Μνημόνιο προστασίας του επενδυτή από τα Αρχαία!






Ηταν καταμεσής του καλοκαιριού (4 Ιουλίου) όταν η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου δέχθηκε στο γραφείο της το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων. Σε αυτή τη συνάντηση μεταξύ άλλων σοβαρών θεμάτων που αφορούν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, συζητήθηκε το ζήτημα της κήρυξης των αρχαιοτήτων στο Ελληνικό. Και η υπουργός επ’ αυτού ομολόγησε κυνικά και απερίφραστα:  «υπογράψαμε το μνημόνιο συνεργασίας (σ.σ.  με την Ελληνικό Α.Ε.) για να αποφύγουμε την κήρυξη επειδή κινδύνευε να χαθεί η επένδυση»!!!

Μνημόνιο ακόμα δεν είχε υπογραφεί, απλώς είχε συμφωνηθεί  στις 22 Μαίου στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ)  ένα σχέδιο γενικού Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της εταιρείας Ελληνικό Α.Ε. Συνέβη, όμως, το πρωτοφανές να δημοσιευθεί ως αναγγελία (!) στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β’ 1862/26.5.2017) χωρίς να δημοσιεύεται το ίδιο το περιεχόμενο. 

 Ωστόσο, το τι επρόκειτο να ακολουθήσει, ώστε να παρακαμφθεί ο Αρχαιολογικός Νόμος,  είχε ήδη δρομολογηθεί. Οπερ και εγένετο. Το περίφημο Μνημόνιο με το οποίο η κυβέρνηση προστατεύει τον επενδυτή από τα αρχαία –διότι περί αυτού πρόκειται – υπεγράφη στις 24 Αυγούστου. Χρειάστηκε μόλις μισό καλοκαίρι για να τακτοποιηθούν οι «εκκρεμότητες» και να θωρακιστεί η επένδυση έναντι των ανελέητων αρχαιοτήτων και φυσικά αρχαιολόγων.

Αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει είναι ότι αφενός η σε όλα τα επίπεδα μετατροπή των δημόσιων αγαθών  σε εμπορεύσιμη ύλη και αφετέρου η θεώρησή τους ως δυσάρεστα εμπόδια, εκεί όπου η κερδοφορία επιδιώκεται από άλλες, εκτός των μνημείων, πηγές δεν συνιστούν τυχαίες επιλογές μιας κάποιας κυβέρνησης, αλλά κορυφαία στρατηγική επιλογή του συστήματος. Σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι οι κυβερνήσεις που πρέπει να προσαρμοστούν στους νόμους, αλλά οι νόμοι που χρειάζεται να αναπροσαρμοστούν (και αν δεν υπάρχει χρόνος, ακόμα και να παρακαμφθούν) στις απαιτήσεις των «επενδυτών».

Το εν λόγω Μνημόνιο είναι ένα κείμενο το οποίο δεν δεσμεύει σε τίποτα τη Lamda Development, η οποία άλλωστε δεν είναι στα συμβαλλόμενα μέρη. Δηλαδή, η Lamda Development δεν εμφανίζεται να πληρώνει ούτε δεκάρα για τις ανασκαφές σε μια τεράστια έκταση που υπεξαιρέθηκε από τον ελληνικό λαό και ουσιαστικά της χαρίστηκε.

Αλλά, τελικά, δε δεσμεύει ούτε την Ελληνικό Α. Ε., η οποία είναι εταιρεία του Δημοσίου, η οποία συμβάλλεται για να υπερασπιστεί τα συμφέρονται ενός ιδιώτη – επενδυτή, ο οποίος δεν εμφανίζεται ως υπογράφων.

 Μάλιστα από το προοίμιο ήδη φροντίζει ο συντάκτης του κειμένου να περιβάλλει την Ελληνικό Α.Ε. με υποχρεώσεις τις οποίες μπορεί να μεταβιβάσει γενικώς και αορίστως σε μεταγενέστερο κύριο ή κάτοχο. Δηλαδή, η Ελληνικό ΑΕ θα αποφασίζει αν ο ιδιώτης και ποιος ιδιώτης θα πληρώνει την ανασκαφή και όχι το άρθρο 37 του Αρχαιολογικού Νόμου που προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες.

Συγκεκριμένα αναφέρει:  «οι όροι του παρόντος μνημονίου και οι απορρέουσες από αυτό υποχρεώσεις και δικαιώματα της ΕΛΛΗΝΙΚΟ δύναται κατά περίπτωση και κατά την κρίση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ να ισχύουν και δεσμεύουν οποιονδήποτε ειδικό ή καθολικό διάδοχο αυτής, μεταγενέστερο κύριο ή κάτοχο οποιουδήποτε εμπράγματου δικαιώματος ή έστω χρήστη οποιουδήποτε τμήματος οικοπέδου, κτηρίου ή χώρου εντός του Ακινήτου, προστηθέντα αυτής, εργολάβο ή υπεργολάβο αυτής και γενικά κάθε τρίτο πρόσωπο στο οποίο η ΕΛΛΗΝΙΚΟ μεταβιβάζει δικαιώματα και υποχρεώσεις εκ του παρόντος (Προοίμιο, παρ. 1.3)». Κάτι σαν «το λέω στο σκύλο μου και ο σκύλος στην ουρά του»….

Στο κείμενο του Μνημονίου, αναφορικά με όλες τις δαπάνες που προβλέπονται , δηλαδή το κόστος των μελετών που θα χρειαστούν (άρθ.2 παρ.5),  το κόστος της προστασίας των υφιστάμενων μνημείων (άρθ. 2. παρ. 9), το κόστος για την προστασία αρχαιοτήτων που αποκαλύπτονται (άρθ. 3 παρ 13), για την αποθήκευση, συντήρηση και τεκμηρίωση κινητών ευρημάτων (άρθ. 5), για την προμήθεια υλικοτεχνικής υποδομής (άρθ. 7) προστίθεται  η παραπομπή στην ανωτέρω παρ. 1.3 του Προοιμίου.

