Επίθεση στην ανώνυμη πλοήγηση στο διαδίκτυο


Την περασμένη Τετάρτη, 18 Απριλίου, στις 16:00 μ.μ., ώρα Νέας Υόρκης (22:00 ώρα Ιταλίας), οι Ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ κατάσχεσαν ένα σέρβερ από εγκατάσταση που συστεγάζονταν oι συλλογικότητες Riseup Networks και May First/People Link στη Νέα Υόρκη. Τον κατασχεμένο σέρβερ διαχειριζόταν η   ιταλική ECN.org,.ο παλαιότερος ανεξάρτητος πάροχος υπηρεσιών Internet στην Ευρώπη, η οποία, μεταξύ άλλων, εξυπηρετεί τον  ανώνυμο επαναποστολέα Mixmaster, στόχο μιας έρευνας του FBI για απειλή επιθέσεων στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ.

"Η εταιρεία που διαχειρίζεται το ακίνητο επιβεβαίωσε ότι ο διακομιστής κατασχέθηκε, μετά από εντάλμα έρευνας του FBI - δήλωσε ο διευθυντής του
May First/People Link, Jamie McClelland . Η κατάσχεση του  σέρβερ δεν στρέφεται μόνο εναντίον μας, αλλά και ενάντια σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου που εξαρτώνται από την ανώνυμη επικοινωνία. "

Με την κατάσχεση του σέρβερ διακόπηκε η  επικοινωνία  ακαδημαϊκών, καλλιτεχνών, ιστορικών, ομάδων φεμινιστριών, ομάδων που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων, η αρχειοθέτηση αρχείων και ομάδων  που ασχολούνται με την ελευθερία του λόγου. Ο σέρβερ  εξυπηρετούσε την ταχυδρομική λίστα   Cyber
Rights, την πιο παλιά ιταλική λίστα ανταλλαγής απόψεων για τα ψηφιακά  δικαιώματα, μια ομάδα αλληλεγγύης με Μεξικανούς  μετανάστες και άλλες λίστες που ασχολούνται με δραστηριότητες υποστήριξης  των λαών που αγωνίζονται για την αυτοδιάθεση τους και  τους εργαζομένους της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Καραϊβικής. Συνολικά πάνω από 300 γραμματοκιβώτια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, από τις 50 έως 80 λίστες, και πολλοί δικτυακοί τόποι διέκοψαν τη λειτουργία τους στο Internet μετά από την κατάσχεση. Κανένας από αυτούς δεν ενέχεται στις απειλές περί βομβιστικών επιθέσεων.

"Το FBI διακόπτοντας την εξυπηρέτηση εκατοντάδων χρηστών ακολουθεί ισοπεδωτική λογική, εξαιτίας ενός ανώνυμου είπε ο Devin Theriot-Orr, εκπρόσωπος του Riseup. Αυτό δείχνει μεγάλη ατζαμοσύνη αφού είναι απίθανο να βρεθεί στο σέρβερ οποιαδήποτε  πληροφορία σχετικά με την προέλευση των απειλητικών μηνυμάτων.

 "Είμαστε αλληλέγγυοι με το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ, που υπέστη αυτή την τρομακτική αναστάτωση επί βδομάδες . Είμαστε αντίθετοι με αυτό το είδος δράσης. Ωστόσο, με την κατάσχεση του σέρβερ,οι απειλές δε θα σταματήσουν. Το μόνο που καταφέρατε είναι να διακόψετε  τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των ιστοσελίδων για χιλιάδες ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με αυτό - συνέχισε Theriot-Orr . Επιπλέον, το δίκτυο των ανώνυμων επαναποστολέων δεν θα επηρεαστεί  από την κατάσχεση αυτού του μηχανήματος. Έτσι, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε ποιος είναι ο λόγος  για αυτά τα δραστικά μέτρα, αφού οι αρχές γνωρίζουν ότι καμία πληροφορία χρήσιμη στην έρευνά τους δεν θα μπορούσε να βρεθεί στο σέρβερ. "

