Παράνομη η ψήφιση από τη Βουλή της Σύμβασης του Ελληνικού



ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
16-9-2016 

ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΨΗΦΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή προς κύρωση η από 14-11-2014 σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» και η από 19.7.2016 τροποποιητική σύμβαση. Με την ψήφιση αυτή προστίθενται και άλλες παραβιάσεις στο μακρύ κατάλογο των παρανομιών που αφορούν την επίμαχη σύμβαση καθώς:
1.     Δεν έχει τελεσιδικήσει η διαδικασία ελέγχου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
2.     Δεν έχει εγκριθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ούτε έχει γίνει διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό και επομένως παραβιάζεται για μία ακόμη φορά η Οδηγία 2001/42/ΕΚ της Ευρωπαϊκής ένωσης.
3.     Βρίσκεται εν εξελίξει Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου.
4.     Το Φθινόπωρο εξετάζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας, η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και μπορεί να ακυρώσει τη σύμβαση.

Επισημαίνουμε ότι η έγκριση της σύμβασης από την Κυβέρνηση και τη Βουλή εκθέτει το Ελληνικό κράτος σε πιθανή διεκδίκηση αποζημιώσεων από την εταιρεία σε περίπτωση μη ικανοποίησης κάποιας εκ των αναβλητικών αιρέσεων που διέπουν την σύμβαση ή και ακύρωση της σύμβασης για άλλους λόγους, εκ των οποίων οι τρείς αφορούν δικαστικές αποφάσεις.

Το Ελληνικό δημόσιο με την υπογραφή της σύμβασης αυτής θα έχει άμεσα ζημία της τάξης των 1,7 δις (2δις πλην 300 εκ. που είναι η άμεση προκαταβολή του επενδυτή). Το τίμημα έχει οριστεί στο εξαιρετικά χαμηλό ποσόν των 915 εκ. το οποίο καθώς θα καταβληθεί σε βάθος 10 ετών έχει παρούσα αξία περ. 576 εκ. €. Το δημόσιο θα εξαναγκαστεί να δαπανήσει άμεσα περίπου 1,5 δις για την μετεγκατάσταση 69 υπηρεσιών του και αργότερα τουλάχιστον άλλα 500 εκ για τις αποζημιώσεις στα καζίνο Λουτρακίου και Πάρνηθας. 

Το ΤΕΕ (σύμβουλος του Δημοσίου)εκτίμησε την επενδυτική αξία του Ελληνικού στα 3 δις € καθώς και οι δύο πραγματογνώμονες που όρισε ο Εισαγγελέας έχουν αντίστοιχα εκτιμήσει την αξία του Ελληνικού στο 1,5 δις ( ο κ. Αναματερός) και ο στα 2,3 δις ( ο κ. Μελάς). 

Επίσης ενημερώνουμε ότι στις 15.9.2016 κατετέθη στο Ελεγκτικό Συνέδριο αίτηση αναθεώρησης της με αριθ. 1784/2016 Απόφασης του VI Τμήματος, η οποία έκρινε σύννομη τη σύμβαση. Η αίτηση υπογράφεται από τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκο Χουντή και μέλη της Επιτροπής μας.

Οι αιτούντες επικαλούμαστε άμεσο και σπουδαίο έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας αναθεώρησης. Επειδή η κρινομένη σύμβαση δεν είναι μια οποιαδήποτε συνήθης δημόσια σύμβαση. Επηρεάζει άμεσα και καθοριστικά την ζωή όλων των κατοίκων του Λεκανοπεδίου κατά τρόπο δραματικό και μη αναστρέψιμο και αυτό σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής:

1. επειδή δομεί τον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της Παράκτιας ζώνης του Αγίου Κοσμά με μια ένταση που δεν έχει προηγούμενο στα πολεοδομικά χρονικά της χώρας μας, καταδικάζοντας σε οικονομικό μαρασμό τις σημερινές φθίνουσες παραγωγικές δραστηριότητες του Λεκανοπεδίου απέναντι στις οποίες η νέα πόλη πολλαπλών χρήσεων και δραστηριοτήτων θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά 

2. επειδή σε μια πόλη που έχει ανάγκη, σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής, από περίπου 50.000 στρέμματα πρασίνου για να επιβιώσει, θυσιάζεται στο βωμό του άκρατου κέρδους του «επενδυτή» ο τελευταίος ελεύθερος δημόσιος χώρος της και αυτό χωρίς να τηρηθούν τα προαπαιτούμενα που ορίζουν Συνθήκες, Συμβάσεις, Οδηγίες της Ε.Ε καθώς και το Σύνταγμα και η Ελληνική νομοθεσία.
Η Lamda Development αποκτά στο Ελληνικό Δικαιώματα Επιφανείας για 99 έτη (!) και ποσοστό 30% εξ αδιαιρέτου κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή. Κατ’ ουσίαν ιδιοποιείται σκανδαλωδώς το δημόσιο ακίνητο