Αλλά στο Μνημόνιο περιέχονται και άλλες διατάξεις οι οποίες θα ήταν κωμικές, αν δεν συνιστούσαν επικίνδυνα προηγούμενα για μελλοντικά ανάλογα επενδυτικά σχέδια και ως εκ τούτου τραγικές.
  • Η Ελληνικό Α.Ε «διατηρεί το δικαίωμα» (δηλαδή πως το διατηρεί; Το είχε από πάντα;) να ορίσει δικό της αρχαιόλογο – σύμβουλο του έργου (αρθρ. 1, παρ. 4), δηλαδή τον «δικό της άνθρωπο», ο οποίος θα παρακολουθεί το έργο σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο Αρχαιολόγο που ούτως ή άλλως έχει υποχρέωση να ορίσει η Αρχαιολογική Υπηρεσία. Δηλαδή, ο αρχαιολόγος που έχει από την πολιτεία τη θεσμική υποχρέωση παρακολούθησης και προστασίας των αρχαίων δεν αρκεί; Όπως, επίσης, έχει δικαίωμα να αναθέτει μελέτες για την προστασία, συντήρηση, ανάδειξη μνημείων σε εξειδικευμένο γραφείο, το οποίο θα επιλεγεί με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Τμήματος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.
  • Κατά την εκτέλεση του αρχαιολογικού έργου, αλλά και στην περίπτωση που για λόγους επιτάχυνσης του έργου χρειαστεί υπερωριακή απασχόληση ή απασχόληση οργανωμένη σε βάρδιες προβλέπεται το πρωτάκουστο να ορίζεται «υπεύθυνος για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας  εργαζόμενων και τρίτων εντός του χώρου ανασκαφής και φέρει όλη την ευθύνη λήψης και τήρηση των κανόνων ασφαλείας», όχι ο εργολάβος, αλλά ο υπεύθυνος αρχαιολόγος!
  • Ανασκαφές διεξάγονται μόνο για τις ανάγκες του τεχνικού έργου. Τις δοκιμαστικές τομές της κάνει (με δικά της έξοδα) η αρχαιολογική Υπηρεσία και μόνο αν της επιτρέψει η Ελληνικό ΑΕ. Άλλωστε, το μνημόνιο προβλέπει και πού απαγορεύονται οι δοκιμαστικές τομές ( άρθρο 3 παρ.1). Δηλαδή η Ελληνικό Α.Ε. και όχι η Αρχαιολογική Υπηρεσία κρίνει που χρειάζεται να γίνουν δοκιμαστικές έρευνες και ειδικότερα«οπου δεν υπάρχουν ορατές αρχαιότητες ή επιφανειακές ενδείξείς (όστρακα και άλλα) και η κατασκευή γίνεται με επίχωμα χωρίς κανενός είδους εκσκαφική εργασία στην επιφάνεια του εδάφους ή του πυθμένα της θάλασσα, εφόσον πρόκειται για λιμενικές εργασίες δεν διενεργείται δοκιμαστική έρευνα» (!)
  • Το χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά, τέτοια που καταστρατηγούν κάθε έννοια επιστημονικού χειρισμού των ανασκαφικών αποτελεσμάτων και της προστασίας, αλλά εξυπηρετούν στο μέγιστο βαθμό τις fasttruck διαδικασίες. Πρακτικά μέσα σε διάστημα 22 ημερών από την ολοκλήρωση μιας σωστικής ανασκαφής θα πρέπει να έχει συνταχθεί ο σχετικός φάκελος, διαβιβαστεί στην αρμόδια κεντρική Διεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και στην Ελληνικό Α.Ε., να έχει συνταχθεί η  εισήγηση ώστε το θέμα «κατ’ απόλυτη προτεραιότητα» να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογική Συμβούλιο, να συνταχθεί το σχετικό πρακτικό και να εκδοθεί η υπουργική απόφαση.

Με λίγα λόγια,  ένα ολόκληρος αρχαιολογικός και επιστημονικός μηχανισμός τίθεται στην υπηρεσία του επενδυτή, ως διεκπεραιωτής ενός αντικειμένου  με το οποίο πρέπει το συντομότερο να «ξεμπερδεύουμε» για να συνεχιστεί η επένδυση. Κατά τον ίδιο τρόπο με τον οποίο  επιδιώκεται, με σειρά νόμων και διατάξεων τα τελευταία η ίδια η Αρχαιολογική Υπηρεσία από τον κορυφαίο θεσμικό παράγοντα στη διαχείριση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς να μετατραπεί σε διαμεσολαβητή και διεκπεραιωτή «επενδυτικών οραμάτων».

Αιματηρές περικοπές 370 εκ. ευρώ το 2018 στη χρηματοδότηση των νοσοκομείων




του Χρήστου Κόνιαρη *

Επιβεβαιώνεται πλήρως το δημοσίευμα του ygeionomikoi.gr στις 1 Αυγούστου, σύμφωνα με το οποίο η κρατική χρηματοδότηση της υγείας -κι ειδικότερα των νοσοκομείων- μειώνεται δραματικά το 2018. Αυτό προκύπτει με σαφήνεια από τις οδηγίες που εξέδωσε το Υπ. Οικονομικών και απέστειλε στους φορείς, για την κατάρτιση του νέου κρατικού προϋπολογισμού.

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μπορεί να κομπορρημονεί συνεχώς ότι στηρίζει τη δημόσια υγεία, όμως σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπ. Οικονομικών:

– Τα νοσοκομεία προβλέπεται να επιχορηγηθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό με μόλις 787 εκ. ευρώ, συγκριτικά με 1,12 δισ. που προβλεπόταν στην (ήδη πετσοκομμένη) επιχορήγηση του 2017.

