Ambrose Evans Pritchard : Ψήφος υπέρ του Brexit είναι ουσιαστικά ψήφος υπέρ της κυριαρχίας του κοινοβουλίου και τίποτα περισσότερο. Γιατί ψηφίζω υπέρ της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση




Από τις στήλες της Τέλεγκραφ η δήλωση ψήφου του Ambrose Evans Pritchard υπέρ του Brexit .Αν και δεν κρύβει τα προβλήματα από μια τέτοια απόφαση, η απόφαση του είναι ξεκάθαρη: το υπερεθνικό ευρωπαϊκό καθεστώς θανατώνει τη δημοκρατική νομιμότητα των κρατών που την συγκροτούν, χωρίς από την άλλη να συγκροτεί μία άλλη στη θέση της, και τώρα οι βρετανοί έχουν ίσως τη μοναδική ευκαιρία να ακουστεί η άποψη τους για τις τέσσερις δεκαετίες καταστροφικής και επικίνδυνης διαχείρισης της Ενωμένης Ευρώπης




του Ambrose Evans Pritchard , 13 Ιουνίου 2016


Με θλίψη και με πολλές αμφιβολίες να με βασανίζουν, ως απλός πολίτης αποφάσισα να ψηφίσω υπέρ της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ωστόσο, δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες ότι το Brexit δεν θα έχει τραυματικές συνέπειες. Όποιος ισχυρίζεται ότι η Βρετανία μπορεί να αποδεσμευτεί χωρίς προβλήματα, μετά από 43 χρόνια εμπλοκής της στις υποθέσεις της ΕΕ είναι ένας τσαρλατάνος, ένας ονειροπόλος, ή έχει ελάχιστη επαφή με την πραγματικότητα της παγκόσμιας  οικονομίας και γεωπολιτικής.

Σε τελευταία ανάλυση, η επιλογή είναι σημαντική: ή θα αποκαταστήσουμε την πλήρη αυτοδιάθεση αυτού του έθνους, ή θα συνεχίσουμε να ζούμε σε ένα υπερεθνικό καθεστώς, που κυβερνάται από ένα Ευρωπαϊκό Συμβούλιο το οποίο δεν έχει εκλεγεί με οποιοδήποτε τρόπο, και το οποίο οι Βρετανοί πολίτες δεν θα μπορέσουν ποτέ να το ρίξουν, ακόμη και όταν κάνει λάθη.

Για ορισμένους από εμάς - και δεν αφήνουμε τους εαυτούς μας να επηρεαστούν από την εκστρατεία υπέρ του Brexit - αυτό δεν έχει να κάνει με τη συνεισφορά μας στον προϋπολογισμό της ΕΕ. Όποιο και αν είναι το ποσό, είναι ασήμαντο από οικονομική άποψη, αφού μας επιτρέπει να έχουμε απεριόριστη πρόσβαση σε μια τεράστια αγορά.

Αυτό που πρέπει να αποφασίσουμε είναι αν θα πρέπει να μας διοικεί μια Επιτροπή με σχεδόν εκτελεστικές εξουσίες που λειτουργεί περισσότερο σαν θρησκευτικό τάγμα του παπισμού του 13ο αιώνα, και όχι ως ένας σύγχρονος δημόσιος θεσμός, ή θέλουμε να υποταχθούμε σε ένα Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το οποίο έχει τέτοιες εξουσίες που δεν σου δίνει ούτε καν το δικαίωμα να ασκήσεις έφεση.

 Θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν θεωρούμε ότι τα ευρωπαϊκά έθνη είναι τα μόνα αυθεντικά δημοκρατικά, είτε πρόκειται για αυτή τη χώρα, είτε για τη Σουηδία, την Ολλανδία ή τη Γαλλία - όπου ο Νικολά Σαρκοζί ξεκίνησε την εκστρατεία του για την προεδρία κάνωντας έκκληση στο βασιλιά Χλωδοβίκο και στα 1500 χρόνια από την ένωση των Φράγκων.

Εγώ και ο Έλληνας φίλος μου Γιάνης Βαρουφάκης, πεισμένος φιλοευρωπαίος, συμφωνούμε σε ένα βασικό ζήτημα, ότι σήμερα η ΕΕ είναι μία  μέση στρεβλή κατάσταση που κανένας ποτέ δεν  ήθελε. Η πρόταση του αποτελεί ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός, προς τις Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης, με ένα πραγματικό κοινοβούλιο που θα επιβάλλει σε έναν εκλεγμένο Πρόεδρο να δίνει λόγο για τα λάθη του. Ωστόσο, ακόμη και ο ίδιος έχει αμφιβολίες.

Δεν νομίζω ότι το όνειρο αυτό είναι πραγματοποιήσιμο ούτε κατ' ελάχιστο, αλλά ούτε και επιθυμητό,
​​και πάντως δεν αποτελεί θέμα συζήτησης ούτως ή άλλως. Μετά από έξι χρόνια κρίσης στην Ευρωζώνη δεν υπάρχει ούτε καν η σκιά μιας δημοσιονομικής Ένωσης: ούτε ευρωομόλογο, ούτε πρόβλεψη για τοκοχρεολυτικό κεφάλαιο τύπου  Χάμιλτον, ούτε αμοιβαιοποίηση του χρέους, αλλά ούτε και μεταφορά πόρων. Η τραπεζική ένωση αντιφάσκει με το όνομά της. Η Γερμανία και οι πιστώτριες χώρες δεν κάνουν ούτε βήμα πίσω.

