ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ BBC ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΛΥΨΗΣ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟΥ

https://thewallwillfall.org/2023/11/07/mutiny-at-the-bbc-gravest-possible-concerns-over-palestine-coverage/

 

[Στον σημερινό γενοκτονικό πόλεμο του Ισραήλ κατά της Γάζας, με σχεδόν δέκα χιλιάδες νεκρούς Παλαιστίνιους, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και η αλήθεια έχει  θρηνήσει θύματα. Η βία στην Παλαιστίνη, που διαπράττει το Ισραήλ με αυξανόμενη σφοδρότητα μετά τις επιθέσεις της Χαμάς σε ισραηλινούς στόχους στις 7 Οκτωβρίου 2023, συνοδεύεται από έναν εξίσου σφοδρό πόλεμο αφηγήσεων στα δυτικά μέσα ενημέρωσης, που τροφοδοτείται από τη μία πλευρά από τα κυβερνητικά φερέφωνα και τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης και από την άλλη από τα διεθνικά δίκτυα των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, ενισχύοντας τις φωνές και τις μαρτυρίες των Παλαιστινίων επί του πεδίου.

Η Βρετανική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση, ο κορυφαίος ειδησεογραφικός οργανισμός παγκοσμίως, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια αναταραχή, καθώς η κάλυψη των γεγονότων από αυτόν δέχεται έντονη κριτική και από τα δύο άκρα του πολιτικού φάσματος.

Πρόσφατα, το BBC αντιμετώπισε και την αναλυτική και οργισμένη κριτική των ίδιων των μελών του προσωπικού του. Στις 25 Οκτωβρίου 2023, η βρετανική εφημερίδα The Times δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο "Το προσωπικό του BBC κλαίει στον τόπο εργασίας για τον τρόπο κάλυψης της σύγκρουσης Ισραήλ-Γάζας", το οποίο ξεκινούσε με κατηγορίες κατά του  BBC "από τους δημοσιογράφους του ότι είναι πολύ επιεικής απέναντι στο Ισραήλ και "αποανθρωποποιεί" τους Παλαιστίνιους αμάχους, κάνοντας, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, το προσωπικό να κλαίει στις τουαλέτες και να παίρνει άδεια από την εργασία του".

Το άρθρο παρέθετε εκτενή αποσπάσματα από ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που εστάλη στις 24 Οκτωβρίου από έναν ανταποκριτή του BBC με έδρα τη Βηρυτό, τον Rami Ruhayem, προς τον γενικό διευθυντή του BBC, Tim Davie, όπου εκφράζει "τις σοβαρότερες δυνατές ανησυχίες" σχετικά με την κάλυψη του BBC των εξελισσόμενων γεγονότων στη Γάζα.

Στις 27 Οκτωβρίου, η εβδομαδιαία εφημερίδα The Jewish Chronicle, με έδρα το Λονδίνο, δημοσίευσε αποσπάσματα του ίδιου μηνύματος σε άρθρο με τίτλο "Ο ανταποκριτής του BBC για να περιγράψει το Ισραήλ χρησιμοποιεί τον  όρο "αποικιοκρατικός εποικισμός" " και το έκανε για να δείξει ότι η κάλυψη το που κάνει το BBC είναι προκατειλημμένη κατά του ισραηλινού κράτους. Λάβαμε το πλήρες κείμενο του εν λόγω email και το κοινοποιούμε προκειμένου να διευκρινίσουμε όλα τα σημεία που αναφέρονται σε αυτό].

                                                   24 Οκτωβρίου 2023

                              ΕΠΕΙΓΟΝ: Κάλυψη Ισραήλ/Παλαιστίνης

Αγαπητέ Tim,

Γράφω για να εκφράσω τις σοβαρότερες κατά το δυνατόν ανησυχίες μου σχετικά με την κάλυψη του BBC, ιδίως στα αγγλικά κανάλια, των σημερινών συγκρούσεων μεταξύ του Ισραήλ και των παλαιστινιακών οργανώσεων. 

 

Μου φαίνεται ότι πληροφορίες που είναι εξαιρετικά σημαντικές και συναφείς είτε λείπουν εντελώς είτε δεν δίνεται η δέουσα σημασία στην κάλυψη του θέματος.

 

Αυτές περιλαμβάνουν τη γνώμη ειδικών ότι οι ενέργειες του Ισραήλ ισοδυναμούν με γενοκτονία, στοιχεία που υποστηρίζουν αυτή την άποψη και το ιστορικό πλαίσιο χωρίς το οποίο το κοινό δεν μπορεί να σχηματίσει μια στοιχειώδη άποψη για τα εν εξελίξει γεγονότα. 

 

Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι το BBC - σιωπηρά τουλάχιστον - αντιμετωπίζει τις ισραηλινές ζωές ως περισσότερο αξιόλογες από τις παλαιστινιακές και ενισχύει την ισραηλινή προπαγάνδα πολέμου. 

 

Αυτό που ακολουθεί είναι μια σύντομη εξήγηση των λόγων για τους οποίους έχω αυτή την άποψη. Ελπίζω να την εξετάσετε προσεκτικά και επειγόντως.  

 

1. Γενοκτονία

Ακόμη και πριν  τις σημερινές συγκρούσεις, ειδικοί έχουν σημειώσει ότι η πολιορκία της Γάζας ισοδυναμεί με "προοίμιο γενοκτονίας" ή "γενοκτονία σε αργή κίνηση". [1]

 

Βασικό στοιχείο εδώ είναι το γεγονός ότι η Σύμβαση για τη Γενοκτονία του 1948 απαριθμεί, μεταξύ των στοιχείων του εγκλήματος της γενοκτονίας, την πράξη της "εσκεμμένης επιβολής σε μια (εθνική, εθνοτική, φυλετική ή θρησκευτική) ομάδα συνθηκών ζωής που υπολογίζεται ότι θα επιφέρουν τη φυσική καταστροφή της εν όλω ή εν μέρει". [2]

Επίσης, είναι καθοριστικό το γεγονός ότι ήδη από το 2014, αξιωματούχοι του ΟΗΕ που συμβουλεύουν τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ για την πρόληψη της γενοκτονίας έχουν προειδοποιούν για "την κατάφωρη χρήση ρητορικής μίσους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως κατά του παλαιστινιακού πληθυσμού" [3].

Η φύση της ισραηλινής απάντησης στην επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου ώθησε "περισσότερους από 800 μελετητές και επαγγελματίες του διεθνούς δικαίου, συγκρούσεων και περιστατικών γενοκτονίας" να προειδοποιούν για "την πιθανότητα διάπραξης γενοκτονίας από τις ισραηλινές δυνάμεις κατά των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας[4]".

