"Καταφύγιο από την παγκόσμια οικονομία ,ή επιστροφή στον προστατευτισμό"



Αριστερά, ξύπνα: με την κρίση της παγκοσμιοποίησης, το δόγμα του ελεύθερου εμπορίου είναι πια ξεπερασμένο.

Συνέντευξη του Emiliano Brancaccio του Πανεπιστημίου του
Sannio στον Marco Berlinguer
(εφημερίδα Pubblico, 20 Οκτωβρίου 2012)


Η θέση του Emiliano Brancaccio είναι ότι με την κρίση της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης, από τα πράγματα, αυξάνονται οι νέες μορφές προστατευτισμού και πολιτικού έλεγχου. Και ότι το δόγμα αυτό περνάει κρίση είναι πλέον άνευ ουσίας. Είναι λοιπόν καιρός η αριστερά να το συνειδητοποιήσει, αν δεν θέλει οι προτάσεις περιορισμού της κυκλοφορίας κεφαλαίων και εμπορευμάτων – που βρίσκουν  ολοένα και μεγαλύτερη  ανταπόκριση λίγο  πολύ παντού, ακόμη και στην Ιταλία – να γίνονται η σημαία δυνάμεων του λαϊκισμού και του εθνικισμού.

 
Ο προστατευτισμός ξαναγίνεται της μόδας; 
 Μεταξύ 2008 και 2012, η ​​Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καταγράψει 534 νέα μέτρα προστατευτισμού. Δεν είναι μόνο η Αργεντινή, αλλά και γίγαντες, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Βραζιλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες που έχουν εισάγει περιορισμούς. Η ίδια η Ρωσία άρχισε να εφαρμόζει 80 νέα μέτρα προστατευτισμού, κάτι που λέει πολλά για το πώς σκοπεύει να διαχειριστεί την πρόσφατη προσχώρηση της στον ΠΟΕ, στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Η μόνη δύναμη που αντιστέκεται ακόμα στον πειρασμό να ασκήσει ελέγχους στις κινήσεις κεφαλαίων και εμπορευμάτων είναι ακριβώς η Ευρωπαϊκή Ένωση.Πίσω της βρίσκονται τα συμφέροντα της ισχυρότερης  χώρας, της Γερμανίας, η οποία από το ελεύθερο εμπόριο αντλεί μεγάλα οφέλη. Ωστόσο, όσο εξελίσσεται η κρίση, στην Ευρώπη και στην Ιταλία μεγαλώνει το κλίμα συναίνεσης για μέτρα ελέγχου του εμπορίου, περιορισμού των εισαγωγών και αποκατάστασης της εθνικής κυριαρχίας επί του νομίσματος. Αυταπατόμαστε αν πιστεύουμε ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το κύμα με τη συνήθη κενή ευρωπαϊκή ρητορική .

Στην πραγματικότητα, οι ενδείξεις προστατευτισμού δεν λείπουν. Ο ίδιος ο Marchionne, ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, επέκρινε το αδιάκριτο άνοιγμα στις εισαγωγές των προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας  από την Ασία.
Και όχι μόνο: ο Marchionne ζήτησε επίσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ορίσει τις μειώσεις της παραγωγικής ικανότητας των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, ώστε να μείνουν αμετάβλητα τα μερίδια αγοράς: ένας πραγματικά κοινός ευρωπαϊκός σχεδιασμός του όγκου παραγωγής. Πρόκειται για μια θέση λογική  που ωστόσο δημιουργεί μια αντίφαση, δεδομένου ότι την ίδια στιγμή ο Marchionne υποστηρίζει την πλήρη ελευθερία μεταφοράς του κεφαλαίου της Fiat στο εξωτερικό και  απαιτεί από τους εργαζόμενους μια συνολική υποταγή στους νόμους της αγοράς. Αυτό είναι ένα ακόμη σύμπτωμα της κρίσης του φιλελευθερισμού και των ιδεολόγων του, που από τη μία προσπαθούν να υποστηρίξουν τα αστήρικτα προκειμένου να δικαιολογήσουν τις μαζικές κρατικές ενισχύσεις στο ιδιωτικό κεφάλαιο, και από την άλλη αξιώνουν να  έχουν ελευθερία κινήσεων στη σύγκρουση τους με τους εργαζόμενους.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτή είναι η συμφωνία ελληνικής κυβέρνησης και τρόικας