Προφανώς, το FBI κατάσχεσε το σέρβερ επειδή φιλοξενεί ένα ανώνυμο επαναποστολέα, τον
Mixmaster. Οι ανώνυμοι επαναποστολείς  χρησιμοποιούνται για να στέλνονται ανώνυμα μηνύματα ή μηνύματα με ψευδώνυμο. Όπως και άλλες υπηρεσίες, ανωνυμίας, για παράδειγμα το δίκτυο Tor, αυτοί  οι επαναποστολείς χρησιμοποιούνται ευρέως για να προστατευθεί η ταυτότητα των ακτιβιστών ανθρωπίνων δικαιωμάτων οι οποίοι εκθέτουν  τους εαυτούς τους και το συγγενικό τους περιβάλλον  σε σοβαρούς κινδύνους  μεταδίδοντας πληροφορίες που αφορούν παραβιάσεις και καταχρήσεις. Οι επαναποστολείς είναι σημαντικοί  για τους ακτιβιστές της δημοκρατίας που εργάζονται κάτω από καταπιεστικά καθεστώτα, και όποιος θέλει να διαδώσει πληροφορίες ζωτικής σημασίας δεν έχει άλλο τρόπο στη διάθεση του.

Το λογισμικό Mixmaster, ειδικά, είναι  σχεδιασμένο για να κάνει αδύνατο τον εντοπισμό των ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Το σύστημα δεν καταγράφει τα αρχεία καταγραφής των συνδέσεων, λεπτομέρειες για το ποιος έστειλε τα μηνύματα ή πώς απεστάλησαν. Αυτό,επειδή το δίκτυο Mixmaster έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει τη λογοκρισία και να προστατεύεται η  ιδιωτική ζωή και η ανωνυμία. Δυστυχώς, μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το δίκτυο με λάθος τρόπο. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις νόμιμες  χρήσεις, οι  καταχρήσεις είναι πολύ σπάνιες. Δεν υπάρχει, εν πάση περιπτώσει, ένα νόμιμο  κίνητρο ώστε να πρέπει το FBI να κατάσχει τον σέρβερ, δεδομένου ότι δεν θα μπορέσει να πάρει καμία χρήσιμη πληροφορία ως προς τον αποστολέα. των απειλητικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Πρόκειται λοιπόν για  τιμωρία που υπερβαίνει
τις αρμοδιότητες των αρχών και για επίθεση στην ελευθερία του λόγου και της ανωνυμίας στο διαδίκτυο, για εκφοβισμό  των άλλων παρόχων υπηρεσιών ανώνυμης αποστολής μηνυμάτων.

Ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τις συλλογικότητες που πλήττονται

 Η
MyFirst / People Link (mayfirst.org) είναι μια προοδευτική πολιτική οργάνωση που επαναπροσδιορίζει την έννοια της "παροχής υπηρεσιών διαδικτύου" με τρόπο συλλογικό και συνεργατικό. Τα μέλη της  MyFirst / People Link είναι ακτιβιστές που εκλέγουν μία επιτροπή για να διευθύνει την οργάνωση. Ως συνεταιρισμός, τα μέλη καταβάλλουν μια εισφορά, αγοράζουν εξοπλισμο και στη συνέχεια τον μοιράζονται για να διαχειρίζονται τις ιστοσελίδες, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, και άλλα  που έχουν σχέση με το Διαδίκτυο.

Η  Riseup
Networks (riseup.net) παρέχει μέσω διαδικτύου εργαλεία επικοινωνίας για άτομα και ομάδες εργασίας που αγωνίζονται για την κοινωνική αλλαγή.Η Riseup οικοδομεί δημοκρατικές  εναλλακτικές λύσεις και πρακτικές αυτοδιάθεσης ελέγχοντας τα  δικά της μέσα επικοινωνίας.

