ΑΜΦΙΒΟΛΊΕΣ ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΑΝΝΙΒΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΌΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΈΜΟΥ

 

🔴 Οδηγία Αννίβας, οι αρχές δεν ερεύνησαν γιατί "δεν υπάρχει ενδιαφέρον να τους θέσουν προ των ευθυνών τους...".

🔴 Η περίπτωση του κιμπούτς Be'eri.

🔴 Κάτι δεν ‘’ταιριάζει’’ στην καταμέτρηση των απωλειών του Ισραηλινού στρατού.

 

 


"Εάν το Ισραήλ έχει κάνει χρήση μιας αμφιλεγόμενης διαδικασίας ενάντια σε δικούς του πολίτες,τότε θα πρέπει ξεκινήσει αμέσως μια συζήτηση". Η διαδικασία που επικαλείται ο τίτλος του άρθρου της Haaretz είναι η "Οδηγία Αννίβας", ένας άγραφος κανόνας που ισχύει στον ισραηλινό στρατό και νομιμοποιεί τη θανάτωση ομήρων, αν δεν υπάρχει τρόπος αποτροπής της απαγωγής τους. Σύμφωνα με τη Noa Limone, τη συντάκτρια του δημοσιεύματος, η Οδηγία αυτή ίσως εφαρμόστηκε στην επίθεση της Χαμάς στο κιμπούτζ Be'eri στις 7 Οκτωβρίου.

 

ΟΔΗΓΙΑ ΑΝΝΙΒΑΣ: ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΘΕΜΑ

Η δημοσιογράφος είναι θαρραλέα γιατί βάζει ένα ερώτημα σχετικά με ένα από τα πιο ευαίσθητα ζητήματα στην ισραηλινή αφήγηση. Εδώ και καιρό, δημοσιογράφοι που δεν έχουν καμία σχέση με τη mainstream δημοσιογραφία,δημοσιεύουν άρθρα που αποκαλύπτουν ένα τέτοιο παρασκήνιο, επικαλούμενες μαρτυρίες που έχουν εμφανιστεί σε ισραηλινά μέσα ενημέρωσης και διάφορα ντοκουμέντα. Αλλά το Ισραήλ αρνείται σθεναρά ότι ο στρατός του, στη βιασύνη να αντιμετωπίσει την επίθεση της Χαμάς, εφάρμοσε την αμφιλεγόμενη αυτή οδηγία.

 

Οι ισραηλινές αρχές δεν έχουν ερευνήσει το θέμα, γράφει η Lemon, πρώτον γιατί δεν υπάρχει "ενδιαφέρον να λογοδοτήσουν όσοι επενέβησαν για να σώσουν τα θύματα της σφαγής". Δεύτερον, γιατί υπάρχει κίνδυνος να παίξουν το παιχνίδι του εχθρού, ο οποίος χρησιμοποίησε αυτό το επιχείρημα για να φορτώσει στην ισραηλινή αντίδραση τα περισσότερα θύματα που ήταν άμαχοι.

 

Σε αυτό το σημείο, θα μπορούσε να προσθέσει κανείς ένα δευτερεύον επιχείρημα, που δεν διατυπώνεται ρητά στο άρθρο, ότι αν επιβεβαιωθεί αυτή η θέση, τότε θα αποδυναμωθεί η αφήγηση της Χαμάς για τη σφαγή, η οποία θεωρείται πλέον θέσφατο που δεν αφήνει χώρο για αμφιβολίες ή αμφισβητήσεις. Επιπλέον, αρκετοί από τους επιζώντες θα βρεθεί ότι θρηνούν νεκρούς που μπορεί να σκοτώθηκαν από φίλια πυρά.

 

Αλλά για να επιστρέψουμε στο άρθρο της Limone, σύμφωνα με την ίδια, ο τελευταίος λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να διερευνηθεί αυτό το θέμα είναι ότι θα έθετε υπό αμφισβήτηση την ηθική του στρατού. Στην πραγματικότητα, γράφει, η Οδηγία Αννίβας δεν νομιμοποιεί τη θανάτωση αιχμαλώτων που έχουν πέσει στα χέρια του εχθρού, αλλά "πολλοί αξιωματικοί και στρατιώτες το ερμηνεύουν κατ’ αυτόν τον τρόπο". Με απλά λόγια, κανείς δεν θέλει να αναδείξει αυτή την ερμηνεία, η οποία θα προκαλούσε σκάνδαλο στην ισραηλινή κοινή γνώμη (και αλλού).

 

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΜΠΟΥΤΣ BE'ERI

Συγκεκριμένα, η Lemon αναφέρει μια περίπτωση όπου μπορεί να εφαρμόστηκε η οδηγία: "Οι δύο μοναδικοί επιζώντες όμηροι στο Be'eri στις 7 Οκτωβρίου έχουν την εντύπωση ότι οι Ισραηλινές Δυνάμεις Άμυνας χρησιμοποίησαν τη λεγόμενη Οδηγία Αννίβας στους ομήρους της Χαμάς μέσα σε ένα από τα σπίτια του κιμπούτς. Στο σπίτι βρίσκονταν 40 πολιτοφύλακες της Χαμάς, οι οποίοι είχαν πάρει ομήρους 14 πολίτες, "δύο από τους οποίους ήταν παιδιά".

 

Σε μια παύση, στην πρώτη ανταλλαγή πυρών, είπε η δημοσιογράφος, η Χαμάς απελευθέρωσε τη Yasmin Porat, η οποία αποκάλυψε στους διασώστες τον αριθμό των ομήρων στο σπίτι. Στη συνέχεια, η διοίκηση των επιχειρήσεων πέρασε σε έναν στρατηγό, ο οποίος φέρεται να διέταξε ένα τανκ να ανοίξει πυρ εναντίον του σπιτιού. Το τανκ έριξε δύο βλήματα, το ένα με στόχο το έδαφος και το άλλο με στόχο την οροφή του σπιτιού και από το γεγονός μόνο μία επέζησε, η Hadas Dagan. Τόσο η Porat όσο και η Dagan συμφωνούν με αυτή την εκδοχή των γεγονότων.

 

Η Lemon ζητά μετ’επιτάσεως να διεξαχθεί έρευνα για το θέμα και για το αν σε αυτή την περίπτωση ή σε άλλες, εκείνη τη μοιραία ημέρα εφαρμόστηκε η Οδηγία Αννίβας.

 

Όμως οι ισραηλινές αρχές ξεκαθάρισαν πως ότι ό,τι έγινε εκείνη την ημέρα, ειδικά η μη ενίσχυση της άμυνας παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, θα το εξετάσουν μετά το τέλος του πολέμου. Έτσι, το αίτημα της δημοσιογράφου θα μείνει αναπάντητο, και μάλιστα είναι πιθανό ότι αυτά που έγραψε θα θαφτούν το συντομότερο δυνατό ή θα διαψευστούν κατηγορηματικά.