Ολοι αυτοί ανέφεραν τους "αδιάκοπους και αδιάκριτους βομβαρδισμούς" που εξαφανίζουν "τεράστιες εκτάσεις συνοικιών και ολόκληρες οικογένειες" και τη διαταγή, από τον Ισραηλινό υπουργό Άμυνας" για "πλήρη πολιορκία" της Γάζας, ορολογία που, σύμφωνα με τους ειδικούς, "υποδηλώνει την εντατικοποίηση μιας ήδη παράνομης, δυνητικά γενοκτονικής πολιορκίας σε μια ευθεία καταστροφική επίθεση".

Ανέφεραν επίσης την εντολή που δόθηκε σε περισσότερους από 1,1 εκατομμύριο Παλαιστίνιους στην πόλη της Γάζας και στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας να φύγουν προς το νότο[5] . Η εντολή αυτή όπως έχει πει και ο Jan Egeland,ο Γενικός Γραμματέας του Νορβηγικού Συμβουλίου Προσφύγων "ισοδυναμεί με το έγκλημα πολέμου της βίαιης μεταφοράς" εάν δεν συνοδεύεται από εγγυήσεις ασφάλειας ή επιστροφής[6].

Επιπλέον, οι μελετητές σημείωσαν τις δηλώσεις υποκίνησης των Ισραηλινών ηγετών κατά των Παλαιστινίων[7] αναφέρθηκαν σε "στοιχεία υποκίνησης σε γενοκτονία" και έναν "ευρύτερο ισραηλινό λόγο που δείχνει την πρόθεση για εξόντωση και γενοκτονία κατά του παλαιστινιακού λαού" και σημείωσαν την "κλιμάκωση της βίας, των συλλήψεων, των εκτοπίσεων και της καταστροφής ολόκληρων παλαιστινιακών κοινοτήτων στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη και την Ιερουσαλήμ".

Οι ίδιοι ανέφεραν:

Ως μελετητές και επαγγελματίες του διεθνούς δικαίου, συγκρούσεων και περιστατικών γενοκτονίας, είμαστε υποχρεωμένοι να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα διάπραξης του εγκλήματος της γενοκτονίας από τις ισραηλινές δυνάμεις εναντίον των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας. Αυτό δεν το κάνουμε ελαφρά τη καρδία, αναγνωρίζοντας το βάρος αυτού του εγκλήματος, αλλά η σοβαρότητα της σημερινής κατάστασης το απαιτεί.

Σας καλώ να ερευνήσετε την κάλυψη των γεγονότων, στο παρελθόν και το παρόν, για οποιοδήποτε ίχνος των παραπάνω. Είτε πρόκειται για επεξηγήσεις, για συνεντεύξεις, αφιερώματα, ειδησεογραφική ανάλυση. Υπάρχουν τέτοια ίχνη, και αν ναι, δίνεται η σημασία που τους αρμόζει;

 

 

2. Επιλεκτική χρήση της γλώσσας

Λέξεις όπως "σφαγιασμός", "σφαγή" και "φρικαλεότητες" χρησιμοποιούνται - κυρίως - σε σχέση με τις ενέργειες της Χαμάς, αλλά ελάχιστα, αν όχι καθόλου, σε σχέση με τις ενέργειες του Ισραήλ.

Όταν το BBC χρησιμοποιεί μια τέτοια γλώσσα επιλεκτικά, με κριτήριο επιλογής την ταυτότητα των δραστών/θυμάτων, το BBC κάνει μια δήλωση -έστω και σιωπηρά. Υπονοεί ότι οι ζωές μιας ομάδας ανθρώπων είναι περισσότερο πολύτιμες από τις ζωές μιας άλλης.

Αυτό είναι σκανδαλώδες υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Πόσο μάλλον υπό το πρίσμα του γεγονότος ότι η ρητορική μίσους και η υποκίνηση κατά των Παλαιστινίων έχουν κατακλύσει τα ραδιοκύματα, το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προερχόμενα από την κορυφή (Ισραηλινοί αξιωματούχοι και οι Δυτικοί υποστηρικτές τους) και αντηχούν σε όλο το οικοσύστημα της πληροφορίας, στο πλαίσιο αυτού που οι ειδικοί πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι ένα προοίμιο γενοκτονίας;

Η δύναμη της συναισθηματικής κάλυψης και της επανάληψης είναι κατανοητή. Η επιλεκτική εφαρμογή της συναισθηματικής επανάληψης είναι βέβαιο ότι θα έχει αντίκτυπο στο ακροατήριο, και είναι ακριβώς το είδος του αντίκτυπου που επιδιώκουν οι Ισραηλινοί προπαγανδιστές, καθώς αποκαθηλώνουν τους Παλαιστίνιους και προετοιμάζουν το σκηνικό για τη μαζική δολοφονία που έχουν υποσχεθεί -και έχουν αρχίσει- να πραγματοποιούν.

Αυτό δεν εγείρει το ερώτημα της πιθανής συνενοχής του BBC στην υποκίνηση, την απανθρωποποίηση και την πολεμική προπαγάνδα; Πώς θα απαντούσε το BBC σε αυτό;

 

 

 

3. Συνεντεύξεις αξιωματούχων

Υπό το πρίσμα όλων των παραπάνω, οι συνεντεύξεις με Ισραηλινούς αξιωματούχους και τους δυτικούς υποστηρικτές τους - καθώς και με ισραηλινούς προπαγανδιστές - δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι φιλικές, με τους παρουσιαστές όχι μόνο να αποφεύγουν να ζητούν να παρουσιάσουν αποδεικτικά στοιχεία για τα παραπάνω, αλλά και να τους δίνουν άνετο χρόνο στον αέρα για να τα δικαιολογούν. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά, και απ' όσο γνωρίζω, η παραπάνω θέση των ειδικών και τα στοιχεία που την υποστηρίζουν δεν έχουν παρουσιαστεί σε ισραηλινούς ή δυτικούς αξιωματούχους στον αέρα.

Το ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις (αν υπάρχουν) δεν είναι αρκετό. Οι αυστηρές και προκλητικές συνεντεύξεις δεν πρέπει να αποτελούν την εξαίρεση, πρέπει να είναι ο κανόνας.

 

 

4. Μονάδα παραπληροφόρησης

Το BBC τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει το καθήκον να καταπολεμήσει τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους κ.α., μια τάση υπαρκτή στα δυτικά μέσα ενημέρωσης.

Πού είναι το περιεχόμενο που αναλύει το κύμα της υποκίνησης κατά των Παλαιστινίων και παρακολουθεί τον αντίκτυπό της;

Όπως ανέφερα παραπάνω, από το 2014, αξιωματούχοι του ΟΗΕ που συμβούλευαν τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ για την πρόληψη των γενοκτονιών προειδοποιούσαν για "την κατάφωρη χρήση ρητορικής μίσους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα κατά του παλαιστινιακού πληθυσμού[8].

