Πάνω τους η μνήμη καίει άκαυτη βάτος




ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΠΕ

Σύμβολα ελευθερίας ήταν πάντα τα βουνά μας και μετερίζια αγωνιστών. Κανένας κατακτητής δεν κατάφερε να τα αλώσει.

Σήμερα ωστόσο, ο χάρτης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) προκαλεί δέος.
Όλες οι βουνοκορφές της χώρας έχουν παραχωρηθεί σε αιολικές εταιρίες και η εγκατάσταση ανεμογεννητριών επιτρέπεται παντού: Σε δάση, σε ευαίσθητα οικοσυστήματα βραχονησίδων, σε περιοχές Νatura.

Αγέρωχα βουνά γεμίζουν με χιλιάδες κυβικά τσιμέντο και τόνους χάλυβα. Υπερμεγέθεις δρόμοι διανοίγονται μετατρέποντας τις πλαγιές σε νταμάρια. Μια τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή συντελείται στο όνομα της "σωτηρίας του περιβάλλοντος".

Σήμερα σε όλη την Ελλάδα, από άκρη σ άκρη, επιτροπές πολιτών, οργανώσεις και κινήματα αγωνίζονται να σώσουν τα βουνά από την επέλαση των αιολικών εταιριών.

Οι επιπτώσεις από την εγκατάσταση αιολικών είναι μη αναστρέψιμες. Ακόμα και τα πιο «μικρά αιολικά πάρκα» κατακερματίζουν οικοτόπους, σκοτώνουν σπάνια αρπακτικά, καταστρέφουν φυσικά - πολιτιστικά τοπία και τα μετατρέπουν σε "νεκρές" βιομηχανικές ζώνες. Τα αιολικά "πάρκα" εμποδίζουν τον εμπλουτισμό των υπόγειων υδροφορέων και παράλληλα αποτελούν σημαντικό κίνδυνο ρύπανσης καθώς ο μηχανισμός κάθε ανεμογεννήτριας απαιτεί εκατοντάδες λίτρα λιπαντικού. Οι ανεμογεννήτριες έχουν μικρή διάρκεια ζωής και το κόστος ανακύκλωσης τους είναι τεράστιο. Κάποια εξαρτήματά τους αποτελούν επικίνδυνα απόβλητα που απαιτούν ειδική διαχείριση. Μέσα σε λίγες δεκαετίες οι άλλοτε περήφανες βουνοκορφές μετατρέπονται σε νεκροταφεία σκουριασμένων ανεμογεννητριών.

Οι ανεμογεννήτριες, εκτός από τον συνηθισμένο θόρυβο, παράγουν και θόρυβο χαμηλών συχνοτήτων (υποήχους). Οι υπόηχοι διαπερνούν τοίχους και ηχοπετάσματα σε απόσταση μερικών χιλιομέτρων με δυσάρεστες επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία όσων υπόκεινται σε αυτούς. Ο θόρυβος και κυρίως οι υπόηχοι, αναγκάζουν ζώα και πουλιά να φύγουν από τους τόπους που φωλιάζουν και έτσι εξαφανίζονται πολλοί σημαντικοί βιότοποι.
Οι υπόηχοι και η υποβάθμιση του τοπίου από τα αιολικά πάρκα έχουν επιπτώσεις στον τουρισμό. Οι ανεμογεννήτριες, που το ύψος τους κυμαίνεται από 80 έως 200 μέτρα, είναι ορατές από απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων, τα φώτα τους που "αναβοσβήνουν" ασταμάτητα καθιστούν το νυχτερινό τοπίο εφιαλτικό.

Οι αιολικές εγκαταστάσεις πλήττουν κυρίως τον πρωτογενή τομέα (καθώς η χρήση γης αλλάζει από γεωργική-κτηνοτροφική σε βιομηχανική) και συντελούν στην αύξηση της ανεργίας αφού καταργούν πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας από τις ελάχιστες που υποτίθεται ότι δημιουργούν.

