ποιά αλληλεγγύη (το μεγάλο ψάρι) ; Κέρδη 9 δισ. ευρώ για ΕΚΤ από τις αγορές ελληνικών ομολόγων



Allianz : Κέρδη 9 δισ. ευρώ για ΕΚΤ από τις αγορές ελληνικών ομολόγων

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) αναμένεται να έχει κέρδη 70 έως 80 δισ. ευρώ από τις αγορές κρατικών ομολόγων των χωρών της περιφέρειας της Ευρωζώνης κατά την περίοδο μεταξύ 2009 και 2012, από τα οποία τα 9 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τα ελληνικά ομόλογα, τονίζει ο επικεφαλής της μεγάλης γερμανικής επενδυτικής εταιρείας Allianz Global Investors κ. Αντρέας Ούτερμαν σε άρθρο του στην εφημερίδα Financial Times.

Ο κ. Ούτερμαν σημειώνει ότι όλα τα κρατικά καθώς και εταιρικά ομόλογα που αγόρασε η ΕΚΤ στο πλαίσιο των παρεμβάσεων της (securities market program) διακρατούνται τυπικά έως τη λήξη τους και ότι η κύρια πηγή των κερδών της θα είναι οι τόκοι (coupons) που θα εισπράττει, με την υπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κάποια χρεοκοπία. «Αν υπάρξει η ανάγκη περαιτέρω οικονομικής βοήθειας στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή του δημόσιου τομέα για πρώτη φορά, τότε τουλάχιστον μέρος του κόστους πρέπει να καταβληθεί από τα κέρδη που είχε η ΕΚΤ από προηγούμενα προγράμματα», τονίζει ο κ. Ούτερμαν και προσθέτει ότι «αν αυτό γινόταν καλύτερα κατανοητό, τότε ίσως θα περιοριζόταν η λαϊκή αντίθεση στα προγράμματα διάσωσης».


Εικόνες από το μακρινό χθες και το επερχόμενο αύριο


     
Του Γιώργου Μαργαρίτη*

«Αφού εδιαλύθη η συνέλευσις, έκαμαν οι άρχοντες κοτζιαμπάσηδες, οπαδοί και κόλακες του τυράνου, μιαν ομολογίαν, ότι χρωστεί το κοινό της Αθήνας, χώρα και χωριά, μοναστήρια και όλοι, του ενδοξότατου και υψηλότατου Χατζή Αλή, εφέντη Μαλικιανέ Σαϊπί μας, γρόσια τετρακόσιες χιλιάδες δι’ άλλα τόσα οπού μας εδάνεισε ως μετρητά και εγγυούμεθα ο εις υπέρ του άλλου, βάζοντας όλα μας τα κτήματα, ακίνητα και κινητά, εις υποθήκην, έως την τελείαν εξόφλησην, με διορίαν μήνας δύο.

»Την υπόγραψαν πρώτον οι κοτζιαμπάσηδες, έπειτα ο λαός, τα εσινάφια. Την επικύρωσε και το δικαστήριο.

Ιδού οι «τρομοκράτες» της Ιερισσού!



Είναι, ίσως, από τις ελάχιστες φορές που η φράση-κλισέ «άνθρωποι της διπλανής μας πόρτας» βρίσκει το αυθεντικό νόημά της. Γιατί οι τέσσερις προφυλακισμένοι για τα γεγονότα στις Σκουριές είναι επιχειρηματίες, μεροκαματιάρηδες, οικογενειάρχες και νέοι άνθρωποι που επιμένουν να ζουν στον τόπο τους.

Ω, του θαύματος, οι τέσσερις κάτοικοι της Ιερισσού που βρίσκονται πίσω από τα σίδερα και αντιμετωπίζουν βαρύτατες κατηγορίες, παρουσιάζονται από τα περισσότερα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης – και ιδίως από εκείνα που ελέγχονται από τα ίδια εκείνα συμφέροντα τα οποία συνδέονται και με τα μεταλλεία χρυσού στη Χαλκιδική – ως τρομοκράτες.

Δεκτή από το Δικαστήριο της ΕΕ προσφυγή κατά των αιολικών.

Η Κομισιόν δεν έκανε ανεξάρτητες μελέτες για τα κόστη και τα ωφέλη των αιολικών, και περιορίστηκε στο να παπαγαλίζει τους ισχυρισμούς του αιολικού λόμπυ. 


http://www.epaw.org/media.php?lang=en&article=pr45

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανε δεκτή προσφυγή της EPAW, (της οργάνωσης κατά των αιολικών),  κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θέσπισε αιολικά σαν "ενεργειακή πολιτική".

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έκανε τεχνικές μελέτες που να δείχνουν πόσα πραγματικά καύσιμα εξοικονομούνται από τις χιλιάδες αιολικά που έχουν επιβληθεί σε κατοίκους αγροτικών περιοχών. Διάφοροι ανεξάρτητοι μηχανολόγοι εκτιμούν ότι δεν υπάρχει καμία πραγματική εξοικονόμηση καυσίμων από αιολικά.

