Διαφωνία Λαφαζάνη για την πώληση του ΟΛΠ

Συνεχίζεται η κινητικότητα στον Πειραιά, αναφορικά με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε.

Μετά από την ομιλία του προέδρου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Ανωμερίτη στο συνέδριο του Economist, που επικεντρώθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Πειραιά ως κέντρου κρουαζιέρας, τη σκυτάλη πήρε ο Δήμος Περάματος, με την πρωτοβουλία του να καλέσει το σύνολο των πολιτικών και οικονομικών παραγόντων του Πειραιά σε ευρεία σύσκεψη.

Αναλυτικά, με δημόσια πρόσκλησή του ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης προσκάλεσε όλους τους κοινωνικούς φορείς, τους δημότες Περάματος, τους τοπικούς πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες σε συζήτηση για το μέλλον της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος ενόψει των εξελίξεων πώλησης του ΟΛΠ.



Στη συνάντηση συμμετείχαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εκπρόσωποι των ΑΝ.ΕΛ., ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, περιφερειακοί σύμβουλοι, καθώς επίσης και εκπρόσωποι από το Ποτάμι, το ΚΚΕ, το συνδικάτο μετάλλου αλλά και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής και εκπρόσωπος της ΕΤΕΚΑ που διαθέτει αποθηκευτικές δεξαμενές στο Πέραμα.

Επίσης παρούσες ήταν όλες οι δημοτικές αρχές της Β' Πειραιά, ενώ απουσίαζε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, αλλά ήταν παρών ο ΥΠΑΠΕΝ Π. Λαφαζάνης.

Τη συνάντηση, την οποία συντόνιζε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πρώην εργαζόμενος στη Ζώνη, Τ. Καραγιαννάκης, άνοιξε με τοποθέτησή του ο δήμαρχος Περάματος όπου, αφού έκανε μια ιστορική αναδρομή στο παρελθόν και απαρίθμησε τις επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων που οδήγησαν στο μαρασμό της ναυπηγικής δραστηριότητας στο Πέραμα αλλά και τον Σκαραμαγκά που τα χαρακτήρισε συγκοινωνούντα δοχεία.

Τόνισε μάλιστα, με εμφατικό τρόπο ότι η τοπική κοινωνία δεν είναι σύμφωνη με την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, ενώ συνέδεσε την πώληση με την οριστική ματαίωση των προσδοκιών για ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στο Πέραμα και κάλεσε την κυβέρνηση να παραμείνει στις προεκλογικές της δεσμεύσεις για τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΠ και τη μη πώλησή του.

Τέλος πρότεινε τη δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα ανάπτυξης της ναυπηγικής δραστηριότητας, κάτι για το οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί με θετικό τρόπο και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, ενώ σημείωσε ότι δεν θα πρέπει να αναστείλει αυτή την προσπάθεια οποιαδήποτε ευρωπαϊκή παρέμβαση.

Στην τοποθέτησή του ο κ Λαφαζάνης είπε ότι η κυβέρνηση δίνει «μία πελώρια μάχη απέναντι σε κατεστημένα που κυριαρχούν σήμερα στην Ευρώπη και τον κόσμο και οι οποίες μεταχειρίζονται την Ελλάδα ως "νεο-αποικία"».

Για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά διαχώρισε για μία ακόμη φορά τη θέση του από την κυβερνητική επιλογή, λέγοντας ότι «τόσο προσωπικά όσο και όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που παρευρίσκονται στο χώρο, είμαστε σαφείς στις προγραμματικές μας εξαγγελίες για το λιμάνι του Πειραιά», τονίζοντας μάλιστα ότι θέλουν να αναδείξουν το λιμάνι του Πειραιά ως δημόσιο αναπτυξιακό λιμάνι.

Τάχθηκε θετικά στην πρόταση του δημάρχου για τη δημιουργία ενιαίου φορέα για την ανάπτυξη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, ενώ προανήγγειλε ότι το προσεχές Σαββατοκύριακο διοργανώνεται ευρεία σύσκεψη με αυτό το περιεχόμενο στο υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος, με τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργείων και φορέων.

 Κάνοντάς δε, μία αποτίμηση για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, σημείωσε ότι η κύρια αιτία του προβλήματος είναι η διάλυση της παραγωγικής μας βάσης, ενώ έκλεισε την τοποθέτησή του στο πνεύμα της τελευταίας απόφασης της Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας τον λαό να ενεργοποιηθεί και να αντισταθεί.

Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν βουλευτές, φορείς και εργαζόμενοι στη Ζώνη του Περάματος, με το σύνολο αυτών να υιοθετούν την πρόταση του δημάρχου για την ανάγκη δημιουργίας ενός ενιαίου μετώπου αντιμετώπισης της πώλησης του ΟΛΠ και της συμβολής τους στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για την αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.

Τρεις ημέρες νωρίτερα, την Παρασκευή 15 Μαΐου, ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Ανωμερίτης, σε ομιλία του στο συνέδριο του Εconomist, σημείωνε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού του Πειραιά έναντι των ανταγωνιστών του στην Μεσόγειο και την Ευρώπη.

Χαρακτηριστικά υποσημείωσε τη διπλή υπόσταση των οργανισμών λιμένων διεθνώς, ενώ τόνισε ιδιαίτερα ότι τα λιμάνια είναι μεν επιχειρήσεις αλλά είναι και δημόσια αρχή, δείχνοντας έτσι την αντίθεσή του με το επιχειρούμενο σχέδιο ιδιωτικοποίησης από την κυβέρνηση, που προβλέπει μεταξύ άλλων και την πώληση της λιμενικής αρχής του Πειραιά, κάτι το οποίο αποτελεί και το βασικό αντιπολιτευτικό επιχείρημα ακόμα και όσων θα ήταν σύμφωνοι με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Ο κ. Ανωμερίτης ανέπτυξε το σύνολο των επενδυτικών πρωτοβουλιών που έχουν δρομολογηθεί, με κύρια την επέκταση του νότιου προβλήτα κρουαζιέρας, που αποτελεί την πλέον κερδοφόρα λιμενική δραστηριότητα, με τη δημιουργία δύο ή τριών νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και με ήδη εξασφαλισμένη κοινοτική χρηματοδότηση της τάξης του 95%. Το έργο, που είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στο τέλος του 2015, προϋπολογίζεται να κοστίσει περίπου 135 εκατομμύρια ευρώ.

Προανήγγειλε επίσης και μία σειρά εκδηλώσεων που θα πλαισιώσουν τον εορτασμό της Πανευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας που για το 2015 θα εορταστεί στον Πειραιά εκκινώντας από τη Γενική Συνέλευση και το Συνέδριο της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης) που θα γίνει το διήμερο 20-22 Μαίου, τα Ποσειδωνία Κρουαζιέρας στις 26 και 27, ενώ θα κλείσει ο μήνας στις 28 και 29 Μαΐου με τις κύριες εκδηλώσεις για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας της Ε.Ε. με ένα διεθνές συνέδριο και δεκάδες εκδηλώσεις.

[--->]