Ωστόσο, χιλιάδες στρέμματα δημόσιας και ιδιωτικής γης παραχωρούνται συνεχώς στις εταιρείες ΑΠΕ. Μια τεράστια κομπίνα αρπαγής της γης είναι σε εξέλιξη και ένα μεγαλοφυές σχέδιο καταλήστευσης των πολιτών με την επιβολή ποικιλώνυμων πράσινων φόρων. Η πριμοδότηση, οι επιδοτήσεις και τα χαράτσια που πληρώνουν οι πολίτες υπέρ των ΑΠΕ ακριβαίνουν την τιμή του ρεύματος τόσο περισσότερο όσο περισσότερες ΑΠΕ εγκαθίστανται. Χιλιάδες νοικοκυριά στη χώρα μας κι εκατομμύρια στην Ευρώπη αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος ενώ το λόμπι των ΑΠΕ γίνεται ισχυρότερο και αδιάρρηκτος ο κύκλος της διαπλοκής στην προώθηση της "πράσινης" απάτης.

Τόσα χρόνια, η προπαγάνδα των εταιρειών ΑΠΕ διακηρύσσει ότι θα σωθεί ο πλανήτης με αξιοποίηση του ήλιου και του αέρα και θα κλείσουν τα θερμοηλεκτρικά εργοστάσια.

Όμως:

Η ενέργεια που παράγεται από ήλιο και αέρα, πρέπει να υποστηρίζεται σε μόνιμη βάση από μονάδες συμβατικών καυσίμων, αφού τα συστήματα ηλεκτροδότησης λειτουργούν μόνο σε ισορροπία παραγωγής - ζήτησης, αλλιώς καταρρέουν (black out).

Η ενέργεια που παράγουν οι ανεμογεννήτριες είναι στοχαστική και μη προβλέψιμη. Τα αιολικά πάρκα χαρακτηρίζονται από αστάθεια φορτίου και το απρόβλεπτο ρεύμα που παράγουν δημιουργεί προβλήματα στο δίκτυο και στα θερμοηλεκτρικά εργοστάσια. Τα μόνα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής που μπορούν να αντεπεξέλθουν είναι τα εργοστάσια με φυσικό αέριο και τα πυρηνικά.

Το περίφημο καλώδιο που θα μας συνδέσει ενεργειακά με την Ευρώπη, κρύβοντας το πρόβλημα των αιολικών, θα επιτρέψει να εγκατασταθούν ακόμα περισσότερες ανεμογεννήτριες που θα εγχέουν το σχεδόν άχρηστο ρεύμα τους στο "ενεργειακό μείγμα" (από φ. αέριο, υδροηλεκτρικά, πυρηνικά και στερεά καύσιμα) ανεβάζοντας επιπλέον το κόστος για τον καταναλωτή χωρίς να υποκαθιστούν άλλο καύσιμο. (Σύμφωνα με την Eurostat: "Παρά την σταθερά αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ στο ευρωπαϊκό ενεργειακό μίγμα κατά την τελευταία δεκαετία, ο δείκτης ενεργειακής εξάρτησης κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση, καταγράφοντας σημαντική επιδείνωση").

Σύμφωνα με τις στατιστικές, πουθενά στον κόσμο τα αιολικά δεν συνέβαλαν στην μείωση των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας ούτε συνετέλεσαν στην μείωση του CO2. Ωστόσο, η πράσινη προπαγάνδα, η πιο ακριβή διαφημιστική καμπάνια όλων των εποχών, κατάφερε να πείσει αρκετούς ότι θα σωθεί ο πλανήτης αν "ισοπεδωθούν" βουνά και αφανισθεί η βλάστηση για να γεμίσει η γη φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες.

Η επέλαση των αιολικών είναι μια από τις συνέπειες της εμπορευματοποίησης της ενέργειας, "επιτυχημένο" αποτέλεσμα της επιδίωξης του κεφαλαίου για μέγιστη κερδοφορία με το μικρότερο κόστος: Να πουλάς πανάκριβα "αέρα κοπανιστό", να επιδοτείσαι γι' αυτό, να σου παραχωρείται γη και ύδωρ και η απάτη σου να θεωρείται "επένδυση εθνικής σημασίας"!

Διαλείπουσα και μη προβλέψιμη η ενέργεια που παράγεται από τις ανεμογεννήτριες δύσκολα αποθηκεύεται στις σπάνιες στιγμές που πλεονάζει λόγω καιρικών συνθηκών. Αυτό το μειονέκτημα αποτελεί άλλη μια ευκαιρία για να κερδοσκοπήσουν οι εταιρείες με πανάκριβα, επιδοτούμενα, συστήματα "αποθήκευσης", κυρίως αντλησιοταμιευτήρες. Πρόκειται για γιγάντια έργα, ακόμα πιο επιβαρυντικά για το περιβάλλον.