Αυτό τα τελευταία χρόνια έχει κλιμακωθεί, και όλο και περισσότερο, προέρχεται από την ηγεσία. Μόλις πριν λίγους μήνες, ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών κάλεσε το κράτος να "σβήσει από το χάρτη" μια ολόκληρη παλαιστινιακή πόλη[9].

Μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, υπήρξαν πολλές δηλώσεις από Ισραηλινούς αξιωματούχους που δήλωναν την πρόθεση να δολοφονήσουν μαζικά Παλαιστίνιους πολίτες, ή με κάθε τρόπο να τους εξευτελίσουν προετοιμάζοντας ανάλογες ενέργειες.

Ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας δήλωσε: "Πολεμάμε ανθρώπινα ζώα και ενεργούμε αναλόγως". Υψηλόβαθμος αξιωματικός δήλωσε: "Τα ανθρώπινα ζώα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοια. Δεν θα έχουν ηλεκτρικό ρεύμα και νερό, θα υπάρχει μόνο καταστροφή". Εκπρόσωπος του στρατού δήλωσε ότι "η έμφαση δίνεται στη ζημιά και όχι στην ακρίβεια του πλήγματος". Ο Ισραηλινός πρόεδρος θεώρησε όλους τους Παλαιστίνιους στη Γάζα υπεύθυνους για τις ενέργειες της Χαμάς. Ένας βουλευτής είπε ότι ο στόχος πρέπει να είναι η "Νάκμπα! Μια Νάκμπα που θα επισκιάσει τη Νάκμπα του 1948"[10].

Ανεξάρτητα από το αν το BBC διαθέτει ή όχι μια μονάδα ανθρώπων υψηλού προφίλ που να έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη ρητορική του μίσους και την υποκίνηση της βίας,όλα τα παραπάνω θα πρέπει να έχουν κυρίαρχη θέση στην τηλεοπτική κάλυψη των γεγονότων, την αρθρογραφία, τις επεξηγήσεις και την ανάλυση των ειδήσεων.

Η παρουσία μιας τέτοιας μονάδας, ωστόσο, και το είδος του έργου που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια, συνεπάγεται μια πρόσθετη ευθύνη για τη διερεύνηση του τι κάνουν τα άλλα μέσα ενημέρωσης προκειμένου να ενισχύσουν το φαινόμενο της απανθρωποποίησης και να διευκολύνουν τις προσπάθειες της ισραηλινής κυβέρνησης να εξομαλύνει τη μαζική δολοφονία των Παλαιστινίων.

Μια τέτοια μονάδα θα πρέπει να εμβαθύνει σε αυτό, και να διερευνήσει τον φαύλο κύκλο της υποκίνησης της βίας και τον αντίκτυπό της στην πολιτική πραγματικότητα στο Ισραήλ, και κατά συνέπεια στις ζωές των Παλαιστινίων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι η ρητορική μίσους και η υποκίνηση της βίας έχουν διαχυθεί στη Δύση. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η έκκληση του Αμερικανού γερουσιαστή Λίντσεϊ Γκράχαμ προς το Ισραήλ να "ισοπεδώσει τον τόπο". Και ότι η σύγκρουση είναι ένας "θρησκευτικός πόλεμος".

Μια τέτοια ρητορική έχει προκαλέσει φόβο στις αραβικές και μουσουλμανικές κοινότητες στις ΗΠΑ και μπορεί κάλλιστα να συνέβαλε στο μαχαίρωμα μέχρι θανάτου ενός Παλαιστίνιου εξάχρονου παιδιού, Αμερικανού πολίτη ,σε ένα έγκλημα μίσους στο Σικάγο[11]. 

 

 

5. Ιστορικό πλαίσιο

Η τρέχουσα κάλυψή των γεγονότων ξεκίνησε μετά την επίθεση της Χαμάς. Αναμφίβολα, πρόκειται για σημαντική είδηση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η ιστορία ξεκινά στις 7 Οκτωβρίου. Θα πρέπει λοιπόν να ενσωματώσουμε στην κάλυψή μας μια ακριβή, ισορροπημένη, δίκαιη και αληθινή αναπαράσταση της πραγματικότητας που οδήγησε σε εκείνη τη στιγμή.

Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, αλλά απλώς θα σας υπενθυμίσω τρεις όρους: απαρτχάιντ, εθνοκάθαρση και αποικιοκρατία των εποίκων.

Αυτοί είναι όροι που χρησιμοποιούν πολλοί ειδικοί και οργανώσεις υψηλού κύρους, τους οποίους το BBC συνήθως αποφεύγει και χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τη φύση της ισραηλινής κυριαρχίας επί των Παλαιστινίων, καθώς και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί το Ισραήλ για να καταπιέζει τη μία γενιά μετά την άλλη των Παλαιστινίων και που  βασίζονται σε εκτεταμένα αποδεικτικά στοιχεία.

Σε ποιο βαθμό αυτό φαίνεται στον τρόπο κάλυψης των γεγονότων που κάνουμε; Χωρίς αυτό το πλαίσιο, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουμε ενημερώσει επαρκώς το κοινό; Ή μήπως κρύβουμε άκρως σχετικές και σημαντικές πληροφορίες, χωρίς τις οποίες δεν είναι δυνατόν να γίνουν κατανοητά τα βασικά στοιχεία της σύγκρουσης;

Μόλις πριν λίγες ημέρες, η Francesca Albanese, η Ειδική Εισηγήτρια του ΟΗΕ για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα Παλαιστινιακά εδάφη που το Ισραήλ κατέχει από το 1967, είπε τα εξής:

Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος αυτό που παρακολουθούμε να είναι μια επανάληψη της Νάκμπα του 1948 και της Νάκσα του 1967, αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα....το Ισραήλ έχει ήδη πραγματοποιήσει μαζικές εθνοκάθαρσεις Παλαιστινίων υπό την ομίχλη του πολέμου... Και ακόμα μια φορά, στο όνομα της αυτοάμυνας, το Ισραήλ προσπαθεί να δικαιολογήσει αυτό που ισοδυναμεί με εθνοκάθαρση[12].