Συμφωνούμε ότι η ΕΕ έτσι όπως είναι δεν είναι μόνο καταστροφική, αλλά στο τελικά και επικίνδυνη, και σ’ αυτή τη φάση βρισκόμαστε σήμερα, όπου οι κυβερνήσεις καταρρέουν σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το ευρωπαϊκό σχέδιο αφαιρεί δικαιώματα από τα εθνικά θεσμικά όργανα, αλλά δεν τα αντικαθιστά με κάτι ελκυστικό ή νομιμοποιημένο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αφαιρεί όλα τα θετικά, και τα καταστρέφει. Ετσι πεθαίνουν οι δημοκρατίες.

Εχει περάσει ένα τέταρτο του αιώνα από τότε που έγραψα σαυτήν την εφημερίδα για τη σύνοδο κορυφής του Μάαστριχτ.Τότε, είχαμε προειδοποιήσει ότι οι ευρωπαϊκές ελίτ ξεκινούσαν ένα απερίσκεπτο πείραμα, με βάρβαρη περιφρόνηση στη συνοχή των παλιών συστημάτων διακυβέρνησης.

Στηρίξαμε απρόθυμα τη στρατηγική του συμβιβασμού του Τζον Μέιτζορ, ελπίζοντας ότι οι μελλοντικές εξελίξεις θα «φρέναραν τους εξτρεμιστές και θα υποχρέωναν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ακολουθήσει μια υγιή και βιώσιμη πορεία».

Αυτό όμως δεν έγινε, όπως εξομολογήθηκε ο Ντόναλντ Τουσκ πριν από δύο εβδομάδες, κατηγορώντας τις ελίτ ότι επιδίωξαν «μια ουτοπία, χωρίς εθνικά κράτη» και τράβηξαν πολύ μακριά σε όλα τα μέτωπα.

« Παθιασμένοι με την ιδέα μιας άμεσης και πλήρους ολοκλήρωσης, δεν είχαμε συνειδητοποιήσει ότι οι ευρωπαίοι πολίτες δεν συμμερίζονται τον ευρω-ενθουσιασμό μας», είπε.

Η ΕΕ έκανε ένα μοιραίο λάθος όταν πέρασε λαθραία τη Συνθήκη της Λισαβόνας, με δόλο, αφού το κείμενο είχε ήδη απορριφθεί από τους Γάλλους και τους Ολλανδούς ψηφοφόρους στην προηγούμενη μορφή του. Ένα πράγμα είναι να περάσεις το ευρωπαϊκό σχέδιο αθόρυβα,με τη «μέθοδο Μονέ», και άλλο είναι να ζητάς να γίνει δημοψήφισμα και στη συνέχεια να αγνοείς το αποτέλεσμα.

Μήπως πρέπει να θυμίσω στους αναγνώστες ότι η κυβέρνησή μας είχε «εγγυηθεί απόλυτα» τη διενέργεια δημοψηφίσματος, το οποίο στη συνέχεια το απόσυρε λέγοντας ότι η Συνθήκη της Λισαβόνας ήταν απλά μια άσκηση νοικοκυρέματος για να μπει μια τάξη; Δεν ήταν όμως έτσι. Όπως προειδοποιούσαμε τότε, η Συνθήκη δημιούργησε ένα ευρωπαϊκό Ανώτατο Δικαστήριο με αρμοδιότητα σε όλους τους τομείς της κοινοτικής πολιτικής και ένα νομικά δεσμευτικό Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων που ανοίγει τις πόρτες στα πάντα.

Χρειάζεται να προσθέσω ότι η αυτοεξαίρεση από τον Χάρτη του Πρωτοκόλλου 30, που ο Τόνι Μπλερ περιέγραψε ως «σαφέστατη» στη Βουλή των Κοινοτήτων, το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τη θεώρησε άκυρη;

Είναι ενθαρρυντικό ότι οι δικαστές μας έχουν αρχίσει να αντιστέκονται στην αυτοκρατορική αυλή της Ευρώπης, απειλώντας να αντιταχθούν σε κάθε απόφαση που είναι αντίθετη με την Magna Carta, τον Χάρτη των Δικαιωμάτων και των βασικών κειμένων του αρχαίου συντάγματος μας. Αλλά αυτό εγείρει περισσότερα ερωτηματικά, από αυτά που απαντά.

Κανένας ποτέ δεν έχει κληθεί να λογοδοτήσει για τα προβλήματα και την αλαζονεία του κοινού νομίσματος, του ευρώ, ή για την αυστηριοποίηση της νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής που μετέτρεψε την ύφεση σε βαθιά ύφεση, που εκτίναξε τα επίπεδα ανεργίας των νέων σε μεγάλα τμήματα της Ευρώπης σε ύψη που κανείς ποτέ δεν θεωρούσε πιθανά ή ανεκτά σε μια σύγχρονη κοινωνία των πολιτών. Η ευθύνη, μάλιστα, επιρίφτηκε αποκλειστικά στα θύματα.

Αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία δεν έχουν ακόμη μάθει το μάθημα της αποτυχίας της οικονομικής και νομισματικής ένωσης. Το βάρος των προσαρμογών συνεχίζει να επιβαρύνει τις χώρες του Νότου, χωρίς να εξισορροπείται από την ανάπτυξη του Βορρά. Η πολιτική αυτή οδηγεί σε αποπληθωρισμό και υστέρηση. Ακολουθώντας αυτό το δρόμο μας περιμένει μια ακόμα χαμένη δεκαετία.

Έχει αποκαλύψει ποτέ κάποιος με ποιο τρόπο οι εκλεγμένοι ηγέτες της Ελλάδας και της Ιταλία αναγκάστηκαν να παραιτηθούν από την κυβέρνηση και αντικαταστάθηκαν από τεχνοκράτες μετά από εντολή της ΕΕ; Μπορεί να μην έγινε με πραξικοπήματα με τη στενή έννοια του όρου από νομική πλευρά, αλλά σίγουρα έγιναν απατεωνιές. Με ποια εξουσία το 2011 η ΕΚΤ έστειλε μυστικές επιστολές στους ηγέτες της Ισπανίας και της Ιταλίας ζητώντας τους να κάνουν μεγάλες αλλαγές στην κοινωνική και εργατική νομοθεσία, τη δημοσιονομική πολιτική, και τους εκβίαζαν, μέσω της αγοράς κρατικών ομολόγων;

Αυτό που προκαλεί εντύπωση δεν είναι τόσο ότι στο απόγειο της κρίσης οι αξιωματούχοι της ΕΕ πήραν τόσο δραστικές αποφάσεις, αλλά ότι αυτές πέρασαν τόσο εύκολα. Τα δουλοπρεπή προς την ΕΕ μέσα ενημέρωσης επέλεξαν να κοιτάνε αλλού. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπως ήταν φυσικό συσπειρώθηκε, τα τυπικά εξαρτημένα αντανακλαστικά μιας νομενκλατούρας.

Μπορούμε να πούμε ότι δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το ευρώ, αλλά όλα αυτά αυτό δείχνουν τον πραγματικό χαρακτήρας της ΕΕ , στον τρόπο που ασκεί εξουσία και πόσο αυτή μπορεί να φτάσει στα άκρα.

Μπορείτε φυσικά να υποστηρίζετε σαν πραγματιστές ότι η νομισματική ένωση είναι τόσο προβληματική που θα κλυδωνίζεται από τη μία κρίση στην άλλη μέχρι να καταρρεύσει, στην επόμενη παγκόσμια κρίση ή στην μεθεπόμενη, και ότι αυτό θα υποχρεώσει τις ευρωπαϊκές ελίτ να εγκαταλείψουν τα μεγαλειώδη σχέδιά τους, οπότε γιατί να μην περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχτούν τα πράγματα; Αυτό όμως δε σημαίνει τίποτε άλλο παρά ότι βασιζόμαστε σε υποθέσεις.

Μπορείτε, επίσης να υποστηρίξετε ότι τα περισσότερα για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση έχουν ήδη γίνει και ότι το Σχέδιο περνάει μια μη αναστρέψιμη παρακμή. Είμαστε πολύ μακριά από την θριαμβολογία της χιλιετίας, όταν η ΕΕ αντέγραφε τις δομές της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ, με ομάδα πληροφοριών και στρατιωτικό προσωπικό στις Βρυξέλλες, με επικεφαλής εννέα στρατηγούς, που σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού στρατού 100.000 στρατιωτών, 400 πολεμικά αεροσκάφη, και 100 πολεμικά πλοία όπως μια παγκόσμια δύναμη.

Μπορείτε, επίσης, να υποστηρίξετε ότι από το 2004 η ένταξη των δεκατριών νέων χωρών - πολλές από τις οποίες από την Ανατολική Ευρώπη - άλλαξε πολύ τη χημεία της ΕΕ, καθιστώντας όλο και λιγότερο εύλογη την ιδέα μιας ενιαίας και συμπαγούς πολιτικής ένωσης. Ωστόσο, η υποχώρηση δεν είναι ασφαλώς η δηλωμένη θέση της Εκθεσης των Πέντε Προέδρων, το βασικό πρόγραμμα κατεύθυνσης του ευρωπαϊκού σχεδίου. Το αντίθετο συμβαίνει.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν προχωρήσουμε μπροστά, δεν μπορούμε να γυρίσουμε ούτε πίσω. Από τη σχεδίαση τους, είναι σχεδόν αδύνατο να καταργηθούν οι 170.000 σελίδες του κοινοτικού κεκτημένου. Ο Ζαν Μονέ έστησε την ΕΕ, με τέτοιο τρόπο ώστε το έδαφος που κατακτήθηκε να μην μπορεί ποτέ να επιστραφεί πίσω, λες και έχουμε να κάνουμε με τη μάχη του Βερντέν.