Η 
ECN (European Counter Network- ecn.org) είναι ο παλαιότερος ανεξάρτητος πάροχος υπηρεσιών Internet στην Ευρώπη και παρέχει δωρεάν email, λίστες και τοποθεσίες για τους ακτιβιστές των οργανώσεων  και κινημάτων που αγωνίζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία του λόγου και της πληροφόρησης στην Ιταλία και την Ευρώπη. Ο Aντιφασισμός είναι  από τις θεμελιώδεις αρχές του ecn.org που μάχεται για μια κοινωνία ισότητας και δικαιοσύνης.  Πριν από χρόνια, πολύ πριν εμφανιστούν πλατφόρμες όπως το YouTube ή το Vimeo, το ECN ξεκίνησε την πρώτη πλατφόρμα NGVision για τη διάδοση και το μοίρασμα βίντεο που τραβήχτηκαν στη διάρκεια διαδηλώσεων  ή σε εκδηλώσεις παραβίασης δικαιωμάτων. Σήμερα το ECN συνεργάζετε κυρίως με ομάδες και κινημάτα αντιναζιστικά και αντιφασιστικά σε όλη την Ευρώπη, παρέχοντας χώρο και πόρους σε πολιτικές συλλογικότητες  και κοινωνικά κέντρα.







Η μπαλάντα των πειρατών

















 













Από ποτά ξεφρενιασμένοι, λουσμένοι από τις αστραπές
Και από δαιμόνους φιλημένοι στων καραβιών τις κορυφές
Σαν σκελετοί ηλιοδαρμένοι, αρρώστια μπόχα, πυρετοί,
Μα τραγουδάνε πεινασμένοι όσοι απόμειναν ορθοί:
«Ανέμοι πάρτε μας μακριά, σε ορίζοντες αστραφτερούς,
Πνίχτε και κάφτε τους θεούς, θεός γιά μας η θάλασσα».

Κάμπος βαθύς και γη σπαρμένη, λιμάνια, πόρνες, καπηλειά
Κάθε στεριά, τους είναι ξένη, γιά αυτούς η θάλασα στεριά
Πατρίδα τους και περιβόλι το ανεμόδαρτο σκαρί,
Όπου δεν έχει αραξοβόλι, ούτε σημαία στην κορφή
«Ανέμοι πάρτε μας μακριά, σε ορίζοντες αστραφτερούς,
Πνίχτε και κάφτε τους θεούς, θεός γιά μας η θάλασσα».

Μα ένα βράδυ του Απρίλη τ’άστρα θα τους απαρνηθούν
Μήνυμα η θάλασα έχει στείλει οι πειρατες να αφανιστούν
Ο ουρανός, ο σύντροφός τους σκέπασε κάθε ξαστεριά
και ο γαρμπής, ο αδερφός τους τους πνίγει σε βαθειά νερά
«Ανέμοι πάρτε μας μακριά, σε ορίζοντες αστραφτερούς,
Πνίχτε και κάφτε τους θεούς, θεός γιά μας η θάλασσα».

Όρθια κύματα τινάζουν στα επουράνια το σκαρί
Στης αστραπής το φως κοιτάζουν το χάος που τους καρτερεί
Άνεμοι παίρνουν το τιμόνι και ενώ στην κόλαση βουτούν
Οι πειρατές –μαύροι δαιμόνοι- ακούγονται που τραγουδούν:
 
«Ανέμοι πάρτε μας μακριά, σε ορίζοντες αστραφτερούς,
Πνίχτε και κάφτε τους θεούς, μας φτάνει εμάς η θάλασσα».


Μπ. Μπρεχτ (Το προσευχητάρι, 1918).
Μετάφραση: Παύλος Μάτεσις.