 

Για άλλη μια φορά, σας καλώ να ψάξετε μέσα από την κάλυψη των γεγονότων, στο παρελθόν και στο παρόν, μήπως βρείτε κάποιο ίχνος από τα παραπάνω- είτε σε επεξηγήσεις, είτε σε συνεντεύξεις, είτε σε αφιερώματα, είτε σε ειδησεογραφικές αναλύσεις. Υπάρχει καθόλου, και αν ναι, έχει δοθεί η σημασία που τους αναλογεί;

 

 

6. Συμπέρασμα

Συμπερασματικά, φαίνεται ότι το BBC κρύβει από το κοινό πολλές εξαιρετικά σημαντικές και σχετικές πληροφορίες και πολλά στοιχεία, απόψεις ειδικών και το ιστορικό πλαίσιο. Το κοινό δεν είναι δυνατόν να μπορεί να σχηματίσει τεκμηριωμένη άποψη ή να κατανοήσει στοιχειωδώς τα γεγονότα χωρίς να έχει πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες.

Φαίνεται επίσης ότι το BBC ενισχύει την ισραηλινή προπαγάνδα που έχει ως στόχο την απανθρωποποίηση των Παλαιστινίων.

Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να ειπωθούν, αλλά αυτά είναι σε γενικές γραμμές. Δεν πρόκειται για λάθη εδώ και εκεί, ούτε καν για συστηματική μεροληψία υπέρ του Ισραήλ. Το ζήτημα όπως έχει τώρα είναι ζήτημα συνενοχής.

Είναι θέμα δημοσίου συμφέροντος να διορθωθεί αυτό με τον πιο επείγοντα τρόπο.

Rami Ruhayem

[Αντίγραφο του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εστάλη σε πολλά άλλα μέλη του προσωπικού του BBC, και αποτελεί – με την συγκεκριμένη επίκριση και την άμεση αμφισβήτησή του προς την ανώτατη αρχή του BBC - μια εμβάθυνση της απόρριψης από το εσωτερικό του οργανισμού του τρόπου κάλυψης από το BBC, και μια αντανάκλαση του ίδιου στους ακροατές του. Εάν κοινοποιηθεί ευρέως, έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί σημαντικά η πίεση στο ίδρυμα, εκθέτοντας τις αντιφάσεις μεταξύ των ισχυρισμών του περί ακρίβειας και αυστηρότητας και της διαφορετικής αντιμετώπισης των ζωών και των θανάτων Παλαιστινίων και Ισραηλινών.

Μένει να δούμε πώς, και αν, το BBC θα απαντήσει, και αν θα υπάρξει κάποια ουσιαστική έρευνα ή αλλαγή, τόσο των συντακτικών κατευθυντήριων γραμμών του BBC για το θέμα αυτό, όσο και των σχέσεων με το προσωπικό του].

 

.......................................................................................................................

 

[1] https://mondoweiss.net/2018/08/israels-policies-genocidal/

 

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13642987.2022.2065261?__cf_chl_rt_tk=23Ut343mwYd9Ns3W_W9T10Rlt86HtDdfe75cNlEnjfU-1697885969-0-gaNycGzNDJA


 

 

[2] https://www.un.org/en/genocideprevention/genocide.shtml

 

 

[3] “We are equally disturbed by the flagrant use of hate speech in social media, particularly against the Palestinian population,” stated the Special Advisers. According to reliable reports, individuals have disseminated messages that could be dehumanizing to the Palestinians and have called for the killing of members of this group. The Special Advisers remind all that incitement to commit atrocity crimes is prohibited under international law.

 

https://www.un.org/en/genocideprevention/documents/media/statements/2014/English/2014-07-24-Special%20Advisers%27%20Statement%20on%20the%20situation%20in%20Israel%20and%20the%20occupied%20Gaza%20strip.pdf

 

 

[4] https://twailr.com/public-statement-scholars-warn-of-potential-genocide-in-gaza/

 

 

[5] Late on 12 October, the Israeli authorities issued an order for more than 1.1 million Palestinians in Gaza City and the northern Gaza Strip to leave their homes and flee to the south of Gaza within 24 hours, knowing that this would be practically impossible for many. Palestinians who did start to evacuate south reported that civilians and ambulances were targeted and hit by Israeli airstrikes on the designated “safe route”, killing at least 70 Palestinians who were fleeing to seek refuge. The ICRC stated that “the evacuation orders, coupled with the complete siege” are incompatible with international humanitarian law. Almost half a million Palestinians have already been displaced, and Israeli forces have bombed the only possible exit route that Israel does not control, the Rafah crossing to Egypt multiple times. The World Health Organisation published a warning that “[f]orcing more than 2000 patients to relocate to southern Gaza, where health facilities are already running at maximum capacity and unable to absorb a dramatic rise in the number of patients, could be tantamount to a death sentence”.

 

 

[6] https://twitter.com/NRC_Egeland/status/1712739072945373386

 

 

[7] Israeli Defense Minister Yoav Gallant declared on 9 October that “we are fighting human animals and we act accordingly”. He subsequently announced that Israel was moving to “a full-scale response” and that he had “removed every restriction” on Israeli forces, as well as stating: “Gaza won’t return to what it was before. We will eliminate everything.” On 10 October, the head of the Israeli army’s Coordinator of Government Activities in the Territories (COGAT), Maj. Gen. Ghassan Alian, addressed a message directly to Gaza residents: “Human animals must be treated as such. There will be no electricity and no water, there will only be destruction. You wanted hell, you will get hell”. The same day, Israeli army spokesperson Daniel Hagari acknowledged the wanton and intentionally destructive nature of Israel’s bombing campaign in Gaza: “The emphasis is on damage and not on accuracy.”

 

… Israel’s President emphasized that the Israeli authorities view the entire Palestinian population of Gaza as responsible for the actions of militant groups, and subject accordingly to collective punishment and unrestricted use of force: “It is an entire nation out there that is responsible. It is not true this rhetoric about civilians not being aware, not involved. It’s absolutely not true”. Israeli Minister of Energy and Infrastructure Israel Katz added: “All the civilian population in Gaza is ordered to leave immediately. We will win. They will not receive a drop of water or a single battery until they leave the world.”

 

Evidence of incitement to genocide has also been present in Israeli public discourse. This ranges from statements by elected officials—such as Knesset member Ariel Kallner’s call on 7 October for “one goal: Nakba! [catastrophe for Palestinians] A Nakba that will overshadow the Nakba of 1948”—to public banners displayed in Israeli cities calling for a “victory” signified by “zero population in Gaza” and the “annihilation of Gaza”. On national television, security correspondent Alon Ben David relayed the Israeli military’s plan to destroy Gaza City, Jabaliyya, Beit Lahiya, and Beit Hanun. Such statements are not new and resonate with a wider Israeli discourse showcasing the intent for elimination and genocide against the Palestinian people. Earlier in the year, for example, Israeli Minister of Finance Bezalel Smotrich called Palestinians “repugnant”, “disgusting” and called for “wiping out” the entire Palestinian village of Huwwara in the West Bank.

