Μνημονιακός κατήφορος χωρίς τέλος

Πάνος Κοσμάς

Καθαρίστριες, Σκουριές, «κόκκινα δάνεια», Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, διαθέσιμα φορέων του Δημοσίου, πλαίσιο μνημονιακής εποπτείας…
Το καράβι σήκωσε τις άγκυρες, έλυσε τα σχοινιά και αρμενίζει πλέον πλησίστιο στις μνημονιακές θάλασσες.

Ο καπετάνιος δεν έχει πλέον λόγο ούτε να κρατάει τα προσχήματα, ενώ η μνημονιακή βουλιμία κάποιων στη γέφυρα του πλοίου έχει εξακοντιστεί στα ύψη. Η νέα μνημονιακή τάξη στο κόμμα ΣΥΡΙΖΑ αλλά κυρίως στην κυβερνητική πολιτική επιβάλλονται με ταχύτητες και με ωμότητα που ξαφνιάζουν ακόμη και όσους δεν ήταν εντελώς ανυποψίαστοι. Και το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα: η διαδικασία απενοχοποίησης όσων έμειναν υποτίθεται για να δώσουν μια μάχη για αριστερό συσχετισμό αποδεικνύεται εξίσου ραγδαία.

Όπως το είχε πει ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό, στις 8 Δεκέμβρη του 2014: στα μνημόνια δεν μπαινοβγαίνεις εύκολα  αν μπεις, τότε πολύ γρήγορα χάνεις ακόμη και το κουράγιο ή τη θέληση να ψάξεις την πόρτα της εξόδου. Ή, με μια έκφραση της καθομιλουμένης, «η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος»…

Σε ένα μόνο 48ωρο ύστερα από την κατάθεση στη Βουλή του Πολυνομοσχεδίου (πρώτο «πακέτο» προαπαιτούμενων), τα δείγματα γραφής αυτού του μνημονιακού κατήφορου είναι πραγματικά εντυπωσιακά:

• Το Δημόσιο δεν απέσυρε τελικά την προσφυγή του κατά των καθαριστριών, η οποία έτσι εκδικάστηκε στις 13 Οκτωβρίου στον Άρειο Πάγο. Η προσφυγή αμφισβητεί το δικαίωμά τους σε αναδρομική αποζημίωση για τους μισθούς στο διάστημα που παράνομα ήταν εκτός εργασίας, με το αιτιολογικό ότι δεν απολύθηκαν αλλά «απλώς» τέθηκαν σε διαθεσιμότητα! Σε τυχόν αρνητική γι’ αυτές απόφαση του Αρείου Πάγου, δεν θα χάσουν μόνο τους μισθούς τους, αλλά θα επιβαρυνθούν με μια τελεσίδικη αρνητική απόφαση, που μπορεί να αποδειχτεί κρίσιμης σημασίας στο μέλλον.

• Ο Γιώργος Σταθάκης εμμέσως πλην σαφώς υποσχέθηκε κάλυψη των θεσμικών κενών που δημιουργούν το πρόβλημα με την επένδυση χρυσού στις Σκουριές, σε τόνους σαφώς φιλικούς προς την επένδυση. Για να βγάλετε μόνοι τα συμπεράσματά σας, ιδού οι δηλώσεις του:

«Η έμφαση δίνεται σε στρατηγικές επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας, ει δυνατόν με απασχόληση υψηλού εργατικού δυναμικού, μορφωμένου, δηλαδή, προσωπικού. Άρα, δηλαδή, με μια έμφαση κατ’ ανάγκη σε υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας ή προϊόντων, οι οποίες μπορεί να έχουν υψηλό βαθμό καθετοποίησης στην Ελλάδα και να μπορούν να έχουν ισχυρή εξωστρέφεια κ.λπ. (…) Από την άλλη μεριά, το πρόβλημα το περιβαλλοντικό ορισμένης κατηγορίας στρατηγικών επενδύσεων είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα. 

Το πρόβλημα με τις Σκουριές, όπως ξέρετε, έχει προκύψει εν πολλοίς και από το θεσμικό κενό που υπάρχει στους περιβαλλοντικούς νόμους που αφορούν τα ορυχεία και την εξορυκτική δραστηριότητα στην Ελλάδα” ανέφερε σε ό, τι αφορά το ζήτημα που προέκυψε με τη δραστηριότητα της Ελληνικός Χρυσός στη Χαλκιδική. (…) Ένα μεγάλο πρόβλημα θεσμικής υστέρησης, το οποίο προκάλεσε φυσικά διαφορετικές ερμηνείες για ενέργειες συγκεκριμένης εταιρείας και από την παρούσα κυβέρνηση, αλλά θα τολμούσα να πω και από ερμηνείες οι οποίες έχουν διχάσει και την τοπική κοινωνία, και φυσικά και έχουν μεταφερθεί σε δικαστικούς αγώνες” συμπλήρωσε ο υπουργός».

