Fabrizio De Andrè,Edgar Lee Masters,Σπουν Ρίβερ


 Από την Ανθολογία του Σπουν Ρίβερ του Edgar Lee Masters
Μετάφραση: Κουνουγάκης Μάνος 



ΓΙΑΤΡΟΣ ΧΙΛ

Πήγαινα και ερχόμουν στους δρόμους.

Εδώ και εκεί, μέρα νύχτα,

Ξενυχτώντας για να φροντίσω τους φτωχούς που ήταν άρρωστοι.

Ξέρεις γιατί;

Η γυναίκα μου με μισούσε, ο γιος μου πήγε κατά διαβόλου.

Και έτσι στράφηκα στους ανθρώπους προσφέροντάς την αγάπη μου.

Ήταν όμορφο να βλέπεις το πλήθος πάνω στο γρασίδι τη μέρα της κηδείας μου,

Να τους ακούς να ψιθυρίζουν την αγάπη και τη λύπη τους.

Αλλά ώ, καλέ Θεέ, η ψυχή μου έτρεμε, ελάχιστα ικανή

Να βαστάξει τη νέα της ζωή

Όταν είδα την Έμ Στάντον πίσω από τη βελανιδιά

Στον τάφο,

Να κρύβει τον εαυτό της και τη θλίψη της! 




Fabrizio De Andrè, 1971,Un medico (Ενας γιατρός),ελεύθερη διασκευή από το δίσκο του Non al denaro non all'amore nè al cielo (Ούτε χρήμα,ούτε αγάπη,ούτε Θεό), από την Ανθολογία του Σπουν Ρίβερ του Edgar Lee Masters


ΟΙ ΑΠΑΤΣΙ, ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΤ ΒΟΛΟΥ



"Η νέα διεύθυνση της ΕΡΤ Βόλου, μία μέρα πριν την εκπομπή μας, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, μας κατέστησε σαφές ότι απαγορεύεται κάθε πολιτικό σχόλιο γύρω από τα τεκταινόμενα που συμβαίνουν και μας ανησυχούν στον Δήμο Βόλου, με αφορμή την δημοσίευση στην σελίδα της εκπομπής φωτογραφίας του δημάρχου Βόλου. Αμέσως πριν την εκπομπή μάλιστα, δεν παρέλειψε να μας τονίσει ότι κάθε πολιτικό σχόλιο απαγορεύεται, με βάση δεύτερη ανάρτηση που προλόγιζε την θεματική της εκπομπής με τα εξής λόγια του Μπρεχτ :

"Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει " Μπέρτολτ Μπρεχτ".



ΠΡΟΣΟΧΗ.. ΟΙ ΑΠΑΤΣΙ, ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΤ ΒΟΛΟΥ


Την Πέμπτη 22 Νοέμβρη ανακοινώσαμε ζωντανά στο ραδιοφωνικό αέρα της ΕΡΤ Βόλου, ότι διακόπτουμε την εβδομαδιαία εκπομπή μας - παρουσιάζαμε την εκπομπή κλασικής μουσικής’ “Προσοχή…οι Απάτσι” - καθώς καταγγείλαμε στα τελευταία λεπτά της εκπομπής, περιστατικό λογοκρισίας το οποίο πρόσθεσε άλλη μία σταγόνα, ώστε να ξεχειλίσει το ποτήρι.

Η διοίκηση της ΕΡΤ ΑΕ, δεν είναι η πρώτη φορά, το τελευταίο διάστημα, που λογοκρίνει εκπομπή της ΕΡΤ Βόλου. Μάλιστα επειδή η επικοινωνία του ενός εκ των Απάτσι ήταν τηλεφωνική, το τηλεφώνημα κόπηκε στον αέρα από την ηχοληψία την ώρα που γινόταν η καταγγελία. Η νέα διεύθυνση της ΕΡΤ Βόλου, μία μέρα πριν την εκπομπή μας, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, μας κατέστησε σαφές ότι απαγορεύεται κάθε πολιτικό σχόλιο γύρω από τα τεκταινόμενα που συμβαίνουν και μας ανησυχούν στον Δήμο Βόλου, με αφορμή την δημοσίευση στην σελίδα της εκπομπής φωτογραφίας του δημάρχου Βόλου. Αμέσως πριν την εκπομπή μάλιστα, δεν παρέλειψε να μας τονίσει ότι κάθε πολιτικό σχόλιο απαγορεύεται, με βάση δεύτερη ανάρτηση που προλόγιζε την θεματική της εκπομπής με τα εξής λόγια του Μπρέχτ :

"Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει " Μπέρτολτ Μπρέχτ. Με αυτά τα λόγια ξεκινάμε το αποψινό μας αφιέρωμα σε νέα ώρα,στις 16.00 το απόγευμα. Μία εκπομπή αφιερωμένη στη μνήμη, την «αγάπη» για την πατρίδα και τον εθνικισμό”.

