Ξεσηκωμός! Ολοι στους δρόμους!

απεργια
ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ !- GENERAL STRIKE !

Στα τσακίδια!



 

Τέλειωσε η φάση που απλώς δεν σας άφηναν να παράγετε έργο. Τώρα καταστρέφετε και εσείς. Εξίσου καλά με τους προηγούμενους.

Καταστρέφετε το σύστημα της δημόσιας υγείας. Με λιγότερους γιατρούς, εξοπλισμό, κλίνες, όσοι δεν μπορούν να πληρώσουν θα έχουν χειρότερη υγεία. Και αρκετοί θα πεθάνουν. Εξαιτίας σας.

Διαλύετε την παιδεία. Σας απαγόρευσαν τους διορισμούς και εσείς απλώς μειώνετε τα μαθήματα στα σχολεία. Ετοιμάζεστε να κλείσετε πανεπιστημιακά τμήματα. Καλύπτετε κενά με μετατάξεις και συμ­βάσεις των 300 ευρώ.

Κλέβετε ό,τι είχε μείνει στον κόσμο για να αντέξει. Το περίσσευμα της σύνταξης ή του μισθού που κάλυπτε τις ανάγκες του ανέργου ή του φοιτητή. Με το ασφαλιστικό και τη φορολογία. Για να πανηγυρίζετε τα «πλεονάσματα» της ανέχειας.

Ξεπουλάτε ό,τι δεν πρόλαβαν να ξεπουλήσουν οι προηγούμενοι. Και το πανηγυρίζετε κιόλας, με γιορτούλες στο Ζάππειο.

Λιγότερη υγεία, λιγότερη παιδεία, λιγότερη ζωή. Αυτό κάνετε.

Γι’ αυτό, σταματήστε να παρουσιάζετε σαν απειλή ή κίνδυνο το να ανατραπείτε. Γιατί θα εκπλαγείτε από το πόσοι είναι έτοιμοι να σας πουν: στα τσακίδια!

Ησυχία μη ξυπνήσει το Κ(;)ΚΕ…


201352-16494489 

Δ. Κουτσούμπας την 1.5.2016: «Η πραγματική ανάσταση για τον λαό μας θα έρθει μέσα από το μαζικό ξεσηκωμό ενάντια στο σύστημα της εκμετάλλευσης, ενάντια στις λυκοσυμμαχίες που καταδυναστεύουν τις ζωές μας, ενάντια σε όλα τα αντιλαϊκά μέτρα, τους αντιλαϊκούς νόμους και τα μνημόνια, ενάντια στην εξουσία του κεφαλαίου».

«Ριζοσπάστης», Σάββατο 30 Απρίλη 2016 – Κυριακή 1 Μάη 2016, σελίδα 30, τίτλος άρθρου: «Νέα “κινήματα”, νέοι μοχλοί εκτόνωσης της λαϊκής οργής», με αφορμή τους «Νουί Ντεμπού» και το κάλεσμα για μια μεγάλη διεθνή δράση το Σαββατοκύριακο της 15ης του Μάη για μαζικές καταλήψεις των δημόσιων πλατειών παντού στον κόσμο: «…Όμως, σε αναντιστοιχία με τους δυναμικούς ακτιβισμούς, τα αιτήματα είναι (τουλάχιστον) λειψά. Έτσι, καθορίζοντας “ως πρώτο του στόχο τη δημιουργία ενός χώρου σύγκλισης των αγώνων”, το “κίνημα” των “Νουί Ντεμπού” καλεί σε ενίσχυση των δεσμών “των πολυάριθμων κινημάτων, που στις τέσσερις γωνιές του κόσμου αντιστέκονται και αντιμάχονται τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη χρηματοπιστωτική δικτατορία, την καταστροφή του περιβάλλοντος, τους πολέμους και το μιλιταρισμό, την υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής μας”.

