Οι εκτιμήσεις για τις φορολογικές απώλειες από το
λαθρεμπόριο πετρελαίου ποικίλουν: Σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές οι απώλειες
εσόδων για το δημόσιο ανέρχονται σε 500 εκατ. Σύμφωνα με το υπουργείο
Οικονομικών, σε 1,5 δισ. Και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, σε 3 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, όπως στην περίπτωση της δήθεν φορολογικής μεταρρύθμισης το κράτος
«προστατεύει» τα συμφέροντα των λίγων, έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση το
κράτος δουλεύει προς όφελος των λαθρεμπόρων, αδυνατώντας να δώσει λύσεις, να
εντοπίσει και να κλείσει τις εγκαταστάσεις παράνομης διακίνησης και τις παράνομες
δεξαμενές, που υπολογίζεται ότι είναι περισσότερες από 1.500 σε όλη την Ελλάδα.
Όπως και στις υπόλοιπες περιπτώσεις κρατικής αδυναμίας, έτσι και σ’ αυτήν το
σύστημα συνθλίβεται από τους ιδιωτικούς στρατούς των λαθρεμπόρων που μεταξύ
άλλων έχουν στα pay roll τους κρατικούς υπαλλήλους σε κομβικές θέσεις…
-Την
πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων έθεσε στην προμετωπίδα των μέτρων πάταξης της
φοροδιαφυγής ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας περιγράφοντας όσους διακινούν
λαθραία πετρέλαιο ως μία από τις μεγαλύτερες πληγές στα δημόσια έσοδα.
Κάνοντας
λόγο για απώλεια 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ που υφίσταται ετησίως το δημόσιο από
το λαθρεμπόριο καυσίμων και καπνού ο Πρωθυπουργός περιέγραψε ξεκάθαρα το
πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί στο συγκεκριμένο τομέα η κυβέρνησή του
http://www.rizopoulospost.com/tsipras-kata-lathremporwn-kausimou/
Μεθοδευμένη
η «προστασία» :
‘
’Πέντε χρόνια μετά τη θέσπιση του συστήματος
εισροών-εκροών δεν έχουν
καν εκδοθεί όλες οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις, ενώ, όπως
καταγγέλλουν στελέχη της αγοράς, το σύστημα παραμένει ευάλωτο σε εξωτερικές
παρεμβάσεις..
Το ζήτημα έφερε στη δημοσιότητα χθες
με σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια
Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ),
Τελευταίο κρούσμα προχειρότητας είναι
η έκδοση πρόσφατα Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία υποτίθεται ότι υπεγράφη
με στόχο τη διόρθωση ασαφειών άλλης απόφασης του 2015. Στην πρόσφατη απόφαση «ξέχασαν» να συμπεριλάβουν το κάθε άλλο παρά ασήμαντο παράρτημα
που η αρχική περιείχε και αφορούσε τη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται
πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα. Αποτέλεσμα; Ούτε πριν είχε δημιουργηθεί μητρώο δεξαμενών,
διότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν εφαρμοζόταν λόγω ασαφειών, ούτε τώρα, διότι πλέον έχει αφαιρεθεί το σχετικό
παράρτημα με τις λεπτομέρειες για την καταχώριση των στοιχείων των δεξαμενών.
Με άλλα λόγια, ενώ ουκ ολίγες φορές η αγορά καταγγέλλει την ύπαρξη παράνομων
δεξαμενών-εστιών λαθρεμπορίου καυσίμων, το κράτος δεν γνωρίζει ούτε καν πόσες και πού βρίσκονται οι
νόμιμες, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί απογραφή σε κεντρική βάση.
Η επίμαχη απόφαση δημοσιεύθηκε στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 16 Αυγούστου 2017 και τροποποιεί Κοινή Υπουργική
Απόφαση του Δεκεμβρίου του 2015 για τις διαδικασίες και προδιαγραφές
εγκατάστασης και λειτουργίας ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου
εισροών - εκροών σε πλωτά μέσα (σλέπια κ.λπ.) μεταφοράς πετρελαιοειδών. Με την
τελευταία αυτή απόφαση καθορίζεται δε ως καταληκτική προθεσμία για την
εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα πλωτά μέσα η 31η Οκτωβρίου 2017.