Είμαστε παγιδευμένοι σε μια «κακή ισορροπία» που μας υποχρεώνει να ερχόμαστε σε συνεχείς προστριβές με τις Βρυξέλλες. Είναι σαν να περπατάμε έχοντας ένα χαλίκι μόνιμα στο παπούτσι μας.

Αλλά αν αποφασίσουμε να βγούμε έξω, δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες. Προσωπικά, πιστεύω ότι τα οικονομικά ενός Brexit θα είναι ουδέτερα, και ίσως να έχουμε ένα πλεονέκτημα σε είκοσι χρόνια, αν κινηθούμε επιδέξια. Αλλά αυτό είναι μόνο μια υπόθεση ανθρωπολογική, όπως ακριβώς οι υποθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών που γίνονται με βάση κάποιες μεταβλητές επιλεγμένες για τη συγκεκριμένη περίπτωση .

Πρέπει να κάνουμε την επιλογή μας σε μια επικίνδυνη περίοδο, όταν το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών μας έχει φτάσει στο 7% του ΑΕΠ, το χειρότερο σε καιρό ειρήνης από το 1772 που άρχισαν να κρατούνται αρχεία , επί βασιλέως Γεωργίου ΙΙΙ.

Χρειαζόμαστε συνεχείς ροές ξένων κεφαλαίων για να προχωρήσουμε μπροστά, έτσι όμως γινόμαστε ευάλωτοι στις κρίσεις της στερλίνας, σε περίπτωση που οι επενδυτές χάσουν την εμπιστοσύνη τους.

Είμαι διατεθειμένος να αναλάβω τη στάθμιση κινδύνου που οι διακυμάνσεις του νομίσματος μας θα μπορούσαν να απορροφήσουν τους κραδασμούς, όπως έγινε με την υποτίμηση του 1931, του 1992 και του 2008, αλλά αυτή ίσως να είναι μια ταραγμένη διαδρομή. Όπως προειδοποιούσε αυτή την εβδομάδα η Standard & Poor 's, τα χρέη των εταιρειών με βάση τους τη Βρετανία, που λήγουν τους επόμενους δώδεκα μήνες ισοδυναμούν με το 755% των κεφαλαίων από το εξωτερικό, και κατατάσσουν τη χώρα στην 131η θέση των κυρίαρχων κρατών. 

Αυτό μετράει καθόλου; Μπορούμε να το μάθουμε.

Η εκστρατεία για έξοδο από την ΕΕ δεν έχει πειστικές απαντήσεις για τις μελλοντικές επιχειρηματικές σχέσεις μας ή τη δυνατότητα επιβίωσης του Σίτι. Εχει αποκλειστεί ένα πισωγύρισμα στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ), το «Νορβηγικό» μοντέλο  που θα διατηρηθεί – εάν εγγυάται – την πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Τελωνειακή Ένωση και τα δικαιώματα «εισόδου» στο Σίτι.

Ο ΕΟΧ θα είναι ένα προσωρινό καταφύγιο, ενώ εμείς θα διευθετούμε τις εμπορικές σχέσεις μας, το πρώτο βήμα μιας σταδιακής εξόδου.Οι υποστηριχτές της εξόδου δεν έχουν ασπαστεί την ιδέα μιας τέτοιας εξόδου ασφαλείας - ή τουλάχιστον λιγότερο επικίνδυνη - επειδή αυτό θα σήμαινε εγκατάλειψη όλων των υπόλοιπων ετερόκλητων δεσμεύσεων τους, ειδικά τον άμεσο έλεγχο της ροής μεταναστών από την ΕΕ.

Με αυτή την πονηριά, θόλωσαν τα νερά, συγχέοντας θεσμικά ζητήματα με πολιτικές μετανάστευσης. Ρισκάρουμε μια κοινοβουλευτική κρίση και κατηγορίες για προδοσία, αν η Βουλή των Κοινοτήτων - αναγνωρίζοντας τη βούληση του λαού - επιβάλει την επιλογή του ΕΟΧ σε μια μετα-Brexit κυβέρνηση, όπως είναι υποχρεωμένη να κάνει.

Εγκαταλείψαμε στην τύχη της την Ιρλανδία, έρμαιο στον κίνδυνο ενός οικονομικού σοκ για το οποίο δεν φέρει καμία ευθύνη. Οι υποστηρικτές εξόδου που φλυαρούν  για αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (εκτός ΕΕ), θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η ειρηνευτική συμφωνία της Μεγάλης Παρασκευής βασίζεται στο έγγραφο αυτό, και αν δεν συνειδητοποιούν πόσο σημαντικό είναι ότι το 12% των Καθολικών της Βορείου Ιρλανδίας υποστηρίζει το Brexit, τότε δεν ακούνε το Sinn Fein.

Οσο και να φαίνεται άδικο, ολόκληρος ο δυτικός κόσμος καταδικάζει το Brexit ως πράξη βαρβαρότητας στρατηγικής σημασίας, σε μια περίοδο όπου η Pax Americana καταρρέει, και οι φιλελεύθερες δημοκρατίες απειλούνται πολιτισμικά.

