ΑΚΥΡΟ ΛΟΓΩ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ (Μια απάντηση στον Γρηγόρη Γεροτζιάφα)

 

Αν και μπορούμε να είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως κανένας επιστήμονας δεν θα τολμούσε να μεταχειριστεί έναν άνθρωπο σήμερα όπως μεταχειρίζεται τα κουνέλια, παραμένει μολαταύτα ο φόβος πως οι επιστήμονες ως σώμα μπορεί, αν τους επιτραπεί να το κάνουν, να υποβάλουν ζωντανούς ανθρώπους σε επιστημονικά πειράματα, σίγουρα λιγότερο σκληρά αλλά όχι λιγότερα ολέθρια για τ’ ανθρώπινα θύματά τους. Αν ωστόσο οι επιστήμονες δεν μπορούν να κάνουν πειράματα πάνω στα σώματα των ατόμων, είναι πρόθυμοι να κάνουν τέτοια πάνω στο συλλογικό σώμα, και σε αυτό ακριβώς πρέπει να εμποδιστούν ασυζητητί …

 

       Μια αριστοκρατία της διάνοιας και της μάθησης! Από πρακτική σκοπιά, θα ήταν η πιο αδιάλλακτη και, από κοινωνική σκοπιά, η πιο επηρμένη και αηδιαστική αριστοκρατία. Και τέτοια θα ήταν η δύναμη που θα εδραιωνόταν εν ονόματι της επιστήμης. Ένα τέτοιο καθεστώς θα ήταν ικανό να παραλύσει όλη τη ζωή και την κίνηση στην κοινωνία.

 ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΑΚΟΥΝΙΝ

 

 

 

Του Φώτη Τερζάκη

 

Είπαμε ν’ αποφεύγουμε ad hominem επιχειρηματολογίες και ιμπρεσιονιστικές αναφορές προς φτηνό εντυπωσιασμό· ο κύριος Γεροτζιάφας όμως δεν φαίνεται να το άκουσε. Στο πρόσφατο άρθρο-ανάρτησή του στο INFOWAR —εκεί που δημοσιεύθηκε πρότινος το άρθρο τού Άρη Χατζηστεφάνου «Εμβολιάσου ρε, τί σου ζητάμε;» στο οποίο απάντησα κάπως αιχμηρά, και κάτι σαν ανταπάντηση μου φαίνεται τούτο τώρα— με τίτλο «Περί υποχρεωτικού εμβολιασμού, φασιστών και μικροαστών φιλοτομαριστών» [1 ] προσπαθεί πάλι να μας συγκινήσει με μια δραματική περιγραφή ασθενούς του, της οποίας η θέση στη συγγραφική του σκηνοθεσία (ακριβώς στην αρχή) έχει προφανή πρόθεση να κλονίσει κάθε ψύχραιμη κρίση ώστε να δεχθούμε σαν «φυσικό» το ανήκουστο συμπέρασμά του:

 

  

Εάν τον ρωτούσαμε (ως κράτος και ως γιατροί) τον Φλεβάρη «μήπως θέλετε να κάνετε το εμβόλιο;» και «πείτε μας πιο προτιμάτε (Astra ή Pfizer ή Moderna)» θα ήμασταν απλώς εγκληματικά ηλίθιοι. Εάν ερχόταν και έλεγε «όχι δεν κάνω το εμβόλιο γιατί άκουσα ότι…» και δεχόμασταν την «ελεύθερη βούληση» (αυτό είναι η προαιρετικότητα του εμβολιασμού) θα ήμασταν απλά εγκληματίες και υποκριτές. Εάν λέγαμε «πρέπει να κάνεις το εμβόλιο γιατί εάν δεν το κάνεις θα τιμωρηθείς» (και για τα λαϊκά στρώματα δεν είναι τιμωρία ο αποκλεισμός από μπαρ και τα ταξίδι) θα ήμασταν φασίζοντες υποκριτές. Στην πραγματική ζωή λοιπόν το θέμα τίθεται με απλό και σαφή τρόπο: «Κύριε θα κάνετε το εμβόλιο —αυτό που έχουν αποφασίσει αυτοί που ξέρουν— γιατί θα σας προφυλάξει από μια αρρώστια που μπορεί να σας σκοτώσει […] και δεν έχει μα και μου» (υπογραμμίσεις δικές μου).

 

  

Παγώνει κανείς και μόνο διαβάζοντάς το. Αλλοίμονο αν δεχθούμε την «ελεύθερη βούληση» όποιου πιστεύει ότι έχει δικαίωμα στο σώμα του, ότι έχει δικαίωμα ν’ αποφασίζει για τη ζωή και τον θάνατό του! Όχι κύριε, η υγεία και η ζωή σου δεν είναι δικαίωμα, είναι υποχρέωση, ανήκεις εξ ολοκλήρου στο κράτος (που εύγλωττα συμπαρατάσσεται εδώ με τους γιατρούς) είτε στη φυλή ή στον σύγχρονο στρατό εργασίας και μην έχεις αυταπάτες ελευθερίας και αυτοκυριότητας, για σένα αποφασίζουν εκείνοι που ξέρουν!

 

Πώς τολμάει ένας άνθρωπος σε υπεύθυνη θέση σήμερα να ξεστομίζει δημόσια τέτοια λόγια και να μη λυντσάρεται; Και πώς μπορεί να δίνει στον εαυτό του το δικαίωμα χρήσης μιας τέτοιας γκαιμπελικής ρητορικής χωρίς αυτό να ταράζει διόλου την «αριστερή» του αυτοσυνειδησία; Ή θα πρέπει να είναι σχιζοφρενής, ή κάτι άλλο συμβαίνει εδώ… Θα μου κάποιος, βέβαια, έχει και μια ορισμένη «αριστερά» στα ντουλάπια της σκελετούς – τα σταλινικά στρατόπεδα αναμόρφωσης και την ψυχιατρική μεταχείριση των αντιφρονούντων, αίφνης… Όμως πίστευα ότι έχουμε συμφωνήσει πλέον, όσοι τουλάχιστον δεν ψάχνουμε άλλοθι για τον αντικομμουνισμό, πως ο τίτλος «αριστερά» πρέπει να αφαιρεθεί από τέτοιες στρατογραφειοκρατίες του εικοστού αιώνα.

 

Ο κύριος Γεροτζιάφας πάντως δεν είναι σχιζοφρενής. Είναι ένας ευφυής επιστήμονας με όλα τα τυπικά διαπιστευτήρια, καθηγητής αιματολογίας στην Ιατρική Σχολή τής Σορβόννης και διευθυντής ενός ερευνητικού κέντρου που αναπτύσσει ερευνητικά κι εκπαιδευτικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από τις εταιρείες Sanofi, Pfizer, Leo και Stago. Αυτό φυσικά δεν είναι είδηση· είναι τρέχουσα πρακτική στον ιατρικό κλάδο και προβλέπεται μάλιστα τυπική της αναφορά στις παραγόμενες εργασίες υπό τον τίτλο «δήλωση σύγκρουσης συμφερόντων». Αρνείται όμως να το συνειδητοποιήσει, φοβάμαι, το ευρύ κοινό, εκείνο που εθελοτυφλεί πιστεύοντας στον ευεργετικό ρόλο τής ιατρικής, ή της τεχνοεπιστήμης γενικότερα, και κυρίως πιστεύει πως οι επιστήμονες ξέρουν. Ό,τι δηλαδή ο ίδιος ο κος Γεροτζιάφας προσπαθεί να εγγράψει στο μυαλό τού κόσμου με την υπερφίαλη δήλωσή του.

 

Ας γίνει επιτέλους συνείδηση όλων: εκείνο που ξέρουν με βεβαιότητα οι επιστήμονες είναι κυρίως το πού θα βρουν χρηματοδοτήσεις για τη δουλειά τους, και το τί δεν πρέπει να περιέχει αυτή η δουλειά εάν δεν θέλουν να βρεθούν με κλειστές όλες τις πόρτες· η πόζα τού ειδήμονα που παίρνουν απέναντι στους αδαείς είναι μια θλιβερή υπεραναπλήρωση της βαθιάς τους δουλοπρέπειας και της αυτοπεριφρόνησης που θα πρέπει νιώθουν επειδή ξέρουν —και αν δεν το ξέρουν είναι πραγματικά ηλίθιοι— ότι αποτελούν τον τελευταίο τροχό τής αμάξης. Η επιστήμη σήμερα, και κατεξοχήν η ιατρική, είναι κάτι ελάχιστα περισσότερο από πρακτορείο δημοσίων σχέσεων ενός ολιγοπωλιακού καρτέλ εταιρικών γιγάντων, και οι «επιστημονικές» αποφάνσεις της πρέπει να κρίνονται με τα ίδια κειμενικά κριτήρια που κρίνεται η φιλολογία τής διαφήμισης.

 

Πολύ αφελέστερος ο κος Χατζηστεφάνου, δεν έχει πάψει να δίνει δείγματα αυτής της γονυκλισίας τού μαζικού κοινού μπροστά στην επιστημονικότητα και στην επιστήμη. Αμετακίνητος επανήλθε προσφάτως2 με την αποσβολωτική δήλωση «το ηθικό πλεονέκτημα σε αυτούς τους χώρους [εν. της αριστεράς] έγκειται πρωτίστως στο γεγονός ότι δεν εγκαταλείπουν […] την πίστη τους στην επιστήμη και τον ορθό λόγο» (!) Δεν θα διαφωνήσω βέβαια με τον όρο πίστη· είναι η πιο ακριβής λέξη που μπορούσε να βρει για να περιγράψει τη στάση τού μέσου ανθρώπου σήμερα απέναντι στην αυθεντία τής επιστήμης: άλλοι πιστεύουν στη μετενσάρκωση, άλλοι πιστεύουν στην ύπαρξη εξωγήινων και άλλοι πιστεύουν στην επιστημονική «αλήθεια»… 

Με τη διαφορά ότι το να πιστεύεις στην ύπαρξη κάποιου είδους μεταθανάτιας ζωής, για παράδειγμα, είναι ίσως απλοϊκό ή και γραφικό αλλά δεν βλάπτει σοβαρά κανέναν – αντίθετα, δίνει ενδεχομένως σε κάποιους ανθρώπους κουράγιο και αντοχή για να ζήσουν, όταν δεν μπορούν να τα ποριστούν από αλλού. Το να πιστεύεις όμως στον έγκυρο κι ευεργετικό ρόλο τής τεχνοεπιστήμης είναι τραγικό: χαλυβδώνει την πιο δεινή κοσμοεξουσία που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα, η οποία στον φοβερό αιώνα που πέρασε μας έφερε μόλις ένα βήμα πριν από τον πυρηνικό όλεθρο, και σήμερα απειλεί τη γενετική ταυτότητα του είδους άνθρωπος ενώ δοκιμάζει σκληρά τα όρια αντοχής τού πλανήτη.

 

Εκείνο που είναι για να τραβάς τα μαλλιά σου στην παραπάνω φράση είναι το «ηθικό πλεονέκτημα [της αριστεράς]»… Ο κος Χατζηστεφάνου —και μαζί του, δυστυχώς, μεγάλο μέρος τής απολιθωμένης «αριστεράς» των ημερών μας— νομίζει ότι βρίσκεται ακόμα στον δέκατο όγδοο αιώνα, όταν η θρησκεία εκπροσωπούσε καθετί το οπισθοδρομικό και σκοταδιστικό και η επιστήμη συμβάδιζε με τη χειραφετησιακή υπόσχεση για τις ανερχόμενες τάξεις! 

Κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι από τότε, κε Χατζηστεφάνου μας, και ο καπιταλισμός που διαδέχθηκε τη φιλελεύθερη οικονομία τής αγοράς οργανώθηκε εξαρχής σαν ένα γιγαντιαίο τεχνοεπιστημονικό εγχείρημα για την απεριόριστη, ανελέητη κυριαρχία πάνω στα φυσικά και τ’ ανθρώπινα βιοσυστήματα·η επιστήμη και η τεχνική, αποσυνδεδεμένες από κάθε αξιακή κρίση και αναστοχασμό, είναι η ιδεολογία του. 

Και αυτό από μόνο του υποδεικνύει, νομίζω, ποιο είναι —ή ποιο θα έπρεπε να είναι— το ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς: η ανυποχώρητη κριτική στην εργαλειακή ορθολογικότητα, δηλαδή την τεχνοεπιστήμη, από τη σκοπιά μιας αξιακής ή καθ’ ύλην ορθολογικότητας που προκρίνει διαλεκτικά (με την έννοια της πραξεολογικής διαμεσολάβησης του γνωσιοθεωρητικού στοιχείου) τούς ανθρώπινους σκοπούς: ένα πρόταγμα, δηλαδή, και όχι μια «γνώση».

 

Τα «εμβόλια» που προπαγανδίζουν σήμερα οι γιατροί-βαθμοφόροι τού κράτους —για να επιστρέψω σ’ αυτά— είναι στην πραγματικότητα πλατφόρμες γενετικής τεχνολογίας οι οποίες, ως τροποποιητές τής λειτουργίας των κυττάρων, το λιγότερο που μπορούν να προκαλέσουν είναι μόνιμη αλλοίωση στον μηχανισμό φυσικής αυτοανοσοποίησης με συνέπειες τις οποίες δεν μπορεί να προβλέψει κανένας. 

Δεν θα αναφερθώ εδώ στο διογκούμενο κύμα των παρενεργειών (περιλαμβανομένων θανάτων, φυσικά, αλλά και ραγδαία νόσηση από τον ίδιο τον ιό απ’ όπου υποτίθεται ότι θα ήταν προφύλαξη!) οι οποίες έχουν σημειωθεί και σημειώνονται κιόλας αυτούς τους λίγους μήνες τού μαζικού εμβολιασμού – τις οποίες παρεμπιπτόντως πασχίζουν με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο να κρύψουν, και αυτό είναι ήδη έγκλημα κατά της ανθρωπότητας… Εκείνο που θέλω κυρίως να τονίσω είναι η δομική λογική που κατευθύνει την διεστραμμένη ιδέα τού υποχρεωτικού εμβολιασμού. 

Έχω ξαναπεί ότι ο θεμελιώδης εχθρός τού καπιταλισμού είναι η αυτονομία, που ενέχει την έννοια της αυτάρκειας σε οιοδήποτε επίπεδο. Κεντρική επιδίωξη είναι όλοι —άτομα, χώρες, γεωγραφικές περιοχές— να εξαρτώνται από μία κεντρική αγορά, μονοπωλιακά ή ολιγοπωλιακά ελεγχόμενη· και αυτό γίνεται με την ένταξη σε έναν διεθνή καταμερισμό εργασίας. 

Στο πλαίσιο του παγκόσμιου συστήματος, είναι εκείνο που είδαμε να συμβαίνει με το τέλος τής αποικιοκρατίας: οι χώρες που απέκτησαν εθνική ανεξαρτησία ήταν ήδη κατεστραμμένες παραγωγικά από την πολιτική των μονοκαλλιεργειών που είχε επιβάλει το αποικιακό σύστημα, και για να σταθούν στα πόδια τους ήταν υποχρεωμένες να ενταχθούν στην παγκόσμια αγορά, πράγμα που έκαναν αναγκαστικά δανειζόμενες. 

Δανείζονταν ακριβώς από τους πρώην δυνάστες τους, με δυσμενείς τοκογλυφικούς όρους, πράγμα τις έκανε ακόμη πιο εξαρτημένες —τεχνολογικά, οικονομικά και πολιτικά— από το κεφαλαιοκρατικό κέντρο, οδηγώντας τες σε ένα σπιράλ καταβαράθρωσης. Σήμερα, βλέπουμε αυτή τη διαδικασία να προχωρεί αμείλικτα από την παγκόσμια περιφέρεια προς ολοένα κεντρικότερες ζώνες. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που συμβαίνει στην ευρωπαϊκή περιφέρεια – πράγμα το οποίο εξηγεί επίσης τα δεινά που έζησε με ιδιαίτερα δραματικό τρόπο η Ελλάδα μέσα στην τελευταία δεκαετία. Γύρω στο 1980 η Ελλάδα είχε ποσοστό παραγωγικής αυτάρκειας κάπου 60-70%. Αυτό κατέρρευσε μετά την ένταξή της στην ΕΕ και σήμερα εμφανίζει την εικόνα μιας χώρας κατεχόμενης από το διεθνές (και πρωτίστως ευρωπαϊκό) κεφάλαιο, εξειδικευμένη αποκλειστικά στην παροχή υπηρεσιών μέσα στον ευρωπαϊκό καταμερισμό εργασίας και στερημένη ακόμη και από τη στοιχειώδη αυτάρκεια στον πρωτογενή (αγροτικό) τομέα.

 

Για τον ίδιον ακριβώς λόγο, και με την ίδια λογική, επιχειρείται σε όλες σχεδόν τις χώρες να εμποδιστούν οι καλλιέργειες με φυσικούς σπόρους και, είτε μέσω απαγορεύσεων (με κλασικό πρόσχημα την «ασφάλεια των τροφίμων») είτε μέσω επιδοτήσεων, να επιβληθούν οι τεχνητοί σπόροι —σαν να λέμε, γενετικές «πατέντες»— των εταιρειών βιοτεχνολογίας. Οι πατέντες των αγροτικών προϊόντων ισοδυναμούν με υποκλοπή της τροφικής αυτάρκειας από τον παγκόσμιο πληθυσμό εκ μέρους ενός βιοτεχνολογικού τραστ (με πρώτη τη δυσώνυμη Monsanto)που στηρίζεται από τις ισχυρότερες κυβερνήσεις τού πλανήτη. Έτσι συνδυάζεται το οικονομικό όφελος με τη δυνατότητα στρατηγικού ελέγχου χωρών και πληθυσμών.

 

Αναλογικά, το ίδιο γίνεται τώρα με τις φαρμακοβιομηχανίες. Η πολιτική τού υποχρεωτικού εμβολιασμού ισοδυναμεί με «πατεντοποίηση» της υγείας, των ίδιων των βιολογικών αυτορρυθμιστικών μηχανισμών τού ανθρώπινου οργανισμού, και με υποκλοπή τής ανοσολογικής του αυτάρκειας από βιοτεχνολογικά εργαστήρια που ελέγχονται από λίγους φαρμακευτικούς εταιρικούς γίγαντες σε στρατηγική συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. [3 ] .Δια βίου εξαρτημένοι από τα προϊόντα τους, που στοχεύουν πλέον όχι σε μια περιορισμένη αγορά «ασθενών» αλλά στην απέραντη αγορά των υγιών, όχι μόνο θα είμαστε όλοι μια ανεξάντλητη πηγή κερδοφορίας αλλά κι ελεγχόμενα εξαρτημένοι μέχρι —κυριολεκτικά— τις παραμικρές μας κυτταρικές λειτουργίες.

 

Αλήθεια, δεν σας έχουν περάσει ποτέ από το μυαλό αυτά κε Γεροτζιάφα; Δεν ξέρετε μήπως ότι το «δήθεν ανασφαλές» εμβόλιο της AstraZeneca έχει απαγορευτεί πλέον στις περισσότερες χώρες (και στην Ελλάδα υπό όρους) και τώρα μόλις η ΕΜΑ εξέδωσε απαγόρευση επίσης για το σκεύασμα της Johnson&Johnson; Τί ποσοστό τού παγκόσμιου πληθυσμού πρέπει ακόμα να θυσιαστεί μέχρι να απαγορευτούν και τα υπόλοιπα βιοτεχνολογικά τέρατα που έχετε αναλάβει με σταυροφορικό πάθος να προωθείτε; Αν πραγματικά «αγωνίζεστε για να προστατέψετε και να θεραπεύσετε τους φτωχούς και τους οικονομικά αδύναμους, τα λαϊκά στρώματα σε όλες τις χώρες σε όλον τον πλανήτη», το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τους αφήσετε στην ησυχία τους: δεν χρειάζονται εσάς, ούτε τα εμβόλια, ούτε την ιατρική σας· αρκετά έχουν πληρώσει ώς τώρα την τεχνογνωσία σας και τις «προστατευτικές» σας προθέσεις. Κρατήστε για τον εαυτό σας και τους ομοίους σας τα δηλητηριώδη σας δώρα· αν η ανθρωπότητα επιβιώσει, δεν θα επιβιώσει με τη βοήθειά σας αλλά ενάντια στον «πολιτισμό» σας.

 

  

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

 1.https://info-war.gr/epitaktiki-i-anagki-gia-emvoliasmo-/?fbclid=IwAR2zXh8yRQTK-GnUa2Y6NvJiXPb69yTq2OSt5eC-cEblEp49fo_qxTGy728,όπου, εκτός των άλλων, προσφεύγει στο ιλιγγιώδες τέχνασμα να χρησιμοποιεί το παράδειγμα ενός βαρύτατα ασθενούς βορειοαφρικανού μετανάστη ως επιχείρημα για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό υγιών! Νωρίτερα, άλλωστε, στον ίδιον δικτυακό τόπο είχε (ανα)δημοσιευθεί άρθρο του με τίτλο «Επιτακτική ανάγκη για εμβολιασμό των εγκύων»: ο άνθρωπος είναι αληθινά αδίστακτος…!

  

2.https://info-war.gr/o-polakis-psareyei-psifoys-sti-dexameni/, όπου λοιδωρεί έναν πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ επειδή ένιωσε την ανάγκη να σπάσει την «ομερτά» τής συνενοχής στο εμβολιαστικό έγκλημα που στηρίζουν με τη σιωπή τους όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Κι εκτός αυτού, συνεχίζει αμετανόητα να χρησιμοποιεί την κακή λέξη: «ψεκασμένοι»…. Πιπέρι!

   

3. «Τείχος ανοσίας» το λένε αυτό στην υπηρεσιακή γλώσσα των υγειονομικών επιτελείων. Στην πραγματικότητα —όπως ήδη αποδεικνύεται, αλλά δεν ήταν δύσκολο να το μαντέψει κανείς— λειτουργεί μάλλον σαν «αγωγός νοσηρότητας»… Η μόνη αληθινή ανοσία που μπορεί να χτιστεί είναι μέσ’ από την ίδια τη νόσηση και κατοπινή ανάκαμψη – και προστατεύει αληθινά τους συνανθρώπους του μόνο εκείνος που διατίθεται, νοσώντας σχετικά ο ίδιος, να συμβάλει με τη φυσική του ανοσολογική αντίδραση στη βαθμιαία αποδυνάμωση του ιού. Όθεν και «φιλοτομαριστές μικροαστούς» πρέπει να λέμε όλους τους άλλους…

  


                          ΜΙΚΡΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

  

                               ΤΩΝ κ.κ. ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΕΡΟΤΖΙΑΦΑ

 

 

AntonPanekkoek, Ο Λένιν σαν φιλόσοφος, μετ. Ζαχαρίας Δεμαθάς, επιμ. Γ. Σιούνας (Ύψιλον,        1981 [1938])

 

M. Horkheimer / T.W. Adorno, Η διαλεκτική τού διαφωτισμού, μετ. Λευτέρης Αναγνώστου,επίμετρο: Κοσμάς Ψυχοπαίδης (Νήσος (Αθήνα 1996 [1947]).

 

Heidegger, Martin, «Το ερώτημα για την τεχνική», στο Περί πολιτικής, περί αληθείας, περί        τεχνικής, εισαγ.-μετ.-σχόλια: Δημήτρης Τζωρτζόπουλος (Ηριδανός 2011 [1954]).

 

MichelFoucault, Η γέννηση της κλινικής. Μια αρχαιολογία τού ιατρικού βλέμματος, μετ. Κική             Καψαμπέλη (Νήσος Αθήνα 2012 [1963).

 

GeorgesCanguilhem, Το κανονικό και το παθολογικό, πρόλ. MichelFoucault, μετ.-επίμετρο:            Γιώργος Φουρτούνης (Νήσος: 2007 [1966]).

 

JürgenHabermas, «Tεχνική και επιστήμη ως ιδεολογία», στο Κείμενα γνωσιοθεωρίας και             κοινωνικής κριτικής, εισαγ.-μετ. Λευτέρης Αναγνώστου (Πλέθρον, 1990 [1968]).

 

René Dubos, Man, Medicine, andEnvironment (Praeger: ΝέαΥόρκη 1968).

 

IvanIllich,Ιατρική νέμεση. Η απαλλοτρίωση της υγείας, μετ. Βασίλης Τομανάς (Νησίδες:            Σκόπελος  2010 [1975]).

 

Harris L. Coulter, A History of the Schism in Medical Thought, τόμ. I. The Patterns Emerge:Hippocrates to Paracelsus, τόμ. II. Progress and Regress: J.B. Van Helmont to

 

Claude Bernard (Wehawken Book Co.: Ουάσινγκτον 1975/1977).

 

Κορνήλιος Καστοριάδης, «Η κρίση τής νεωτερικής επιστήμης και ο επιστημονικός προοδευτισμός», και «Το νόημα της τεχνικής», στο Τα σταυροδρόμια του λαβύρινθου,μετ. Ζήσης Σαρίκας (Ύψιλον, 1991 [1977)

 

JacquesEllul, Το τεχνικό σύστημα, μετ.-πρόλ. Γιάννης Δ. Ιωαννίδης (Αλήστου Μνήμης, 2012           

 [1980]).

 

MichaelFitzpatrick, Η τυραννία τής υγείας, μετ. Άσπα Γολέμη, επιμ. Βαγγ. Γεωργίου και  Θαν. Παπαγεωργίου (Πολύτροπον: Αθήνα 2004 [2001]).

 

BrianGoodwin, Nature’sDue. Healing of Fragmented Culture (Floris Books: Εδιμβούργο

   2007).

 

Φώτης Τερζάκης, Αντι-επιστημολογικά (Πανοπτικόν: Θεσσαλονίκη 2012)

 

Peter Gøtzsche, Φονικά φάρμακα και οργανωμένο έγκλημα. Πώς οι μεγάλες εταιρείες             φαρμάκων έχουν διαβρώσει την υγεία, πρόλ. Richard Smith, Drummond Rennie, μετ.

 

Σωτηρία Ευθυμίου, επιμ. Χρήστος Πανοτόπουλος (Levantes: Αθήνα 2015 [2013]).

 

GiorgioAgamben,HomoSacer. Κυρίαρχη εξουσία και γυμνή ζωή, μετ. Παναγιώτης    Τσιαμούρας,  επιμ. Γιάννης Σταυρακάκης (Scripta 2005 [1998]).

 

GiorgioAgamben,Πού βρισκόμαστε; Η επιδημία ως πολιτική, μετ. Παναγιώτης Καλαμαράς,

 

 Τάσος Θεοφιλογιαννάκος (Αλήστου Μνήμης: Αθήνα 2020).

 

DavidCayley, Πανδημικές αποκαλύψεις. Ερωτήματα για την τρέχουσα πανδημία υπό τη θεώρηση του Ιβάν Ίλλιτς, μετ. Τ. Θεοφιλογιαννάκος, Γ. Πινακούλας και Β. Τζούνης, εισαγ. Φ. Τερζάκης (Αλήστου Μνήμης: Αθήνα 20121).

 [---->]

Ο μεγαλύτερος φόβος είναι να φανείς μη νομιμόφρων," διαφορετικός" και μη προσαρμοζόμενος

 

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές,αλλά χρειάζεται να το ξαναπούμε,όλη η στρατηγική των υποχρεωτικών εμβολιασμών και του αμείλικτου  κυνηγητού των μη συμμορφουμένων  σήμερα, και αύριο  επί άλλων υποχρεωτικών ιατρικών η εξωιατρικ;vν  πράξεων, στηρίζεται στην κρατική  διαχείριση του φόβου,σε μια πολύμορφη αξιοποίηση του φόβου,που συχνά είναι το πιο ισχυρό των ανθρωπίνων συναισθημάτων .Θα επισημάνω τρεις μορφές φόβου, που ανασύρονται σε αυτό  το βιοπολιτικ;o αλλά και συλλογικό ψυχολογικό και κοινωνικό  πείραμα :

1.Φοβος ότι θα αρρωστήσεις και θα πεθάνεις. Π;eρα από τις υπερβολές και διογκώσεις, η αρρώστια αυτή είναι όντως σοβαρή .Και να μην ήταν,όμως,όταν από το πρωί ως το βράδυ σου λένε ότι θα κινδυνέψεις να πεθάνεις,το εμβόλιο μοιάζει ως πανάκεια. Βέβαια, αυτοί που το λένε είναι αυτοί που έχουν  υποβαθμίσει  τραγικά ολα τα άλλα μέτρα  προστασίας πλην του εμβολίου και που αποκρύπτουν την σχέση ρίσκου και οφέλους για όλα τα μέτρα προστασιας.Ομως,η χρήση του κατανοητού από ανθρώπινη άποψη  φόβου για την υγεία και ζωή  δεν παύει να ασκείται άνωθεν.

2.Φοβος έναντι των  κρατικών κυρώσεων επί μη εμβολιασμού  ( αναστολή εργασίας,απομόνωση από δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου,πρόσβαση σε υπηρεσίες κλπ) .Κάθε άνθρωπος θέλει να ζει μια ολοκληρωμένη ζωή και όχι αναπηρη .Το να του την στερείς με κριτήριο τον εμβολιασμό τον εμβάλλει σε φόβο και ανησυχία .Έτσι,ο εκβιασμός με προνόμια για τον αποδεχόμενο και στερήσεις για τον μη αποδεχόμενο γίνεται σχετικά επιτυχής .Ιδίως το επερχόμενο μέτρο του 100ρικου μηνιαίως  για τους άνω των 60 οδηγεί σε στέρηση της επιβίωσης .Είναι ένας  τεράστιος φόβος που μπορεί να σε παραλύσει.

3.Τριτο και σημαντικότερο .Ο φόβος ότι θα βγεις έξω από τον κρατικό και κοινωνικό κανόνα,ότι θα θεωρηθείς παραβατικός, μολυσματικός και ψεκ η τρελός, ότι όλοι θα σου γυρίσουν την πλάτη Είναι σε εποχές μετάβασης σε ολοκληρωτικά καθεστώτα ο χειρότερος φόβος .Κανείς δεν θέλει να είναι Εβραίος η κομμουνιστής  η ομοφυλόφιλος στον ναζισμό, "αστός  αντεπαναστάτης"  και " κουλάκος" στον σταλινισμό, ανεμβολίαστος η και " αντιεμβολιαστής" στην υγειονομική δικτατορία .Νοιώθει ότι πέρα από τις νομικές στερήσεις, θα τον φτύσουν οι φίλοι του,ο η η σύντροφος του,θα απομονωθεί κοινωνικά, θα γίνει ένα δακτυλοδεικτούμενο τέρας,θα γίνει θύμα και αποδέκτης έως και καταδόσεων. .

Ο σοβαρότερος φόβος είναι η κοινωνική έκθεση και απομόνωση όταν βγαίνεις Εξω από τον Κανόνα του αυταρχικού καθεστώτος .Όπως έγραφαν παλιά ο Βίλχελμ Ράιχ και ο Έριχ Φρομμ, στις εποχές της ανελευθερίας ο μεγαλύτερος φόβος είναι να φανείς μη νομιμόφρων," διαφορετικός" και μη προσαρμοζόμενος. Πλέον, το 2021,  σε λένε τρελό η συνωμοσιολόγο η ακροδεξιό η ανορθολογικό  η παρασυρμένο. Ο μεγαλύτερος φόβος σε τέτοια κοινωνικά και ψυχολογικά πειράματα είναι ο Φόβος μπροστά στην Ελευθερία και από την Ελευθερία. 

Η βούληση να είσαι ελεύθερος καθίσταται νόσος.Η πιο βαριά νόσος το 2021 δεν είναι ούτε η μετάλλαξη Δ ούτε η μετάλλαξη  Ο .Είναι η μετάλλαξη της βούλησης για την επιλογή και την Ελευθερία. Μόνο αυτή χτυπιέται και θα χτυπιέται αλύπητα.

[---->]

ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ COVID-19 ;

 

"Το εμβόλιο θα σας κάνει υπερήρωες με υπερδυνάμεις" Εκστρατεία της Pfizer για παιδιά


Ποια είναι η σχέση του covid-19 με τα παιδιά. Πόσα υγιή παιδιά έχουν πεθάνει από Covid και ποιες είναι οι πιθανότητες βλάβης που μπορούν να προκύψουν από αυτόν;

Τα παιδιά, εάν μολυνθούν, απλώς δεν μεταδίδουν εύκολα τον Covid-19 σε άλλους, ή σε άλλα παιδιά, σε άλλους ενήλικες των οικογενειών τους ή σε άλλους, ή στους δασκάλους τους. Η παιδιατρική βιβλιογραφία ως προς αυτό είναι σαφής. Τα δεδομένα δείχνουν ότι η πιθανότητα να νοσήσουν σοβαρά και να καταλήξουν τα μικρά παιδιά και οι έφηβοι από SARS-CoV-2  είναι πολύ χαμηλή (στατιστικά μηδενική).

Αν εξετάσουμε τους θανάτους, τα διεθνή δεδομένα είναι ακόμη πιο σαφή. Τα δεδομένα της Σουηδίας που μελέτησε ο Ludvigsson [ 1 ] έδειξαν ότι από τα 1.951.905 παιδιά στη Σουηδία (στις 31 Δεκεμβρίου 2020) στις ηλικίες μεταξύ 1 και 16 ετών που πήγαιναν στο σχολείο σε μεγάλο βαθμό χωρίς λοκντάουν και χωρίς μάσκες, σημειώθηκαν μηδέν  (0) θάνατοι.

«Αν και η Σουηδία κράτησε ανοιχτά τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς, διαπιστώσαμε χαμηλή συχνότητα σοβαρών περιστατικών Covid-19 μεταξύ μαθητών και παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας SARS-CoV-2».

Σε πρόσφατη μελέτη στη Γερμανία (που συγκεντρώνει στοιχεία από τρεις πηγές 1) τη μελέτη SARS CoV-2 KIDS που διεξάγεται σε εθνικό επίπεδο (), 2) το γερμανικό σύστημα γνωστοποίησης των επιδημιολογικών δεδομένων και 3) ένα εθνικό μητρώο για νοσηλευόμενα παιδιά και εφήβους με SARS CoV-2 ή παιδιατρικό πολυσυστηματικό φλεγμονώδες σύνδρομο των παιδιών σχετιζόμενο με λοίμωξη από τον κορωνοϊό (PIMS-TS)  ανέφερε     [ 2 ] ότι δεν υπήρξε κανένας θάνατος παιδιών ηλικίας 5 έως 18 ετών κατά την περίοδο της μελέτης.

Στο μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο [ 3 ] του  Ινστιτούτου Υγείας (ISS) του Υπουργείου Υγείας της Ιταλίας, με επικαιροποιημένα στοιχεία μέχρι 7/12/2021,από την αρχή της πανδημίας μέχρι 7/12/2021, στις ηλικίες από 0-9 έτη και από 10-19 σε σύνολο 875.005 επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κ στις δύο ηλικιακές ομάδες, οι νεκροί  ήταν 34 συνολικά και  για τα δύο χρόνια και το ποσοστό θνητότητας μικρότερο από 0.01 (<0.01 ), ( Σελίδα 11 στο pdf ),αν και δεν διευκρινίζεται αν προϋπήρχε κάποιο υποκείμενο νόσημα στους θανόντες.

Παρά τον φόβο, και την προπαγανδιστικού τύπου τρομοκρατία, που είναι πλέον ευρέως διαδεδομένη από τις κυβερνήσεις και τα μέσα ενημέρωσης, που χρηματοδοτούνται επαρκώς από τις τελευταίες, θα ήταν περισσότερο από προφανές ότι οι γονείς θα αξιολογούσαν την αναλογία κόστους-οφέλους του παιδιατρικού εμβολιασμού των παιδιών τους.

Μια αυτονόητη αξιολόγηση, η οποία σε κανονικές συνθήκες θα οδηγούσε σε μια ορθολογική και μελετημένη επιλογή, που τώρα όμως είναι ανίσχυρη μπροστά στις πραγματικά παράλογες προπαγανδιστικές πιέσεις. Ωστόσο, αν αξιολογήσουμε ιστορικά τα πράγματα, πέρασαν χρόνια, αν όχι δεκαετία, πριν προχωρήσουμε στους υποχρεωτικούς ή σχεδόν υποχρεωτικούς εμβολιασμούς των ανηλίκων.

Ας σκεφτούμε, για παράδειγμα, την πολύ πιο επικίνδυνη πολιομυελίτιδα: Τα πρώτα εμβόλια για την πολιομυελίτιδα κυκλοφόρησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1950 του περασμένου αιώνα ενώ ο εμβολιασμός έγινε υποχρεωτικός το 1964.

Τα τελευταία στοιχεία σχετικά και με την παραλλαγή Omicron καθιστούν την προοπτική νόσησης ακόμη λιγότερο απειλητική για τους ανηλίκους και, ιδίως, για τα παιδιά. Δυστυχώς όμως βρισκόμαστε πραγματικά μπροστά σε μια κατάσταση παρόμοια με αυτή μιας άλλης ιστορικής εποχής. Θα δούμε αν η λογική υπερισχύσει της επικοινωνίας

[ 1 ]  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33406327/

[ 2 ] https://www.medrxiv.org/.../2021.11.30.21267048v1.full.pdf

[ 3 ] https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/

Θαυμάστε τους !

 

Όταν ακούς από υγειονομικό, δηλαδή από άνθρωπο που έχει σπουδάσει σε πανεπιστήμιο και περιμένεις να έχει μόρφωση και παιδεία, ότι πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικός εμβολιασμός ακόμη και στα παιδιά (από 12 ετών) και να χαρακτηρίζει αλήτες και ανόητους τους μη εμβολιασμένους, τότε 3 πράγματα μπορεί να συμβαίνουν:

1. Ή είναι εντελώς άσχετος και ανίκανος να καταλάβει τι σημαίνει ιατρική και τι μπορεί να προσφέρει και τι δεν μπορεί να κάνει η συγκεκριμένη ιατρική πράξη. Είναι δηλαδή ανίκανος ή άσχετος να αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει οριζόντιος κίνδυνος από τον ιό, ότι ο κίνδυνος για υγιή παιδιά είναι απειροελάχιστος, οι παρενέργειες υπαρκτές και καταγεγραμμένες (με δεδομένη την υποκαταγραφή) και ότι με μη-αποστειρωτικά εμβόλια που απαιτούν συνεχείς δόσεις κάθε λίγους μήνες δεν πετυχαίνεις τείχος ανοσίας και εξαφάνιση (ή σχεδόν εξαφάνιση) του ιού. Είναι επίσης ανίκανος ή άσχετος να καταλάβει τι σημαίνει ιατρική και ελεύθερη, ενήμερη συναίνεση, όπως το απαιτεί ο κώδικας ιατρικής δεοντολογίας. 

2. Ή έχει όφελος από την οριζόντια, μαζική και υποχρεωτική χρήση των εμβολίων, είτε οικονομικό, είτε πολιτικό είτε κοινωνικό, είτε οτιδήποτε άλλο.

3. Ή είναι τυφλός οπαδός των εκτρωμάτων και των χειρότερων εγκληματιών, “πατερούληδων” και “προστατών”, της ιστορίας, και έχεις το θράσος να το δηλώνει δημόσια.

Τις απόψεις περί ιατρικής και ελευθερίας (ψευδοελευθερία το χαρακτήρισε) μπορείτε να τις θαυμάσετε εδώ: https://tinyurl.com/4a349646

Τα ερωτήματα είναι ξεκάθαρα, και πρέπει να επιλέξει τι από τα παραπάνω ισχύουν.

Μπορείτε επίσης να θαυμάσετε και ένα πρόσφατο κρεσέντο ρατσισμού του συγκεκριμένου κυρίου, απέναντι σε ένα μαύρο μετανάστη από το Μαλί, που μεταδόθηκε μάλιστα από μεγάλη αριστερή και δημοκρατική (κατά τα άλλα) εφημερίδα:

https://tinyurl.com/2p893fev

Απορώ ειλικρινά αν η εφημερίδα κατάλαβε τι μετέδιδε τότε.

Ο κύριος αυτός είναι σύμβουλος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Για να ξέρουμε τι να περιμένουμε και από την αξιωματική αντιπολίτευση. Να διατηρήσουμε τη μνήμη μας για τη στιγμή που θα εκλιπαρούν την ψήφο μας πουλώντας εκδούλευση και προστασία.

Κι αν νομίζετε ότι εκεί τελειώνει η επέλαση της “δημοκρατίας” του μεσαίωνα από το υπάρχον πολιτικό σύστημα, υπάρχει και συνέχεια.

Ο υποψήφιος για την ηγεσία του ΚΙΝΑΛ, νέος άνθρωπος που υποτίθεται εκφράζει το σύγχρονο κόσμο με νέες ιδέες, εξέφρασε τις ίδιες κατάπτυστες απόψεις σε ζωντανή μετάδοση. Πρότεινε μάλιστα τον αποκλεισμό από τα φαρμακεία και τα σούπερ μάρκετ των μη εμβολιασμένων. Αποφάσισε να βαφτίσει ισοτιμία  τη χρήση πιστοποιητικού κυκλοφορίας. Προφανώς αναφέρεται σε ισοτιμία απέναντι στον ωμό εκβιασμό.

Θαυμάστε και τον συγκεκριμένο κύριο, μετά το 17ο λεπτό:

https://tinyurl.com/2p8ude6r

Αυτό το πολιτικό σύστημα ζητάει την ψήφο μας. Επειδή είναι επικίνδυνοι, καλό θα είναι να διατηρήσουμε ακέραια τη μνήμη μας, για την ώρα που θα εκφραστούμε δια της ψήφου μας.

Θα τους θυμόμαστε λοιπόν.

Το ότι τα μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ανεξέλεγκτα τέτοια απανθρωπιστικές και αντικοινωνικές απόψεις, θα μας έκανε εντύπωση αν ζούσαμε σε συνθήκες κανονικότητας. Διότι σε τέτοιες συνθήκες θα ντρέπονταν ακόμη και να φτύσει κάποιος απέναντι σε τέτοια εκτρώματα που εκστομίζονται σε ζωντανή μετάδοση. Ειδικά μετά την κολοσσιαία εκστρατεία προσβολής της νοημοσύνης μας και ωμού ψεύδους με τις δήθεν επιχειρήσεις ελευθερίας και την εξαφάνιση της πανδημίας με δύο δόσεις, είναι εντυπωσιακό ότι άνθρωποι που θα έπρεπε να κρύβονται από ντροπή είναι εκείνοι που εμφανίζονται συνεχώς στο προσκήνιο και ψευτο-ηθικολογούν.

Όσοι υποστηρίζουν και στηρίζουν τέτοιους απανθρωπιστές, που εκφράζουν τόσο ακραία αντι-κοινωνικές και ολοκληρωτικές απόψεις, είναι ξεκάθαρο πως τους εκπροσωπούν, τους εκφράζουν και τους χαρακτηρίζουν αυτές οι απόψεις. Όσοι διαθέτουν λογική, παιδεία, νοημοσύνη και ενσυναίσθηση, πρέπει να είναι πάντα απέναντι από τέτοια οικτρά, λυπηρά και επικίνδυνα αντικοινωνικά φαινόμενα.

Οι λέξεις ΣΕΒΑΣΜΟΣ και ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ έχουν σβήσει από το λεξιλόγιο των συγκεκριμένων κυρίων, και πολλών άλλων, και δεν θα πρέπει να ντρεπόμαστε πλέον να το λέμε δημόσια. Η Ευρώπη των αξιών και της ηθικής γκρεμίζεται, πολύ φοβάμαι χωρίς επιστροφή.

Όλες αυτές οι δηλώσεις δεν αποτελούν τίποτα παραπάνω παρά το "λαγό" και την προετοιμασία για τις επερχόμενες χυδαίες, αντικοινωνικές και διαστροφικές αποφάσεις της κυβέρνησης, που πιθανότατα θα φτάσουν ακόμη και στον υποχρεωτικό εμβολιασμό των παιδιών στα σχολεία, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ.

Ας έχουμε τα μάτια ανοιχτά λοιπόν, κι ας είμαστε σε επιφυλακή.

[---->]

Είναι γλυκιά η καρέκλα

 

Είμαστε μόνοι μας συνάνθρωποι μου. Μας πουλήσαν όλοι.

Η Κινεζική Cosco γεμίζει με βαρέα μέταλλα τον Σαρωνικό. Γεμίζει καρκίνο τη θάλασσα μας και τη ζωή μας.

 31 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ρωτάνε  3 σημερινούς υπουργούς της πολιτικής μαφίας του Μητσοτάκη για την σοβαρή αυτή ρύπανση στον Σαρωνικό.

Όταν ρε προδότες πουλάγατε το 2016  στη πολυεθνική cosco το λιμάνι του Πειραιά σε ποσοστό 67 τοις εκατό με τον κολοτούμπα Τσίπρα τι περιμένατε από αυτούς τους δολοφόνους.

Τώρα σας έπιασε ο καημός για τη θάλασσα μας υποκριτές και επαναστάτες της φακής.

Είναι γλυκιά η καρέκλα έτσι.Το μάθατε καλά.

Προς όλη τη κοινωνία. Βαρέα μέταλλά.

Η cosco δολοφονεί τον Σαρωνικό με τις ευλογίες της ΕΕ.

Όποιος κολυμπάει η τρέφεται με θαλασσινά από τον Σαρωνικό σκάβει τον λάκο του και των παιδιών του.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο ΟΛΠ/Cosco απέρριπτε ανεξέλεγκτα στη θάλασσα την άνοιξη του 2020 χιλιάδες τόνους βυθοκορημάτων τα οποία περιείχαν μεγάλες ποσότητες βαρέων τοξικών μετάλλων.

Το γεωγραφικό στίγμα της περιοχής της απόρριψης βρίσκεται μεταξύ Σαλαμίνας, Αίγινας και των Φλεβών, των μικρών νησιών απέναντι από την ακτή της Βουλιαγμένης. Στην ίδια, δηλαδή, θαλάσσια έκταση όπου αλωνίζουν τα αλιευτικά σκάφη, που προμηθεύουν με ψάρια και οστρακοειδή τις ψαραγορές των νησιών και της Αθήνας.

Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί γενναιόδωρα την κινεζική εταιρεία με 95% χρηματοδότηση για αυτό το έργο, παρότι οι αρχικές ενδείξεις για άγριες παραβιάσεις της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας γίνονται πλέον αποδείξεις.

Τόσο ο ΟΛΠ/Cosco όσο και τα αρμόδια υπουργεία αρνήθηκαν να δώσουν ως τώρα στοιχεία για το τι έπεσε στον Σαρωνικό. Η δικαιολογία ήταν ότι η Cosco είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και δεν είναι υποχρεωμένη να δίνει λογαριασμό.

Την άνοιξη του 2020, μέσα στην πρώτη καραντίνα, ο κινεζικός ΟΛΠ πέταξε στον Σαρωνικό ρυπασμένα με βαρέα μέταλλα απόβλητα, συνεχίζοντας μια πρακτική που είχε ξεκινήσει ο κρατικός ΟΛΠ πριν από μερικά χρόνια. Κατόπιν εορτής, το υπουργείο Περιβάλλοντος επανεξετάζει την άδεια που το ίδιο έδωσε, αλλά αρνείται να διερευνήσει τις επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.

Οι φορτηγίδες πήραν τα προϊόντα της βυθοκόρησης, τις λάσπες δηλαδή από τον πυθμένα της εξωτερικής πλευράς του λιμενοβραχίονα της ακτής Θεμιστοκλέους του Πειραιά, εκεί όπου κατακάθονται σε βάθος χρόνου όλα τα ρυπασμένα απόβλητα του πειραϊκού βυθού, και τα έριξαν χύδην σε θαλάσσια περιοχή στα ανοιχτά του Σαρωνικού κόλπου. Πρόκειται, όπως όλα δείχνουν, για το μεγαλύτερο μέρος μιας ποσότητας συνολικά 293.000 κυβικών μέτρων (με βάση την άδεια απόρριψης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά) με ιδιαιτέρως υψηλές συγκεντρώσεις σε βαρέα μέταλλα.

Εντωμεταξύ τον Σαρωνικό θα τον γεμίσουν οι πολυεθνικές και με ιχθυοκαλλιέργειες.



[----->]