Το ζήτημα έφερε στη δημοσιότητα χθες
με σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια
Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), η οποία κάνει λόγο για ανεφάρμοστες υπουργικές
αποφάσεις. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι υπουργικές
αποφάσεις που απαιτούνται για την εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα
ιδιωτικά πρατήρια (αυτά που βρίσκονται σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα στη
ΔΕΗ), στις εγκαταστάσεις των μεγάλων καταναλωτών, αλλά και στις εγκαταστάσεις του στρατού.
Η ολιγωρία της δημόσιας διοίκησης ως
προς την έκδοση της δευτερογενούς νομοθεσίας αποτελεί μία πηγή «διαρροών» στον
έλεγχο της αγοράς καυσίμων, όχι όμως και τη μοναδική. Οπως κατήγγειλε, μιλώντας
στην «Κ», ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γ. Ασμάτογλου, ακόμη και στα πρατήρια καυσίμων,
το σύστημα εισροών - εκροών λειτουργεί ελλιπώς. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχει ενιαίο λογισμικό,
αλλά κάθε σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη. Δεύτερον, το
σύστημα δίνει το ίδιο σήμα
συναγερμού στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είτε
επιχειρείται αποσύνδεση σκόπιμα είτε λόγω απρόοπτης διακοπής ρεύματος. Και τα
δύο αυτά στοιχεία έχουν ως αποτέλεσμα, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα υποστηρίζουν
οι ίδιοι οι άνθρωποι της αγοράς, εκτός από τις «πειραγμένες» αντλίες, να
υπάρχουν τουλάχιστον ενδείξεις και για «πειραγμένα» συστήματα εισροών - εκροών.
Άλλοι παράγοντες της αγοράς
επισημαίνουν, τέλος, ότι ακόμη και αν τα πρατήρια καυσίμων αποστέλλουν κανονικά
και με συνέπεια τα στοιχεία, οι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν διαθέτουν ούτε την υποδομή ούτε το
απαιτούμενο προσωπικό έτσι ώστε να μπορούν να διασταυρώνουν τα στοιχεία και εν
γένει να τα αξιοποιούν στην κατεύθυνση της πάταξης του λαθρεμπορίου.
Μετά από αυτό, η Ν.Δ. σε ρόλο καμήλας που δεν εννοεί να κοιτάξει πρώτα την
καμπούρα της, καταγγέλλει τη σημερινή κυβέρνηση για μεθοδεύσεις που και η ίδια
είχε ακολουθήσει, όπως βγαίνει ξεκάθαρα από το ιστορικό της υπόθεσης.
Ακολούθησε, όπως ήταν φυσικό η ανταπάντηση του υπουργείου Οικονομικών
‘’Π’’ : Ας
δούμε, τώρα, σε ποια σημεία της καταγγελίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ,δεν απαντά καθόλου το υπουργείο Οικονομικών με
τη χθεσινή ανακοίνωσή του, ποιά αποδέχεται έστω και έμμεσα και πού ψεύδεται
1) Στην ανακοίνωση-ανταπάντηση το υπουργείου Οικονομικών κάνει
πως δεν «βλέπει» την σοβαρότατη καταγγελία της Ομοσπονδίας ότι στην πρόσφατη έκδοση Κοινής Υπουργικής
Απόφασης, η οποία υποτίθεται ότι υπογράφηκε με στόχο τη διόρθωση ασαφειών άλλης
απόφασης του
2015… «ξέχασαν» να συμπεριλάβουν το κάθε άλλο παρά ασήμαντο
παράρτημα που η αρχική περιείχε και αφορούσε τη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις
οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα.