Αντλησιοταμιευτήρες χωρητικότητας πολλών εκατομμυρίων κυβικών νερού, που θα προέρχεται από γεωτρήσεις (!), προγραμματίζονται στην Κρήτη σε περιοχές όπου υπάρχουν πλούσιοι υπόγειοι υδροφορείς. Παράλληλα, με πρόσχημα την «ορθολογική διαχείριση» των υδάτινων πόρων κατασκευάζονται φράγματα σχεδόν παντού όπου υπάρχουν επιφανειακά νερά, χείμαρροι και πηγές.

Για τις μεγάλες ενεργειακές πολυεθνικές δεν νοείται πλέον ενέργεια χωρίς “αξιοποίηση” από μεριάς τους των υδάτινων πόρων. Το νερό, όπως και η ενέργεια, από δημόσιο κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται σε εμπόρευμα και μέσο κερδοσκοπίας.

Σήμερα που ο δημόσιος πλούτος χαρίζεται στους διεθνείς και ντόπιους κερδοσκόπους ο αγώνας μας είναι κοινός με τον αγώνα όλων των κινημάτων της χώρας μας και όλου του πλανήτη, παντού όπου οι λαοί παλεύουν για την προάσπιση των κοινωνικών αγαθών και την προστασία του περιβάλλοντος.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΠΕ 


Αγώνας μέχρι τη νίκη


Καθώς σήμερα το Ισραήλ επιχειρεί να προσαρτήσει παράνομα τα κατεχόμενα εδάφη της Δυτικής Όχθης, ας θυμηθούμε τον συνιδρυτή του Black Panther Party, Huey P. Newton, στη φωτογραφία με παλαιστίνιους μαχητές της αντίστασης έξω από ένα ανώνυμο Παλαιστινιακό στρατόπεδο προσφύγων στο Λίβανο, το 1980.

Ως επαναστάτες σοσιαλιστές διεθνιστές, οι Μαύροι Πάνθηρες θεωρούσαν  ότι για να τερματίσουν την καταπίεση στις Ηνωμένες Πολιτείες, θα πρεπε να αγωνιστούν για τη συντριβή του ιμπεριαλισμού σε ολόκληρο τον κόσμο και η Παλαιστίνη βρισκόταν στην πρώτη γραμμή αυτού του αντιιμπεριαλιστικού αγώνα, καθώς «το Ισραήλ δημιουργήθηκε από τον δυτικό ιμπεριαλισμό και διατηρείται από τις δυτικές δυνάμεις».
Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, κιθάρα και υπαίθριες δραστηριότητες

[---->]

Ο ΜΑΔΟΥΡΟ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΕΒΕΙΡΑ ΤΗΣ Ε.Ε. ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ 72 ΩΡΕΣ



El presidente Maduro hace el anuncio tras las sanciones que la UE le impuso a funcionarios del Estado venezolano.

El presidente de Venezuela, Nicolás Maduro, en el marco de la entrega del Premio Nacional de Periodismo denunció las acciones injerencistas de España y la Unión Europea (UE) contra el país suramericano.

"He decidido darle 72 horas a la Embajadora de la Unión Europea en Caracas para que abandone nuestro país ¡Ya basta del colonialismo europeo contra Venezuela!", anunció el presidente Maduro.

La medida llega después de que el bloque europeo emitiera sanciones contra dirigentes que hacen parte de los poderes del Estado, "el día de hoy la Unión Europea sacó una resolución donde sanciona a venezolanos que formando parte de instituciones del Estado respetan la Constitución, sancionan a la directiva de la AN, porque se ha negado a cumplir órdenes de la Embajada de la UE en Caracas", agregó el jefe de Estado.



Η πρέσβειρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Καράκας έχει 72 ώρες να εγκαταλείψει τη χώρα, μετά την απόφαση του Πρόεδρου της Βενεζουέλας Μαδούρο ,ως απάντηση σε μία ακόμα σειρά κυρώσεων, οι οποίες, για πρώτη φορά, πλήττουν τόσο τους Τσαβιστές όσο και το κομμάτι της αντιπολίτευσης τους που είναι υπέρ των εκλογών. Μια παρέμβαση της ΕΕ που τάσσεται απροκάλυπτα υπέρ της άλλου τμήματος της αντιπολίτευσης, των οπαδών του πραξικοπήματος.