Σύμφωνα με το σχέδιο Foster, που συνοδεύει τη σύμβαση, στο Ελληνικό θα δημιουργηθεί μια νέα εσωστρεφής ιδιωτική πόλη 27.000 κατοίκων και δόμησης 3-3,6 εκατ. τ.μ. Στις χρήσεις περιλαμβάνονται κατοικία διαφορετικών ειδών, τουριστικά καταλύματα, καζίνο και συνοδές χρήσεις, κτίρια γραφείων, λιανικό εμπόριο και τεράστια πολυκαταστήματα, κτίρια υγείας - πρόνοιας, ιδιωτικό πανεπιστημιακό συγκρότημα, άλλα κτίρια εκπαίδευσης, πολιτισμού, αθλητισμού.

Η εσωστρεφής αυτή πόλη απομονώνει όσους θα κατοικήσουν εκεί, παρέχοντας όλες τις δυνατές εξυπηρετήσεις. Στις ζώνες που γειτνιάζει με ενεργές οικονομικά περιοχές των πέριξ δήμων, λειτουργεί ανταγωνιστικά προς αυτές, καθώς δημιουργεί νέες εκτεταμένες ζώνες γραφειακών χώρων, πολυκαταστημάτων κ.λπ. 
Πρόκειται για μία ιδιωτική πόλη η οποία θα χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο ως προς τις δημοτικές υπηρεσίες και τις κοινόχρηστες λειτουργίες. Στο κορεσμένο οικολογικά Λεκανοπέδιο όπου η Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή είναι απαγορευτική σε νέα δόμηση και στην καρδιά των παράκτιων και γειτονικών δήμων, όπου υπάρχει ήδη τεράστια φούσκα ακινήτων, η φερόμενη ως επένδυση αποτελεί μια καταστροφική οικολογικά βόμβα με τεράστιες επιπτώσεις για την οικονομία της περιοχής, ευρύτερα τουΛεκανοπεδίου.

Η νέα ιδιωτική πόλη θα προσελκύσει για ορισμένες, προσιτές οικονομικά λειτουργίες, καταναλωτές από τους κατοίκους των πέριξ δήμων και όλο το Λεκανοπέδιο, πλήττοντας τις ήδη συρρικνωμένες οικονομικές δραστηριότητες της Αττικής. Τα νέα κτίρια γραφείων, τα malls και λοιπά καταστήματα στον άξονα της Βουλιαγμένης και το πλήθος των κατοικιών του σχεδίου Foster θα οδηγήσουν σε οριστικό μαρασμό τη σημερινή αγορά ακινήτων και σε πτώχευση τις σχετικές επιχειρήσεις. Οι νέες κακοπληρωμένες και ανασφάλιστες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα ερείπια των μικρών και μεσαίων οικοδομικών, εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων, της μισθωτής εργασίας, της αυτοαπασχόλησης και των συμπληρωματικών εισοδημάτων από ενοικίαση.

Ένα τεράστιο εργοτάξιο θα λειτουργεί για δεκαετίες, δημιουργώντας μόνιμη επιβάρυνση τόσο στις λειτουργίες της πόλης και της ζωής των κατοίκων όσο και στον τομέα του τουρισμού.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι για πρώτη φορά παραχωρείται αρχαιολογικός χώρος σε ιδιώτη. Η αρχαιολογική υπηρεσία δεν θα μπορέσει να συνεχίσει τις εργασίες της και κυρίως η δόμηση εκατομμυρίων τ.μ. θα αποτρέψει οριστικά την ανασκαφή - ανάδειξη των αρχαίων πόλεων
Αλιμούντος, Αιξωνής, Ευωνύμου.

Όσον αφορά την αίτηση αναθεώρησης εκτός των ανωτέρω επικαλούμαστε:

Α. Ότι το άρθρο 35 παρ. 5 του ν.4129/1973 περί Ελεγκτικού Συνεδρίου όπως τροποποιήθηκε είναι αντισυνταγματικό, επειδή όχι μόνο ψηφίζονται νόμοι που προσκρούουν στις διατάξεις του Συντάγματος και οδηγούν στην κατάλυση αυτού αλλά και δρομολογείται η πλήρης κατάργηση του φυσικού δικαστή (άρθρο 8 Συντάγματος) με την πιεστικά επιζητούμενη από τους δανειστές πλήρη ποινική και αστική ασυλία του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου εκποίησης όλης της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας (ΕΔΗΣ) προκειμένου να γεμίσει ο Πίθος των Δαναΐδων του φερόμενου ως δημοσίου χρέους. 