2 ) Την καταγγελία
της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων για την ελλιπή
λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών
αφού , δεν υπάρχει (ακόμη) ενιαίο λογισμικό, αλλά
κάθε σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη ,ουσιαστικά την επιβεβαιώνει στην απάντηση του προς τη ΝΔ,
το ίδιο το υπουργείο :
‘’Το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων προβλέφθηκε
για πρώτη φορά με το νόμο 3784 του 2009. Αλλά επέτρεπε την εγκατάσταση
λογισμικού από διαφορετικές εταιρείες, χωρίς τις απαραίτητες πιστοποιήσεις με
αποτέλεσμα να υπάρχουν δυσκολίες στον έλεγχο αλλά και προβλήματα με
παραποιήσεις του λογισμικού και των στοιχείων που στέλνουν οι αντλίες. Η
κυβέρνησή μας έχει
δρομολογήσει όλες
τις νομοθετικές και άλλες ενέργειες ώστε να τελειώσει το πρόβλημα αυτό.’’
Στη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή όταν υποκριτικά ,ετέθη ζήτημα υποχρεωτικότητας από την αντιπολίτευσηο, υπουργός Οικονομίας
τους ''αποστόμωσε'' :
‘’Αναφορικά με τη δυνατότητα (και όχι υποχρέωση) εγκατάστασης
ηλεκτρονικών συστημάτων διασφάλισης ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας
καυσίμων κατά τη διακίνηση προμετρημένων ποσοτήτων καυσίμου, η λέξη που προκάλεσε την
αντίδραση των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης («δύναται») αποτέλεσε επιλογή της
συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ – Νέας Δημοκρατίας με το νόμο 4093/2012, στον οποίο η
εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων αναφέρεται ως δυνατότητα και όχι ως υποχρέωση. Με άλλα λόγια οι βουλευτές της
αντιπολίτευσης ζητούν την τροποποίηση διάταξης την οποία οι ίδιοι είχαν ψηφίσει
ως κυβέρνηση.(Από την ανακοίνωση
του υπουργείου Οικονομίας με ημερομηνία 7/12/2016- https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ypoxrewtiko-to-GPS-sta-bytia_139823.asp
) .
Ας δούμε ,όμως, δούμε τι πραγματικά προβλέπει ο νόμος σχετικά με την υποχρεωτικότητα ή μη ,όπως υπερψηφίστηκε στη
βουλή, και γιατί η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας είναι καταφανέστατα ψευδής σαν να μην απευθύνεται σε νοήμονες ανθρώπους
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 4441
Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον
ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις--(ΦΕΚ Α' 227/06.12.2016)
5. Η περίπτωση γ' της παρ. 8α του άρθρου 15 του ν. 3054/2002
αντικαθίσταται ως εξής:
«8.γ) Στα μεταφορικά μέσα, βυτιοφόρο (Φ.Ι.Χ. ή Φ.Δ.Χ.) ή πλωτά εφοδιαστικά
(όπως δεξαμενόπλοια και σλέπια), ιδιόκτητα ή μισθωμένα, των κατόχων άδειας
Εμπορίας, Λιανικής Εμπορίας και Διάθεσης Βιοκαυσίμων, δύναται να εγκατασταθούν ηλεκτρονικά συστήματα διασφάλισης
της ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας κατά τη διακίνηση προμετρημένων
ποσοτήτων καυσίμου, μέσω σφράγισης των διαμερισμάτων, με δυνατότητα
τηλεματικής μεταφοράς δεδομένων, σχετικών με την οποιαδήποτε παρέμβαση κατά τη
διακίνηση. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης,
και Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπου
απαιτείται, καθορίζονται οι προδιαγραφές, η διαδικασία και οι όροι εγκατάστασης
των ανωτέρω συστημάτων, το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, οι συγκεκριμένες
κατηγορίες βυτιοφόρων (Φ.Ι.Χ. και Φ.Δ.Χ.) που υπάγονται στην ανωτέρω ρύθμιση,
καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.»
Οπότε όλα αυτά τα φούμαρα περί του σύστηματος εντοπισμού θέσης (GPS) στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών
(βυτιοφόρα κλπ.) που δήθεν νομοθετήθηκε το 2013 από τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, και που οι υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του εκδόθηκαν δήθεν από την κυβέρνηση.