 

Αυτά που διακυβεύονται είναι πάρα πολλά και η πίεση να επιμείνουμε στις επίσημες ανακοινώσεις και στη λογοκρισία είναι πολύ ισχυρή. Υποδειγματικός, με αυτή την έννοια, είναι ένας τίτλος της Haaretz: "Οι Ισραηλινοί δεν μπορούν να δουν τις εικόνες από τη Γάζα επειδή οι δημοσιογράφοι μας δεν κάνουν τη δουλειά τους ".

 

 


ΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ

Αγνωστο είναι και το πραγματικό κόστος του πολέμου. Η Haaretz, και πάλι, αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες ότι ο αριθμός των στρατιωτών που τραυματίστηκαν στην εκστρατεία στη Γάζα είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που δήλωσαν οι αρχές. Η αναντιστοιχία προέκυψε από έρευνα της εφημερίδας, η οποία σημειώνει: "Για παράδειγμα, μόνο το ιατρικό κέντρο Barzilai στο Ashkelon αναφέρει ότι έχει περιθάλψει 1.949 στρατιώτες που τραυματίστηκαν στον πόλεμο από τις 7 Οκτωβρίου (από τους 3.117 τραυματίες που νοσηλεύτηκαν εκεί στη διάρκεια του πολέμου), ενώ σύμφωνα με τον στρατό ο συνολικός αριθμός των τραυματιών στρατιωτών είναι 1.593".

 

 


 

"Το Assuta Ashdod", συνέχισε η εφημερίδα, "φέρεται να περιέθαλψε 178 ασθενείς, το Ichilov (Τελ Αβίβ) 148, το Rambam (Χάιφα) 181, το Hadassah (Ιερουσαλήμ) 209 και το Sha'arei Tzedek (Ιερουσαλήμ) 139. Επιπλέον, άλλοι 1.000 στρατιώτες, περίπου, νοσηλεύτηκαν στο ιατρικό κέντρο Soroka στο Be'er Sheva, ενώ άλλοι 650 νοσηλεύτηκαν στο ιατρικό κέντρο Sheba στο Tel-Hashomer".  Φυσικά, τα στοιχεία των νοσοκομείων μπορεί να είναι παραπλανητικά - διπλές εγγραφές, κοινές ασθένειες και άλλα - αλλά όχι τόσο ώστε να δικαιολογείται αυτή η απόκλιση. Η αμφισβήτηση, πάντως, όπως καταγγέλλουν αξιωματούχοι της υγείας, έχει περιοριστεί, καθώς οι αρχές ζήτησαν από τα νοσοκομεία να συμμορφώνονται με τις επίσημες ανακοινώσεις.

 

Μια ακόμα  λεπτομέρεια, που βάζει ερωτηματικά,  είναι η είδηση, που αναμεταδόθηκε στις 12 Δεκεμβρίου, ότι 13 στρατιώτες που σκοτώθηκαν στη Γάζα είχαν εκ παραδρομής θεωρηθεί λανθασμένα ως πολιτοφύλακες της Χαμάς (Haaretz). Αυτό το λάθος όμως είναι αδύνατο να συμβεί, αφού τα πάντα στη Λωρίδα παρακολουθούνται ανά τετραγωνικό μέτρο... μήπως έχουν γίνει και στο παρελθόν παρόμοια λάθη που δεν έχουν αποκαλυφθεί;

 

ΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Μια άλλη λεπτομέρεια που βάζει ερωτήματα είναι το γεγονός ότι ο Ισραηλινός στρατός δεν δίνει λογαριασμό, τουλάχιστον στις ειδήσεις που διαδίδονται στο ευρύ κοινό, για τα άρματα μάχης και τα άλλα οχήματα, τεθωρακισμένα ή μη, που καταστράφηκαν στις επιχειρήσεις στη Γάζα. Όσοι παρακολουθούν τον ουκρανικό πόλεμο γνωρίζουν πόσο ζωτικής σημασίας είναι αυτές οι πληροφορίες και πώς τα διαδίδουν λεπτομερώς τα αντιμαχόμενα μέρη, με προφανείς προσαρμογές που υπαγορεύονται από προπαγανδιστικούς λόγους.

 

Η λεπτομέρεια αυτή είναι ακόμη πιο σημαντική αν λάβει κανείς υπόψη τα πλάνα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, στα οποία μπορεί να δει πολλά ισραηλινά άρματα και οχήματα που χτυπήθηκαν από τη Χαμάς και συχνά καταστράφηκαν. Αν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Χαμάς, τα οποία αναφέρονται σε εκατοντάδες οχήματα, αληθεύουν, τότε θα πρόκειται για σφαγή. Αριθμοί που μάλλον είναι υπερβολικοί. Αυτό που μένει, ωστόσο, είναι τα σχετικά βίντεο και η ανεξήγητη σιωπή των Ισραηλινών δυνάμεων.

 

Αυτό δεν έχει καμία σχέση με υποτιθέμενη μεγέθυνση των επιτυχιών της Χαμάς, επειδή μιλάμε για ζωές διαλυμένες σε έναν παράλογο πόλεμο. Και οι ζωές των Ισραηλινών αξίζουν εξίσου με αυτές των Παλαιστινίων, έστω και αν οι τελευταίοι καταγράφουν εκθετικά μεγαλύτερες απώλειες, ιδίως μεταξύ των αμάχων, 7.000 εκ των οποίων είναι μόνο παιδιά, αριθμοί απαράδεκτοι για όλο τον κόσμο και λιγότερο για τις ΗΠΑ.

 

 

Θα πρέπει ωστόσο, να ειπωθεί, όπως κάνει η Wall Street Journal, ότι το κόστος του πολέμου για το Ισραήλ είναι υψηλό, πιθανώς υψηλότερο από το αναμενόμενο. Δεν ξέρουμε αν η συνειδητοποίηση αυτού του κόστους θα ενθαρρύνει τον τερματισμό της σύγκρουσης, όπως συνέβη σε προηγούμενες συγκρούσεις με τη Χαμάς, όχι μόνο επειδή ο σημερινός πόλεμος έχει διαφορετικό νόημα από τους προηγούμενους, με αποτέλεσμα το ισραηλινό κοινό να φαίνεται διατεθειμένο να δεχτεί πολύ μεγαλύτερες απώλειες από ό,τι στο παρελθόν.

 

Αλλά ακόμη και μια τέτοια αποδοχή έχει πάντα κάποια όρια που τα επιβάλλει η ίδια η πραγματικότητα. Το θέμα είναι ότι η κρατική λογοκρισία, αν και λίγο-πολύ αναγκαία σε περιόδους πολέμου, δεν επιτρέπει στους Ισραηλινούς πολίτες να αμφισβητήσουν αν αυτά τα όρια έχουν επιτευχθεί ή όχι.