– Τσεκούρι πέφτει επίσης στα όρια των πιστώσεων, δηλ. στα χρήματα που μπορούν να δαπανήσουν τα νοσοκομεία. Εδώ προβλέπεται μείωση 429 εκ. ευρώ ή περίπου 18%! Την πιο μεγάλη συρρίκνωση, σε ποσοστό 22%, θα υποστούν οι πιστώσεις για υγειονομικό υλικό, φάρμακα και αντιδραστήρια (από 1,57 σε 1,23 δισ. ευρώ). Είναι σίγουρο πως αυτό θα διευρύνει τις ελλείψεις σε υλικά, ενώ για να επιτευχθεί θα χρησιμοποιηθεί ακόμα πιο σκληρά ο κόφτης σε υπηρεσίες υγείας, με εργαλείο τους κλειστούς προϋπολογισμούς.

(Τα αναλυτικά ποσά δημοσιεύονται σε ειδικό παράρτημα στο τέλος του κειμένου.)
Ο κρατικός προϋπολογισμός του 2018, στο κομμάτι που αφορά την υγεία, δεν είναι παρά η αποτύπωση των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης προς την τρόικα για αιματηρές περικοπές, όπως συμφωνήθηκαν με το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής 2018-2021.

Οι περικοπές οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην οικονομική κατάρρευση των νοσοκομείων, τα οποία ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα από την εφαρμογή των μνημονιακών μέτρων. Ταυτόχρονα θέτουν νέα εμπόδια στην πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας. Διότι μπορεί η κυβέρνηση να δηλώνει πως ρύθμισε το θέμα των ανασφάλιστων και νομοθέτησε τη δωρεάν πρόσβαση όλων στα νοσοκομεία και τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας, αλλά για να είναι εφικτή η δωρεάν πρόσβαση, απαιτείται το κράτος να διαθέσει στις μονάδες υγείας για το 2018 αυξημένες πιστώσεις, όχι νέες περικοπές.

Το εργατικό κίνημα πρέπει αυτή την ώρα να αφυπνιστεί και να οργανώσει ένα παλλαϊκό κίνημα για την υπεράσπιση των νοσοκομείων και των δημόσιων δομών υγείας.

Σε αντίθετη περίπτωση, το ΕΣΥ θα οδηγηθεί σε κατάρρευση με τρομερές συνέπειες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες που, ούτως η άλλως, βλέπουν σήμερα τη ζωή τους να συνθλίβεται από την εφαρμογή σωρείας αντεργατικών και αντιλαϊκών μέτρων.
* Ο Χρήστος Κόνιαρης είναι μέλος της γραμματείας του ΜΕΤΑ Υγειονομικών


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Οι πίνακες για τη χρηματοδότηση και τις πιστώσεις των νοσοκομείων, από τις οδηγίες του Υπ. Οικονομικών προς τους φορείς για την κατάρτιση του προϋπολογισμού.
2017 
 


2018

 

  







[---->]

Για ποιους δουλεύουν.Δύο παραδείγματα



Οι εκτιμήσεις για τις φορολογικές απώλειες από το λαθρεμπόριο πετρελαίου ποικίλουν: Σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές οι απώλειες εσόδων για το δημόσιο ανέρχονται σε 500 εκατ. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, σε 1,5 δισ. Και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, σε 3 δισ. ευρώ. Ωστόσο, όπως στην περίπτωση της δήθεν φορολογικής μεταρρύθμισης το κράτος «προστατεύει» τα συμφέροντα των λίγων, έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση το κράτος δουλεύει προς όφελος των λαθρεμπόρων, αδυνατώντας να δώσει λύσεις, να εντοπίσει και να κλείσει τις εγκαταστάσεις παράνομης διακίνησης και τις παράνομες δεξαμενές, που υπολογίζεται ότι είναι περισσότερες από 1.500 σε όλη την Ελλάδα. Όπως και στις υπόλοιπες περιπτώσεις κρατικής αδυναμίας, έτσι και σ’ αυτήν το σύστημα συνθλίβεται από τους ιδιωτικούς στρατούς των λαθρεμπόρων που μεταξύ άλλων έχουν στα pay roll τους κρατικούς υπαλλήλους σε κομβικές θέσεις…



-Την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων έθεσε στην προμετωπίδα των μέτρων πάταξης της φοροδιαφυγής ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας περιγράφοντας όσους διακινούν λαθραία πετρέλαιο ως μία από τις μεγαλύτερες πληγές στα δημόσια έσοδα.
Κάνοντας λόγο για απώλεια 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ που υφίσταται ετησίως το δημόσιο από το λαθρεμπόριο καυσίμων και καπνού ο Πρωθυπουργός περιέγραψε ξεκάθαρα το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί στο συγκεκριμένο τομέα η κυβέρνησή του 

http://www.rizopoulospost.com/tsipras-kata-lathremporwn-kausimou/ 


Μεθοδευμένη η «προστασία» : 