Τα ψέματα τελείωσαν…  πλέον το θρίλερ της παραμονής της χώρας στο ευρώ που παίχτηκε κοντά τρία χρόνια τώρα φτάνει στο τέλος του με ένα ΜΝΗΜΟΝΙΟ που τα έχει ΟΛΑ!! Πιο αναλυτικά μεταξύ άλλων προβλέπονται:
-περικοπές -αναδρομικές από 1ης Αυγούστου- στα ειδικά μισθολόγια που θα ξεκινούν από 2% και θα φτάνουν κλιμακωτά ως και 35%.
-κούρεμα μισθών στις ΔΕΚΟ ώστε οι μεικτές αποδοχές των εργαζομένων να μην ξεπερνούν τα 1.900 ευρώ τον μήνα.
-κατάργηση δώρων και επιδομάτων σε Δημόσιο και ΟΤΑ πέραν του ενιαίου μισθολογίου.
- μείωση στον αριθμό των δημόσιων υπαλλήλων (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις) παντού σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα του προσωπικού στους φορείς και τους οργανισμούς που καταργούνται ή συγχωνεύονται. (1% των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να τεθεί σε διαθεσιμότητα)
-υποχρεωτικές μεταθέσεις προσωπικού (οριζόντιες και κάθετες ) από τη μια περιοχή στην άλλη με θέσπιση Νόμου.
-εφαρμογή νέου μισθολογίου  του προσωπικού της Βουλής για την εξοικονόμηση 208 εκατ. ευρώ μέχρι το 2014!
-κατάργηση των φορολογικών κινήτρων επίτευξης στόχων ων δημοσίων υπαλλήλων
-εισαγωγή ειδικών ρυθμίσεων  για τη μείωση του προσωπικού στα σχολεία, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ που δεν έχει σχέση με τη διδασκαλία (υποχρεωτικές μεταθέσεις, συγχώνευση σχολείων, μετακίνηση προσωπικού από τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα προς τον τομέα της παιδείας, μείωση του προσωρινού προσωπικού των ΑΕΙ και ΤΕΙ κατά 90%)
-κατάργηση όλων των περιορισμών που υπήρχαν στις μετατάξεις εργαζομένων στο Δημόσιο.
-καθιέρωση «Πόθεν Έσχες» για όλους όσοι παίρνουν επίδομα από το Δημόσιο ή τα Ταμεία τους. Θα ελέγχονται όλοι και εφόσον έχουν εισοδήματα π.χ. άνω των 30.000 ευρώ των χρόνο ή μεγάλη περιουσία θα χάνουν το επίδομα. Κάτι ανάλογο θα εφαρμοστεί και για τις συντάξεις των ανύπαντρων θυγατέρων στρατιωτικών και δημοσίων υπαλλήλων οι οποίες σε πρώτη φάση θα χάσουν τη μισή σύνταξη.

Ενημέρωση για τους επιβάτες του ESTELLE

[ 21.10.2012 ]
Αναδημοσίευση δελτίου τύπου της Πρωτοβουλίας Ένα Καράβι για τη Γάζα, με ενημέρωση για τους επιβάτες του Estelle

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πρωτοβουλία “Ένα Καράβι για τη Γάζα”
Νοταρά 6, Εξάρχεια
Τηλ. 210-3800933
www.shiptogaza.gr
Προς άμεση δημοσίευση
Θέμα: Ενημέρωση για τους επιβάτες του ESTELLE


Αθήνα, 21 Οκτωβρίου 2012 – 03:10

Όπως είναι γνωστό, σήμερα μεταξύ 11:30 και 12:00 το πρωί στα διεθνή ύδατα 35 ν.μ. από τις ακτές της Γάζας, ο ισραηλινός στρατός κατέλαβε με πολεμική επιχείρηση το ιστιοφόρο ESTELLE και συνέλαβε πλήρωμα και επιβάτες. Από εκείνη την ώρα το ESTELLE, κυβερνώμενο από Ισραηλινούς στρατιωτικούς, οδηγήθηκε στο λιμάνι του Ασντόντ, στο οποίο κατέπλευσε στις 22:46 όπως έδειξε το AIS του πλοίου. Από την ώρα της κατάληψης μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ κανένα νέο για την τύχη των επιβατών του.

Μοναδική πηγή πληροφοριών πλέον είναι το υπουργείο  Εξωτερικών του Ισραήλ, το οποίο υποτίθεται ότι ενημερώνει σωστά το ελληνικό ΥΠΕΞ. Οι πληροφορίες που μας μεταφέρθηκαν από το ελληνικό ΥΠΕΞ σχετικά με τις προθέσεις των ισραηλινών αρχών είναι ότι οι κρατούμενοι θα μεταφερθούν στο κέντρο κράτησης του Υπουργείου Εσωτερικών στο Χολόν και μετά από την καταγραφή και την ανάκριση θα μεταφερθούν στην φυλακή Γκιβόν στο Ράμλε. Μόνον εκεί θα μπορέσουν οι διπλωματικοί εκπρόσωποι να συναντήσουν τους συλληφθέντες πολίτες των χωρών τους…

Αισθανόμαστε ιδιαίτερα ανήσυχοι για την τύχη των συντρόφων μας και είμαστε σε συνεχή επαφή με αλληλέγγυους βουλευτές και το ΥΠΕΞ.


ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ την εκδικητική τακτική που ακολουθούν οι ισραηλινές αρχές όπου 15 ώρες μετά την κατάληψη του ESTELLE δεν έχουν εμφανίσει τους απαχθέντες συντρόφους μας και έτσι δεν γνωρίζουμε ούτε εμείς, αλλά ούτε και οι ελληνικές αρχές σε τι κατάσταση βρίσκονται! 