Ο Πρόεδρος Μαδούρο κοινοποίησε την απόφαση κατά την παρουσίαση του Εθνικού Βραβείου Δημοσιογραφίας Σιμόν Μπολίβαρ στο Προεδρικό Μέγαρο στο Καράκας, ζητώντας ταυτόχρονα από τους αξιωματούχους της ΕΕ να εγκαταλείψουν την αποικιακή και ρατσιστική παράδοση με την οποία επιτίθενται σε ελεύθερους και κυρίαρχους λαούς.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να απειλήσει όλους εκείνους τους πολίτες της χώρας που σκοπεύουν να εγγραφούν και να συμμετάσχουν στις εκλογές.

Πριν από λίγες ώρες, η ρατσιστική Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε κυρώσεις και σε άλλους πολίτες της Βενεζουέλας που αποτελούν μέρος των κρατικών θεσμών και υπερασπίζονται το Σύνταγμα.

Αυτή τη φορά επέβαλε κυρώσεις τόσο στους Τσαβιστές βουλευτές της Συνταγματικής Συνέλευσης όσο και στους ηγέτες της αντιπολίτευσης της Εθνοσυνέλευσης επειδή αρνήθηκαν να εκτελέσουν τις εντολές της ευρωπαϊκής πρεσβείας στο Καράκας.

Μα ποιοι είναι αυτοί που  αποφάσισαν να μας επιβάλλουν κυρώσουν;

Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να μας επιβληθούν με τις απειλές;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει με την αλαζονική, ρατσιστική της στάση, τη στάση εκείνων που αισθάνονται ανώτεροι από εμάς.



Από το 54 λεπτό του βίντεο 

Την τελευταία στιγμή η Βενεζουέλα ακύρωσε την απέλαση της πρέσβειρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Καράκας.


Για το Μεγάλο Περίπατο του γόνου




Η πολιτική σκέψη της ζαρντινιέρας

Η υπόθεση με τον Μεγάλο Περίπατο δείχνει πόσο κοντόθωρη είναι η σκέψη αυτών που διοικούν την Αθήνα, αποτυπώνοντας ένα τοξικό μείγμα ανάμεσα στην πολιτική του φαίνεσθαι (νεοελληνιστί image) και τον κυνισμό.
Καταρχάς ας είμαι σαφής, ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ και τα εμπόδια στην κυκλοφορία ή οι πεζοδρομήσεις δεν ταυτίζονται. Δηλαδή, δεν είναι απαραίτητο να απαγορεύσεις την κυκλοφορία για να μειωθούν τα αυτοκίνητα.
Στην πραγματικότητα η χρήση των αυτοκινήτων στο κέντρο μιας πόλης μειώνεται στη βάση δύο παραμέτρων
- Της πυκνότητας και συχνότητας των ΜΜΜ και δη των σταθερής τροχιάς
- Της τήρησης της απαγόρευσης στάθμευσης που είναι ένα κατεξοχήν αποτρεπτικό μέσο: εάν δεν μπορείς να παρκάρεις δεν παίρνεις το αυτοκίνητο.

Άρα λοιπόν το πρώτο βήμα είναι να πυκνώσεις πάρα πολύ τα δρομολόγια του μετρό και του ηλεκτρικού και να προσθέσεις γραμμές λεωφορείων. Αυτό προϋποθέτει να μην είσαι νεοφιλελεύθερος όπως ο Μητσοτάκης και ο Μπακογιάννης και να κατανοείς ότι τα δημόσια ΜΜΜ είναι υποδομής ποιότητας ζωής και πρέπει να είναι ελλειμματικά.

Το δεύτερο βήμα είναι να τηρείται η απαγόρευση στάθμευσης, πάντα με πρόνοια για τους κατοίκους. Αυτό όντως αποθαρρύνει την άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης και ταυτόχρονα περιορίζει τα διάφορα μικρομποτιλιαρίσματα που δημιουργούν μεγάλη όχληση (ας αναφέρω δύο παραδείγματα Ιπποκράτους και Φιλολάου).