Β. Ότι εσφαλμένα το Ε.Σ. αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η κύρωση – υπογραφή της σύμβασης επειδή λαμβάνει ως δεδομένη την αξία του Ελληνικού παρά το γεγονός ότι για το θέμα αυτό αλλά και για όλες τις άλλες παραβάσεις/παραβιάσεις που αναφέρονται στην αίτηση μας εκκρεμεί:
1) Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου,
2) Η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και εξετάζεται το φθινόπωρο, σχετικά με:
  • Την καταπάτηση του άρθρου 107 και επόμενων της ΣΛΕΕ (πρωτογενούς δικαίου της Ε.Ε)
  • Την μη εφαρμογή της διεθνούς σύμβασης του Aarchus
  • Την καταπάτηση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης της Φλωρεντίας για την προώθηση της προστασίας των τοπίων
  • Την παράκαμψη της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ και της συνθήκης της Βαρκελώνης που αναδεικνύουν τα λιβάδια Posidonia
  • Τη μη εφαρμογή της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ, επειδή δεν ακολουθήθηκε η απαιτούμενη διαδικασία για την Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ)
Η αποδοχή ενός παράνομου καταχρηστικού, απεχθούς και επονείδιστου χρέους - όπως διαπιστώνει η αρμόδια Επιτροπή (Επιτροπή Αλήθειας) για το Χρέος της Ελληνικής Βουλής - εκ μέρους της χώρας οδήγησε στην υπογραφή τριών δανειακών συμβάσεων, την επιβολή της δέσμευσης του συνόλου της περιουσίας του λαού (Δημόσια και Ιδιωτικής) και την απογύμνωση από όλες τις ασυλίες του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου.
  

Πληροφορίες: Γιούλη Καμπούρη , 6932547262, youlie@otenet.gr
Ελένη Πορτάλιου , 2107512560, portel@central.ntua.gr

Περισσότερη εξουσία στα κράτη μέλη και καμία κατανομή των προσφύγων με ποσόστωση



Περισσότερη εξουσία στα κράτη μέλη σε βάρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και καμία κατανομή των προσφύγων με ποσόστωση: οι κόκκινες γραμμές του Βίσεγκραντ (Πολωνία, Ουγγαρία, Τσεχία και Σλοβακία), στην Μπρατισλάβα , που παρουσίασαν σε κοινή τους δήλωση στη Σύνοδο των 27. Οι τέσσερις κατέβηκαν  με δικιά τους πρόταση με την οποία σίγουρα δεν μπορούν να συμφωνήσουν όλοι.Ετσι, ενώ από τη μία οι τέσσερις είναι «αποφασισμένοι να διατηρήσουν την ενότητα και την αποφασιστικότητα των 27 κρατών μελών» από την άλλη , συνεχίζουν να δίνουν τις δικιές τους μάχες.



Και πρώτα απ 'όλα τη μάχη της διεκδίκησης  μεγαλύτερης εξουσίας για τα κράτη μέλη σε βάρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Οι τρέχουσες προκλήσεις της Ένωσης δείχνουν ότι η Ευρώπη μπορεί να είναι ισχυρή μόνο εφόσον τα κράτη μέλη και οι πολίτες της έχουν ένα λόγο στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων», τονίζουν οι τέσσερις, και, για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να «ενισχυθεί ο ρόλος των εθνικών κοινοβουλίων, ενισχύοντας τον σεβασμό των αρχών της επικουρικότητας και της αναλογικότητας

«Ο μηχανισμός κατανομής των προσφύγων θα πρέπει να είναι εθελοντικός», ξεκαθαρίζουν οι 4 και ζητούν η μεταναστευτική πολιτική να καθοδηγείται από την αρχή της  «ευέλικτης αλληλεγγύης»: «Το κάθε κράτος μέλος θα πρέπει να μπορεί να αποφασίζει συγκεκριμένες μορφές συνεισφοράς, με βάση την εμπειρία του και τις δυνατότητές του» . Τα μέλη της ομάδας, θεωρούν ότι είναι σημαντικό να προστατευθούν τα σύνορα των κρατών με την ΕΕ, και ιδίως εκείνα της Βουλγαρίας για την οποία η ομάδα λέει ότι είναι έτοιμη να «αυξήσει τις δεσμεύσεις της» με μια προσφορά «άμεσης βοήθειας» .

Στην κοινή τους πρόταση, η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Δημοκρατία της Τσεχίας και η Σλοβακία, επιμένουν στη ανάγκη προστασίας της εσωτερικής αγοράς και των τεσσάρων θεμελιωδών ελευθεριών ελείφοντας τον προστατευτισμό στο εσωτερικό της-ΕΕ» . Οι τέσσερις ζητούν, παράλληλα με την πορεία της διαδικασίας ολοκλήρωσης «να διατηρηθεί και να γίνει σεβαστή η διαφορετικότητα μεταξύ των κρατών μελών» ώστε να μπορεί κάθε χώρα να «αισθάνεται άνετα εντός της ΕΕ.