 

Υ.Γ.Σε άρθρο της η Ynet αναφέρει τη δήλωση του Ισραηλινού στρατού ότι 20 στρατιώτες που έχασαν τη ζωή τους στη Γάζα ήταν θύματα φιλικών πυρών. Το άρθρο αναφέρει επίσης τα θύματα των φιλικών πυρών εκείνης της μοιραίας 7ης Οκτωβρίου: "Τα θύματα των φιλικών πυρών μειώθηκαν μετά την 7η Οκτωβρίου, αλλά ο Ισραηλινός στρατός πιστεύει ότι, πέρα από την επιχειρησιακή διερεύνηση των γεγονότων, δεν θα ήταν ηθικά σωστό να διερευνηθούν αυτά τα περιστατικά λόγω του τεράστιου και πολύπλοκου όγκου των γεγονότων που έλαβαν χώρα στο κιμπούτς. και στις ισραηλινές κοινότητες στο νότο, λόγω των δύσκολων καταστάσεων στις οποίες οι στρατιώτες επιχειρούσαν εκείνη την περίοδο".

 


 [---->]


 

 

ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ;

  

Του Ίλαν Παπέ

A Wall and a Watchtower: Why is Israel Failing? – ILAN PAPPE

Όλα ξεκίνησαν από το Homa και το Migdal, δηλαδή ένα τείχος και ένα παρατηρητήριο. Είναι πολύ πιθανό οι πρώτοι στοχαστές και ηγέτες του σιωνιστικού κινήματος, στα τέλη του 19ου αιώνα στην Ευρώπη, να φαντάζονταν, ή τουλάχιστον να ήλπιζαν, ότι η Παλαιστίνη ήταν μια άδεια γη και ότι αν υπήρχαν άνθρωποι εκεί, αυτοί ήταν ριψοκίνδυνες νομαδικές φυλές που, στην ουσία, δεν ζούσαν στη γη.

 

Αν αυτό ίσχυε, είναι πολύ πιθανό οι Εβραίοι πρόσφυγες που κατευθύνονταν προς αυτή την άδεια γη να είχαν οικοδομήσει μια ευημερούσα κοινωνία και, ίσως,να είχαν βρει έναν τρόπο να αποφύγουν την πόλωση από τον αραβικό κόσμο.

 

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι πολλοί από τους πρώτους αρχιτέκτονες του Σιωνισμού είχαν πλήρη επίγνωση ότι η Παλαιστίνη δεν ήταν μια άδεια γη.

 

Αυτοί οι αρχιτέκτονες του Σιωνισμού ήταν πολύ ρατσιστές και οριενταλιστές, όπως και η υπόλοιπη Ευρώπη, για να μπορέσουν να αντιληφθούν πόσο προοδευτική ήταν η παλαιστινιακή κοινωνία με τα τότε δεδομένα, με μια μορφωμένη και πολιτικοποιημένη αστική ελίτ και μια αγροτική κοινότητα που ζούσε ειρηνικά μέσα σε ένα γνήσιο σύστημα συνύπαρξης και αλληλεγγύης.

 

Η παλαιστινιακή κοινωνία βρισκόταν στο κατώφλι της νεωτερικότητας - όπως και πολλές άλλες κοινωνίες στην περιοχή- ένα μείγμα παράδοσης και νέων ιδεών. Αυτό θα αποτελούσε τη βάση για μια εθνική ταυτότητα και ένα όραμα ελευθερίας και ανεξαρτησίας στην ίδια τη γη που κατοικούσαν για αιώνες.

 

Οι Σιωνιστές γνώριζαν ασφαλώς εκ των προτέρων ότι η Παλαιστίνη ήταν η γη των Παλαιστινίων, αλλά έβλεπαν τον ντόπιο πληθυσμό ως δημογραφικό εμπόδιο που έπρεπε να απομακρυνθεί για να πετύχει το σιωνιστικό σχέδιο της οικοδόμησης ενός εβραϊκού κράτους στην Παλαιστίνη.

 

Έτσι η σιωνιστική έκφραση "Το Παλαιστινιακό Ζήτημα" ή "Το Παλαιστινιακό Πρόβλημα" μπήκε στο πολιτικό λεξικό της παγκόσμιας πολιτικής.

 

Στα μάτια της σιωνιστικής ηγεσίας, το "πρόβλημα" μπορούσε να λυθεί μόνο με την εκδίωξη των Παλαιστινίων και την αντικατάστασή τους με Εβραίους μετανάστες.

 

Επιπλέον, η Παλαιστίνη έπρεπε να αποσπαστεί από τον αραβικό κόσμο και να οικοδομηθεί ως προκεχωρημένο φυλάκιο, εξυπηρετώντας τις φιλοδοξίες του δυτικού ιμπεριαλισμού και της αποικιοκρατίας να κατακτήσει τη Μέση Ανατολή στο σύνολό της.

 

Όλα ξεκίνησαν με  Homa και Migdal, δηλαδή με ένα τείχος και ένα παρατηρητήριο.

 

 

ΤΕΙΧΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ

 

Τα δύο αυτά στοιχεία θεωρήθηκαν τα σημαντικότερα ορόσημα της εβραϊκής "επιστροφής" στην υποτιθέμενη άδεια γη και εξακολουθούν να υπάρχουν σε κάθε σιωνιστικό οικισμό μέχρι σήμερα. 

 

Εκείνη την εποχή, τα παλαιστινιακά χωριά δεν είχαν τείχη ή παρατηρητήρια, και δεν έχουν ούτε σήμερα. 

 

Οι άνθρωποι έμπαιναν και έβγαιναν ελεύθερα, απολαμβάνοντας τη θέα των χωριών κατά μήκος του δρόμου, καθώς και το φαγητό και το νερό που ήταν διαθέσιμα σε κάθε περαστικό.

 

Οι σιωνιστικοί οικισμοί, αντίθετα, φρουρούσαν με θρησκευτική ευλάβεια τα περιβόλια και τα χωράφια τους και θεωρούσαν όποιον τα άγγιζε ως κλέφτες και τρομοκράτες. Γι' αυτό, από την αρχή, δεν έχτισαν κανονικούς ανθρώπινους οικισμούς, αλλά προμαχώνες με τείχη και παρατηρητήρια, θολώνοντας τη διαφορά μεταξύ πολιτών και στρατιωτών στην κοινότητα των εποίκων.

 

Για λίγο, οι σιωνιστικοί οικισμοί κέρδισαν την αναγνώριση των σοσιαλιστικών και κομμουνιστικών κινημάτων σε όλο τον κόσμο, απλώς και μόνο επειδή ήταν μέρη όπου δοκιμάστηκε ανεπιτυχώς και φανατικά ο κομμουνισμός. Η φύση αυτών των οικισμών, ωστόσο, μας λέει από την αρχή τι σήμαινε ο Σιωνισμός για τη γη και τους ανθρώπους της.