Ο Γ. Σταθάκης έβγαλε και άλλη είδηση στις χθεσινές του δηλώσεις: Ότι η πώληση στεγαστικών και όχι μόνο δανείων στους «γύπες των αγορών», τα περιβόητα distress funds, που έως χθες επισήμως «αποκλειόταν», τώρα πλέον δεν αποκλείεται, αντίθετα γίνεται το πρώτο βήμα «εξοικείωσης του ευρέος κοινού μες την ιδέα».

Το ζήτημα έχει ενταχθεί στην εν εξελίξει διαπραγμάτευση με τους δανειστές, δήλωσε ο Γ. Σταθάκης, λέγοντάς μας αυτό που ξέρουμε, μας προετοίμασε για τη νέα «κωλοτούμπα». Βεβαίως, το μνημόνιο ανέφερε σαφώς ότι η ΤτΕ και το ΤΧΣ δεσμεύονται να εντοπίσουν και να άρουν όλα τα εμπόδια του θεσμικού πλαισίου ώστε να αναπτυχθεί «μια δυναμική αγορά μη εξυπηρετούμενων δανείων». Και «αγορά δανείων» χωρίς τη δυνατότητα της πώλησής τους δεν υφίσταται… 

Για πρώτη φορά τα δάνεια στους γύπες των αγορών από την «πρώτη φορά Αριστερά»…

Το τριμελές προεδρείο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής αποτελείται από τους Τασία Χριστοδουλοπούλου (πρόεδρο), Γιάννη Τραγάκη αντιπρόεδρο και Ευάγγελο Βενιζέλο γραμματέα.

Το να βάζεις τον Βενιζέλο, τον άνθρωπο που έκανε δύο εκλογές με τη λίστα Λαγκάρντ στο συρτάρι του υπουργείου του και στα μάτια της κοινωνίας είναι συνώνυμο κάθε λέξης που είναι αντίθετη με τις λέξεις «θεσμοί» και «διαφάνεια», το να δημιουργείς προεδρείο με πλειοψηφία των παλιών μνημονιακών (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ) ενώ κέρδισες τις εκλογές με σύνθημα «ξεμπερδεύουμε με το παλιό», είναι σαν να κοροϊδεύεις την κοινωνία και τους ψηφοφόρους σου.

Το να βάζεις δε επικεφαλής στέλεχος των εναπομεινάντων «53», και αυτό να δέχεται αυτή την «τιμή», είναι απόδειξη ότι ο Τσίπρας θα τσαλακώσει μέχρι πολιτικής ατίμωσης όσους και όσες δεν έχουν έστω το σθένος να απέχουν…

Όλα τα διαθέσιμα των φορέων του Δημοσίου θα κατατίθενται υποχρεωτικά σε ενιαίο λογαριασμό, με ρύθμιση που περιέχεται στο Πολυνομοσχέδιο όπως κατατέθηκε στη Βουλή τη Δευτέρα. Ενώ 7 δισ. ευρώ από αυτά τα διαθέσιμα έκαναν φτερά την άνοιξη για να πληρώνονται οι τοκογλύφοι δανειστές (ΔΝΤ) και κανείς δεν εξήγησε ούτε δεσμεύτηκε αν, πότε και πώς θα επανέλθουν στα ταμεία των φορέων, τώρα δημιουργείται η «υποδομή» για νέο πλιάτσικο στο μέλλον.
Επιπλέον, ο Υπουργός Οικονομικών καθίσταται αρμόδιος για την εποπτεία και το συντονισμό των οικονομικών όλων των φορέων. Προβλέπεται η υποχρεωτική σύμπραξή του σε κανονιστικές διοικητικές πράξεις που προκαλούν όχι μόνο δαπάνη αλλά και απώλεια εσόδων.
 Η κατεύθυνση της συγκέντρωσης των διαθεσίμων σε ένα ενιαίο λογαριασμό θησαυροφυλακίου στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) είχε δοθεί ήδη από την άνοιξη, και τότε η τρόικα είχε αποκαλύψει ότι ήταν δική της πρόταση. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να «τακτοποιηθεί» οριστικά το ζήτημα αυτό σύμφωνα με τις απαιτήσεις της τρόικας.

