Βόρεια Μακεδονία: Tο προτεκτοράτο του προτεκτοράτου…


Οι παλαιότεροι θυμούνται τις ηρωικές εποχές στη δεκαετία του 90 όταν, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και των καθεστώτων των βαλκανικών χωρών, άνοιγε ο δρόμος για την ελληνική επιχειρηματικότητα που θα αποκτούσε ηγετικό ρόλο στην περιοχή. Πολύ σύντομα, ωστόσο, έγινε απόλυτα σαφές, πολλές φορές μάλιστα με οδυνηρό τρόπο, ότι το βαλκανικό οικόπεδο ήταν «πιασμένο». 

Κανένας δεν μπορούσε να κάνει σοβαρή δουλειά εκεί αν δεν είχε τη σύμφωνη γνώμη του μεγάλου αφεντικού – Αμερικανών κατά κύριο λόγο και Γερμανών, οι οποίοι ήλεγχαν το νέο πολιτικό σύστημα και τη συνεπακόλουθη μαφία. Από αυτήν την ηρωική εποχή της ελληνικής επιθετικής επιχειρηματικότητας απέμειναν κάποιες αρπαχτές, κάποιοι μικρομεσαίοι συνεταιρισμοί ήσσονος σημασίας, κάποια μικρομάγαζα και πολλά προβλήματα. Το σημαντικότερο εξ αυτών ήταν το πρόβλημα της ονομασίας της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας.

Αυτό το πρόβλημα που επέλυσαν υπακούοντας σε αμερικανικές οδηγίες οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών, υποτίθεται ότι θα ανοίξει και πάλι στην ελληνική επιχειρηματικότητα τον δρόμο για τις βαλκανικές ευκαιρίες.

Κρίνοντας ωστόσο την ελληνική παρουσία στις όμορες με την Ελλάδα και τη Βόρεια (πια) Μακεδονία χώρες, δυσκολεύεται κάποιος να συμμεριστεί τον υπέρ αισιόδοξο τόνο που δίνουν η κυβέρνηση και επικοινωνιακοί αβανταδόροι της στα ΜΜΕ. Δεν υπάρχει στη Βόρεια Μακεδονία, όπως επίσης στην Αλβανία και τη Βουλγαρία, τίποτε άξιο λόγου να «αγοραστεί» που δεν έχει ήδη καπαρωθεί από τους μεγάλους παίκτες.

Όσο για την υποτιθέμενη πολιτική επιρροή στη Βόρεια Μακεδονία που υποτίθεται ότι αγόρασε η Αθήνα με τη Συμφωνία των Πρεσπών, εύκολα μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι θα είναι ανάλογης σημασίας και σπουδαιότητας αυτής που έχει η Αθήνα στη Σόφια ή στα Τίρανα.

Τα Βαλκανικά προτεκτοράτα των Αμερικανών έχουν πια αμερικανοσπουδαγμένες ηγεσίες, άμεση επαφή με τους προστάτες τους στην Ουάσιγκτον και μάλλον δεν έχουν καμία ανάγκη από τοπικό τοποτηρητή της αμερικανικής τάξης, όπως ονειρεύεται την Ελλάδα η κυβέρνησή της και ο Αμερικανός πρεσβευτής στην Αθήνα.

Υποψήφιος για Νόμπελ Ειρήνης


Πιστοί στις συμφωνίες που έχουν υπογράψει με την Ε.Ε. για εγκλωβισμό των προσφύγων στην Ελλάδα, ώστε η Ευρώπη να μείνει καθαρή από ανεπιθύμητους, Τσίπρας και Γεροβασίλη αιματοκύλισαν χθες τους πρόσφυγες που ζητάνε να τους επιτραπεί να περάσουν τα σύνορα.

Μετά κι απ' αυτό του το κατόρθωμα, στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, πάει σίγουρα για Νόμπελ Ειρήνης το πρωθυπουργικό κνώδαλο!


Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται, πλήθος και υπαίθριες δραστηριότητες

 Σχετική εικόνα


Η εικόνα ίσως περιέχει: 4 άτομα, παιδί, πλήθος και υπαίθριες δραστηριότητες
 [--->]

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αρνείται να ζητήσει αποζημίωση από το καρτέλ των κατασκευαστικών