Σε τέτοια φρασεολογία μπορούν να στριμωχτούν πολλά. Ακόμα και οι προβληματισμοί μερίδων του κεφαλαίου, που φυσικά δεν είναι μόνο οι τραπεζίτες. Προβληματισμοί και επιδιώξεις επιχειρηματιών και πολιτικών δυνάμεων που, προτάσσοντας την ανάγκη να προστατευτεί το περιβάλλον ή να αντιμετωπιστεί ο κοινωνικός αποκλεισμός, αναζητούν τρόπους να εκτοπίσουν ανταγωνιστές, να διευρύνουν τη δράση τους σε νέα πεδία, γενικά να ανακτήσουν θέσεις, ρόλους και συμφέροντα εκείνα τα τμήματα της πλουτοκρατίαςπου έχουν υποστεί μεγάλες απώλειες τον καιρό της κρίσης, ή που ανησυχούν έντονα για τις δυσκολίες να επιστρέψουν οι προηγούμενοι ρυθμοί καπιταλιστικής ανάπτυξης […]»

Αν δεν πρόκειται για γραμμιτζίδικη διαφορά, μάλλον έχουμε ζήτημα πολιτικής και ιδεολογικής διάστασης απόψεων ή αντιφατικό κενό αντί κινηματικής ιδεοληψίας. Φαινομενικά δηλαδή, γιατί στο βάθος η δήλωση Κουτσούμπα, με αφορμή την εργατική πρωτομαγιά, είναι η γνωστή επανάληψη μέσα από το στερεότυπο με το οποίο εκφράζονται οι γραφειοκράτες ένεκα της επετείου. Όλων όσοι καλούνται να την θυμηθούν μπροστά στις κάμερες. Οπότε, καμμιά εντύπωση…

Στον αντίποδα, όμως, το άρθρο του «Ριζοσπάστη» όχι μόνο υπονοεί τα αντίθετα των δηλώσεων του γραμματέα του ΚΚΕ, αλλά διατυπώνει άλλη μια φορά, μέσα από την εφημερίδα όργανο της Κ.Ε. του κόμματος, την πολιτικά ανιστόρητη «λογική» για τα κινήματα και τον χαρακτήρα τους. Αυτή η αντιδιαλεκτική διάσταση που βάζει τη σφραγίδα πάντοτε του καθωσπρεπισμού της ανάλυσης του κόμματος, ενάντια σε κάθε αυθεντική λαϊκή δράση στο πεδίο της σύγκρουσης με το κατεστημένο.

Η «λογική»: «Ό,τι δεν το ελέγχω ή ό,τι δεν εκπορεύεται από την μία και “αυθεντική” γραμμή της ηγεσίας είναι κατά βάθος ταξικός εχθρός μου». Από την άλλη: «Ό,τι καπελώνω ελέγχοντάς το μπορώ να το πλασάρω στην κοινή γνώμη ως το φως το αληθινό και αναστάσιμο των λαϊκών τάξεων».
 
Δύο δογματισμοί σε ένα πακέτο ιδεολογικής πρεμούρας, μη χάσουνε το κεκτημένο της ορθοδοξίας τους. Κατά το «πίστευε και μη ερεύνα».
Πάντως, αν η λαϊκή εξέγερση των «Νουί Ντεμπού», που ξεπήδησαν από την εναντίωση στην αντεργατική μεταρρύθμιση «Ελ Κομρί», στα μάτια της ηγεσίας του ΚΚΕ και της αντιδιαλεκτικής φαντασίωσής της – δεν πρόκειται καν για ανάλυση- αποτελεί υποκινούμενη φράξια από το καπιταλιστικό κεφάλαιο με κάποιους «περίεργους ακτιβιστές» ή «χαβαλέδες μπαχαλάκηδες», με βασική πρόθεση να αναλάβουν τη διαχείριση της επόμενης μέρας «κατ’ εντολή της πλουτοκρατίας», τότε να ξαναδούν εκεί στο ΚΚΕ τα σημαντικά ιδεολογικά κενά της πολιτικής ακινησίας τους.

