και λαμπερό στο βιομηχανοποιημένο σήμερα. Η Μάρθα Φριντζήλα το 2009 από την Ελευσίνα της, εκεί που νανουρίζει ο Γκάτσος την Περσεφόνη, το σήκωσε σημαία στο δίσκο της «2 Νύχτες στα Μέγαρα» από το αίθριο του Μεγάρου Μουσικής. Ο Μιχάλης Τερλικκάς από το κατεχόμενο Καπουτί της Μόρφου το εξύψωσε λίγο νωρίτερα το 1991 στον δίσκο του «Στ' αγνάρκα των τζαιρών».

Να μην ξεχάσουμε ποτέ την Ανδρονίκη, ποτέ το μοιρολόι της, ποτέ τα χαμένα της νιάτα, μέχρι να μην ξεμείνει κανείς Βαγγέλης στα καφενεία του ντουνιά.