 

Όποιος έφτανε ως Σιωνιστής, είτε ήλπιζε να βρει μια άδεια γη είτε ήταν αποφασισμένος να την κάνει άδεια γη, στρατολογούνταν σε μια στρατιωτική κοινωνία εποίκων που μπορούσαν να πραγματοποιήσουν το όνειρο της άδειας γης μόνο με καθαρή βία.

 

Ο γηγενής πληθυσμός αρνήθηκε την προσφορά, σύμφωνα με τα λόγια του Theodore Herzl, να "μεταφερθεί" σε άλλες χώρες.

 

Παρά την τεράστια απογοήτευση για την ανάκληση των αρχικών υποσχέσεων της Βρετανίας να σεβαστεί το δικαίωμα αυτοδιάθεσης όλων των αραβικών λαών, οι Παλαιστίνιοι εξακολουθούσαν να ελπίζουν ότι η Αυτοκρατορία θα τους προστάτευε από το σιωνιστικό σχέδιο αντικατάστασης και εκτοπισμού.

 

Στη δεκαετία του 1930, οι ηγέτες της παλαιστινιακής κοινότητας συνειδητοποίησαν ότι αυτό δεν θα συνέβαινε έτσι, εξεγέρθηκαν, για να συντριβούν βάναυσα από την Αυτοκρατορία που υποτίθεται ότι θα τους προστάτευε, σύμφωνα με την "Εντολή" της Κοινωνίας των Εθνών.

 

Η Αυτοκρατορία στάθηκε αμέτοχη ακόμη και όταν το κίνημα των εποίκων διέπραξε μια τεράστια επιχείρηση εθνοκάθαρσης το 1948, με αποτέλεσμα την εκδίωξη του μισού ντόπιου πληθυσμού κατά τη διάρκεια της Νάκμπα.

 

Μετά την καταστροφή, ωστόσο, η Παλαιστίνη εξακολουθούσε να είναι γεμάτη Παλαιστίνιους και όσοι εκδιώχθηκαν αρνήθηκαν να αποδεχθούν οποιαδήποτε άλλη ταυτότητα και αγωνίστηκαν για την επιστροφή τους, όπως κάνουν μέχρι σήμερα.

 

 

ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟ "ΟΝΕΙΡΟ" ΖΩΝΤΑΝΟ

 

 Όσοι παρέμειναν στην ιστορική Παλαιστίνη συνέχισαν να αποδεικνύουν ότι η γη δεν ήταν άδεια και ότι οι έποικοι έπρεπε να χρησιμοποιήσουν βία για να επιτύχουν τον στόχο τους να μετατρέψουν μια αραβική, μουσουλμανική και χριστιανική Παλαιστίνη σε μια ευρωπαϊκή εβραϊκή Παλαιστίνη.

 

Κάθε χρόνος που περνούσε, έπρεπε να χρησιμοποιηθεί όλο και περισσότερη βία για να πραγματοποιηθεί αυτό το ευρωπαϊκό όνειρο σε βάρος του παλαιστινιακού λαού.

 

Το 2020, συμπληρώθηκαν 100 χρόνια συνεχούς προσπάθειας να υλοποιηθεί, με τη βία, το όραμα της μετατροπής μιας "άδειας γης" σε εβραϊκή οντότητα. Επιπλέον, για κάποιους δημοκρατικούς και θεοκρατικούς λόγους, δεν φαίνεται να υπάρχει εβραϊκή συναίνεση σε αυτό το μέρος του "οράματος

 

Δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων χρήματα των Αμερικανών φορολογουμένων χρειάστηκαν, και εξακολουθούν να χρειάζονται, για να διατηρηθεί το όνειρο της κενής γης της Παλαιστίνης - και η αδυσώπητη σιωνιστική επιδίωξη για την επίτευξή του.

 

Ένα πρωτοφανές ρεπερτόριο βίαιων και αδίστακτων μέσων έπρεπε να χρησιμοποιείται καθημερινά εναντίον των Παλαιστινίων, των χωριών και των πόλεών τους ή ολόκληρης της Λωρίδας της Γάζας, προκειμένου να διατηρηθεί το όνειρο.

 

Το ανθρώπινο κόστος που πλήρωσαν οι Παλαιστίνιοι για αυτό το αποτυχημένο σχέδιο ήταν τεράστιο και ανέρχεται σε περίπου 100.000 ανθρώπους μέχρι σήμερα.

 

Ο αριθμός των τραυματισμένων σωματικά όσο και ψυχικά Παλαιστινίων είναι τόσο μεγάλος που πιθανώς κάθε παλαιστινιακή οικογένεια έχει τουλάχιστον ένα μέλος, είτε πρόκειται για παιδί, είτε για γυναίκα, είτε για άνδρα, που μπορεί να συμπεριληφθεί σε αυτόν τον κατάλογο.

 

Το παλαιστινιακό έθνος - του οποίου το ανθρώπινο κεφάλαιο μπόρεσε να κινήσει τις οικονομίες και τους πολιτισμούς ολόκληρου του αραβικού κόσμου - έχει κατακερματιστεί και δεν του επιτρέπουν  να χρησιμοποιήσει αυτό το απίστευτο δυναμικό προς όφελός του.

 

Αυτό είναι το υπόβαθρο της γενοκτονικής πολιτικής που εφαρμόζει τώρα το Ισραήλ στη Γάζα και της πρωτοφανούς εκστρατείας δολοφονιών στη Δυτική Όχθη.

 

Η ΜΟΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;

 

Τα τραγικά αυτά γεγονότα θέτουν, για άλλη μια φορά, το ερώτημα: πώς είναι δυνατόν η Δύση και ο Παγκόσμιος Βορράς να ισχυρίζονται ότι αυτό το βίαιο σχέδιο να κρατηθούν εκατομμύρια Παλαιστίνιοι υπό καταπίεση το υλοποιεί η μόνη δημοκρατία στη Μέση Ανατολή;

 

Και κάτι ίσως πιο σημαντικό, γιατί τόσοι πολλοί υποστηρικτές του Ισραήλ και οι ίδιοι οι Ισραηλινοί Εβραίοι πιστεύουν ότι αυτό το σχέδιο είναι βιώσιμο στον 21ο αιώνα;

 

Η πραγματικότητα μας λέει ότι δεν είναι βιώσιμο.

 

Το πρόβλημα είναι ότι η αποσύνθεσή του θα μπορούσε να είναι μια μακρά και πολύ αιματηρή διαδικασία, της οποίας τα κύρια θύματα θα είναι οι Παλαιστίνιοι.

 

Επιπλέον, δεν είναι σαφές αν οι Παλαιστίνιοι είναι έτοιμοι να γίνουν η διάδοχη κατάσταση ως ένα ενιαίο απελευθερωτικό κίνημα μετά τα τελικά στάδια της αποσύνθεσης του σιωνιστικού σχεδίου.

