Επιδότηση ενοικίου; Ή ένα άλλο σχέδιο;;;;

 

Η επιδότηση ενοικίου που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κατ' εξοχήν προεκλογικό φιλολαϊκό μέτρο, ΧΩΡΙΣ ταυτόχρονο έλεγχο των ενοικίων, στην πράξη θα ωθήσει προς τα πάνω τα νοίκια, ή έστω θα τα συγκρατήσει εκεί ψηλά που βρίσκονται, και θα απορροφηθεί συνεπώς, σε ένα μεγάλο ποσοστό, από τους ιδιοκτήτες. Λειτουργεί περισσότερο ως μέτρο ενίσχυσης της ιδιοκτησίας, παρά των ενοικιαστών.

Μόνη άμυνα σε αυτό, θα ήταν ο έλεγχος των ενοικίων, αλλά προφανώς κάτι τέτοιο είναι απαγορευτικό για ένα προεκλογικό πρόγραμμα που θέλει να τα έχει καλά με όλους. Έτσι, κατά την προσφιλή του πρακτική, απλά υπόσχεται περισσότερο δημόσιο χρήμα προς όλες τις κατευθύνσεις - και σε τελευταία ανάλυση προς τους ιδιοκτήτες. Πρόκειται λοιπόν για έναν ακόμα μηχανισμό μεταφοράς αξίας από τους εργαζόμενους προς τους ιδιοκτήτες.

Και στη στέγαση και παντού, αριστερή πολιτική χωρίς συγκρούσεις, που να τα έχει καλά με όλους, δεν γίνεται.*

Στην πράξη βέβαια, μικρή σημασία έχουν όλα αυτά, αφού η κοινωνία τα τελευταία χρόνια δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψή της τις προεκλογικές υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Θα έχει τους λόγους της.

*Αν θέλετε να δείτε ένα πρόπλασμα σχεδίου που προσπαθεί να πάρει θέση σε αυτές τις συγκρούσεις, θέση υπέρ των .ενοικιαστών και άρα ενάντια στους ιδιοκτήτες, δείτε στο πρώτο σχόλιο την επεξεργασία της Πόλης Ανάποδα.

Νίκος Νικήσιανης

https://ipolianapoda.gr/?p=2308&fbclid=IwAR1U0FbuK1H3Z-OjRkRXoCQm3dpClu2-v0WciKhJXcvUURGQTxrM1e-GYXA


[---->]

ΠΑΡΑΝΑΛΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΙΕΣ

 



Το χθεσινό ηλιοβασίλεμα. Αυτή η μαύρη λωρίδα είναι ο καπνός της μεγάλης πυρκαγιάς στην Ιτέα πού διασχίζει όλο τον Κορινθιακό κόλπο (φωτο Xenofon Tsitsonis )


️ Το μέτωπο της πυρκαγιάς στην Άμφισσα έφτασε τα 20 χιλ σε μήκος. Οι ελαιώνες φλέγονται! Η ελιά, που αντέχει σε κάθε είδους κλιματική αλλαγή, ζει μέχρι και 3000 χρόνια και παραμένει παραγωγική ανεξάρτητα απ’ την ηλικία της, δεν μπορεί να αντισταθεί μόνο στο αλυσοπρίονο και στη φωτιά

️ Φέτος  δεν υπάρχουν ρωσικά εναέρια πυροσβεστικά και η ελληνική πυροσβεστική υπηρεσία - διαχρονικά και ιδιαίτερα τώρα - απαξιωμένη από τους μαφιόζους που κυβερνούν, αποψιλωμένη σε προσωπικό και μέσα, παλεύει και καίγεται, δίχως να σβήνει.

️ Η φετινή παραγωγή ελαιόλαδου έμοιαζε εξαιρετικά πλούσια, καθώς τα δέντρα λυγίζουν απ’ τον καρπό. Είμαστε ακόμη στην αρχή του καλοκαιριού και μια από τις πιο ελαιοφόρες περιοχές της χώρας γίνεται στάχτη.