 

https://twailr.com/public-statement-scholars-warn-of-potential-genocide-in-gaza/

 

 

[8] “We are equally disturbed by the flagrant use of hate speech in the social media, particularly against the Palestinian population,” stated the Special Advisers. According to reliable reports, individuals have disseminated messages that could be dehumanising to the Palestinians and have called for the killing of members of this group. The Special Advisers remind all that incitement to commit atrocity crimes is prohibited under international law.

 

https://www.un.org/en/genocideprevention/documents/media/statements/2014/English/2014-07-24-Special%20Advisers%27%20Statement%20on%20the%20situation%20in%20Israel%20and%20the%20occupied%20Gaza%20strip.pdf

 

 

[9] TEL AVIV — A senior Israeli official on Wednesday called for the state to “erase” the Palestinian town of Hawara, which was rampaged by Jewish settlers over the weekend.

 

“I think the village of Hawara needs to be erased. I think that the state of Israel needs to do it. God forbid that regular people should do it,” Israel Finance Minister Bezalel Smotrich said.

 

His comments came after he liked a tweet that called for Hawara to be “wiped out” in the wake of a Palestinian gunman's attack that killed two brothers, Hillel Menachem Yaniv, 21, and Yagel Yaakov Yaniv, 19, who lived in the Israeli settlement of Har Bracha, around 5 miles away.

 

https://www.nbcnews.com/news/world/israel-finance-minister-bezalel-smotrich-hawara-erased-west-bank-rcna72871

 

 

[10] https://twailr.com/public-statement-scholars-warn-of-potential-genocide-in-gaza/

 

https://www.pbs.org/newshour/world/in-israels-call-for-mass-evacuation-palestinians-hear-echoes-of-their-original-catastrophic-exodus#:~:text=

 

https://www.huffpost.com/entry/israel-gaza-isaac-herzog_n_65295ee8e4b03ea0c004e2a8

 

https://www.commondreams.org/news/israel-gaza-bombing

 

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/cogat-chief-addresses-gazans-you-wanted-hell-you-will-get-hell/

 

https://www.huffpost.com/entry/israel-defense-minister-human-animals-gaza-palestine_n_6524220ae4b09f4b8d412e0a

 

 

[11] Washington, DC—Civil rights advocates in the United States have been warning that dehumanizing rhetoric about the Israel-Hamas war could translate into attacks on Palestinian, Arab, and Muslim American communities at home. Those fears appear to have materialized in the ugliest way when a six-year-old Palestinian American child was stabbed to death in a suspected hate crime near Chicago on Saturday.

 

….Another senator, South Carolina’s Lindsey Graham, described the conflict as a “religious war” — one in which he sided with Israel. “Do whatever the hell you have to do to defend yourself,” he said of Israel’s attacks on Gaza. “Level the place.” https://www.aljazeera.com/news/2023/10/19/frustration-concern-rise-in-arab-american-communities-amid-gaza-war

 

 

[12] “There is a grave danger that what we are witnessing may be a repeat of the 1948 Nakba, and the 1967 Naksa, yet on a larger scale. The international community must do everything to stop this from happening again,” the UN expert said. She noted that Israeli public officials have openly advocated for another Nakba, the term for the events of 1947-1949 when over 750,000 Palestinians were expelled from their homes and lands during the hostilities that led to the establishment of the State of Israel. The Naksa, which led to Israel’s occupation of the West Bank and the Gaza Strip in 1967, displaced 350,000 Palestinians. “Israel has already carried out mass ethnic cleansing of Palestinians under the fog of war,” the expert said. “Again, in the name of self-defense, Israel is seeking to justify what would amount to ethnic cleansing. “Any continued military operations by Israel have gone well beyond the limits of international law. The international community must stop these egregious violations of international law now, before tragic history is repeated. Time is of the essence. Palestinians and Israelis both deserve to live in peace, equality of rights, dignity, and freedom,” Albanese said.

 

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2023/10/un-expert-warns-new-instance-mass-ethnic-cleansing-palestinians-calls#:~:text=GENEVA%20(14%20October%202023)%20%E2%80%93,Hamas%20and%20Israeli%20occupation%20forces.

 

https://x.com/un_spexperts/status/1713178425777598881?s=46

  



 

Μια επιστολή στον πιο επικίνδυνο φιλόσοφο της Δύσης, τον Σλαβόι Ζίζεκ

 

Το antapocrisis αναδημοσιεύει επιστολή Παλαιστίνιου συγγραφέα, κριτικού και καλλιτέχνη που επέλεξε να παραμείνει ανώνυμος υπό τον φόβο αντιποίνων του Ισραηλινού καθεστώτος, αντίποινα που πήραν τη μορφή πογκρόμ και συλλήψεων μετά τις 7 Οκτώβρη. Απευθύνεται στον γνωστό φιλόσοφο Σλαβόι Ζίζεκ και τη στάση που κράτησε των “ίσων αποστάσεων”, επικρίνοντας με ιδιαίτερη ωστόσο σφοδρότητα τη Χαμάς αλλά όχι το Ισραήλ. Ο Παλαιστίνιος συγγραφέας επισημαίνει ιδιαίτερα ότι ο στιγματισμός της αντίστασης ως τρομοκρατίας σημαίνει την πολιτική αποπλαισίωσή της, την αφαίρεση της ιστορίας και της υλικής πραγματικότητας της Κατοχής και του Εποικισμού, και συνακόλουθα τη στέρηση από τους Παλαιστίνιους του βασικού δικαιώματος της πολιτικής οργάνωσης και προσδοκίας για την ελευθερία τους.

 

Αγαπητέ Σλαβόι Ζίζεκ,

 

Δημοσιεύσατε ένα άρθρο στο οποίο ισχυρίζεστε ότι “Η πραγματική διαχωριστική γραμμή στο θέμα Ισραήλ-Παλαιστίνη” είναι μεταξύ των “φονταμενταλιστών” και στις δύο πλευρές και όλων εκείνων που πραγματικά επιδιώκουν την “ειρήνη”, με το οποίο ζητάτε μια θέση που δεν επιλέγει μεταξύ της μιας ή της άλλης “σκληροπυρηνικής παράταξης”. Παρά την εξίσωση και των δύο κατ’ αρχήν, αρχίζετε και τελειώνετε το άρθρο σας με μια ευθεία σκληρή καταδίκη της συμπεριφοράς της Χαμάς, αλλά ποτέ δεν έρχεστε να καταδικάσετε ρητά την άλλη “σκληρή παράταξη” για την ίδια ακριβώς συμπεριφορά. Αυτή η συμπεριφορά εξελίσσεται σταδιακά τα τελευταία 75 χρόνια. Ξεκινώ την απάντησή μου με ένα θεμελιώδες ερώτημα: ποιος είστε εσείς που μιλάτε;