Απάντηση Κομισιόν σε ευρωβουλευτή ΛΑΕ, Ν.Χουντή

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
  • Ενώ οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες που ομολόγησαν τη συμμετοχή τους στο καρτέλ,καταλήστευαν το κράτος για δεκαετίες, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αρνείται να ζητήσει αποζημίωση
  • Απάντηση-σοκ Κομισιόν σε Νίκο Χουντή (ευρωβουλευτή ΛΑΕ)
Ενώ οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες ομολόγησαν ότι για δεκαετίες καταλήστευαν το ελληνικό κράτος με τη σύσταση καρτέλ,
ενώ παραγράφηκε από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού το μεγαλύτερο μέρος της ομολογημένης απάτης (1981-88 και 2001-02),
ενώ έπεσαν «στα μαλακά» με ένα αστείο πρόστιμο της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, εταιρίες που με προκλητικό τρόπο λήστευαν το δημόσιο χρήμα (ΑΚΤΩΡ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κά),
ενώ απαλλάχθηκαν σκανδαλωδώς οι ξένες εταιρίες, όπως οι Siemens, Vinci, Hochtieff και άλλες, που επωφελήθηκαν του καρτέλ…
η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ζητήσει αποζημίωση για τη ζημιά που υπέστη το ελληνικό κράτος από την αποδεδειγμένη και ομολογημένη σύσταση καρτέλ, όπως ρητά προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2014/104/ΕΕ) και βεβαιώνει η Κομισιόν με την παρούσα απάντηση, στην οποία τονίζει: «Το γεγονός ότι η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο στις εν λόγω εταιρίες δεν εμποδίζει το ελληνικό κράτος να διεκδικήσει αποζημίωση για τη ζημία που υπέστη».

Ταυτόχρονα, ενώ η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει, τουλάχιστον 3ετή αποκλεισμό από διαγωνισμούς, εταιριών που συμμετείχαν σε καρτέλ ή επιβολή στις εταιρίες επαρκών μέτρων για τη μη επανάληψη σχετικών παράνομων πρακτικών, αποδεικνύεται ότι, ούτε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ούτε η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχουν λάβει οποιοδήποτε μέτρο σε βάρος αυτών των, αφού, «έκτοτε, έχουν προκηρυχθεί δημόσια έργα (πχ, Αυτοκινητόδρομος Ε-65, Κάθετοι άξονες Εγνατίας, κά), ή βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες δημοπράτησης (πχ, επέκταση Μετρό Αθήνας), στις οποίες συμμετείχαν ή έχουν ανακηρυχθεί και ανάδοχοι, εταιρίες που συμμετείχαν στο ανωτέρω καρτέλ».

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ) Νίκος Χουντής, αφού επισήμαινε απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) ότι, εταιρίες που συμμετείχαν σε καρτέλ «αποκλείονται από διαγωνισμούς δημοσίων έργων για 3 τουλάχιστον έτη,… εκτός αν έχουν συνδράμει ενεργά στην έρευνα, έχουν λάβει επαρκή μέτρα για μη επανάληψη σχετικών πρακτικών, αποζημίωσαν για προκληθείσες ζημίες (πέραν του ήδη επιβληθέντος προστίμου)», υπενθύμιζε στην Κομισιόν την απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη σύσταση καρτέλκατασκευαστικών εταιριών και την καλούσε να αποφανθεί αν «μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να απαιτήσει αποζημίωση για τη ζημιά που υπέστη από τις εταιρίες του καρτέλ, πέραν του ήδη επιβληθέντος προστίμου».

Η απάντηση της Κομισιόν στο ερώτημα αυτό, είναι πραγματικά κόλαφος για την κυβέρνηση:
Αφού αναφέρει ότι, «η οδηγία 2014/104/ΕΕ («οδηγία σχετικά με τις αγωγές αποζημίωσης»)  απαιτεί από τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο έχει υποστεί ζημία λόγω παράβασης του δικαίου ανταγωνισμού μπορεί να αξιώσει και να επιτύχει πλήρη αποζημίωση για την εν λόγω ζημία», καταλήγει τονίζοντας ότι, «Το γεγονός ότι η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο στις εν λόγω εταιρείες δεν εμποδίζει το ελληνικό κράτος να διεκδικήσει αποζημίωση για τη ζημία που υπέστη»!!!».

Στο ερώτημα του Νίκου Χουντή, γιατί δεν υπήρξε, όπως προβλέπει η νομοθεσία, 3ετής αποκλεισμός από διαγωνισμούς ή αν υπήρξαν άλλα «επαρκή μέτρα» προκειμένου για τη μη επανάληψη σχετικών πρακτικών, η Επίτροπος Ανταγωνισμού κ. Vestager «δείχνει» την ελληνική κυβέρνηση, τονίζοντας: «Το άρθρο 57 της οδηγίας 2014/24/ΕΕ («οδηγία για τις δημόσιες συμβάσεις») επιτρέπει σε μια εταιρεία να αποδείξει ότι έχει λάβει μέτρα για να διασφαλίσει την αξιοπιστία της και να αποφύγει πιθανό αποκλεισμό από τη διαδικασία ανάθεσης. Η τελική απόφαση επί του θέματος ανήκει στην αναθέτουσα αρχή(σ.σ: ελληνική κυβέρνηση