Πέντε χρόνια μετά τη θέσπιση του συστήματος εισροών-εκροών δεν έχουν καν εκδοθεί όλες οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις, ενώ, όπως καταγγέλλουν στελέχη της αγοράς, το σύστημα παραμένει ευάλωτο σε εξωτερικές παρεμβάσεις..
Το ζήτημα έφερε στη δημοσιότητα χθες με σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ),
Τελευταίο κρούσμα προχειρότητας είναι η έκδοση πρόσφατα Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία υποτίθεται ότι υπεγράφη με στόχο τη διόρθωση ασαφειών άλλης απόφασης του 2015. Στην πρόσφατη απόφαση «ξέχασαν» να συμπεριλάβουν το κάθε άλλο παρά ασήμαντο παράρτημα που η αρχική περιείχε και αφορούσε τη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα. Αποτέλεσμα; Ούτε πριν είχε δημιουργηθεί μητρώο δεξαμενών, διότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν εφαρμοζόταν λόγω ασαφειών, ούτε τώρα, διότι πλέον έχει αφαιρεθεί το σχετικό παράρτημα με τις λεπτομέρειες για την καταχώριση των στοιχείων των δεξαμενών. Με άλλα λόγια, ενώ ουκ ολίγες φορές η αγορά καταγγέλλει την ύπαρξη παράνομων δεξαμενών-εστιών λαθρεμπορίου καυσίμων, το κράτος δεν γνωρίζει ούτε καν πόσες και πού βρίσκονται οι νόμιμες, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί απογραφή σε κεντρική βάση.
Η επίμαχη απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 16 Αυγούστου 2017 και τροποποιεί Κοινή Υπουργική Απόφαση του Δεκεμβρίου του 2015 για τις διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών - εκροών σε πλωτά μέσα (σλέπια κ.λπ.) μεταφοράς πετρελαιοειδών. Με την τελευταία αυτή απόφαση καθορίζεται δε ως καταληκτική προθεσμία για την εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα πλωτά μέσα η 31η Οκτωβρίου 2017.

Το ζήτημα έφερε στη δημοσιότητα χθες με σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), η οποία κάνει λόγο για ανεφάρμοστες υπουργικές αποφάσεις. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για την εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα ιδιωτικά πρατήρια (αυτά που βρίσκονται σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα στη ΔΕΗ), στις εγκαταστάσεις των μεγάλων καταναλωτών, αλλά και στις εγκαταστάσεις του στρατού.

Η ολιγωρία της δημόσιας διοίκησης ως προς την έκδοση της δευτερογενούς νομοθεσίας αποτελεί μία πηγή «διαρροών» στον έλεγχο της αγοράς καυσίμων, όχι όμως και τη μοναδική. Οπως κατήγγειλε, μιλώντας στην «Κ», ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γ. Ασμάτογλου, ακόμη και στα πρατήρια καυσίμων, το σύστημα εισροών - εκροών λειτουργεί ελλιπώς. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχει ενιαίο λογισμικό, αλλά κάθε σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη. Δεύτερον, το σύστημα δίνει το ίδιο σήμα συναγερμού στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είτε επιχειρείται αποσύνδεση σκόπιμα είτε λόγω απρόοπτης διακοπής ρεύματος. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν ως αποτέλεσμα, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα υποστηρίζουν οι ίδιοι οι άνθρωποι της αγοράς, εκτός από τις «πειραγμένες» αντλίες, να υπάρχουν τουλάχιστον ενδείξεις και για «πειραγμένα» συστήματα εισροών - εκροών.
Άλλοι παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν, τέλος, ότι ακόμη και αν τα πρατήρια καυσίμων αποστέλλουν κανονικά και με συνέπεια τα στοιχεία, οι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν διαθέτουν ούτε την υποδομή ούτε το απαιτούμενο προσωπικό έτσι ώστε να μπορούν να διασταυρώνουν τα στοιχεία και εν γένει να τα αξιοποιούν στην κατεύθυνση της πάταξης του λαθρεμπορίου.
 
Μετά από αυτό, η Ν.Δ. σε ρόλο καμήλας που δεν εννοεί να κοιτάξει πρώτα την καμπούρα της, καταγγέλλει τη σημερινή κυβέρνηση για μεθοδεύσεις που και η ίδια είχε ακολουθήσει, όπως βγαίνει ξεκάθαρα από το ιστορικό της υπόθεσης. Ακολούθησε, όπως ήταν φυσικό η ανταπάντηση του υπουργείου Οικονομικών 
 
 
 ‘’Π’’ :  Ας δούμε, τώρα, σε ποια σημεία της καταγγελίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ,δεν απαντά καθόλου το υπουργείο Οικονομικών με τη χθεσινή ανακοίνωσή του, ποιά αποδέχεται έστω και έμμεσα και πού ψεύδεται 
 
 1) Στην ανακοίνωση-ανταπάντηση το υπουργείου Οικονομικών κάνει πως δεν «βλέπει» την σοβαρότατη καταγγελία της Ομοσπονδίας ότι  στην πρόσφατη έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία υποτίθεται ότι υπογράφηκε με στόχο τη διόρθωση ασαφειών άλλης απόφασης του 2015«ξέχασαν» να συμπεριλάβουν το κάθε άλλο παρά ασήμαντο παράρτημα που η αρχική περιείχε και αφορούσε τη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα.

2 ) Την καταγγελία  της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων για την ελλιπή λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών  αφού , δεν υπάρχει (ακόμη)  ενιαίο λογισμικό, αλλά κάθε σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη ,ουσιαστικά την επιβεβαιώνει στην απάντηση του προς τη ΝΔ, το ίδιο το υπουργείο :
‘’Το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων προβλέφθηκε για πρώτη φορά με το νόμο 3784 του 2009. Αλλά επέτρεπε την εγκατάσταση λογισμικού από διαφορετικές εταιρείες, χωρίς τις απαραίτητες πιστοποιήσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουν δυσκολίες στον έλεγχο αλλά και προβλήματα με παραποιήσεις του λογισμικού και των στοιχείων που στέλνουν οι αντλίες. Η κυβέρνησή μας έχει δρομολογήσει όλες τις νομοθετικές και άλλες ενέργειες ώστε να τελειώσει το πρόβλημα αυτό.’’ 