Αναρωτιέται κάνεις εύλογα,ποιες δυνάμεις εκτός ριζοσπαστικών κινημάτων μπορούν να οργανώσουν άμεσα την μάχη ενάντια στη αντεργατική – αντιλαϊκή λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
Αλάθητο Πάπα vs αλάθητο ΚΚΕ, σημειώσατε 2

Αυτού του είδους ο ιδεολογικός στοχασμός, που δεν εμπνέεται από τα κινήματα, την ιστορική δηλαδή διαδικασία ριζοσπαστικής εξέλιξης, αναδεικνύει την έλλειψη κόμματος-φορέα νέου τύπου στην Αριστερά του τόπου μας αλλά και παγκόσμια, καθώς επιδιώκει μέσα από γραφειοκρατικές διαδικασίες τη χειραγώγηση των λαϊκών τάξεων χωρίς να ασκεί πλουραλιστική διαλεκτική σύνθεσης και καθοδήγησης. Θα ηττάται μονίμως όχι γιατί φταίνε οι κοινωνίες και οι λαοί γιατί δεν αντιλαμβάνονται τις αντιδεοντολογικές δοξασίες  παρασύρμενοι από τα συστημικά μέσα ενημέρωσης, την πλουτοκρατία ή τα αστικά κόμματα του κοινοβουλευτισμού, αλλά γιατί δεν κατάφεραν να αντιληφθούν εκεί στο Κ(;)ΚΕ ότι η αυτοκριτική που χρειάζεται επιτέλους να διατυπώσουν, θεμελιακό στοιχείο διαλεκτικής, της ύπαρξης και υπόστασής τους αποτελεί πρώτιστη υποχρέωση και ανάγκη.

Η «λογική»: «Για όλα φταίει ο λαός που χάζεψε από την επίθεση του καπιταλισμού και της παγκοσμιοποίησης ή το κίνημα είναι πάντα πρακτορικό και υποκινούμενο», στον αιώνα μας τουλάχιστον και στη σύγχρονη Αριστερά όχι μόνο είναι ξεπερασμένη, αλλά και ως αφήγημα από μόνο του βάζει το κατ’ όνομα κομμουνιστικό κόμμα στο περιθώριο των σύγχρονων εξελίξεων του παγκόσμιου λαϊκού, νεολαιίστικου κινήματος . Η χιονοστιβάδα  κινητοποιήσεων σε ολόκληρη τη Γαλλία δεικτικά για το Κ(;)ΚΕ αποτελούν το πρόσχημα στο δικό του αντικινηματικό μονόλογο ή όπως αυτό αντιλαμβάνεται το λαϊκό, αντιεξουσιαστικό πρόσημο αντίστασης, των «Νουί Ντεμπού» -με όλα τα διεθνιστικά χαρακτηριστικά του -  και ταυτόχρονα  τον αποτρεπτικό του πρόλογο, τηρώντας άλλη μια φορά αποστάσεις ασφαλείας για την επόμενη μέρα, σε ό,τι εξυφαίνεται στο δικό μας κίνημα, ενάντια στα νεοφιλελεύθερης έμπνευσης μνημόνια.

«Στην αυτοκριτική, αδελφές μου, στην αυτοκριτική», για να βρείτε το φως σας. Άσε, δε, που την οφείλετε στον εαυτό σας, στα μέλη σας και στον λαό που επικαλείστε.
Εκτός, πια, κι αν από μεριάς σας όλα σκοπίμως γίνονται: και ό,τι πράττετε και ό,τι δεν πράττετε…

Πηγή: Γιώργος Μουργής – tvsx 
[--->]

Εμπειρικές ενδείξεις ότι οι λιγότερες ώρες εργασίας αυξάνουν τους μισθούς



Όπως μπορούμε να δούμε στο παρακάτω διάγραμμα, με περισσότερες ώρες εργασίας οι μισθοί των εργαζομένων δεν αυξάνονται , αλλά ούτε και με λιγότερες ώρες εργασίας μειώνονται οι μισθοί.

https://therealmovement.files.wordpress.com/2016/04/inversecorrwagehour.jpg 

Εμπειρικά στοιχεία για την αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ ωρών εργασίας και μισθών στις χώρες της ευρωζώνης (Πηγή: ΟΟΣΑ)