Η εκστρατεία για έξοδο από την ΕΕ αιφνιδιάστηκε όταν ο Μπαράκ Ομπάμα έφτασε στο Λονδίνο για να ξεκαθαρίσει με βάναυσο τρόπο τη θέση των Ηνωμένων Πολιτειών, ακολουθούμενος από τον Ιάπωνα Σίνζο Άμπε, και μια πληθώρα ηγετών από όλο τον κόσμο. Δεν ξεμπερδεύεις τόσο εύκολα ένα πλέγμα διεθνών δεσμεύσεων τόσο συνυφασμένες μεταξύ τους.

Ελπίζουμε ότι τώρα οι ακτιβιστές υπέρ του Brexit θα καταλάβουν τι έχουν να αντιμετωπίσουν, και επομένως τι πρέπει να κάνουν για να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους σε περίπτωση που νικήσουν.
Σε εκείνους τους Αμερικανούς φίλους που αναρωτιούνται γιατί δεν θέλουμε ένα συμβιβασμό με την Ευρώπη, όταν «μοιραζόμαστε την κυριαρχία» - αδόκιμος ο όρος - με έναν αριθμό διαφορετικών οντοτήτων, όπως το ΝΑΤΟ και ο ΟΗΕ, η απάντηση είναι ότι η ΕΕ δεν είναι διόλου συγκρίσιμη , ως προς το μέγεθος, την ιδεολογία και τους στόχους, με τίποτε άλλο πάνω στη γη.

Δεν πιέζω κανέναν να ακολουθήσει το παράδειγμά μου. Δεν ταιριάζει σε κάποιον που έχει περάσει τα 50 να παθιάζεται και τόσο. Ας αποφασίσουν οι νεώτεροι. Αυτοί εξάλλου θα αναγκαστούν να ζήσουν με όλες τις συνέπειες.

ΠΗΓΗ :

Πωλούνται και τ' ασημικά




«Τον Σεπτέμβρη είχαμε πει ότι υπάρχουν συγκεκριμένα εννέα ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και μάλιστα πολλές από αυτές είχαν συμβασιοποιηθεί (…) Επειδή αναφερθήκατε στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ σας λέω ότι υπάρχει ένα πρόγραμμα από την προηγούμενη κυβέρνηση, το οποίο κάθε εξάμηνο σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ αναθεωρείται. Μέσα σ’ αυτό είναι περιουσιακά στοιχεία τα οποία δεν είναι στην πρόθεσή μας να ιδιωτικοποιήσουμε και αναφέρομαι συγκεκριμένα στις ενεργειακές εταιρείες που συμμετέχει το Δημόσιο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εμείς έχουμε δεσμευτεί για τα ποσά που θα προκύψουν από τις ιδιωτικοποιήσεις. Το πώς θα τα κάνουμε είναι έργο της κυβέρνησης». Αυτά δήλωνε ο υπουργός ΠΕΝ Π. Σκουρλέτης στις 9 Ιούνη, στο ραδιοσταθμό «Παραπολιτικά».

Πριν από δυο βδομάδες, το ΚΥΣΟΙΠ -με τη συμμετοχή και του Σκουρλέτη- φέρεται να συνεδρίασε υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ι. Δραγασάκη. Λέμε ότι φέρεται να συνεδρίασε, γιατί στην πραγματικότητα μπήκαν διά περιφοράς οι υπογραφές των υπουργών (δύο απ' αυτούς, οι Τσακαλώτος και Χουλιαράκης, απουσίαζαν ήδη στις Βρυξέλλες), προκειμένου να ικανοποιηθεί μια από τις απαιτήσεις του κουαρτέτου/τρόικας. Η συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ φέρεται να έγινε στις 20 Μάη και η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την Τετάρτη 25 Μάη (1472Β).
 Είναι συντομότατη και χαρακτηριστικότατη: «Εγκρίνουμε α) το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan) που ενέκρινε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Α.Ε. με την από 26.4.2016 απόφασή του, και την αξιοποίηση των συμπεριλαμβανομένων σε αυτήν περιουσιακών στοιχείων, ήτοι: 1) Δεκατέσσερα (14) Περιφερειακά Αεροδρόμια 2) Ελληνικό 3) Αστέρας Βουλιαγμένης 4) Αφάντου Ρόδος 5) ΔΕΣΦΑ 6) ΟΛΠ 7) ΟΛΘ 8) ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ 10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα 11) Μαρίνες 12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ 13) ΕΛΠΕ 14) ΟΤΕ 15) ΔΕΗ 16) ΕΥΑΘ 17) ΕΥΔΑΠ 18) ΔΕΠΑ 19) ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία».