 

Μιλάτε ως ένας αυστηρά δυτικός φιλόσοφος, δεσμευμένος σε ένα δυτικό πρόταγμα, διαβόητο για τη μακραίωνη παράδοση της “ηθικά παρεξηγημένης” αποικιοκρατίας που δεν έχει ακόμη τελειώσει, στο φθαρμένο παραμύθι όπου υπάρχουν πολιτισμένοι και του βάρβαροι; Αν ναι, τότε αποδέχομαι τη θέση σας και δεν έχω τίποτα να σας παραδώσω. Έχετε επιλέξει την πλευρά σας. Αν όμως μιλάτε ως φιλόσοφος, ως φορέας της αλήθειας, θα περίμενα την ελάχιστη ποσότητα κριτικής σκέψης στη θέση σας – πρώτα και κύρια προς τον πολιτικό κανόνα στον οποίο βασίζετε την αξιολόγηση, τη διορατικότητα και την έκκληση για δράση. Δεν θα περίμενα τίποτα λιγότερο από τον αστέρα της “κριτικής της ιδεολογίας”, ο οποίος είναι αναμφίβολα πολύ έμπειρος στην ανίχνευση της εκτεταμένης βάναυσης εξουσίας της ιδεολογικής χειραγώγησης – ειδικά όταν οι περισσότερες κοινές δυτικές γεωπολιτικές προοπτικές για τη Μέση Ανατολή, είτε μέσω των μέσων ενημέρωσης είτε μέσω ιστορικών αφηγήσεων, έχουν συχνά αποδειχθεί αλλοιωμένες από τέτοιες χειραγωγήσεις.

 

Η βασική σας διαπίστωση σχετικά με την ιδεολογία ήταν ότι λειτουργεί ως τέτοια- δεν το πιστεύουμε, παρ’ όλα αυτά το κάνουμε, γεγονός που απεικονίζεται από εκείνη την κορυφαία στιγμή στην ταινία They Live, όπου κάτω από όλους αυτούς τους τολμηρούς, εντυπωσιοθηρικούς τίτλους υπάρχει μια βαθύτερη, πιο ανησυχητική διερεύνηση του θέματος. Μπορούμε να το δούμε αυτό στους τίτλους που διατυμπάνιζαν σε όλους τους εντυπωσιακούς τίτλους των δυτικών μέσων ενημέρωσης μετά την 7η Οκτωβρίου και τις υποτιθέμενες φρικαλεότητες – όπως βιασμοί, αποκεφαλισμένα μωρά και άλλες σφαγές τόσο ανείπωτες που επηρέασαν πολλούς αναγνώστες σε ένα προσωπικό ανθρώπινο επίπεδο.

 

Αυτές οι ενέργειες φαίνονται βαθύτατα αντιπολιτικές όταν αποδίδονται σε μια πολιτική παράταξη που διεξάγει έναν πόλεμο για δικαιοσύνη και απελευθέρωση – αυτό βέβαια, αν κάποιος είναι επαρκώς εξοπλισμένος ή ηθικά δεσμευμένος να τιμήσει το γεγονός ότι πρόκειται πράγματι για μια αντιστασιακή παράταξη, έστω και ως μια ήπια παροδική σκέψη.

 

Ορισμένοι από αυτούς τους βάναυσους ισχυρισμούς, όπως τα “αποκεφαλισμένα μωρά”, διαψεύστηκαν από πολλούς, συμπεριλαμβανομένων των Ισραηλινών και του ίδιου του προέδρου των ΗΠΑ Μπάιντεν. Όλο αυτό το διάστημα, άλλοι ισχυρισμοί τουλάχιστον αμφισβητήθηκαν, και πολλοί αποκηρύχθηκαν από μαρτυρίες απελευθερωμένων Ισραηλινών ομήρων. Κάποιοι από αυτούς κατέθεσαν με τόλμη ότι οι άνθρωποι που συμμετείχαν στο μουσικό φεστιβάλ, για παράδειγμα, δεν εκτελέστηκαν από τη Χαμάς, αλλά μάλλον σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ανταλλαγής πυρών, υπονοώντας ότι επρόκειτο για ισραηλινά πυρά, τα οποία δεν έδειχναν να ενοχλούνται από την παρουσία αμάχων στο διάβα τους. Με τέτοιες αντιφάσεις και όλη τη σκιαμαχία των μέσων ενημέρωσης, τα αληθινά γεγονότα των γεγονότων εκείνης της ημέρας παραμένουν άγνωστα.

 

Ωστόσο, υπάρχει μια έντονη επιμονή στην εξίσωση μιας παλαιστινιακής αντιστασιακής παράταξης που γεννήθηκε στο προφανές πλαίσιο της στρατιωτικής κατοχής, με το ISIS, παρά την αντικρουόμενη ιστορία τους και τους διαφορετικούς στόχους και ιδεολογίες. Αυτή η προσπάθεια, που χρονολογείται από τον πόλεμο στη Γάζα το 2014, παίχτηκε από τον Νετανιάχου για την προεκλογική εκστρατεία του δεξιού κόμματός του και απορρίφθηκε ήδη από Ισραηλινούς μελετητές ως διαστρέβλωση της πραγματικότητας που είχε ως στόχο να αποφύγει τις διαπραγματεύσεις. Από μια κριτική θέση, η αναβίωση αυτού του ισχυρισμού στο σημερινό πολιτικό κλίμα παρουσιάζεται ως άλλη μια κατάχρηση της αυξανόμενης ατμόσφαιρας ισλαμοφοβίας στη Δύση για να εξασφαλίσει άνευ όρων υποστήριξη στο Ισραήλ.

 

Η παραδοχή αυτή εγείρει αμφιβολίες όχι μόνο για την ακεραιότητα των μέσων ενημέρωσης αλλά και για ολόκληρο τον δυτικό πολιτικό μηχανισμό, καθώς βασίζεται σε μια μονόπλευρη επισήμανση ή απόρριψη των αντιστασιακών ομάδων ως καθαρή τρομοκρατία στο όνομα του Ισλάμ, ενώ επιμένει σε μια αντίπαλη αφήγηση πολιτικά δικαιολογημένης “αυτοάμυνας”. Αν πρέπει να ληφθούν υπόψη αυτές οι αμφιβολίες -που θα έπρεπε- οι πολιτικές θέσεις, οι ιστορίες και τα συμφραζόμενα έχουν σημαντική σημασία. Αν απορρίψετε τη Χαμάς (και άλλες παρατάξεις αντίστασης) ως τρομοκρατία, δεν κινδυνεύετε να απορρίψετε μια ολόκληρη ιστορία ένοπλου παλαιστινιακού αγώνα ενάντια σε μια πλήρως οπλισμένη κατοχή;