️ Η πολιτική της ΕΕ για επιδότηση των ελαιοπαραγωγών, ώστε να προχωρήσουν στο ξερίζωμα των ελαιόδεντρων, μπορεί να μη βρήκε μεγάλη ανταπόκριση, στη βρώμικη  πολιτική όμως πάντα υπάρχουν λύσεις...

️Την ίδια εποχή πέρσι, χιλιάδες στρέμματα  ελαιώνων στην Ιταλία έγιναν παρανάλωμα του πυρός. Τις τελευταίες  δεκαετίες, το ελληνικό λάδι, ατυποποίητο και σε εξευτελιστικές τιμές, πλουτίζει Ιταλούς μεγαλέμπορους και εγχώριους μεσάζοντες.

️Οι Bayer-Monsanto φροντίζουν, με τη σειρά τους, ό,τι απομένει από το πιο πολύτιμο διατροφικό είδος, το λάδι, να το μετατρέπουν σε καρκινογόνο παρασκεύασμα. Η αθώωση του ζιζανιοκτόνου Roundup από την Ε.Ε, το οποίο περιέχει γλυφοσάτη, που συμφωνα με το  IARC (Διεθνές Γραφείο Έρευνας για τον Καρκίνο) προκαλεί συστηματικές καρκινογενέσεις, αποτελεί ένα ακόμη έγκλημα κατά της ανθρωπότητας.

 Οι Bayer-Monsanto και η γλυφοσάτη τους μπορεί να είναι «αθώοι»! Από μας, κανένας πια δεν είναι αθώος!

[----->]

Νέος ενεργειακός πανικός!

 

Σαχαλίνη: Νέος ενεργειακός πανικός!

Πρόσφατα ο Ρώσος πρόεδρος,Βλαντίμιρ Πούτιν, εξέδωσε Διάταγμα σύμφωνα με το οποίο αλλάζει τη διαχείριση στο μεγάλο κοίτασμα εξόρυξης πετρελαίου και γκαζιού στη μεγαλόνησο Σαχαλίνη, στην Άπω Ανατολή!

Σύμφωνα με αυτό και σε σχέση «με μη φιλικές πράξεις ξένων κρατών», δημιουργείται ένα νέο νομικό πρόσωπο στο οποίο μεταφέρονται δικαιώματα και υποχρεώσεις της Κοινοπραξίας, Sakhalin Energy! Τι είναι η Κοινοπραξία και ποιοι την απαρτίζουν; Είναι εκείνη που εξορύσσει κοντά στα 10 εκ. τόνους υγροποιημένο αέριο (LNG) το χρόνο, στο ρωσικό νησί Σαχαλίνη, στην Άπω Ανατολή, πάνω από το Χοκάιντο της Ιαπωνίας. Το 50% της Κοινοπραξίας ανήκει στη ρωσική ΓΚΑΖΠΡΟΜ, το 27,5% στο Shell, το 12,5% Mitsui και το υπόλοιπο 10% στη δεύτερη γιαπωνέζικη, γνωστή, Mitsubishi.

Αφού λοιπόν, κάποιοι ξιπασμένοι στο αλήστου μνήμης G-7, που θεωρούν ότι εξακολουθούν να είναι ο «αφαλός» γύρω από τον οποίο κινούνται οι υπόλοιποι πάνω στη γη, μαζεύτηκαν για να κάνουν επίδειξη της… ανυπαρξίας τους(πλέον), με νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας, ο Πούτιν δεν έκανε παρά μια μικρή κίνηση…ματ! Εθνικοποίησε την Κοινοπραξία στέλνοντας στο καναβάτσο τη γιαπωνέζικη οικονομία, μέλος της ομάδας του G-7! Και, ω, του κλάματος!

