Ο Μάρκος Βαμβακάρης στη Σάμο και μια σπάνια ηχογράφηση

από το http://mpalos.blogspot.gr/



Το 1954 Ο Μάρκος Βαμβακάρης αρρώστησε με βαριά αρθρίτιδα και  σταμάτησε να παίζει.
Το ’55, το ’56 το ’57 και το ’58 είχε «σβήσει» από τα πάλκα (πάρκα όπως τα έλεγε).
Ταξίδεψε στην Ικαρία, τη Σάμο, την Άρτα, τα Γιάννενα, την Πρέβεζα, το Μεσολόγγι, το Βόλο, τη Λάρισα, σε πολλές πόλεις αλλά δουλειά σε πάλκο δεν υπήρχε για το Μάρκο.
Στην Αθήνα δεν τον έπαιρνε κανένας σε κάποιο μαγαζί. (από το www.musicheaven.gr)

Μετά την Ικαρία όπου πήγε για να γιατρευτεί, πέρασε στη Σάμο.
Περιγράφει με απολαυστικό ύφος ο ίδιος:
Έγινα καλά και πήγα στη Σάμο. Επήγαινα για πρώτη φορά. Επήγα και εβγήκα στην οδόν Καρλόβασι, στην παραλία και με γνώρισε ένας Νίκος ο οποίος με ήξερε από τον Πειραιά.
Ήταν εργάτης στο λιμάνι πολύ φτωχός και είχε και εφτά παιδιά μικρά και με βοήθησε και βρήκα μαγαζί και έπαιξα με έναν άλλον εργάτη του λιμανιού που έπαιζε και αυτός σαντούρι.
Κάθε βράδυ έπαιζα και κάτι άρχισα να κάνω. Έβγαλε πρόγραμμα και εμοίρασε σε όλη τη Σάμο και άρχισε ο κόσμος τα βράδια και ερχότανε.


Η κρυφή συμφωνία κυβέρνησης – τρόικας

mystika-troika

Διαβάστε τα «μυστικά» που περιλαμβάνονται στη συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα, που θα φέρουν αλλαγές στα δικαιώματα των εργαζομένων και μειώσεις στις συντάξεις μέσα από την αλλαγή του ασφαλιστικού συστήματος.
     
Η «Εφημερίδα των Συντακτών» φέρνει στο φως την έγγραφη συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα, η οποία περιλαμβάνει τις αλλαγές που προβλέπονται μέσα στο 2014 και με τα οποία θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου που θα πάρει στο διάβα του τα δικαιώματα των εργαζομένων, ενώ θα θεσμοθετηθούν οι μειώσεις στις συντάξεις μέσα από τη νέα αλλαγή του ασφαλιστικού συστήματος.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά το έγγραφο – ντοκουμέντο για τη συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα.
efsyn.gr


[--->]

«Μνηνομιακοί» & «Αντιμνημονιακοί» ή 'Αλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε

 
  Στο άρθρο που ακολουθεί αναλύεται ένα παράδοξο: πως γίνεται στη διάρκεια προεκλογικών περιόδων, όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι να είναι “αντιμνημονιακοί”, την στιγμή που όλη την υπόλοιπη περίδο, κάθε πολιτική που αντιτίθεται στα Μνημόνια, οπως για παράδειγμα η πολιτική που είναι ενάντια στο ξεπούλημα των δημόσιων πόρων και υπηρεσιών, θεωρείται “μη ρεαλιστική” ή ακόμα και “επικίνδυνη”. Το άρθρο αυτό, καταλήγει σε ένα ερώτημα που πρέπει να θέσουμε σε κάθε επίδοξο πολιτευτή, που τον ερχόμενο Μάη θα διεκδικεί την ψήφο μας: πως θα διασφαλίσει οικονομικούς πόρους για τη λειτουργία των Δήμων με δεδομένες τις τεράστιες περικοπές των προϋπολογισμών τους και τη δραματική μείωση των εσόδων τους; Μήπως ενοικιάζοντας δημοτικές εκτάσεις ή αναθέτοντας την διαχείριση των απορριμάτων και των υδάτων σε ιδιώτες; Και αν είναι έτσι, τότε σε τι συνίσταται ακριβώς η “αντιμνημονιακότητά” τους; Της Μαρίας Μπαρέλη-Γαγλία. Πρώτη δημοσίευση  στο www.ikariamag.gr.
 
