Εγκρίθηκε η ενεργοποίηση 42 εξοπλιστικών προγραμμάτων, ύψους 2 δισ. ευρώ. «Επιβραβεύτηκαν» προγράμματα που έχουν απασχολήσει ή εξετάζονται από τις δικαστικές αρχές.
Εξοπλιστικό πρόγραμμα–μαμούθ, ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, με το
οποίο «δικαιώνει» σκάνδαλα των προηγούμενων χρόνων, κατάφερε να περάσει
προχθές η κυβέρνηση.
Ανάμεσα σε αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι εντάσσονται αρκετά που έχουν
απασχολήσει ή εξετάζονται από τις δικαστικές αρχές και αντί να ζητηθούν
από το υπουργείο ευθύνες ή να επιβληθούν στις εταιρείες κυρώσεις,
«επιβραβεύτηκαν» με μερικά εκατομμύρια ακόμα.
Το πλέον «αθώο» είναι η προμήθεια 30.360 πυρομαχικών των 120 χιλιοστών για τα Leopard-2, αξίας 148 εκατ. ευρώ.
Ετσι, τα άρματα μάχης, που τα είχαμε παραλάβει «άσφαιρα», θα αποκτήσουν πλήρεις επιχειρησιακές ικανότητες για «αγώνα» τουλάχιστον τριών ημερών.
Η πλέον προκλητική περίπτωση, όμως, είναι το πρόγραμμα συντήρησης ύψους 75,5 εκατ. ευρώ για τα μεταγωγικά ελικοπτέρα ΝΗ-90 του Στρατού Ξηράς, το οποίο δόθηκε στην ίδια ευρωπαϊκή κοινοπραξία που τα είχαμε παραγγείλει.
Αντί, δηλαδή, να επιβληθούν κυρώσεις στην κοινοπραξία ΝΗ INDUSTRIES (αποτελούμενη από τις εταιρείες Eurocopter Γαλλίας, Eurocopter Γερμανίας, Fokker Ολλανδίας, Agusta Ιταλίας), την… επιβραβεύσαμε, γιατί μόλις προχθές πήραμε το ένατο από το συνολικά είκοσι ελικόπτερα που είχαμε παραγγείλει και τα οποία θα έπρεπε να έχουμε παραλάβει –σύμφωνα με την αρχική σύμβαση– το 2009.
Πρόκειται για μια σύμβαση συνολικού κόστους περίπου 700 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτήθηκε μέσω SWAP ύψους 41 εκατ. ευρώ από την Deutsche Bank και για την οποία προκαταβάλαμε το 40% τον Οκτώβριο του 2003.
Το «σκάνδαλο» βρίσκεται ήδη, από το 2004, στα συρτάρια των εισαγγελικών λειτουργών, μετά το πόρισμα που συνέταξε επιτροπή του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, βάσει του οποίου υπάρχει υπερτιμολόγηση (τουλάχιστον 8 εκατ. ευρώ ανά ελικόπτερο) και ώς τώρα δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος στα αντισταθμιστικά ωφελήματα, που έχουν προσδιοριστεί σε 919 εκατ. ευρώ.
Φωτογραφικές διατάξεις
Ομως, το ανωτέρω πρόγραμμα δεν είναι το μόνο που προκαλεί το «περί δικαίου αίσθημα». Ανάμεσα σε αυτά είναι η ανάθεση στη Rolls Royce της συντήρησης των μηχανών αεριοστρόβιλου των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, παρ’ όλο που υπάρχει έκθεση η οποία αναφέρει ότι η εταιρεία θα δυσκολευτεί μετά το 2015 στο έργο αυτό καθώς αντιμετωπίζει προβλήματα, και η ανάθεση με φωτογραφικές διατάξεις στην Ιντρακόμ του τηλεπικοινωνιακού συστήματος «Αιγέας».
Περισσότερα στην Εφημερίδα των συντακτών
Ετσι, τα άρματα μάχης, που τα είχαμε παραλάβει «άσφαιρα», θα αποκτήσουν πλήρεις επιχειρησιακές ικανότητες για «αγώνα» τουλάχιστον τριών ημερών.
Η πλέον προκλητική περίπτωση, όμως, είναι το πρόγραμμα συντήρησης ύψους 75,5 εκατ. ευρώ για τα μεταγωγικά ελικοπτέρα ΝΗ-90 του Στρατού Ξηράς, το οποίο δόθηκε στην ίδια ευρωπαϊκή κοινοπραξία που τα είχαμε παραγγείλει.
Αντί, δηλαδή, να επιβληθούν κυρώσεις στην κοινοπραξία ΝΗ INDUSTRIES (αποτελούμενη από τις εταιρείες Eurocopter Γαλλίας, Eurocopter Γερμανίας, Fokker Ολλανδίας, Agusta Ιταλίας), την… επιβραβεύσαμε, γιατί μόλις προχθές πήραμε το ένατο από το συνολικά είκοσι ελικόπτερα που είχαμε παραγγείλει και τα οποία θα έπρεπε να έχουμε παραλάβει –σύμφωνα με την αρχική σύμβαση– το 2009.
Πρόκειται για μια σύμβαση συνολικού κόστους περίπου 700 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτήθηκε μέσω SWAP ύψους 41 εκατ. ευρώ από την Deutsche Bank και για την οποία προκαταβάλαμε το 40% τον Οκτώβριο του 2003.
Το «σκάνδαλο» βρίσκεται ήδη, από το 2004, στα συρτάρια των εισαγγελικών λειτουργών, μετά το πόρισμα που συνέταξε επιτροπή του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, βάσει του οποίου υπάρχει υπερτιμολόγηση (τουλάχιστον 8 εκατ. ευρώ ανά ελικόπτερο) και ώς τώρα δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος στα αντισταθμιστικά ωφελήματα, που έχουν προσδιοριστεί σε 919 εκατ. ευρώ.
Φωτογραφικές διατάξεις
Ομως, το ανωτέρω πρόγραμμα δεν είναι το μόνο που προκαλεί το «περί δικαίου αίσθημα». Ανάμεσα σε αυτά είναι η ανάθεση στη Rolls Royce της συντήρησης των μηχανών αεριοστρόβιλου των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, παρ’ όλο που υπάρχει έκθεση η οποία αναφέρει ότι η εταιρεία θα δυσκολευτεί μετά το 2015 στο έργο αυτό καθώς αντιμετωπίζει προβλήματα, και η ανάθεση με φωτογραφικές διατάξεις στην Ιντρακόμ του τηλεπικοινωνιακού συστήματος «Αιγέας».
Περισσότερα στην Εφημερίδα των συντακτών