Bertolt Brecht Sings Two Songs from "Die Dreigroschenoper" (rec. 1928/29)

Die Moritat von Mackie Messer
Lied von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens

Musik: Kurt Weill

[--->]

Οι παγίδες της θεωρίας της "επανατοπικοποίησης" της παραγωγής


Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης• 
η γερμανική βιομηχανία αυξάνει τις εξαγωγές της• 
και φαίνονται πλέον τα πρώτα συμπτώματα « επανατοπικοποίησης » της παραγωγής, δηλαδή της επιστροφής των παραγωγικών μονάδων  στον τόπο καταναλωσης των προϊόντων τους, τον οποίο είχαν εγκαταλείψει για να μεταφερθούν σε χώρες  χαμηλού εργατικού κόστους και ανύπαρκτες περιβαλλοντικές προδιαγραφές… 
Ωστόσο, πίσω από τις δηλώσεις κρύβονται καταστάσεις ελάχιστα ελπιδοφόρες.

 [-->] 

Στους ποταμούς της Βαβυλώνας

Του Wu Ming4. Η συμμετοχή του στο βιβλίο "Guerrilla" που κυκλοφόρησε στην Ισπανία..Τ.Ε.Λόρενς (ο Λόρενς της Αραβίας), Κλαούζεβιτς,στρατηγός Γκιαπ,Τσε Γκεβάρα,Ντελέζ-Γκουαταρύ, από τον WM4.Μπορεί να γίνουν μεγάλες ανατροπές με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες ;Μετάφρασα και δημοσίευσα το κειμενο  για το  τότε athens.indymeidia.org,στην ''καλή'' εποχή του

 


 Σημειώσεις για τη θεωρία του ανταρτοπόλεμου του T.E.Lawrence                                                         
                                 του Wu Μing 4





0. Προλεγόμενα: ο ποιητής με το σπαθί
1. Η γεωμετρία της εξέγερσης 
2. Οι τρεις παράγοντες                                            
3. Ο  στρατιώτης  και  ο  αντάρτης      
4. Οι δύο πυλώνες του αντάρτικου
5. Βιβλιογραφία


«Σύμφωνα με την δικιά μου διαμορφωμένη αντίληψη περί λαϊκού πολέμου, αυτός πρέπει να είναι σαν μια ουσία σε αέρια  κατάσταση και να μην πυκνώνει ποτέ παίρνοντας τη μορφή στερεού σώματος, ειδάλλως  ο εχθρός θα κατευθύνει ενάντια στους πυρήνες  αντίστασης μεγάλες δυνάμει, θα τους συντρίψει και θα πιάσει πολλούς αιχμαλώτους. Τότε η τόλμη θα μειωθεί, όλοι θα αρχίσουν να σκέφτονται πως ο αγώνας έχει κριθεί,ότι είναι μάταιη κάθε αντίσταση και ο λαός θα πετάξει τα όπλα του μακριά.»
                        (K.Von Clausewitz, Περί του πολέμου, κεφ.ΧΧVI-Ο λαϊκός πόλεμος,1832)


«Το σημάδι της νομαδικής ζωής,ο πιο βαθύς και πιο τραχύς τρόπος μάθησης μιας κοινωνίας,διέκρινε τον καθένα τους από την πρώτη κιόλας στιγμή που έβγαιναν στον κόσμο».
                                      (T.E.Lawrence,Οι επτά στύλοι της σοφίας, κεφ.ΙΙ,1926)


Προλεγόμενα: ο ποιητής με το σπαθί

Ο μύθος του Λόρενς της Αραβίας,ή Ελ Ορενς, έδωσε στην ιστορία μια μυθιστορηματική προσωπικότητα αρκετά μεγάλη. Άπειρες οι λογοτεχνικές, ψυχολογικές, ιστορικές μελέτες που αναφέρονται σαυτόν και τα  γραπτά του και αξέχαστη θα μείνει η υπερπαραγωγή του David Lean, του 1962, από το πασίγνωστο «ημερολόγιο» του για την Αραβία.
Ο λόγος ενός τέτοιου ενδιαφέροντος εντοπίζεται κυρίως στη γοητεία που ασκεί η σύνθετη προσωπικότητα του συγκεκριμένου ανθρώπου, στοιχείο μιας αμφίσημης συνάντησης δύο αρχέτυπων: του Λόρενς της Αραβίας, του πειρατή της ερήμου και του ίδιου του Τόμας Έντουαρντ Λόρενς, του «ορφανού» της μεταβικτωριανής εποχής που δεν κατάφερε να συμβαδίσει με την εποχή του, του καταπιεσμένου θαυμαστή του εαυτού του, του  ισορροπιστή  μεταξύ μυθοποίησης και μυθομανίας.