3) Δεν είναι, όμως μόνο το ζήτημα της έλλειψης μητρώου δεξαμενών και  η ελλιπής εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών. Είναι, μεταξύ πολλών άλλων, και  ότι η κυβέρνηση ψήφισε  διατάξεις που καταργούν την ηλεκτρονική εγκατάσταση συστημάτων GPS στα μέσα μεταφοράς (βυτιοφόρα, δεξαμενόπλοια, σλέπια), που είναι απολύτως απαραίτητα για τον έλεγχο της διακίνησης των καυσίμων και στην ανακοίνωση του υπουργείου ψευδώς υποστηρίζει ότι είναι υποχρεωτική. «Πρόκειται για μια ρύθμιση που ευνοεί το λαθρεμπόριο και καθιστά ανέφικτη πλέον την εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος εισροών – εκροών»,

όπως καταγγέλλει και ο πρώην υπουργός και πρώην Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Γιώργος Σούρλας
  http://www.kinisiton100.gr/2017/05/G-Sourlas-kathestos-oi-lathremporoi-kafsimon.html),  http://www.kinisiton100.gr/2016/11/G-Sourlas-evnwikes-rythmiseis-gia-lathremporous-kafsimwn.html.

Στη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή όταν υποκριτικά ,ετέθη ζήτημα υποχρεωτικότητας από την αντιπολίτευσηο, υπουργός Οικονομίας τους ''αποστόμωσε'' :
‘’Αναφορικά με τη δυνατότητα (και όχι υποχρέωση) εγκατάστασης ηλεκτρονικών συστημάτων διασφάλισης ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας καυσίμων κατά τη διακίνηση προμετρημένων ποσοτήτων καυσίμου, η λέξη που προκάλεσε την αντίδραση των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης («δύναται») αποτέλεσε επιλογή της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ – Νέας Δημοκρατίας με το νόμο 4093/2012, στον οποίο η εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων αναφέρεται ως δυνατότητα και όχι ως υποχρέωση. Με άλλα λόγια οι βουλευτές της αντιπολίτευσης ζητούν την τροποποίηση διάταξης την οποία οι ίδιοι είχαν ψηφίσει ως κυβέρνηση.(Από την ανακοίνωση  του υπουργείου Οικονομίας με ημερομηνία 7/12/2016- https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ypoxrewtiko-to-GPS-sta-bytia_139823.asp ) .

Ας δούμε ,όμως, δούμε τι πραγματικά προβλέπει ο νόμος σχετικά με την υποχρεωτικότητα ή μη ,όπως υπερψηφίστηκε στη βουλή, και γιατί η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας είναι καταφανέστατα ψευδής  σαν να μην απευθύνεται σε νοήμονες ανθρώπους

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 4441
Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις--(ΦΕΚ Α' 227/06.12.2016)

5. Η περίπτωση γ' της παρ. 8α του άρθρου 15 του ν. 3054/2002 αντικαθίσταται ως εξής:
«8.γ) Στα μεταφορικά μέσα, βυτιοφόρο (Φ.Ι.Χ. ή Φ.Δ.Χ.) ή πλωτά εφοδιαστικά (όπως δεξαμενόπλοια και σλέπια), ιδιόκτητα ή μισθωμένα, των κατόχων άδειας Εμπορίας, Λιανικής Εμπορίας και Διάθεσης Βιοκαυσίμων, δύναται να εγκατασταθούν ηλεκτρονικά συστήματα διασφάλισης της ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας κατά τη διακίνηση προμετρημένων ποσοτήτων καυσίμου, μέσω σφράγισης των διαμερισμάτων, με δυνατότητα τηλεματικής μεταφοράς δεδομένων, σχετικών με την οποιαδήποτε παρέμβαση κατά τη διακίνηση. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, και Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπου απαιτείται, καθορίζονται οι προδιαγραφές, η διαδικασία και οι όροι εγκατάστασης των ανωτέρω συστημάτων, το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, οι συγκεκριμένες κατηγορίες βυτιοφόρων (Φ.Ι.Χ. και Φ.Δ.Χ.) που υπάγονται στην ανωτέρω ρύθμιση, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.»

Οπότε όλα αυτά τα φούμαρα περί του σύστηματος εντοπισμού θέσης (GPS) στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών (βυτιοφόρα κλπ.) που δήθεν νομοθετήθηκε το 2013 από τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, και που οι υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του εκδόθηκαν δήθεν από την κυβέρνηση.

Οπότε με όλα αυτά περί του συστήματος εντοπισμού θέσης (GPS) στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών (βυτιοφόρα κλπ.) που νομοθετήθηκε . το 2013 από τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, και που οι υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του εκδόθηκαν από την κυβέρνηση, πάνε περίπατο . Η μαγική, λέξη κλειδί είναι η λέξη δύναται, που βέβαια δεν δηλώνει υποχρέωση αλλά το αφήνει στη διάθεση του εμπόρου καυσίμων. Και ως προς αυτό ο  νόμος είμαι σαφής : δύναται….
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Άλλο τεράστιο επίτευγμα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ : η «πάταξη» της φοροδιαφυγής

Το σήριαλ της online σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με την εφορία

‘’Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό διαρθρωτικό μέτρο κατά της φοροδιαφυγής το οποίο, αν είχε ήδη ψηφιστεί από τη Βουλή και είχε γίνει νόμος του κράτους, θα μπορούσε να διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων για τον Κρατικό Προϋπολογισμό τόσο του τρέχοντος όσο και των επόμενων ετών, καθώς θα έθετε τέλος στα φαινόμενα χρησιμοποίησης αδήλωτων ή «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών και άλλων φορολογικών μηχανισμών, ενώ ταυτόχρονα θα περιόριζε σημαντικά τα φαινόμενα έκδοσης πλαστών τιμολογίων’’
================================================================== 