Οπότε με όλα αυτά περί
του συστήματος εντοπισμού θέσης (GPS) στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών
(βυτιοφόρα κλπ.) που νομοθετήθηκε . το 2013 από τη συγκυβέρνηση ΝΔ -
ΠΑΣΟΚ, και που οι υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του εκδόθηκαν από την
κυβέρνηση, πάνε περίπατο . Η μαγική, λέξη κλειδί είναι η
λέξη δύναται,
που βέβαια δεν δηλώνει υποχρέωση αλλά το αφήνει στη διάθεση του εμπόρου καυσίμων. Και ως προς αυτό ο νόμος είμαι σαφής : δύναται….
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Άλλο τεράστιο επίτευγμα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ : η «πάταξη» της φοροδιαφυγής
Το σήριαλ της online σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με την εφορία
‘’Πρόκειται για ένα
πολύ σημαντικό διαρθρωτικό μέτρο κατά της φοροδιαφυγής το οποίο, αν είχε ήδη
ψηφιστεί από τη Βουλή και είχε γίνει νόμος του κράτους, θα μπορούσε να
διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους πολλών
δισεκατομμυρίων για τον Κρατικό Προϋπολογισμό τόσο του τρέχοντος όσο και των
επόμενων ετών, καθώς θα έθετε τέλος στα φαινόμενα χρησιμοποίησης αδήλωτων ή
«πειραγμένων» ταμειακών μηχανών και άλλων φορολογικών μηχανισμών, ενώ
ταυτόχρονα θα περιόριζε σημαντικά τα φαινόμενα έκδοσης πλαστών τιμολογίων’’
==================================================================
Το ιστορικό. Παρακολουθήστε
τις ημερομηνίες και τα τρυκ των κυβερνήσεων, και της σημερινής και την τεχνική
καθυστέρηση. Ως γνωστό η ηλεκτρονική σύνδεση ταμειακών μηχανών ήταν προαπαιτούμενο
του πρώτου μνημονίου
Online σύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία
Ένα βήμα πριν από τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το
TAXISnet. Στη τελική ευθεία οι διαδικασίες
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 27/4/2015
Ολο το σχέδιο για τη σύνδεση ταμειακών μηχανών με το Taxis
«Μπλόκο» στη φοροδιαφυγή του ΦΠΑ με διασύνδεση των ταμειακών
μηχανών των επιχειρήσεων με το ηλεκτρονικό σύστημα Taxis επιχειρεί να βάλει το
υπουργείο Οικονομικών.
Το σχέδιο της online σύνδεσης των
ταμειακών με τα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται από
το 2011 στα συρτάρια της Καραγιώργη Σερβίας αλλά δεν προχώρησε ποτέ παρά το
γεγονός ότι είχε γίνει προεργασία, είχαν δοθεί οι πρώτες άδειες ταμειακών
μηχανών νέου τύπου και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων διαθέτει
τον server για τη συγκέντρωση των δεδομένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αναπληρώτρια
υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να
«τρέξουν» το σχέδιο, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατόν.
Το ιστορικό και οι
καθυστερήσεις
Το μέτρο της διασύνδεσης των ταμειακών με το Taxis έχει μείνει ουσιαστικά...
στα χαρτιά από το 2011.
Η υποχρέωση αποστολής των δεδομένων
πωλήσεων λιανικής των ταμειακών μηχανών στη ΓΓΠΣ καθιερώθηκε με το ν.3943/2011.
Λίγους μήνες νωρίτερα, με τον ν.3842/2010 είχε οριστεί και η υποχρέωση
διαβίβασης τιμολογίων στην ΓΓΠΣ. Προκειμένου να βρεθεί τρόπος αυτόματης
διαβίβασης όλων των δεδομένων στην ΓΓΠΣ, συστάθηκε τον Μάιο του 2011 ειδική ομάδα εργασίας.