Εννοείται πως από τα δύο αυτά πρόσωπα, το ένα είναι το αντίθετο του άλλου. Οι  δυο διαφορετικοί Λόρενς είναι ο Λόρενς ο ίδιος και παράγουν ερμηνείες που προστίθενται σε όλο και περισσότερα ερμηνευτικά σχήματα.

Πως θα μπορούσε  να είναι διαφορετικά, με τον γενναίο αυτό λοχαγό με τους  ίδιους ηθικούς ενδιασμούς του νεαρού Βέρθερου,αυτόν τον Σαντοκάν με τις αμφιβολίες ενός Αμλετ, τον αντάρτη αρχαιολόγο που μας αφηγείται την αιώνια σύγκρουση  ιδανικών και ιστορίας, θέλησης και πραγματικότητας, το ρομαντικό ήρωα του 1800 που αναγκάστηκε να τα βάλει με τη συνείδηση του νέου αιώνα,του αιώνα της μαζικής φρίκης και των παγκόσμιων πολέμων. Αυτόν που,το σημαντικότερο,κατάφερε να μεταφέρει όλα αυτά σ’ένα κομμάτι χαρτί.
Ο Λόρενς ο ίδιος, ανέλαβε να κατασκευάσει το μύθο του,όπλο χρήσιμο για το είδος του πολέμου που είχε στο νου του, γνωρίζοντας  καλά ότι οι ιστορίες που ακούγονταν στους καταυλισμούς των Βεδουίνων, στα στρατόπεδα των τούρκων και ίσως και στα λονδρέζικα σαλόνια, θα μπορούσαν να οφελήσουν τον αγώνα.

Αν και τις στρατιωτικές προαγωγές δεν ήξερε τι να τις κάνει  (στο ημερολόγιο του δεν κάνει σχεδόν καμιά νύξη), όχι μόνο δεν ήταν αντίθετος με τη  διάδοση  του θρύλου που αυθόρμητα καλλιεργήθηκε γύρω από το όνομα του και την αραβική εξέγερση  «του», αλλά, αντίθετα, ενσάρκωσε με επιτυχία,σαν έμπειρος ηθοποιός του σεξπηρικού θεάτρου, το ρόλο που του ανέθεσε η ιστορία με το ραντεβού τύχης και αρετής.

Η γνώση των αρχαίων πολιτισμών και της κουλτούρας τους, της αρχαίας μυθολογίας, η στενή φιλία του με τον Ρόμπερτ Γκρέιβς (του οποίου υπήρξε χρηματοδότης και ο οποίος έγραψε ένα μελό απολογισμό των κατορθωμάτων του Λόρενς στην  Αραβία),η ιδέα που είχε αυτός για τον εαυτό του και η ιστορία γιαυτόν, που την συναντάμε στα γραπτά του, είναι  στοιχεία που δείχνουν ένα επίπεδο συνειδητοποίησης. Συνείδηση πριν απ’ όλα της διπλής χρήσης του μύθου, ως κινητήρια δύναμη των λαών, συγκολλητικό υλικό  των αγώνων του, αλλά και σαν τέχνασμα της ίδιας της αφήγησης, έτοιμος πάντα να στραφεί ενάντια στους αφηγητές του.