 

Θα μπορέσουν να αποτινάξουν την αίσθηση της ήττας και να ξαναχτίσουν την πατρίδα τους ως μια ελεύθερη χώρα για όλους στο μέλλον;

 

Προσωπικά, έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στη νέα παλαιστινιακή γενιά και πιστεύω ότι θα τα καταφέρει.

 

Αυτή η τελευταία φάση θα μπορούσε να είναι λιγότερο βίαιη- θα μπορούσε να είναι πιο εποικοδομητική και παραγωγική και για τις δύο κοινωνίες, αυτή των εποίκων και αυτή των αποικιοκρατούμενων λαών, αρκεί η περιοχή και ο κόσμος να παρέμβαιναν τώρα.

 

Αν κάποια έθνη σταματούσαν να εξοργίζουν εκατομμύρια ανθρώπους ισχυριζόμενα ότι ένα σχέδιο εκατονταετίας - να αδειάσει μια γη από τους αυτόχθονες πληθυσμούς της με τη βία - είναι ένα σχέδιο μιας φωτισμένης δημοκρατίας και μιας πολιτισμένης κοινωνίας.

 

Αν αυτό γινόταν,τότε οι Αμερικανοί θα σταματούσαν να αναρωτιούνται "Γιατί μας μισούν;".

 

Και οι Εβραίοι σε όλο τον κόσμο δεν θα αναγκάζονταν να υπερασπίζονται τον εβραϊκό ρατσισμό χρησιμοποιώντας ως όπλο τον αντισημιτισμό και την άρνηση του Ολοκαυτώματος.

 

Ας ελπίσουμε ότι και οι Χριστιανοί Σιωνιστές θα επέστρεφαν στις βασικές ανθρώπινες αρχές που πρεσβεύει ο Χριστιανισμός και θα εντάσσονταν στην πρώτη γραμμή του συνασπισμού που είναι αποφασισμένος να σταματήσει την καταστροφή της Παλαιστίνης και του λαού της.

 

Οι πολυεθνικές εταιρείες, οι εταιρείες ασφαλείας και οι στρατιωτικές βιομηχανίες, φυσικά, δεν θα ενταχθούν σε έναν νέο συνασπισμό που θα αντιτίθεται στο σχέδιο εκκένωσης της γης. Ωστόσο, θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν.

 

Η μόνη προϋπόθεση είναι εμείς, ένας αφελής λαός που εξακολουθεί να πιστεύει στην ηθική και τη δικαιοσύνη, που λειτουργούμε ως φάρος σε αυτή την εποχή του σκότους, να κατανοήσουμε πραγματικά ότι το να σταματήσει η προσπάθεια να αδειάσει η Παλαιστίνη θα είναι η αρχή μιας νέας εποχής, ενός πολύ καλύτερου κόσμου για όλους.

 

*Ο Ilan Pappé είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Exeter. Προηγουμένως ήταν λέκτορας πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Χάιφα.

 

Από Palestine Chronicle

ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΟΤΙ Η ΧΑΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΊΗΣΕ ΜΑΖΙΚΟΎΣ ΒΙΑΣΜΟΎΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΙΣ 7 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ;

 


Μετά την εκεχειρία και την απελευθέρωση των Παλαιστίνιων γυναικών που κατήγγειλαν τη μεταχείρισή τους στις ισραηλινές φυλακές, οι κατηγορίες γίνονται και πάλι πρωτοσέλιδο: ότι η Χαμάς πραγματοποίησε εκστρατεία ομαδικών βιασμών κατά τη διάρκεια της επίθεσης της 7ης Οκτωβρίου. Πρόκειται για πολύ σοβαρές καταγγελίες που αξίζουν μια σωστή ανεξάρτητη έρευνα (Investing'Action).

 

Αληθεύει ότι η Χαμάς πραγματοποίησε εκστρατεία ομαδικών βιασμών κατά ισραηλινών γυναικών στις 7 Οκτωβρίου; Αυτό διατείνεται η ισραηλινή κυβέρνηση και προσωπικότητες όπως η Χίλαρι Κλίντον και μάλιστα καλούν όλο τον κόσμο να καταδικάσει αυτές τις προμελετημένες φρικαλεότητες της Χαμάς.

 

'' Χίλαρι Κλίντον: "Πολλές γυναίκες και κορίτσια δέχθηκαν βίαιη επίθεση στις 7 Οκτωβρίου. Πρέπει να απαντήσουμε στην οπλοποιημένη σεξουαλική βία όπου και αν συμβαίνει με απόλυτη καταδίκη. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία δικαιολογία και καμία συγγνώμη. Ο βιασμός ως όπλο πολέμου είναι έγκλημα κατά... pic.twitter.com/9AaIcyZRWh


- נריה קראוס Neria Kraus (@NeriaKraus) December 4, 2023


Οι ισχυρισμοί αυτοί επανήλθαν σχεδόν αμέσως μετά την επταήμερη εκεχειρία και την ανταλλαγή κρατουμένων μεταξύ της Χαμάς και του Ισραήλ. Τότε, υπήρξαν καταγγελίες για βιασμούς Παλαιστίνιων γυναικών στις ισραηλινές φυλακές .

 

Τέτοιου είδους καταγγελίες θα πρέπει πάντα να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και οι φωνές των γυναικών αξίζουν τη δέουσα προσοχή. Όμως εδώ δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου κατήγοροι - το Ισραήλ ισχυρίζεται ότι όλες αυτές οι γυναίκες σκοτώθηκαν - και δεν υπάρχει καμία εκτίμηση για τον αριθμό των θυμάτων όπως και κανένα υλικό αποδεικτικό στοιχείο. Η δε αξιοπιστία των βασικών καταγγελλόντων έχει επίσης αμφισβητηθεί έντονα.

 

Για παράδειγμα,η Κοτσάβ Ελκαγιάμ Λέβι (Cochav Elkayam-Levy), η επικεφαλής της ισραηλινής επιτροπής έρευνας, ο οποίος υποτίθεται ότι είναι ειδική στα ανθρώπινα δικαιώματα, που όμως, είναι γνωστό ότι συντάσσει τη νομική υπερασπιστική γραμμή Ισραηλινών αξιωματούχων που διαπράττουν εγκλήματα κατά των Παλαιστινίων, δικαιολογώντας ιδιαίτερα τη μέθοδο των βασανιστηρίων με βίαιη σίτιση και η οποία επιπλέον, έχει άμεσους δεσμούς με το γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού.