Η ομάδα έπρεπε να βρει μια εφικτή λύση σε ότι αφορά τις προδιαγραφές των νέων ταμειακών μηχανών
και των Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ), μια
λύση που θα μπορούσε να υλοποιηθεί από την πλειονότητα των εταιρειών που
ασχολούνται με την κατασκευή και την εμπορία ταμειακών μηχανών και ΕΑΦΔΣΣ.
Η ομάδα εργασίας κατέληξε σε πόρισμα που υποβλήθηκε στον
τότε υπουργό Οικονομικών για έγκριση, τον Οκτώβριο του 2011.
Στη συνέχεια συντάχθηκαν δύο σχέδια υπουργικών αποφάσεων,
η μια που αφορούσε τις νέες τεχνικές προδιαγραφές των ταμειακών μηχανών, και η
άλλη που αφορούσε τις προδιαγραφές αναβάθμισης των driver των υπαρχόντων ΕΑΦΔΣΣ
ώστε να είναι σε θέση να παράγουν ομοιόμορφα αρχεία έτοιμα προς αποστολή στην
ΓΓΠΣ. Ακολούθως αποφασίστηκε η παραπομπή των σχεδίων υπουργικών αποφάσεων στην
Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την διαδικασία της 98/34/ΕΚ.
Τα σχέδια στάλθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του ΕΛΟΤ
και έλαβαν αριθμό γνωστοποίησης 2012/266/GR και 2012/267/GR τον Μάρτιο του
2012.
Τον Ιούλιο του 2012 ήρθε η απάντηση της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής χωρίς να υπάρχουν τεχνικές παρατηρήσεις. Δεν μπορούσε πλέον να γίνει
καμία αλλαγή στο τεχνικό περιεχόμενο των σχεδίων.
Τα σχέδια για τις αρμόδιες υπουργικές
αποφάσεις υπογράφηκαν από τις συναρμόδιες Διευθύνσεις, και υποβλήθηκαν για
υπογραφή στον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη τον Ιούλιο του 2012. Τελικά
υπογράφηκαν με καθυστέρηση
έξι μηνών τον Δεκέμβριο του 2012 ενώ σε εκκρεμότητα υπήρχε μια τρίτη απόφαση που θα όριζε τον χρόνο
υποχρεωτικής αποστολής τιμολογίων και αποδείξεων στην ΓΓΠΣ.
Τον Ιανουάριο του 2013 συντάχθηκε και
εκδόθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες μια εγκύκλιος ( ΠΟΛ 1004/2013), με την
οποία τα τιμολόγια δεν σημαίνονται πλέον από ΕΑΦΔΣΣ. Στην ουσία ακυρώθηκε σε μεγάλο βαθμό η
προεργασία που είχε γίνει. Με αυτό τον τρόπο όμως δεν θα μπορούσαν να
αποσταλούν στην ΓΓΠΣ. Άρα στην ΓΓΠΣ, οι ΕΑΦΔΣΣ θα απέστελλαν μόνο Δελτία
Αποστολής, τα οποία όμως δεν έχουν αξίες και επομένως η ΓΓΠΣ δεν θα είχε εικόνα της κάθε επιχείρησης.
Παράλληλα ο Συνδέσμος Εισαγωγέων και
Κατασκευαστών Ταμειακών Συστημάτων (ΣΕΚΤ), πρότεινε προς την ΓΓΠΣ να
κατασκευάσει με δικά του έξοδα τον server συγκέντρωσης δεδομένων στην ΓΓΠΣ. Ο
ΓΓΠΣ Χάρης Τσαβδάρης όταν ανέλαβε τον Ιούνιο 2013, έκανε δεκτή την πρόταση του
ΣΕΚΤ, και ο server που είχε ήδη δοκιμαστεί στο ΕΜΠ, άρχισε να εγκαθίσταται στο
περιβάλλον της ΓΓΠΣ.
Τον Οκτώβριο 2013 ο server ήταν
έτοιμος. Στις αρχές Νοεμβρίου έγινε μια ανακοίνωση για δοκιμαστική λειτουργία
του server η οποία όμως ακυρώθηκε μια εβδομάδα αργότερα. Ωστόσο η δοκιμαστική
λειτουργία ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν 600 φορολογικοί μηχανισμοί ΕΑΦΔΣΣ και
ταμειακές μηχανές νέου τύπου να στέλνουν δεδομένα.