Άρα λοιπόν πρώτο βήμα θετικά να ενθαρρύνεις τη χρήση των ΜΜΜ και να αποθαρρύνεις την άσκοπη ή αποφευκταία χρήση του ΙΧ.

Σημειώνω εδώ ότι εάν το μετρό της Αθήνας δεν είχε σχεδιαστεί κυρίως ως πάρτι των εργολάβων, που συνδυάζει τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή και με τους αργούς ρυθμούς αποπεράτωσης τα πράγματα θα ήταν ακόμη καλύτερα.

Εάν μπορέσεις να εξασφαλίσεις μια μείωση του όγκου οχημάτων που χρησιμοποιούν το κέντρο, στη συνέχεια προσπαθείς να δεις που μπορείς να απαγορεύσεις εντελώς το αυτοκίνητο.

Αυτό σημαίνει όντως να κάνεις πεζοδρομήσεις αλλά στη βάση σχεδίου.
Καταρχάς προσπαθείς να κατανοήσεις τις διαδρομές της πόλης και πώς και γιατί οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο ή το ΙΧΕ, Άρα κατανοείς ποιοι δρόμοι είναι αναγκαστικά περάσματα. Π.χ. κατανοείς ότι δεν μπορείς εύκολα να προτείνεις την Καλλιρρόης ως εναλλακτική στη Συγγρού - Αμαλίας, γιατί αυτή έχει μια στενωπό πριν τη Β. Κωνσταντίνου και γιατί είναι ένας βασικός άξονας Νότου - Βορρά που δεν υποκαθίσταται από άλλες διαδρομές. 

Έπειτα κατανοείς γιατί έχει κίνηση στους δρόμους. Π.χ. το εύρος των επαγγελματικών μετακινήσεων που δεν μπορούν να γίνουν με τα ΜΜΜ. Να πω ένα παράδειγμα: ένα μεγάλο μέρος της εργατικής τάξης της πόλης δουλεύει στην επισκευή, την κατασκευή, τη συντήρηση, την εξυπηρέτηση. Όλοι αυτοί κινούνται με αυτοκίνητα, όπου έχουν και τον εξοπλισμό τους και κάνουν αναγκαστικά μεγάλες αποστάσεις γιατί κυνηγούν δουλειές όπου τις βρουν καθώς δεν έχουν σταθερό χώρο εργασίας για να πάρουν το μετρό.

Σε αυτή τη βάση κατανοείς ότι πρέπει να κρατήσεις κάποιους άξονες ανοιχτούς στα ΙΧ

Όταν κάνεις αυτή τη δουλειά αναζητάς πεζοδρόμους. Γιατί προφανώς οι πεζόδρομοι φτιάχνουν μια άλλη ποιότητα ζωής κλπ.
Και όταν το κάνεις αυτό, πάλι έχεις ένα σχεδιασμό. 
Στην πραγματικότητα κάνεις κοινωνιολογία κάθε δρόμου. 

Υπάρχουν δρόμοι που ενώ σου μοιάζουν γραφικοί εάν φύγουν τα αυτοκίνητα, μετά απλώς δεν θα μπορούν να μένουν εκεί οι παραδοσιακές επιχειρήσεις που τους έδιναν ζωή και θα απομένει μόνο η δυνατότητα των τραπεζοκαθισμάτων για τον τουρισμό. Όμως, αυτό δεν είναι λύση.

Η περίπτωση του Ψυρρή είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου gentrification και δεν υπάρχει λόγος να επαναληφθεί.

Ούτε είναι τόσο εύκολο το κέντρο της Αθήνας να γίνει ένα πεζοδρομημένο ζωντανό ανοιχτό Μουσείο, γεμάτο μνημεία και καταστήματα Prada γιατί σε αντίθεση με τη Ρώμη ή τη Φλωρεντία η Αθήνα, πέραν των ανοιχτών αρχαιολογικών χώρων δεν είναι μια μνημειακή πόλη. Η ομορφιά της είναι περισσότερο ότι είναι μια ζωντανή μεσογειακή πόλη.

Παρ' όλα αυτά βήματα προς την επέκταση των δημόσιων χώρων μπορούν να γίνουν και στο εμπορικό κέντρο και σε γειτονιές, αλλά πάντα στοχευμένα.

