Ο πρώην δικτάτορας της Αργεντινής Χόρχε Βιντέλα, αποκαλύπτει τη συνενοχή των εκκλησιαστικών
αρχών με το στρατιωτικό καθεστώς. Σε συνέντευξη του μέσα από τη φυλακή, αποκάλυψε
πως ο τότε Αποστολικός Νούντσιος Pio Laghi και ο πρώην πρόεδρος της Διάσκεψης των Επισκόπων της Αργεντινής Ραούλ
Primatesta, μαζί με άλλους επισκόπους, έδωσαν στην κυβέρνηση των πραξικοπηματιών πρακτικές συμβουλές
για το πώς να διαχειριστούν τις δολοφονίες των "αγνοούμενων" ( desaparecidos).
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Καθολική Εκκλησία από τα πρώτα κι όλας χρόνια του στρατιωτικού καθεστώτος γνώριζε τη βίαιη καταστολή των αντιφρονούντων και διατηρούσε στενές σχέσεις με τους στρατιωτικούς που είχαν καταλάβει την εξουσία. Αλλά ο Βιντέλα δεν επιβεβαιώνει μόνο αυτό, αλλά και το ότι η Εκκλησία πρόσφερε "καλές υπηρεσίες" στην κυβέρνηση ενημερώνοντας για το φοβερό τέλος των "αγνοούμενων" μόνο τις οικογένειες που επέλεξαν τότε να μην δημοσιοποιήσουν τα εγκλήματα και να μη διαμαρτύρονται.
Στις συναντήσεις αυτές, που γινόντουσαν ακόμα και στο κτίριο της επισκοπής, ιερωμένοι και στρατιωτικοί αποφάσιζαν μέχρι και το πώς θα έπρεπε να διαχειριστούν τις δολοφονίες των αγνοούμενων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι διαρροές. Τα νέα αυτά στοιχεία, για τη σύμπραξη Καθολικής Εκκλησίας και στρατιωτικού καθεστώτος έρχονται να επιβεβαιώσουν το έργο δημοσιογράφων, όπως ο Horacio Verbitsky.
Για παράδειγμα, οι αξιωματικοί που έπαιρναν μέρος στη σφαγή των πολιτικών κρατουμένων συμβουλεύτηκαν τις εκκλησιαστικές αρχές προκειμένου να τους σκοτώσουν με ένα όσο το δυνατόν "πιο χριστιανικό και λιγότερο βίαιο" τρόπο. Για την ιστορία, η λύση ήταν μια ένεση πεντοθάλης (penthotal) για την καταστολή των θυμάτων τα οποία στη συνέχεια τα πέταγαν στη θάλασσα από ένα αεροπλάνο και πνιγόντουσαν.
Ο πλοίαρχος του ναυτικού, ο Adolfo Scilingo, που πήρε μέρος στις "πτήσεις θανάτου" αναστατωμένος απευθύνθηκε σε ένα ιερέα ο οποίος, με παραβολές της Βίβλου, υποστήριξε ότι οι "αγνοούμενοι" που πέθαιναν με αυτό τον τρόπο δεν υπέφεραν. Κατόπιν συμφωνίας λοιπόν με την Εκκλησία αποφασίστηκε να σκοτώνουν με το "γλυκό " αυτό τρόπο τους διαφωνούντες. Επειδή η εκτέλεση χιλιάδων ανθρώπων με τουφεκισμό θα προκαλούσε τις διαμαρτυρίες του Πάπα. Και την αμηχανία όλων αυτών των ιεραρχών που συνεργαζόντουσαν με το καθεστώς.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Καθολική Εκκλησία από τα πρώτα κι όλας χρόνια του στρατιωτικού καθεστώτος γνώριζε τη βίαιη καταστολή των αντιφρονούντων και διατηρούσε στενές σχέσεις με τους στρατιωτικούς που είχαν καταλάβει την εξουσία. Αλλά ο Βιντέλα δεν επιβεβαιώνει μόνο αυτό, αλλά και το ότι η Εκκλησία πρόσφερε "καλές υπηρεσίες" στην κυβέρνηση ενημερώνοντας για το φοβερό τέλος των "αγνοούμενων" μόνο τις οικογένειες που επέλεξαν τότε να μην δημοσιοποιήσουν τα εγκλήματα και να μη διαμαρτύρονται.
Στις συναντήσεις αυτές, που γινόντουσαν ακόμα και στο κτίριο της επισκοπής, ιερωμένοι και στρατιωτικοί αποφάσιζαν μέχρι και το πώς θα έπρεπε να διαχειριστούν τις δολοφονίες των αγνοούμενων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι διαρροές. Τα νέα αυτά στοιχεία, για τη σύμπραξη Καθολικής Εκκλησίας και στρατιωτικού καθεστώτος έρχονται να επιβεβαιώσουν το έργο δημοσιογράφων, όπως ο Horacio Verbitsky.
Για παράδειγμα, οι αξιωματικοί που έπαιρναν μέρος στη σφαγή των πολιτικών κρατουμένων συμβουλεύτηκαν τις εκκλησιαστικές αρχές προκειμένου να τους σκοτώσουν με ένα όσο το δυνατόν "πιο χριστιανικό και λιγότερο βίαιο" τρόπο. Για την ιστορία, η λύση ήταν μια ένεση πεντοθάλης (penthotal) για την καταστολή των θυμάτων τα οποία στη συνέχεια τα πέταγαν στη θάλασσα από ένα αεροπλάνο και πνιγόντουσαν.
Ο πλοίαρχος του ναυτικού, ο Adolfo Scilingo, που πήρε μέρος στις "πτήσεις θανάτου" αναστατωμένος απευθύνθηκε σε ένα ιερέα ο οποίος, με παραβολές της Βίβλου, υποστήριξε ότι οι "αγνοούμενοι" που πέθαιναν με αυτό τον τρόπο δεν υπέφεραν. Κατόπιν συμφωνίας λοιπόν με την Εκκλησία αποφασίστηκε να σκοτώνουν με το "γλυκό " αυτό τρόπο τους διαφωνούντες. Επειδή η εκτέλεση χιλιάδων ανθρώπων με τουφεκισμό θα προκαλούσε τις διαμαρτυρίες του Πάπα. Και την αμηχανία όλων αυτών των ιεραρχών που συνεργαζόντουσαν με το καθεστώς.