Τον Νοέμβριο 2013 δόθηκαν οι πρώτες άδειες ταμειακών
μηχανών νέου τύπου. Συνολικά δόθηκαν 54 νέες άδειες αλλά λίγες ημέρες αργότερα
το μέτρο «πάγωσε».
Τον Ιανουάριο του 2014 διακόπηκε η
λειτουργία του server. Ο server ήταν κλειστός για ένα μήνα, αλλά όταν
ξαναλειτούργησε, οι φορολογικοί μηχανισμοί έστειλαν και τα δεδομένα αυτού του
διαστήματος που ο server ήταν κλειστός. Το Ιανουάριο του 2014 αναβάλλεται η
αποστολή των δεδομένων των ταμειακών μηχανών στη ΓΓΠΣ και αποφασίστηκε να
υποβάλλονται συγκεντρωτικές πελατών – προμηθευτών.
Στο σύστημα -για όσο διάστημα
λειτούργησε- συγκεντρώθηκαν περισσότερα από 3.000.000 παραστατικά που έχουν
αποσταλεί από 600 φορολογικούς μηχανισμούς και ταμειακές μηχανές. Αυτή τη
στιγμή, το υπουργείο Οικονομικών διαθέτει την υποδομή και μπορεί να ξεκινήσει άμεσα
η σταδιακή υλοποίηση του μέτρου το οποίο θα αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό τη
φοροδιαφυγή του ΦΠΑ και θα διευκολύνει τους φορολογικούς ελέγχους και τις
διασταυρώσεις.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113510162
Ημερομηνία 02/08/15
Έτοιμο το υπουργείο για την on line
σύνδεση των ταμειακών μηχανών
Θα ξεκινήσει
πιλοτικά το μέτρο από τα νησιά
Άμεσα σκοπεύει το υπουργείο
Οικονομικών να προχωρήσει στην online σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το
ηλεκτρονικό σύστημα ΤΑΧΙS, καθώς το πρόγραμμα που θα υποστηρίξει την εφαρμογή υπάρχει από το 2011 και η
λειτουργία του θα είναι θέμα πολιτικής απόφασης.
Η πρώην αναπληρώτρια υπουργός
Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη είχε ζητήσει να αρχίσει η διασύνδεση, κάτι που θα
γίνει τώρα, όπως γνωστοποίησε ο διάδοχός της Τρύφων Αλεξιάδης.
Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Αλεξιάδης, το μέτρο
θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε τουριστικές περιοχές όπου τα ποσοστά παραβατικότητας
είναι υψηλά.
“Για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των
“μαϊμού” ταμειακών μηχανών άμεση προτεραιότητα είναι η ηλεκτρονική διασύνδεση
των ταμειακών μηχανών με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ),
μέτρο το οποίο έχει ήδη
θεσμοθετηθεί, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί”, πρόσθεσε.
07/04/2016
Φαίνεται όμως ότι ο Αλεξιάδης (η
κυβέρνηση) το ξανασκέφτηκε , ποιος ξέρει γιατί (αυτό δεν το εξήγησαν ποτέ):
Και
πάλι στον «πάγο» η σύνδεση ταμειακών με το TAXISnet
Στον «πάγο» έβαλε η
κυβέρνηση τη νομοθετική ρύθμιση που είχε ετοιμάσει o αναπληρωτής υπουργός
Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης για την επανεργοποίηση του μέτρου της διασύνδεσης
των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών με τις
πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του
υπουργείου.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό
διαρθρωτικό μέτρο κατά της φοροδιαφυγής το οποίο είχε προαναγγείλει ο κ.