Η Πρωτοβουλία Ένα Καράβι για τη Γάζα ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ την πειρατική αυτή ενέργεια του κράτους τρομοκράτη Ισραήλ, ενέργεια που αποδεικνύει για άλλη μία φορά το αληθινό πρόσωπο του σιωνιστικού απαρτχαϊντ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΩΡΑ από τις αρχές του Ισραήλ:
  • Να επιτρέψουν την επικοινωνία μεταξύ των συλληφθέντων και των οικείων τους.
  • Να απελευθερώσουν άμεσα, χωρίς όρους και ταυτόχρονα ΟΛΟΥΣ τους απαχθέντες συντρόφους μας.
  • Να επιστρέψουν άμεσα το ιστιοφόρο ESTELLE, καθώς και να δοθούν αποζημιώσεις για ζημιές που τυχόν υπέστη από την στρατιωτική επιχείρηση κατάληψής του.
Να υπενθυμίσουμε ότι στο πλοίο επιβαίνουν συνολικά 30 διεθνείς αλληλέγγυοι, εκ των οποίων 5 είναι Έλληνες πολίτες: Βασίλης Διαμαντόπουλος (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ)
Δημήτρης Κοδέλας (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ)
Βαγγέλης Πισσίας (συντονιστής αποστολής)
Λουκάς Σταμέλλος (μέλος Γραμματείας “Ένα Καράβι για τη Γάζα”)
Μιχάλης Τικτόπουλος (μέλος Γραμματείας “Ένα Καράβι για τη Γάζα”)
 
Πρωτοβουλία “Ένα Καράβι για τη Γάζα”

[--->]

ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΣΤΕΛ – ΝΕΑ ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ του Ισραηλινού Ναυτικού – Η ΛΙΣΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδονται στο twitter διακόπηκε η επικοινωνία με το Εστέλ, ενώ στις τελευταίες επικοινωνίες οι ακτιβιστές έλεγαν ότι ετοιμαζόταν η ισραηλινή επίθεση.
Σύμφωνα με το twitter της πρωτοβουλίας Ένα Καράβι για τη Γάζα, το Estelle οδηγείται στο Ασντότ.


Ακολουθεί η λίστα των επιβατών στο ιστιοφόρο Estelle όπως την δίνει το site της Πρωτοβουλίας Ένα Καράβι για τη Γάζα


Μέλος Κοινοβουλίου Hagen Aksel Norway 10/04/1953
Μέλος Κοινοβουλίου Britton Sven Sweden 14/06/1938
Μέλος Κοινοβουλίου Kodelas Dimitios Greece 02/01/1979
Μέλος Κοινοβουλίου Sixto Ricardo Spain 07/01/1967
Μέλος Κοινοβουλίου Diamantopoulos Evangelos Greece 20/04/1980
Τέως μέλος Κοινοβουλίου Manly James Canada 29/10/1932
Opperdoes Joel Arvid Alexander Sweden 1983-06-20
Andreasson Charles Bertil Sweden 1965-03-10
Särner Daniel Karl-Erik Sweden 1985-12-16
Uddebrant Johan Lars OS Sweden 1981-06-28
Widell Anders Nils Olof Sweden 1986-07-11
Reksten Herman Elias Norway 1989-10-06
Elhanan Elazar Israel 1977-04-01
Sjøstrøm Nils Johan Norway 1963-11-10
Koivisto Velimati Finland 1968-03-01
Hammervold Jan Petter Norway 1944-27-03
Feiler Dror Sweden 1951-31-08
Svenberg Kristian Sweden 02-07-1947
Boethius Maria-Pia Sweden 09/04/1947
Mor Reut Israel 09/08/1982
Jämiä Mika Finland 1959-09-06
Arau Crusellas Laura Spain 02/05/1980
Ramazzotti Stockel Marco Italy 17-09-1947
Shapira Yonathan Israel 12-02-1972
Tiktopoulos Mikhalis Greece 24/12/1946
Zabale Gouzalet BegoÒa Spain 09/01/1950
Stamellos Loukas Greece 22/06/1979
Piassas Evangelos Greece 02/04/1947
Gardell Mattias Sweden 10/08/1959
Vinthagen Stellan Sweden 13/10/1964

[--->]


Το Estelle δέχεται επίθεση από το Ισραήλ (ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)
Το Estelle δέχεται επίθεση από το Ισραήλ (ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)                                                                             


13:00 Αναμένεται να φτάσουν στο Ashdod γύρω στις 4 το απόγευμα.

12:50 Αυτή τη στιγμή οδηγούνται οι επιβάτες του Estelle στο Ashdod.

12:00 Σύμφωνα με τον Drod Feiler, εκπρόσωπο της Πρωτοβουλίας "Ένα Καράβι για τη Γάζα-Σουηδία", το Estelle δέχτηκε επίθεση στις 10:15CET (11:15 ώρα Ελλάδας). Πέντε ή έξι σκάφη του ναυτικού περικύκλωσαν το Estelle. Στρατιώτες, φορώντας μάσκες προσπαθούν να ανέβουν στο πλοίο. Η επίθεση έλαβε χώρα σε διεθνή ύδατα (στίγμα: Ν31 25 Ε033 45)

 [--->]