 

Και σα να μην έφτανε αυτό, η επικεφαλής της εξεταστικής επιτροπής πιάστηκε στα πράσα: δημοσίευσε την εικόνα μιας δολοφονημένης Κούρδισας ως δήθεν φωτογραφική απόδειξη των παλαιστινιακών εγκλημάτων. Η Κοτσάβ Ελκαγιάμ Λέβι βασίζεται σε μαρτυρίες που απέσπασε η ισραηλινή Shin Bet, η οποία είναι διαβόητη για τα βασανιστήρια στα οποία υποβάλλει τους κρατούμενους της, οι οποίες καθιστούν εξαιρετικά ύποπτη κάθε ομολογία που λαμβάνεται υπό τέτοιες συνθήκες. Επιπλέον, βασίζεται σε μαρτυρίες της ZAKA, μιας εθελοντικής ανθρωπιστικής οργάνωσης που κατά ειρωνικό τρόπο ιδρύθηκε από τον Γεχούντα Μέσι-Ζαχάβ (Yehuda Meshi-Zahav) γνωστός και ως  ‘’Haredi Τζέφρυ Επστάιν ‘’, έναν κατά συρροή βιαστή. Η ZAKA είναι και η πηγή των φρικτών φέικ νιους για  τα "40 αποκεφαλισμένα μωρά" και  τα "εβραϊκά μωρά που βρέθηκαν δήθεν κρεμασμένα σε απλώστρες ρούχων".

 

‘’Η ισραηλινή κυβέρνηση δημοσίευσε μια νέα ψευδή φωτογραφία που υποτίθεται ότι δείχνει ένα θύμα βιασμού από μαχητές της Χαμάς στο μουσικό φεστιβάλ Nova στις 7 Οκτωβρίου

 Η φωτογραφία έχει τραβηχτεί πριν την 7/10 και πιθανότατα δείχνει μια γυναίκα Κούρδισσα αντάρτισα  που σκοτώθηκε σε κάποια μάχη και της οποίας το πτώμα βεβηλώθηκε. Αυτά περιγράφονται σε ένα... https://t.co/4SLhLuyOnj pic.twitter.com/Q7Ts25RWVR

 

- Max Blumenthal (@MaxBlumenthal) November 15, 2023

 

 

Κάποιοι από αυτούς τους ισχυρισμούς των Ισραηλινών, καθώς και ενός φερόμενου ως μέλους της ισραηλινής μονάδας 669, είναι πολύ αντιφατικοί σε σχέση με τα πραγματικά περιστατικά. Εν τω μεταξύ, η βασική πηγή ενός ρεπορτάζ του BBC για τους μαζικούς βιασμούς της 7ης Οκτωβρίου δεν είναι άλλη από την πολιτικό Μέι Γκολάν του Λικούντ η οποία έγινε δημοφιλής όταν ηγήθηκε μιας συγκέντρωσης κατά των μαύρων στο Τελ Αβίβ και κραύγαζε: "Είμαι περήφανη που είμαι ρατσίστρια".

 

''Η βασική πηγή  του BBC εδώ είναι η Μέι Γκολάν, μια καχανίστρια κακοποιός που ηγήθηκε φυλετικών ταραχών στο Τελ Αβίβ κατά των μαύρων πριν διοριστεί υπουργός Χειραφέτησης των Γυναικών του Ισραήλ.

 

"Είμαι περήφανη που είμαι ρατσίστρια!" δήλωσε η Golan σε μια φασιστική συγκέντρωση της οποίας ηγήθηκε.

 Δείτε και αναρωτηθείτε, είναι αξιόπιστη αυτή η χούλιγκαν; https://t.co/lQEYY1ZKt8 pic.twitter.com/mKCsJ2J5E3

 

- Max Blumenthal (@MaxBlumenthal) December 5, 2023

 

 

Τον Νοέμβριο, οι Times of Israel παραδέχθηκαν ότι δεν υπήρχαν ουσιαστικά στοιχεία για τους βιασμούς παρόλο που επανέλαβε πολλές κατηγορίες κατά της Χαμάς. Στην πραγματικότητα, οι ισχυρισμοί ξεκίνησαν στις 7 Οκτωβρίου, πριν καν οι ισραηλινές δυνάμεις ασφαλίσουν τις περιοχές όπου έλαβαν χώρα οι εν λόγω φρικαλεότητες. Στις 10 Οκτωβρίου, ο Τζο Μπάιντεν δήλωνε ήδη ότι ισραηλινές γυναίκες βιάστηκαν, τη στιγμή που ακόμη και ο ισραηλινός στρατός δήλωνε ότι δεν υπήρχαν ακόμη αποδείξεις.

Η ισραηλινή επιτροπή, που εμφανίστηκε ως αξιόπιστη, είχε ήδη βγάλει τα συμπεράσματά της πριν ακόμη συλλέξει μαρτυρίες από αυτόπτες μάρτυρες. Η απάντησή της στην κριτική είναι ότι πρέπει να "πιστέψουμε όλες τις Ισραηλινές γυναίκες",το οποίο ακούγεται ωραίο, εκτός από το ότι οι περισσότερες κατηγορίες προέρχονται από άνδρες.

 

Έτσι, μέχρι να υπάρξει μια σωστή ανεξάρτητη αποστολή διερεύνησης των γεγονότων ή απτές αποδείξεις, θα είναι αδύνατο να πούμε αν υπήρξε μαζική σεξουαλική βία. Αν αυτό συμβαίνει, είναι σίγουρα έγκλημα πολέμου που πρέπει να καταδικαστεί, όπως και η πρόσφατη σεξουαλική βία που διαπράχθηκε εναντίον Παλαιστίνιων γυναικών στις ισραηλινές φυλακές.

 

Ο Robert Inlakesh είναι πολιτικός αναλυτής, δημοσιογράφος και σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ που ζει σήμερα στο Λονδίνο. Έχει ζήσει και έχει κάνει ρεπορτάζ από τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη. Είναι οικοδεσπότης της εκπομπής "Palestine Files". Είναι επίσης ο σκηνοθέτης του "Steal of the Century: Trump's Palestine-Israel Catastrophe". Ακολουθήστε τον στο Twitter @falasteen47.

 

 [---->]

https://investigaction.net/le-hamas-a-t-il-mene-une-campagne-de-violences-sexuelles-le-7-octobre/

 

Οσο ένα μνημόνιο

 

Πληρώσαμε από την τσέπη μας όσο ένα μνημόνιο το 2022 για να εκτιναχθεί κατά 71% η κερδοφορία 8 εταιρειών του καρτέλ ηλεκτρικής ενέργειας!

(Και άλλο ένα στα supermarkets, και σε ότι καταναλώνει ενέργεια κλπ)

Συγκεκριμένα:

Οι οκτώ «top» παίκτες της αγοράς, ήτοι, ΔΕΗ, Mytilineos, ΗΡΩΝ, Elpedison, NRG, Φυσικό Αέριο, ΖΕΝΙΘ, Volterra, αποκόμισαν συνολικά έσοδα 24 δισ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 124% σε σχέση με το 2021, όπως αναφέρει η μελέτη.