Μας έγινε σαφές ότι η δουλειά μας είναι να βάζουμε μουσική και να μην σχολιάζουμε τίποτα άλλο πέρα από την μουσική καθώς ο σχολιασμός είναι δουλειά των δημοσιογράφων.

Το θέμα της συγκεκριμένης εκπομπής, το οποίο έγινε με έναυσμα την επέτειο των εκατό χρόνων από τη λήξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν οι εθνικές σχολές της μουσικής, η συγκρότηση εθνικής ταυτότητας μέσα από την μουσική και το πέρασμα στην φασιστικοποίηση της κοινωνίας μας με θεατές μία μεγάλη μερίδα των πολιτών. 

Γενικά, τα έξι χρόνια που κάνουμε εκπομπή - τα τέσσερα τελευταία στην ΕΡΤ Βόλου - η εκπομπή μας έχει ως θέμα την κλασική μουσική στο σήμερα. Θεωρούμε ότι η κλασική μουσική είναι διαχρονική και όχι αναχρονιστική. Παίρνοντας αφορμή από την πολιτική, κοινωνική και πολιτιστική επικαιρότητα και καθημερινότητα, κάναμε θεματικές εκπομπές σε μία προσπάθεια να συνδέσουμε κάτι πολύ μακρινό, κατά γενική ομολογία, με την καθημερινότητά μας δείχνοντας ότι συνθέτες και ερμηνευτές άλλως εποχών μίλησαν μέσα από την μουσική τους για την ανθρώπινη κατάσταση, την ελευθερία, τον αντιφασισμό, τον αντισεξισμό, την αλληλεγγύη, τον σεβασμό για τη φύση, κατέδειξαν κοινωνικούς διωγμούς, υποστήριξαν την διαφορετικότητα και γενικότερα μίλησαν μουσικά για πολλά θέματα που ακόμα και σήμερα μας απασχολούν και μας προβληματίζουν. Πρεσβεύουμε ότι η μουσική είναι μέρος της καθημερινότητάς μας και θεωρούμε αδύνατο και ανούσιο να την παρουσιάζουμε και να την προσεγγίζουμε ξεκομμένη από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.

ΝΑΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ,ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ


Μετά την απόρριψη του ιταλικού προϋπολογισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σημειώνεται περαιτέρω κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ Βρυξελλών και Ρώμης. Για πρώτη φορά, την Τρίτη, η Επιτροπή απέρριψε έναν δημοκρατικά εγκεκριμένο προϋπολογισμό, και ζήτησε θεμελιώδεις «διορθώσεις». Η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι δεν θα υποχωρήσει και θα τηρήσει το προβλεπόμενο στον προϋπολογισμό έλλειμμα 2,4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ).
Αν η ιταλική κυβέρνηση συνεχίσει να κρατά την ίδια στάση , σε λίγες εβδομάδες θα πρέπει να τις επιβληθεί πρόστιμο. Η σύγκρουση είναι ιδιαίτερα έντονη διότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 59% του ιταλικού πληθυσμού υποστηρίζει μια σαφή αύξηση του χρέους και ως εκ τούτου η κυβέρνηση μπορεί να υπολογίζει σε ευρεία υποστήριξη


Την ίδια στιγμή, η ΕΕ στην Ιταλία έχει χάσει τεράστια δημοτικότητα και μόνο το 42% του πληθυσμού είναι υπέρ της ένταξης στην Ένωση - λιγότερο από ό τι στο Ηνωμένο Βασίλειο .
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Βρυξέλλες δεν παρεμβαίνουν κατά των ρατσιστικών μέτρων του κόμματος της Λέγκα, τα οποία δέχονται έντονη διεθνή κριτική. Αντιθέτως, ο λόγος που παρεμβαίνει η ΕΕ είναι για να αντιταχθεί στην προσπάθεια εξόδου από τη γερμανική πολιτική λιτότητας, η οποία αποδείχθηκε ανίκανη να οδηγήσει την Ιταλία εκτός κρίσης. Η Ρώμη προσπαθείι να δημιουργήσει ανάπτυξη με την προώθηση της κατανάλωσης ενώ το Βερολίνο αντιτίθεται.