 «Μνηνομιακοί» & «Αντιμνημονιακοί» ή ‘Αλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε
 Στην Ελλάδα των Μνημονιών, το να είναι κανείς “μνημονιακός” ακούγεται σαν ανάθεμα ή ρετσινιά που κανείς δεν θέλει στην πλάτη του, ιδίως μάλιστα όταν ετοιμάζεται να αγωνιστεί στον πολιτικό στίβο των επερχόμενων εκλογών. Αντίθετα, το να διεκδικεί κανείς τον τίτλο του “αντιμνημονιακού”, μοιάζει πιο αγωνιστικό, ίσως και ριζοσπαστικό και σίγουρα εναλλακτικό, που είναι και της μόδας. 
Αντί να μπούμε σε μια συζήτηση για το πως ορίζονται οι “μνημονιακές” και “αντιμνημονιακές” πολιτικές ή συμπεριφορές, θα δούμε τη συζήτηση περί “μνημονιακών” και “αντιμνημονιακών” ως δυϊσμό, που όπως κάθε τέτοιος, περισσότερο συσκοτίζει παρά φωτίζει την πραγματικότητα. Αυτός ο δυϊσμός είναι ιδιαίτερα προβληματικός κατά τη διάρκεια προεκλογικών περιόδων, καθώς υπάρχει κίνδυνος να εξαντληθεί ο δημόσιος διάλογος σε ένα πιγκ πογκ απόδοσης ταμπελών, σε μια ανταλλαγή χαρακτηρισμών ηθικο-πλαστικού περιεχομένου στην καλύτερη των περιπτώσεων, λειτουργώντας έτσι περιοριστικά ως προς το εύρος και το βάθος των δημόσιων συζητήσεων, που περισσότερο ίσως από ποτέ, έχουμε ανάγκη. 
Θα επιχειρήσω λοιπόν να αποδομήσω τον δυϊσμό αυτόν, με την βοήθεια μιας πολύ χρήσιμης έννοιας: αυτής του νεο-οριενταλισμού. Πρόσφατα, ο Γιάννης Βαρουφάκης έγραψε ένα πολύ ωραίο άρθρο για τον νεο-οριενταλισμό στον οποίο υπόκειται (και) η χώρα μας. Ο οριενταλισμός, -που ανέλυσε πρώτος ο Έντουαρντ Σαϊντ σημαδεύοντας έκτοτε ανεξίτηλα τις κοινωνικές επιστήμες-, είναι ένας τρόπος να «βλέπει» η Δύση την Ανατολή (“λάγνα”, “ρομαντική”, αλλά και “σφηκοφωλιά δολοφόνων” ή “τρομοκρατών”). Είναι για την ακρίβεια ο κυρίαρχος τρόπος, και ένα εκ των θεμελίων της αποικιοκρατίας. Και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την νομιμοποίηση (νεο) αποικιακών πρακτικών (τύπου Τρόϊκας), και της βίας και αδικίας που οι πρακτικές αυτές προϋποθέτουν και συνεπάγονται. Για να λειτουργήσει ο νεο-οριενταλισμός ως θεμέλιο της αποικιοκρατίας χρειάζονται δυο επιπλέον συστατικά: οι γενικεύσεις (όλοι οι ανατολίτες είναι ανορθολογικοί, υπανάπτυκτοι κ.λ.π.), και η “εσωτερίκευσή του εκ μέρους των τοπικών προυχόντων”, η αφομοίωση δηλαδή τέτοιων γενικεύσεων, “με αντάλλαγμα το δικαίωμα να διαφεντεύουν τους υπηκόους τους εκ μέρους των ισχυρών της Δύσης” (“Λάγνα Ανατολή και κρίση. Το ιστορικό παράδειγμα και ο νεο-οριενταλισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης”, στο Lifo, 27/2/2014).
Παρατηρούνται λοιπόν δυο ειδών αναλύσεις που αφορούν την κρίση και εκ των οποίων εκπορεύονται δυο ειδών πολιτικοί λόγοι ή πολιτικές: οι “σοβαρές”, “έγκριτες”, “ορθολογικές”, “επιστημονικές”, “χωρίς συναισθηματισμούς” ή “κομματικά κυάλια”, εν ολίγοις, οι καθωσπρέπει αναλύσεις και κριτικές, οι οποίες κατά κανόνα προέρχονται από φορείς πολιτικής εξουσίας, ξένους κυρίως οικονομικούς αναλυτές ‘η “έγκριτους” Έλληνες δημοσιογράφους, που σε κάθε περίπτωση βρίσκονται σε θέσεις ισχύος ή εξουσίας.
Στον αντίποδα τέτοιων αναλύσεων βρίσκονται οι “ανορθολογικές”, “ρομαντικές”, “πολιτικά φορτισμένες”, “συνωμοσιολογικές”, “λάγνες” ή “συναισθηματικές” αναλύσεις, που κατά κανόνα γίνονται από “πονεμένους”, “αθεράπευτα ρομαντικούς”, και πάντως “χαμηλότερης διανοητικής ικανότητας” ή “κομματικά καθοδηγούμενους”, “αχυρανθρώπους”, “ψευτο-παλικαράδες” ή και “διεφθαρμένους”, με “άλλες σκοπιμότητες κατά νου”.