- Η απόφαση Πούτιν θα στενέψει ακόμα περισσότερο την παγκόσμια αγορά και θα εξαναγκάσει την Ιαπωνία σε ένα ανταγωνισμό με την Ευρώπη στην αναζήτηση εναλλακτικών πηγών προμηθειών ενέργειας, εκτιμά το Bloomberg. Σώπα… Η σωστή, κατά τα άλλα εκτίμηση, «μαρτυρά», ωστόσο, την ανοικτή πλέον προσπάθεια των ΗΠΑ να στρέψουν όλους εναντίον όλων, αναγκάζοντας τους να επιβάλλουν κυρώσεις κατά της Ρωσίας, και εκείνες(ΗΠΑ), να καραδοκούν απ´ έξω απ´ το χορό…

Έχει ενδιαφέρον η εκτίμηση που κάνει για τη χώρα του, ο ειδικός αναλυτής του Ινστιτούτου ενεργειακής οικονομίας της Ιαπωνίας, Χιρόσι Χασιμότο: Αν η Κοινοπραξία στη Σαχαλίνη, που μας προμηθεύει με φθηνή ανταγωνιστική ενέργεια βρεθεί σε… κρεμάμενη κατάσταση, τότε οι τιμές στην αγορά σποτ(«ελεύθερη», τρομάρα της),θα εκτιναχτούν ακόμα πιο ψηλά και ενδέχεται(προσέξτε πόσο… μαλακά το λένε!), να προκαλέσουν ΠΑΝΙΚΟ!

Το γιαπωνέζικο εκδοτικό, NIKKEI, πάει ακόμα πιο πέρα εκτιμώντας ότι το Διάταγμα Πούτιν ενδέχεται(!), να αποτελέσει ρήγμα στην ενότητα του… G-7! Ενώ ο ίδιος ο Ιάπωνας πρωθυπουργός, Φούμιο Κισίντα, «ξέχασε» πάραυτα τις αντιρωσικές αστειότητες στην πρόσφατη Σύνοδο των επτά… γερασμένων και έσπευσε να διακηρύξει σε όλους τους τόνους ότι οι προμήθειες υγροποιημένου αερίου δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο κυρώσεων της Ιαπωνίας κατά της Ρωσίας! (Τι λες;)!

Και ο υπουργός εμπορίου, Κοΐτσι Χαγκιούνα, παραδέχτηκε ότι η χώρα του απευθύνθηκε ήδη σε αξιωματούχους των ΗΠΑ και Αυστραλίας αναζητώντας δυνατότητες υποκατάστασης του ρωσικού γκαζιού… Αλλά, σε άλλες χώρες για αναζήτηση ενέργειας έχουν εξαπολυθεί και τα καλοταϊσμένα μανατζεράκια των Βρυξελλών!

- Από εδώ περνάνε κάθε βδομάδα δεκάδες ευρωπαίοι, έλεγε πρόσφατα κυβερνητικός παράγων αφρικανικής χώρας…

Με άλλα λόγια, η κατάσταση με την ενέργεια στην Ευρώπη έγινε άθλια ως αποτέλεσμα της πολιτικής των Βρυξελλών να «τιμωρήσει» τη Ρωσία! Τώρα με την Ιαπωνία να βγαίνει «παγανιά» αναζητώντας τα ίδια πράγματα, η κατάσταση, λένε οι αναλυτές πάει προς… πανικό! Και, ποιος φταίει; Μα, σωστά σκέφτεστε, αξιότιμη Ουρσούλα, ο… Πούτιν!

[---->]

Είναι επικίνδυνοι

 


Το ξαναβάζω μπας και καταλάβουμε ότι το πολιτικό προσωπικό που κυβέρισε και κυβερνά στη χώρα μας είναι επικίνδυνο.