Η πλήρης ερώτηση και απάντηση έχουν ως εξής:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-006119/2018προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα:  Καρτέλ κατασκευαστικών εταιριών στην Ελλάδα και απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ
Με απόφαση του ΔΕΕ  εταιρίες που συμμετείχαν σε καρτέλ αποκλείονται από διαγωνισμούς δημοσίων έργων για 3 τουλάχιστον έτη, από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης Δικαστηρίου ή Επιτροπής Ανταγωνισμού, εκτός αν έχουν συνδράμει ενεργά στην έρευνα, έχουν λάβει επαρκή μέτρα για μη επανάληψη σχετικών πρακτικών, αποζημίωσαν για προκληθείσες ζημίες (πέραν του ήδη επιβληθέντος προστίμου), κ.λπ.
Έχοντας υπόψη ότι,
–          τον Σεπτέμβριο 2017 η ΕΕΑ  εξέδωσε απόφαση σε βάρος κατασκευαστικών εταιριών , για συμμετοχή σε καρτέλ και επιδικάστηκαν «αναλογικά» πρόστιμα,
–          έκτοτε όμως, έχουν προκηρυχθεί δημόσια έργα (π.χ. αυτοκινητόδρομος Ε-65, κάθετοι άξονες Εγνατίας, κ.ά.), ή βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες δημοπράτησης (π.χ. επέκταση Μετρό Αθήνας), στις οποίες συμμετείχαν ή έχουν ανακηρυχθεί και ανάδοχοι, εταιρίες που συμμετείχαν στο ανωτέρω καρτέλ·
Ερωτάται η Επιτροπή:
  1. Μπορεί να βεβαιώσει ότι οι εταιρίες αυτές έχουν προσκομίσει τα «ελαφρυντικά στοιχεία» που προβλέπονται στο άρθρο 57 παράγραφος 6 της οδηγίας 2014/24/ΕΕ;
  2. Με βάση την ανωτέρω απόφαση του ΔΕΕ, μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να απαιτήσει αποζημίωση για τη ζημιά που υπέστη από τις εταιρίες του καρτέλ, πέραν του ήδη επιβληθέντος προστίμου; Υπάρχει σχετική διεκδίκηση;
  3. Εταιρίες που δεν παραδέχθηκαν τη συμμετοχή τους στο καρτέλ, αλλά εκκρεμεί η σχετική απόφαση της ΕΕΑ (π.χ. SIEMENS, VINCI, HOCHTIEFF, κ.ά.), μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων; Πότε αναμένεται η οριστική απόφαση της ΕΕΑ;

"Οι εμπρηστές της Στροφυλιάς είναι πολλοί ... "



    
Οι εμπρηστές της Στροφυλιάς είναι πολλοί και είναι όλοι μπροστά μας. ΚΑΜΑΡΩΣΤΕ ΤΟΥΣ!

Κάηκε (πάλι) η Στροφυλιά!

Ε και τι έγινε, το ξέραμε, το περιμέναμε!

Δεν θα μπορούσε να έχει άλλη κατάληξη αυτό το «έργο».

Το παρακολουθούμε 30 χρόνια τώρα και προσπαθούμε μια χούφτα άνθρωποι (ναι για την οικολογική κίνηση Πάτρας (ΟΙΚΙΠΑ) μιλάω και για λίγους ακόμη «συνοδοιπόρους») να πείσουμε ΟΛΟΥΣ αυτούς που σήμερα λυπούνται (και μερικοί τρέχουν να βγάλουν φωτογραφίες στα καμένα και να συντονίσουν!...) πως πρέπει να ασχοληθούν σοβαρά με τα αυτονόητα:

Με την προστασία του πολυτιμότερου οικοσυστήματος της Πελοποννήσου, με το πολύπαθο δάσος της Στροφυλιάς..

Εγώ σήμερα δεν λυπάμαι. ΟΡΓΙΖΟΜΑΙ! 

Τα συναισθήματα της λύπης στέρεψαν πια!

 Λυπήθηκα όταν η «καλή ιατρική κοινωνία» της Πάτρας, θέλησε να φτιάξει τη δεκαετία του ’90 (1993) στα Μαύρα Βουνά της Στροφυλιάς το «Ιατρικό χωριό». Με τον αγώνα της ΟΙΚΙΠΑ το αποτρέψαμε.

Λυπήθηκα λίγα χρόνια αργότερα όταν στην ίδια περίπου θέση (καλόγρια) «κάποιοι» διανοήθηκαν να αδειοδοτήσουν νέα ξενοδοχειακή μονάδα 700 κλινών. Το αποτρέψαμε κι αυτό.

Λυπήθηκα όταν το 1995 «κάποιοι» έκαψαν ολοσχερώς το ξύλινο οικοτουριστικό περίπτερο στην παραλία της Στροφυλιάς, γιατί ήταν εμπόδιο στις (χωρίς άδεια και έλεγχο) καντίνες τους.

Λυπήθηκα όταν το 1996 το –τότε- ΥΠΕΧΩΔΕ κώφευε στις εκκλήσεις μας για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ), προκειμένου να μην εκπέσει η ΚΥΑ (όπως και έγινε) και ο βιότοπος μείνει χωρίς προστασία! (ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ: Ακόμα περιμένουμε το Π.Δ)