Φωτογραφική διάταξη υπέρ της Ελληνικός Χρυσός σε νομοσχέδιο για τα υδατορέματα

http://antigoldgr.org/wp-content/uploads/2014/03/karatzas.jpg

 Φωτογραφική διάταξη, που θα δώσει στην εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ τη δυνατότητα να παρακάμψει την υποχρέωση οριοθέτησης των ρεμάτων Καρατζά και Λοτσάνικου στις Σκουριές που πρόκειται να καταργηθούν για να μετατραπούν σε χώρους απόθεσης μεταλλευτικών αποβλήτων. περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου «Διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας» (που έφερε στο φως το dasarxeio.com).
Το εν λόγω σχέδιο νόμου, είναι συρραφή δυο σχεδίων νόμου, ενός για τα ρέματα και ενός για τα δασικά οικοσυστήματα, με την προσθήκη κάποιων πολεοδομικών ρυθμίσεων προς “διευκόλυνση” …της Εκκλησίας Κρήτης. Δεν έχει κατατεθεί ακόμα στη Βουλή και αναμένεται να προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων κυρίως λόγω των τροποποιήσεων που θα επιφέρει στη δασική νομοθεσία.

Το Κεφάλαιο Α, που μας ενδιαφέρει ειδικά για τη Χαλκιδική, είχε κατατεθεί το Μάιο 2013 ως αυτοτελές νομοσχέδιο με τίτλο «Οριοθέτηση και προστασία των υδατορευμάτων και συναφή θέματα» και είχε εκτεθεί σε δημόσια διαβούλευση για μόλις δυο εβδομάδες. Το νομοσχέδιο ανατρέπει τελείως το υφιστάμενο καθεστώς προστασίας των υδατορεμάτων, ενώ εισάγει ευρύτατες εξαιρέσεις, χωρίς προϋποθέσεις και περιορισμούς, που επιτρέπουν εφεξής σχεδόν οτιδήποτε.



Το άρθρο 3 παρ. 4 προβλέπει ότι:

3.4 “Κατ’ εξαίρεση, όταν το προς οριοθέτηση τμήμα του υδατορέματος ευρίσκεται σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο ή σε παραδοσιακό οικισμό, ή σε δάση ή σε περιοχές που υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας, η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του γίνεται με προεδρικό διάταγμα και όχι από τον Γ.Γ της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή τον κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργό.

Η διάταξη αυτή ενσωματώνει στη νομοθεσία την πάγια κρίση του Συμβουλίου Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία(ΣτΕ 4494/2009) η οριοθέτηση υδατορεμάτων κειμένων σε περιοχές που λόγω του χαρακτήρα τους χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας, όπως είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, τα τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, τα δάση, οι δασικές εκτάσεις, τα ευαίσθητα οικοσυστήματα, οι περιοχές ιδιαίτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, και γενικά οι υπαγόμενες σε ειδικό καθεστώς προστασίας περιοχές, δεν μπορεί να θεωρηθεί -κατά την έννοια του άρθρου 43 παρ. 2 Συντ., σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 24 παρ. 1, 2 και 101 Συντ.- ως «ειδικότερο» θέμα ή θέμα «τοπικού» ενδιαφέροντος, εφόσον πρόκειται για περιοχές που έχουν γενικότερη σημασία για τη χώρα. Συνεπώς, η σχετική αρμοδιότητα κατά το άρθρο 43 παρ. 2 Συντ. δεν επιτρέπεται να ανατεθεί σε άλλο, πλην του Προέδρου της Δημοκρατίας, όργανο της εκτελεστικής εξουσίας (ΣτΕ 262/2003).

Ωστόσο το άρθρο 4 εισάγει εξαιρέσεις από την απαίτηση οριοθέτησης των υδατορεμάτων, ακόμα κι αν αυτά βρίσκεται μέσα σε δάσος, σε αρχαιολογικό χώρο ή σε περιοχή ειδικού καθεστώτος προστασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: