ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΟ ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ : ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥ;

 

Αφορμή για την πρόσφατη λαϊκή εξέγερση στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις ειδήσεις στα κύρια μέσα ενημέρωσης, ήταν οι αυξήσεις στο φυσικό αέριο το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο, αν ψάξουμε λίγο πιο βαθιά, οι απαντήσεις θα μπορούσαν να είναι διαφορετικές και οι σχέσεις με τις οργανώσεις που ασχολούνται με την εξαγωγή της δημοκρατίας στις χώρες που, κατά τη γνώμη τους δεν εφαρμόζουν δημοκρατικές πρακτικές, θα μπορούσαν να γίνουν πολύ πιο εμφανείς.

Στον ιστότοπο της National Endowment for Democracy (NED), μιας μη κυβερνητικής οργάνωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες που ασχολείται με τη χρηματοδότηση , το «στήσιμο» και την εκπαίδευση διαφόρων οργανώσεων σε όλο τον κόσμο προκειμένου να εξάγει τη δημοκρατία στις χώρες που, κατά τη γνώμη της, δεν έχουν, βλέπουμε ότι με διάφορα προγράμματα, από το 2020, χρηματοδοτεί οργανώσεις του Καζακστάν με στόχο την ανατροπή της κυβέρνησης. Η πολύ γνωστή  δηλαδή πρακτική της NED σε χώρες όπως π.χ. η Κούβα και η Βενεζουέλα όπου πολλές αντεπαναστατικές οργανώσεις χρηματοδοτούνται πλουσιοπάροχα από τη NED προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη σχετικά με την ανάγκη ανατροπής των κυβερνήσεων από νεοφιλελεύθερη σκοπιά αλλά και γεωστρατηγικούς λόγους.

Στο έγγραφο που δημοσιεύεται στον ιστότοπο της NED με ημερομηνία 18 Φεβρουαρίου 2021 με τίτλο «Καζακστάν 2020» παρατίθενται όλες οι οργανώσεις που έχουν πάρει χρήματα από αυτό το ίδρυμα, και συγκεκριμένα βρίσκουμε:

Διεθνές Γραφείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Κράτους Δικαίου του Καζακστάν - Προάσπιση της ελευθερίας των ειρηνικών συναθροίσεων - 50.000 δολάρια :

Προώθηση της ελευθερίας των ειρηνικών συναθροίσεων στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα ακολουθήσει στρατηγικές νομικής υποστήριξης για την υποστήριξη ακτιβιστών που αντιμετωπίζουν την καταστολή, θα αναλύσει την υπάρχουσα και προτεινόμενη νομοθεσία για τη συμμόρφωσή της σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, θα σχεδιάσει προτάσεις πολιτικής παρέμβασης και θα αναπτύξει μια μεθοδολογία για την παρακολούθηση των παραβιάσεων της ελευθερίας των ειρηνικών συναθροίσεων. Θα πραγματοποιήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ελευθερία των ειρηνικών συναθροίσεων, στα Καζακικά και στα Ρώσικα, τόσο για πολίτες ακτιβιστές όσο και για εκπροσώπους της περιφερειακής κυβέρνησης.


CA Analysis & Research Center Limited – Υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων - 29.200 δολάρια :

Ενημέρωση των πολιτών του Καζακστάν για τα δικαιώματά τους και την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα. Η οργάνωση θα στηρίξει έναν ενημερωτικό ιστότοπο που θα επικεντρώνεται στην εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα δικαιώματά τους, στην ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ο ιστότοπος θα δημοσιεύεται στα ρωσικά και τα καζακικά και θα περιλαμβάνει άρθρα και πολυμεσικά θέματα που θα δημοσιεύονται καθημερινά.


Δημοκρατικές ιδέες και αξίες – Για μια δραστήρια και αφοσιωμένη νεολαία - 65.000 δολάρια :

Προώθηση της συμμετοχής των νέων του Καζακστάν στα κοινά. Η  οργάνωση θα στηρίξει έναν ιστότοπο πολυμέσων που θα καλύπτει τα τρέχοντα γεγονότα και τις πολιτικές εξελίξεις στο Καζακστάν. Για να ενθαρρύνει τους νέους να συμμετάσχουν στα κοινά, ο ιστότοπος θα συζητά τα τρέχοντα γεγονότα και το πολιτικό σύστημα του Καζακστάν σε μια μορφή που θα μπορεί εύκολα να γίνεται κατανοητός και να κοινοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο ιστότοπος, με άρθρα, ενημερωτικά γραφήματα, εικονογραφήσεις, βίντεο και podcast, θα κάνει καθημερινά δημοσιεύσεις στα ρωσικά και τα καζακικά.


Ίδρυμα "Ar Rukh Khak" -Οργάνωση προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων - 37.250 δολάρια :

Προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα συντάξει, θα επαληθεύσει και θα διαφημίσει μια πλήρη λίστα με άτομα που έχουν διωχθεί ή φυλακιστεί για πολιτικούς ή θρησκευτικούς λόγους στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα παρακολουθεί επίσης τις συνθήκες κράτησης αυτών των κρατουμένων και θα τους βοηθά στην προετοιμασία καταγγελιών και προσφυγών, εάν χρειαστεί. Επιπλέον, η οργάνωση θα διεξάγει συγκριτική νομοθετική έρευνα και θα κάνει προτάσεις για νομικές βελτιώσεις. Η οργάνωση θα πραγματοποιεί εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες υπεράσπισης σε όλη τη διάρκεια του έργου.



Ελευθερία Πληροφόρησης - Ανεξάρτητες Ειδήσεις και Σχόλια - 56.000 δολάρια :

Παροχή μιας ανεξάρτητης πηγής ειδήσεων και αναλύσεων στα εθνικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ρωσόφωνο και καζακόφωνο κοινό. Η οργάνωση θα παρέχει εθνική κάλυψη ειδήσεων και ανεξάρτητη ανάλυση και σχολιασμό για το κοινό της ρωσικής και της καζακικής γλώσσας, με την παραγωγή  βίντεο ειδησεογραφικών προγραμμάτων και πολυμέσων άλλου περιεχόμενου. Το περιεχόμενό τους θα κάνει μια ανάλυση των τρεχόντων γεγονότων και των σημαντικών πολιτικών και κοινωνικών ζητημάτων στο Καζακστάν με σχολιασμό τους από προσωπικότητες υπέρ της δημοκρατίας. Θα δημοσιεύει τις εκπομπές βίντεο, τα γραφήματα και τα άρθρα του απευθείας στο YouTube, το Instagram, το Telegram και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.



Ανεξάρτητο πρακτορείο ειδήσεων Politon - βίντεο συζητήσεις και σχολιασμός ειδήσεων - 60.000 δολάρια :

Παροχή μιας ανεξάρτητης πηγής ειδήσεων τοπικού χαρακτήρα και σχολίων υπό μορφή βίντεο. Η οργάνωση θα παράγει βιντεοσκοπήσεις και συζητήσεις για τα τρέχοντα γεγονότα. Τα βίντεο θα κάνουν ανάλυση της επικαιρότητας και των σημαντικών πολιτικών και κοινωνικών ζητημάτων στο Καζακστάν με σχόλια από έγκυρους αναλυτές και προσωπικότητες.

Διεθνής Νομική Πρωτοβουλία -Προώθηση και υπεράσπιση της κοινωνίας των πολιτών - 69.920 δολάρια :

Προώθηση των θεμελιωδών ελευθεριών στο Καζακστάν και παροχή νομικής βοήθειας σε εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών. Η οργάνωση θα παρακολουθεί πιθανές απειλές και περιορισμούς στην ανεξάρτητη δραστηριότητα της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα, θα συντάσσει αναλυτικές εκθέσεις και θα παρέχει νομική βοήθεια. Θα προετοιμάζει επίσης εκθέσεις και θα μεταφέρει πληροφορίες για απειλές και παραβιάσεις κατά της κοινωνίας των πολιτών σε διεθνείς οργανισμούς. Τέλος, η οργάνωση θα παράγει βίντεο για τα εθνικά και διεθνή ανθρώπινα δικαιώματα και θα συγκαλεί μια σειρά συναντήσεων με ακτιβιστές της κοινωνίας των πολιτών στις περιοχές του Καζακστάν.


Δημοκρατικές ιδέες και αξίες - Προώθηση της συμμετοχής των πολιτών - 60.000 δολάρια :

Προώθηση της ευαισθητοποίησης του κοινού για τον πολιτικό ακτιβισμό και τον εθελοντισμό στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα αναδεικνύει το έργο των ακτιβιστών σε διάφορους τομείς στον ιστότοπό της. Ο ιστότοπος θα παρουσιάζει ακτιβιστές που αντιμετωπίζουν μεγάλες κοινωνικές, πολιτικές και πολιτικές προκλήσεις στο Καζακστάν και την Ευρασία. Η οργάνωση θα αναπτύξει μια νέα ενότητα του ιστότοπου που θα καλύπτει τα διακρατικά προβλήματα ύδρευσης της Κεντρικής Ασίας, τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις τους, την κακή διακυβέρνηση που τα προκαλεί και τους ακτιβιστές που εργάζονται για την αντιμετώπισή τους.


Πολιτικές Διαδικασίες - Προώθηση Ελεύθερων και Δίκαιων Εκλογών - 33.700 δολάρια :

Προώθηση ελεύθερων και δίκαιων εκλογών στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα αναπτύσσει την ικανότητα και τον επαγγελματισμό των ακτιβιστών προκειμένου να διεξάγουν εκστρατείες νομικής υπεράσπισης, ιδιαίτερα σε σχέση με ζητήματα εκλογών. Η οργάνωση θα σχηματίσει μια βασική ομάδα εκπαιδευτών παρατηρητών της εκλογικής διαδικασίας, θα τους βοηθήσει να ιδρύσουν έναν νέο οργανισμό παρακολούθησης της ψηφοφορίας και θα προετοιμάσει μια προσπάθεια παρακολούθησης της εκλογικής διαδικασίας ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών του 2020.


Δημόσιο Ταμείο «Wings of Liberty - Προώθηση ελεύθερων και δίκαιων εκλογών - 49.600 δολάρια :

Για μια έγκυρη και διάφανη εκλογική διαδικασία στο Καζακστάν.Η οργάνωση θα εκπαιδεύσει παρατηρητές που θα παρακολουθούν τις εκλογές για το Κοινοβούλιο του Καζακστάν του 2020, θα παρέχει νομική υποστήριξη σε παρατηρητές την ημέρα των εκλογών, θα συντονίζει τον έλεγχο της εκλογικής διαδικασίας και θα κοινοποιεί τα αποτελέσματα του ελέγχου στο κοινό, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλους ακτιβιστές που ηγούνται εκλογικών δραστηριοτήτων. Επιπλέον, η οργάνωση θα δημιουργήσει έναν χώρο συνάντησης για ακτιβιστές και εκλογικούς παρατηρητές για να συγκαλέσουν και να συντονίσουν τις προσπάθειές τους.


Υπηρεσία Πληροφόρησης των Νέων του Καζακστάν - Προώθηση ελεύθερων και δίκαιων εκλογών - 39.200 δολάρια :

Για έγκυρη, υπεύθυνη και διάφανη εκλογική διαδικασία στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα εκπαιδεύσει τους πολίτες προκειμένου να παρακολουθούν τις εκλογές, να αναπτύξουν ένα εθνικό δίκτυο εκλογικών παρατηρητών και να παρακολουθήσουν τις επερχόμενες κοινοβουλευτικές εκλογές. Η οργάνωση θα χρησιμοποιήσει το τεράστιο εθνικό δίκτυό της για να εκπαιδεύσει παρατηρητές, να δικτυώσει τις πολυάριθμες γεωγραφικά διασκορπισμένες ομάδες που ασχολούνται ήδη με τον έλεγχο της εκλογικής διαδικασίας, να ενθαρρύνει τη χρήση μιας κοινής μεθοδολογίας μεταξύ αυτών των ομάδων.


Κράτος δικαίου - Προώθηση της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθε - 114.066 δολάρια :

Ενίσχυση της ανεξαρτησίας της νομικής υπεράσπισης στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα υποστηρίξει την δημιουργία και ανάπτυξη ενός ενεργού δικτύου δικηγόρων υπεράσπισης ικανών να σχεδιάσουν και να δώσουν αποτελεσματικές και στρατηγικές απαντήσεις στις παραβιάσεις της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Η οργάνωση θα συγκαλέσει μια σειρά συναντήσεις για να προωθήσει τη δικτύωση των δικηγόρων υπεράσπισης και την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις κοινές προκλήσεις. Θα πραγματοποιήσει εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Καζακστάν ξένων δικηγόρων υπεράσπισης. Με αυτά τα ταξίδια, θα προωθηθούν οι διεθνείς σχέσεις και οι προσπάθειες υπεράσπισης.


Λέσχη Δημοσιογράφων Καζακστάν - Προώθηση Ιστορικής Μνήμης - 33.000 δολάρια :

Προώθηση της δημόσιας κατανόησης και του διαλόγου για τη σοβιετική εποχή στο Καζακστάν και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Η οργάνωση θα παράγει τρία ντοκιμαντέρ που διερευνούν τις  περιόδους πολιτικής καταστολής σε όλη την ιστορία του Καζακστάν στον εικοστό αιώνα. Τις ταινίες αυτές θα τις προβάλουν σε τοπικές αίθουσες και θα φροντίσουν να κυκλοφορήσουν ευρέως στο διαδίκτυο. Μετά την παραγωγή των ταινιών, η οργάνωση θα οργανώσει διαδικτυακές και εκτός σύνδεσης εκδηλώσεις και συζητήσεις προκειμένου να συμμετάσχει το κοινό σε ζητήματα καταστολής κατά το παρελθόν και ιστορικής μνήμης.


Uralskaya Nedelya - Προώθηση ανεξάρτητων μέσων ενημέρωσης - 91.283 δολάρια :

Προώθηση της πρόσβασης σε αντικειμενικές, ακριβείς και έγκαιρες πληροφορίες σε ζητήματα επικαιρότητας και πολιτικής και ενίσχυση των ανεξάρτητων μέσων ενημέρωσης στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα παρέχει κάλυψη των τελευταίων ειδήσεων, θα κάνει σε βάθος ανάλυση των καθημερινών πολιτικά ευαίσθητων γεγονότων και θα συντάσσει πρωτότυπες εκθέσεις έρευνας. Θα παράγει επίσης  πολυμέσα, στα καζακικά και στα ρωσικά, για τον ιστότοπό της.


Ίδρυμα "North Kazakhstan Legal Media Center" - Προώθηση της Ελευθερίας στο Διαδίκτυο - 58.900 δολάρια :

Παρακολούθηση της ελευθερίας στο διαδίκτυο και υποστήριξη ενός ελεύθερου και ασφαλούς διαδικτύου. Η οργάνωση θα εκπαιδεύσει ακτιβιστές, δημοσιογράφους και μπλόγκερ στην ψηφιακή ασφάλεια και στην τεχνική των διαδικτυακών εκστρατειών. Θα παρακολουθεί το διαδίκτυο για τυχόν αποκλεισμένους ιστότοπους στο Καζακστάν και θα παρέχει νομική βοήθεια σε αυτούς. Τέλος, θα παρέχει πληροφορίες στους πολίτες του Καζακστάν σχετικά με την ελευθερία του διαδικτύου, τα ψηφιακά δικαιώματα και την ψηφιακή ασφάλεια.


Δημοκρατικές ιδέες και αξίες - Προώθηση του δημόσιου πολιτικού λόγου - 41.000 δολάρια :

Ανάπτυξη της ικανότητας των ακτιβιστών του Καζακστάν να διαμορφώνουν δημόσιες πολιτικές και να ενθαρρύνουν τη δημόσια συζήτηση. Η οργάνωση θα παράγει έγγραφα πολιτικής παρέμβασης για βασικά ζητήματα που συζητούνται σήμερα από την κοινωνία των πολιτών και θα μοιράζεται τις απόψεις της με το ευρύ κοινό. Θα καλέσει διεθνώς αναγνωρισμένους εμπειρογνώμονες για τον εκδημοκρατισμό, το κράτος δικαίου ή τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Καζακστάν για να συζητήσουν βασικά ζητήματα με ντόπιους ακτιβιστές.


Υπηρεσία Πληροφόρησης Νέων του Καζακστάν - Σχολή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - 64.750 δολάρια :

Προώθηση της επαγγελματικής εξέλιξης νέων ακτιβιστών για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα πραγματοποιήσει εισαγωγικά σεμινάρια για νέους ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε έξι περιοχές του Καζακστάν με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον ακτιβισμό των πολιτών και την εθνική και διεθνή νομοθεσία για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Στη συνέχεια, η οργάνωση θα πραγματοποιήσει ένα προηγμένο εκπαιδευτικό σεμινάριο και θα ιδρύσει ένα σχολείο πολιτικού ακτιβισμού. Οι συμμετέχοντες θα υλοποιούν πρωτοβουλίες και εκστρατείες για τα ανθρώπινα δικαιώματα στις αντίστοιχες περιοχές τους.


Vlast - Ενίσχυση των Ανεξάρτητων Μέσων ενημέρωσης- 48.267 δολάρια :

Ενίσχυση της διαθεσιμότητας καινοτόμου και υψηλής ποιότητας περιεχομένου πολυμέσων εστιασμένων στις εξελίξεις σε περιοχές του Καζακστάν. Η οργάνωση θα συνεργαστεί με ανεξάρτητους δημοσιογράφους και μέσα ενημέρωσης στις περιφέρειες,  για την παραγωγή μιας σειράς κοινών δημοσιεύσεων και προϊόντων μέσων ενημέρωσης χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές αφήγησης. Αυτά τα προϊόντα πολυμέσων θα δημοσιεύονται σε τοπικούς ιστότοπους μέσων ενημέρωσης, καθώς και στον ιστότοπο της οργάνωσης και σε σχετικούς λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης.


CA Analysis & Research Center Limited – Ενίσχυση ανεξάρτητων μέσων ενημέρωσης - 45.000 δολάρια :

Προώθηση της πρόσβασης σε αντικειμενικές, ακριβείς και έγκαιρες πληροφορίες για τα τρέχοντα ζητήματα και την πολιτική στο Καζακστάν. Η  οργάνωση θα δημοσιεύσει πρωτότυπες ειδήσεις και αναλύσεις για την πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση στο Καζακστάν. Ο ιστότοπος του οργανισμού, στα ρωσικά, θα περιλαμβάνει ενημερώσεις για τα τελευταία νέα, ρεπορτάζ, πολυμέσα και άρθρα σε συνέχειες. Το κοινό απεύθυνσης  θα αποτελείται από πολίτες του Καζακστάν και ενδιαφερόμενα άτομα στο εξωτερικό.


Ίδρυμα "Κοινωνικό-Οικολογικό Ταμείο -" Υποστήριξη για έρευνες βίντεο - 36.855 δολάρια :

Ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σχέση διαφθοράς και υποβάθμισης του περιβάλλοντος στο Καζακστάν. Η οργάνωση θα αναθέσει την παραγωγή σειράς ερευνητικών βίντεο για το πώς η διαφθορά συμβάλλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Τα θέματα της έρευνας θα περιλαμβάνουν την ποιότητα του αέρα, την οικονομική ανάπτυξη σε εθνικά προστατευόμενες περιοχές και την ατομική ενέργεια. Οι έρευνες αυτές θα υπογραμμίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις της διαφθοράς στη διακυβέρνηση και το περιβάλλον στο Καζακστάν. Τα ερευνητικά βίντεο θα διαδοθούν ευρέως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτές είναι οι οργανώσεις που χρηματοδοτήθηκαν από τη NED. Δεν γνωρίζουμε ποιος πραγματικά βρίσκεται πίσω από τις λαϊκές εξεγέρσεις, αλλά σίγουρα το έγγραφο αυτό δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες για τον αυθορμητισμό των διαδηλώσεων.

ΑΠΟ occhisulmondo.info/


Οι περισσότεροι αριστεροί έχουν πέσει θύματα της εμπιστοσύνης τους στο κράτος

 

MILENA RAMPOLDI «Οι περισσότεροι αριστεροί έχουν πέσει θύματα της εμπιστοσύνης τους στο κράτος»: Michael Schneider για τη συνεχιζόμενη «διεθνική βιοπολιτική κατάληψη της εξουσίας».

 

Milena Rampoldi, ProMosaik, 1/2/2022

Συνέντευξη με τον καθηγητή Μίχαελ Σνάϊντερ, (γεννημένος το 1943) με θέμα τον COVID-19 και τη σχέση μεταξύ ιατρικής και ολοκληρωτισμού. Ο Σνάιντερ συγγραφέας και στρατευμένος σοσιαλιστής,είναι γνωστός, μεταξύ άλλων, για τη συμμετοχή του στο φοιτητικό κίνημα του 1968, ως συγγραφέας του έργου «Neurose und Klassenkampf» [Νεύρωση και πάλη των τάξεων,Εκδόσεις Ράππα,1982] και την ίδρυση του πρώτου σοσιαλιστικού θεάτρου δρόμου στο Δυτικό Βερολίνο. Ο Μίχαελ Σνάϊντερ ξεχωρίζει για την οξυδερκή κριτική του στην υπάρχουσα τάξη πραγμάτων, άρα και στην εκφυλιστική «κορωνοϊακή» νεύρωση που κυριαρχεί και συγκεντρώνει πολλά στοιχεία όχι μόνο πολιτικά, αλλά και νευρωτικά. Τα πράγματα, όμως, σήμερα διαφέρουν κάπως. Η εξουσία σήμερα είναι διαφορετική. Και ο ολοκληρωτισμός είναι διαφορετικός.

               


Στην εποχή του κορωνοϊού , η σχέση ιατρικής, εξουσίας και ολοκληρωτισμού διαφεύγει από πολλούς, για ποιο λόγο κατά τη γνώμη σας;

Εάν η σχέση μεταξύ ιατρικής, εξουσίας και ολοκληρωτισμού διαφεύγει από τόσους πολλούς ανθρώπους, σε αυτήν την περίοδο κρίσης λόγω του κορωνοϊού, αυτό οφείλεται κυρίως στη φύση αυτής της νέας ιστορίας, εξαιρετικά εκλεπτυσμένη και αποτελεσματική ως προς τον αντίκτυπό της στη ψυχολογία της μάζας : ότι ο Sars- Ο Cov-2 είναι ένας δολοφονικός ιός που απειλεί ολόκληρη την ανθρωπότητα, εναντίον του οποίου θα πρέπει να «κηρύξουμε τον πόλεμο», όπως ανακοίνωσε ο Γάλλος πρόεδρος τον Απρίλιο του 2020.

Σε περιόδους πολέμου και κρίσης, κυβέρνηση και πολίτες πάντα σχεδόν ενώνουν τις δυνάμεις τους. Ο «πόλεμος ενάντια στον κορωνοϊό» και τις νέες «επικίνδυνες παραλλαγές» του μοιάζει με το 1984 του Όργουελ, όπου οι άνθρωποι κινητοποιούνται συνεχώς και ωθούνται σε εικονικούς πολέμους ενάντια σε νέους εχθρούς που κανείς δεν βλέπει ποτέ. Ακόμη πιο εκλεπτυσμένα, από κάποια σχεδόν σαδιστική ιδιοφυΐα (κάτι σαν ψυχολογικός πόλεμος): η ιστορία (σκηνοθετημένη από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες και τις δεξαμενές σκέψης)  ενός αόρατου και πανίσχυρου εχθρού που μπορεί να χτυπήσει οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή και  μπορεί να κρυφτεί μέσα στον καθένα μας, στον διπλανό σου, στον συνάδελφό σου, ακόμα και ανάμεσα στα αγαπημένα σου πρόσωπα και, ακόμα χειρότερα, στον ίδιο σου τον εαυτό.

Η υπόθεση του «ασυμπτωματικού ασθενούς», που βάζει σε κίνδυνο όλους τους άλλους ως «υπερμολυντική», είναι ιδιαίτερα ύπουλη, γιατί τροφοδοτεί την καχυποψία όλων εναντίον όλων και οδηγεί σε πλήρη ακύρωση του βάρους των αποδεικτικών στοιχείων: στον αγώνα ενάντια στον αόρατο εχθρό, δεν είναι όλοι οι άνθρωποι δυνητικά υγιείς, αλλά δυνητικά άρρωστοι. Κάθε άτομο είναι ένα ύποπτο κρούσμα που δεν έχει ακόμη επαληθευτεί, ένας κίνδυνος που θα πρέπει να αποδείξει την αθωότητά του μέσω των ευρημάτων (επιχρίσματα) ή των εμβολίων που ενημερώνονται καθημερινά. Εάν δεν το κάνει, η περιθωριοποίηση και οι περιορισμοί μετακίνησης είναι μέτρα αυτοάμυνας που εγκρίνονται από την κοινωνία.

Αυτή η ιστορία είναι καινούργια, και βρίσκει ανταπόκριση επειδή βάζει στην υπηρεσία της πριν απ' όλα κοινοτικά ιδανικά όπως η αλληλεγγύη, η ευθύνη απέναντι στους άλλους κ.λπ., τόσο προσφιλή στην αριστερά. Να γιατί  η δόλια φύση της δεν αναγνωρίζεται από τους περισσότερους αριστερούς, τους σοσιαλδημοκράτες και τους αριστερούς σοσιαλιστές, πόσο μάλλον που οι τελευταίοι έχουν πέσει θύματα της εμπιστοσύνης τους στο κράτος ακριβώς σήμερα, στην κρίση λόγω του κορωνοϊού : το γεγονός ότι, μετά από τριάντα χρόνια νεοφιλελεύθερων στερήσεων και πολιτικών μεγάλων περικοπών (όπως στον τομέα της δημόσιας υγείας), το μέχρι τότε αδύναμο κράτος παίρνει ξαφνικά τα ηνία στα χέρια του και καθιστά την υγεία των πολιτών το υπέρτατο σημείο της δράσης του, από αυτούς εκλαμβάνεται ως απόδειξη της ηθικής διάστασης που ανακαλύπτει και πάλι η πολιτική. Για ποιο λόγο όμως οι αδίστακτες κυρίαρχες ελίτ, αποφάσισαν μεταξύ άλλων, να μπλοκάρουν την παγκόσμια κερδοσκοπική μηχανή μπροστά σε ένα παθογόνο παράγοντα που επηρεάζει σχεδόν αποκλειστικά τους «μη παραγωγικούς», τους άνω των 80;

                                          John Melhuish Strudwick, Μια χρυσή κλωστή,1885

 

Σε ποιο βαθμό η εξουσία σήμερα διαφέρει από την εξουσία με την παραδοσιακή έννοια του όρου;

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές δικτατορίες και τα ολοκληρωτικά συστήματα, τα οποία είναι ή ήταν, ως επί το πλείστον, οργανωμένα σε εθνική βάση (που σε καμία περίπτωση δεν αποκλείει την οποιαδήποτε σχέση μεταξύ τους – και μόνο να σκεφτούμε τις φασιστικές δυνάμεις του Άξονα, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ιαπωνία) που εξόντωναν τους πολιτικούς τους αντιπάλους ή τους έκλειναν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με μια διεθνική βιοπολιτική κατάληψη της εξουσίας  που «ξεκινά από τις κυβερνήσεις και εισβάλλει βαθιά στο επίπεδο κυριαρχίας του ατόμου», όπως έδειξε ο Van der Pijl, καθηγητής διεθνούς πολιτικής στο Πανεπιστήμιο του Σάσσεξ, στο εξαιρετικό έργο του Καταστάσεις έκτακτης ανάγκης : States of emergency: Keeping the Global Population in Check, ( Ελέγχοντας τον παγκόσμιο πληθυσμό) : «Η εγκαθίδρυση καθεστώτος κατάστασης έκτακτης ανάγκης σε ολόκληρο σχεδόν τον πλανήτη ήταν κατά κύριο λόγο μια πολιτική κίνηση, η οποία αποδείχθηκε ότι προετοιμαζόταν εδώ και αρκετό καιρό και συντονίστηκε από μια σειρά διεθνικών δεξαμενών σκέψης και υπερεθνικών οργανισμών όπως ο ΠΟΥ και η Παγκόσμια Τράπεζα. Με βάση τις συμβουλές και τις οδηγίες τους, οι κυβερνήσεις έχουν υποτάξει ολόκληρους πληθυσμούς. Άλλωστε, πρόκειται για την επιβίωση της υπάρχουσας κοινωνικής τάξης πραγμάτων, η οποία από κοινωνική, οικονομική και οικολογική άποψη είναι ημιθανής».

Το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε μετά την «πανδημία», η λεγόμενη «Μεγάλη Επαναφορά» (όπως επισημαίνεται στην προγραμματική εργασία του ίδιου του Klaus Schwab και του Thierry Malleret) δεν έχει καμία σχέση με την υγεία αλλά μάλλον, είναι ζήτημα διατήρησης της ολιγαρχίας στην εξουσία, της διεθνικής άρχουσας τάξης, η οποία συγκεντρώνεται γύρω από ένα νέο μπλοκ εξουσίας που αποτελείται από μυστικές υπηρεσίες, γίγαντες της πληροφορικής και ομίλους μέσων ενημέρωσης.

Μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, η διεθνική αυτή ολιγαρχία ένιωσε να απειλείται από έναν αναστατωμένο και εξεγερμένο πληθυσμό σε πολλές χώρες, που απαιτούσε μια αυστηρή επαναρρύθμιση του ασταθούς παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος και μια διόρθωση των παράλογων ανισοτήτων που δημιουργεί το καπιταλιστικό σύστημα, πολύ περισσότερο που το τελευταίο αδυνατεί όλο και περισσότερο να ανακόψει την διαρκώς αυξανόμενη μαζική ανεργία στις χώρες της Νότιας Ευρώπης και στις Αραβικές χώρες. 

Ας θυμηθούμε σε αυτό το πλαίσιο, μεταξύ άλλων, την Αραβική Άνοιξη, το κίνημα Occupy στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, την αρχικά πολύ επιτυχημένη προεκλογική εκστρατεία του δημοκρατικού-σοσιαλιστή υποψήφιου για την Προεδρία Μπέρνι Σάντερς, ο οποίος κατάφερε να κινητοποιήσει ένα μεγάλο μέρος της αμερικανικής νεολαίας,το κίνημα Black Lives Matter (οι ζωές των μαύρων έχουν αξία) και το κίνημα των Κίτρινων Γιλέκων στη Γαλλία, που κατάφεραν να οδηγήσουν το κράτος σε κρίση αλλά και τις μεγάλες αναταραχές στην Ινδία και τους αγώνες των Χιλιανών για ένα νέο δημοκρατικό σύνταγμα, που υποστηριζόταν από μαζικότατες διαδηλώσεις. Για πολλές κυβερνήσεις που βρέθηκαν σε δύσκολη θέση λόγω των αναταραχών και των εξεγέρσεων, η «πανδημία» ήρθε την κατάλληλη στιγμή για να παραλύσει τα πολιτικά κινήματα διαμαρτυρίας και την κοινωνική ζωή μέσω του λοκντάουν.

 


Ποια είναι τα κύρια θέματα του δοκιμίου σας «Το κουτί του Πανκορωνοϊού και το κρυμμένο μυστικό του» *;

 Οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις που περιγράφονται εδώ και που οδήγησαν σε ένα παγκόσμιο πραξικόπημα της διεθνικής ολιγαρχίας, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του δοκιμίου μου. Αλλά πριν απ 'όλα αναλύω την πολιτική και μηντιακή  «στρατηγική σοκ» (Ναόμι Κλάιν) εξαιτίας της οποίας οι πληθυσμοί έχουν βυθιστεί σε μια κατάσταση μόνιμου φόβου του υποτιθέμενου  «δολοφονικού ιού» Sars-Cov-2, και τις διαβόητες μεθόδους προπαγάνδας μέσω των οποίων ο μόνιμος αυτός φόβος και ο πανικός τροφοδοτούνται συνεχώς : με τις καθημερινές ανακοινώσεις του αριθμού των κρουσμάτων που ανακοινώνονται με θορυβώδη τρόπο, τις χειραγωγημένες στατιστικές, τους αριθμούς των λοιμώξεων και θνησιμότητας χωρίς τιμές αναφοράς και με την συστηματική προσφυγή σε πειθήνιους ιατρικούς «ειδικούς», ενώ επικριτές γιατροί, ιολόγοι, ανοσιολόγοι κ.λπ., που καταγγέλλουν δημόσια τον εμβολιασμό του πληθυσμού με τα νέα εμβόλια mRNA που μόλις δοκιμάστηκαν, εκτίθενται στην πρωτοφανή μανία των μέσων ενημέρωσης, συχνά καταγγέλλονται και εμποδίζονται να ασκήσουν το επάγγελμά τους.

Ένα άλλο θέμα που αναπτύσσω είναι η όλο και πιο ανορθολογική και παράλογη εκστρατεία εμβολιασμού. Βέβαια, η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει τώρα να παραδεχτεί ότι όλο και περισσότεροι εμβολιασμένοι γεμίζουν το ίδιο τα νοσοκομεία και τις μονάδες εντατικής θεραπείας - πράγμα που σημαίνει ότι η στρατηγική εμβολιασμού που εφαρμόζεται μέχρι τώρα είναι μια πλήρης αποτυχία- αλλά δεν βρίσκει τίποτα άλλο να πει από το συνηθισμένο « Ας συνεχίσουμε έτσι!», που επαναλαμβάνεται καθημερινά. Και αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί την ανάγκη για μαζικό «ενισχυτικό εμβολιασμό» και την επικείμενη θέσπιση της νομικής υποχρέωσης εμβολιασμού σε όλα τα κανάλια - η οποία, προς μεγάλη ευχαρίστηση της φαρμακευτικής βιομηχανίας και της βιομηχανίας εμβολιασμού, θα πρέπει να οδηγήσει τον πληθυσμό σε μια δια βίου συνδρομή στο εμβόλιο. Τον τελευταίο μάλιστα, δεν φαίνεται να τον απασχολεί το γεγονός ότι ο μαζικός εμβολιασμός και το υποχρεωτικό πάσο εμβολιασμού αποτελεί την πόρτα εισόδου  ενός προτοφανέρωτου απολυταρχικού καπιταλισμού της επιτήρησης (Shoshana Zuboff )

 


 Ποια η σημασία μιας διεπιστημονικής προσέγγισης για την καλύτερη κατανόηση αυτής της ιστορικής κρίσης του κορωνοϊού;

Νομίζω ότι απαιτείται επειγόντως μια διεπιστημονική προσέγγιση για να κατανοήσουμε καλύτερα  τη ιστορική κρίσης του κορωνοϊού. Διότι, αυτή, δεν επηρεάζει μόνο όλες τις πτυχές της ζωής μας, αλλά  στο πέρασμά της αποκαλύπτεται  ένας ριζικός μετασχηματισμός της κοινωνίας και του σημερινού τρόπου παραγωγής συνολικά, αν και η πλειοψηφία των επιστημόνων και των διανοουμένων, το αρνείται, εν αγνοία της ή από οπορτουνισμό.

 Η βιομηχανία 4.0 υπό την καθοδήγηση των κολοσσών της πληροφορικής δεν θα οδηγήσει μόνο στην καταστροφή το λιανικό εμπόριο και τις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, των οποίων τα σημερινά μερίδια αγοράς έχουν ήδη μεταφερθεί εμφανώς στην Amazon και σε άλλες αλυσίδες διαδικτυακού εμπορίου. Η εξελισσόμενη αυτοματοποίηση μέσω της ψηφιοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει σε πρωτοφανή μαζική ανεργία. Η «Μεγάλη Επανεκκίνηση» του Schwab που το προβλέπει κρίνει ότι είναι απαραίτητη η εισαγωγή ενός καθολικού (όχι άνευ όρων) βασικού εισοδήματος  σε συνδυασμό με την  κατάργηση των μετρητών και την παγκόσμια εισαγωγή του ψηφιακού χρήματος, πράγμα που σημαίνει σε τελευταία ανάλυση ότι ο κάτοχος του ψηφιακού χρήματος θα είναι πλήρως στο έλεος των κεντρικών τραπεζών.

Είναι πραγματικά γκροτέσκο: ενώ η έντονη δημόσια αντιπαράθεση περιστρέφεται εδώ και μήνες γύρω από τα υπέρ και τα κατά του εμβολιασμού και την «πανδημία των μη εμβολιασμένων», στην οποία αποδίδεται η ευθύνη για τον νέο μεταλλαγμένο ιό «Όμικρον», στα παρασκήνια μπαίνουν οι βάσεις ενός κράτους απόλυτου ελέγχου και επιτήρησης, μπροστά στο οποίο αυτό του Όργουελ θα μοιάζει με τεχνικά καθυστερημένο πρόδρομό του.

Και όπως λέει μια γαλλική παροιμία: «Ένας λαός προβάτων θα έχει κυβέρνηση λύκων».

                       


Τι είναι επίκαιρο σήμερα στη «Νεύρωση και ταξική πάλη» και γιατί;

Το βιβλίο μου Νεύρωση και ταξική πάλη εμφανίστηκε στην ακμή του φοιτητικού κινήματος του 1968. Αν έγινε διεθνές μπεστ σέλερ, είναι χάρη στην προσπάθειά μου να συνδυάσω τον μαρξισμό με την ψυχανάλυση, αντί να τα θεωρώ ως μεθοδολογικά και ιδεολογικά αντίθετα και ασυμβίβαστα μεταξύ τους, όπως συνέβαινε γενικά στην κυρίαρχη πολιτική σκέψη της εποχής. Εκείνη την εποχή, με απασχολούσε πρωτίστως η σύνοψη των πολιτικών, οικονομικών και ψυχολογικών δυνάμεων της καπιταλιστικής κοινωνίας και της «ψυχοπαθολογίας της καθημερινής και επαγγελματικής της ζωής», καθώς και του άρρωστου καταναλωτισμού της - που δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα από τότε. Μια παρόμοια συγκριτική και διεπιστημονική προσέγγιση, με μάτια διάπλατα ανοικτά στην ταραγμένη εποχή που εξελίσσεται στο όνομα και στη σκιά της κρίσης του κορωνοϊού, (την κακώς εννοούμενη ως «υγειονομική κρίση» που οδηγεί αποκλειστικά σε μονοαιτιώδεις ιατρικές και ψευδοϊατρικές εξηγήσεις, σήμερα είναι όχι μόνο απαραίτητη αλλά και επείγει.

                                                      Hijack, "Πανδαιμόνιο",2020

 

 Γιατί η ψυχολογία και η ιστορία είναι σήμερα πιο απαραίτητες από ποτέ για τη δημιουργία μιας νέας αυθεντικής δημοκρατίας από τα κάτω και για να βγούμε από το «Χειμωνιάτικο παραμύθι» του Χάινριχ Χάινε στο οποίο είμαστε (σχεδόν) όλοι βυθισμένοι;

Δυστυχώς, η κυρίαρχη πανεπιστημιακή ψυχολογία σήμερα βρίσκεται εντελώς υπό την επίδραση μιας θετικιστικής και περιορισμένης αντίληψης της επιστήμης, ενώ η εμπειρική έρευνα περιορίζεται κυρίως σε στατιστικές έρευνες. Η ψυχολογία και η ιστορία δεν εξετάζονται πλέον μαζί εδώ και αρκετό καιρό, ενώ μια μαζική και ταξική ψυχολογία και κοινωνιοπαθολογία με βάση τον ιστορικό υλισμό (όπως ανέφερα στο «Νεύρωση και ταξική πάλη») έχει από καιρό εξοβελιστεί από τις προτάσεις για διδασκαλία. Ωστόσο, η κρίση του κορωνοϊού ,ειδικότερα, δείχνει πόσο η τρέχουσα πολιτική καθορίζεται από γενναιόδωρα αμειβόμενους κοινωνιοπαθείς, όπως ο σημερινός υπουργός Υγείας  Καρλ Λάουτερμπαχ (τον οποίο ο Οσκαρ Λαφοντέν εύστοχα χαρακτήρισε ως «ηχητική σημαδούρα του κορωνοϊού»). Όσο η πλειοψηφία του γερμανικού πληθυσμού εμπιστεύεται τέτοια άτομα, δεν μπορούμε να περιμένουμε μια πλήρη ανανέωση της δημοκρατίας, πόσο μάλλον μια πραγματική δημοκρατία από τα κάτω.

Ωστόσο, ακόμη και σε τέτοιες θλιβερές στιγμές, το μότο του Μπρεχτ εξακολουθεί να ισχύει: «Τα πράγματα δεν θα μείνουν όπως είναι»!

  

* To δοκίμιο θα εκδοθεί σύντομα από τον εκδοτικό οίκο  Sodenkamp & Lenz (Βερολίνο) στο συλλογικό έργο: Almuth Bruder-Bezzel, Klaus-Jürgen Bruder & Jürgen Günther (επιμ.): «Corona. Die Inszenierung einer Krise» [Κορωνοϊός. Το σκηνικό μιας κρίσης]

  


Αλήθεια σε τι εξυπηρετεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού;


 

Οι εμβολιασμένοι σε Ελλάδα και Ευρώπη που κατέχουν το πάσο (αν)ελευθερίας και ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΘΕΤΙΚΟΙ ΣΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ Ή ΝΟΣΟΥΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ, να μπαινοβγαίνουν σε εστιατόρια, καφέ, καταστήματα να ταξιδεύουν με αεροπλάνα, πλοία, τρένα, μέσα μαζικής μεταφοράς… μιας και το πάσο τους το διάστημα που νοσούν παραμένει ενεργοποιημένο!

Αλήθεια σε τι εξυπηρετεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού;

Οσο κι αν φαίνεται απίστευτο, δίνει το πράσινο φως για την περαιτέρω μετάδοση του κορωνοιού!

ΥΓ.  Το ρεπορτάζ  πραγματοποιήθηκε χθες σε πόλεις της Ελλάδα. Η ίδια διαπίστωση - επαλήθευση, έγινε και με νοσούντες στο εξωτερικό και αποδεικνύει πως το πάσο στο μόνο που δεν συμβάλλει είναι η προστασία μας!

Ευχαριστώ τους συναδέλφους μου για το ρεπορτάζ

[---->]


 

Αν περνάνε όμορφα στο Μάτριξ, γιατί θέλουν να βγουν;

 

Ξανά λοκ ντάουν. Μερικό αλλά λοκ ντάουν.

Όπως παλιά. Μην ξεσυνηθίζουμε.

Λοκ ντάουν όχι μόνο για τους ανεμβολίαστους. Για όλους αυτήν την φορά.

"Μετά από εμάς, έρχονται για εσάς" έγραφε ένα πλακάτ σε μία συγκέντρωση απολυμένων υγειονομικών.

Δεν δώσαμε σημασία, δεν το έδειξε και η τηλεόραση. Ήταν και "ψέκες" όλοι αυτοί, τι ψάχνεις...

Λοκ ντάουν, λοιπόν, το παραδοσιακό, το οριγκινάλε.

Εκεί οδήγησε η λογική που επιβλήθηκε "κάντε το εμβόλιο και μην σας νοιάζει τίποτα". Όχι τυχαία. Με μαθηματική ακρίβεια.

Οπότε;

Πρωτοχρονιά πάλι με φίλους σε σπίτια. Σαν την Μέρα της Μαρμότας. Όχι ότι είναι άσχημα να περνάς τις γιορτές ήρεμα, σε σπίτια, με λίγους καλούς φίλους. Είναι που μετά από τόση ταλαιπωρία είμαστε ξανά στο ίδιο σημείο. Ίσως και πιο πίσω. Αυτό είναι το στενάχωρο. Ή το εξοργιστικό.

Πέρυσι τέτοια εποχή η κυβέρνηση υποδεχόταν τα πρώτα εμβόλια και εξήγγειλε την "Επιχείρηση Ελευθερία". Ένα χρόνο μετά, μετράμε 100 νεκρούς την ημέρα με το ΕΣΥ ακόμα πιο αποδεκατισμένο και κουρασμένο.

Έχουμε όμως ψηφιακό φακέλωμα, άρση του ιατρικού απορρήτου, κατάργηση του δημόσιου χώρου, σκληρές πολιτικές τύπου Απαρτχάιντ, καθιέρωση των λοκ ντάουν και των περιορισμών, εξοντωτικά πρόστιμα σε ανεμβολίαστους.

Και ο πρωθυπουργός για σκι...

Καραγκιόζηδες; Κάφροι; Ανίκανοι; Επικίνδυνοι; Τι από όλα; Ή όλα μαζί;

Και η ουδέτερη Επιστήμη που παλεύει για να σώσει την Ανθρωπότητα; Πήγε κουβά κι αυτή. Βγήκε το ευηπόληπτο CDC (οι ανακοινώσεις του οποίου είναι - σαν να λέμε - η Βίβλος των απανταχού λοιμωξιολόγων) και μείωσε τις μέρες της καραντίνας από δέκα σε πέντε στους ασυμπτωματικούς ασθενείς. Και γιατί δεν τις κάνετε δύο τις μέρες ρε μάγκες; Ή καμία. Σιγά τη διαφορά.

Η Ιατρική στην υπηρεσία όχι της Ανθρωπότητας αλλά της Αγοράς. Ξεκάθαρα.

Η Επιστήμη που παλεύει μακριά από συμφέροντα να ανοίξει τα μάτια του κοσμάκη είναι ένα ωραίο παραμύθι. Για παιδάκια ή για αφελείς.

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν ούτε Ντι Κάπριο, ούτε Τζένιφερ Λόρενς που τρέχουν να αφυπνίσουν τους ανθρώπους για το επικείμενο Αρμαγεδώνα. Μόνο στο σινεμά αυτά.

Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιοι δεν βρίσκουν κονδύλια για έρευνα και δανείζονται από συγγενείς και φίλους για να κάνουν γιορτές.

Στον αληθινό κόσμο δημόσιο βήμα έχουν κατά κύριο λόγο οι τσάτσοι.

Παπαγάλοι με διδακτορικά και καθηγητικές έδρες.

Μακράν πιο επικίνδυνοι και πιο αποτελεσματικοί από τα παραδοσιακά "παπαγαλάκια".

Αλλά ας μην απελπιζόμαστε.

Αφού "μαζί θα το περάσουμε κι αυτό", όπως έγραψε στο τουήτερ το ελληνικό Νέτφλιξ με την έναρξη του νέου λοκ ντάουν.

"Μαζί θα το περάσουμε κι αυτό."

Να στενοχωρηθείς; Να τσατιστείς;

Ή μήπως να χαρείς; Γιατί όχι; Να χαρείς!

Νέα καραντίνα, πιο πολύς χρόνος για ένα σωρό απολαυστικές σειρές! Τι καλά!

Άλλωστε, η "άγνοια είναι ευτυχία". Έτσι, δικαιολογεί ο Cypher στο πρώτο Μάτριξ την προδοσία του και την εγκατάλειψη του αγώνα. "Βάλτε με στο Μάτριξ και σας δίνω τον αρχηγό τους" λέει στις Μηχανές. Εφόσον, δεν γνωρίζω την αλήθεια, τι σημασία έχει αν όλη η ζωή μου είναι ένα ψηφιακό Ψέμα; Κι αυτός ήταν υποτίθεται ο κακός της ταινίας.

Όμως, από το πρώτο Μάτριξ περάσανε 20 χρόνια. Τώρα, ο Κιάνου Ριβς σε συνέντευξη του για να προωθήσει τη νέα ταινία μοιράζεται μια εμπειρία που τον ξάφνιασε:

"Περιγράφω στην έφηβη κόρη ενός φίλου την πλοκή της πρώτης ταινίας του Μάτριξ επειδή δεν την είχε δει. Της λεω ότι στο μέλλον οι Μηχανές και η Τεχνητή Νοημοσύνη, κρατάνε τους ανθρώπους φυλακισμένους σε μία ψηφιακή φυλακή, στο Μάτριξ. Στην πραγματικότητα τα σώματα τους τα χρησιμοποιούν οι Μηχανές για μπαταρίες. Η πλοκή της ταινίας είναι η προσπάθεια κάποιων να ξυπνήσουν την ανθρωπότητα από τον ψηφιακό λήθαργο."

Και τι απαντάει το κορίτσι;

"Αν περνάνε όμορφα στο Μάτριξ, γιατί θέλουν να βγουν;"

Έλα ντε...

Τελικά, το χειρότερο δεν είναι ούτε το ηλεκτρονικό φακέλωμα, ούτε τα λοκ ντάουν, ούτε οι κάθε λογής περιορισμοί που αποφασίζονται με πρόσχημα την πανδημία.

Το χειρότερο είναι το να συνηθίσεις.

Να συνηθίσεις στην απώλεια της Ελευθερίας.

Να θεωρείς φυσιολογικό - και ίσως χρήσιμο - να έχεις διαρκώς τον Μεγάλο Αδελφό πάνω (ή μέσα) στο κεφάλι σου.

Να μην μπορείς να κάνεις χωρίς τον Αλγόριθμο. "Αφού ξέρει όλα μου τα γούστα και με βοηθάει να διαλέξω ποιά νέα σειρά θα δω ή τι δώρο να πάρω στην κοπέλα μου"

Το χειρότερο είναι να μάθεις να ζεις μία ζώη μισή.

Το χειμώνα λοκ ντάουν, το καλοκαίρι έξω.

Σαν τους φυλακισμένους.

Εγκλεισμός, προαυλισμός.

Εγκλεισμός, προαυλισμός.

Και μια στο τόσο μία άδεια δύο ημέρων.

Ζωή χωρίς Επαφή, χωρίς αληθινά Βιώματα και Εμπειρίες αφού αυτά είναι εν δυνάμει "μολυσματικά".

Θα τα ζει το άβαταρ σου αυτά σε κάποιο παιχνίδι στο PS5. Κάτι δεν είναι και αυτό;

Το χειρότερο είναι να μάθεις να ζεις με το barcode στο κινητό και να μετακινείσαι  στην πόλη σάμπως είσαι κονσέρβα στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ.

Ή μπαταρία.

Το χειρότερο είναι να την πατήσεις σαν τον Μπρουκς από την αγαπημένη ταινία "Τελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ". Ο φουκαράς ο Μπρουκς μετά από 50 χρόνια στη φυλακή είχε πλέον συνηθίσει. Όταν απελευθερώθηκε, δεν ήξερε πλέον τι να κάνει την "ελευθερία" του. Είχε μάθει να ζει φυλακισμένος μία ζωή.

"Ο Μπρουκς ήταν εδώ"...

Να προσέχουμε την υγεία μας. Και των αγαπημένων μας

Να αγωνιζόμαστε για την ανθρωπινότητα και για την ανθρωπιά μας

Να μην συνηθίσουμε την Μηχανή και τον Αλγόριθμο

Να είμαστε αυθεντικοί

Και να λέμε πιο συχνά "σ'αγαπώ"

Καλή χρονιά



[------>]

Ο ολοκληρωτισμός είναι νεωτερικό φαινόμενο

 

Ορισμένοι νομίζουν απόλυτα  λανθασμένα ότι καθεστώτα όπως ο ναζισμός και ο φασισμός διακρίνονταν αποκλειστικά από τον ανορθολογισμό η τον ακραίο φιλοσοφικό  ιδεαλισμό ( θεωρίες υπερανθρώπου, φυλετικής ρατσιστικής καθαρότητας, τάσεις προς τον παγανισμό και την μαγεία κλπ).Το φιλοσοφικό αυτό σφάλμα ξεκινά σε μεγάλο βαθμό από το ότι αυτά τα στοιχεία ήταν τα πιο εξόφθαλμα και παράλογα αλλά και από το γεγονός ότι ένα τμήμα της αριστερής διανόησης μεταπολεμικά ( πχ ο Λούκατς στο περίφημο έργο του " Η Καταστροφή του Λόγου") εστίασε- λανθασμένα-  στον ναζισμό αποκλειστικά ως αντιεπιστημονικό και αντιδιαφωτιστικό  ανορθολογισμό. 

Ομως, η σωστή διανοητική περιγραφή του ναζισμού είναι αυτή που συνδυάζει τα καθαρά ανορθολογικά του στοιχεία με έναν δυστοπικό  μεσσιανισμό ορισμένου τύπου ( η τέλεια φυλετική  και εθνικιστική κοινωνία) και ιδίως με μια έξαρση του εργαλειακού ορθολογισμού και της τεχνοκρατίας ,που ως ποιότητες αποσυνδεδεμένες από την ηθική και τον ανθρωπισμό, από το ηθικώς πράττειν, υπηρέτησαν τυφλά τους εξουσιαστικούς  σκοπούς.

Εχω επανειλημμένα αναφέρει και πολλές πηγές για αυτήν την σκέψη και δεν θα τις επαναλάβω σε αυτήν εδώ την ανάρτηση.

Με άλλο τρόπο, το ίδιο ίσχυσε και για τον " σταλινικό κομμουνισμό", για την στάση του ιμπεριαλισμού προς τους λαούς των αποικιών ,και ήταν πάντοτε και μια ενύπαρκτη τάση ιδίως στον μονοπωλιακό καπιταλισμό, η οποία τώρα τείνει να γιγαντωθεί. Ολοκληρωτισμός χωρίς έξαρση της τεχνοκρατίας και συστηματική της οργάνωση και μόνο με ανορθολογικές όψεις δεν υπήρξε ούτε θα υπάρξει ποτέ γιατί ο ολοκληρωτισμός είναι νεωτερικό φαινόμενο καθαρά. Εκεί έγκειται και η διαφορά λχ του ιστορικού ναζισμού από μια εγκληματική  συμμορία παραφρόνων  δολοφόνων όπως εκείνη του Μάνσον. Στο ότι διαθέτει όλα τα μέσα του εργαλειακού επιστημονικού και τεχνολογικού ορθολογισμού προς χρήση των εξουσιαστικών του σκοπών.

[---->]