Στο σκέλος της μνημονιακής εποπτείας, το νέο πλαίσιο είναι δρακόντειο. Προβλέπονται αυξημένες κυρώσεις για μη συμμόρφωση με τις δημοσιονομικές διατάξεις, για όλους τους φορείς του Δημοσίου (ακόμη και για εισηγμένες ΔΕΚΟ ενισχύονται οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες), ενώ ενεργοποιείται από την 31η Δεκεμβρίου το Δημοσιονομικό Συμβούλιο, πανίσχυρος υπερεπόπτης δαπανών που θα μπορεί να εισηγείται «ημιαυτόματες» παρεμβάσεις/περικοπές δαπανών.

 
[--->]

Κάτω από τα πόδια του ο ουρανός και η γη

 



  
Τα παιδιά τους, τρομάζουν τους ισραηλινούς τρομοκράτες : κάτω από τα πόδια τους ο ουρανός και η γη

[--->]

και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ

Σουρεάλ: Βουλευτίνες του ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά διαδηλώνουν κατά της πολιτικής που στηρίζουν στην Βουλή 

 12109279_1129631920383326_6932571560265388277_n


Στην κινητοποίηση ενάντια στην παραχώρηση εκτάσεων του Δημοσίου από τον ΟΛΠ που συνοδεύει την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας, παρόντες ήταν και μάλιστα στην πρώτη γραμμή της διαδήλωσης βουλευτές… του κυβερνώντος κόμματος. 

Δηλαδή, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, όπως η Εύη Καρακώστα και η Ελένη Σταματάκη -που διακρίνονται στις φωτό- διαδήλωσαν κατά της κυβέρνησης που στηρίζουν στην Βουλή και κατά των αποφάσεων που ψήφισαν!! 

πληροφορίες από www.badiera.gr 

[--->]

Σουρεάλ: Βουλευτίνες του ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά διαδηλώνουν κατά της πολιτικής που στηρίζουν στην Βουλή

Διαβάστε περισσότερα:

Ποιος θέλεις να σε πλακώνει, τα ΜΑΤ ή η ΔΕΛΤΑ ;



Τα ΜΑΤ,και όχι τη ΔΕΛΤΑ προτιμά η πλειοψηφία των ερωτηθέντων και κακοποιηθέντων. Αυτό δείχνουν τα ευρύματα πανελλαδικής δημοσκόπησης με κάλπη (όχι τηλεφωνική).Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων και κακοποιηθέντων απάντησε ότι προτιμά τα ΜΑΤ από τη ΔΕΛΤΑ για λόγους  ιστορικούς και συναισθηματικούς. Διότι, την ίδια αξία έχει να σε πλακώνει μια μονάδα με χρόνια εμπειρία, από τη Χούντα, και το ίδιο μια σχεδόν νεοσύστατη,με μικρή εμπειρία ξυλοδαρμών, αυθαιρεσιών και προκλήσεων?


Η ομάδα ΔΕΛΤΑ της ΕΛΑΣ μεταφέρεται στα ΜΑΤ

www.dikaiologitika.gr

Η ομάδα ΔΕΛΤΑ της ΕΛΑΣ μεταφέρεται στα ΜΑΤ

www.dikaiologitika.gr
Η ομάδα ΔΕΛΤΑ της ΕΛΑΣ μεταφέρεται στα ΜΑΤ

www.dikaiologitika.gr
Η ομάδα ΔΕΛΤΑ της ΕΛΑΣ μεταφέρεται στα ΜΑΤ

www.dikaiologitika.gr
Η ομάδα ΔΕΛΤΑ της ΕΛΑΣ μεταφέρεται στα ΜΑΤ

www.dikaiologitika.gr

Μα τι θέλετε, να πάμε στη δραχμή;

Ξεπούλημα αεροδρομίων

 Το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει 1,2 δισ. ευρώ από τις συμβάσεις παραχώρησης, αλλά θα επιβαρυνθεί ούτε λίγο ούτε πολύ με δύο δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Siemens, Volkswagen και στο βάθος… Fraport; Η κρατικοδίαιτη γερμανική εταιρεία που «φλερτάρει» θερμά με την απόκτηση του «Δασκαλογιάννης» και άλλων 13 αεροδρομίων της ελληνικής περιφέρειας δεν αποκλείεται να αναδειχθεί στοεπόμενο μεγάλο σκάνδαλο που θα απασχολήσει τη Δικαιοσύνη τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Η Ομοσπονδία υπολογίζει ότι το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει 1,2 δισ. ευρώ από τις συμβάσεις παραχώρησης, αλλά θα επιβαρυνθεί ούτε λίγο ούτε πολύ με δύο δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ διαβεβαιώνει ότι «υπάρχει εναλλακτική συμφέρουσα πρόταση, που εξασφαλίζει άμεσα ρευστό στην κυβέρνηση για την κάλυψη των οικονομικών αναγκών της χώρας».