 
Στην ευρωζώνη,  όταν μειώνονται οι ώρες εργασίας  (άξονας x),αυξάνονται οι μισθοί  (άξονας y). Η ευρωζώνη αποτελεί μια καλή μελέτη περίπτωσης (case study) για την εμπειρική σχέση μεταξύ ωρών εργασίας και μισθών, αφού με το κοινό νόμισμα δεν υπάρχει λόγος να προσαρμόζονται οι συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, δείχνουν ότι η Ελλάδα, με τις περισσότερες ώρες εργασίας, έχει από τους χαμηλότερους μισθούς στις χώρες της ευρωζώνης, ενώ η Γερμανία, με τις λιγότερες ώρες εργασίας, έχει από τους υψηλότερους μισθούς στην ευρω- ζώνη.
 
Υπάρχει, λοιπόν,μια σαφής αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ  ωρών εργασίας και μισθών.
 
Οι Μαρξιστές που υποστηρίζουν ότι η μείωση των ωρών εργασίας οδηγεί σε μείωση των μισθών δεν μπορούν να αποδείξουν ούτε εμπειρικά ούτε θεωρητικά το επιχείρημά τους. Απλά αναμασάνε τις συνηθισμένες αφελείς αστικές ανοησίες ότι η μισθωτή σκλαβιά κάνει καλό στην εργατική τάξη.

Δεν πιστεύω ότι μπορείς να κάνεις κακό για να κάνεις καλό.



Αναδημοσίευση από το «δρόμο της Αριστεράς»

της Helena Sheehan

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένας ορίζοντας ελπίδας. Τώρα είναι ένας στρόβιλος απόγνωσης. Πάσχιζα να δω τις ενέργειες των συντρόφων υπό το καλύτερο δυνατό φως χωρίς να εγκαταλείπω το δικό μου κριτικό πνεύμα και την ηθική μου πυξίδα», αναφέρει η Helena Sheehan στο υπό έκδοση βιβλίο της «Το κύμα του ΣΥΡΙΖΑ» (The Syriza Wave), που θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες από τις εκδόσεις Monthly Review Press). 
Η Helena Sheehan είναι πολιτική ακτιβίστρια και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, πρωτοστάτησε στην Ιρλανδία και στην Ευρώπη για την ανάπτυξη του κινήματος αλληλεγγύης στην Ελλάδα και συμμετείχε σε πολλές δράσεις στη χώρα μας. Στο βιβλίο της αποτυπώνει όλη αυτή την εμπειρία, από την ευφορία στην απογοήτευση, την οποία συνοψίζει στον υπότιτλο «Η εκτόξευση και η πτώση με την Ελληνική Αριστερά». 
Ο Δρόμος της Αριστεράς εξασφάλισε και παρουσιάζει μια προδημοσίευση αυτού του βιβλίου, που αναμένεται να φωτίσει αρκετές πλευρές της υπόθεσης ΣΥΡΙΖΑ, όπως μπορεί να δει και να αξιολογήσει κάποιος στοχαστής από μια κάποια απόσταση, έξω από τα όρια της Ελλάδας

 «Το Όχι ήταν Ναι. Το λάθος ήταν σωστό. Η δεξιά ήταν αριστερά. Η συνθηκολόγηση ήταν πράξη θαρραλέα». Είναι άλλο πράγμα να υπαινίσσεσαι ότι έχεις ένα πιστόλι στον κρόταφο και να παραδέχεσαι την ήττα και άλλο πράγμα να κάνεις στροφή και να ισχυρίζεσαι ότι επιτεύχθηκε μια μεγάλη ηθική νίκη και να βάζεις στο στόχαστρο οποιονδήποτε δεν συμφωνεί.

Παραβιάστηκε κατάφωρα η στοιχειώδης λογική, αγνοήθηκαν τα στοιχεία της εμπειρίας και υπήρξε άρνηση της ηθικής ενοχής. Υπήρξε απεγνωσμένη προσκόλληση σε αντιφάσεις.