Όσο εσείς ψάχνετε τα μικροτσίπ του Μπιλ Γκέιτς στα εμβόλια αυτός καλλιεργεί πατάτες, κρεμμύδια, σόγια, καλαμπόκι, βαμβάκι, ρύζι και δεκάδες άλλα προϊόντα με πελάτες τα McDonalds και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στα 269.000 στρέμματα που έχει αγοράσει σε 18 Πολιτείες  καθιστώντας τον τον μεγαλύτερο γαιοκτήμονα των ΗΠΑ.

Για να καταλάβετε πού πάει το πράγμα από την πανδημία και μετά, στις ΗΠΑ μόνο το 50% των αγροτών κατέχουν την γη που καλλιεργούν. Τώρα  βάλτε σε όλο αυτό το πραγματικό και όχι φαντασιακό σενάριο ότι η καλλιεργήσιμη γη χρειάζεται νερό αλλιώς είναι άχρηστη. Θυμηθείτε ότι από πέρσι για πρώτη φορά το νερό ως προϊόν μπήκε στο χρηματιστήριο της Wall Street για την  Καλιφόρνια. Περιοχή που πέρσι έγινε στάχτη λόγω των πυρκαγιών.

Αν νομίζετε λοιπόν, ότι επιμένοντας να θέλετε την κανονικότητα της οικονομίας προ πανδημίας κάνετε κάποια αντίσταση στο σύστημα, ξανασκεφτείτε το. Ειδικά όταν έχεις κυβερνήσεις υποτελείς στους δανειστές και Ευρωπαίους Επιτρόπους σαν τις δικές μας που αντί να στρίψουν το καράβι της οικονομίας προς την πρωτογενή παραγωγή επιμένουν να πουλάνε το μύθευμα της "βαριάς βιομηχανίας τουρισμός" με ντομάτα από την Αίγυπτο, κρεμμύδι από την Τουρκία, ελιές από την Ισπανία, ελαιόλαδο από την Τυνησία, πιπεριά  από την Ολλανδία και φέτα από την Δανία.

Πουλάμε την πιο πολυεθνική Greek Salad της υφηλίου και απαιτούμε κιόλας να μας σεβαστούν!!!

( Κατερίνα Γκαράνη )

Ραγδαία φτωχοποίηση για τους πολλούς φέρνουν τα μέτρα για την κλιματική αλλαγή

 Κανονικά, αν η ΕΕ δεν είχε τυφλωθεί από αυτό το ιδιότυπο κράμα φονταμενταλισμού της αγοράς και ταξικού κλιματικού φοντεμανταλισμού έπρεπε να ανακήρυττε το χρηματιστήριο ρύπων ως το πιο αποτυχημένο εγχείρημα που έχει υλοποιηθεί ποτέ. Μάρτυρας οι αλλεπάλληλες αποφάσεις επανενεργοποίησης των μονάδων άνθρακα σε όλη την Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και ο τριπλασιασμός της τιμής των ρύπων σε ενάμισι χρόνο!

Αντί λοιπόν να καταργήσουν το χρηματιστήριο ρύπων επεκτείνουν το πεδίο δράσης του (συμπεριλαμβάνοντας στις διατάξεις ακόμη και κλάδους οι οποίοι εξαιρούνταν, που σημαίνει κι άλλες αυξήσεις) ενώ δημιουργούν κι άλλα χρηματιστήρια για να αυξήσουν την τιμή στα καύσιμα κίνησης και θέρμανσης. Το αποτέλεσμα φυσικά θα είναι κάθε είδους εισιτήριο (από αστικό και ακτοπλοϊκό μέχρι αεροπορικό) να εκτοξευθεί και μαζί τους το κόστος της θέρμανσης! Η ενεργειακή φτώχεια θα γνωρίσει νέες δόξες!