Αλεξιάδης και εκτιμάται ότι, αν είχε ήδη ψηφιστεί από τη Βουλή και είχε γίνει
νόμος του κράτους, θα μπορούσε να διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων
φορολογικών εσόδων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων για τον Κρατικό Προϋπολογισμό
τόσο του τρέχοντος όσο και των επόμενων ετών, καθώς θα έθετε τέλος στα
φαινόμενα χρησιμοποίησης αδήλωτων ή «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών και άλλων
φορολογικών μηχανισμών, ενώ ταυτόχρονα θα περιόριζε σημαντικά τα φαινόμενα
έκδοσης πλαστών τιμολογίων.
H σχετική τροπολογία σύμφωνα με τον
Ελεύθερο Τύπο, είναι
έτοιμη από τον Ιανουάριο αλλά δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή μέχρι σήμερα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν έχει καν συζητηθεί ως
διαρθρωτικό μέτρο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στις διαπραγματεύσεις
της κυβέρνησης με τους επικεφαλής των θεσμών, όπου φαίνεται πως δίδεται πλέον προτεραιότητα στην
επιβολή νέων επαχθών φοροεισπρακτικών μέτρων σε βάρος εκατομμυρίων οικονομικά
αδύναμων και υπερχρεωμένων ελληνικών νοικοκυριών
Μελετάται… αλλά
4 Μαΐου
2016
Μελετάται διεξοδικά η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS,
είπε ο αναπληρωτής υπουργό Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης
======================================================================
...,τελικά,πάλι πάγος
24/06/2016
Έρχεται επιτέλους η σύνδεση των
ταμειακών μηχανών με το ΤΑXIS
Με καθυστέρηση που ξεπερνά τους 6
μήνες και έχει ήδη κοστίσει την απώλεια σημαντικού ύψους φορολογικών εσόδων,
προωθεί για ψήφιση στη Βουλή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών
σημαντικές διατάξεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που διαπράττεται
μέσω της μη έκδοσης αποδείξεων και άλλων φορολογικών στοιχείων.
Η περίφημη τροπολογία με τις διατάξεις
που προβλέπουν την ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών
ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων με τις πληροφοριακές
υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του
υπουργείου Οικονομικών, καθώς επίσης και την υποχρέωση των επιτηδευματιών που
δεν έχουν ταμειακές μηχανές ή άλλους φορολογικούς μηχανισμούς να διαβιβάζουν
ηλεκτρονικά στην Γ.Γ.Π.Σ. τα δεδομένα των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων, θα
περιληφθεί τελικά στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου
προϊόντων καπνού, το οποίο θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή. Η τροπολογία αυτή ήταν έτοιμη
από τον Ιανουάριο αλλά η κατάθεσή της είχε "παγώσει" με απόφαση της
πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και των δανειστών,
Ούτε τώρα
μας λένε το λόγο
14/12/2016
Η διάταξη αυτή συνεπάγεται και την
on line διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis
16.12.2016
Σύνδεση ταμειακών
μηχανών με την εφορία
Το
μόνο ανησυχητικό στο σχέδιο νόμου είναι ότι δεν παρέχονται συγκεκριμένες
λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου, όπως επίσης και η ημερομηνία έναρξης
της διασύνδεσης των ταμειακών με το Τaxis. Οπως αναφέρεται στον νόμο, οι
λεπτομέρειες και η έκταση εφαρμογής του μέτρου, οι υποχρεώσεις των
φορολογουμένων, οι εξαιρέσεις, η διαδικασία και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη
διαβίβαση, την ασφάλεια και την επεξεργασία των δεδομένων θα καθοριστούν με
απόφαση του υπουργού Οικονομικών. Είναι άγνωστο, λοιπόν, πότε θα εκδοθεί η απόφαση και αν θα
μεσολαβήσουν εκλογές που μπορούν να αναστείλουν την εφαρμογή του μέτρου.
Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2013 όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει η
διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τo Τaxis (είχε ψηφισθεί νόμος
από το 2011 και είχε γίνει η προεργασία από επιτροπές και στελέχη του
υπουργείου Οικονομικών). Στις αρχές Νοεμβρίου ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία
του server, η οποία ωστόσο
ακυρώθηκε μια εβδομάδα αργότερα. Πάντως, στο διάστημα της μιας εβδομάδας
600 φορολογικοί μηχανισμοί ΕΑΦΔΣΣ και ταμειακές μηχανές νέου τύπου έστελναν
δεδομένα στο υπουργείο Οικονομικών. Τον Ιανουάριο του 2014 διακόπηκε η αποστολή των δεδομένων των ταμειακών
μηχανών στη ΓΓΠΣ και αποφασίστηκε απλά να υποβάλλονται συγκεντρωτικές
καταστάσεις πελατών – προμηθευτών.
Πάμε
πάλι από την αρχή (για εμπέδωση) :
25 Μαϊ 2017
Έκτος
σύνδεσης με την εφορία παραμένουν οι ταμειακές μηχανές
«Γεφύρι της Άρτας» θυμίζει η «βαρύγδουπη» εξαγγελία
του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για πάταξη της φοροδιαφυγής με την
σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis.
Ο νόμος ψηφίστηκε στα τέλη του 2016,
η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι έτοιμη να υποδεχθεί δεδομένα, αλλά αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική
βούληση για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ηλεκτρονικό
σύστημα Τaxis. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει
παραπέμψει στο μέλλον και
σε κάθε περίπτωση μετά το 2018 τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το
σύστημα Τaxis.
Μπορεί το υπουργείο Οικονομικών να
«καταστρώνει» τις επόμενες κινήσεις του για την απευθείας διασύνδεση των
συναλλαγών με το ΤΑΧΙS, πλην, όμως τα σχέδια παραμένουν στα χαρτιά και οι καθυστερήσεις διαδέχονται
η μία την άλλη.
Στόχος είναι, να λυθεί άμεσα το θέμα των τεχνικών προδιαγραφών που
θα έχει το συγκεκριμένο λογισμικό μέσω του οποίου θα δίνει η διασύνδεση. Στο
υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι από το 2018 θα μπορεί να εφαρμοσθεί το μέτρο το οποίο θα
επιτρέψει στη φορολογική διοίκηση να έχει εικόνα, σε πραγματικό χρόνο, για όλες
τις συναλλαγές που γίνονται στη χονδρική μεταξύ των επιχειρήσεων.
Να σημειωθεί ότι η πλήρης
ενεργοποίηση του μέτρου εκτιμάται ότι θα διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων
φορολογικών εσόδων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για τον κρατικό
προϋπολογισμό τόσο του τρέχοντος όσο και των επομένων ετών
‘’Π’’: Αλλά το θέμα των τεχνικών
προδιαγραφών, είχε λυθεί ήδη από τον Ιούλιο του 2012 με την απάντηση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα δύο σχέδια
υπουργικών αποφάσεων με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές των ταμειακών που είχε
στείλει η ελληνική πλευρά και οι τεχνικές προδιαγραφές είχαν
ενσωματωθεί στο ελληνικό φορολογικό δίκαιο από το 2012 και είχαν αρχίσει ήδη να
εφαρμόζονται !!
25
Μαΐου 2017
Έκτος
σύνδεσης με την εφορία παραμένουν οι ταμειακές μηχανές
«Γεφύρι
της Άρτας» θυμίζει η «βαρύγδουπη» εξαγγελία του οικονομικού επιτελείου της
κυβέρνησης για πάταξη της φοροδιαφυγής με την σύνδεση των ταμειακών μηχανών με
το Taxis.
Δεν
υπάρχει η πολιτική βούληση για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το
ηλεκτρονικό σύστημα Τaxis.
‘’Π’’ : Ερώτημα
:Θα είναι θεωρία συνωμοσίας αν πούμε ότι , σε περίπτωση που
είχαν δρομολογηθεί και είχαν αρχίσει να αποδίδουν τα δύο μέτρα, θα ήταν το ίδιο
εύκολο να περάσει η προπαγάνδα τους περί της υποχρεωτικής περικοπής μισθών και
συντάξεων και αύξησης άμεσων και έμμεσων φόρων στα χαμηλά και μικρομεσαία
στρώματα;