Όλα αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με τη βλακεία που γίνεται στην Πανεπιστημίου και τη Φιλελλήνων.

Στην Αθήνα 6 μήνες το χρόνο αναζητούμε τη σκιά όταν περπατάμε. Ας προσθέσουμε και τις έστω και σποραδικές βροχές. κατανοούμε γιατί κανένας μα κανένας πεζός δεν σκέφτεται "τι ωραία που θα ήταν να είναι Ιούνιος, να έχει 35 βαθμούς και να μπορώ να περπατήσω στην Πανεπιστημίου για να νιώσω την άσφαλτο να λιώνει". Στις μεσογειακές χώρες οι άνθρωποι αναζητούν τη σκιά. Προφανώς και η πεζοδρομημένη Ερμού έγινε μια μεγάλη εμπορική περατζάδα, όπως και αντίστοιχοι δρόμοι σε πλήθος επαρχιακών πόλεων. Η (ημι)πεζοδρομημένη Φιλελλήνων τι εξυπηρετεί;

Τώρα γιατί γίνονται όλα αυτά;

Για δύο λόγους: ο ένας είναι κυνικός. Ο Μπακογιάννης θέλει να φτιάξει ένα εμπορικό κέντρο χωρίς πολλές από τις παραδοσιακές επιχειρήσεις και να το αποδώσει πλήρως στα τραπεζοκαθίσματα, στα ακριβά εμπορικά καταστήματα, στα ξενοδοχεία και το airbnb. 

Αυτό θα καθοδηγήσει τις "μικρότερες" παρεμβάσεις που θα γίνουν. Και αυτό εξυπηρετεί το συνασπισμό συμφερόντων τον οποίο εκπροσωπεί.

Ως προς του μεγάλους δρόμους αυτό εξυπηρετεί το image. Την εικόνα. Την "αίσθηση" έργου. Και σε μια κοινωνία που ζει από την εικόνα, αυτό μπορεί να μετράει.

Η ουσία, όμως, είναι ότι με όλα αυτά ούτε λιγότερα αυτοκίνητα θα περνούν από το κέντρο της πόλης, ούτε πιο φιλική θα είναι στους πεζούς.


Απλώς στην ενδημική ασχήμια της θα προστεθούν οι σκουριασμένες ζαρντινιέρες με τις μαραμένες δάφνες του Μπακογιάννη (pun intended).


Η εικόνα ίσως περιέχει: φυτό και υπαίθριες δραστηριότητες

Σχόλιο του Παναγιώτη Σωτήρη




Ήθελα να 'ξερα ποιος μερέλας θα αφήσει το ωραίο πεζοδρόμιο στην άκρη με τις παχιές σκιές των δέντρων, για να πάει να περπατήσει στη μέση του δρόμου μες στον νταβανο της Αθήνας.


Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες

Σχόλιο του Διαμαντή Καράβολα 


Ξανακοιτάζοντας τις φωτογραφίες δεν μπόρεσα να μη θαυμάσω πέραν της αισθητικής και της οικονομικής λύσης, τη λαμπρή μελέτη του Μεγάλου Περιπάτου, που παρέχει πλήρη ασφάλεια.
Ποδηλάτες περνούν από πίσω. Αυτοκίνητα περνούν από μπροστά. Στη μέση η στάση. Στο βάθος το πεζοδρόμιο.
Εννοείται πως τις ώρες αιχμής δεν θα υπάρχει συνωστισμός στη στάση διότι τα λεωφορεία θα περνούν ανά δίλεπτο, (:P ) οπότε οι αναμένοντες δεν θα κινδυνεύουν ούτε από τους ποδηλάτες, (που ευτυχώς μεσ' στο λάλακα δεν κυκλοφορούν) ούτε από τους αυτοκινητιστές. Όλα εν σοφία!
Υ.Γ. Προσθέτω και μια δεύτερη φωτογραφία, όπου φαίνεται καθαρότερα η ομορφιά του στέγαστρου ως τρικλοποδιά και η προστασία που παρέχει από καιρικές συνθήκες κυρίως από βροχή!

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και υπαίθριες δραστηριότητεςΗ εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, παπούτσια και υπαίθριες δραστηριότητες

Σχόλιο της Ερης Ρίτσου