 

Ξεκινάτε με μια διεκδίκηση για μια πορεία προς τα εμπρός μέσω του ιστορικού πλαισίου, ωστόσο ο ιστορικός σας προβληματισμός φαίνεται να αποβάλλει το μέρος στο οποίο η παλαιστινιακή αντίσταση καθορίζεται και διαμορφώνεται σε εθνικό επίπεδο. Η απόρριψη της αντίστασης ως τρομοκρατίας σημαίνει την πολιτική αποπλαισίωσή της και τη στέρηση από τους Παλαιστίνιους του βασικού δικαιώματος της πολιτικής οργάνωσης και προσδοκίας. Αυτό καθιστά το παλαιστινιακό υποκείμενο μηδενιστικό και οδηγεί σε λανθασμένες ερμηνείες, όπως η περίπτωση που προβάλλετε για την Ιντιφάντα της Ιερουσαλήμ το 2015 -που αναφέρεται ως “Ιντιφάντα των μαχαιριών”- ως βίαιη έκφραση απελπισίας. Μια τέτοια κοινωνιολογική προσέγγιση της πολιτικής απαιτεί σοβαρή εμβάθυνση.

 

Στις περιπτώσεις επιθέσεων αυτοκτονίας “μοναχικών λύκων”, μπορεί να υπάρχει ένας μικρός αριθμός επιτιθέμενων που η κίνησή τους ήταν η οικονομική ή προσωπική απελπισία, αλλά οι περισσότεροι αφιερώνουν, στην πραγματικότητα, τις ενέργειές τους στο γενικό σχέδιο αντίστασης, συνήθως με τη μορφή γραπτής διαθήκης. Σε πολλές περιπτώσεις, αναλογιζόμενοι τις προηγούμενες αναρτήσεις αυτών των ατόμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μόνο μετά το μαρτύριό τους οι πολιτικές τους προθέσεις αρχίζουν να αποκτούν νόημα. Τέτοιες τοπικές προσπάθειες αναγνωρίζουν το μικρό χρονικό περιθώριο για δράση σε αυτές τις πρωτοβουλίες. Λαμβάνουν πολύ καλά υπόψη τους τη φύση της ισραηλινής αστυνομίας, των στρατιωτών, των δυνάμεων ασφαλείας, ακόμη και του βαριά οπλισμένου πληθυσμού, ιδιαίτερα στην Ιερουσαλήμ – οι δυνάμεις αυτές είναι πάντα σε εγρήγορση και έτοιμες για βία – τόσο για να ασκήσουν όσο και για να λάβουν. Σε τέτοιες αντιπαραθέσεις ανταρτών, ακόμη και μια κραυγή “Ελεύθερη Παλαιστίνη” θα έθετε σε κίνδυνο την “αποστολή” τους. Αυτό είναι ένα βασικό πλαίσιο που όλοι οφείλουμε να γνωρίζουμε.

 

“Η αντίσταση είναι μια συνεχής βιώσιμη προσπάθεια”. Αυτή η φράση επαναλαμβάνεται σε τοίχους γκράφιτι σε όλες τις παλαιστινιακές πόλεις και σε προφίλ σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ενσωματώνει μια φιλοσοφία που επινόησε ο πιο διάσημος πνευματικός μάρτυρας της Παλαιστίνης, ο Basil al-Araj, μια φιλοσοφία που εξελίχθηκε σε θεωρία αντίστασης στην παλαιστινιακή εθνική κουλτούρα. Περιλαμβάνει την πεποίθηση ότι μια πράξη αντίστασης θα αποδίδει πάντα στην εκπλήρωση των εθνικών στόχων, αν όχι στη δική σας ζωή, τότε στη ζωή των μελλοντικών γενεών. Δεν υπάρχει “θάνατος για χάρη του θανάτου”, δεν υπάρχει “βία” που να στερείται πολιτικής μουσικής. Όλα είναι μια επένδυση της μεμονωμένης ζωής σε μια ελεύθερη συλλογική ζωή – Δηλαδή, μια διάχυση μέσα στο λαό.

 

Αυτό το δόγμα τονίζει την ιερότητα του συλλογικού ρόλου του ατόμου, μια κρίσιμη στάση στην απάντηση στη συστηματική καταστροφή της παλαιστινιακής ικανότητας για αυτοοργάνωση. Ο κοινωνιολόγος Johan Galtung επινόησε τον όρο “κοινωνιοκτονία” για να περιγράψει αυτό που εφαρμόζει το Ισραήλ στους Παλαιστίνιους, το οποίο περιλαμβάνει την καταστροφή της ικανότητάς τους για αυτοδημιουργία και αναψυχή ως κοινότητα. Αυτό θέτει τις βάσεις για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η θρησκευτική έννοια του “Τζιχάντ” ή του “ιερού πολέμου” έγινε σχετική, ακόμη και απαραίτητη, για την εθνική υπόθεση των Παλαιστινίων.

 

Η πανταχού παρούσα ανάγκη για έναν ισχυρότερο δεσμό ανάμεσα στον αγώνα για την απελευθέρωση και σε κάποιο υλικό άφθαρτο όπως η πίστη, γέννησε το “Τζιχάντ” ως μορφή αγώνα. Η πίστη προσδίδει στα άτομα την ανθεκτικότητα να διατηρούν μια συλλογική συναίνεση ακόμη και σε πολιτική απομόνωση, και το Τζιχάντ, στη βασική του γλωσσική σημασία, είναι “η άσκηση της μέγιστης δυνατής δύναμης και προσπάθειας”. Ανατρέχοντας στο ιστορικό πλαίσιο, τόσο η Χαμάς όσο και η Παλαιστινιακή Ισλαμική Τζιχάντ, οι εξέχουσες ισλαμικές παρατάξεις αντίστασης της Παλαιστίνης, δημιουργήθηκαν μετά την αποτυχία του αραβικού εθνικισμού και την ήττα του 1967. Για τους Παλαιστίνιους, η θρησκεία ήταν και συνεχίζει να λειτουργεί ως μια σταθερή δέσμευση στον αγώνα τους, μια ιερή διαθήκη προς την απελευθέρωση.