Επομένως, ο Σκουρλέτης λέει ψέματα και στα δύο σκέλη. Και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ιδιωτικοποιήσεων (είναι 19 και όχι εννιά) και σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση των ενεργειακών επιχειρήσεων. Η ΔΕΗ είναι στον αριθμό 15, η ΔΕΠΑ στο 18, ο ΔΕΣΦΑ στο 5. Τρεις μέρες μετά τη ραδιοφωνική συνέντευξη, ο Σκουρλέτης έδωσε συνέντευξη στο «Εθνος», με τον δημοσιογράφο να τον ρωτάει ευθέως: «Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής ενέκρινε το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ιδιωτικοποίηση του 17% της ΔΕΗ. Θα προχωρήσουν οι διαδικασίες;». Η απάντηση του Σκουρλέτη ήταν… άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε: «Δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η μείωση της συμμετοχής του Δημοσίου στις ενεργειακές επιχειρήσεις που αναφέρεστε, πολύ περισσότερο στη ΔΕΗ»!

Δηλαδή, το ΚΥΣΟΙΠ ενέκρινε ρητά και κατηγορηματικά την ιδιωτικοποίηση του 17% που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, ως προαπαιτούμενο για να κλείσει η αξιολόγηση, αλλά η κυβέρνηση δε θα εφαρμόσει αυτό που υποχρεώθηκε ν' αποφασίσει και να δημοσιεύσει στο ΦΕΚ! Βέβαια, αν προσέξουμε λίγο τη διατύπωση που χρησιμοποιεί ο Σκουρλέτης -και στη ραδιοφωνική και στην έντυπη συνέντευξή του- θα διαπιστώσουμε πως το «δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης» δεν είναι κατηγορηματικό όσο θα ήταν το «η κυβέρνηση δεν πρόκειται». Διότι σύμφωνα με την προπαγάνδα της, αυτή η κυβέρνηση αναγκάζεται συνεχώς να κάνει πράγματα που «δεν είναι στις προθέσεις της». Ο… πόνος ψυχής και τα… καυτά δάκρυα του Σπίρτζη είναι ένα απτό δείγμα αυτής της προπαγάνδας. Επομένως, όταν πουληθεί το 17% της ΔΕΗ, ο Σκουρλέτης θα έχει την άνεση να συμπεριφερθεί σαν… Σπίρτζης.

Το επικαιροποιημένο Μνημόνιο (αυτό που στην ανακοίνωση του Ε
urogroup στις 24 Μάη αναφέρεται ως «συμπληρωματικό Μνημόνιο») δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα. Η «Ναυτεμπορική» δημοσίευσε αποσπάσματα του αναθεωρημένου Μνημονίου, το οποίο -όπως έγραψε- έχει ημερομηνία 9 Ιούνη. Σ' αυτό διαβάζουμε ότι μέσα στον Ιούλη η ΔΕΗ υποχρεούται ν' ανοίξει την πώληση τουλάχιστον του 20% του ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή. Το 17% της ΔΕΗ που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρείται δεδομένο ότι θα πωληθεί, ενώ επιπροσθέτως τίθεται ως προαπαιτούμενο να πωληθεί και το 20% του ΑΔΜΗΕ, μέχρι το Σεπτέμβρη που θα γίνει η επόμενη αξιολόγηση. Ο Σκουρλέτης λέει ψέματα, όπως κάνουν συνήθως οι συριζαίοι, ενώ ο Πιτσιόρλας στο ΤΑΙΠΕΔ θα κάνει τη δουλειά που του έχει αναθέσει ο Τσίπρας.

Σύμφωνα με όσα απεκάλυψε η «Ναυτεμπορική», η κυβέρνηση δεν υπέγραψε μόνο
Memorandum of Understanding (Μνημόνιο Κατανόησης) με την Κοινοπραξία στην οποία θα ξεπουληθεί το Ελληνικό (στο υποτριπλάσιο της πραγματικής αξίας του, όπως παραδέχεται ο Σπίρτζης), αλλά και άλλο MoU, με το βασικό μέτοχο του ΟΤΕ, τη Deutsche Telecom. To Mνημόνιο με τη Lamda Development και τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας έγινε γνωστό, όμως αυτό με τη Deutsche Telecom κρατήθηκε μυστικό
Το λόγο μπορούμε να τον αντιληφθούμε από το περιεχόμενό του: το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται να πουλήσει μέσα στον Ιούλιο το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει (άλλο ένα 5% κατέχει το ΙΚΑ) στο γερμανικό μονοπώλιο. Μιλάμε για τον απόλυτο εξευτελισμό. Προκειμένου να κλείσουν την αξιολόγηση και να εκταμιεύσουν τη δόση, οι ιμπεριαλιστές δανειστές υποχρέωσαν την ελληνική κυβέρνηση (μη αρκούμενοι προφανώς στο λόγο της) να πουλήσει στη Deutsche Telecom το μειοψηφικό ποσοστό μετοχών που το ελληνικό κράτος διέθετε σε μια άλλοτε κρατική επιχείρηση, τον ΟΤΕ!

Υπάρχει και συνέχεια, όμως. Μέχρι τον Ιούλη θα στελεχωθεί η νέα εταιρία ξεπουλήματος της κρατικής περιουσίας («Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ»), μέχρι το Σεπτέμβρη θα συσταθεί σε σώμα το διοικητικό της συμβούλιο και μέχρι το Σεπτέμβρη «θα μεταφερθεί στο νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων μία δεύτερη ομάδα κρατικά ελεγχόμενων επιχειρήσεων, η οποία θα συμφωνηθεί από κοινού με τους θεσμούς, μετά την οριστικοποίηση ενός μηχανισμού συντονισμού Ταμείου-κυβέρνησης».