 Το ‘ναι’ και το ‘όχι’ στην ίδια πρόταση, στην ίδια διαδικασία οικειοποίησης, δεν είναι συμβατά, ούτε από λογική, ούτε από εμπειρική, ούτε από ηθική άποψη.
 Όσον αφορά την εννοιολογική σύλληψη της αντίφασης, το θέμα δεν είναι να την βεβαιώνεις και να βυθίζεσαι σε αυτήν, αλλά να πασχίζεις να την επιλύσεις, να την υπερβείς, να δημιουργήσεις μία νέα σύνθεση από αυτή. Λες και η εντατικοποιημένη οικονομική απαλλοτρίωση και η πολιτική συνθηκολόγηση δεν ήταν κιόλας κάτι αρκετά κακό, πρόσθεσαν και τη διανοητική σύγχυση και την ηθική υποβάθμιση στην τρομακτική πραγματικότητα που ξεδιπλωνόταν.

Να τσιτάρεις τον Έγελο και να περιφρονείς την «όμορφη ψυχή» προκειμένου να επιτεθείς σε οποιονδήποτε επέλεξε να ενεργήσει σε συνέπεια με τις πεποιθήσεις του, με εξέπληξε ως κάτι ιδιαίτερα άθλιο. Ντράπηκα για συντρόφους που το έκαναν αυτό. Δεν μπορείς να χτίσεις μια αριστερά όταν πετάς στα σκουπίδια την ίδια τη βάση των πεποιθήσεων μας. [Κι αυτό] προήλθε από ένα μείγμα απροκάλυπτου καιροσκοπισμού, γνήσιας σύγχυσης, ψυχολογικής αναστάτωσης και μεταμοντέρνας σοφιστείας

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένας ορίζοντας ελπίδας. Τώρα είναι ένας στρόβιλος απόγνωσης. Πάσχιζα να δω τις ενέργειες των συντρόφων υπό το καλύτερο δυνατό φως χωρίς να εγκαταλείπω το δικό μου κριτικό πνεύμα και την ηθική μου πυξίδα. Το σκεφτόμουν περισσότερο με όρους στυγνής ισχύος, έντονης πίεσης και ταπεινωτικής ήττας, παρά με όρους προδοσίας, ξεπουλήματος ή ηθικού ξεπεσμού. 
Ωστόσο, δεν μπορούσα να δεχθώ τα επιχειρήματα που προέβαλε ο Αριστείδης Μπαλτάς καθώς και ο Αλέξης Τσίπρας και άλλοι από το ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν μια σειρά επιχειρημάτων που μου ήταν γνώριμα, παρά το ότι δεν το περίμενα από εκείνους. 

Δεν πιστεύω ότι μπορείς να κάνεις κακό για να κάνεις καλό. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς το να συμφωνείς σε περαιτέρω περικοπές εισοδημάτων και δημόσιων υπηρεσιών, καθώς και στη μαζική εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, μπορεί να ερμηνευθεί ως σωτηρία του έθνους. Εάν το ζήτημα ήταν να αποτραπεί η κατάρρευση του κράτους και να διασφαλιστεί η παροχή νερού στα νησιά, αυτά τα κατάφερνε και η δεξιά. Από την αριστερά απαιτούνταν περισσότερα. Αναφέρονταν συνεχώς και ειλικρινά στο δικό τους αίσθημα ευθύνης.

Ωστόσο, πόσο υπεύθυνο ήταν να φτάσεις στο χείλος του γκρεμού, ενώ διακυβεύονταν τόσα πολλά για τόσους πολλούς ανθρώπους, χωρίς εναλλακτική θέση, χωρίς εφεδρικό πλάνο (
plan b); 
Πώς μπόρεσαν να εναποθέσουν τόση εμπιστοσύνη στην καλή θέληση των πιστωτών τους, ενώ ήταν μαρξιστές, οι οποίοι είχαν τις ισχυρότερες αποδείξεις για να πιστεύουν ότι συναλλάσσονται, όχι με καλοπροαίρετα άτομα, αλλά με εχθρικά ταξικά συμφέροντα; 
Αυτή ήταν η αλήθεια που θα έπρεπε να διαμορφώνει τη στρατηγική τους, ακόμη κι εάν θα ήταν αναγκαίο να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα της διεθνούς διπλωματίας εντός ορισμένων πλαισίων σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

μετάφραση: Ζέτα Καραπαπά