Γεγονός είναι πως οι γερμανικές «μπίζνες» και σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο έχει αποδειχθεί ότι εμπεριέχουν ισχυρή συνταγή «λαδωμάτων» (βλ. Siemens) και εξαπάτησης (βλ. Volkswagen).
Η αποικιοκρατική σύμβαση, με την οποία η γερμανική Fraport βολιδοσκοπεί για να «βάλει στο χέρι» τα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια και η σπουδή του κ. Σόιμπλε να συμπεριληφθεί η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων στο 3ο Μνημόνιο μόνο προς όφελος της χώρας δεν φαίνεται να είναι.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα όσα υποστηρίζουν οι συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ, που αποκαλύπτουν στην «Εφ.Συν.» μια σειρά λόγους, για τους οποίους αυτή η ιδιωτικοποίηση αναδίδει κιόλας οσμή σκανδάλου.
Εξαρχής ασύμφορη
Στο επίκεντρο των καταγγελιών βρίσκεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που είναι βέβαια το μεγαλύτερο και το πιο κερδοφόρο από τα 14 περιφερειακά που προσφέρονται στο πιάτο των Γερμανών.
Ο πρόεδρος των 205 εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Νανούρης, αποκαλύπτει μια σειρά εμποδίων, για τα οποία η σύμβαση παραχώρησης καθίσταται ευθύς εξαρχής ασύμφορη για το ελληνικό Δημόσιο:

1. Η πολυδιαφημισμένη επέκταση μέσα στη θάλασσα του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28, που έχει ξεκινήσει αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί, αποτελεί έργο συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει δώσει περίπου 300 εκατ. ευρώ κι άλλα 100 εκατομμύρια οφείλει να βάλει το ελληνικό κράτος, κάτι το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί.
Με το έργο «παγωμένο» εδώ και σχεδόν έναν χρόνο, λόγω ακριβώς της οικονομικής δυσπραγίας του ελληνικού Δημοσίου, είναι ορατός ο κίνδυνος απώλειας των προθεσμιών, από την οποία προκύπτει η απαίτηση επιστροφής των ευρωπαϊκών κονδυλίων για τη χώρα μας.
Εάν πάλι το έργο αποπερατωθεί, η Ελλάδα δεν μπορεί να το παραχωρήσει για τουλάχιστον μια πενταετία. Αρα, με ποια νομιμοποίηση θα παραχωρηθεί στη Φράπορτ;

2. Αλλο αγκάθι είναι τα καταστήματα αφορολόγητων ειδών που λειτουργούν στο «Μακεδονία» και σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Οι συμβάσεις που υπάρχουν από ετών με τους ιδιώτες προβλέπουν ότι αυτοί θα τα εκμεταλλεύονται έως το 2048. Οι ποινικές ρήτρες, σε περίπτωση που «σπάσουν» οι συμφωνίες αυτές, προβλέπουν αποζημίωση περίπου 400 εκατ. ευρώ, που θα πρέπει να καταβάλει το ελληνικό Δημόσιο στους επιχειρηματίες.