Το ιστορικό. Παρακολουθήστε τις ημερομηνίες και τα τρυκ των κυβερνήσεων, και της σημερινής και την τεχνική καθυστέρηση. Ως γνωστό η ηλεκτρονική σύνδεση ταμειακών μηχανών ήταν προαπαιτούμενο του πρώτου μνημονίου

news247  Σεπτεμβρίου 14 2012

Online σύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία

Ένα βήμα πριν από τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXISnet. Στη τελική ευθεία οι διαδικασίες

ΗΜΕΡΗΣΙΑ  27/4/2015

Ολο το σχέδιο για τη σύνδεση ταμειακών μηχανών με το Taxis

«Μπλόκο» στη φοροδιαφυγή του ΦΠΑ με διασύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με το ηλεκτρονικό σύστημα Taxis επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Οικονομικών.
Το σχέδιο της online σύνδεσης των ταμειακών με τα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται από το 2011 στα συρτάρια της Καραγιώργη Σερβίας αλλά δεν προχώρησε ποτέ παρά το γεγονός ότι είχε γίνει προεργασία, είχαν δοθεί οι πρώτες άδειες ταμειακών μηχανών νέου τύπου και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων διαθέτει τον server για τη συγκέντρωση των δεδομένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να «τρέξουν» το σχέδιο, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατόν.
Το ιστορικό και οι καθυστερήσεις
 

Το μέτρο της διασύνδεσης των ταμειακών με το Taxis έχει μείνει ουσιαστικά... στα χαρτιά από το 2011.
Η υποχρέωση αποστολής των δεδομένων πωλήσεων λιανικής των ταμειακών μηχανών στη ΓΓΠΣ καθιερώθηκε με το ν.3943/2011. Λίγους μήνες νωρίτερα, με τον ν.3842/2010 είχε οριστεί και η υποχρέωση διαβίβασης τιμολογίων στην ΓΓΠΣ. Προκειμένου να βρεθεί τρόπος αυτόματης διαβίβασης όλων των δεδομένων στην ΓΓΠΣ, συστάθηκε τον Μάιο του 2011 ειδική ομάδα εργασίας. Η ομάδα έπρεπε να βρει μια εφικτή λύση σε ότι αφορά τις προδιαγραφές των νέων ταμειακών μηχανών και των Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ), μια λύση που θα μπορούσε να υλοποιηθεί από την πλειονότητα των εταιρειών που ασχολούνται με την κατασκευή και την εμπορία ταμειακών μηχανών και ΕΑΦΔΣΣ.

 Η ομάδα εργασίας κατέληξε σε πόρισμα που υποβλήθηκε στον τότε υπουργό Οικονομικών για έγκριση, τον Οκτώβριο του 2011.

Στη συνέχεια συντάχθηκαν δύο σχέδια υπουργικών αποφάσεων, η μια που αφορούσε τις νέες τεχνικές προδιαγραφές των ταμειακών μηχανών, και η άλλη που αφορούσε τις προδιαγραφές αναβάθμισης των driver των υπαρχόντων ΕΑΦΔΣΣ ώστε να είναι σε θέση να παράγουν ομοιόμορφα αρχεία έτοιμα προς αποστολή στην ΓΓΠΣ. Ακολούθως αποφασίστηκε η παραπομπή των σχεδίων υπουργικών αποφάσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την διαδικασία της 98/34/ΕΚ.

Τα σχέδια στάλθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του ΕΛΟΤ και έλαβαν αριθμό γνωστοποίησης 2012/266/GR και 2012/267/GR τον Μάρτιο του 2012.
Τον Ιούλιο του 2012 ήρθε η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χωρίς να υπάρχουν τεχνικές παρατηρήσεις. Δεν μπορούσε πλέον να γίνει καμία αλλαγή στο τεχνικό περιεχόμενο των σχεδίων.

Τα σχέδια για τις αρμόδιες υπουργικές αποφάσεις υπογράφηκαν από τις συναρμόδιες Διευθύνσεις, και υποβλήθηκαν για υπογραφή στον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη τον Ιούλιο του 2012. Τελικά υπογράφηκαν με καθυστέρηση έξι μηνών τον Δεκέμβριο του 2012 ενώ σε εκκρεμότητα υπήρχε μια τρίτη απόφαση που θα όριζε τον χρόνο υποχρεωτικής αποστολής τιμολογίων και αποδείξεων στην ΓΓΠΣ.

Τον Ιανουάριο του 2013 συντάχθηκε και εκδόθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες μια εγκύκλιος ( ΠΟΛ 1004/2013), με την οποία τα τιμολόγια δεν σημαίνονται πλέον από ΕΑΦΔΣΣ. Στην ουσία ακυρώθηκε σε μεγάλο βαθμό η προεργασία που είχε γίνει. Με αυτό τον τρόπο όμως δεν θα μπορούσαν να αποσταλούν στην ΓΓΠΣ. Άρα στην ΓΓΠΣ, οι ΕΑΦΔΣΣ θα απέστελλαν μόνο Δελτία Αποστολής, τα οποία όμως δεν έχουν αξίες και επομένως η ΓΓΠΣ δεν θα είχε εικόνα της κάθε επιχείρησης.