Πέρα από τα παραπάνω, πάλι μέχρι το Σεπτέμβρη, «το ΤΑΙΠΕΔ θα αποτιμήσει τα στοιχεία ενεργητικού των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμένων και θα μεταβιβάσει στο νέο Ταμείο εκείνα που δεν σχεδιάζει να αναπτύξει». 

Ηδη, την περασμένη Δευτέρα το ΤΑΙΠΕΔ δημοσιοποίησε πρόσκληση για την πρόσληψη ειδικού συμβούλου (με fast track διαδικασίες, αν σκεφτούμε ότι οι υποψηφιότητες λήγουν στις 24 Ιούνη), που μέσα σε δυο μήνες θα εκπονήσει συνολική μελέτη «αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων». 

Πρόκειται για τα αεροδρόμια που «περίσσεψαν» μετά το ξεπούλημα των δυο «φιλέτων» με τα 14 αεροδρόμια στη γερμανική Fraport
Ο σύμβουλος πρέπει να παρουσιάσει ένα «σενάριο αξιοποίησης» για καθένα απ' αυτά τα 23 αεροδρόμια και να ερευνήσει κατά πόσο η αξιοποίηση μπορεί να γίνει σε ομάδες.

 Θα κοιτάξουν, δηλαδή, μπας και φτιάξουν κάποιο τρίτο πακέτο για το οποίο υπάρχει ενδιαφέρον αγοράς από κάποιον άλλο όμιλο. Και τα υπόλοιπα αεροδρόμια, αυτά που δεν παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον (κυρίως αυτά των μικρών νησιών) τι θα γίνουν; Θα αφεθούν στην τύχη τους, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και να κλείσουν κάποια απ' αυτά. Γιατί τα αεροδρόμια-φιλέτα, που κάλυπταν τα ελλείμματα των αεροδρομίων στις άγονες γραμμές, έχουν πια ξεπουληθεί στη Fraport.

Ετσι θα κινούνται τα πράγματα από τώρα και μετά. Ο,τι μπορεί να ξεπουληθεί θα ξεπουλιέται. Τα υπόλοιπα θ' αφήνονται να μαραζώνουν, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στον ελληνικό λαό.

Ολική επαναφορά στον Εργασιακό Μεσαίωνα!



ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ !
ΤΑ ΔΕΚΑ (10) ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ!
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΛ ΝΤΟΡΑΝΤΟ Η ΕΛΛΑΔΑ !


Ι.Ολική επαναφορά στον Εργασιακό Μεσαίωνα!
Σύμφωνα με το τρίτο Μνημόνιο (ν. 4336/2015) η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ανέλαβε την υποχρέωση να επανεξετάσει το σύνολο των θεσμών της αγοράς εργασίας.
Ειδικότερα η ψηφισμένη διάταξη του άνω νόμου ορίζει (σελ. 1026) ότι: «Έως τον Οκτώβριο του 2015 η κυβέρνηση θα δρομολογήσει διαδικασία διαβούλευσης με επικεφαλής μια ομάδα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων με σκοπό την επανεξέταση ορισμένων υφιστάμενων πλαισίων της αγοράς εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των ομαδικών απολύσεων, της συλλογικής δράσης και των συλλογικών διαπραγματεύσεων, λαμβανομένων υπόψη των βέλτιστων πρακτικών σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο.».

Παρακάτω αναφέρεται ότι: «Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επανεξέτασης, οι αρχές θα ευθυγραμμίσουν τα πλαίσια για τις ομαδικές απολύσεις, τη συλλογική δράση και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις με τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ. Δεν θα πραγματοποιηθεί καμία αλλαγή στο τρέχον πλαίσιο συλλογικών διαπραγματεύσεων πριν από την ολοκλήρωση της επανεξέτασης.» και τέλος ότι: «Για την αποτελεσματική εφαρμογή του προγράμματος μεταρρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένων της μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας, της ΕΕΚ και της ανάπτυξης ικανοτήτων του Υπουργείου Εργασίας, οι αρχές θα κάνουν χρήση της τεχνικής βοήθειας, επωφελούμενες μεταξύ άλλων από την εμπειρογνωμοσύνη διεθνών οργανισμών, όπως ο ΟΟΣΑ και η ΔΟΕ.»

ΙΙ.Ο δεκάλογος των δανειστών. Τα δέκα (10) μέτρα που απαιτούν!
Από τις παραπάνω μνημονιακές δεσμεύσεις, αλλά και από μεταγενέστερα κείμενα των δανειστών στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης, γίνεται σαφές πως οι δανειστές έχουν καταλήξει σε δέκα (10) μέτρα γενικευμένης και καθολικής παρέμβασης στην αγορά εργασίας με στόχο την ολοσχερή ανατροπή όλων όσων ίσχυαν μέχρι τώρα στη χώρα!