Οι αντιφάσεις του ευρωπαϊκού νεο-οριενταλισμού γίνονται ιδιαίτερα εμφανείς στο επίπεδο των τοπικών κοινωνιών, εκεί που οι προύχοντες είναι περισσότερο προσβάσιμοι στους πολίτες. Για αυτούς λοιπόν τίθεται το (προεκλογικό) ερώτημα: είναι “μνημονιακοί” ή “αντιμνημονιακοί”;
Το Μνημόνιο ή ακριβέστερα τα Μνημόνια, που προσδιορίζουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από την δανειοδότηση της χώρας μας από 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Δ.Ν.Τ., θεωρούνται από τους τοπικούς ή τους υποψήφιους τοπικούς  μας άρχοντες άλλοτε ως αναγκαίο κακό ή βραχνάς και κύριο αίτιο της οικονομικής δυσπραγίας τους, και άλλοτε ως αναπτυξιακή ευκαιρία.
Σε κάθε περίπτωση, οι εν δυνάμει “επιτυχημένοι”, “ορθολογικοί” και “καθωσπρέπει” δήμαρχοι και νυν υποψήφιοι πολιτευτές, ενστερνίζονται τις αναλύσεις, τους λόγους και τις κριτικές της πρώτης κατηγορίας, από την οποία αντλούν άλλωστε την εγκυρότητα και τη σοβαρότητα των λόγων τους. Από την άλλη πλευρά, οι υποψήφιοι πολιτευτές που έχουν απόψεις που συγκρούονται με κάθε επίσημο λόγο για τα Μνημόνια, όπως μη αναγνώριση, κατάργησή τους και μονομερή διαγραφή χρέους -σύμφωνα πάντα με τον νεο-οριενταλιστικό λόγο-, κινούνται στην σφαίρα του μη ρεαλιστικού και είναι μάλλον “επικίνδυνοι” (π.χ. δήλωση υποψήφιου δημάρχου στον νομό Χαλκιδικής).
Ενώ θα περίμενε κανείς, σύμφωνα μ’ αυτό το κυρίαρχο νεο-οριενταλιστικό λόγο, να είναι ρετσινιά να είναι κανείς “αντιμνημονιακός”, συμβαίνει το αντίθετο: το να είναι κανείς “μνημονιακός” θεωρείται ύβρις και όλοι οι πολιτευτές μας (ή έστω οι περισσότεροι), διεκδικούν για τον εαυτό τους αντι-μνημονιακές δάφνες.
Αυτό που διακρίνει πλέον τον έναν “αντι-μνημονιακό” από τον άλλον, είναι ο “ρεαλισμός” της πολιτικής του. Έτσι, οι πρώην ή εν δυνάμει “επιτυχημένοι”, “ορθολογικοί”, καθωσπρέπει δήμαρχοι, σπεύδουν να τονίσουν την ρεαλιστική διάσταση της πολιτικής τους, στήνοντας και πάλι απέναντι τους “μη ρεαλιστές” ή “ονειροβατούντες” και “κομματικά καθοδηγούμενους”, οι οποίοι αρέσκονται στο να ρίχνουν λάσπη, να κάνουν ατεκμηρίωτες επιθέσεις ή να βγάζουν άναρθρες κραυγές.
Και η “αντιμνημονιακή” δράση, που όμως είναι “ρεαλιστική”, συνήθως αρχίζει και τελειώνει με προσωπικές ή επίσημες επαφές με υπουργούς και γραμματείς, διαβήματα και νομικές προσφυγές ή “με το γάντι” διαμαρτυρίες για τα χαράτσια, τη διάλυση των δομών υγείας-πρόνοιας και το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών. Άλλωστε τι ποιο “ρεαλιστικό” στην ψηφιακή εποχή που ζούμε από το να αναδιοργανωθούν οι δημόσιες υπηρεσίες με την εισαγωγή τεχνολογικών καινοτομιών (π.χ.ΔΟΥ, ΙΚΑ); ‘Ασχετα βέβαια από το γεγονός ότι έχουν ήδη αποσαρθρωθεί τα δικαιώματα των εργαζομένων, με αποτέλεσμα πολλές από τις αρμοδιότητες των δημοσίων υπηρεσιών να μεταβιβάζονται σε κακο-πληρωμένους ιδιώτες που συνήθως δουλεύουν ατελείωτες ώρες ή ακόμα και σε καλο-πληρωμένους ιδιώτες που κοστολογούν ακριβά βασικά δικαιώματά μας, όπως το δικαίωμα στην ελευθεροκοινωνία, την ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες του κράτους και σε δημόσια αγαθά, όπως αυτά της υγείας, της πρόνοιας και της παιδείας.