Παράλληλα ο Συνδέσμος Εισαγωγέων και Κατασκευαστών Ταμειακών Συστημάτων (ΣΕΚΤ), πρότεινε προς την ΓΓΠΣ να κατασκευάσει με δικά του έξοδα τον server συγκέντρωσης δεδομένων στην ΓΓΠΣ. Ο ΓΓΠΣ Χάρης Τσαβδάρης όταν ανέλαβε τον Ιούνιο 2013, έκανε δεκτή την πρόταση του ΣΕΚΤ, και ο server που είχε ήδη δοκιμαστεί στο ΕΜΠ, άρχισε να εγκαθίσταται στο περιβάλλον της ΓΓΠΣ.
Τον Οκτώβριο 2013 ο server ήταν έτοιμος. Στις αρχές Νοεμβρίου έγινε μια ανακοίνωση για δοκιμαστική λειτουργία του server η οποία όμως ακυρώθηκε μια εβδομάδα αργότερα. Ωστόσο η δοκιμαστική λειτουργία ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν 600 φορολογικοί μηχανισμοί ΕΑΦΔΣΣ και ταμειακές μηχανές νέου τύπου να στέλνουν δεδομένα.

Τον Νοέμβριο 2013 δόθηκαν οι πρώτες άδειες ταμειακών μηχανών νέου τύπου. Συνολικά δόθηκαν 54 νέες άδειες αλλά λίγες ημέρες αργότερα το μέτρο «πάγωσε».

Τον Ιανουάριο του 2014 διακόπηκε η λειτουργία του server. Ο server ήταν κλειστός για ένα μήνα, αλλά όταν ξαναλειτούργησε, οι φορολογικοί μηχανισμοί έστειλαν και τα δεδομένα αυτού του διαστήματος που ο server ήταν κλειστός. Το Ιανουάριο του 2014 αναβάλλεται η αποστολή των δεδομένων των ταμειακών μηχανών στη ΓΓΠΣ και αποφασίστηκε να υποβάλλονται συγκεντρωτικές πελατών – προμηθευτών.

Στο σύστημα -για όσο διάστημα λειτούργησε- συγκεντρώθηκαν περισσότερα από 3.000.000 παραστατικά που έχουν αποσταλεί από 600 φορολογικούς μηχανισμούς και ταμειακές μηχανές. Αυτή τη στιγμή, το υπουργείο Οικονομικών διαθέτει την υποδομή και μπορεί να ξεκινήσει άμεσα η σταδιακή υλοποίηση του μέτρου το οποίο θα αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό τη φοροδιαφυγή του ΦΠΑ και θα διευκολύνει τους φορολογικούς ελέγχους και τις διασταυρώσεις.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113510162


Ημερομηνία 02/08/15

Έτοιμο το υπουργείο για την on line σύνδεση των ταμειακών μηχανών

Θα ξεκινήσει πιλοτικά το μέτρο από τα νησιά
Άμεσα σκοπεύει το υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει στην online σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ηλεκτρονικό σύστημα ΤΑΧΙS, καθώς το πρόγραμμα που θα υποστηρίξει την εφαρμογή υπάρχει από το 2011 και η λειτουργία του θα είναι θέμα πολιτικής απόφασης.
Η πρώην αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη είχε ζητήσει να αρχίσει η διασύνδεση, κάτι που θα γίνει τώρα, όπως γνωστοποίησε ο διάδοχός της Τρύφων Αλεξιάδης.
Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Αλεξιάδης, το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε τουριστικές περιοχές όπου τα ποσοστά παραβατικότητας είναι υψηλά.

“Για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των “μαϊμού” ταμειακών μηχανών άμεση προτεραιότητα είναι η ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), μέτρο το οποίο έχει ήδη θεσμοθετηθεί, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί”, πρόσθεσε.




07/04/2016
Φαίνεται όμως ότι ο Αλεξιάδης (η κυβέρνηση) το ξανασκέφτηκε , ποιος ξέρει γιατί (αυτό δεν το εξήγησαν ποτέ):

Και πάλι στον «πάγο» η σύνδεση ταμειακών με το TAXISnet
Στον «πάγο» έβαλε η κυβέρνηση τη νομοθετική ρύθμιση που είχε ετοιμάσει o αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης για την επανεργοποίηση του μέτρου της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών με τις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό διαρθρωτικό μέτρο κατά της φοροδιαφυγής το οποίο είχε προαναγγείλει ο κ. Αλεξιάδης και εκτιμάται ότι, αν είχε ήδη ψηφιστεί από τη Βουλή και είχε γίνει νόμος του κράτους, θα μπορούσε να διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων για τον Κρατικό Προϋπολογισμό τόσο του τρέχοντος όσο και των επόμενων ετών, καθώς θα έθετε τέλος στα φαινόμενα χρησιμοποίησης αδήλωτων ή «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών και άλλων φορολογικών μηχανισμών, ενώ ταυτόχρονα θα περιόριζε σημαντικά τα φαινόμενα έκδοσης πλαστών τιμολογίων.

H σχετική τροπολογία σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, είναι έτοιμη από τον Ιανουάριο αλλά δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή μέχρι σήμερα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν έχει καν συζητηθεί ως διαρθρωτικό μέτρο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους επικεφαλής των θεσμών, όπου φαίνεται πως δίδεται πλέον προτεραιότητα στην επιβολή νέων επαχθών φοροεισπρακτικών μέτρων σε βάρος εκατομμυρίων οικονομικά αδύναμων και υπερχρεωμένων ελληνικών νοικοκυριών


Μελετάται… αλλά
4 Μαΐου 2016
Μελετάται διεξοδικά η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS, είπε ο αναπληρωτής υπουργό Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης
======================================================================
...,τελικά,πάλι πάγος
24/06/2016