Από άρθρο στο ειδικευμένο για την εξωτερική πολιτική της Γερμανίας German Foreign Policy, με τίτλο Οι εσωτερικοί εχθροί της Ε.Ενωσης (The EU's 'Internal Enemies')

https://www.german-foreign-policy.com/en/news/detail/7766/

Σαπουνόπερα «Η χρυσή επένδυση»


 

Τελικά, όπως το πάνε οι κύριοι Σταθάκης και Φάμελλος, η μεταλλουργία θα καταλήξει να γίνει αυτό που έγραψε ένας ξένος οικονομικός αναλυτής σε άρθρο για την Εldorado: μια σαπουνόπερα δίχως τέλος. Κυβέρνηση και εταιρεία θα υπόσχονται και θα δεσμεύονται ότι θα γίνει αλλά τα χρόνια θα περνούν και δεν θα γίνεται, κάπου κάπου η κυβέρνηση θα θυμάται να πει ευγενικά στην εταιρεία να τηρήσει τις δεσμεύσεις της, η εταιρεία θα απειλεί ότι θα φύγει, η κυβέρνηση θα κάνει πίσω, και στο μεταξύ τα μεταλλεία θα δουλεύουν, η εταιρεία θα κερδίζει, ο τόπος θα λεηλατείται και στα δημόσια ταμεία δεν θα μπαίνει τίποτα.

Ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα δηλαδή, στο διηνεκές. Ποπ κορν να πάρετε.

Αδύνατη η συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου



Γράφει ο Γιώργος Παπαδόπουλος – Τετράδης

Η άγνοια ή η αποσιώπηση της πραγματικότητας εκ μέρους του αρχιεπίσκοπου, του πρωθυπουργού, του κυβερνητικού εκπρόσωπου και μέρους των μητροπολιτών μαρτυράνε ότι η συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου έχει γίνει στο πόδι. Γιατί οι ιερείς, ως δημόσιοι υπάλληλοι, δεν μπορούν να μετακομίσουν εργασιακά! Ούτε μπορούν να μετακομίσουν οι μισοί, όπως οδηγείται το πράγμα!

Η επιπολαιότητα με την οποία ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, χτες, επέμεινε στην εφαρμογή της συμφωνίας, αλλά και η αυταρχική επιμονή του υπουργού Παιδείας κ Γαβρόγλου ότι και τα 15 σημεία θα έρθουν στη Βουλή και θα ψηφιστούν (!) αποδεικνύουν προχειρότητα και αδιαφορία για το θέμα που υποτίθεται ότι εγείρουν. Δηλαδή το χωρισμό κράτους- εκκλησίας.

Ο μόνος που επιμένει να αναδεικνύει κυνικά το σημείο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι ο υπουργός Εσωτερικών κ Χαρίτσης που χτές στην ΕΡΤ δεν έκρυψε ότι εκείνο που εξ αρχής επιδιωκόταν ήταν να απελευθερωθούν 10 χιλιάδες θέσεις εργασίας για να διοριστούν δημόσιοι υπάλληλοι Και μάλιστα τους προσδιόρισε στους τομείς υγείας και παιδείας. Πιάνουν αυτά τα ευαισθητούλικα στο λαό.

Όλοι αυτοί, όμως, οι κυβερνητικοί, καθώς και οι τρείς-τέσσερις μητροπολίτες που δεν αντιδρούν στη συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου δεν μας λένε πώς θα λύσουν το μείζον. Και δεν μας το λέει και η συμφωνία! Πώς δηλαδή θα μεταφέρουν τον κλήρο και τους διοικητικούς 10.000 από το δημόσιο στο Ταμείο Διαχείρισης εκκλησιαστικής περιουσίας. Δεδομένου ότι δεν μπορούν να το κάνουν!

Και δεν μπορούν για απλούς λόγους:

1. Κανείς δημόσιος υπάλληλος δεν μπορεί να χάσει την ιδιότητά του αυτή παρά μόνο με έναν τρόπο. Να απολυθεί. Αυτό προβλέπει ο νόμος και ο νόμος αυτός δεν αλλάζει χωρίς να γκρεμιστεί η κυβέρνηση που θα το αλλάξει. Η δημοσιοϋπαλληλία δεν θα επιτρέψει τέτοια αλλαγή σε βάρος της.

2. Οι θέσεις των κληρικών και λαϊκών της εκκλησίας που ανήκουν στο δημόσιο είναι προσωποπαγείς. Επομένως για να απολυθεί κάποιος πρέπει να καταργηθεί η θέση του. Κι αυτό πρέπει να γίνει για 10.000 παπάδες ενοριών, διακόνους, αρχιμανδρίτες, μητροπολίτες και λαϊκούς. Να καταργηθούν οι θέσις στις εκκλησίες και τις ενορίες!