Έτσι όμως, ο νεο-οριενταλισμός, εσωτερικευμένος ολότελα από τους τοπικούς προύχοντες, εισέρχεται στο πεδίο του θεάτρου σκιών, με τους “μνημονιακούς” να είναι παντού -εφόσον κάποιοι υλοποιούν καλώς ή κακώς τα προγράμματα της τρόϊκας- και πουθενά, διότι κανείς δεν λέει ανοιχτά “είμαι μνημονιακός”. Ομοίως οι “αντιμνημονιακοί” είναι παντού -ιδίως ανάμεσα σ’ αυτούς που ζητούν τώρα την ψήφο μας-, και πουθενά, γιατί αν ήμασταν πράγματι όλοι αντιμνημονιακοί, ίσως να είχαμε καταργήσει τα Μνημόνια ή μάλλον θα μας είχαν αφαιρέσει το δικαίωμα ψήφου καθώς θα ήμασταν “μωροί” ή “επικίνδυνοι”.
Όμως, κεφαλαιώδους σημασίας για τα Μνημόνια είναι οι απο-κρατικοποιήσεις και ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών. Και αυτό είναι που πολλοί εκ των επιτυχημένων δημάρχων με τα δυτικο-ευρωπαϊκά μέτρα και σταθμά, μοιάζουν να ξεχνούν. Κι αυτό γιατί ένα ερώτημα επικρέμεται πάνω από κάθε υποψήφιο πολιτευτή, ασχέτως πώς αυτοπροσδιορίζεται- δεξιός, αριστερός, κομμουνιστής, ανεξάρτητος ή εναλλακτικός: πώς θα διασφαλιστούν οικονομικοί πόροι για τη λειτουργία των Δήμων με δεδομένες τις τεράστιες περικοπές των προϋπολογισμών τους και τη δραματική μείωση των εσόδων τους;
Μήπως ένας τρόπος, όπως ορίζουν άλλωστε οι μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, είναι η διάθεση της διαχείρισης των φυσικών πόρων σε ιδιώτες; Για παράδειγμα, με το 'άνοιγμα' των Δήμων στις αγορές πράσινης ενέργειας με την μακροχρόνια ενοικίαση από πλευράς των Δήμων των κοινοτικών ή δημοτικών εκτάσεων για την παραγωγή βιομηχανικής αιολικής ενέργειας; 
Μήπως ένας άλλος τρόπος για ανάπτυξη είναι η συνεργασία των Δήμων στα πλαίσια της Ελληνο-Γερμανικής Συνέλευσης με εταιρείες που θα αναλάβουν για παράδειγμα τη διαχείριση των απορριμάτων κατά τις “βέλτιστες πρακτικές”, όπως αυτές ορίζονται από τις δυτικές καθωσπρέπει οικονομο-τεχνικές μελέτες; Ή μήπως, από πόρους που θα προκύψουν από τη συνεργασία με εταιρείες που θα αναλάβουν τη διαχείριση των υδάτων για παράδειγμα, στα πλαίσια άλλων ευρωπαϊκών “Σχεδίων Δράσης”;
Για μια φορά, έτσι επειδή μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο, αντί να χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε υπέρ ή ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των φυσικών πόρων, υπέρ ή ενάντια στη συνεργασία Δήμων και εταιρειών, ας ζητήσουμε από τους κατά τόπους υποψήφιους πολιτευτές μας να τεκμηριώσουν την “αντιμνημονιακή” τους δράση σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση των δημοτικών και δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών, που είναι άλλωστε από τα βασικά ζητούμενα των Μνημονίων. 
Και αν η απάντηση στο πώς θα διασφαλιστούν οικονομικοί πόροι είναι θετική για κάποια/-ες από τις εκδοχές της προηγούμενης παραγράφου, τότε ας μας τεκμηριώσουν με ποιούς τρόπους οι σχετικές αποφάσεις αντιτίθενται στα Μνημόνια και στην “απελευθέρωση” των αγορών που έως τώρα ελέγχονταν από το κράτος. 
Ειδαλλιώς, οι καθ’ όλα ορθολογικοί και καθωσπρέπει τοπικοί προύχοντες, ας αφήσουν κατά μέρος τα αντιμνημονιακά στεφάνια, διότι προσβάλλουν πρώτα απ’ όλα την κοινή λογική μας, και εν συνεχεία εμάς τους ίδιους, που πολύ σύντομα θα (ξανα-)βρεθούμε στο στόχαστρο της απαξίωσης αν τύχει να διασταυρωθούμε σε κάποιους από τους αγώνες για τα δημόσια και κοινά μας αγαθά. 
Μαρία Μπαρέλη-Γαγλία 