Έρχεται επιτέλους η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ΤΑXIS

Με καθυστέρηση που ξεπερνά τους 6 μήνες και έχει ήδη κοστίσει την απώλεια σημαντικού ύψους φορολογικών εσόδων, προωθεί για ψήφιση στη Βουλή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών σημαντικές διατάξεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που διαπράττεται μέσω της μη έκδοσης αποδείξεων και άλλων φορολογικών στοιχείων.
Η περίφημη τροπολογία με τις διατάξεις που προβλέπουν την ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων με τις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του υπουργείου Οικονομικών, καθώς επίσης και την υποχρέωση των επιτηδευματιών που δεν έχουν ταμειακές μηχανές ή άλλους φορολογικούς μηχανισμούς να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στην Γ.Γ.Π.Σ. τα δεδομένα των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων, θα περιληφθεί τελικά στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου προϊόντων καπνού, το οποίο θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή. Η τροπολογία αυτή ήταν έτοιμη από τον Ιανουάριο αλλά η κατάθεσή της είχε "παγώσει" με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και των δανειστών,

Ούτε τώρα μας λένε το λόγο

14/12/2016

«Κρυφή»διάταξη φέρνει την εφορία σε άμεση σύνδεση με επιχειρήσεις και ελεύθερουςεπαγγελματίες

Η διάταξη αυτή συνεπάγεται και την on line διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis




16.12.2016

Σύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία

Το μόνο ανησυχητικό στο σχέδιο νόμου είναι ότι δεν παρέχονται συγκεκριμένες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου, όπως επίσης και η ημερομηνία έναρξης της διασύνδεσης των ταμειακών με το Τaxis. Οπως αναφέρεται στον νόμο, οι λεπτομέρειες και η έκταση εφαρμογής του μέτρου, οι υποχρεώσεις των φορολογουμένων, οι εξαιρέσεις, η διαδικασία και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη διαβίβαση, την ασφάλεια και την επεξεργασία των δεδομένων θα καθοριστούν με απόφαση του υπουργού Οικονομικών. Είναι άγνωστο, λοιπόν, πότε θα εκδοθεί η απόφαση και αν θα μεσολαβήσουν εκλογές που μπορούν να αναστείλουν την εφαρμογή του μέτρου.

Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2013 όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τo Τaxis (είχε ψηφισθεί νόμος από το 2011 και είχε γίνει η προεργασία από επιτροπές και στελέχη του υπουργείου Οικονομικών). Στις αρχές Νοεμβρίου ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του server, η οποία ωστόσο ακυρώθηκε μια εβδομάδα αργότερα. Πάντως, στο διάστημα της μιας εβδομάδας 600 φορολογικοί μηχανισμοί ΕΑΦΔΣΣ και ταμειακές μηχανές νέου τύπου έστελναν δεδομένα στο υπουργείο Οικονομικών. Τον Ιανουάριο του 2014 διακόπηκε η αποστολή των δεδομένων των ταμειακών μηχανών στη ΓΓΠΣ και αποφασίστηκε απλά να υποβάλλονται συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών.




Πάμε πάλι από την αρχή (για εμπέδωση) :


25 Μαϊ 2017

Έκτος σύνδεσης με την εφορία παραμένουν οι ταμειακές μηχανές

«Γεφύρι της Άρτας» θυμίζει η «βαρύγδουπη» εξαγγελία του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για πάταξη της φοροδιαφυγής με την σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis.
Ο νόμος ψηφίστηκε στα τέλη του 2016, η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι έτοιμη να υποδεχθεί δεδομένα, αλλά αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ηλεκτρονικό σύστημα Τaxis. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει παραπέμψει στο μέλλον και σε κάθε περίπτωση μετά το 2018 τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το σύστημα Τaxis.

Μπορεί το υπουργείο Οικονομικών να «καταστρώνει» τις επόμενες κινήσεις του για την απευθείας διασύνδεση των συναλλαγών με το ΤΑΧΙS, πλην, όμως τα σχέδια παραμένουν στα χαρτιά και οι καθυστερήσεις διαδέχονται η μία την άλλη.

Στόχος είναι, να λυθεί άμεσα το θέμα των τεχνικών προδιαγραφών που θα έχει το συγκεκριμένο λογισμικό μέσω του οποίου θα δίνει η διασύνδεση. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι από το 2018 θα μπορεί να εφαρμοσθεί το μέτρο το οποίο θα επιτρέψει στη φορολογική διοίκηση να έχει εικόνα, σε πραγματικό χρόνο, για όλες τις συναλλαγές που γίνονται στη χονδρική μεταξύ των επιχειρήσεων.

Να σημειωθεί ότι η πλήρης ενεργοποίηση του μέτρου εκτιμάται ότι θα διασφαλίσει την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό τόσο του τρέχοντος όσο και των επομένων ετών
‘’Π’’: Αλλά το θέμα των τεχνικών προδιαγραφών, είχε λυθεί ήδη από τον Ιούλιο του 2012 με την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  στα δύο σχέδια υπουργικών αποφάσεων με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές των ταμειακών που είχε στείλει η ελληνική πλευρά και οι τεχνικές προδιαγραφές είχαν ενσωματωθεί στο ελληνικό φορολογικό δίκαιο από το 2012 και είχαν αρχίσει ήδη να εφαρμόζονται !! 
 

25 Μαΐου 2017

Έκτος σύνδεσης με την εφορία παραμένουν οι ταμειακές μηχανές

«Γεφύρι της Άρτας» θυμίζει η «βαρύγδουπη» εξαγγελία του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για πάταξη της φοροδιαφυγής με την σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis.
Δεν υπάρχει η πολιτική βούληση για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ηλεκτρονικό σύστημα Τaxis.




 ‘’Π’’ : Ερώτημα :Θα είναι θεωρία συνωμοσίας αν πούμε ότι , σε περίπτωση που είχαν δρομολογηθεί και είχαν αρχίσει να αποδίδουν τα δύο μέτρα, θα ήταν το ίδιο εύκολο να περάσει η προπαγάνδα τους περί της υποχρεωτικής περικοπής μισθών και συντάξεων και αύξησης άμεσων και έμμεσων φόρων στα χαμηλά και μικρομεσαία στρώματα;