του Λεωνίδα Βατικιώτη

 

Το 2035 θα σταματήσουν να πουλιούνται οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Η απόφαση που έλαβαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 29 Ιουνίου θα φτωχύνει εκατομμύρια πολίτες κατά δύο τρόπους. Επειδή μετά την 1/1/2035 θα είναι αναγκασμένοι να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι πιο ακριβά σε σχέση με τα συμβατικά κι επειδή σύντομα θα ακούσουμε μια ημερομηνία ακόμη, μεταγενέστερη, στην οποία τα πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης. Κατά συνέπεια όσοι δαπάνησαν και θα δαπανήσουν για αγορά συμβατικών ΙΧ θα αποδειχθούν πεταμένα λεφτά!

 

Η συγκεκριμένη ρύθμιση ωστόσο δεν ισχύει για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Εξαιρούνται όσοι θέλουν, και κυρίως όσοι μπορούν, να αγοράζουν αυτοκίνητα υπερπολυτελείας όπως Φεράρι, Μαζεράτι, Λαμποργκίνι, Μπουγκάτι, κ.α. Είναι αυτοκίνητα που κοστίζουν ακόμη και 2 ή 3 εκ. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση λοιπόν, με μια φωτογραφική διάταξη εξαίρεσε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που παράγουν και πουλάνε λιγότερα από 1.000 τεμάχια ετησίως από μια υποχρέωση που αφορά εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες, μεταξύ των οποίων και τους φτωχότερους, που αντί να στηριχθούν, φτωχοποιούνται ακόμη περισσότερο!

 

Διαφορετικά ειπωμένο: Ας προσπαθήσουμε να σκεφτούμε ποιες κοινωνικές ομάδες έπρεπε να εξαιρεθούν και θα πρότεινε ο καθένας ή κάθε μία μας από μια απόφαση υποχρεωτικής μετάβασης από συμβατικό σε ηλεκτροκίνητο όχημα. Άλλοι θα απαντούσαν οι συνταξιούχοι, άλλοι θα απαντούσαν οι φτωχοί κάτοικοι της παραμεθόριου κι άλλοι όσοι έχουν εισόδημα κάτω ενός ορίου, πχ του ορίου φτώχειας. Ε, οι ευρωπαίοι ηγέτες, δείχνοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για τους χρηματοδότες τους, απάντησαν τους κατόχους Φεράρι και Μαζεράτι…

 

Η συγκεκριμένη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι προκλητική και αποκαλυπτική. Δείχνει ότι η ευαισθησία της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή είναι υποκριτική. Η ΕΕ και όλες οι κυβερνήσεις της άλλες φορές συνειδητά και σχεδιασμένα και άλλες φορές επειδή …απλά λόγω ταξικής θέσης δεν μπορούν να αντισταθούν στην γοητεία μιας …Μπουγκάτι, εκμεταλλεύονται την κλιματική αλλαγή για να πετύχουν μια αλλαγή των κοινωνικών συσχετισμών σε βάρος των φτωχότερων!

 

Το αποτέλεσμα είναι πώς η κλιματική αλλαγή θα συνεχίσει να προελαύνει, όπως προελαύνει χρόνο με τον χρόνο εδώ και δεκαετίες επειδή τα μέτρα που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις είναι άσφαιρα. Και τα δάκρυά τους κροκοδείλια! Τα χύνουν δε μόνο όταν πρόκειται να επιβάλλουν αντιλαϊκά μέτρα. Χαρακτηριστική περίπτωση η ελληνική κυβέρνηση που, βασιλικότερη του βασιλέως, με τον κλιματικό νόμο που ψήφισε τον Μάιο επίσπευσε ακόμη περισσότερο, κατά πέντε χρόνια το 2030(!), την ημερομηνία απαγόρευσης αυτοκινήτων με μηχανή εσωτερικής καύσης. Προφανώς για να διευκολύνει τους εισαγωγείς αυτοκινήτων που θα δουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται…

 