Ειδικότερα οι δανειστές προτείνουν και επιμένουν στη δική τους εργασιακή ατζέντα με τα παρακάτω μέτρα για τον Ιδιωτικό Τομέα:

1.Κατάργηση 13ου και 14ου μισθού (Δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων και επίδομα αδείας). Το αν θα αφορά μόνο τους νεοπροσλαμβανόμενους ή και τους ήδη εργαζόμενους, είναι αντικείμενο της διαπραγμάτευσης!

2.Μείωση του κατώτατου μισθού από 1-1-2017 (κάτω από τα 586 € που ισχύει σήμερα για τους έχοντες ηλικία άνω των 25 ετών και κάτω από τα 510 € για τους έως 25 ετών).

Σύμφωνα με μνημονιακή δέσμευση (ν. 4172/2013 άρθρο 103) ο νέος νομοθετημένος κατώτατος μισθός θα ισχύσει από 1-1-2017 (βλ. την από 8-6-2016 ανακοίνωση της ΕΝΥΠΕΚΚ).

3.Κατάργηση όλων των προσαυξήσεων-επιδομάτων («ΑΠΟ-επιδοματοποίηση» του μισθού).
Σύμφωνα με την πρωτοφανούς σκληρότητας διάταξη του μνημονιακού νόμου 4093/2012 (παρ. ΙΑ.11 σελ. 5612): «ε)Πέραν της μηνιαίας τακτικής προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας καμία άλλη προσαύξηση δεν περιλαμβάνεται στο νομοθετικώς καθορισμένο κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο.» και «στ)Έως ότου η ανεργία διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10% αναστέλλεται η προσαύξηση του νομοθετικώς καθορισμένου νόμιμου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για προϋπηρεσία, που συμπληρώνεται μετά την 14.2.2012.».

Τώρα οι δανειστές επιμένουν να καταργηθούν ακόμη και οι τριετίες (προσαύξηση λόγω προϋπηρεσίας) που έχουν παγώσει με την αμέσως παραπάνω ρύθμιση!

4.Αμετάβλητο μισθό (ίδιο) για όλον τον εργασιακό βίο («σύστημα “καθαρού” μισθού»-«single minimum wage system»).
Σύμφωνα με το σύστημα αυτό που υποστηρίζεται κυρίως από το ΔΝΤ, ο μισθωτός του Ιδιωτικού Τομέα θα λαμβάνει (χωρίς προσαυξήσεις και επιδόματα) τον ίδιο μισθό κατά την είσοδο στην εργασία και κατά την έξοδο από αυτήν!

5.Νομοθετημένο από την κυβέρνηση (και όχι συμφωνημένο από τη ΓΣΕΕ) κατώτατο μισθό κατ’έτος. Κατώτατος μισθός εκτός του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων προβλέπεται ήδη από το άρθρο 103 του ν. 4172/2013!

6.Δυνατότητα συνομολόγησης κατώτατου μισθού, κατώτερου μέσα από τις ατομικές συμβάσεις εργασίες (ΑΣΕ) με παράκαμψη των ΣΣΕ. Το μέτρο αυτό αποτελεί την απόλυτη ανατροπή στο μισθολόγιο του Ιδιωτικού Τομέα και οδηγεί στη βίαιη καταβύθιση των σημερινών μισθών!

7.Κατάργηση γενικώς της μετενέργειας των ΣΣΕ. Είναι γνωστή η εμμονή των δανειστών στη σύντμηση ή/και κατάργηση του χρόνου μετενέργειας των ΣΣΕ.

8.Πλήρης απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων (χωρίς όρια και χωρίς διοικητικό βέτο). Η επιμονή των δανειστών θα είναι τώρα ισχυρότερη, αφού ο Γενικός Εισαγγελέας ενώπιον της ΔΕΕ εισηγήθηκε ουσιαστικά την πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων!

9.Κατάργηση των συνδικαλιστικών διατάξεων (ν. 1264/1982) για τις διευκολύνσεις, τις άδειες και την προστασία των συνδικαλιστών από απολύσεις-μεταθέσεις, καθώς και αλλαγή ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου για τις απεργίες.

10.Γενικευμένη ευελιξία (flexibility) και ευελισφάλεια (flexicurity) της αγοράς εργασίας με τη θέσπιση και επέκταση όλων των «νέων» μορφών «μικρο-εργασίας» (φτηνής και απροστάτευτης εργασίας), όπως:

α.Mini jobs, midi jobs, mini geld, labor franchising, teleworking.
β.«Συμβάσεις μηδενικών ωρών» ή «έκτακτης ανάγκης» («zero hour contracts»).
γ.«Συμβάσεις λίγων ωρών» («low hour contracts»).
δ.«Συμβάσεις με το τηλέφωνο» («oncall contracts»).
ε.«Λευκές συμβάσεις» («white contracts»).

ΠΗΓΗ : Ένωση για την υπεράσπιση της εργασίας και του κοινωνικού κράτους



#παραιτηθείτε + #διαλυθείτε = #αγαμηθείτε