O Χατζηαβάτης δημοσιογράφος (στη Real News)


Το όλο θέμα θα μπορούσε να λέγεται: Αμέλεια του ταμείου σου να αφαιρέσει από τη σύνταξή σου το επίδομα, επειδή ενηλικιώθηκε το παιδί σου: Αξία 28 ευρώ! Κιτρινισμός πρώτης σελίδας της Real News για το συγκεκριμένο ζήτημα: Αξία ανεκτίμητη!

Στην προσπάθεια που κάνουμε ορισμένες φορές να αποδομήσουμε τα κακώς κείμενα των mainstream media -κυρίως για να μαθαίνουμε όλοι μαζί να διαβάζουμε καλύτερα και πιο αποτελεσματικά ανάμεσα στις γραμμές και τα ψιλά γράμματα του Τύπου- κανείς δεν μπορεί να μας βοηθήσει περισσότερο από τα ίδια τα Μέσα και τα χοντρά δημοσιογραφικά τους φάουλ.
Όχι ότι τους νοιάζει βέβαια.

Τη δουλειά τους μια χαρά την κάνουνε.

Αφού για κάθε ρεπορτάζ που θα βρείτε να εξηγεί πόσες και πόσο σοβαρές σκοπιμότητες κρύβονται πίσω από ένα φαινομενικά αθώο «χτύπημα» σε ένα πρωτοσέλιδο, υπάρχουν εκατοντάδες αναγνώστες που θα έχουν ήδη πιστέψει αυτό που θα δουν κρεμασμένο στα περίπτερα – πολύ συχνά μάλιστα δίχως καν να διαβάσουν το άρθρο που κρύβεται πίσω από τον προκλητικό τίτλο.
Τη «δουλειά» της θέλει να κάνει και η κρυφοσυστημική εφημερίδα του Νίκου Χατζηνικολάου με το σημερινό της πρωτοσέλιδο.
 