3. Η απόλυση δεν μπορεί να γίνει χωρίς αποζημίωση. Όπως ισχύει για κάθε εργαζόμενο. Επομένως, το κόστος του δημοσίου δεν θα είναι μηδενικό με την αλλαγή «στέγης» στους διακόνους της εκκλησίας. Θα επισύρει και αποζημιώσεις.

4. Κατ αντιστοιχία, ο αρχιεπίσκοπος και οι μητροπολίτες όχι μόνο πρέπει ξνα παραιτηθούν από τα οικονομικά τους δικαιώματα, αλλά πρέπει να πείσουν και τους 10.000 «συναδέρφους τους» να κάνουν το ίδιο!

5. Οι κληρικοί, ως δημόσιοι υπάλληλοι, υπόκεινται σε κρατήσεις για ασφαλιστικές εισφορές, επικούρηση και εφορία. Είναι ασφαλισμένοι στο Ταμείο του Δημοσίου για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στον ΕΦΚΑ για σύνταξη. Ταυτόχρονα, υπάγονται σε μια συγκεκριμένη φορολογική μερίδα και σε μια συγκεκριμένη κλίμακα.

6. Όλα τα παραπάνω θα χαθούν αμέσως μόλις όλος ο κλήρος χάσει την ιδιότητα του δημόσιου υπάλληλου που έχει σήμερα.

7. Ο κλήρος, ως δημόσιος υπάλληλος, απολαμβάνει και το προνόμιο της μονιμότητας. Το οποίο θα χάσει αυτοδικαίως μόλις χάσει τη δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα. Γιατί, η ενδεχόμενη μεταφορά του σε άλλο εργασιακό καθεστώς σαν αυτό που λένε στο πόδι Τσίπρας και αρχιεπίσκοπος θα σημαίνει ότι θα είναι εργαζόμενοι σε ένα νομικό πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου σαν την εταιρία διαχείρισης εκκλησιαστικής περιουσίας, δηλαδή σε μια ΔΕΚΟ. Με συμβάσεις αορίστου χρόνου.

8. Με την αντίρρηση του Πατριαρχείου στη συμφωνία, η μισή Ελλάδα των κληρικών (Θράκη, Μακεδονία, Δωδεκάνησα, Κρήτη) που υπάγεται στον Πατριάρχη, θα παραμείνει στο ελληνικό δημόσιο! Θα παραμείνουν δημόσιοι υπάλληλοι. Διότι η συμφωνία περιλαμβάνει μόνο όσους υπάγονται στην Παλιά Ελλάδα! Στον αρχιεπίσκοπο!

9. Επομένως, και οι θέσεις στο δημόσιο για να ψηφοθηρήσει η κυβέρνηση δεν είναι 10.000, αλλά λιγότερες! Πόσες; Κανείς δεν ξέρει μέχρι στιγμής.

10. Και επειδή οι κληρικοί που θα φύγουν από το δημόσιο θα είναι δεύτερης μοίρας σε σχέση μ αυτούς που θα μείνουν, θα πέσουν σύννεφο οι προσφυγές. Γιατί δεν μπορεί για ίδια εργασία και ίδια ιδιότητα να υπάρχουν δύο μορφές εργασιακής ιδιότητας! Παπάδες εσωτερικού και παπάδες εξωτερικού! Γελοίο.

11. Συμπέρασμα: Αν δεν συμφωνήσει ο Πατριάρχης με τον Ιερώνυμο δεν μπορούν να κουνηθούν οι ιερείς!

Με τα λίγα παραπάνω, είναι απορίας άξιο ποιος μητροπολίτης θα πείσει ποιόν ιερέα ή διοικητικό να χάσει τη χρυσή και σίγουρη θέση του για μία αόριστη και απόλυτα ανασφαλή.

Γιατί, το Ταμείο Διαχείρισης Εκκλησιαστικής Περιουσίας θα το διαχειρίζεται η εκκλησία. Δηλαδή οι μητροπολίτες. Και κάθε ιερέας θα είναι υποκείμενο πίεσης στα γούστα του μητροπολίτη του. Από τον οποίο θα εξαρτάται όχι μόνο η ανέλιξή του, ή η ενορία του όπως σήμερα. Αλλά, και ο επιούσιός του. Η επιβίωσή του. Ενώ σήμερα ο ιερέας ή αρχιμανδρίτης μπορεί μεν να συγκρούεται ή να διαφωνεί ή να μην υποτάσσεται στις ιδιοτροπίες του μητροπολίτη του, αλλά δεν χάνει τον μισθό του, τη σύνταξή του, τα φάρμακά του και τη θέση του. Αυτά πληρώνονται απευθείας από το Λογιστήριο του Κράτους.