Και σε ό,τι αφορά την ουσία, την στάση δηλαδή σε ένα καλόπιστο ερώτημα αν έστω κι αυτή η ημερομηνία μειώσει το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα οι στόλοι των ΙΧ, η απάντηση είναι πως το πρόβλημα της Ευρώπης δεν έγκειται στα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης. Το πρόβλημα έγκειται στα ίδια τα αυτοκίνητα. Αν οι ευρωπαίοι ηγέτες ενδιαφέρονταν πραγματικά για την μείωση των επικίνδυνων αερίων θα λάβαιναν μέτρα για την μείωση των αυτοκινήτων και για να μπει ένα τέρμα στην περιβαλλοντική υποβάθμιση που προκαλεί ο διαρκώς αυξανόμενος στόλος των ΙΧ από την μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη. Ενδεικτικά, στην ΕΕ τα επιβατηγά ΙΧ ανά 1.000 κατοίκους το 2016 ανέρχονταν σε 524, το 2017 σε 535, το 2018 σε 547, το 2019 σε 555 και το 2020 σε 560. Αυτοί οι αριθμοί που ισοδυναμούν με θρίαμβο για την γερμανική, γαλλική και ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελούν κόλαφο για την ποιότητα και το κόστος ζωής των Ευρωπαίων. Το κακό με τα ΙΧ στην Ευρώπη, ως αποτέλεσμα της συστηματικής και χρόνιας υποβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών, έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ώστε οι Ευρωπαίοι ξεπέρασαν ακόμη και τους Αμερικανούς στην κατοχή επιβατηγών αυτοκινήτων.

 

Αν ήθελαν λοιπόν υπουργοί και Ευρωκοινοβούλιο θα ψήφιζαν την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών και των μέσων σταθερής τροχιάς με γενναίες επενδύσεις και την μείωση του εισιτηρίου τους. Αντί αυτού ψήφισαν την εξαίρεση της Φεράρι… Άξιος ο μισθός τους!

 

Η απόφαση για την κατάργηση των ΙΧ δεν ήταν η μοναδική οικονομικά επιζήμια για την κοινωνική πλειοψηφία απόφαση που έλαβαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ. Στη συνεδρίαση που λόγω των σοβαρών διαφωνιών διήρκεσε 17 ώρες αποφασίστηκαν μέτρα εξειδίκευσης του στόχου μείωσης το 2030 των επικίνδυνων για το θερμοκήπιο αερίων στο 55% του επιπέδου του 1990 («fit for 55» ή «προσαρμογή στο 55%» επί το ελληνικότερο). Το συγκεκριμένο πακέτο μέτρων, που παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 14 Ιουλίου 2021 πυροδοτώντας την έκρηξη της τιμής του φυσικού αερίου στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ είναι ο ενδιάμεσος στόχος για την επίτευξη του απώτερου (όσο και αμφιλεγόμενου) στόχου της κλιματικής ουδετερότητας το 2050.

 

Η συνεδρίαση των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ θα μας στοιχίσει πολύ ακριβά επειδή κατέληξαν σε ένα σύνολο μέτρων που, πέραν του έτους απόσυρσης των αυτοκινήτων με μηχανή εσωτερικής καύσης, περιλαμβάνουν την μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα της Ευρώπης και νέους εθνικούς στόχους για μείωση των εκπομπών. Το χειρότερο που αποφασίστηκε αφορά την δημιουργία ενός νέου χρηματιστηρίου ρύπων, ανάλογο του χρηματιστηρίου δικαιωμάτων ρύπων που ήδη λειτουργεί για την παραγωγή ενέργειας κι άλλων κλάδων, το οποίο θα αφορά τις μεταφορές και τα καύσιμα θέρμανσης. Ως έτος έναρξης ορίστηκε το 2017, ένας χρόνος αργότερα από τον αρχικό στόχο. Αυτό σημαίνει ότι την έκρηξη της τιμής που είδαμε στην λιγνιτική παραγωγή, σε σημείο ώστε να γίνει απαγορευτική για τους πόλλούς, θα τη δούμε σε λίγα χρόνια να συμβαίνει στην μετακίνησή και την θέρμανσή μας!