3. Η πιστοποίηση των αεροδρομίων που λήγει εντός του μήνα για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» από τους διεθνείς αεροναυτικούς οργανισμούς είναι ένα άλλο σοβαρό εμπόδιο.
Εχει να κάνει με την αξιολόγηση των μέτρων ασφαλείας, τα συστήματα αεροναυτιλίας, τα έργα κ.λπ. Η πιστοποίηση κοστίζει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες επικαιροποιήσεις και ο εκσυγχρονισμός.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για τα 14 προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακά αεροδρόμια, το κόστος πιστοποίησης ανέρχεται σε περίπου 800 εκατ. ευρώ.
«Μόνο με αυτά που η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να πληρώσει, για να πάρει τα αεροδρόμια η Fraport, το… κοστούμι για το ελληνικό Δημόσιο προϋποθέτει μια δαπάνη περί τα 2 δισ. ευρώ, χρήματα τα οποία θα πληρώσει ουσιαστικά ο ελληνικός λαός, με ποιο στόχο; Να πάρει το 1,2 δισ. της γερμανικής εταιρείας; Τι είδους συμφέρουσα ιδιωτικοποίηση είναι αυτή για την ελληνική οικονομία;», ρωτούν εύλογα οι εργαζόμενοι του «Μακεδονία» και απορούν «ποια ιπτάμενα συμφέροντα την εμπνεύστηκαν…».
Αναπάντητα ερωτήματα
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με την ηγεσία της γερμανικής Fraport (στην οποία σημειωτέον συμμετέχει και το γερμανικό Δημόσιο), έθεσε μια σειρά ερωτήματα, τα οποία οι Γερμανοί «γαμπροί» δεν είχαν την ευθύτητα να απαντήσουν:

1. Αν διαθέσουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ -όπως ισχυρίζονται- μόνο για επενδύσεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», τότε πόσα θα «επενδύσουν» στα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, αφού η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει «επενδύσεις» μόλις 330 εκατομμυρίων ευρώ για όλα;

2. Πώς θα κάνουν αναπτυξιακή επένδυση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όταν η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι το κόστος των όποιων έργων γίνουν, μετακυλίεται στον επιβάτη; Σήμερα, κάθε αεροπλάνο που χρησιμοποιεί το «Μακεδονία» καταβάλλει τέλη 12 ευρώ ανά επιβάτη.
Αφού το κόστος αυτό αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί και πολλές εταιρίες χαμηλού κόστους κατά συνέπεια θα αποχωρήσουν (καταργώντας παράλληλα και πολλές συνδέσεις διεθνείς και εθνικές), μήπως θα δημιουργηθεί μια μονοπωλιακή κατάσταση χωρίς κανένα όφελος για τον Ελληνα πολίτη;

3. Οταν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θεωρείται σήμερα ξεπερασμένο από πλευράς χωρητικότητας επιβατών και είναι επιβεβλημένη η κατασκευή ενός νέου κτιρίου που κοστολογείται περίπου στο 1 δισ. ευρώ, για ποια γερμανική «επένδυση» μιλάμε με λιγότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ;

Η αντιπρόταση της ΟΣΥΠΑ
Επενδυτικό σχέδιο με 1,5 δισ. ευρώ άμεση ρευστότητα
«Τα αεροδρόμια της χώρας δεν χρειάζεται να ξεπουληθούν. Υπάρχει αντιπρόταση που έχουμε υποβάλει στον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και αναμένουμε να τη λάβει σοβαρά υπόψη του», τονίζει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
Σύμφωνα με αυτήν, τα αεροδρόμια θα πρέπει να φύγουν από το ΤΑΙΠΕΔ και να μπουν στο δεύτερο ταμείο που προβλέπεται, εκείνο της Αξιοποίησης Μελλοντικών Εσόδων.

Στην περίπτωση αυτή, η ΥΠΑ, που μπορεί να λάβει εταιρική μορφή κι έχει ετήσια έσοδα 435 εκατομμύρια ευρώ, υπολογίζει κέρδη 16 δισ. ευρώ σε βάθος 40ετίας, μέσα από συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο.

Με τιτλοποίηση ομολόγου του Δημοσίου μπορεί η κυβέρνηση να έχει άμεση ρευστότητα 1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή 300 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από το ρευστό της Φράπορτ.
Στο σημείο αυτό, να αναφέρουμε ότι -σύμφωνα με πληροφορίες- η γερμανική εταιρεία δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι διαθέτει όλα τα χρήματα και την απαιτούμενη εγγυητική, πράγμα στο οποίο αποδίδεται η καθυστέρηση της όλης διαδικασίας παραχώρησης.

Βέβαιον είναι ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να δει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την αντιπρόταση της ΟΣΥΠΑ που διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία στη διαχείριση των ελληνικών αεροδρομίων, διότι η Ιστορία έχει δείξει πως οι «μπίζνες» ανάμεσα σε ελληνικό Δημόσιο και γερμανικές εταιρείες καταλήγουν να γίνονται αντικείμενο μελέτης σε εισαγγελικά γραφεία και τελικά κοστίζουν πολύ περισσότερα εκατομμύρια στον ελληνικό λαό από εκείνα που υποτίθεται πως αποφέρουν…
efsyn.gr
[--->]