Νόαμ Τσόμσκι για την Κριμαία : "Για ποια άγρια ​​εισβολή μιλάτε"




Συνέντευξη . Ο Νόαμ Τσόμσκι μιλά για τους νέους άνεμους πολέμου μεταξύ ανατολής- δύσης και κατηγορεί τους δημοσιογράφους για υποδούλωση στη "συμβατική σοφία" και τις ΗΠΑ για πολιτική δύο μέτρων και δύο σταθμών

Περαστικός από το Τόκιο για μια σειρά από πολυπληθείς ομιλίες του , ζητήσαμε από τον Νόαμ Τσόμσκι , ομότιμο καθηγητή γλωσσολογίας στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης,την άποψη του σχετικά με τους νέους "άνεμους πολέμου" μεταξύ Δύσης και Ανατολής , που προκαλούν αναταραχή στον πλανήτη . Και όχι μόνο σε σχέση με την κρίση στην Ουκρανία και στην Κριμαία .

Η Δύση φαίνεται να ενοχλείται από αυτό που ορισμένοι αποκάλεσαν "φασισμό" του Πούτιν . Και ενώ επιστρέφουν πάλι πίσω οι τόνοι του ψυχρού πολέμου , η κατάσταση στην Κριμαία , πάει προς το χειρότερο...

Όχι μόνο στην Κριμαία , θα λεγα ότι ακόμα και εδώ , στην Ανατολική Ασία , το κλίμα έντασης είναι πολύ υψηλό και φυσάει ένας πολύ άσχημος αέρας. Η πρόσφατη αναφορά του Ιάπωνα πρωθυπουργού Σίνζο Άμπε - για το οποίο δεν τρέφω καμία ιδιαίτερη εκτίμηση – ότι η κατάσταση στην Ευρώπη μοιάζει με την περίοδο λίγο πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένη .Επειδή οι πόλεμοι μπορεί να ξεσπάσουν από κάποιο τυχαίο γεγονός , ή μετά από κάποιο ατύχημα, λίγο πολύ προσχεδιασμένο. 

Όσο για την Κριμαία ,δυσκολεύομαι πραγματικά να συνταχθώ με το κλίμα αγανάκτησης της Δύσης. Διαβάζω αυτές τις μέρες παράλογα αφιερώματα, εποχής ψυχρού πολέμου , που κατηγορούν τους Ρώσους ότι επιστρέφουν στη Σοβιετική περίοδο, και μιλούν για Τσεχοσλοβακία, Αφγανιστάν και αναρωτιέμαι,μα καλά αστειεύονται ; Για να γράφει τέτοια πράγματα σήμερα ένας δημοσιογράφος, πολιτικός σχολιαστής, σημαίνει ότι έχει αναπτύξει μια ικανότητα  υποδούλωσης και υποταγής στη "συμβατική σοφία" που ούτε ο Όργουελ θα μπορούσε να φανταστεί . Μα είναι δυνατόν ;Νομίζω ότι έχουμε επιστρέψει στην εποχή της Γεωργίας , όταν οι Ρώσοι, μπαίνοντας στην Οσσετία και καταλαμβάνοντας προσωρινά μέρος της Γεωργίας , σταμάτησαν αυτόν τον τρελό τον  Shakaashvili, που είχε σαν  (κακό) "συμβουλάτορα" τις ΗΠΑ . Οι Ρώσοι, εκείνη τη χρονική στιγμή, απότρεψαν την επέκταση της σύγκρουσης και η στάση τους σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως άγρια ​​εισβολή".