Τέλος, επίσης σημαντικό είναι το αόριστο του μέλλοντος του ίδιου του ταμείου Διαχείρισης. Του οποίου τα οικονομικά θα είναι αδιαφανή για τον κλήρο και ίσως όχι μόνο. Το ταμείο αυτό, όπου θα ενταχθεί η περιουσία από την οποία ουσιαστικά παραιτείται το κράτος και την παίρνει η εκκλησία (και αυτό είναι που θέλει να κερδίσει ο Ιερώνυμος), θα έχει για πόρο μόνο έναν: Τα 200 εκ το χρόνο που θα βάζει το κράτος για να πληρώνονται οι κληρικοί. Και μια ακίνητη περιουσία.

Όμως, αυτή η ακίνητη περιουσία πρέπει να αποκτήσει χαρτιά κτήσης και νομιμότητας. Που δεν έχει. Με τις ταχύτητες που τρέχει το ελληνικό κράτος είναι άγνωστο πότε θα έρθουν στα χέρια της εκκλησίας. Μπορούμε να φανταστούμε!

Σύμφωνα με τη συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου και με τις δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών, το ζητούμενο για το κράτος είναι να απαλλαγή από τη μισθοδοσία των ιερέων και η πληρωμή τους από την αξιοποίηση της περιουσίας του Ταμείου. Δηλαδή, το κράτος θα φέρει τα 200 εκ το χρόνο σαν βάρος και όχι σαν υποχρέωση. Και θα πιέζει την εκκλησία να αρχίσει να βγάζει κέρδη για να πληρώνει αυτή τους ιερείς της!

Έχω ένα ερώτημα σε όλους τους Έλληνες, λαϊκούς και ιερείς: Κορόιδο είναι η εκκλησία να σταματήσει να παίρνει τα 200 εκ ευρώ κάθε χρόνο; Υπάρχει τέτοια πιθανότητα; Κατά τη γνώμη μου καμμία. Οι τριβές που θα δημιουργηθούν θα είναι συχνές και αναπόφευκτες.

Επιπλέον αυτών, η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας σημαίνει ότι θα υπάρχει ένα ταμείο εσόδων, το πραγματικό μέγεθος και η πραγματική κίνηση του οποίου θα είναι μακριά από τα βλέμματα των 9.900 από τους 10.000 του κλήρου και των λαϊκών. Το διοικητικό συμβούλιο και οι περί αυτό θα κάνουν κουμάντο, δηλαδή δύο κρατικοί και δύο κληρικοί με ένα φιλοκληρικό πρόεδρο. Και τρέχα βρες τις πραγματικές αξίες και τα πραγματικά λεφτά που θα χορεύουν γύρω από τα τυπικά και νόμιμα συμβόλαια.

Γίνονται αυτά από την εκκλησία αθεόφοβε; Γίνονται και παραγίνονται. Και επειδή θα είναι ανακατεμένο και το κράτος παραγίνονται ακόμα περισσότερο.

Όλα αυτά όχι απλώς δεν τα έχουν λύσει Τσίπρας και Ιερώνυμος, αλλά πολλά τα αγνοούσαν κι όλας. Κυρίως ο πρωθυπουργός. Και επειδή είναι μεγάλα και δυσεπίλυτα γίνεται φανερό ότι οι δύο άντρες ενδιαφέρονταν για δύο πράγματα μόνο: Ο αρχιεπίσκοπος να πάρει τα ακίνητα από το κράτος και ο πρωθυπουργός να πάρει 10.000 κενές θέσεις για διορισμούς στο δημόσιο.

Έτσι, η συμφωνία είναι στον αέρα, ακόμα περισσότερο και γιατί ο κυβερνητικός εταίρος κ Καμμένος δεν έχει μετρήσει ακόμα κατά πού γέρνει η πλάστιγγα των 10.000 κληρικών ψήφων για να αποφασίσει αν θα ψηφίσει το νόμο που θα φέρει ο υπουργός Παιδείας!

Και καλά. Ο πρωθυπουργός δεν έχει κανέναν ενδοιασμό να βάλει τους πολίτες που είναι σε κακή οικονομική κατάσταση να πληρώσουν και τους ιερείς, που πληρώνουν, και τους επόμενους 10.000 καρεκλοκένταυρους του δημοσίου. Ο αρχιεπίσκοπος, που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί την ελεημονούσα εκκλησία πώς το σκέφτεται; Τα καλά και συμφέροντα; Στην υγεία των πολιτών;


[---->]