Η καλλίτερη  σύνθεση και αντίφαση που χαρακτηρίζει την προσωπικότητα του Λόρενς και για την οποία είχε σαφή επίγνωση που έφτανε μέχρι την παράνοια και την κρίση προσωπικότητας,ίσως να είναι αυτή του έξυπνου απατεώνα που περνούσε για απελευθερωτής των Αράβων, κάτι που ασφαλώς δεν ήταν, και του ηρωικού ηγέτη που ξεσήκωσε τους σκλάβους κατά του οθωμανικού ζυγού.

Η  σύνθετη αυτή κατάσταση που μόλις αναφέραμε ενισχύει μια συγκεκριμένη πρόθεση: δεν έχουν τόση σημασία η ψυχοσύνθεση, η λογοτεχνική αρτιότητα ή η αξιοπιστία των ιστορικών γεγονότων από τον Λόρενς, αλλά αυτό που έχει ακόμα  μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η ανάλυση της θεωρίας του περί πολέμου στην εγκυκλοπαίδεια Μπριτάνικα στο λήμμα:Guerriglia (ανταρτοπόλεμος) του 1929, και στο βιβλίο του Επτά στύλοι της σοφίας που ξεκίνησε να το γράφει το 1919.

Το υλικό αυτό,αν το απομονώσουμε και το επεξεργαστούμε ξεχωριστά, μας επιτρέπει να εντοπίσουμε τη διαφορά, όχι μόνο  μεταξύ της θεωρίας του Λόρενς και των κλασσικών θεωριών περί πολέμου,αλλά και μεταξύ αυτών των ίδιων των κλασσικών θεωριών για τον  ανταρτοπόλεμο και ειδικότερα τον επαναστατικό. Αναλύοντας σε βάθος τα γραπτά του, μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο η προσωπική του εμπειρία τον  βοήθησε να επεξεργαστεί μια πρωτότυπη θεωρία, πρωτότυπη όχι μόνο ως προς όλες τις άλλες μέχρι τότε, αλλά και όσες ακολούθησαν.

Γράμμα από έναν Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία


ΠΗΓΗ:  e-oikodomos.blogspot.com (via contramee )
Αναγνώστης του «Οικοδόμου»,  μετανάστης –για πολλά χρόνια- στη Γερμανία, αφού διάβασε την ανάρτησή μας με τίτλο Γράμμα από έναν Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία, μας έστειλε ένα e-mail με πολλά στοιχεία, που αφορούν τους μετανάστες,  τα εκατομμύρια ανέργων και ανθρώπων που ζουν από την Πρόνοια στη Γερμανία, τους νεόφτωχους κλπ. Στοιχεία αποκαλυπτικά μιας εικόνας της μητρόπολης του καπιταλισμού στην Ευρώπη, που δεν φτάνει ποτέ στα μάτια μας, μέσα από τα ελληνικά ΜΜΕ. Όλα τα στοιχεία  τεκμηριώνονται από τις απαραίτητες πηγές-links. Σε τυχόν απορίες ή ερωτήσεις που θα προκύψουν από την ανάρτηση αυτή, ο αναγνώστης μας-συντάκτης είναι διατεθειμένος να απαντήσει μέσω των σχολίων. Το e-mail που λάβαμε έχει ως εξής:«Αγαπητέ Οικοδόμε, με αφορμή το άρθρο του νέου μετανάστη που διάβασα στο ιστολόγιό σου, σου στέλνω  μερικά στοιχεία που έστειλα και σε φίλους μου πρώην μετανάστες, με αφορμή μια συζήτηση που είχαμε πρόσφατα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όποια θέλεις. Υπήρξα το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου μετανάστης στην Γερμανία. Τώρα είμαι στην Ελλάδα. Παρακολουθώ όμως το τι συμβαίνει σε αυτή την χώρα. Έχω πεισθεί πια πως ό,τι συμβαίνει στην Γερμανία, με μια καθυστέρηση εμφανίζεται και στην Ελλάδα.Φιλικά. Νικόλας Σ.