Για όνομα του Θεού, τα πάντα μπορεί να είμαι, εκτός από φιλορώσος ή οπαδός του Πούτιν , αλλά πώς είναι δυνατόν οι Ηνωμένες Πολιτείες , μετά από όλα όσα έχουν κάνει στο Ιράκ - όπου , αφού πλημύρισαν με αναίσχυντα ψέματα όλο τον κόσμο για τα υποτιθέμενα όπλα μ
αζικής καταστροφής , εισέβαλαν χωρίς εντολή του ΟΗΕ σε μια χώρα χιλιάδες μίλια μακριά για να ανατρέψουν ένα καθεστώς - να διαμαρτύρονται, τώρα, κατά της Ρωσίας ; Θέλω να πω , δεν νομίζω ότι είχαμε τίποτα σφαγές , εθνοκάθαρση , εκτεταμένη βία. Αναρωτιέμαι : γιατί συνεχίζουμε να βλέπουμε ολόκληρο τον κόσμο , σαν έδαφός μας ,και να πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα και σχεδόν καθήκον μας να τον "ελέγχουμε" και , αν θέλουμε , να τον αλλάξουμε ανάλογα με τα συμφέροντά μας ; Στον Λευκό Οίκο και το Πεντάγωνο δεν έχει αλλάξει τίποτα, εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Αμερική κάνει και πρέπει να κάνει κουμάντο σε όλο τον κόσμο και να παίζει το ρόλο του παγκόσμιου χωροφύλακα.

Μιλώντας για απειλές, εκτός από τη Ρωσία, φοβόμαστε και την Κίνα και την Ιαπωνία; Ποιους πρέπει να φοβόμαστε περισσότερο ;

Πρέπει να φοβόμαστε περισσότερο τις Ηνωμένες Πολιτείες . Δεν έχω καμία αμφιβολία , και εξάλλου το ίδιο πιστεύουν το 70 % των ερωτηθέντων σε πρόσφατη διεθνή έρευνα που έγινε στην Ευρώπη και την ανέφερε και το BBC . Αμέσως μετά είναι το Πακιστάν και η Ινδία , η Κίνα βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Η Ιαπωνία δεν υπάρχει καθόλου . Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό που κάνει , και μάλιστα μέχρι τώρα , ευτυχώς ,μόνο με τα λόγια η νέα ιαπωνική ηγεσία δεν είναι επικίνδυνες και απαράδεκτες προκλήσεις. Η Ιαπωνία έχει ένα πρόσφατο παρελθόν, που δεν έχει ακόμη κατορθώσει να ξεπεράσει και το οποίο γειτονικές χώρες, ιδίως η Κορέα και η Κίνα δεν θεωρούν ότι έχει κλείσει, αφού η Ιαπωνία δεν έχει ζητήσει συγγνώμη αλλά κυρίως επειδή δεν έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες πράξεις μετάνοιας.

Μόλις αυτή την εβδομάδα, διάβασα στις εφημερίδες ότι η κυβέρνηση της Ιαπωνίας, μετά από πρόταση  βουλευτών, σχεδιάζει να αναθεωρήσει τη λεγόμενη "δήλωση Kono", ένα από τα λίγα αιτήματα που έκανε αποδεκτά, εκφράζοντας συντριβή και μετάνοια για το ρόλο του στρατού και του κράτους  για την αιχμαλωσία δεκάδων χιλιάδων γυναικών από την Κορέα, την Κίνα και άλλες εθνικότητες που τις ανάγκαζαν με τη βία να εκπορνεύονται για να "ψυχαγωγούνται" τα στρατά του Αυτοκράτορα στο μέτωπο .

Σύμφωνοι ,οι  "γυναίκες για ψυχαγωγία", κάθε όμως χώρα έχει τους δικούς της σκελετούς. Στην Ιταλία, λίγοι γνωρίζουν ότι ήμασταν οι πρώτοι που χρησιμοποιήσαμε αέρια κατά των                      " εχθρών" μας , αλλά και οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί δεν πάνε πίσω σε εγκλήματα πολέμου κρυφά ή εγκλήματα πολέμου που τα αγνοούμαι.

Συμφωνούμε απόλυτα. Αλλο, πράγμα όμως είναι να τα αγνοεί κανείς ,αφού δεν αναφέρονται καν στα σχολικά βιβλία και άλλο να  αρνείται  ότι συνέβησαν: με λίγα λόγια , στη Γερμανία οι αρνητές του Ολοκαυτώματος κινδυνεύουν να πάνε φυλακή, ενώ στην Ιαπωνία , αν αρνηθείς τη σφαγή του Νανκίν κινδυνεύεις να γίνεις πρωθυπουργός .