 

Αυτό μπορεί να διαφεύγει από τους δυτικούς παρατηρητές. Όπως επισημαίνει ο δημοσιογράφος Omar Al-Agha σε άρθρο του στο Al Jazeera, ο λόγος πίσω από την αδυναμία του Ισραήλ και της Δύσης να προβλέψουν τη Χαμάς έχει τις ρίζες του στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν πλήρως τις προθέσεις ενός πολιτικού “δογματικού μαχητή”, ο οποίος αποτελεί τη βασική συνιστώσα της παλαιστινιακής αντίστασης. Ο αγώνας αυτός, όπως αποδίδει, πηγάζει από μια ιστορική μετατόπιση της δυτικής σκέψης. Η μετατόπιση αυτή χαρακτηρίζεται από την πεποίθηση ότι η δυτική κοινωνία ενσαρκώνει το αποκορύφωμα της ανθρώπινης ανάπτυξης και σηματοδοτεί την απομάκρυνση από θεολογικές εκτιμήσεις. Ο Al-Agha κάνει μάλιστα τη διάκριση μεταξύ δογματικών μαχητών και ιδεολογικών μαχητών που είναι γνωστοί στον δυτικό αναγνώστη ως “κομμουνιστές μαχητές”. Η βασική τους διαφορά είναι το συστατικό της πίστης και η πίστη σε μια ανταμοιβή με τη μορφή της μεταθανάτιας ζωής.

 

Ωστόσο, περιπλέκω περαιτέρω αυτή τη διάγνωση εξετάζοντας τη σύνθεση αυτού του δόγματος με μια “οργανωμένη δομή”, όπως ένα σχέδιο εθνικής αντίστασης, που σημαίνει το σχηματισμό μιας πολιτικής ομάδας. Αυτή η σύνθεση οδηγεί σε μια εξέλιξη στην αντίληψη του ατόμου για την ανταμοιβή – η ίδια η μορφή της ανταμοιβής δεν αλλάζει όσον αφορά τη μεταθανάτια ζωή, αλλά η πίστη στην ανταμοιβή υφίσταται μετασχηματισμό. Αρχικά θεμελιωμένη στην έννοια της ανταμοιβής της προσωπικής μεταθανάτιας ζωής, η πίστη αυτή εξελίσσεται ώστε να περιλαμβάνει μια ευρύτερη εθνική διάσταση, μια συλλογική ζωή που ξεκινά από τον θάνατο του μαχητή. Αυτή η “μετά θάνατον ζωή” γίνεται η πολιτική-γηινή ανταμοιβή, μια ευκαιρία για μια καλύτερη συλλογική ύπαρξη.

 

Αυτή η κοινωνιολογία μπορεί επίσης να ανιχνευθεί στο σχηματισμό και την ενεργοποίηση του “κοινού δωματίου για τις παλαιστινιακές παρατάξεις αντίστασης”, όπου αριστερές και κομμουνιστικές παρατάξεις ενώνονται χέρι-χέρι με ισλαμικές παρατάξεις, αναστέλλοντας τις διαφορές (ακόμη και μεταξύ των ισλαμιστών), μέχρι αυτές να επιλυθούν πολιτικά μετά την απελευθέρωση. Επιπλέον, μια ανθρωπολογική ανάλυση του παλαιστινιακού και αραβικού “κοινού” της αντίστασης αποκαλύπτει ένα ποικίλο φάσμα ατόμων, που περιλαμβάνει φιλελεύθερους, χριστιανούς, άθεους, κομμουνιστές, queers και φεμινίστριες – μια σύνθεση που θυμίζει ένα “κοσμικό” πολιτικό πλήθος.

 

Αυτές και πολλές άλλες αναλύσεις καταρρίπτουν τις αφηγήσεις περί “φονταμενταλισμού” και “αντισημιτισμού”, που υποστηρίζονται φαύλα από τη Δύση σχετικά με κάθε παλαιστινιακή προσπάθεια απελευθέρωσης. Δεν είναι μυστικό ότι ο δυτικός κόσμος έχει μετατραπεί σε ένα εχθρικό και ακόμη και βίαιο περιβάλλον για την ελευθερία της έκφρασης υπό το ψευδές πρόσχημα του αντισημιτισμού. Αυτές οι εικόνες βίας που εξαπολύονται σε φιλοπαλαιστινιακούς διαδηλωτές από τον κρατικό μηχανισμό στην Ευρώπη μοιάζουν πάρα πολύ με αυτές των ισραηλινών δυνάμεων σε Παλαιστίνιους διαδηλωτές. Όπως λέτε, καθηγητά Žižek, η βία σηματοδοτεί την αποτυχία της πατρικής εξουσίας, γεγονός που ανοίγει ένα ερώτημα: η Δύση ήθελε ποτέ οι Παλαιστίνιοι να προσεγγίσουν πολιτικά το πρόβλημα της κρατικής τους υπόστασης, ή μήπως η αφήγηση περί “φονταμενταλισμού” είναι μια προσπάθεια να ακυρωθούν οι αυτόνομες παλαιστινιακές φιλοδοξίες ως καθαρό μίσος και εξόντωση του εβραϊκού λαού;

 

Ακόμα και ισραηλινές φωνές θεώρησαν την άνευ όρων απελευθέρωση των αιχμαλώτων και την ανθρώπινη μεταχείριση που έτυχαν από το προσωπικό της Χαμάς, όπως κατέθεσαν στον Τύπο, ως ένδειξη ότι οι ειρηνευτικές συνομιλίες, ή ακόμα και οι πολιτικές συνομιλίες με τη Χαμάς, είναι δυνατές. Ωστόσο, τι θα σήμαινε αυτό για το “κράτος του Ισραήλ”; Και γιατί πρέπει να προηγείται οποιασδήποτε συζήτησης για “ειρήνη” η αποκλειστική καταδίκη της Χαμάς και όχι η αξιωματική άνευ όρων καταδίκη της ζωής υπό το κράτος της βίας; Όταν οι διεθνείς συμφωνίες νομιμοποιούν την αντίσταση, γιατί πρέπει να εξαιρείται η νομιμότητα της παλαιστινιακής πολιτικής αντίστασης, ακόμη και από τις πιο κριτικές φωνές που υπάρχουν στη Δύση;

 

Ίσως αυτές να είναι οι πραγματικές διαχωριστικές γραμμές στο Ισραήλ-Παλαιστίνη, καθηγητά Ζίζεκ: οι δυτικοκεντρικές αφηγήσεις που κρατούν ενεργά τις παλαιστινιακές πολιτικές πρωτοβουλίες εκτός της σφαίρας του πολιτικού. Ίσως αυτή η αλλαγή στην αντιμετώπιση να είναι το κλειδί για μια ρεαλιστική εξάλειψη της βίας σε αυτό το έδαφος. Σε τελική ανάλυση, όλοι οι Παλαιστίνιοι που γνωρίζω, όλοι οι άνθρωποι που υπέφεραν πάρα πολύ καιρό, είναι από θέση αρχής αντίθετοι στη βία εναντίον οποιασδήποτε αθώας ζωής.

 

Πηγή: Mundoweiss

 

Μετάφραση: antapocrisis