Για τη Μέρκελ, η προσέγγιση  των 4 του  Βίσεγκραντ είναι «μια θετική προσέγγιση, δεδομένου ότι θέλει να βρεθούν  λύσεις», αλλά θα «πρέπει να καταλάβουμε τι σημαίνει «ευέλικτη αλληλεγγύη»  που μας ζητούν, ένα θέμα που «σήμερα δεν το εμβαθύναμε». «Ανυπομονώ να γίνει αυτή τη συζήτηση», συνέχισε η καγκελάριος η οποία σημείωσε ότι σε θέματα όπως η μετανάστευση και ο έλεγχος των συνόρων,«είδαμε ότι οι συζητήσεις με αποφάσεις πλειοψηφικές  συνάντησαν πολλή αντίσταση και, ενδεχομένως να χρειαστούν άλλες προσεγγίσεις».

“Εχουν συμφωνήσει να κάνουν το μνημόνιο συνταγματική δέσμευση”




Ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, σχολιάζοντάς στο ρ/σ Ράδιο Κρήτη 101,5 (Κώστας Συλιγάρδος) τις πρόσφατες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για το χρέος και τη συνταγματική αναθεώρηση, δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Ενώ έχουν ακουστεί πολλά, και από αυτή την κυβέρνηση, για τη Συνταγματική αναθεώρηση, δεν είχε ακουστεί η δέσμευση που έχουν, κυρίως οι χώρες της ευρωζώνης, να περάσουν στο Σύνταγμα το ζήτημα του χρέους (Δημοσιονομικό Σύμφωνο).
«Πρόσφατα και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αναφέρθηκε σε αυτό, δηλώνοντας ότι ανάμεσα στα ζητήματα σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης του χρέους, υπάρχει το ενδεχόμενο να περάσει ως συνταγματική ρύθμιση.
«Δηλαδή, από συνταγματική άποψη να είναι δεσμευμένη μια χώρα το πόσο θα είναι το ύψος του χρέους της.
«Αυτό όμως θα έχει ως συνέπεια, πρώτον να καθορίζεται συνταγματικά η οικονομική πολιτική, πράγμα απαράδεκτο, και δεύτερον, να υπάρχει προτεραιότητα στην αποπληρωμή των δανείων, πράγμα που ζητείται από τις χώρες της ευρωζώνης.
«Αυτό είναι ζήτημα ουσίας, τόσο για την Οικονομία όσο και για τη Δημοκρατία.
«Αυτές οι αντιδημοκρατικές πολιτικές, που προκαλούν και την κρίση στην ευρωζώνη, δεν θα είναι πλέον μια πίεση, ένας εκβιασμός για την εφαρμογή των μνημονίων, αλλά θα είναι μια συνταγματική υποχρέωση.
«Με αυτά τα θέματα, που είναι ο πυρήνας των μνημονιακών πολιτικών, δεν ασχολούνται οι άλλες πολιτικές δυνάμεις, διότι τις πιστεύουν, τις έχουν ψηφίσει, τις υπερασπίζονται και γι’ αυτό και δεν αντιδρούν».

[--->]

Και για κατούρημα μόνο μετά από άδεια της τρόικας και παρέα με δεκάδες σωματοφύλακες




Μετά τις χωρίς αντίκρισμα υποσχέσεις του Τσίπρα στη ΔΕΘ, περί «παγώματος» δήθεν των ληξιπρόθεσμων οφειλών και καταβολή μόνο των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1.1.17 για τους οφειλέτες ελεύθερους επαγγελματίες, τον ακατάσχετο λογαριασμό ή τα αντισταθμιστικά μέτρα για όσους έχασαν ή τους μειώθηκε το ΕΚΑΣ κ.α., ήλθε  η τρόικα να του βάλει πάγο και να του θυμίσει ότι το τελευταίο Μνημόνιο που έχει υπογράψει, περιλαμβάνει ρητά και κατηγορηματικά: 

«ρήτρα ιδιοκτησίας» («ενστερνισμός», όπως είναι η φράση των …επίσημων μεταφραστών, βλ. σελ. 1014) και  των δύο προηγούμενων (ν. 3845/2010 και 4046/2012),

ρήτρα μη αθέτησης υποχρέωσης (σελ. 1005)

 ρήτρα απαγόρευσης εναλλακτικού προγράμματος (σελ. 1014),

 αλλά  και ρήτρα κηδεμονίας του Υπουργικού Συμβουλίου από το Δημοσιονομικό Συμβούλιο (σελ. 1019)