 

  Περισσότερα στο : http://archaeopteryxgr.blogspot.gr/2013/07/blog-post_22.html

Επικίνδυνες ατραποί



 jappe

Η εικόνα , είναι μια προπαγανδιστική αφίσα που κυκλοφόρησε το NSDAP (Εθνικοσοσιαλιστικό Γερμανικό Εργατικό Κόμμα) το 1932.  "Θάνατος στους ψεύτες", γράφει η επιγραφή με μεγάλα ξύλινα γράμματα, ένας χυδαίος αντικαπιταλισμός ο οποίος καταγγέλλει τους ψεύτες και τους διεφθαρμένους (τους πολιτικούς της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης), το μεγάλο κεφάλαιο (Hochfinanz), τους φόρους που βάζει το "αρπακτικό κεφαλαίο" ( το οποίο αντιτίθεται στο καλό κεφάλαιο, το κεφάλαιο που δημιουργεί  θέσεις εργασίας) και το μαρξισμό (την επιστήμη των εβραίων κατά των Ναζί). Από τον εικοστό στον εικοστό πρώτο αιώνα: από τον ναζισμό ... στην καταγγελία της "οικονομικής ολιγαρχίας" ή τον "καπιταλισμό καζίνο". 
Ένας εύκολος  αποδιοπομπαίος τράγος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια μεγάλη κριτική θεωρία στον μικρό εναλλακτικό καπιταλισμό της αριστεράς. Τη δεκαετία του ενενήντα, διακηρύχτηκε ο παγκόσμιος και οριστικός θρίαμβος της οικονομίας της αγοράς - σε σημείο που κάποιοι απολογητές του, πίστευαν ότι δεν ήταν καν απαραίτητο να χρησιμοποιούν ευφημισμούς, πήραν ως πρόκληση τη λέξη "καπιταλισμός", ο οποίος επί μεγάλο χρονικό διάστημα είχε διασυρθεί, για να του πλέξουν το εγκώμιο. Αλλά μετά από μια δεκαετία, όταν έσκαγαν οι φούσκες και έκανε την εμφάνιση του το παγκόσμιο εναλλακτικό κίνημα, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν.
 
Από την κρίση του 2008, η κριτική του "καπιταλισμού" κατέκτησε και πάλι τα μυαλά, και μερικές φορές και τους δρόμους.Οι "αγανακτισμένοι" και οι "Occupy Wall Street" έγιναν παράδειγμα προς μίμηση σε όλο τον κόσμο. Σε πολλές χώρες, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ισπανία, είχαμε τα πιο σημαντικά κοινωνικά κινήματα, μετά από δεκαετίες. Στη ριζοσπαστική αριστερά, μερικοί προχώρησαν ακόμα παραπέρα, βλέποντας στις εξεγέρσεις της "Αραβικής Άνοιξης" τα προειδοποιητικά σημάδια της επόμενης παγκόσμιας επανάστασης. Πέρα ​​όμως από τις οργανωμένες διαμαρτυρίες, στα καθεστωτικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και στις συζητήσεις συνεχίζει να τίθεται το ερώτημα: πρέπει να "τεθούν όρια" στον καπιταλισμό; Αυτό που περνάει λοιπόν ο καπιταλισμός -και είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε – είναι μια "κρίση νομιμοποίησης";



Το νέο αντικαπιταλιστικό πνεύμα
Αλλά τι ακριβώς προσάπτεται στον καπιταλισμό; Όπως όλοι γνωρίζουν, αυτό το νέο "αντι-καπιταλιστικό πνεύμα" έχει δύο κύρια στόχους: τη χρηματιστηριοποίηση της οικονομίας και την απληστία μιας "ελίτ" οικονομικής και πολιτικής εντελώς ξεκομμένη από την τεράστια πλειοψηφία του πληθυσμού. Σε γενικότερο επίπεδο, υπογραμμίζονται και οι ολοένα και αυξανόμενες ανισότητες στο εισόδημα και η επιδείνωση των συνθηκών εργασίας – που τις αποδίδουν, όπως και όλα τα άλλα κοινωνικά δεινά, στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στη διαφθορά.
Εύκολα μπορεί να υποστηριχτεί ότι αυτό δεν είναι μια κριτική του καπιταλισμού, αλλά μόνο της πιο ακραίας μορφή του: του νεοφιλελευθερισμού. Στην πραγματικότητα, ο σημερινός αντικαπιταλισμός (με την ευρύτερη έννοια) απαιτεί βασικά να ενισχυθεί ο ρόλος του δημοσίου, να υιοθετηθούν κεϋνσιανές  οικονομικές πολιτικές (προγράμματα για την ανάκαμψη της οικονομίας, αντί για τη διάσωση των τραπεζών) και να διατηρηθεί το κράτος πρόνοιας. Οι παραδοσιακοί μαρξιστές όλα αυτά θα τα ονόμαζαν κριτική της "σφαίρας της κυκλοφορίας". Υπογραμμίζοντας ότι το χρηματοπιστωτικό σύστημα και το εμπόριο, καθώς και η παρέμβαση του κράτους, δεν παράγουν αξία αλλά περιορίζονται στη διανομή του και στην κυκλοφορία του.