Η ΔEΗ ηγείται με κύκλο εργασιών 10,8 δισ. ευρώ, έναντι 5,4 δισ. ευρώ του 2021, και ακολουθούν, Mytilineos και Elpedison, με 4,4 δισ. ευρώ και 3,2 δισ. ευρώ αντίστοιχα.


[---->]

Σχέδιο Dalet: : Το Σχέδιο για την εθνοκάθαρση της Παλαιστίνης

 

https://imeu.org/article/plan-dalet

 

Η έννοια της "μεταφοράς" στη Σιωνιστική Σκέψη

 

 

    Από τις πρώτες ημέρες του σύγχρονου πολιτικού Σιωνισμού, οι υποστηρικτές του καταπιάστηκαν με το πρόβλημα της δημιουργίας ενός κράτους με εβραϊκή πλειοψηφία σε ένα μέρος του κόσμου όπου οι Παλαιστίνιοι Άραβες αποτελούσαν τη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού. Για πολλούς, η λύση έγινε γνωστή ως "μεταφορά", ένας ευφημισμός για την εθνοκάθαρση.

    Ήδη από το 1895, ο πατέρας του σύγχρονου πολιτικού σιωνισμού, ο Theodor Herzl, έγραψε: "Θα προσπαθήσουμε να περάσουμε τον αδέκαρο πληθυσμό πέρα από τα σύνορα, εξασφαλίζοντάς του εργασία στις χώρες διέλευσης, ενώ θα του αρνηθούμε κάθε εργασία στη δική μας χώρα... η απαλλοτρίωση και η απομάκρυνση των φτωχών πρέπει να γίνει διακριτικά και με περίσκεψη".

    Μέχρι τον Αύγουστο του 1937, η "μεταφορά" αποτελούσε μείζον θέμα συζήτησης στο εικοστό Σιωνιστικό Συνέδριο στη Ζυρίχη της Ελβετίας. Αναφερόμενος στη συστηματική απαλλοτρίωση των Παλαιστινίων αγροτών (fellahin) στην οποία είχαν επιδοθεί οι σιωνιστικές οργανώσεις εδώ και χρόνια, ο David Ben-Gurion, ο οποίος θα γινόταν ο πρώτος πρωθυπουργός του Ισραήλ το 1948, δήλωνε:

 

 

        "Χωρίς αμφιβολία γνωρίζετε τη σχετική δραστηριότητα του [Εβραϊκού Εθνικού Ταμείου]. Τώρα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μια μεταφορά εντελώς διαφορετικής εμβέλειας. Σε πολλά μέρη της χώρας ο νέος εποικισμός δεν θα είναι δυνατός χωρίς τη μεταφορά των Αράβων φελαχίν". Και καταλήγει: "Η εβραϊκή δύναμη [στην Παλαιστίνη], η οποία αυξάνεται σταθερά, θα αυξήσει και τις δυνατότητές μας να πραγματοποιήσουμε αυτή τη μεταφορά σε ευρεία κλίμακα".

 

 

 

 

  •     Τον Ιούνιο του 1938, ο Ben-Gurion σε συνεδρίαση του Jewish Agency είπε: "Υποστηρίζω την υποχρεωτική μεταφορά. Δεν βλέπω τίποτα ανήθικο σε αυτό".
  •     Τον Δεκέμβριο του 1940, ο Joseph Weitz, ο διευθυντής του Τμήματος Γης του Εβραϊκού Εθνικού Ταμείου, το οποίο είχε αναλάβει την απόκτηση γης για τη σιωνιστική επιχείρηση στην Παλαιστίνη, έγραψε στο ημερολόγιό του:

 

 

        ‘’Δεν υπάρχει άλλος τρόπος εκτός από το να μεταφερθούν οι Άραβες από εδώ στις γειτονικές χώρες και να μεταφερθούν όλοι, εκτός ίσως από [τους Άραβες της] Βηθλεέμ, της Ναζαρέτ και της Παλαιάς Ιερουσαλήμ. Δεν πρέπει να μείνει ούτε ένα χωριό, ούτε μια φυλή [των βεδουίνων]. Και μόνο μετά από αυτή τη μεταφορά η χώρα θα μπορέσει να απορροφήσει εκατομμύρια αδελφούς μας και το εβραϊκό πρόβλημα θα πάψει να υφίσταται. Δεν υπάρχει άλλη λύση’’.

 

 

 

 

Λεπτομέρειες του σχεδίου Dalet

 

    Στις 10 Μαρτίου 1948, οι σιωνιστές πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες, συμπεριλαμβανομένου του Μπεν Γκουριόν, συναντήθηκαν στο Τελ Αβίβ και υιοθέτησαν επίσημα το Σχέδιο Dalet (ή Σχέδιο Δ). Οι επιχειρησιακές στρατιωτικές διαταγές καθόριζαν ποια παλαιστινιακά πληθυσμιακά κέντρα θα έπρεπε να στοχοποιηθούν και περιέγραφαν λεπτομερώς ένα σχέδιο για το διωγμό των κατοίκων  και την καταστροφή τους. Το σχέδιο προέβλεπε:

 

 

 

 

        ‘’Οργάνωση επιχειρήσεων εναντίον εχθρικών πληθυσμιακών κέντρων που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο αμυντικό μας σύστημα, προκειμένου να αποτραπεί η χρησιμοποίησή τους ως βάσεις από μια ενεργή ένοπλη δύναμη. Οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να χωριστούν στις ακόλουθες κατηγορίες:

 

        Καταστροφή των χωριών (πυρπόληση, ανατίναξη και τοποθέτηση ναρκών στα συντρίμμια), ιδίως εκείνων των πληθυσμιακών κέντρων που είναι δύσκολο να ελέγχονται συνεχώς

 

        Οργάνωση επιχειρήσεων έρευνας και ελέγχου σύμφωνα με τις ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές: περικύκλωση του χωριού και διεξαγωγή ερευνών στο εσωτερικό του. Σε περίπτωση αντίστασης, η ένοπλη δύναμη θα πρέπει να καταστραφεί και ο πληθυσμός να εκδιωχθεί εκτός των συνόρων του κράτους.

 

  •     Η Haganah (ο μελλοντικός ισραηλινός στρατός) ξεκίνησε στρατιωτικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο του σχεδίου Dalet στις αρχές Απριλίου του 1948. Αν και οι επιθέσεις των σιωνιστικών δυνάμεων εναντίον παλαιστινιακών πληθυσμιακών κέντρων άρχισαν στην πραγματικότητα λίγες ημέρες μετά την ψήφιση του Σχεδίου Διαμελισμού του ΟΗΕ στις 29 Νοεμβρίου 1947, με την υιοθέτηση του Σχεδίου Dalet οι εκτοπίσεις επιταχύνθηκαν και έγιναν συστηματικές, σηματοδοτώντας μια νέα φάση στη σύγκρουση, κατά την οποία οι σιωνιστικές και στη συνέχεια οι ισραηλινές δυνάμεις πέρασαν στην "επίθεση", σύμφωνα με τα λόγια του ισραηλινού ιστορικού Benny Morris.
  •     Μετά την ίδρυση του Ισραήλ στις 14 Μαΐου 1948, η νέα ισραηλινή κυβέρνηση δημιούργησε ένα ανεπίσημο όργανο, την "Επιτροπή Μεταφοράς", για να επιβλέπει την καταστροφή παλαιστινιακών πόλεων και χωριών ή τον επανακατοίκησή τους με Εβραίους και να αποτρέπει την επιστροφή των εκτοπισμένων Παλαιστινίων στα σπίτια τους. Σε έκθεση που παρουσιάστηκε στον Μπεν Γκουριόν τον Ιούνιο του 1948, η τριμελής επιτροπή, στην οποία συμμετείχε και ο Weitz του Εβραϊκού Εθνικού Ταμείου (JNF), ζητούσε την "καταστροφή όσο το δυνατόν περισσότερων χωριών κατά τη διάρκεια των στρατιωτικών επιχειρήσεων".

 

 

 

Αποτελέσματα

 

  •     Μέχρι την ανακήρυξη του κράτους του Ισραήλ στις 14 Μαΐου 1948, πάνω από 200 παλαιστινιακά χωριά είχαν ήδη εκκενωθεί, καθώς οι άνθρωποι έφυγαν από φόβο ή εκδιώχθηκαν βίαια από τις σιωνιστικές δυνάμεις, και σχεδόν 175.000 Παλαιστίνιοι είχαν μεταβληθεί σε πρόσφυγες. Μέχρι το 1949, τουλάχιστον 750.000 Παλαιστίνιοι είχαν γίνει πρόσφυγες, χάνοντας τη γη τους, τα σπίτια τους και άλλα υπάρχοντά τους σε αυτό που έγινε γνωστό ως "Νάκμπα" ("καταστροφή"). Η φυγή τους επιταχύνθηκε από σφαγές όπως αυτή στις 9 Απριλίου 1948 στο Deir Yassin κοντά στην Ιερουσαλήμ, όπου περίπου 100 Παλαιστίνιοι άνδρες, γυναίκες και παιδιά δολοφονήθηκαν από σιωνιστές παραστρατιωτικούς. Σήμερα, οι πρόσφυγες που εκτοπίστηκαν κατά τη δημιουργία του Ισραήλ και οι απόγονοί τους αριθμούν περίπου 7,1 εκατομμύρια ανθρώπους.
  •     Περί τις 400 παλαιστινιακές πόλεις και χωριά, και ανθηρά αστικά κέντρα, καταστράφηκαν συστηματικά ή καταλήφθηκαν από τους Ισραηλινούς Εβραίους. Τα περισσότερα από αυτά κατεδαφίστηκαν για να αποτραπεί η επιστροφή των Παλαιστινίων κατοίκων τους, οι οποίοι σήμερα είναι πρόσφυγες εκτός των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων του Ισραήλ ή εσωτερικά εκτοπισμένοι εντός αυτών.
  •     Μόνο  150.000 Παλαιστίνιοι,περίπου, παρέμειναν μέσα στο σημερινό Ισραήλ, πολλοί από αυτούς εσωτερικά εκτοπισμένοι. Παρόλο που τους δόθηκε η ισραηλινή υπηκοότητα, διοικούνταν από τον ισραηλινό στρατό μέχρι το 1966, ενώ τους πήραν το μεγαλύτερο μέρος της γης τους και συνεχίζουν να υφίστανται και σήμερα εκτεταμένες και συστηματικές διακρίσεις.

 

 

 

Αντιπαράθεση γύρω από το Σχέδιο Dalet 

 

 

  •     Με τα χρόνια, το Σχέδιο Dalet αποτέλεσε αντικείμενο διαμάχης, με ορισμένους Ισραηλινούς και τους υποστηρικτές τους να ισχυρίζονται ότι στην πραγματικότητα δεν ήταν ένα σχέδιο εκδίωξης ή εθνοκάθαρσης.
  •     Ο Benny Morris, ένας από τους κορυφαίους λεγόμενους "νέους ιστορικούς" του Ισραήλ, έγραψε στο έργο-ορόσημο "Η γέννηση του Παλαιστινιακού Προσφυγικού Προβλήματος: 1947-1949", ότι το Σχέδιο Dalet ήταν "ένα στρατηγικό-ιδεολογικό στήριγμα και βάση για τις απελάσεις από τους διοικητές των μετώπων, των περιφερειών, των ταξιαρχιών και των ταγμάτων" παρέχοντας "εκ των υστέρων ένα επίσημο πειστικό συνοδευτικό σημείωμα προκειμένου να δικαιολογήσουν εκ των υστέρων τις ενέργειές τους". Ο Morris, δεξιός σιωνιστής ιδεολόγος, ο οποίος κατά καιρούς έχει ο ίδιος αρνηθεί ότι υπήρχε προμελετημένο σχέδιο για την εθνοκάθαρση της Παλαιστίνης, σημείωσε ότι από τις αρχές Απριλίου του 1948, υπήρχαν "σαφή ίχνη μιας πολιτικής εκτοπισμού τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο σε ορισμένες βασικές περιφέρειες και τοποθεσίες και μια γενική "ατμόσφαιρα μεταφοράς" παρατηρείται σε δηλώσεις σιωνιστών αξιωματούχων και αξιωματικών".
  •     Στα απομνημονεύματά του, τα οποία λογοκρίθηκαν από τον ισραηλινό στρατό, αλλά διέρρευσαν στους NewYork Times το 1979, ο αείμνηστος Ισραηλινός πρωθυπουργός Γιτζάκ Ράμπιν θυμήθηκε μια συζήτηση που είχε τον Ιούλιο του 1948 με τον Μπεν Γκουριόν, όταν ο Ράμπιν ήταν αξιωματικός του ισραηλινού στρατού, σχετικά με την τύχη περισσότερων από 50.000 Παλαιστινίων κατοίκων των πόλεων Λύδδα και Ραμλέ.

 

 

 

 

  •    "Περπατήσαμε έξω, με τον Μπεν Γκουριόν να μας συνοδεύει. Ο [Yigal] Allon επανέλαβε την ερώτησή του: "Τι θα γίνει με τον παλαιστινιακό πληθυσμό;". Ο Μπεν-Γκουριόν κούνησε το χέρι του σε μια χειρονομία που έλεγε 'Διώξτε τους έξω!'". Ο Ράμπιν πρόσθεσε: "Συμφώνησα ότι ήταν απαραίτητο να διώξουμε τους κατοίκους".

 


 

ΒΛΕΠΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

[---->]